Яка «фанова» мова програмування має велике майбутнє, а яка скоро помре?

Хелоу, як думаєте які мови програмування які створили по фану, мають майбутнє? Бо натикаюся на дуууже багато тіктоків про те що люди створюють свої мови.

Ось цікаво:

— Мови якого напрямку(геймдев, сайти та)

— Чи схожі на інші

— Чи вже вийшли / в розробці

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

майбутнє за prompt engineering, а яку мову воно буде генерувати це вже вторинне

Ви перебільшуєте, propt engineering набагато простіше, ніж код. Набагато простіше натренувати нейромережу, щоб вона розуміла будь якого ідіота, ніж щоб вона генерувала код та фіксила баги.

Тобто знання алгоритму простіше ніж наговнякати його на якоїсь мові ? Усі архітектори тоді ідіоти

Нічого не зрозумів. Знання алгоритмів не є зараз чимось неймовірно важливим, бо багато з них вже реалізовані, описані в Internet та попали у навчальну вибірку для нейромереж.

Головна проблема розробки це баги. Архітектори як раз вирішують задачу, яким чином спроектувати систему таким чином, щоб зменьшити їх кількість при розробці. І зазвичай для цього їм потрібен досвід розробки щоб розуміти, де саме вони можуть виникати.

Цікаво чи зможе Mojo здолати Rust ?

Велике майбутнє.

Все та ж сама, мова, для якої написано багато фреймворків/бібліотек та систем, які без гострої необхідності ніхте переписувати не буде.

Scala має велику майбутнє
coffeescript скоро помре

Так это же микрософта разработка. Ужасно глючная вещь.

Гадость еще та. После покупки FoxPro для дос микрософт изрядно испохабил это творение. А потом вообще забросил с кучей ошибок.

Даже новые редакции фортрана иногда выходят до сих пор, так что сомневаюсь, что что-то значимое умрет

Багато слідкую за мовами програмування але вперше чую про тіктоки :)

1. Якщо на мові пише хоч одна людина, навіть бот ChatGPT, то мова буде жити та розвиватись. Наприклад, багато хакерських мов, про які знають тільки специ певної галузі
2. Усі мови чимось схожі, від 0 як Brainfuck до 99% main stream clones
3. Білшість мов і вийшло і в розробці. Мову програмування неможливо завершити, завжди є що фіксити та покращувати

Точно буде жити українська мова програмування для мобільної розрбки ігор gamedev.dou.ua/forums/topic/40726 і ось тут розрбка гри gamedev.dou.ua/forums/topic/41015

Вот интересно, если использовать LR(2) парсинг, какие синтаксические конструкции можно реализовать в языке программирования? Обычно используется LALR(1) парсинг, который слабее LR(1) и конечно намного слабее LR(2). В последних версиях GCC отказались от LALR(1) парсинга, который предоставлялся программой BISON, в пользу рекурсивного спуска.

Ну... С++ це приклад дуже збочинського синтаксису, коли ми ускладнюємо життя компілятору з єдиною метою сумісності з Сі та попередніми стандартами. Тобто реалізовувати складні конструкції з єдиною метою зробити життя складніше і компілятору і користувачу, який також буде наступати на граблі та отримуватиме філософські повідомлення про помилки, коли компілятор після друкарської помилки робить ще два-три кроку інтерпретації я вже потім здається?

Тому я взагалі не бачу сенсу використовувати складний парсінг.

Оно конечно так, но все языки программирования написаны на c++. Даже c++ написан на с++. Так что сложность оправдана.

Ну... Якщо брати gcc, то він написаний на Сі, а не на С++. На С++ лише тести та стандартна бібліотека — 14%, навіть Ada має у цьому репо навіть більшу частину — 17%.

Так, давним давно у минулому великого вибору не було, але й там часто зустрічається чистий Сі, наприклад CPython.

Станом на зараз я би так не казав, той же Haskell набагато краще на мій погляд підходить для розробки мов програмування, бо парсер це монада, а ширпотребні мови програмування монади не дуже шанують. Тому Agda насисана на Haskell, bootstrap для Idris це racket або scheme, тому так, певна частина на С++ є, але він поступається навіть Сі, але й це не є безальтернативним вибором.

Похоже, что самым простым из современных языков является ассемблер. В нем нет классов! И звездочек как в си. Если посмотреть на си, то можно увидеть одну звездочку, две звездочки, три звездочки — и крышу снесло.

Ахахах, простота так й пре) Що робить команда MVNV %,%,[%+EPP*SD]?
Насправді є С-подібний асемблер і проц на ньому який розробив доволи відомий будівник проців Intel. Така ж система працює і в українскій мові програмування, яку я розробив.

Ссылку можно на ваш язык программирования?

фанова

Це що значить?
Повноцінна повна по Тьюнінгу мова це дофіга роботи.
Чи створювали такі мови по фану? Так скоріш за все Джон Маккарфі був у захваті від роботи над LISPом,так само як Деніс Річі створив С. Бо вони люблять свою роботу.
Усі мови що я знаю вийшли або із комерційних проектів або із академічної спільноти. І усі були стровені для якоїсь задач, а не по приколу
І жодна мова яка має комьюніті, на якій написано багато продуктів та бібліотек не має зникати.

Мені більш цікаве питання а на якій мові вам програмувати по фану, але не займаєтесь професійною розробкою бо не можете знайти нормальний проект?
Мені більш по душі Common LISP та LUA, але за Go кормлять краще.

Повноцінна повна по Тьюнінгу мова це дофіга роботи

Закодити правило 110, або машину Тьюрінга, або IF THEN GOTO це багато роботи? Один день роботи. Але незрозуміло навіть, чому саме так треба повнота по Тьюрінгу. Для багатьох практичних задач достатньо структурної рекурсії, що дозволяє гарантувати, що код колись да зупинится.

Усі мови що я знаю

PHP ніби-то був створений для себе для фану. Розробка Python також виглядає більше як фанова.

Розробка Python також виглядає більше як фанова.

Ні, більш академічна. Python спочатку так розроблявся як pet проект, але не для фану а конкретних задач інституту.

PHP щось по історії це так, це дуже наближене до «створив, віддав комьюніті і понеслось». Але теж не дуже виглядає як історія «створено по фану»

Я більше про те, що задачу «розробити мову програмування PHP або Python» ніхто не ставив. Просто були якісь задачі, для вирішення яких подумав, а чи не зробити для цього мову програмування? Це як раз більше по фану.

Усі мови що я знаю вийшли або із комерційних проектів або із академічної спільноти. І усі були стровені для якоїсь задач, а не по приколу

en.m.wikipedia.org/wiki/Brainfuck
Checkmate guy)
Це Turing-повна мова, і вона зроблена, як на мене, суто поржати))

Є ще сотні езотеричних мов програмування.
Ось, реверс ++C. Скоро з’явиться в вимогах «досвід С++ та ++С від 3 років, просто зроби code-review»))
esolangs.org/wiki/++C

Goвно має зникнути

Тільки після С++
Як там, компілятор не почав усвідомлювати себе, щоб розгрісти всю ту синтаксичну вермішель?

Плюси мають зникнути. Ха ха
Я теж дражнитись можу

Припустимо у нас вже є якійсь частотний словар. Тепер треба зняти з нього логіку. Автоматично. Коли це буде зроблено для всіх цих чатів гпт то ось яка мова буде у пріорі — англійська.
Треба буде вміти створити за допомогою спілкування із ШІ робочу програму (і тести до неї, щоб не пройшов ніякий фейк від цього ШІ )
Наприклад, драйвер пристрою — від пайки необхідного роз’єму, розводки плати і до самого коду на асемблері, який буде працювати, але ніхто і ніколи його не побачить, бо поки тести проходять на що здалися ті sources

Все языки создают ради денег : слишком большой труд, чтобы заниматься серьёзно как хобби

Такі категоричні твердження більш властиві невігласам. Наприклад, беремо мову Neut:
github.com/vekatze/neut
Три контрибутора, від одного 4000 комітів, від інших по одному. Також нічого не натякає на комерційність проекту.

Не всі ненавидять програмування, та використовують його лише для заробляння грошей. Багато хто програмую по фану, справжнім велетням духа гроші не важливі, вистачає самого процесу. Я навів приклад мови, яка розроблялася недавно, розроблялася однією людиною, без жодних комерційних думок та яка зацікавила певне коло розробників. Тому «усі мови створюються заради коштів» це брехня.

Коли твої ідеї набули популярності та поширилися, а десь були використані.

Мати розум та зробити щось значиме для людства, як розробити мову програмування.
Або вважати себе успішним. Або мати мільон і бути бидлом. Або не бути бидлом і мати мільойн. Або для деяких просто бути бидлом це вже успіх. Тому треба бути як нінзя Кожаєв і мати мільйон щоб розбиратись в успіхах і ставити кожне бидло на своє місце))

Или вертеть на причинном месте все определения успехов

Тогда предлагаю собственный критерий успешности языка: вхождение в индекс tiobe. Хоть один язык созданный из интереса там есть?

Python? R тоже виглядає як фанова розробка, Ruby, Pascal (Вірт розробив для власних потреб як мова для навчання), Rust (розробку почав у Гоар у 2006, а вже у 2009 мовою зацікавилася Mozilla), Scratch, ...

Але знову, ширпортеб, як на мене, це погана оцінка. Цитуючи Дж. Спольскі, таким чином можна вважати McDonalds еталоном якості їжі, тому у топ Tiobe виходять мови, якими можуть користуватися не дуже продвинуті програмісти, а ще краще індуси. Я топлю за прогресс, а не за гроші.

Python? R тоже виглядає як фанова розробка, Ruby, Pascal (Вірт розробив для власних потреб як мова для навчання), Rust (розробку почав у Гоар у 2006, а вже у 2009 мовою зацікавилася Mozilla), Scratch

.
Всё вышеперечисленное создано для работы

топлю за прогресс, а не за гроші.

Если твой прогресс никто не покупает, это не прогресс

Всё вышеперечисленное создано для работы

Що означає, створено для роботи? Якби дійсно було технічне завдання до Гвідо: «Створити мову програмування», то всі права на мову програмування належали би до тієї фірми, де б він працював. Наприклад, як Java, C#, ...

Я не розумію, чому мова програмування, яка створена «по фану» не може полегшувати певні аспекти програмування? Саме тому ти й створюєш мову програмування, щоб вирішити певні практичні проблеми. Зазвичай, коли ми кажемо «по фану», це означає, що ми не очікуємо комерційної вигоди від цього, особливо на початковому етапі.

Если твой прогресс никто не покупает, это не прогресс

Прогрес це рухання уперед, яке неможливо передбачити. Якщо купують, то це не прогресс, ци виконнання ТЗ.

Якби дійсно було технічне завдання до Гвідо: «Створити мову програмування»

Иногда языки пишут, чтобы облегчить собственную работу.

Якщо купують, то це не прогресс, ци виконнання ТЗ.

То есть, на Марс лететь не прогресс? На полёт ТЗ есть

Иногда языки пишут, чтобы облегчить собственную работу.

Як ти тоді розумієш розробку «по фану»? Ми пишемо код, який апріорі не має ніякої цінності? Розробка по фану не може вестися, щоб полегшити свою роботу? Дуже дивні визначення.

То есть, на Марс лететь не прогресс? На полёт ТЗ есть

Головний пойнт не ТЗ, а непередбачувальність. Коли є ТЗ і чітке розуміння що буде на виході, то ніякого прогресу немає. А от якщо є випробування, та немає гарантій що це взагалі полетить, то це прогрес.

Це не так.
Я розробив першу українську мову програмування за три місяці ще 2012 року just for fun, було велике бажання покращити мир життя розробникам.
Багато крутих проектів було створено для фана, а потім ставали комерційно успішними. Все ІТ та перші мови программування так будувались у 80х, тоді комерції взагалі не було.

розробив першу українську мову програмування

И кому она на фиг нужна?

Багато крутих проектів було створено для фана, а потім ставали комерційно успішними

Примеры в студию

И кому она на фиг нужна?

Ну поки що тільки позитивні відгуки від людей і навіть тих, хто ще не був у багатостраждальному ІТ і не так добре розуміється, як Кожаєв, кому які мови потрібні)

Примеры в студию

Сам пошукай, їх мільйони. Пам’ятаю тільки ігор було створено тисячі, розмова ні про що

Нужна = готовы платить, если не готовы не нужна

Ок. Тоді правильне питання: «Кто заплатит?»
Хто платить за C++ або HTML? Може за vim? За Linux?
Комерція таких проектів знаходиться за декілька кроків від початку.

МММ тоді офігительно потрібна річ, як й усі лохотрони.

Нужно = готовы платить = витрачати час -> МММ = лохотрон
Виходить ДОУ це лохотрон
Треба запилити мову рограмування для лохотронів)) але ні, є така Blockchain, Solidity, RUst
«Ставки на спорт! Иди сюда!» = Нужно

Сам пошукай, їх мільйони. Пам’ятаю тільки ігор було створено тисячі, розмова ні про що

Ні — беззуперечно крутий проект і ви великий молодець.
Але перебільшень теж не люблю — 8 форків та 814 зірок не виглядає як мільйони проектів

Ні — беззуперечно крутий проект і ви великий молодець.
Але перебільшень теж не люблю — 8 форків та 814 зірок не виглядає як мільйони проектів

Я тут до чого?
Про які 8 форків? Я мав на увазі історію ІТ, усіх розроблених проектів, які існують у всесвіті. Дуже багато створено для фана. Наприклад, якщо 90% це комерція, то 10% це для фана і це мільйони проектів, нагугліть які не проблема.

10% це для фана і це мільйони проектів,

Хоть один успешный?

Підписатись на коментарі