×

Уникнення подвійного оподаткування доходів, одержаних за кордоном

Всім привіт!

Сьогодні розкриємо тему уникнення подвійного оподаткування, яка є логічним продовженням теми: ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАТКОВОГО РЕЗИДЕНТСТВА.

Дана стаття буде корисна всім українським громадянам, які виїхали з початком воєнних дій в Україні, за кордон, та які отримують дохід за кордоном з джерелом походження даного доходу у країні переїзду.

Отже,

Що таке подвійне оподаткування?

«подвійне оподаткування» означає стягнення двома або більше державами-членами податків, на які поширюється угода або конвенція, зазначена в статті 1, на той самий оподатковуваний дохід або капітал, якщо це призводить до: (i) додаткового стягнення податку; (ii) збільшення податкових зобов’язань; або (iii) скасування чи зменшення збитків, які можуть бути використані для компенсації оподатковуваного прибутку — Директива Ради (ЄС) 2017/1852 від 10 жовтня 2017 року про механізми вирішення податкових спорів у Європейському Союзі

Як уникнути подвійного оподаткування доходів, одержаних за кордоном?

Спочатку розглянемо вимоги податкового законодавства України по даному питанню.

В Україні основні положення щодо уникнення подвійного оподаткування встановлено ст. 13 ПКУ.

Так, відповідно до п. 13.1 ПКУ — доходи, отримані підприємством з джерел за межами України, враховуються при визначенні об’єкта оподаткування в повному обсязі. Витрати, здійснені для отримання таких доходів, ураховуються в порядку і розмірах, встановлених ПКУ (п. 13.2 ПКУ).

При цьому суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків і зборів в Україні за правилами, встановленими — п. 13.4 ПКУ.

Щоб одержати таке право, платник зобов’язаний отримати від фіскальних органів країни, де отримано дохід, довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Довідка повинна бути легалізована у відповідній країні, відповідному посольстві України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (п. 13.5 ПКУ).

Важливо, що чинні міжнародні угоди з питань оподаткування, ратифіковані Верховною Радою України, є частиною податкового законодавства України (п. 3.1 ПКУ).

При цьому якщо міжнародною угодою, ратифікованою Верховною Радою, встановлено інші правила, ніж ті, які встановлені ПКУ, то застосовуються правила міжнародної угоди (п. 3.2 ПКУ).

На сьогодні діє 76 Міжнародних договорів (конвенцій) України з іншими державами про уникнення подвійного оподаткування.

ВИСНОВОК:

Суми податків і зборів, сплачені за межами України, враховуються при розрахунку податків і зборів в Україні за правилами, установленими ПКУ. Однак якщо міжнародною угодою, яка ратифікована Верховною Радою та набрала чинності, встановлені інші правила, ніж ті, які встановлено ПКУ, то застосовуються правила міжнародної угоди.

Переходимо до АЛГОРИТМУ оподаткування ПДФО іноземних доходів

Хто повинен декларувати іноземні доходи та яким чином вони оподатковуються?

Фізичні особи, які є громадянами України та працюють (тимчасово або постійно) за кордоном, повинні декларувати доходи, отримані як із джерел в Україні, так і іноземні доходи.

Зазначені платники податків у випадку одержання іноземних доходів зобов’язані подати річну Податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі — Декларація) до податкового органу за місцем своєї реєстрації (зазначеної в паспорті).

До осіб, які одержують іноземні доходи, зокрема, можуть бути віднесені: особи, які виїжджають за кордон на сільськогосподарські роботи; для надання послуг домашнього персоналу (домробітниці, гувернантки, вихователі, економки, няньки, кухарі, покоївки, водії, садівники, доглядальниці, санітарки, прибиральниці, мийники посуду, перекладачі тощо), а також моряки, що працюють на судах іноземних судновласників. Крім того, доходи, отримані платниками податків — фізичними особами — резидентами, які працюють у представництвах або консульствах іноземних держав, теж слід розглядати як іноземні, суму яких має бути включено до загального річного оподатковуваного доходу такого платника.

Оподаткування доходів зазначених категорій громадян відповідно до положень ПКУ здійснюється в загальновстановленому порядку, передбаченому для громадян, які одержують іноземні доходи: ці доходи включаються до загального річного оподатковуваного доходу платника податків — отримувача, відображаються в річній Декларації й оподатковуються ПДФО за ставкою, визначеною в п. 167.1 ПКУ, а саме 18 %.

Доходи, отримані фізичними особами — резидентами (громадянами України) із джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу, крім доходів, які не підлягають оподатковуванню в Україні відповідно до міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.

Для одержання права на зарахування податків, сплачених за межами України, платник зобов’язаний одержати від державного органу країни, де було отримано дохід (прибуток), уповноваженого стягувати такий податок, довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподатковування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, у відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Якщо в платника податків відсутні підтвердні документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого податку в іноземній юрисдикції, оформлені відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою (за реєстрацією в паспорті) заяву про перенесення строку подання Декларації до 31 грудня року, що настає за звітним.

НАПРИКЛАД, якщо іноземний дохід отримано у 2022 році, але платник не має підтвердних документів, то він повинен подати заяву у 2023 році про перенесення строку подання Декларації до 31.12.2024 року) (абз.2 пп. 170.11.2 ПКУ.

Декларації приймаються до 1 травня наступного за звітним року.

Розрахунок податкових зобов’язань із ПДФО з доходів, отриманих із джерел за межами України, здійснюється у Декларації.

ПДФО, зазначений у поданій Декларації, сплачується фізичною особою самостійно до 1 серпня року, наступного за звітним.

Не зараховуються в зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку (пп.170.11.3 ПКУ):

а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

б) поштові податки;

в) податки на реалізацію (продаж);

г) інші непрямі податки незалежно від того, належать вони до категорії прибуткових податків чи вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

ВАЖЛИВО!

Сума податку з іноземного доходу платника податку — резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

ВИСНОВОК:

Якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку — отримувача й оподатковується за ставкою, визначеною в п. 167.1 ПКУ, а саме 18 %.

Ставки оподаткування, встановлені згідно з угодами про уникнення подвійного оподаткування у процентах до загальної суми дивідендів, процентів, роялті.

Сподіваємось, що докладно розписаний алгоритм уникнення подвійного оподаткування доходу допоможе вам приймати правильне рішення.

Про МЕТОДИ уникнення міжнародного подвійного оподаткування підготували докладний опис.

Бухгалтерський, юридичний супровід бізнесу у сфері IT, детальні консультації по питанням податкового резидентства — запис:
t.me/NataliiaLozko

itaccounting.com.ua/ua

👍ПодобаєтьсяСподобалось10
До обраногоВ обраному10
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Нагадуємо, що з 2024 року починають діяти штрафи для власників контрольованих іноземних компаній (КІК) та додаються штрафи за порушення, пов’язані з поданням звітності для автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки (CRS). Торкнуться ці штрафи лише фінансових агентів (банків, страхових компаній тощо), які мають повідомляти ДПС про рахунки своїх клієнтів.

Основні вимоги до встановлення фінансовими агентами підзвітних рахунків та подання звітів про підзвітні рахунки для цілей Угоди FATCA та Багатосторонньої угоди CRS визначені ст. 39 прим. 3 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 118 прим. 1.1 ст. 118 прим. 1 ПКУ — zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n21685 передбачені штрафні санкції за:

— неподання у встановлені строки звіту про підзвітні рахунки — 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року ,

— несвоєчасне подання Звіту — 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про підзвітні рахунки, але не більше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;

— подання Звіту з неповними або недостовірними відомостями чи помилками — 0,5 розміру мінімальної заробітної плати;

— повідомлення про депонентів — інвесторів інститутів спільного інвестування компанії з управління активами або надання у повідомленні неповних відомостей, або ненадання компанії з управління активами відповіді на її запит — 30 розмірів мінімальної заробітної плати;

— порушення вимог щодо строків зберігання документів та інформації щодо фінансових рахунків — в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Ті самі порушення, що призвели до невключення підзвітного рахунку до звіту про підзвітні рахунки або порушення строків зберігання (або відсутності) документів самостійної оцінки CRS особи, для якої рахунок є підзвітним, — 50 розмірів мінімальної заробітної плати;

— систематичне умисне або інше істотне порушення фінансовим агентом вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ — у розмірі 1 відс. суми доходу (виручки) фінансового агента за даними його окремої фінансової звітності з а календарний рік, що передує року, в якому застосовано штраф;

— умисне надання власником рахунку документів самостійної оцінки CRS стосовно себе та/або стосовно його контролюючих осіб, з недостовірними відомостями, що призвело до невстановлення підзвітності рахунку для власника рахунку та/або для його контролюючих осіб, — 100 розмірів мінімальної заробітної плати.

Добрый день. Спасибо за такой важный пост. У меня такая ситуация. В 2023 году был доход (примерно 800-1200 евро в месяц) полученный на украинский ФОП. Также, параллельно, был доход (зарплата) как нанятого работника в одной из стран ЕС на местный банковский счет. В конце 2023 ФОП, и все счета, были закрыты, подана ликвидационная отчетность в украинскую налоговую. В итоге на 31 декабря в банке был только счет физ.лица с нулевым остатком. Собственно, вопрос: будет ли передана Украиной информация по движению средств с июля 2023 года в таком случае? Может ли получение информации о получении зарплаты в стране ЕС послужить для украинской налоговой «триггером» и побудить передать данные за 2023 год, даже если изначально счет должен был бы подлежать обмену только в 2025 за 2024?
И второй вопрос: если в украинском банке были закрыты все счета, по которым были операции в 2023 году, но открыт новый счет, по которому не проводилось каких-либо операций, то данные будут переданы только по новому счету или по всем счетам, которые были открыты после июля 2023? Спасибо!

Доброго дня!

Спасибо за такой важный пост.

Дякую Вам за фідбек!

Собственно, вопрос: будет ли передана Украиной информация по движению средств с июля 2023 года в таком случае?

Дане питання дуже часто повторюється на консультаціях.
Тому буде корисно ще раз тут це зазначити — Всі країни передають дані по рахункам, в РАМКАХ CRS, виключно — НЕРЕЗИДЕНТІВ даної країни. Тому, якщо Ви зазначите в Україні, що Ви є нерезидентом, тому звісно ці дані передадуться в країну Вашого резидентства.

АЛЕ, окрім CRS є інші шляхи передання інформації, які реалізуються — ЗА СПЕЦІАЛЬНИМИ ЗАПИТАМИ від податкових будь якої країни в рамках інших міжнародних угод.
Наприклад, ось тут ми писали про посилення такої співпраці між Україною та країнами ЄС — itaccounting.com.ua/...​inistratsiyami-krayin-yes

Может ли получение информации о получении зарплаты в стране ЕС послужить для украинской налоговой «триггером» и побудить передать данные за 2023 год, даже если изначально счет должен был бы подлежать обмену только в 2025 за 2024?

Так, але в рамках ні CRS, а інших міжнародних УГОД, написали про це вище.

И второй вопрос: если в украинском банке были закрыты все счета, по которым были операции в 2023 году, но открыт новый счет, по которому не проводилось каких-либо операций, то данные будут переданы только по новому счету или по всем счетам, которые были открыты после июля 2023?

По всім рахункам.

Наталія, добрий день! Чи допомагаєте ви зі звітністю КІК? Загубила ваш телеграм, якщо можна, нагадайте, будь ласка.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Добрый день. Спасибо за такой важный пост. У меня такая ситуация. В 2023 году был доход (примерно 800-1200 евро в месяц) полученный на украинский ФОП. Также, параллельно, был доход (зарплата) как нанятого работника в одной из стран ЕС на местный банковский счет. В конце 2023 ФОП, и все счета, были закрыты, подана ликвидационная отчетность в украинскую налоговую. В итоге на 31 декабря в банке был только счет физ.лица с нулевым остатком. Собственно, вопрос: будет ли передана Украиной информация по движению средств с июля 2023 года в таком случае? Может ли получение информации о получении зарплаты в стране ЕС послужить для украинской налоговой «триггером» и побудить передать данные за 2023 год, даже если изначально счет должен был бы подлежать обмену только в 2025 за 2024?
И второй вопрос: если в украинском банке были закрыты все счета, по которым были операции в 2023 году, но открыт новый счет, по которому не проводилось каких-либо операций, то данные будут переданы только по новому счету или по всем счетам, которые были открыты после июля 2023? Спасибо!

Як варіант, регулярно отримувати офіційні щорічні довідки про сплату податків за кордоном. Якщо ставка % податку з доходів за кордоном вища, то жодних проблем в Україні бути не може навіть в теорії.

Якщо ж ставка % податку за кордоном нижче ніж в Україні, то бажано вникнути в підходи набуття та втрати статусу податкового резидентства (Україна vs певна іноземна держава) та читати міждержавну угоду про подвійне оподаткування (double tax treaty).

Якщо ставка % податку з доходів за кордоном вища, то жодних проблем в Україні бути не може навіть в теорії.

Нехай в Польщі ставка на дохід 20%, в Україні 18% + 1.5% військовий збір.

Хіба не треба буде заплатити військовий збір? Бо це ж не ПДФО, тому незважаючи на % в Польщі його треба платити.

Хіба не треба буде заплатити військовий збір?

Так, воєнний збір буде потрібно, але необхідно врахувати, що платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ.
А саме:
— фізична особа — резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
— фізична особа — нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
— податковий агент.

Сумніваюсь, що в міжнародній угоді (double tax treaty) між Польщею та Україною є щось про військовий збір.
Але Україна «новаторська» держава. Тут регулярно гвалтують навіть конституцію. На різноманітні ваші страхи та фантазії можна отримати офіційне роз’яснення від самої податкової (бажано письмове) у відповідь на запит (це десь як 15-20 коментарів на доу по витраті часу).

Сумніваюсь, що в міжнародній угоді (double tax treaty) між Польщею та Україною є щось про військовий збір.

Та я тому це і написав, що

Якщо ставка % податку з доходів за кордоном вища, то жодних проблем в Україні бути не може навіть в теорії.

ніяк не виконується

Як варіант

Якщо Ви — резидент Другої країни, згідно Конвенції про уникнення подвійного оподаткування між відповідними країнами (ст.4), то така довідка не буде зайвою.

Всім привіт! Найактуальніше та найчастіше питання від підприємців -
Про МЕТОДИ уникнення міжнародного подвійного оподаткування.
Підготували докладний опис, подробиці — itaccounting.com.ua/...​podvijnogo-opodatkuvannya

Всім привіт!
Учасник спільноти DOU поділився власним прикладом, як українські банки вже почали збирати інформацію своїх клієнтів про їх резидентство.
Додаємо в дану тему, щоб всі, кому необхідно, могли ознайомитись — dou.ua/...​rums/topic/32253/#2704110.
Якщо виникають питання по даній темі, пишіть нам у telegram, допоможемо вам.

Іноземний дохід я розписував ще років 10 тому.
Але це 19 відсотків податків раз на рік без фоп.
І треба бути в україні

Якщо в іншій країні хнаходитися то стаєш податковим резидентом країни.
Тим більше наші біженці сають там право роботи.
Отже алгоритм:
Закрити фоп
Платити податок країні перебуванея

Дякую за інформацію)

Якщо в іншій країні хнаходитися то стаєш податковим резидентом країни.

І таким чином у людини з’являється подвійне резидентство, бо українське резидентство не зникає автоматично. Далі в такому випадку необхідно детальніше розбиратись по сплаті податків, згідно відповідної Конвенції про усунення подвійного оподаткування між даними країнами.

Отже алгоритм:
Закрити фоп
Платити податок країні перебуванея

Один із багатьох можливих варіантів. Багато залежить від подальших планів людини.

Всім привіт!
Одне з найчастіших питань на консультаціях стосуються того, ЯК (в якому вигляді) українські банки будуть аналізувати стан резидентства громадян України.
Відправляю відповідь також на форум для загального користування.

Для підзвітних фінансових установ (в т.ч. банків) були розроблені рекомендації щодо форм анкети:

— tax.gov.ua/data/files/281075.pdf — CRS-I документ самостійної оцінки для ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ та ФОП
— tax.gov.ua/data/files/281073.pdf — CRS-E документ самостійної оцінки для ОРГАНІЗАЦІЇ
— tax.gov.ua/data/files/281074.pdf — CRS-CP документ самостійної оцінки для КОНТРОЛЮЮЧОЇ ОСОБИ.

По багатьом проханням у особисті повідомлення надсилати новини по важливим темам у відповідних топіках на форумі, повідомляю, що 20.03.23 — Парламент підтримав євроінтеграційний законопроєкт N8131 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки у другому читанні.

Чим страшний цей закон для айтішника-фрілансера, який живе в Україні? Це ж його не стосується?

Чим страшний цей закон для айтішника-фрілансера, який живе в Україні? Це ж його не стосується?

В законопроекті багато невеликіх змін, але головні важливі зміни будуть стосуватись громадян України, які виїхали закордон та здобули податкове резидентство другої країни — dou.ua/...​campaign=29032023#2534755.

Дякую, що розтлумачили мені. Тоді я я все правильно зрозумів.

Дякую, що розтлумачили мені. Тоді я я все правильно зрозумів.

Якщо ще будуть питання, пишіть, будемо раді допомогти.

Трохи не по темі, але все одно)

Я хочу закрити ФОП і ФОП рахунки в банку. В мене є електронний ключ. Чи можу я за його допомогою надати комусь/вам довіреність щоб можна було закрити рахунки і забрали з банківського відділення і виписки за 5 років)?

Наталія допомагала закрити мені ФОП (у мене було багато контрагентів), я дуже задоволений

Я хочу закрити ФОП і ФОП рахунки в банку. В мене є електронний ключ. Чи можу я за його допомогою надати комусь/вам довіреність щоб можна було закрити рахунки і забрали з банківського відділення і виписки за 5 років)?

Так, звісно, проводимо закриття ФОП віддалено.
Звертайтесь — t.me/NataliiaLozko

16.11.22 Прийнято за основу законопроект № 8131 — itd.rada.gov.ua/...​billInfo/Bills/Card/40674 про зміни до Податкового кодексу, який покликаний запровадити в нашій країні міжнародні стандарти обміну інформацією про банківські рахунки.
Проектом Закону вносяться зміни до Податкового кодексу України.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ЗМІН у ПКУ — ips.ligazakon.net/document/OI08243A.
ВАЖЛИВІ ЗМІНИ!
Внесення змін до п.14.1.122 ПКУ, а саме:
«Для цілей Багатосторонньої угоди CRS та Загального стандарту звітності CRS особа, яка одночасно є резидентом України та щонайменше однієї іншої юрисдикції, вважається резидентом відповідної іншої юрисдикції»;
Додавання п. 39.3.2.2.1. до ПКУ, а саме:
"Власники рахунків зобов’язані протягом десяти робочих днів повідомити фінансовому агенту про зміну власного статусу податкового резидентства для цілей Загального стандарту звітності CRS та/або їх статусу для цілей Угоди FATCA та/ або про зміну відповідного статусу контролюючої особи.

393.2.2.2. У випадках та в обсязі, визначених Угодою FATCA та Загальним стандартом звітності CRS під час здійснення перевірки статусу податкового резидентства власника рахунку та/або його контролюючих осіб, фінансові агенти мають право використовувати наявну інформацію та документи, отримані відповідно до законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

393.2.2.3. Якщо після застосування процедур належної комплексної перевірки у фінансового агента виникає обґрунтована підозра про те, що рахунок належить до підзвітних, фінансовий агент зобов’язаний надіслати на адресу власника рахунка запит з вимогою про надання пояснень та інформації, що стосуються підозри.

393.2.2.4. Ненадання власником рахунку документів, визначених підпунктом 393.2.2 пункту 393.2 цієї статті, неповідомлення фінансового агента про зміну статусу податкового резидентства або ненадання протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту фінансового агента запитуваної інформації та/або документів, або надання інформації та/або документів, що не спростовують обґрунтованої підозри фінансового агента, ❗є підставою для відмови фінансового агента у встановленні ділових відносин, відмови у наданні фінансових послуг, або для відмови в подальшому наданні послуг, у тому числі для розірвання договірних відносин з власником рахунка. У разі розірвання договірних відносин з власником фінансового рахунка, фінансовий агент повертає залишок коштів власнику такого рахунка та не несе відповідальності за спричинені власнику рахунка збитки, пов’язані з розірванням договірних відносин."❗

В особисті повідомлення надійшло прохання перевести даний допис з юридичної мови.
Додаю у темі також.

Внесення змін до п.14.1.122 ПКУ, а саме:
«Для цілей Багатосторонньої угоди CRS та Загального стандарту звітності CRS особа, яка одночасно є резидентом України та щонайменше однієї іншої юрисдикції, вважається резидентом відповідної іншої юрисдикції»;

Дана зміна визначає, що якщо ви стали резидентом двох країн — України та країни тимчасового переїзду, то, згідно даного законопроекту, ви будете вважатись ТІЛЬКИ резидентом Другої країни.

Додавання п. 39.3.2.2.1. до ПКУ, а саме:
"Власники рахунків зобов’язані протягом десяти робочих днів повідомити фінансовому агенту про зміну власного статусу податкового резидентства для цілей Загального стандарту звітності CRS та/або їх статусу для цілей Угоди FATCA та/ або про зміну відповідного статусу контролюючої особи.

393.2.2.2. У випадках та в обсязі, визначених Угодою FATCA та Загальним стандартом звітності CRS під час здійснення перевірки статусу податкового резидентства власника рахунку та/або його контролюючих осіб, фінансові агенти мають право використовувати наявну інформацію та документи, отримані відповідно до законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

393.2.2.3. Якщо після застосування процедур належної комплексної перевірки у фінансового агента виникає обґрунтована підозра про те, що рахунок належить до підзвітних, фінансовий агент зобов’язаний надіслати на адресу власника рахунка запит з вимогою про надання пояснень та інформації, що стосуються підозри.

393.2.2.4. Ненадання власником рахунку документів, визначених підпунктом 393.2.2 пункту 393.2 цієї статті, неповідомлення фінансового агента про зміну статусу податкового резидентства або ненадання протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту фінансового агента запитуваної інформації та/або документів, або надання інформації та/або документів, що не спростовують обґрунтованої підозри фінансового агента, ❗є підставою для відмови фінансового агента у встановленні ділових відносин, відмови у наданні фінансових послуг, або для відмови в подальшому наданні послуг, у тому числі для розірвання договірних відносин з власником рахунка. У разі розірвання договірних відносин з власником фінансового рахунка, фінансовий агент повертає залишок коштів власнику такого рахунка та не несе відповідальності за спричинені власнику рахунка збитки, пов’язані з розірванням договірних відносин."❗

Після прийняття даного законопроекту, у банки та інші фінансові установи України, в яких відкриті рахунки громадян України, які стали резидентами Другої країни, необхідно подати інформацію про зміну свого резидентства.
У випадку, якщо дана інформація не буде подана, банки мають право ЗАКРИТИ банківські рахунки цих громадян.

«Закрити рахунки» звучить досить тоталітарно.Невже справді вони зможуть так просто це зробити? Що буде при цьому з коштами на рахунку..

І до того ж, мова йде про випадок, коли інформація не буде подана, чи також, коли вона не буде подана достовірно? Яким чином банк зможе перевірити факт того, що людина не вказала усі свої податкові резидентства (наприклад, змовчала про податкове резидентство у Франції)

«Закрити рахунки» звучить досить тоталітарно.

Згодна.

Невже справді вони зможуть так просто це зробити? Що буде при цьому з коштами на рахунку..

І до того ж, мова йде про випадок, коли інформація не буде подана, чи також, коли вона не буде подана достовірно?

Доречно буде остаточно аналізувати, коли цей законопроект буде прийнятий. До речі, вчора було його друге читання.

Яким чином банк зможе перевірити факт того, що людина не вказала усі свої податкові резидентства (наприклад, змовчала про податкове резидентство у Франції)

На даному етапі ніяк.
Це буде можливо, якщо запровадять додатковий обмін інформацією між країнами переселення та Україною щодо українських біженців.

І це якщо біженець відкриє рахунок у банку як податковий резидент України з ІНН України. Якщо він відкриє як резидент *КРАЇНА*, то ці дані не передаються. А навіть якщо і передаються, вони ж не у банк передаються напряму, це ще повина бути інтеграція іноземнийбанк-держ орган іноземний — держорган України — приватний банк України....Не схоже що так глибоко все буде інтегровано.

інтеграція іноземнийбанк-держ орган іноземний — держорган України — приватний банк України....Не схоже що так глибоко все буде інтегровано.

Саме так все інтегровано.

Підкажіть, будь ласка, номер цього проєкту, та чи прийняли його? Бо дуже зацікавив оцей ваш коментар:

Дана зміна визначає, що якщо ви стали резидентом двох країн — України та країни тимчасового переїзду, то, згідно даного законопроекту, ви будете вважатись ТІЛЬКИ резидентом Другої країни.

Тобто, чи є зобов’язання подавати декларації та сплачувати податкову різницю в Україні, якщо вже є податковим резидентом іншої країни? Чи достатньо сплачувати тільки в країні перебування, й на цьому все?

> Власники рахунків зобов’язані протягом десяти робочих днів повідомити фінансовому агенту про зміну власного статусу податкового резидентства для цілей Загального стандарту звітності CRS

виглядає як для цілей оподаткування нічого не міняється

> Власники рахунків зобов’язані протягом десяти робочих днів повідомити фінансовому агенту про зміну власного статусу податкового резидентства для цілей Загального стандарту звітності CRS

виглядає як для цілей оподаткування нічого не міняється

Це в залежності від того, з якої сторони це розглядати. )

Можна детальніше? :)

Тобто, чи є зобов’язання подавати декларації та сплачувати податкову різницю в Україні, якщо вже є податковим резидентом іншої країни? Чи достатньо сплачувати тільки в країні перебування, й на цьому все?
Можна детальніше? :)

Для більш детальної відповіді, необхідний більш детально розписаний запит.

Підкажіть, будь ласка, номер цього проєкту, та чи прийняли його?

Доброго дня! Так, прийняли 20.03.2023, я про це повідомляла у темі — dou.ua/...​rums/topic/41280/#2592970 , карта законопроекта — itd.rada.gov.ua/...​billInfo/Bills/Card/40674.

Підписатись на коментарі