Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Щури в IT-компаніях: як ефективно їх позбутися та не втратити свій бізнес?

Всім привіт.

Насамперед, хочемо підкреслити, що ми завжди транслюємо дуже лояльне відношення до гризунів, та закликаємо любити природу. Але у джунглях IT ситуація повністю протилежна — у спільноті мало говорять про пацюків, які займаються «підкилимними іграми» та фактично руйнують компанії, які їх годують.

Сьогодні хотілось би порадитися з вами з цього питання та почути думки досвідчених людей.

Невеличке превью ситуації: штатний Sales Manager (у зговорі з розробником) латентно пропонує власних developers, та продає свого розробника клієнтам компанії. Та методично продовжує це робити, паралельно підбурюючи розробників компанії працювати за спиною керівництва з існуючими клієнтами компанії.

Звична теза «щури першими біжать з корабля, що тоне» набуває нового сенсу, бо очевидно. Що саме ці гризуни його і топлять.

Тому чекаю Ваших порад та рекомендацій.

Як зробити розумно та провчити підлого підлеглого?

P.S. NDA з працівниками звичайно підписані...але хотілося вірити в існування етики у нашій сфері.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Розумію. Був схожий досвід роботи з одним партнером. По факту, потім виявив що він проєкти за спиною від мого імені. Шкода, що навіть договори не є страховкою що такого не трапиться.

треба зібрати кілька щурів, кінути у залізний баняк ... через пару тижнів взяти того що лишився і випустити... більше щурів не буде, хіба той суперщур

Аби «вкрасти» клієнта — клієнт теж має на це погодитися!
Якщо ви маєте репутацію та добрі стосунки з клієнтом, якщо справді пропонуєте йому вирішення його проблем, якщо не «розводите» його на гроші — то чому б йому ризикувати і наймати когось стороннього?
Так само якщо ви цінуєте свої кадри, вчасно та справедливо їм платите, пропонуєте різні «плюшки» аби покращити їх життя — то навіщо їм вас дурити?
Звичайно, якщо усе, що робить «ИТ-галера», це працює посередником і хоче за це брати 50% грошей — то виникає питання: а за що саме? Якщо і клієнт, і девелопери бачать користь у посереднику (через вище перелічені переваги), якщо готові поділитися грошима заради стабільности, репутації, усунення ризиків — то їх не треба «приковувати ланцюгом» (це все одно не працює).
Тепер уявімо інший сценарій: галера тільки пере-продає девелоперів. Настала криза — але апетит хазяїна не знизився. На чому він почне економити — звичайно на девелоперах! А ще може і клієнту натякати що треба більше грошей. Ну і цілком логічно, що за законами вільного ринку усі знайдуть краще рішення: зекономити на посереднику!
Я усе чекаю коли це стане меінстрімом. Клієнті українських галер почнуть ділитися досвідом, наприклад:
«Я платив ИТ галері за команду з 10 людей. Зараз криза + ризики в Україні — вирішив закрити проект. Зі мною зв’язався менеджер команди і запропонував продовжити співпрацю: є п’ять старожилів, які зможуть робити усю роботу за половину рейту. Зараз я плачу команді напряму у 4 рази менше, ніж раніше ІТгалері і можу продовжувати проект.»
Отже коли на ДОУ пишуть як ІТ галери зажимають підвищення і викидують гребців за борт — я добре розумію що насправді це вони звільняють з ринка себе! Бо спеціалісти усе одно будуть потрібні — і знайдуть роботу. А от посередники і «массовка» з вайтишників — це пережиток «ситих років».

В переважній більшості випадків, про які мені відомо, ініціатива зазвичай йде від клієнта)))

Як зробити розумно та провчити підлого підлеглого?

Коли у працівників виникають серйозні конфлікти з компаніями, що доводиться аж на форум писати (часта тема — невиплата грошей), то перше що зазвичай рекомендують: публічно оголосити назву компанії, щоб про її погану репутацію дізналася ІТ-спільнота і мало хто захотів там працювати.

Ви можете зробити аналогічно — публічно назвати (написати) імена людей, які на вашу думку руйнують ваш бізнес, щоб інші роботодавці, зробивши background check, потрапили на цю статтю і задумалися, чи хочуть вони цю людину наймати. Бажано з лінками на соц.мережі, хоча б Лінкедін.
Бажано двома мовами — українською та англійською, і ім’я людини і історію вцілому. Щоб не тільки українська ІТ-спільнота потрапляла на цю статтю, а й закордонні потенційні наймачі.

Ну і зв’язка «покарати, але залишити працювати у компанії» — дуууже погана ідея. Бо людина й при гарному до неї ставленні поводить себе не дуже етично. Ви уявіть, що він/вона буде робити, якщо затаїть образу на вас і при цьому буде мати доступи до внутрішніх справ компанії.

Тому моя порада: розголос і звільнення.

Алина, у вас очень типичный кейс «Нарушение информационной политики». Соотвественно мой вам совет — займитесь ИБ предприятия. Это может быть или сервис или сотрудник в штате компании. Например — если бы у вас были корпоративные каналы для общения сейлза с заказчиком, то при попытке получить прямые контакты сейлзом — вы бы получили оповещение в SIEM и могли подключить отделы HR&Legal к проработке вопроса.

Удачи в бизнесе!

У нас половина ІТ жила від проектів, які не давали жодної користі замовникам і часто виглядали як попил грошей. Який там може бути win-win? Люди відсижують години, їм на компанію пофіг

Але я зробив і працює.

А оце вже цікаво.
Тоді вже назвіть компанію, що така успішна, будь ласка.

З крисами в сейлзах це справді важко
Продумуйте краще систему виногод для ключових людей — бо якщо є така проблема — то теперішня ситуація програшня
Якісь умови по контрактам як писали раніше це лише для великого бізнесу працює
Ну і питання чи не надто багато речей ви делегуєте іншим людям, коли варто закривати це самому або більш довіреному колезі

1. Запись экрана и аудио
2. Запрет на использование некорпоративных коммуникаторов
3. Дайте ему процент от каждого контракта вместо зп
4. Уволите текущего и наймите нового. Не можете? Значит терпите

Підписатись на коментарі