B2B у Польщі

Вітаю шановне панство! Цікавить досвід роботи у Польщі по B2B. Наразі українці мають право оформлювати таки стосунки у Польщі. Наче виглядає все просто, на першрий погляд. Але цікаво було б скласти якусь покрокову інструкцію. Наприклад.

1. Стан на момент відкриття польського ФОПу. PESEL, зрозуміло. Замельдуватись. Що ще?

2. Відкриття ФОПу. До якого типу biuro піти? Я так розумію що biuro rachunkowe може тільки вести ФОПа. Який є прийнятий прайс на відкриття та обслуговування?

3. Якийсь підводні камені роботи B2B у Польщі? Наприклад, польські контракти B2B зазвичай йдуть без жодних бенефітів. Може ще щось.

Відразу дякую за відповіді. Дуже цікава інформація на цю тему.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному10
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Працюю на B2B
1. PESEL i Profil zaufany
2. сим карта польского оператора
3. Umowa najmu lokalu ( Договір оренди житла)
4. konto bankowe ( рахунок в банку)

6. www.biznes.gov.pl/pl (для регистрации бизнеса )
7. обираємо Zarejestruj działalność gospodarczą
8. далі дивимося відео де показано крок за кроком
www.youtube.com/...​atch?v=Z_P8orw9hmk&t=198s
9. далі обираємо код діяльності ( kod PKD )
podatkiprogramisty.pl/...​gospodarczej/#programista
programistanaswoim.pl/...​dla-szerokiego-swiata-it
www.infakt.pl/...​towac-do-zalozenia-firmy
10. у тій самій формі реєструємо свою фірму в податковій (Urząd skarbowy) і в соц. страхуванні (ZUS)
11. вибираємо форму оподаткування
12. вибираємо чи хочем мати пільгу на старт ( ulga na start перші 6 міс. платимо менше в ZUS -> наступна пільга Prefencijna Skladka ZUS 24 мic. тут платимо бiльше нiж на першiй пiльгi але менше нiж стандародвих оплатах. ( лiнк на калькулятор щоб зп i податкiв)
zarobki.pracuj.pl/...​ny-kalkulator-wynagrodzen
13. Обираємо хочемо ми платити VAT (ПДВ) чи ні.
14. системі треба один робочий день для аналізу заяви, і якщо все правильно заповнено, вас реєструють у CEIDG ( реєстр фірм) (ви отримуєте повідомлення на пошту і смску на телефон).

Від себе скажу, можна вести бухгалтерію самому. А можна знайти бухгалтера і вести діяльність з його допомогою. Раджу мати бухгалтера бо він буде дуже корисний при подачі на карту побиту на основі Б2б і при перереєстрації в ZUS коли будете змінювати умови пiльги.

+ сьогоднi подався на карту часовего побиту на подставi договору B2B (Jednoosobowa działalność gospodarcza)
Якщо будут питаня звертайтесь

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Подскажите какие тарифы в ваших банках? Интересует:
1) ежемесячное обслуживание бизнес счета/карты
2) перевод на карту другого банка Польши
3) перевод в банк заграничный, например на wise
4) оплата по реквизитам в Польше (по IBAN)
5) стоимость снятия евро/долларов если есть

1) ежемесячное обслуживание бизнес счета/карты

0

2) перевод на карту другого банка Польши

Нема такого як переказ на карту — на рахунок IBAN — 0 з приватного, 1.5 з фірмового

3) перевод в банк заграничный, например на wise

SEPA ніби 0, SWIFT дорого але ніколи не використовував

4) оплата по реквизитам в Польше (по IBAN)

див. п. 2

5) стоимость снятия евро/долларов если есть

9 zl

1) это какой банк?
2) есть ли какой-то процент с перевода с бизнес аккаунта на свой личный (физ лица)

1) это какой банк?

mBank

2) есть ли какой-то процент с перевода с бизнес аккаунта на свой личный (физ лица)

бізнес -> приватний 1.5 zl
приватний -> бізнес 0

Я понял, спасибо
Посмотрел у них на сайте нигде не нашел коммисий 1.5 злотых за перевод бизнес на приватный или 9 для снятие валют
Я не там где-то смотрю? Прочитал все в этих доках:
pdf.mbank.pl/...​e-osobyfiz-08-12-2022.pdf
www.mbank.pl/...​ntowanie/tabela-firmy.pdf

1.5 zl тут www.mbank.pl/...​f/oplaty/taryfa-firmy.pdf
 Opłata za przelew zewnętrzny poza pakietem Internet  1,5 zł 

9 zl тут pdf.mbank.pl/...​a-osobyfiz-15-12-2022.pdf
a) wpłata/wypłata gotówkowa 9 zł 

Спасибо) По поводу этой комиссии 1.5 злотых, я правильно понимаю что сюда входит например перевод с бизнес счета мбанка на физ счет другого польского банка?

Так. Якщо багато таких переказів то там є варіанти з місячною оплатою за рахунок але тоді скількись там переказів безкоштовно.

Еще вопрос возник, в документе по тарифам фирмы что вы указали в разделе «mBiznes konto walutowe» указана месячная плата за валютный счет «Prowadzenie (opłata miesięczna)» в 10 PLN
Вы платите ее или я опять какую-то сноску недочитал?)

Еще не пойму по комиссии за перевод на свой валютный счет. То что вы указали

Opłata za przelew zewnętrzny poza pakietem Internet 1,5 zł

это для злотых.
В разделе валютных счетов там есть какие-то тарифы с текстом «dokonanie przelewu walutowego wewnętrznego, realizowanego na rachunek o numerze rozliczeniowym innym» но меня смущает что такие же графы есть и в таблице с тарифами для злотых

В мене валютні рахунки приватні, не фірмові.

А у вас есть карта побыту? Я сегодня приехал в mbank и мне сказали что без карты побыта они не оформляют фирмови конты)

PKO

По фірмовому:
1. 0 — якщо надходить більше 2к злотих в місяць. Переказ на власний рахунок в PKO 0. Все інше не тестував.

По приватному рахунку:
1. Перші 12 місяців безкоштовно, потім 18 злотих на місяць.
2. 0
3. Не тестував, юзаю револют, там 0 (поповнюю через бакнівську картку миттєво)
4. 0
5. 0 — Зняття злотих в банкоматах PKO. По долларам и євро не підкажу.

Колеги а хтось розбирався з темою ПДВ? Ніби як усі хто на б2б після досягнення обороту у 200к злотих починає платити ПДВ а це ще + 23%. Ці кошти компенсовує компанія чи як це працює?

Десь читав що якщо компанія на яку ти працюєш платить ПДВ, то ти в інвойсі це можеш вказати і начебто вийде тобі 0, думаю хто більше володіє інформацією виправить мене

для клієнтів платників пдв ваш пдв буде зписуватись з іх пдв, то їм той подв що ви ставите поверх пофіг, вони його оплачуюють поверх ставки.

для закордонних робиться reverse charge інвойс і вони сплачують пдв у своїй країні, а ви ноль виставляєте

для закордонних робиться reverse charge інвойс і вони сплачують пдв у своїй країні, а ви ноль виставляєте

А як це працює для українських работодавців, які, наскільки я розумію, не є платниками ПДВ?

а як взагалі український «роботодавець» зараз моде перечислити грощі за кордон ? майже ніяк, тобто на польске jdg по суті лише з його закордонних фірм. наскільки знаю, що по ЄС майже у всіх крупних фірм пдв платиться, але якщо фірма його у країні без пдв на кшалт сша, то просто не виставляєте пдв, пишете n.p. наче

Тобто, якщо раніше український роботодавець не платив ПДВ, працюючи з українським розробником, то вартість українського розробника з доходом >200к злотих на рік зросте для українського роботодавця на суму VAT (23%)? Або ж ці 23% заплатить сам розробник зі свого карману в додаток до 12% податку ryczałt?

ні, не зросте, платники ВАТ зписують ВАТ частину розходів зі свого ВАТ

тобто якщо у його послугах є наприклад міліон євро послуг і 23% ват, а ви надали послуг на 100тис і 23тис ват, то він сплатить ВАТ 207 тисяч а не 230 тис

ще раз —
1) з України вам ніхто грощі не переведе. просто зараз нема такої можливості масово виводити гроші
2) через компанію у ЄС — вони всі платники ват крупні компанії
3) країнам як США і Ізраїль ват виставляють нульовий

1. Чи потрібно закривати ФОП в Україні, щоб відкрити аналог у Польщі?
2. Чи потрібно закривати рахунок ФОП в Україні при відкритті аналогу ФОП у Польщі?

Для того щоб відкрити щось в Польщі нічого закривати не треба.

АЛЕ маючи відкритого укр ФОПа українська податкова буде вважати тебе своїм податковим резидентом незалежно від того скільки часу ти в Польщі.

Тому краще закривати укр ФОПа якщо ти плануєш/є податковим резидентом іншої країни

Україна буде вважати тепер податковим резидентом доти, доки маєш громадянство (тобто завжди).

Згідно з українськими нормативними актами, резидентом України є особа, яка відповідає одному з таких критеріїв:
а) є резидентом України (читай: громадянином),
б) постійно перебуває на території України,
в) має тісні особисті чи економічні відносини з Україною

Резидент не дорівнює громадянин

1. Чи потрібно закривати ФОП в Україні, щоб відкрити аналог у Польщі?
2. Чи потрібно закривати рахунок ФОП в Україні при відкритті аналогу ФОП у Польщі?

Чат по JDG в телезі t.me/JDG_PBH (правда там в основному білоруси, які переїхали по візі Poland.Business Harbour)

Гайд-путеводитель по JDG sobolevbel.github.io/jdg от А до Я

1. Мельдунек (прописка) вже необов’язкова, хіба що від вас хтось це вимагає спеціально (цікаво хто саме це все ще потребує?), достатньо зашьвядченє (написане вами від руки) про адресу місця перебування.
2. Будь-яке бюро рахункове, прайс обслуговування близько 100 злотих на місяць (відкривав все — ФОП і рахунки в банку самостійно). Бажано щоб вміли працювати через електронні засоби, але це ваш вибір — мені зручно прийти один раз фізично з документами, а далі все робити через інтернет.
3. Точно вирахувати разом з бухгалтером, коли закінчується пільговий період сплати ZUS i VAT. Регулярно писати запит в ZUS і скарбувку про відсутність заборгованостей (через pz.gov.ua безкоштовно).

При регистрации в B2B фирмы на biznes.gov.pl поле с Мельдунек обазятаельное, иначе не позволяет пойти дальше. Пока что указал украинскую прописку но бухгалтер говорит что потом все равно придется получать этот мельдунек

Відкривав JDG в уженді офлайн, мельдунек ніхто не запитував. Можливо, форма на biznes.gov.pl стара. Потрібно було лише поставити галочку навпроти примітки «заявник має юридичне право використовувати вказану адресу» для адреси зберігання документів JDG, працівник уженду сказав що достатньо усної згоди власника (власник надав усну згоду). Крім того, в полі «місце здійснення діяльності» вказав «нема постійного місця діяльності» (тобто використовую коворкінги, кафе, лавочку в парку, власний автомобіль etc).

Может быть старая, не знаю. Но онлнайн точно не было возможности не проставлять мельденек. Плюс бухгалтер сказала что в банке тоже могут запросить, как только будет готов B2B, буду открывать счета в банке — проверю)

В банку теж було достатньо задекларованої усно адреси. Пізніше переїхав і теж просто змінив задекларовану адресу в інтерфейсі банкінгу фізичної особи без ніякого підтвердження. Для зміни адреси в банкінгу JDG довелося приїхати у відділення, але їм було достатньо виписки з реєстру JDG — а там перед тим теж змінив вручну самостійно без жодного підтвердження.

Працюю на B2B
1. PESEL i Profil zaufany
2. сим карта польского оператора
3. Umowa najmu lokalu ( Договір оренди житла)
4. konto bankowe ( рахунок в банку)

6. www.biznes.gov.pl/pl (для регистрации бизнеса )
7. обираємо Zarejestruj działalność gospodarczą
8. далі дивимося відео де показано крок за кроком
www.youtube.com/...​atch?v=Z_P8orw9hmk&t=198s
9. далі обираємо код діяльності ( kod PKD )
podatkiprogramisty.pl/...​gospodarczej/#programista
programistanaswoim.pl/...​dla-szerokiego-swiata-it
www.infakt.pl/...​towac-do-zalozenia-firmy
10. у тій самій формі реєструємо свою фірму в податковій (Urząd skarbowy) і в соц. страхуванні (ZUS)
11. вибираємо форму оподаткування
12. вибираємо чи хочем мати пільгу на старт ( ulga na start перші 6 міс. платимо менше в ZUS -> наступна пільга Prefencijna Skladka ZUS 24 мic. тут платимо бiльше нiж на першiй пiльгi але менше нiж стандародвих оплатах. ( лiнк на калькулятор щоб зп i податкiв)
zarobki.pracuj.pl/...​ny-kalkulator-wynagrodzen
13. Обираємо хочемо ми платити VAT (ПДВ) чи ні.
14. системі треба один робочий день для аналізу заяви, і якщо все правильно заповнено, вас реєструють у CEIDG ( реєстр фірм) (ви отримуєте повідомлення на пошту і смску на телефон).

Від себе скажу, можна вести бухгалтерію самому. А можна знайти бухгалтера і вести діяльність з його допомогою. Раджу мати бухгалтера бо він буде дуже корисний при подачі на карту побиту на основі Б2б і при перереєстрації в ZUS коли будете змінювати умови пiльги.

+ сьогоднi подався на карту часовего побиту на подставi договору B2B (Jednoosobowa działalność gospodarcza)
Якщо будут питаня звертайтесь

Дуже цікаво. А які документи треба нести в urząd для подання на карту по JDG?

Завтра після роботи напишу)

Вибач забув написати.
1.заходимо на сайт ужонда воеводского міста де ви живете. в моему випадку це DUW.pl 2.Клiками: Obsługa klienta -> Cudzoziemcy -> KARTY USŁUG-Legalizacja pobytu obywateli państw trzecich na terytorium Polski -> Pobyt czasowy -> Działalność gospodarcza.
3. Читаємо умови подачі. (якщо щось не зрозумiло можна перевести deepl.com -файни тлумач
------ Далi список якi я подавав
1. фото 35×45 ( 4шт)
2. копiя всіх сторінок в загран. паспорті
3. якщо у вас вже було карта побиту ( може бути іншій підставі) то зробити ксеро карти побиту и децизії і теж вислати
4. ZUS підтверждения що ви застраховані. Можно зробити цей документ онлайн, через портал ZUS PUE. Чи якщо ви купили собі ще додаткову страховку де вартість страхового випадку может бути 30.000 евро теж зробіть копію і вишліть
5. Підтвержденя доходів ( я подавав за рік) можно зробити онлайн в податковій ( e-Urząd Skarbowy) чи попросити вашого бухгалтера
6. Якщо у вас є диплом IT специалноті теж подайте копію.
7. Підтвержденя що вас нема заборгованості перед ZUS ( 1. в Порталі ZUS PUE теж можна отримати час очікуваня до 7 робочих днів. + Ящко вас є бухглатер щоб для вас зробив довідки ZUS DRA)
8. Попросіть бухгалтера що зробив вам довідку ZUS ZZA — це документ реєстраційний бізнесу в ZUS
9. Підтвержденя що вас нема заборгованості перед Urząd Skarbowy ( так само можно отримати e-Urząd Skarbowy)
10. Виписка с реєстру CEIDG ( теж можна онлайн отримати)
11. Оплата скарбова за вніосек 340 зл ( реквізити перевіряти на сайті ужонду)
12. договір оренди
13. Копія договору с фірмою де працюете ( + анекси до нього ящко вони будуть)
14. Умова с бухгалтером ( якщо він у вас є )
15. Wniosek zezwolenia na pobyt czasowy 3 шт ( можна скачати на сайті уженду)
16. Від руки написаний на а4 — Oświadczenie o niemożliwości zameldowania — типу ви пишите що не можете буті прописані в квартирі де живете. ( якщо треба можу скинути приклад)
====
Якщо будуть питаня пишіть в ЛС допоможу.

Доброго дня! А в чому різниця між оформленням діяльності через ФОП і через бізнес-інкубатор в плані податків і в плані де краще це зробити?

якщо є можливість то робіть через інкубатор. відео про інкубатор
www.youtube.com/...​atch?v=JtX6-4hE7i8&t=257s

угу, бо якщо після війни, то ще не можна подаватись

подаватись куди?

подаватись на карту побита тим хто зараз знаходиться під часовим захистом не можна, наче як з квітня мають скоро дозволити подачу «біженцям»

А можна посилання на нормативний документ?

orka.sejm.gov.pl/...​2845_u3/$file/2845_u3.pdf

тут, як це приймуть, то подача на часови побит буде тільки по роботі та бізнесу, без пільгової, яка була в оригінальній уставі. наче як з 1 квітня 2023 можна буде подаватись по роботі та по бізнесу тим хто під захистом. доки вона не прийнята, можете подати по старій пільговій, але її швидше за все залишать без розгляду.

До квітня песелі українцям видавати призупинили. Подаватися просто нема сенсу зараз.

про призупинення видачі песелві перший раз чую, ось на це давайте будь ласка посилання хоч якесь :) а от на карти побиту біженцям пока нема сенсу подаватись

Зараз у телеграмі розтулмачили шо до чого. Ви праві, песелі видають, є ньюанси залежно від конкретного ужонда, але то більш людський фактор. Я сплутав з картой побуту. Ще тільки у процесі, сорі ))
Намагюся зрозуміти як відкрити ІП і отримувати свої кошти у країні де їх ніхто спиз...ть

не знаю де ви «таке» прочитали. Піддаватися можна коли завгодно, головне щоб були правові підстави на подачу

проект змін до устави про допомогу громадянам України — ще не затверджений, але на останній стадії. Там відміняють пункт про пільгову подачу з устави, а також відміняють пункти які забороняють подаватися тим хто знаходиться на засадах захисту з 1го квітня 2023.

тотбо для тих хто під захистом :
1) податись як було в оригінальній уставі пільгово через 9 місяців вже не має сенсу з цим законом ( відмінили пільгову )
2) можна податись по роботі або по бізнесу з 1го квітня 2023

а також був комунікат з проханням не подаватись по пільговому зараз ( формально стара редакція закону ще діє і вони не можуть не прийняти документи )

Підкажіть, будь ласка, який банк обрали для відкриття рахунку і на яких умовах?

Я теоретик, тому із задоволенням послухаю інших, і буду радий якщо хтось мене виправить, тому що щодо JDG/B2B я бачу для себе багато підводних каменів.
1. Відкриваючи JDG/B2B, ти не перестаєш автоматично бути податковим резидентом України. Є висока ймовірність, що українська податкова буде боротися з гроші біженців, працюючих віддалено, при цьому так як гроші отримуєш не на ФОП рахунок, мова іде про 18+1.5% податку.
2. Стаючи податковим резиденотом Польщі, треба буде заплатити податок в Польщі за ту частину року, яку працював як український ФОП і вже заплатив податок ФОП в Україні
3. На додачу до 12% єдиного податку треба буде платити десь ще ~+5% за ZUS (після піврчіного льготного періоду) та за бухгалтера.
4. JDG дає можливість отримати карту czasowego pobytu, але не дає можливості через декілька років отримати карту stalego pobytu або карту резидента ЄС (блакитну карту)
5. Видача карти побиту може займати дуже тривалий час — тут питання до тих, хто отримував карту — скільки часу це у вас зайняло?
6. Перед подачею на видачу карти треба ще нагенерувати дохід в сумі 12 середніх з\п по воєводству. Для Варшави це 75,000 злотих.
7. Я не розумію, як повертати VAT при доході > 200к злотих на рік. Якщо хтось мав з цим досвід, поділіться будь ласка.
8. Доведеться закрити український рахунок в Interactive Brokers та відкрити європейський і перенести туди активи. Перенос активів — це заявка в support IB. Support IB казали, що зараз завалені такими заявками, і обробка може зайняти декілька місяців. За дивіденди, отримані в Interactive Brokers у звітному році треба буде звітувати у польську податкову.
9. При поверненні до українського податкового резиденства доведеться закривати польський ФОП, відкривати український (на єдиний податок в Україні можна перейти раз на рік), пересувати назад рахунок в Interactive Brokers та якось доводити податковій, по якій ціні ти за весь цей час купляв акції надаючи виписка з різних рахунків та якусь справку про перевод активів.

Невеличке уточнення: blue card не є картою резидента ЄС.

4. JDG дає можливість отримати карту czasowego pobytu, але не дає можливості через декілька років отримати карту stalego pobytu або карту резидента ЄС (блакитну карту)

І ще друге:
Дає, а точніше не забороняє.

Якщо виконуються умови видачі карти резидента то проблем не буде.

1. Відкриваючи JDG/B2B, ти не перестаєш автоматично бути податковим резидентом України. Є висока ймовірність, що українська податкова буде боротися з гроші біженців, працюючих віддалено, при цьому так як гроші отримуєш не на ФОП рахунок, мова іде про 18+1.5% податку.

Якщо ти працюєш в Польщі на не Українську компанію, то нашій податковій буде складно щось пред’явити, бо в тебе фірма в іншій країні яка працює на хто зна кого, ніякого зв’язку з Україною тут нема. В конвенціях про уникнення подвійного оподаткування є пункти про представництвах в інших країнах, що вони оподатковуються лише в цих інших країнах.

2. Стаючи податковим резиденотом Польщі, треба буде заплатити податок в Польщі за ту частину року, яку працював як український ФОП і вже заплатив податок ФОП в Україні

Можливо за наступний рік Польща і зможе узнати про доходи в Україні, але не за 2022.

3. На додачу до 12% єдиного податку треба буде платити десь ще ~+5% за ZUS (після піврчіного льготного періоду) та за бухгалтера.

Чим більша оплата тим нижче буде зус в %. Та ще й спочатку там є знижки.

6. Перед подачею на видачу карти треба ще нагенерувати дохід в сумі 12 середніх з\п по воєводству. Для Варшави це 75,000 злотих.

Це може змінитися. Та й ці 12 середніх зп це не за один місяць.

7. Я не розумію, як повертати VAT при доході > 200к злотих на рік. Якщо хтось мав з цим досвід, поділіться будь ласка.

Не знаю що там коли працюєш по б2б в середині Польщі, але якщо надаєш послуги замовнику поза Польщі, то VAT буде 0.

8. Доведеться закрити український рахунок в Interactive Brokers та відкрити європейський і перенести туди активи. Перенос активів — це заявка в support IB. Support IB казали, що зараз завалені такими заявками, і обробка може зайняти декілька місяців. За дивіденди, отримані в Interactive Brokers у звітному році треба буде звітувати у польську податкову.

Таааак, але я не певен коли саме стаєш податковим резидентом Польші, як фіз особа а не фірма. Через 183 дні це точно, але до того... Але так, треба буде переносити.

та якось доводити податковій, по якій ціні ти за весь цей час купляв акції надаючи виписка з різних рахунків та якусь справку про перевод активів.

Щось мені знається що в виписках буде все ок і переноси не будуть на них впливати. Буде виписка з останнього рахунку, де будуть усі транзакції.

---

Є дуже цікаве питання, як податкові будуть обмінюватися інформацією, в Україні ми маємо один податковий номер, переїхали до Польщі і здобули інший номер, як вони ці дані скорелюють? Як я розумію групують по TIN (Taxpayer Identification Number)... але ми маємо два тіна.

але якщо надаєш послуги замовнику поза Польщі, то VAT буде 0.

Это если со штатами, а если с европой, то не ноль, просто ВАТ будет не внутри-польский.

Несовсем, когда выставляете счёт европейскому заказчику, пишите в инвойсе «reverse charge» и нули в VAT. Да, он как-бы не нулевой, но его платит заказчик (нужно что бы заказчик был плательщиком VAT) и для заказчика это не проблема — у него это всё взаимовычетается. Так что, в конечном итоге он выходит нулевым.

Не знаю що там коли працюєш по б2б в середині Польщі, але якщо надаєш послуги замовнику поза Польщі, то VAT буде 0.

А якщо всередині то дописуєш VAT до рахунку і проблема переходить на замовника. А якщо він не платник VAT то тоді дійсно проблема.

а звідки інфа про неможливість сталего побиту ? наче як для сталего побиту є лише вимога перебувати 5 років по часовему і все ?

спитайте в рахунковому бюро хто несе відповідальність за помилки в звітності, неподанні інформації ітд. :)

Це цікаве питання. Я його задаю. Мабуть треба уважно дивитись договір з biuro rachunkowe.

Та прошу ще пам’ятати що JDG несе відповідальність по контракту всім своїм маєтком.

Доречі я тут отримав ось такий список контор яки займаються супроводом місцевого ФОПа, допомогою з відкриттям і все інше. Не реклама, просто ділюсь з комьюніті, можливо хтось вже стикався з ними і має якись відгуки.

mojafirma.org
мова: Англійська / Російська / Українська
відкриття ПП процес: Отримання PESEL і Profil Zaufany: учасники, які готові зареєструвати ПП звертаються до Moja Firma вже після отримання PESEL та Profil Zaufany.
Реєстрація ПП: 1-1,5 години (онлайн) — все залежить від того, наскільки швидко буде працювати платформа (загалом кожен етап відбувається онлайн та займає мінімальну кількість часу).
Після фактичної реєстрації ПП — підписання умови на бухгалтерський супровід та передача всіх документів, а також налагодження процесу (оформлення декількох довіреностей) — цей етап займає близько 7-10 робочих днів.

inpl.eu
мова: Англійська / Російська / Українська
відкриття ПП процес: Отримання PESEL і профілю ePUAP: 1 день.
Реєстрація ПП: онлайн.
Якщо людина фізично знаходиться в Польщі, реєстрація ПП займає кілька днів.

mcgroup.pl
мова: Англійська / Російська
відкриття ПП процес: Отримання PESEL і профілю ePUAP: ≈2 години у будь-який вівторок або четвер.
Реєстрація ПП: онлайн (віддалено).
Заявка на реєстрацію розглядається максимум 7 днів (жодних додаткових формальностей/дій).

Користуюсь послугами mcgroup, поки проблем з ними не було. JDG відкривала сама.

Пробую співпрацювати з mcgroup. Це жах. Я очікував що якщо я плачу за відкриття ІП то ми зідзвонимося, поговоримо про роді діяльності порахуємо всі можливі варіанти оподаткування, і зробимо єдиний правильний вибір. По факту я заповнив анкету, довго чекав, потім написав їм нагадавши про себе, мені сказали дату та час коли будемо займатися реєстрацією ІП (думаю якби я їм не написав, вони би про мене забули), на цей час ніхто не відповів, я знову їм написав, як наслідок все затрималося, мої особисті плани порушилися. Далі мене хотіли поставити на оподаткування яке не зовсім відповідає моєму роду діяльності по кведу. Бухгалтерські послуги я у них замовляти точно не буду.

ХД цікова скільки вони беруть грошей за це)))
Це все може зробити людина яка може читати по POL / ANG / UKR — практично всі гос веб сайтіи здублювані на ці мови.

А от таке питання, чи треба відкривати якись особливий ФОП рахунок для зарахування грошей?

Ну це наступний крок, після відкриття підприємницької діяльності. Відкриваються бізнесові рахунки. Це начебто безкоштовно у багатьох банках.

Тільки ящко ти маєшь бажаня )
Для відкритя ФОП в Польші может бути стандартовий рахунок в банку.
Різниця тільки в тим якщо в тебе будуть через суд блокувати рахунок то заблокують всі гроші на рахунку ( граші фірми и твої приватні).

В певних випадках, на приклад якщо ти платник VAT то такий рахунок потрібний, якщо ти або тобі будуть платити з використанням механізму split payment. Можливо є ще й інші випадки — не пам’ятаю. А гроші всі твої, можеш їх переводити з ФОП на приватний і назад скільки влізе :-)

1. ЕЦП треба, у них це «профіль зауфаний». Якщо отримали ІНН (ПЕСЕЛ) без нього — буде цікава пригода, бо їх клерки не в курсі як його потім доробити.

2. Відкрити ФОП через ЕЦП можете онлайн з браузера. А от вести — краще когось найняти, 200-300зл/міс.

3. Якщо не джун і платить польська компанія (в злотих) — посадять на ПДВ. Ну і ЄСВ (ЗУС) там в рази більший і наче прогресивний (типу багаті платять більше).

Я отримуваав профіль зауфаний пізніше, через ідентифікацію PKO Bank Polski. Все працює.

Ну хз, у дівчини ПКО банк був, ПЕСЕЛ був, а ЕЦП не було. Вона там кілька кругів ада пробігла щоб його доробити, про «ідентифікацію PKO Bank Polski» ій ніде ніхто не сказав

Как показывает практика, если наткнулись на проблемы в одном отделении, собираете вещи и идёте в отделение через дорогу. Лучше выбирать большие. В большинстве случаев всё упирается в конкретного работника.

+1. Ми зайшли в Pekao на відшибі, там сказали шо для відкриття рахунку треба умова о праце. Поїхали в центр, все класно відкрили, персонал все пояснив і ніяких проблем)

Ну она бегала по всякого рода гминам/зусам и что там у них еще есть.
По итогу ее отправили аж в конкретный пункт дислокации работяг с туарон арены (временное место сделали специально под толпы украинцев) — там и порешала вопрос.
Если бы дело было в каком-то селе, а не популярном огромном городе — была бы трагедия.

Можна зареєструватись на сайті і потім видрукувати інформацію про себе, прийти в вказаний урядовий заклад, і вони потім підтвердять профіль, просто звіряючись з оригіналами документів.

Можливо, це трошки складно робити коли 99,99% польских сайтів немають жодної мови крім польскої

А в чому проблема польської мови? На базовому рівні вивчив польську за 2-3 місяці вечорами перед сном, паралельно з серіальчиками. Завжди дивувало, коли люди сидять в країні по пів року, і не знають мови (без образ).

Проблема у сайтів, які не роблять мульти-локалізацію. На цій планеті, кажуть, є одна інтернациональна мова — дуже популярна.

Польську я намагався вчити навіть платними курсами, правда тільки 1 місяць через рівень підготовки тих уроків (давайте я спробую вимкнути запис відео скайпу, може blur еффект пропаде).

На щастя, з Польщі поїхав, чому безмежно радий.

якщо не секрет, куди поїхали?

Словакія, тут теж курси купив (правда відосиками) — йде значно краще імхо.
Сайти усі нормальні, онлайн покупки легко бо пошуки працюють англійською.
Та навіть віньєтка для платних доріг приходить двома мовами на пошту одразу.

1. Стан на момент відкриття польського ФОПу. PESEL, зрозуміло. Замельдуватись. Що ще?

Та якось цей мельдунок ще ні де не знадобився, ні для ФОПу, ні для відкриття банківського рахунку до нього...

2. Відкриття ФОПу. До якого типу biuro піти? Я так розумію що biuro rachunkowe може тільки вести ФОПа. Який є прийнятий прайс на відкриття та обслуговування?

Не знаю що ще biuro rachunkowe може вести, але фопів може, в мене бухгалтерію веде саме biuro rachunkowe.

Тут хз, я б сказав десь 300 злотих в місяць. Фірми у яких ЦА наші — там буде дорожче і меньш кваліфіковані робітники (вони десь на фіксованій оплаті і в них 0 мотивації розглядати нетипові питання). Тому дивись на biuro для поляків. Але у будь якому разі перевіряй на корректність усі документи!

А працювати через інкубатори, я не бачу профіту. Вони були потрібні для легалізації, а зараз з песелем можно вести бізнес як місцевий. Якщо працювати через інкубатор, то замовник буде кривитись, та й ще там прийнятний податок тільки якщо не перейшов не то що б велику сумму (не пом’ятаю яку).

3. Якийсь підводні камені роботи B2B у Польщі? Наприклад, польські контракти B2B зазвичай йдуть без жодних бенефітів. Може ще щось.

Можливо є якись камені з VAT. Сам я співпрацюю з компанією поза Польші, але в Європі, тому можу робити vat reverse charge.

---

Едине що я ще не дивився, це як у майбутньому получити карту побиту (чи що там) через бізнес. Щось я чув про те що потрібно мати 3х дохід від середньго, але в подробиці не вдавався. Якщо хтось вже дізнавався про це — напишіть, дякую!

Ті хто займаються супроводом по картах побиту, учора казали що просто треба щоб фірма запрацювала, пішов дохід, та можно подаватися на карту.

Податься на карту можно хоть в день регистрации ип, это не проблема, ведь для подачи надо всего 4 документа: внёсек (заявление), фотки, оплата ужонду, ксерокопии паспорта.

С учётом сроков, у вас будет ещё 3-12 месяцев, в зависимости от вашей локации, на доном доков.

Для подачі через JDG потрібно мати ще бізнес план

не вводите людей в заблуждение. Бизнес-план нужен только в 1 случае — если вы не можете предоставить действительно необходимых документов (например ПИТ-а за прошлый год). Прилаживая его, вы тем самым «обещаете» заработать деньги, которые по-правилам должны были бы показать ПИТ-ом.

Це якщо вже рік минув і є що показувати)

1 песель має бути поданий в банку, бо може бути не поданий тільки до спеціальних рахунків дійсних рік
2 песель знадобиться в квітні коли треба буде звітувати в податкову.

Тобто для відкриття jdg мельдунек не треба, вірно?

чисто технически — нет, т.е. вы сможете подать доки на открытие ФОП-а, и даже возможно, его откроете. Но это особо не имеет смысла, т.к. потом вам в большиснтве случаев нужен конракт на жильё (ну или доки на свою недвижимость), а если у вас есть контракт, то получить мельдунек это вопрос 15 минут (ну ок, час постоите в очереди в уженде). Т.е. вам проще его сделает, это закроет очень много лишних вопросов.

В нас в контракті на житло прописано що типу ми неможемо замельдоватись на цей адрес.

Это противоречит законам Польши, т.е. владелец вашего жилья просто вас пугает. Смело идёте и делаете мельдунек.

Бізнес інкубатори не розглядав?
300-500zlt на місяць, тобі тільки інвойси виставляти і на рахунок приходить вже нетто.
Сам вибираєш чи платити zus

Розглядав. Усі замовники сказали що ні.

Підписатись на коментарі