Без генераторів: як налаштувати освітлення в квартирі та зарядку гаджетів від автомобільного акумулятора

Привіт, я Олександр Цимбалюк, працюю науковим співробітником у Київському національному університеті імені Т. Г. Шевченка, факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем (кафедра фізичної електроніки). Раніше я писав на DOU статті про плазмохімію та алгоритми, але цей текст зовсім на іншу тему.

Тут я хочу поділитися своїм досвідом щодо організації освітлення у квартирі та зарядки мобільного телефона (та інших гаджетів) від автомобільного акумулятора. Так, я чудово розумію, що це — не основна тема для DOU, але зараз ці знання можуть виявитись корисними для людей з IT-індустрії.

Я також усвідомлюю, що для деяких з вас усе описане виявиться давно і добре відомими фактами, але пам’ятайте — навколо завжди є інші люди, які не знають всього того, що знаєте ви.

Важливо! Рішення, описані тут, підходять для ситуації, коли електроенергію відключають максимум на добу, дві. Якщо електроенергії немає довше, то вже варто розглядати рішення на базі генератора.

Переваги автомобільного акумулятора в домашніх умовах

Через російську агресію й удари по енергетичній системі ми часто залишаємось без електроенергії на довгий час. Я спробую максимально повно описати, як можна налаштувати освітлення та зарядку гаджетів на період відключення світла за допомогою автомобільного акумулятора.

Чому автомобільний акумулятор та використання 12-вольтового обладнання? Таке рішення має цілий ряд переваг (щоправда, недоліків також вистачає). Перше і основне — поки що немає дефіциту автомобільних акумуляторів, і ціни поки що не зросли на сотні відсотків. Подякуймо автомобілістам (і вже не так сильно сварімось за затори) — якби не вони та створений ними попит, такого розмаїття автотоварів не було б. Це спрощує й процес зарядки самого акумулятора, якщо електроенергії немає довгий час. Беремо цей акумулятор, ідемо до автомобіля (свого або автомобіля друга, знайомого) і за допомогою кабелю для прикурювання заряджаємо ваш. Тут всі автомобілісти знають, що робити.

Друга перевага — найбагатший вибір готових товарів для автомобілів, яких ще вистачає на складах. І це добре, тому що не кожна людина знайома з основами електротехніки та електроніки, а тут все можна купити в магазині, зарядки, перехідники та інші гаджети на будь-який запит.

Третя перевага — безпека використовуваної напруги 12 Вольт. Якщо непідготовлена людина починає самостійно розбиратися з високою напругою, це може закінчитися летально, а от напруга в 12 Вольт абсолютно безпечна. Це важливо, якщо вдома є діти або домашні тварини, адже доведеться тягнути додаткові дроти і завжди є ризик, що хтось з дітей чи домашніх улюбленців вирішить перевірити дроти на міцність. Так от, при 12 Вольтах їм нічого не загрожує. Також важливо, що варто використовувати саме 12-вольтові лампи для освітлення, без будь-яких перетворювачів напруги (ККД перетворювача напруги в середньому 90%), а це на 10% менше часу автономної роботи.

Який автомобільний акумулятор брати і чому

Отже, з чого варто почати? З купівлі автомобільного акумулятора та зарядного пристрою для нього. Купувати потрібно свинцево-кислотний акумулятор (він же автомобільний).

Звичайно, є гелеві, літій-іонні та інші, але ціни на них зросли настільки, що бюджет не кожної сім’ї це витримає, та й уже відчувається на них дефіцит.

Основні критерії:

  • 12 Вольт;
  • ємність у діапазоні від 60 до 100 А*Год. Більше 100 А*Год купувати, мабуть, не варто, тому що ви можете просто не встигнути зарядити його за час, коли електроенергія є, і такий акумулятор буде постійно недозарядженим;
  • і найголовніше — акумулятор повинен бути необслуговуваним! Поясню про це нижче.

Приклад того, на який параметр треба звернути увагу в інтернет-магазині

Далі в статті я наводитиму посилання на різні торгові майданчики, щоб показати хоча б приблизно, що варто купувати. Не сприймайте як рекламу, це радше спроба навести реальні приклади з життя. От, можна взяти такий акумулятор, але підійде практично будь-який з описаними вище характеристиками з тих, що будуть в наявності в магазині.

Поясню, чому важливо, щоб акумулятор був необслуговуваним. Якщо вказано, що акумулятор має обслуговуватися, то це означає, що при зарядці з нього виділяються шкідливі пари сірчаної кислоти і використовувати його в квартирі не варто, це навіть небезпечно. Необслуговувані мають герметичний корпус (немає випаровувань) і відносно безпечні в квартирі.

В процесі використання такого акумулятора головне не допустити його перезарядження. І ось тут допоможе другий елемент, а саме зарядний пристрій з автоматизованим процесом заряду, який теж є необхідним в нашій ситуації. Наприклад, такий:

або будь-який інший подібний.

Він контролює струм заряду, і коли акумулятор вже заряджений, то пристрій його відключає, тим самим рятуючи акумулятор від надмірної зарядки. А для використання необслуговуваного акумулятора в квартирі це дуже важливо (не можна допустити кипіння електроліту).

Тут слід пам’ятати досить просте (хоч і емпіричне) правило: зарядний струм не повинен перевищувати 10% від ємності акумулятора. Так, якщо ємність 75 А*Год, то максимальний струм заряду, який варто використовувати — це приблизно 7 А.

Для людини, яка з акумуляторами до цього справи не мала, набагато простіше використовувати зарядні пристрої з автоматичним контролем зарядного струму. З ним у користуванні все просто: з’єднуєте чорний затискач з мінусом акумулятора, червоний — з плюсом, і вставляєте виделку в розетку. Коли акумулятор буде заряджений, то зарядний пристрій повідомить про це (у моделі, яку використовую я, наприклад, з’являється напис «Full») і відключиться. Від’єднуйте від мережі в такій послідовності: спочатку витягніть виделку з розетки, потім від’єднайте клеми від акумулятора. Все, ваш акумулятор заряджений та готовий до використання.

Освітлення. Обираємо лампи

Тепер можна зайнятися освітленням. І знову повторю, що я не пропонуватиму купити інвертор для освітлення. Вони зараз і дуже дорогі, і дуже дефіцитні. Тому розглянемо освітлення від 12 Вольт.

Йдете до будівельного магазину або замовляєте онлайн такий набір:

  • метрів 5-10 (залежить від розмірів квартири) найдешевшого двожильного освітлювального дроту;
  • вимикач, що ставиться у розрив дроту;
  • лампочки (обов’язково світлодіодні) на 12 Вольт, потужністю від 4 до 15 Вт.

Прикладами можуть бути такі лампи:

Або такі:

На жаль, з купівлею лампочок може бути проблема: їх або вже розібрали, або вони коштують досить дорого. Якщо гроші не проблема, то купуємо лампочку потужністю від 8 Ватт і вище (для освітлення кімнати) або 4 Ватт для ванної кімнати коридору і так далі.

Перед купівлею зверніть увагу на те, який у цих ламп цоколь, і не забудьте його купити також, а то примотуватимете проводи до контактів лампи, що не завжди зручно.

Якщо дістати лампочки саме на 12 Вольт складно, можна спробувати зробити наступне. У будівельному магазині шукаєте точкові світильники на 220 Вольт із зовнішнім драйвером (перетворювач напруги з 220 Вольт змінної в низьку постійну напругу), наприклад, як світильник на цьому фото:

Уважно читаєте, що написано на цьому драйвері. Якщо на ньому зазначено, що вихідна напруга лежить в діапазоні від 9 до 14 Вольт — беріть. Я, наприклад, знайшов ось такі в «Епіцентрі» (окремо дякую співробітникам цього магазину, що дозволили відкрити коробки світильників! Ви — найкращі, і добре виконуєте свою роботу). Приклад драйвера, який вам потрібен:

Далі ваша задача — відрізати цей перетворювач, зачистити провід, який йде до світильника.

Там зазвичай є два дроти (чорний і червоний), які вам треба примотати до купленого освітлювального дроту (не забудьте купити моток ізоляції та ізолювати місце з’єднання), і вішаєте отриманий світильник, де вам потрібно.

Щоправда, зазвичай такі світильники на 4 Ватт і їх вистачає лише на невеликі кімнати. Але можна купити два та з’єднати паралельно: тобто, червоний дріт одного світильника з’єднати з червоним дротом іншого. Те ж саме для чорних. Отримаємо світильник на 8 Ватт, чого вистачить для гарного освітлення вже більшої кімнати.

Після чого на цьому освітлювальному дроті (якщо потрібно, звичайно) вибираєте місце, де буде вимикач. Знімаєте верхнє обплетення, розрізаєте та зачищаєте один провід і ставите в його розрив вимикач. Другий кінець освітлювального кабелю примотуєте або з’єднуєте затискачами типу крокодил з клемами акумулятора (не переплутайте полярність).

Якщо ви все зробили правильно, то при включенні вимикача лампочка загориться — вважайте, проблему з освітленням ви вирішили. Те саме проробіть для тих кімнат, де хочете зробити освітлення.

На скільки часу вистачить роботи акумулятора за таких умов? Припустимо, ви придбали акумулятор на 75 А*Год. А лампочка чи світильник на 8 Ватт. Обчислюємо ємність акумулятора у Ватт годину. Для цього 75*12*0,6 = 540 Ватт*Год. Коефіцієнт 0,6 тут беремо тому, що свинцеві акумулятори «не люблять» повного розряду, для них оптимальним є розряд на 60%.

Тепер ми можемо дізнатися, скільки світитиме наш світильник без шкоди для стану акумулятора: 540/8 = 67,5 годин. З урахуванням, що освітлення нам потрібно 10 годин на добу (це з запасом), то 6 діб ми будемо з освітленням. Але це — лише один світильник в одній кімнаті. Якщо світильники працюють і в інших, то зменшуємо час (ділимо) на кількість кімнат.

Зарядка гаджетів

Після вирішення проблеми з освітленням варто подбати про зарядку телефону та всього іншого, що може заряджатися від USB. Для цього потрібно в автомобільному магазині купити гніздо для прикурювача.

Бажано із затискачами крокодил на кінцях дроту, але можна і без них. Можна просто з двома проводами (ті самі червоний і чорний) і підключати знову ж таки: чорний до мінусу, червоний — до плюса на клемах акумулятора.

Після цього ви можете використовувати все розмаїття готової автомобільної продукції. Так, існує дуже багато usb-зарядок для автоприкурювача. Наприклад:

Купуєте будь-яку, яка вам підходить, підключаєте до гнізда прикурювача, яке ви попередньо під’єднали до акумулятора, і отримуєте можливість багато разів зарядити телефон, планшет та інше. Якщо дозволяє бюджет (і в цьому є робоча необхідність), можна купити автомобільний блок живлення для ноутбуків. Так, це вже дорожче, але якщо ноутбук потрібен для роботи, то така покупка себе виправдає.

Порахуймо, скільки разів можна зарядити ноут від такого акумулятора. Місткість батарей більшості ноутбуків — в районі 80 Ватт год. Значить, ви зможете зарядити ноутбук приблизно 540*0,8/80=5 разів. Коефіцієнт 0,8 — це наявність перетворювача з напруги 12 Вольт в напругу для роботи ноутбука. Зазвичай цього вистачає, щоб перечекати період відключення.

Залишилось під’єднати до живлення роутер. Тут також все можна організувати досить непогано: якщо ваш роутер вміє працювати від usb, то проблема вже вирішена (опис вище за схемою, як зарядити телефон чи будь-який інший гаджет з USB).

Якщо ні, то уважно дивимося, що написано на його блоці живлення: якщо вказано, що висхідна напруга (зазвичай просто output) в діапазоні від 9 до 13 Вольт (а це, ну, просто левова частка роутерів), то шукайте шнур, схожий на той, що йде до роутера з гніздом з одного боку і штекером прикурювача з іншого (так, таких теж є багато), і просто підключайте цей штекер у гніздо прикурювача. Все, роутер має працювати. Зазвичай у роутерах вбудована додаткова стабілізація напруги і більшість з тих, на яких вказано 9 Вольт, відмінно працюють і від 12 Вольт. Додаю приклад такого шнура на сайті онлайн-магазину.

Можна сказати, що й освітлення, й зарядку гаджетів ми забезпечили, ще й не за десятки тисяч гривень, а значно дешевше.




Правильна організація роботи автомобільного акумулятора

Коли вже з’ясували та визначилися, що саме і як підключати для зарядки від акумулятора, потрібно поговорити й про те, як максимально продовжити термін його роботи. Автомобільні акумулятори не терплять повного розряду, тому якщо електроенергії немає достатньо довго і ви постійно використовуєте його, то періодично перевіряйте напругу на клемах акумулятора.

Для цього просто підключіть до клем зарядний пристрій і він покаже напругу у вольтах. Якщо напруга впала нижче 10,6 Вольт, такий акумулятор краще перестати використовувати, він розряджений приблизно на 60%. Потрібно дочекатись появи електроенергії для його підзарядки.

Але якщо це питання, як то кажуть, життя і смерті, і вам потрібно освітлення або зарядити гаджет, то сміливо розряджайте акумулятор повністю. Зрештою, це просто річ, а ваше життя та здоров’я набагато дорожче.

У чому привабливість використання схеми з автомобільним акумулятором та простими лампочками (без інверторів тощо) — в них немає контролерів і його можна розрядити до нуля. Потім, звичайно, є велика ймовірність отримати неробочий акумулятор, але навіть це — не кінцевий вирок. Переведіть зарядний пристрій у режим відновлення і він повільно, але все ж таки відновить акумулятор і після розрядки в нуль. Знову ж таки, краще так не робити, але ситуації можуть виникнути різні.

Також автомобільні акумулятори не люблять довготривалих великих струмів. Короткочасно вони здатні видавати сотні ампер (а це — більше кіловат потужності), але саме короткочасно. У середньо та довгостроковій перспективі струм не повинен перевищувати 10% від максимально можливого (також вказаний в характеристиках акумулятора). Якщо зазначено, що максимальний пусковий струм 600 А, то максимальний струм, який варто з нього витискати — це 60 А, що дорівнює приблизно 720 Ватт потужності.

Річ у тім, що для автомобілів продають і електрочайники, і кип’ятильники, і пилососи, і вони справді здатні розвивати таку потужність, але в цьому випадку заряду акумулятора вистачить хвилин на 20-30 (хоча, щоб заварити чай вистачить і 5 хвилин). Освітлення трьох кімнат + ноутбук (середньо офісної комплектації) + роутер не перевищить 100 Ватт, що є відносно безпечно для акумулятора. Дотримуючись цих простих рекомендацій, ви продовжите термін роботи автомобільного акумулятора.

Дякую за увагу. Сподіваюсь, цей матеріал стане комусь у пригоді та допоможе налаштувати освітлення приміщень на період відсутності електроенергії. Якщо потрібна детальніша інструкція — можна переглянути ось це відео.




👍ПодобаєтьсяСподобалось44
До обраногоВ обраному10
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

я би ще порадив глянути на використання USB-C PD
fi202x.blogspot.com/...​024/02/usb-c-pd-dcdc.html

не забудьте купити моток ізоляції та ізолювати місце з’єднання

я б рекомендував використовувати термоусадочні трубки. акуратно, красиво, зручно. а ізолента то минуле сторіччя вже трохи

А як же магія синьої ізоленти :))

Я взагалі юзаю виключно клеми швидкого монтажу, скрутки/спайки по мінімуму. Воно звичайно від 12В наврядчи хоч якось буде грітись, але все ж таки клеми надійно та зручно

Ну что, тут спрашивали можно ли заколхозить из аккумуляторов
самоката \ гироскутера \ велосипеда свой литиевый «экофлоу». Можно.
Покупается такая плата DC-DC, тянет 300w нагрузки.
rozetka.com.ua/ua/290288888/p290288888
(не реклама, наверняка она на али раза в три дешевле, но для примера)
Может 40 вольт понижать до 12в\24в потребляемые инвертором который уже выдает 220в,
вольтаж регулируется на самой плате.

Сегодня себе заколхозил еще один источник питания, всеравно акумы лежат зимой без дела.

Гарна ідея, дякую за шерінг

1. Навряд чи такий перетворювач видасть 300Вт. Думаю при 100Вт він вже буде достатньо гарячим. 2. Таке рішення не зовсім ефективне. Спочатку понижуєте з втратами. Потім підвищуєте з втратами. Якщо ККД обох перетворювачів прийняти за 80%, тоді отримаєте 220В з ефективністю перетворення ~65%.

Где можно по нормальной цене купить 12v 9ah gel батарею для УПС? На алегро все разгребли по нормальным ценам. Не срочно, китай из файн ту

Я знайшов подібний АГМ на німецькому ebay. Ціна звичайна ( /=2 ) але завдяки послугам Нової Пошти Інтернешнл та Meest Expres доставка триває, від НП вже 23 доби, а від Meest «лише» 12 діб, але те замовлення ще в Німеччині. Сумно, що DPD та DHL виконали свою частину за добу. Не знаю як це працю. Припускаю, що наші брендові поштарі наслідують досвід чумаків, та може везуть на волах.

Якщо напруга впала нижче 10,6 Вольт, такий акумулятор краще перестати використовувати, він розряджений приблизно на 60%

10.6В для 12В акумулятора — це вже нижче 0%. Якщо є сумніви, то в паспорті до АКБ можна знайти таблицю «напруга — ємність»
footprinthero.com/...​id-battery-voltage-charts

Взагалі стартерні рідинні АКБ розряджати менш ніж 50% не бажано, бо в них тоді дуже скорочується їх ємність. Але існує клас свинцево-кислотних АКБ розроблених для глибокого розряджання — для кемпінга, яхт і т.д. — так звані «deep cycle» (можна додати в пошуковий запит). Але в Україні майже всі гелеві та deep cycle акумулятори продають мінімум вдвічі дорожче, ніж їх продають за кордоном, тому для себе я вирішив все ж таки брати рідинні АКБ.

Коли почалися блекаути, то взяв за всі гроші світу Ecoflow, який був в наявності, але при довготривалих відключеннях його не вистачає, тому взяв два рідинних АКБ на всяк випадок, щоб заряджати ними Ecoflow. Під них задля безпеки взяв також самозажимні клеми, бо 12В то безпечно до першого короткого замикання.
prom.ua/...​/Bystrosemnye-klemmy.html, .

Скільки Вт віддає акумулятор -> ecoflow?

Я взяв два 75 Аг АКБ у розрахунку на один заряд EcoFlow Delta Mini (880 Вт) — у АКБ ще залишиться 50% заряду, який краще не чіпати.

До речі робоча тема, отримуєш багато плюсів екофлоу з нормальною ємністю і не тратячи гіганські суми на нього. Хоча міні зараз в Україні продають по 55к грн. Пошукаю варіанти, за еквівалент 30к грн можна в принципі і собі взяти.

Саме так — з портативним ЕкоФлоу у тебе безпечний акумулятор з інвертором, який можна донести до «пункта незламності» або машини та зарядити з прикурювача (правда, довго — там обмеження до 100 Вт), або підзарядити з автомобільного АКБ.

До речі, взяв на всякий випадок також педальний генератор на 50 Вт з регулятором 12В — його можна під’єднати до ЕкоФлоу або до АКБ напряму. Ще не випробував, але люди пишуть, беруть його на випадок урагану. Павербанк 10K mAh ніби можна зарядити за годину, але я ще його не отримав, щоб власноруч перевірити. Також сподіваюсь розгоняти ним рівень кортизолу.
www.k-tor.com/...​/generators/power-box-50

з інвертором
донести

От цікаво — чому досі ніхто не задумався про те, що інвертор носити із собою треба далеко не завжди? Мій погляд на цю тему ось: sl8.online/...​m62roBvOQ8nuRhCVD04S7ox4k

який можна донести до «пункта незламності»

До речі, недавно ходив по декільком на розвідку: з зарядними станціями всіх шлють нафіг, при ажіотажі навіть на зарядку телефона дають півгодини. Тому легше чи знайти сусіда, чи в якійсь кафешці «за могорич».

Але треба дивитись, щоб у генератора був «здоровий» звук. А то я от сьогодні бачив, як один прямо кашляв кожні 5 секунд і світло при цьому мигало. Думаю далеко не всі дотримуються регламенту по заміні масла і тривалості роботи.

Зрозуміло! Є ще питання по зберіганню палива, бо якщо в нього потрапляє вода, то теж буде кашляти — треба фільтрувати. А вода дуже легко потрапляє в пластикові каністри.

Туплю. Акумулятор віддає ЕкоФлоу 100 Вт — як від прикурювача автомобіля. Якщо під’єднати два акумулятора послідовно, то, напевно, до ліміта ЕкоФлоу (чи то 200 Вт, чи то 300 Вт), але я поки що задовольняюсь одним акумулятором за раз.

А як заряджаєте від акум екофлов ? Мається на увазі підключення і тд ...

В комплектацію ЕкоФлоу входить шнур для зарядки від автомобільного прикурювача. Залишилось купити — як пропонує автор поста — гніздо прикурювача з клемами під автомобільний акумулятор. Все — підключаєте клеми на акумулятор, вставляєте прикурювач у гніздо — ЕкоФлоу починає тягнути з акумулятора 100 Вт на підзарядку. Треба вчасно зупинити цей процес згідно з можливостями вашого акумулятора. Теоретично таким чином можна послідовно підключити і два акумулятора — щоб тягнути чи то 200 Вт, чи 300 Вт (треба глянути інструкцію який там ліміт).

Замовив такий перехідник з «крабами» та гніздом прикурювач, але дріт виявився занадто тонким, та при тривалій зарядці починає грітися, тому вирішив припаяти роз’єм xt60 до ’’крабів’’ з товстим дротом на 100 А. Ось як на відео youtu.be/17EfXeiSkz0. Але xt60 брав не окремо, а з дротами, щоб легше паяти було. Купував тут prom.ua/...​tm_source=b2c_app_android

Дійсно, краще взяти окремо термінали для акумулятора (я взяв швидкозажимні ізолюючи), дріт 2.5 мм² та роз’єм XT60, щоб під’єднати все самостійно. Дуже добре, що XT60 вже з дротом, щоб можна було під’єднати дріт механічно, без паяння.

В блюеті це навіть в інструкції офіційно описано :)

Уважно читаєте, що написано на цьому драйвері. Якщо на ньому зазначено, що вихідна напруга лежить в діапазоні від 9 до 14 Вольт — беріть.

Ех...Тобто Ви пропонуєте викинути LED драйвер і напряму приліпити світильник до 12в?
Вас не бентежить те що на тій штуці написано LED драйвер, а не блок живлення і в характеристиках написано стабілізований струм 300мА?
В тому світильнику нема нічого, крім масиву світлодіодів- ні струмообмежуючих резисторів, ні тим більше ще одного імпульсного стабілізатора струму, бо він же зовні, а Ви його викидаєте.
Непідготовленій людині краще взяти готові лампи на 12в на Аліеспресі та не псувати світильники.
www.aliexpress.com/...​tem/1005004739778945.html
www.aliexpress.com/...​tem/1005004737020300.html

можна купити автомобільний блок живлення для ноутбуків. Так, це вже дорожче
1 808₴

Це копійки на Алієкспресі- намагайтесь принципово не годувати знахабнілих локальних торгашів з націнкою в 300%. Кому війна, а кому бізнес з надприбутками на пустому місці.
15$ — www.aliexpress.com/item/32838043343.html
Взагалі треба якийсь список зробити з посиланнями.

А де запобіжник?

Отож. Там пусковий струм декілька сот амперів. Струм КЗ я уявити боюся. Цей сетап спалахне як гірлянда на ялинці. Ну і просто зручно від’єднати навантаження якщо щось пішло не так або просто треба зарядити батарею, не потрібно крутити гайки і знімати клеми.
Наприклад автомат 12в 250а

пусковий чудовий просто у 100Аг АКБ.
На товстенному дроті (35) клема зникла майже миттєво під час КЗ.
Тобто це чудовий перетворювач з твердого агрегатного минуючи рідкий стан одразу у газообразний. :)

Автомобільний акумулятор має лише одну перевагу — його можуть доставити сьогодні.
Далі одні мінуси.
Якщо можна потерпіти два тижня, та маєте 730 євро, то краще придбати
КІТ для хендмейд зарядної станції:
LiFePo4 12v 100AH ~ 430 євро
інвертор 12 — 220 1500 (3000) ватт ~ 100 євро
зарядка 14.6 v 20-30 A ~ 100 євро (щоб заряджалося за 3-5 годин)
доставка ~ 100 євро
Ціни з німецького ебею. На алі іноді дорожче та чекати два місяці.
Це буде аналог по ємності (часу роботи і потужності) EcoFlow Delta. Але не по зручності )

має лише одну перевагу — його можуть доставити сьогодні.

Тобто різниця в ціні в декілька разів це не перевага?

Це ж форум програмістів? )
Якщо ви все ретельно порахуєте, включно з реальною ємністю яку може віддати автомобільний, тоді вийде лише в 2 рази дешевше.
Я обмірковував цей варіанта, але 10-12 годин зарядки свинцевого акума, на мою думку, не залишає простору для дискусії саме про роботу від нього. Я маю на увазі роботу, а не сидіння з лед світильником і ютубом.

Я не сперечаюсь щодо того, який аккум краще, тут безперечно очевидно. Але я вказав саме на те, що крім наявності кислотних у них є ще одна значна перевага — вартість. Що дозволяє їх легко скейлити. Купуй 5шт і заряджай одночасно, буде все одно дешевше одного полімерного. Я вище наводив посилання на ціни.
Щодо розряду — достатньо залишати 30-40% ємності щоб він прожив пів року — рік. Враховуючи вартість його потім можно просто здати на лом за 200грн.
Все одно після війни нікому мільйони цих акцмів не будуть потрібні і вони будуть коштувати дешевше rx588 після майнінгу, якщо ви розумієте аналогію.

форум програмістів

Це не означає, що нормальні люди не повині вміти рахувати гроші і не робити зайвих витрат. А так поряд є схожа тема з генераторами на 25ому поверсі, там буде доцільніше давати поради без урахування вартості імплементації

Щоб заскейлити по ємності один LiFePo4 на 100 АН за 430 євро вам потрібно три автомобільних по 60 АH і відповідно три зарядки це 300 євро. Додайте клеми і дроти для скейлу, здивуєтесь, але, це ще 100 євро. І все одно час заряджання залишиться ті самі 10 годин.

10 годин це для 100% заряду, але ми ж рахуємо 50%, тобто менше часу.
430 евро за ліпол це вже ціна під ключ з доставкою?
Зарядне для вашого варіанту йде в комплекті? За скільки часу він заряджається від 0 до 100%?

Пс неприємно вразила зараз ціна на зарядне для аккумів, я купував свое за 400грн. Виходить дуже дорого скейлити зарядними

Так впустив про зарядне.
В підсумку, на коло, щоб отримати 220в 300 ватт на 4 години — 730 євро ліфер проти 500 євро кіслоти.
Я не вважаю цю різницю суттєвою, враховуючи також об’єм та вагу кислотної збірки.
Добре, можна довго обговорювати, але головний аргумент це ринок. Якби кислотні були конкурентні, то вони так само улетіли б по ціні слідом за генераторами, літіем і навіть АГМ. Але ціна на них майже не змінилась. Це про щось каже.

500 євро кіслоти

А чому 500, якщо у вас вище було 400 з врахуванням 100 евро на клеми і дріт (що я вважаю занадто)?
Я думаю, що можна погодитись на різницю в ціні в 2 рази. Для багатьох це може бути важливим. Щодо об’єму і ваги — це має значення тільки при намірах їх часто переміщувати, наприклад носити кудись на зарядку.

ціна на них майже не змінилась

Я бачу на прикладі аккума Веста, що ціна вже значно виросла і вони зникають з наявності (хотів ще один докупити). Думаю, що далі буде гірше і їх також розкуплять для бюджетних збірок.

В обох кітах я додав інвертор. Тому стало 500.
Клеми і дроти можна взяти дешевші, але впевнений, після кількох перемикань на добу всі захотять купити нормальні, швидкозатискні.
Кислотні, автомобільні акуми кілька десятиліть використовують по всім гаражам всього світу як ДЖ. Інвертори автомобільні не через цю війну вигадали. Цей варіант має право на життя, але все ж таки варто все підрахувати більш ретельно перед схилянням до нього.

Не треба будьласка про ціни, я зібрав 200Аг на свинцевих разом з зарядками, інверторами, клеми, провода, девайси для вимірювання всього, і доставка всього цього добра за 300 євро. І знаєте, вони працюють просто шикарно, якщо витрачати тільки на світло, ноути, телефони, інтернет, тиждень без зарядки протягнуть.

Дуже обмежене споживання на те що ви написали це 100+ вт або до 1 кВт на добу щоб працювати 8 годин. Як у вас вийде тиждень працювати, якщо у вас лише чистими 1 кВт-год. ємності? Ну хай навіть (ніт) 1.5 кВт-год. з ваших 200Аг кислоти?
Щодо ціні, то може у вас і була можливість зібрати за 300, але зараз якщо просто в інтернет, то вийде 500.

Я працюю за ноутом, а не токарним станком. 8 годин гри у Fallout 4 потребує 250-300Вт енергії. Програмування набагато менше. І так, 1,5 кВт має бути разом з перетвореннями, але це я зможу підтвердити тільки коли назбираю даних за декілька місяців, поки що більше ніж на 15% я їх не розряджав.

Я для цього купив розумну розетку яка пишіть лог споживання.
Фалаут, то ні про що ) Фронтенд програмування можливо нічого і не потребує ) Але білд добрячої збірки одразу змінює показники очікування на ноуті з 9 годин до 30 хвилин.
Я радий за вас, але мені здається ви занадто оптимістично все вимірюєте. У мене є саморобний повербанк для шуріка на 18в 100А 80Аг. Він коштував мені десь 50 доларів. В теорії я міг би один працювати від нього 4 години — ноут + роутер + лед. Але ні. З багатьох причин. Починаючи з китайських акумів і закінчуючи кривими розряду.

Ага, теж міряю споживання таким девайсом. А по оптимізму згоден, час покаже, мені самому дуже цікаво. Але, повертаючись до початку всієї цієї гілки — енергія на кислоті в десять разів дешевша, зарядка кислоти триває НЕ 10 годин, але повільніше, що компенсується великим об’ємом. Важкі, це факт, дівчатам не підійде.

Енергія на кислоті коштує дорожчі в рази, якщо рахувати життєвий цикл акумулятору. Автомобільний кислотний акумулятор це не пристрій для зберігання енергії, це пусковий пристрій.
Зарядка кислотного акумулятора можлива лише токами до 0.1С літієвого до 1С на практиці це означає що літієвий заряджається в 5-10 разів швидше. Тобто не важливо наскільки ви розрядили свою 200Аг батарею. Ви все одно будете дуже повільно заряджати ту енергію яку встигли витратити. Якщо витратити всю то будете заряджати сутки.
Якби ви булі праві, то літієві акумулятори просто не з’явилися б на світ, але я не бачив, щоб хтось зараз, окрім виживальшиків, використовував чи пропанував на ринку кислотні збірки в якості ДБЖ.
Ринок ніколи не помиляється.

Виходить я помилився, який сором. Дякую за інформацію!

Ні, ви не помилилися щоб аж сором. Це просто не оптимальне рішення. Враховуючи обставини, воно гарне.
Ну тобто, ок 10 годин заряджається, але ж заряджається! )
Просто завжди є кращі варіанти. На мою думку LiFePo4 краще за кислотний. Але мій кіт це теж дауншіфт. Поважний синьйор купує за 6К гібридну станцію на 48в 5000Аг 5Квт і забуває про це питання на все життя. Ось і все.

Я до війни купував у приватний будинок інвертор чистий сінус 2 квт постійна / 3 квт пікова 48в та 4 акумулятори AGM 65 ач десь за 800 баксів.

Ну так написали б про досвід експлуатації. Який графік зарядки, скільки можна зняти енергії і таке інше. Було б цікаво.

Воно завжди підключене до мережі. Якщо є живлення в мережі, то струм йде напряму без акумуляторів. Взагалі воно також класний стабілізатор.
У нього був завжди включений холодильник. На цілих акумуляторах він працював 1-2 дні. Також тягнуло водяний насос Водолей десь 700 вт потужність. Заряджався кілька годин.

З плюсів що він витягує на старті холодильник, водяний насос та навіть стиралку. Чистий сінус. Інформативне табло: скільки батареї, яке навантаження, напруга вхід та вихід.
В мене працював без проблем усі 3 роки що я його вживав

Модель Logicpower LPY-С-PSW-3000VA
logicpower.ua/product/4147

Це гарний варіант, враховуючи ціну рік тому )

Це один плюс: він тихий. Тихіший ніж маленький інвертор Luxeon 350 / 500 вт. Останній досить шумний, хоча потужність не така велика.
Luxeon я купляв ще у 2014 з гелевим акумом 100 ач. Він вмикався не так часто, тому батарея досі жива (хоча хз скільки залишилося). Холодильник не тягне через оцей Luxeon. Він гасне при вмиканні приладу.

У холодильників, і загалом у електродвигунів, пусковий струм буває до х10. Тобто навіть якщо на холодильнику написано 150 ватт, менше ніж з 1кВт він не запуститься. Потім буде одразу 150 ватт споживати.
Чув про спеціальні пускові пристрої для цього.

Загугліть щось типу «реле плавного пуску» для холодильника

За ідею реле дякую! Хоча я давно вже вирішив це інвертором великої потужності, бо там ще насос води.
Про пускові токи то я знав, також мій холодильник у нормі бере десь 100 вт, якщо вірити спец розетці.

клеммы и дроты ни разу не стоят 100 ойро

Та ну яка різниця. Акум кислотний зараз 3600 + зарядка 1600 = 5200 * 3 = 390 євро. Це ціна літію на таку саму ємність. Без клем. Поінт в цьому був.

Клема на бмв якщо що коштує 1 шт 100 євро )

а зачем покупать 3 зарядки? одной на 15А (если аккум на 60Ач) будет достаточно. акумы при зарядке включать параллельно
я брал клеммы в эпицентре. гдето 100 грн пара

Я гадаю, розумна зарядка не буде заряджати всі три акуми якісно. З урахуванням потреби в глибокому розряді, акуми можуть дуже швидко закіпіти.
На 15А зарядка, до речі, коштує 100 євро одна, зараз.
Клеми за 100 грн розряджають акум краще за Кіберпанк на максималках )
Я загалом не дуже сперечаюсь. Можливі зовсім дішманьскі варіанти, які юзають по всіх гаражах всього світу вже десятиліття. Вбитий акум, скрутки, дідусевій інвертор на трансформаторе, «економка» на три вати, газетка, кілечка etc. Хай там що, це теж варіант.

как клеммы могут разряжать аккум? это ж кусок железяки вместо крокодилов

Коли поганий контакт там мікро струми поверхневі виникають, все починає грітися, іскрити. Тому потрібно нормально так затягувати ті клеми, і бажано щоб поверхні були якісні як по геометрії так і по чистоті шліфовки.

В епіцентрі продаються кислотні акуми 60 Ah за 2000 грн.

Маєте припущення чому інші такі самі коштують до 4000 грн?

Ціна є простим індикатором всіх складових, що сприяли появі цього виробу. Щоб не аналізувати походження всіх матеріалів, складності логістики, особливостей законодавства, корупційної ренти і взаємовідносин між всіма учасниками процесу виготовлення цього виробу, у нас є один показник.

Я взяв два аналогічні АКБ відчизняного виробництва по 75 Ah / 2500 грн. (A-mega). У них є паспорт, а наскільки він відповідає дійсності — час покаже. Теоретично я можу перевірити щільність електролиту і заміряти заряд, але за таки гроші не бачу в цьому необхідності, бо ці два акумулятори мають той же сумарний заряд (якщо розряджати до 50%), що і мій ЕкоФлоу, але в десять разів дешевше.

свинець час доставки — 2 години на поїздку.
літій — невідомо коли.
Скільки там пара тижнів айтішника без роботи буде коштувати?

Можна використати обидва треки паралельно — одразу в жовтні зробив сетап на 190 Аг автомобільних AGM акумуляторів, употужнив зарядний пристрій ДБЖ до струму заряду в 25 А, щоб в режимі 4/4 години встигав перезаряджатись, з огляду на нинішні обстріли приглядаюсь до сетапу з LiFePO4, вже з прицілом на швидість перезарядки і довговічність.

Було б цікаво почитати більш докладно про

употужнив зарядний пристрій ДБЖ до струму заряду в 25 А

ДБЖ видає струм заряду в 15А, паралельно його клемам підключив ще один зарядний пристрій на 10А: www.meanwell.com/...​ct/search.aspx?prod=GC160
Працює це дуже просто: напруга на розряженому акумуляторі нижча 13.6 вольт — обидва зарядні пристрої складають свої струми на зарядку. При напрузі вище 13.6 вольт — додатковий зарядний пристрій перестає впливати на систему (вони розраховані на кейс коли до них пробують підключити свіжозаряжений акумулятор, а також на підключення акумулятора без подачі живлення 230 вольт, тому в зворотній напрямок струм гарантовано не потече).
Важливо, щоб додатковий зарядний пристрій був простим 2-stage (або CV/CC ще називають), надто розумні можуть некоректно співпрацювати з логікою роботи зарядного пристрою в ДБЖ, у Mean Well є широкий вибір на будь-яку потужність.
Ще важливо не піднімати струм заряду занадто сильно — вище 0.1 від ємкості в Аг може бути кипіння електроліту, що спричиняє прискорення деградації для AGM і необхідність підливати дистильовану воду для обслуговуваних, та і аерозолю сірчаної кислоти від них може бути помітна кількість. Я ризикнув задерти вище, але акумулятори Bosch S5 A13 заявлені як рекомендовані для автомобілів зі старт-стоп системою, де вимоги до частих зарядок швидким струмом підвищені, працює поки що добре, але для довших перепадів електрики і на майбутнє, коли вони зносяться, а війна ще триватиме, придивляюсь до варіантів з літієвими батареями.

Дякую!
Думав про таке, але щось не зміг зрозуміти як дві розумні зарядки можуть працювати в парі. Подумав що вони будуть заважати одна одної. Ну тобто як зарядка зможе вимірити напругу якщо в неї на клемах інша зарядка с постійними 14.6. Це я про літій. Для кислоти може це не так критично. Хоча на дуже розумних зарядках є графік навіть для кислотних.

А обов’язково LiFePo4? Так, це топові аккуми, які будуть жити вічність, але чи треба щоб вони жили вічність в нашому кейсі? Чим поганий, наприклад гелевий?

Насправді, не дуже важливо який тип кислотного акумулятора брати за альтернативу. Головний їх недолік, на мою думку, це час заряджання. Тобто, слід це враховувати. Наприклад, у вас звичайний акум з автомобіля на 60Аг. Ви можете з нього забрати близько 300 ватт. За який час не важливо, чи за одну годину чи два тижня будете живити лед освітлювач. Щоб ці 300 ватт повернути в акумулятор доведеться витратити 5 годин. Якщо такий графік підходить тоді це прийнятне рішення.
Гелеві краще за звичайні з рідкою кислотою за деякими показниками, але час заряджання такій самий, переважно, струм повинене бути не більше 0.1А тобто для 60Аг це не більше 6А.
Бувають гелеві з глибоким рівнем розряду і з підвищеними токами заряджання і кількістю циклів, але там ціна майже як у літію, та ще і важать стільки що не кожний програміст таку станову тягу зробить без проблем зі спиною )

Зазвичай це вирішується нормальним інвертором на 24 чи 48в. Там акумулятори з’єднані послідовно та заряджаються відповідно у 2-4 рази швидше.

Та все воно якось вирішується в цьому житті, але ринок, зазвичай, не обманює. Якщо щось коштує 500 євро а щось «майже» таке саме поручь 100 євро, то в більшості випадків, тре починати відкладати гроші на те що коштує 500. Бо експертизу на собі вже провели тисячі покупців. Виключення лише одне — це DIY в якості хобі, коли ціна не має значення, а витрачений час це головна мета. Будь який чесний діайвайщик, якій вміє рахувати, буде згодний з тім, що в решті решт, всі спроби обманути ринкову систему виходять дорожчі. Іноді, в рази )

Плюс літія то вага, але для стаціонарної системи це не критично.
Може ще кількість циклів розряження. Але наче нормальний гелєвий працює досить довго. Гелєвий то навіть дорожче AGM, але дешевше літія.

Як такий чесний діайвайщик, зроблю уточнення: обман ринкової системи завжди в рази дорожче, але по-перше, спаяти перетворювач для живлення роутера або екстренно зарядити гаджет акумулятором від ДБЖ значно легше, коли необхідні деталі вже лежать під боком і є практика їх використання, і рятує тут і зараз у разовій ситуації, а не очікуючи доставки більш підходящого гаджету, по-друге, розуміння ринку, чому ніхто не зробив X з опцією Y без довіску Z, приходить тільки при спробі зробити потрібний набір фіч самостійно.
Окрім чистого фану, це можна розглядати як своєрідну інвестицію.

Неа, последовательно соединенные аккумуляторы будут заряжаться ровно столько же времени сколько и один. Энергии с них взять можно больше за счет увеличения напряжения — это да. А токи и время заряда — такие же, независимо от количества аккумов.

LiFePO4 заряджаються швидко, за 2 години їх можна повністю зарядити. Літій-кобальтові (це ті самі, що «звичайні літій-іонні») мають ще більшу питому ємність, але більш схильні до самозаймання. Для дому LiFePO4 — ідеально.

Можна взяти елементи літіеві LG chem три штуки по 60-70А за 100 баксів вже в Україні.

Там треба розбиратися. Комірки повертаються на ринок після використання на гольфкарах та тролейбусах. Треба дивитися стан, позначки та інше. Китайці продають їх як нові, ну і наші звісно також.
Ще треба сетап для клем, БМС, ізоляцію, запобіжники. В цілому в мірні часі непогане хобі.

Так звичайно це бу, але їх міняють бо вони перестають видавати великий струм в авто. В режимі повербанка вони свинцеві точно переживуть.
В режимі «настала ж..па» зкрутити з інвертором під фонариком за годинку можна :)

Є великий мінус у вашій схемі — треба вручну кидати на зарядку і з неї, а вас банально в ті дві години дома може не бути ...

Можна й не вручну. Просто не відключаєте автоматичний зарядний пристрій від мережі та акумулятора (у неї струм споживання при індикації дуже малий, так що сильно вона не розряджає) коли з’явиться електроенергія, почнеться процес заряду (знову ж він автоматично припиниться коли акумулятор буде заряджений).

Краще не залишати такі речі без нагляду

Ще десь 100 євро і за допомогою контролера для сонячних панелей, але без самих панелей, та відповідного блоку живлення, і купки реле та запобіжників, можна зробити майже повністю розумну систему. Не знаю ніскільки вона буде надійна.

можна зробити майже повністю розумну систему

Можна і без контролера, на самих релюхах і контакторах. Немає напруги в мережі — акумулятори під’єднані до ДБЖ, є напруга — до зарядного пристрою. Тільки комутувати доведеться десятки (до сотні) ампер, краще взяти якійсь авіаційні контактори типу ДОД. Ну і гістерезис, звичайно ж, щоб у випадку стрибків напруги не плигати туди-сюди. Таймер секунд на 15 із цим чудово справляється.

Не знаю ніскільки вона буде надійна.

Працюють подібні штуки в багатьох місцях, роками — а чому там ламатися? Якщо не брати зовсім вже кЕтайські компоненти і не використовувати їх у граничних режимах. До речі — паралелити контакти реле, щоб пропускати через них більший струм — погана ідея. Ні, ПОГАНА. Бо замикаються вони не одночасно, отже в якійсь момент увесь струм іде через один-єдиний контакт. «Залипон» в такому випадку — питання часу.

До речі, на одному із щитків нещодавно розсипався той самий контактор, ще й мій улюблений Hager. Але пропрацював він з 2015-го року, причому комутувати (хоч і невелике — одиниці кіловат) навантаження там потрібно було по декілька десятків разів на день.

там блочок заряду що в статті сам сі відключит заряд

Маю пару зарядних станцій від наших виробників, і також повністю перейшов на 12в, від прикуривача 1 блок живлення 19в на ноут і монітор, також світло виносними ліхтарям також з прикуривача, для роутера банка на 50к. Юзати ці інвертори з 12 на 220 які шумлять та гріються бажання більше нема, ще б старлінк переробити на 12в і буде щастя.

Є варіант підключити газовий котел від 12в?

Скоріш за все ні, як мінімум турбіна і циркуляційний насос зазвичай споживають 220В, розжиг мабуть також. Так що єдиний варіант інвертор з 12 на 220

турбіна і циркуляційний насос

Не складно переробити під 12 вольт, у продажу існують аналоги для постійної напруги.
Але розпал, не зрозуміло як замінити.
Тобто, якщо в котлі з розумного тільки двигуни, їх простіше замінити на низьку постійну напругу.
Інакше тільки якісні інвертори з заземленням.

Страшно навіть уявити куди після війни усі ці акумулятори дінуться...

Ну відчутну то гучно сказано. Там щось типу 12грн за ампер було раніше, хз можливо зара трохи більше. Ви ж розумієте що не всі понесуть їх в автомагазин назад на утилізацію, навіть за винагороду у 100грн.

майже в кожному магазині з продажу вказана ціна за умови здачі старого, знижка в районі 200грн. В більшості випадків при доставці нового вони забирають старий.

Я думаю хтось додумається забирати з дому аккуми безкоштовно чи щось таке. А потім буде здавати їх по 100 грн.

А от куда ці екофлоу, блюетті та інше електронне сміття дівати — це уже більш цікаве питання

Вони ще й після війни попрацюють. Особливо ті що LFP. Екофлоу чудова річ, особливо якщо треба щось робити «в полі».

Ну хз, мені здається необхідність використання такого пристрою у мирний час дуже низька. В альтернативній енергетиці чи в авто їх не пристроїш, це на відміну від тик же кислотних акумуляторів.

Це мабуть ти в житті нічого не робив, окрім кнопки нажимати)) Повір, ця штука має користь. В тому ж авто паяльника підключити, або фен замість запальнички, або інший інструмент на вулиці, той же шурупокрут зарядити — це просто розв’язує руки.

Судячи з постів тут на ДОУ ті, хто купив екофлоу в більшості і вибрали його, бо їм ті вольти з амперами незрозумілі. Не думаю, що вони прямо фанати паяльників і шуруповертів.

EcoFlow обирають за зручність та якості, що він пропонує. Такий апарат ти сам аж ніяк не зробиш, не важливо чи ти розумієшся на «вольтах з амперами», чи ні. І до речі, необхідності розумітись на цьому EcoFlow аж ніяк не позбавляє. Це взагалі потрібно було ще в школі вивчити.

Такий апарат ти сам аж ніяк не зробиш

З нуля дійсно немає сенсу робити, а скомпонувати із готових блоків «батарея — зарядне — BMS — інвертор» досить нескладно.

І що ти отримаєш? Це не буде і близько по зручності до готового виробу. В кращому разі це буде щось на кшталт Bandera Power. А скоріше за все, просто купа боксів з дротами.

І що ти отримаєш?

sl8.online/...​m62roBvOQ8nuRhCVD04S7ox4k

А скоріше за все, просто купа боксів з дротами.

Саме так. Плавність ліній, витонченість стилю та скевоморфний (чи нескевоморфний?) дизайн в даному випадку мене не цікавить від слова «зовсім». Цікавить функціональність, а також можливість розміщувати різні модулі у різних місцях. Чого у готових виробів чомусь не бачив.

Такий апарат ти сам аж ніяк не зробиш

Ecoflow це не rocket science, зробити DIY можна і навіть краще, з урахуванням всіх побажань, але це буде набагато дорожче і займе стільки часу що і блекаути закінчаться:)

Мені теж цікаво, в мене був самий дешевий повербанк на 10000 махів і він бувало по пів року без діла лежав, а потім там колись в літак брав його. А тут така махіна. Штука звісно класна на рибалку, чи в кемпінг, але я думаю 90% котрі то купили, не їздять ні на рибалку, ні кемпінгом.

ну норм. можна буде з жирною знижкою купити після війни)

Але не зараз. З початку війни їх не беруть і не переробляють.

Да, ужас просто, ведь до войны эти аккумуляторы нигде массово не использовались и в каждом автомобиле, которых в стране миллионы, не стояли.

відвеземо у кремль для захоронення
хоч якийсь зиск буде від будівлі

А нащо радити автомобільний аккум для живлення невеликих приладів?

Вони не розраховані до роботи у якості ІБП.
Зрівняйте звичайний аккум для ібп на 7аг , та звичайний аккум для мотоциклів на 7 аг.
Вони різні, бо розроблені для різних цілей.
Автомобільний аккум повинен видати величезний струм протягом декількох секунд.
Ємність йому потрібена лише для надзвичайної ситуації, щоб автівка змогла проїхати десь 30 хвилин без генератора. У цьому випадку різька деградація — сайд ефект, але припустимий.

Аккуми для ІБП можуть і не видати декілька сотень ампер. Але вони переносять досить непогану циклічну роботу.

Всі хто рекомендує звичайний авто аккум великої ємності, а ще гірше 2-3 паралельно, не знають або навмисно не говорять, що до наступної осені від початкової ємності залишиться лише маркування.
Тобто в горизонті 1-2 рока — звичайні авто аккуми дорожчі за Аккумулятори до ІБП.
А в горизонті 3-5 років — літій буде дешевший. + додасть додаткови переваги у вигляді швидкої зарядки та ваги.

Вони в десятки разів дешевші і навіть якщо його вистачить на пів року вони себе окуплять в рази, порівняно з іншими варіантами

Надайте розрахунки, пліз
А я свої.

просто перші варіанти з хотлайну:
hotline.ua/...​800a-sasa-bat100800r4max
вс
hotline.ua/...​v-100ah-lifepo4-12v100ah

до наступної осені від початкової ємності залишиться лише маркування

Мене просто ось ця фраза здивувала, наче тут люди на роки собі варіанти шукають, а не одну зиму пережити.

Але я не маю жодного бажання щось комусь доводити. Нехай кожен обирає те, що йому подобається.

я вже дописав, перший раз випадково відправив

Мене просто ось ця фраза здивувала, наче тут люди на роки собі варіанти шукають, а не одну зиму пережити.

допущення що перебої зі світлом ми позбудемось до наступної осень — якось дуже оптимістично. будут меньше але у пікови години будуть (нейтральні очікування)

мій посил у тому що найдешевше може бути дорожче

авто аккум розряджати нижче 50% не варто
тобто літій можна взяти на 50-75 Аг для паритета ємності

літієвий аккум на 75Аг важить десь 5-6 кг
його без проблем можна перенести у рюкзаку кудись для підзарядки
тягяти свинцевий аккум на 100Аг по сходах — малоймовірно

літій без проблем можна буде продати навесні або навіть за рік
автомобільний аккум б/у навіть навесні мало кому потрібен буде, чи за ціною брухту, або втюхати як новий, але це скотство

через 100 циклів свинцевий аккум помітно втратить у ємності
тобто за кілька місяців з 50Аг доступних може залишитись десь 20Аг
тобто на 8 березня треба буде купувати ще один

Від літію ніхто не відмовився. Він в ноутбуках, павербанках, телефонах, ліхтарях. Вчора майже добу не було світла, авто акуми навіть не чіпав. Спочатку розряджаємо наявний літій, потім авто акуми. В такій схемі все переводити на літій немає сенсу.

щоб автівка змогла проїхати десь 30 хвилин без генератора.

Ви дуже здивуєтесь скільки автівка може проїхати без генератора. Звісно все залежить від автівки і встановленного акумулятора. Але я був дуже здивований коли на Сенсі проїхав на акумі десь біля 230км.

Зовсім не звивуюсь.
Але десь читав що рахують по найгіршому сценарію, коли потрібно головне освітлення, обігрівач та двірники.
Я давно про це читав, але ідея була така.

Зрівняйте звичайний аккум для ібп на 7аг , та звичайний аккум для мотоциклів на 7 аг.

Як байкер кажу: відрізняються тільки терміналами. Шо то AGM, шо то AGM.
AGM як раз підходять для використання в ДБЖ бо набагато більш толерантні до сильних ступенів розряду. У мотоциклах їх ставлять бо часто він стоїть у такій камасутрі де звичайний «мокрий» поставити неможливо. І взагалі мотоцикли іноді падають.

і за допомогою кабелю для прикурювання заряджаємо ваш

Не зарядиш так акумулятор. Заряджання акумулятора це довгий процес. В ідеалі він повинен заряджатися 10 годин током 0.1С. Ви ж не будете стояти біля автомобіля і чекати 10 годин.

от напруга в 12 Вольт абсолютно безпечна.

В мене малий перемкнув скрєпкою контакти 7Аг акуму. Як результат опік на руці. А Ви кажете безпечно.

Купувати потрібно свинцево-кислотний акумулятор

Рубрика шкідливі поради. Свинцево кислотного акуму вдома взагалі не повинно бути.

Необслуговувані мають герметичний корпус (немає випаровувань) і відносно безпечні в квартирі.

Це міф. Ви можете обдивитися свій «необслуговуємий» акумулятор і знайти невелички отвори, через які відбувається стравлювання.

П.С.: Через прикурювач можна макбук заряджати. Є спеціальні адаптери. Я от придбав Baseus з трьома портами два з яких USB-C (один на 100 ват) і один USB-A. Дуже зручно.

Свинцево кислотного акуму вдома взагалі не повинно бути.

Надо об этом владельцам ИБП рассказать.

Там стоять спеціальні АГМ акумулятори з сухим електролітом. Зараз такій на 7 ампер годин коштує як звичайний кислотний на 70.

Во-первых, необязательно там стоят AGM, во-вторых, автомобильные аккумуляторы тоже могут быть AGM. И даже если так AGM — это все равно свинцово-кислотный аккумулятор.

Малося на увазі, що вдома не повинно бути звичайного свінцьово-кислотного акумулятору, бо на них так і написано. Це не залежить від чиєїсь думки про небезпеку випарів сірки чи водню.

Я не розумію чому досить? Дайте посилання, будь ласка, в якій серії Руйнівників Міфів цей був спростований.
«Закипіти» може і під час стандартної зарядки, навіть через 30 хвилин, після того як був розряд більше 40% і почалася сульфатація. Alexa, tell me about «sulfatacya»

В мене малий перемкнув скрєпкою контакти 7Аг акуму. Як результат опік на руці. А Ви кажете безпечно.

Ще можна його на ногу впустити, теж норм буде...

Так, можна і голову ним розбити. Але то вже друга історія)

как зарядное понимает какой ток давать аккуму, если рекомендуемый это 10% от емкости?
1. нужно понимать, что при зарядке нужно быть рядом, чтоб не случилось чего-либо
2. вес акума 17кг, не для всех квартир подходит хранения таких тяжелых вещей
3. защита от КЗ и по току — хотя бы предохранители или автоматы на постоянный ток, что намного дороже. Я имел глупость закоротить клеммы гораздо более слабого аккума, от тока КЗ практически провода расплавились и удалось только их силой раскаленные докрасна разорвать с ожогом. Если в вашей проводке будет КЗ аккум их превратит в нагревательную спираль за секунды (более тонкие провода будут сильнее нагреваться толстых)

1) Зарядное устройство не понимает, его покупаете опираясь на емкость вашего аккумулятора. Тот что приведено по ссылке имеет максимальный ток заряда 7 А (как раз под тот диапазон аккумуляторов о которых говорилось).
2) Ну можно купить литиевый, раз в пять — десять дороже и он будет легче
3) Насчет короткого замыкания, все что втыкается в прикуриватель имеет предохранитель (внутри штекера). Закоротите он и сгорит, и на этом все вытащили поменяли.

Про необслуговувані АКБ і смертельні пари кислоти. Незавлежно від типу АКБ, у всіх всередині протікає однакова хімічна реакція при зарядці — десульфатація, з переходом у електроліз після насичення електроліту. Десульфатація безпечна, протікає всередині АКБ, а при активному електролізі (кипінні) виділяється звичайний водень у мізерній кількості. Так от, у обслуговуваних АКБ є можливість відкрити пробки, необслуговуваний при неправильній зарядці просто лусне від тиску (насправді там має бути випускний клапан, через який буде виходити той самий водень). І всередині однаково сірчана кислота, навіть якщо гелевий, AGM, EFB. Хімія скрізь однакова абсолютно.

з автоматичними зарядками момент з викіпанням максимально виключений.
немає там смертельних парів, сірководень воняє тухлими яйками. дуже треба постаратись, що б ним отруїтись.

Я про це і писав в коменті, але якось саму фразу про безпечність газів забув

Просто чудова стаття, одна з найкращих, що я тут читав по темі! Все просто і зрозуміло. Звісно, витратити $5к і накупити екофловів і генераторів простіше, але це не всім потрібно.

Було б гарно почитати подовжений варіант з додаванням інвертору та підключенням 220 (на прикладі котла, або подібних необхідних речей). Можна також прописати купівлю декількох аккумів і їх паралельного з’єднання.

А ще додав би сюди кілька фільтрів списків товарів з того ж хотлайну, щоб можна було легко все знайти і замовити.

Дякую за вашу роботу, пишіть ще!

Відповім замість автора. Інвертори з чистою синусоїдою чудово підходять для котлів та інших чутливих приладів.

Паралельно аккумулятори можна и потрібно з’єднувати, але рекомендується однакові моделі з одної партії. З’єднувати потрібно товстим мідним кабелєм, наприклад 25 кв.мм.

На хотлайні і взагалі в Україні все дуже дорого. Більш менш адекватні ціни у звичайних свінцево-кислотних АКБ. Все інше набагато дорожче ніж в Європі. З Європи їздить багато перевізників і можна привезти обладнання що потрібне. Ми таким чином вже багато разів передавали різні речі зі Швеції, з Польші я думає ще простіше та дешевше

Так, я вже дізнався про чисту синусоїду, але хотілося б від автора почути поради яким саме чином дешево та ефективно вирішити це питання. Деякі переобладнують для цього старі ДБЖ, наприклад. Або якщо вже купляти інвертор, то який краще та де?
Якщо ви можете запропонувати свої послуги чи товари, я би послухав про економ варіанти для роботи котла

я не заброляю на цьому, просто як волонтер допомагаю друзям та ЗСУ. Про економ варіанти не знаю, бо мета зібрати «хороший» пристрій замість «найдешевшого». Хороший інвертор коштує 200 долларів приблизно. Ви можете знайти дешевше, є навіть за 100 (правда менш потужні), але я вже писав що зупинився на конкретній моделі. Старі ДБЖ як варіант, доволі непоганий. Але вони розраховані на «тривалий» період коли є електрика, та «короткий» коли її немає. Сам ДБЖ може жрати немало енергії на кулери та інше. Але спробувати можна )

Зрозуміло, я думав ви торгуєте ними.
Звичайний інвертор коштує 50-60$ на алі, але чекати зараз нема вже часу. У перекупів вони по 100 в Україні

такий інвертор це гівно =) На Алі багато шлаку продають

Згоден, на Алі останнім часом дуууже багато відгуків саме з нашої країни «дякуючи» кацапні, тому можна купити норм річ.
Вбиваеш у пошуку на Алі інвертор з чистою синусоїдою (або «Pure Sine Wave Inverter»), сортуєш пошук по кількості замовлень, а далі вибираєш на свій гаманець (потреби), потім відчиняєш відгуки, та вибираеш «тільки з вашої країни» (не обов’язково так вібір робити, тому-що іноді трапляються доволі розумні коментарі та відгуки кацапі**рів). Читаеш, много міркуєш)) та робиш розумний вібір.
Я собі замовив 3 шт інвертора від трьох різних віробників. З добрими відгуками та навіть декотрі користувачі наводили світлини з осцилографа з замірами синусоїди.
Інвертори брав трьох цінових полиць — $80; $130; $200. Там же (на Алі) замовив ЗП для авто АКБ за $24. Та ще купу цікавостей до блекауту (павер банки «збери сам», дроти для роутерів, "анушки «(медіаковертор), лампи до павербанків, ліхтарі...)
Якщо кому цікаво — коли прийдуть інвертори (кінець грудня — середина січня), можу зробити невеличкий огляд з замірами синусоїди, т.к. працюю на профільному напрямку у «Аяксі»)
Та ще є бажання зробити АВР (автоматика вводу резерву) для всих цих прибамбасів, маю дууже просту схему, який може зібрати майже хто завгодно.

Звісно, витратити $5к і накупити екофловів і генераторів простіше, але це не всім потрібно.

Дивно, як тобі не написали прибічники екофлоу які вони ніжні бубочки і не хочуть розбиратися зі всіма цими вольтами і зарядками. Це при тому, що самі екофлоу — це також костиль, який усі юзають з подовжувачами вилка-вилка :)

Якби кратної різниці у ціні не було, то кислотні аккуми ніхто б не купував)

та не всі дружать с калькулятором
власники дешевих струйних принтерів — підтвердження

Просто правда уже починає підгорати від деяких фанатів екофлоу: ну купив він його за $$$ то ладно, це особиста справа кожного. Але ж починає обсирати усіх DYI-шників як наче у нього якийсь емейзінг, А по факту такий же костиль, у якого єдині плюси — швидкість зарядки і портабельність.

Не знаю як інші, а я особисто краще зекономлені кошти задоначу на ЗСУ, тому що мій сетап за 15к мене повністю влаштовує і уже протестований 3-денний блекаутом.

Ну чого тебе так бомбить?
ну зробил собі dyi і воно працює — молодець!
але нащо потім всім радити робити так як не зовсім оптимально, або 100% ризиковано?!

та якщо на критику нема чого відповісти, то мабуть не просто так критикують?

Щодо інверторів 12-220 Вольт, потрібно брати з «чистою сінусоїдою».
Передивився багато обзорів, спробував кілька моделей — зупинився на цьому www.amazon.se/...​00D-Display/dp/B0859JX7T5

Оптімальна ціна-якість. Що важливо — він показує вольтаж батареї і ви зможете зрозуміти скільки заряду ще залишилось. Вага біля 5 кг, якісні компоненти та охолодження. Відносно швидка доставка (в Європі)

чистый синус нужен только для умных котлов и электромоторов (по типу насоса и тд)
остальной технике, как правило, абсолютно похер

Ми теж займаємося обладнанням, конкретно інверторами 12-220 вольт. Я передивився та перечитав багато матеріалу на цю тему. Від себе додам:
— Звичайні батареї мають небагато циклів заряду-розряду. Щоб звинчайна АКБ (стартерна для авто) прослужила довше — потрібно розряжати не більше 50% ємності. Це приблизно 12,0 — 12,1 Вольт. Тому не рекомендую використовувати батарею якщо напруга падає нижче 12 вольт. Посилання на таблиці вольтаж/ємність footprinthero.com/...​id-battery-voltage-charts
— Я рекомендую купити 2-3-4 батареї та підключити їх паралельно. 3×75 A*h = 225 A*h ~ 2,5 kWt*h. З яких через інвертор можна використовувати (враховуючи втрати) 1 kWt*h, а це вже ємність EcoFlow Delta 2 яка коштує 1300 євро
— Найкращі аккумулятори це LiFePO, але вони коштують багато грошей. На Амазоні (Європа) є варіанти 800 євро за 200 A*h
— Щоб аккумулятори можна було довго використовувати, краще їх заряджати спеціальними «розумними» зарядками. Наприклад в Швеції продається 25 Ампер зарядка всього за 90 євро www.biltema.se/...​re-1224-v-25-a-2000045788
— Багато інформації про батареї та їх використання за посиланням: www.solar-electric.com/...​p-cycle-battery-faq.html

Стосовно безпеки від 12В — шкодить не вольтаж, а сила струму (А).
І постійний струм в деяких випадках небезпечніший за змінний.
300мА — викликає фібріляцію (якщо струм буде проходити від руки до руки чи від руки до ноги)
100мкА — безпечний поріг (мікро!)
Сприйняття струму індивідуальне і залежить від багатьох факторів, але може статися прикре комбо.
Наприклад, ваш домашній улюбленець помітить акумулятор і одну із клем, а боса дитина лівою рукою візьме погано ізольований провід.
Або мокрими руками два проводи.
З іншої сторони, акум краще не піднімати з підлоги, щоб він не впав і не витікала кислота.
А якщо ненароком коротнути 60-100 Аг акуми — то можна дізнатися багато цікавого про силу струму.
Тож мабуть коректніше казати про безпечність малострумних мереж, а не низьковольтних.
Коротше, бережіть себе :)

12В за жодних (адекватних) умов не створить небезпечний струм черех тіло. Нюбезпека термічного ураження внаслвдок протікання великого струму через інші провідники залишається.

Так само як і 24,36 чи 48, так чому вибрано 12В? З метою зробити якнайгірше?

Згідно з медичними дослідженнями (та положеннями охорони праці) опір внутрішніх тканин тіла складе приблизно 500 Ом. Шкіра навіть волога це ще 300 — 500 Ом (це для вологої) для сухої більше 1 КОм. Таким чином опір тіла з вологою шкірою складе 800 Ом. Сила струму дорівнює 12/800 = 15 mA
Згідно з дослідженнями при постійному струмі:
8...10 mA — Посилене відчуття тепла
20...25 mA — Посилене відчуття тепла, незначні скорочення м’язів рук

Таким чином, навіть волога шкіра не призведе до ураження електричним струмом для такої напруги.
12 В вважається відносно безпечною напругою згідно з норм охорони праці України і дозволяється для використання в вологих приміщення тощо.

так, 12В вважається безпечною, але не є «абсолютно безпечною», оскільки тій же охороні праці відомі випадки, коли навіть напруга менше 12В спричиняла смерть (так, дуже рідко і при особливо несприятливих умовах). Мені здається, що в цьому випадку краще не применшувати ризики фразами типу «їм нічого не загрожує» і трошки нагадати про заходи безпеки. Хоча б для того, щоб не було пожежі.

12в можно спокойно мокрыми руками брать, будет легкое пощипывание. В сырых и особо сырых помещениях разрешается использовать только напряжение 12-36В для освещения и проводки

шо, акумулятор на голову падав? ну тут і банка у 1.2 вольта може спричинити смерть.

напруга до 36 вважається цілком безпечною

12в не получится такой ток, ибо напряжение сильно мелкое и ваше сопротивление большое. Локально руку сжечь можно, да. И то — дугой, внешней.

Нещодавно ненароком пошкодив оптоволокно, то майстер казав, що зараз багато модемів/роутерів горить через те що путають плюс і мінус. Будьте уважні перед тим як різати чи з’єднувати проводи із штекерами :)
«+» Завжди всередині штекера (*в більшості випадків)
«-» ззовні
Визначити +/- можна мультиметром

«+» Завжди всередині штекера

Не завжди, але на блоці живлення зазвичай позначено що де, іноді навіть на самому девайсі

кЕтайські позначення такі кЕтайські... Завжди перевіряю мультиметром, співпадає не завжди.

Якщо це лютий китай, то його краще взагалі не вмикати :D

Урочисто обіцяю після отримання Нобелевської премії повикидати звідусіль увесь колгосп та кетай і замінити його на оригінальні Tektronix, Agilent та Fluke :)

Отакої, я з таким ще не зустрічався :)
Дякую, буду знати)

не завжди, там має стояти позначка.

Нічого там не виділяється, тільки при закипанні при перезарядці. Будь який акум ОК. Автоматична зарядка і все.

Емність для акумуляторів вказана при розрядці током 0.05С, що дуже підходить при моделі використання для живлення роутерів, модемів, зарядки лептопів, тощо. для 100АГ 0.05с дорівнює 5А, або 60 ваттам. У мене два акуми у паралель, відповідно маю на такому току до 120 ватт, цього достатньо що б освітлюватись і заряджати ноут.

Схожу систему використовую. Основний недолік — швидкість заряду. Якщо світло є 3-6 годин на добу, то зарядити повністю акумулятор не виходить. Можна 2 акуми окремо заряджати і збільшити сумарну зарядку до 120 Вт, але якщо світло є не більше 6 годин, а використовєшь його активно 16, то в тебе є 10 годин розряджання на 3-6 годин заряджання. Тобто потужність, яку реально виходить використати — не більше 6/10 від 60 Вт стандартної зарядки тобто десь 20 Вт. Тому зараз думаю, щоб купити Ecoflow.

це так, але цінник на акб поза конкуренцією, особливо коли я раніше їх купляв.

щодо екофлоу — планую замовити просто літієві батареї з бмс з польші, 1200ватт 500 баксів, якщо пощастить.

У мене все було до війни, тому і користуюся. Можна щось подшукувати і чекати доставки з Польщі. Мені екофлоу подобається, тому що від більш транспортабельний. Можно з кафешкою поряд домовитися і заряджати його від їх генератора, якщо буде блекаут.

у мене генератор на довгі блекаути з безкоштовною зарядкою для сусідів. поки що тільки один раз 4 години ганяв, коли 2+ діб не було світла, вже треба було заряджатись і холодильники трохи включити.

з 19го таскати навіть екофлоу ще те задоволення.

Заряджаю два АКБ паралельно, буває що і три паралельно — але якщо АКБ приблизно однаково розрядженні і напруга >12.6В. Виглядає десь так ibb.co/3pkYch3

А підкажіть будь ласка — ви їх заряджаєте підкинув клеми до одного аккума, а другий приєднаний до першого просто двома кабелями — до — і + до +?
розряджаєте ви їх також разом підключеними паралельно?

Саме так — це зветься «паралельне підключення». Плюс до плюсу, мінус до мінусу. З точки зору сторонніх пристроїв це як один великий акумулятор. Але для цього з’єднання бажано мати більш-менш еквівалентні акумулятори, як на зображенні.

Чудова стаття, дякую автору за прості пояснення і корисні посилання!

Два комп’ютерних кулера по 12В (паралельно) або по 5В (послідовно) з обох боків зарядного, стягнути «бутерброд» хоч кабельними стяжками і підключити до того ж акума. Дуже популярна конструкція :)

На тему зарядки ноута я не заморочувався напів рішеннями і приєднав китайській модуль лабораторного живлення до батареї самокату — на виході налаштував робочу напругу для ноута і підпаяв кабель з роз’ємом живлення, єдине що прийшлося пошаманити з резистором яким задається потужність під’єднаного блока живлення

Можна лінку? А то стоїть батарея з двома колесами і рулем без діла.

Порада тим Хто ще не купив а думає. Тре брати 100w від того ж Baseus. Там всьо норм з температурою на таких потужностях.

Сам теж користуюсь Baseus 65W (http:// shorturl.at/imGKN ). Гріється не сильно. Максимум бачив 20В*1,2А, але це тоді коти є навантажженя CPU. Раджу спочатку зарядити батарею ноута а потім, а потім давати cpu-навантажженя. Також краще вимкнути у ноуті «швидку зарядку».

Чудова і технічно коректна стаття, дякую! Від себе додам — якщо не бажаєте заморочуватись ще й з другим комплектом вимикачів, купіть щось таке eclipse.in.ua/...​path=25_66&product_id=266 — можна буде управляти світлом з радіопульта. Ще й «розумний будинок» на мінімалках :)

Тільки зверніть увагу, щоб живлення приймача теж було 12 Вольт.

Підписатись на коментарі