Як під’єднати ноутбук до 12 В автомобільного акумулятора. Розбираємо три різні способи

Доброго дня, я Олександр Цимбалюк, працюю науковим співробітником у Київському національному університеті імені Т. Г. Шевченка на факультеті радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем (кафедра фізичної електроніки).

Попередня моя стаття про освітлення та зарядку гаджетів від автомобільного акумулятора викликала певний інтерес, і тому я вирішив продовжити цю тему — спробую розглянути кілька способів, як під’єднати ноутбук до 12 В акумулятора. За основу візьму автомобільний акумулятор, але для цих сценаріїв підійде будь-який з такою ж напругою.

Ноутбук — це один з основних інструментів роботи IT-фахівця, тож забезпечити його роботу на період відключення електроенергії — це дуже важливе робоче завдання. Ну, а щоб стаття стала цікавішою, деякі способи спробую на практиці та поділюся враженням.

У статті я спробую дати оцінку кожному способу за такими критеріями:

  • доступність за ціною,
  • складність реалізації (чи легко це зробити людині, яка не знається на електротехніці),
  • ризик (чи легко зробити помилку, яка виведе з ладу пристрої).

Але пам’ятайте, що ця оцінка суб’єктивна.

Також я пропоную ділитися своїми знаннями, спостереженнями у коментарях. Саме дискусії в коментарях часто містять колосальний набір корисних знань і навичок, співмірний з контентом у самій статті. Тож, розберімося у проблемі разом.

Спосіб 1. Придбати перетворювач DC(-12V) — AC(~220V)

Доступність за ціною:

Складність реалізації:

Ризик:

Досить простий з погляду реалізації спосіб. Просто замовляєте інвертор 12 В постійної — 220 В змінної напруги, підключаєте та використовуєте. Крім використання умформерів (що для квартири, як на мене, є занадто, хоча до малопотужних умформерів можна і придивитися), на цей час мені відомі два типи інверторів — низькочастотні та високочастотні. Якщо хтось знає ще — пишіть у коментарях, знання зайвими не бувають.

У низькочастотних для перетворення низької напруги в напругу мережі використовується трансформатор з сердечником, зробленим з трансформаторного заліза (зазвичай тороїдальний), який працює на відносно невеликих частотах — десятки герц, звідси і класифікація.

Таке рішення має як переваги, так і недоліки. Недоліки — розмір (досить громіздкі), вага, відносно невисока потужність і висока вартість на ват потужності.

Але й переваг вистачає. Трансформатор — це двонаправлений пристрій, і якщо у вас низькочастотний, то він може працювати з електромережею. Тому коли в мережі з’являється електроенергія, реле перемикає цей трансформатор в режим заряду акумуляторів. Такі інвертори часто є готовими джерелами безперебійного живлення. Якщо напруга в мережі перемикається на зарядку акумуляторів, а трансформатор там потужний настільки, що можна налаштувати заряд струмом 10, 20 і більше ампер (корисно, якщо у вас кілька акумуляторів з’єднані в паралель) і споживач при цьому живиться від мережі, то коли відключили електроенергію, він перемикається в режим інвертора і живить споживача від акумулятора (і ніякої мороки з перемиканням розеток та іншого вручну). Велика індуктивність трансформаторів з сердечниками, зробленими з трансформаторного заліза дозволяє простіше пережити великий пусковий струм деяких пристроїв.

Тому подібні інвертори (при однакових вихідних потужностях) іноді дозволяють запустити пристрої, які їх високочастотним братам не до снаги.

Також одна з переваг — для низьковольтних інверторів частіше застосовуються рішення, що дають чисту синусоїду на виході. Це пов’язано з тим, що модифіковану (у вигляді меандра) набагато складніше «проштовхнути» через велику індуктивність такого трансформатора, от і доводиться розраховувати схемотехніку під генерацію синусоїдального сигналу. Це дозволить заживити таке чутливе обладнання, наприклад, як насоси котлів опалення.

Нижче наведу приклад такого інвертора (важливо: лише інвертор, акумулятори до нього йдуть зовнішні). Додаю посилання на сайт офіційного продавця саме цього інвертора.

Як бачимо, потужність зовсім невелика, 350 Вт, а вага вже 3,5 кг. Вартість також змусить замислитись. У нас ціни на них просто захмарні, як на мене. Але якщо гроші не проблема, а носити ви його нікуди не будете (поставите біля опалювального котла, робочого місця тощо), то вибір непоганий, оскільки отримаєте повнофункціональний блок безперебійного живлення (без того самого незручного перемикання розеток).

Високочастотні інвертори для перетворення напруги використовують частоту в десятки кілогерц. Трансформатори вже феритові. До переваг інверторів такого типу відносять компактність, більшу питому потужність, відносно низьку вартість.

Щоправда, на основі таких інверторів блок безперебійного живлення побудувати набагато складніше. Феритовий трансформатор не працюватиме на частоті мережі (по факту працюватиме, але недовго), а тому поставити його на реверс і зарядити акумулятори, коли в мережі з’явилася напруга, не вийде. Є й високочастотні інвертори з функцією зарядки акумуляторів, але зазвичай це настільки погано налаштовано, що краще не використовувати зовсім (у більшості моделей такої функції просто немає).

Також ці інвертори погано переносять великі пускові струми, тому слід обирати потужність із запасом (причому іноді вдесятеро). Є варіант з «м’яким» стартом, але тут уже вирішальну роль починає грати вартість. До недоліків варто віднести і велику кількість підробок та просто неякісних виробів (які не відповідають заявленим показникам) — вони зараз буквально захопили ринок цих.

В усьому іншому використання таких пристроїв — одне задоволення. Компактність викликає окремий захват: високочастотний інвертор потужністю 500 Вт нагадуватиме невелику коробку і важитиме максимум пару кілограм. Вартість буде в рази нижчою ніж у низькочастотного інвертора (так, саме в рази). Ось приклад з посиланням на онлайн-магазин:

Його справді можна спокійно переносити. І місця він практично не займає. Наявність дроту від прикурювача дозволить його використовувати в автомобілі (знову компактність тут відіграє провідну роль).

Але користувачів може спантеличити різноманітність таких інверторів з модифікованою синусоїдою та чистою синусоїдою. Модифікована синусоїда — це апроксимація синусоїдального сигналу східчастим. Такі інвертори простіші у виготовленні і дешевші, високочастотні інвертори з правильним синусоїдальним сигналом складніші у виготовленні та зазвичай дорожчі.

Як зрозуміти який інвертор вам потрібен: якщо ви збираєтеся запитувати пристрої, у яких є імпульсні блоки живлення (саме це і є блоки живлення ноутбуків, зарядки для смартфонів, сучасні телевізори та монітори), то тут вид сигналу не має жодної різниці. У таких блоках живлення вхідна напруга спочатку випрямляється і потім перетворюється, отже на вході хоч апроксимація синусоїди, хоч чиста синусоїда — однаково. Також не чутливі до форми сигналу лампи освітлення та нагрівальні прилади. Тож якщо ваші електронні споживачі саме такі, то можна вибрати і з модифікованою синусоїдою, заощадивши трохи (а іноді — й не трохи, а багато) грошей.

Чутливі до форми сигналу споживачі — майже все, що має індуктивне навантаження: електродвигуни (зокрема циркуляційні насоси котлів опалення), низькочастотні трансформатори. Звичайно, є шанс, що вони запрацюють, але це буде супроводжуватися підвищеним нагріванням. Доведеться придбати інвертор з чистою синусоїдою.

І ось тут, на жаль, нечесні продавці часто обманюють у технічних характеристиках приладів та продають дешевші під виглядом дорожчих. Вказати фірму і продавця, де такого прям 100% не зустрінеш, я не можу, оскільки маю невеликий досвід у цій сфері. Знову ж таки, коментарі з контактами таких надійних добросовісних продавців дуже вітаються.

Розглянуті варіанти варто використовувати, якщо хочете під’єднати ноутбук і ще якусь техніку додатково. Якщо ж ціль підключення тільки ноутбука, можна придивитися до дешевшого і малопотужного варіанту — наприклад, от варіант на сайті онлайн-магазина.

Потужність на виході близько 150 Ват, чого з головою вистачить для зарядки більшості ноутбуків, сигнал на виході — апроксимована синусоїда, але для ноутбука це неважливо, як ми з’ясували вище. Таке рішення вже можна назвати бодай середньо бюджетним.

На початку статті я сказав, що перевірятиму частину своїх порад на практиці. Отже, припустимо, я планую під’єднати ноутбук, роутер, електрочайник. Газового котла у мене вдома немає, але є у друзів, до яких цей інвертор переїде, якщо ситуація з електроенергією стане ще гіршою. Значить, мені потрібен високочастотний інвертор середньої потужності з синусоїдальним сигналом на виході. Обираю щось під свій бюджет (тут, на жаль, не такий вже й великий вибір) на Amazon. В Україні через шалений попит ціни на них злетіли так, що мій бюджет не справляється. На AliExpress набагато дешевше, але на доставку чекати дуже довго. У результаті зупинився на такій моделі:

Сплатив замовлення (не найдешевше для мене зараз), вказав адресу доставки знайомої людини у Німеччині. А далі, звичайним автобусом цю посилку передали вже мені сюди (вартість доставки 20 євро, якщо цікаво). Підбирав параметри достатні для того, щоб закип’ятити чайник, але й можливість контролю заряду рівня батареї та дистанційного керування також є.

Підключення досить просте. Переконайтеся, що інвертор вимкнено, приєднайте червоний провід до позитивної клеми акумулятора, чорний — до негативної.

Фото інвертора на 1500 Ват довгострокової потужності. Скотч помістив поруч для масштабу

Підключення інвертора до автомобільного акумулятора

Ось тут варто бути обережним, тому що якщо ви замкнете клеми настільки товстим дротом, то нічого хорошого з цього не вийде. Можна отримати опіки рук та займання. Добре, що клеми рознесені далеко.

Інвертор середньої потужності варто кріпити болтами на спеціальні затискачі на клеми акумулятора.

Після закріплення просто вставте вилку ноутбука в розетку на передній панелі інвертора та увімкніть інвертор. Ось і все, ваш ноутбук (ноутбуки, роутери тощо) підключені та працюють.




Як бачите, складність реалізації тут невелика. Щоправда, є один нюанс, який псує картину. ККД будь-якого перетворювача — це приблизно 90%, а тепер виходить, що у мене їх два. Перший — це інвертор, другий — блок живлення ноутбука. Шляхом нескладних розрахунків ми отримаємо, що до споживача дійде 0.9 * 0.9 = 0.81 від енергії, відібраної від акумулятора. Виходить, ми втратили 19% автономності, використовуючи таке рішення, що вже змушує задуматися про практичніші варіанти.

Якщо підсумувати, то варіант з використанням інвертора хороший своєю простотою і підійде, якщо потрібно заживити крім ноутбука пристрої, які працюють тільки від 220 В змінного струму.

Бюджетним такі рішення назвати складно (хоча за моїми спостереженнями, сумарна вартість акумулятора, зарядки та інвертора не перевищує 20 000 грн, що все одно дешевше зарядної станції навіть початкового рівня в Україні), і ККД подвійного каскаду перетворення для живлення тільки ноутбука також бажає кращого.

Спосіб 2. Придбати перетворювач DC — DC

Доступність за ціною:

Складність реалізації:

Ризик:

Оскільки ми використовуємо автомобільний акумулятор і напругу 12 В, можна звернутися до широкого вибору готової продукції на авторинку. Дійсно, задача під’єднати ноутбук до живлення в автомобілі від гнізда прикурювача — не нова, і існує велика кількість готових рішень.

Розгляньмо кілька варіантів. Один з найпростіших — це якщо ваш ноутбук для зарядки використовує кабель USB Type C. У такому разі шукайте зарядний пристрій від прикурювача з можливістю використання цього стандарту.

❗️ Увага: перевірте потужність придбаного пристрою, вона повинна бути більшою за потужність споживання вашого ноутбука, в іншому випадку він сильно перегріватиметься і може вийти з ладу.

Для більшості офісних і не тільки ноутбуків підійде, наприклад, такий варіант:

Якщо ноутбук не має зарядки від USB Type C, це теж не проблема, адже випускаються готові блоки живлення для автомобільного прикурювача, і вони відмінно підійдуть в цьому випадку.

Потужність такого блоку живлення вже дозволить запускати не тільки офісні, але й потужніші ноутбуки. І за вартістю це, звичайно, бюджетніше рішення. Подібні блоки живлення можна придбати, починаючи від 1500 грн, а це значно дешевше за інвертор.

Також набагато простіше підключати, оскільки тут взагалі немає ніякого ризику переплутати: потрібно просто включили в гніздо прикурювача (яке ви вже з’єднали з акумулятором) і можна одразу використовувати. Та й ККД такого перетворювача буде вищим ніж при використанні інвертора, оскільки тут тільки один перетворювач і споживач отримає 0,9 від спожитої від акумулятора енергії.

Такий варіант я вирішив не перевіряти на практиці, тому що я вже маю високочастотний інвертор і цей перетворювач мені не потрібен.

Спосіб 3. Самостійна збірка DC — DC перетворювача з готових компонентів

Доступність за ціною:

Складність реалізації:

Ризик:

Спосіб досить ресурсомісткий, але бюджетний. Знадобиться кабель живлення до вашого ноутбука (DC-кабель, який йде від блока живлення ноутбука до гнізда живлення ноутбука).

Наприклад, для мого ноутбука Lenovo він виглядає так:

Також потрібен DC-DC перетворювач на підвищення. Важливо: обираючи, слідкуйте, щоб це був підвищуючий перетворювач, який перекриває діапазон напруг, і якого вистачить для всіх ноутбуків.

Потужність подібного перетворювача також становить близько 100 Ват або 150 Ват, якщо організувати додаткове охолодження, чого в моєму випадку навіть більше, ніж достатньо. Приклад на сайті.

Для зручного та безпечного використання також потрібно купити пару метрів освітлювального дроту, штекер для гнізда прикурювача (важливо: він має бути із запобіжником), наприклад, такий:

Якщо збираєтеся підключати не до гнізда прикурювача, то встановіть в ланцюзі підключення цього перетворювача до акумулятора запобіжник. Річ у тім, що він не захищений від короткого замикання, і якщо воно станеться — це призведе до загоряння цього блоку живлення.

Для захисту від переполюсування (від неправильної полярності при підключенні) купуємо будь-який діод зі струмом 10 і більше А (приклад — за посиланням). Якщо хочеться надати завершеного вигляду вашій схемі, то купуєте пластиковий корпус і світлодіод для індикації наявності напруги.

Приблизна схема підключення такого перетворення може бути така:

Можна почати зі складання штекера для гнізда прикурювача, там все просто: центральний контакт (зазвичай невелика пружинка) — це плюс, металеві контакти збоку — мінус.

У минулій статті багато хто ставив питання: «А де ж запобіжники?» Відповідь — вони у штекерах для гнізда прикурювача. А в моїй системі як освітлення, так і все інше підключається саме такими штекерами.

Після того як штекер зібраний, підключаєте згідно з наведеною вище схемою. Після підключення живлення до плати перетворювача час розпочати налаштування потрібної напруги та підключення шнура до ноутбука.

Почати варто з огляду блока живлення ноутбука. Нас цікавлять ось ці параметри та значки:

Пошук необхідних позначок на блоці живлення

Тут можна дізнатися про вихідну напругу цього блоку живлення (20 Вольт) і розпінування шнура живлення. Як видно зі схеми, плюс потрібно під’єднати до дроту, який йде до центрального електрода, а мінус — до зовнішнього (точно так майже в усіх блоках живлення, але краще переконатися ще раз).

Після чого підключаєте провід, який йтиме до ноутбука до вихідних контактів перетворювача. Вставте штекер у гніздо прикурювача (❗увага — ноутбук поки що не під’єднуєте) і, обертаючи змінний резистор, встановлюєте на виході необхідну напругу (для цього знадобиться мультиметр).

Резистор для налаштування обведений червоним прямокутником. Отримавши на виході 20 Вольт, можна під’єднувати ноутбук. У моєму випадку вийшло отак:

Спробуймо під’єднати ноутбук і запустити. Як бачите, все працює. Залишилося закріпити компоненти всередині та зібрати корпус.





Якщо потрібен детальніший опис, він є у цьому моєму відео. Як я і обіцяв, що раджу, те й сам перевіряю на практиці.

Такий блок живлення є суттєво доступнішим (не більше 500 грн) та має ще одну непогану перевагу — можливість підлаштовувати напругу живлення. Наприклад, якщо у вас немає автомобільного акумулятора, але є акумулятор від шурупокрута на 18 В, то, обертаючи підстроювальний резистор, ви можете все одно отримати потрібну напругу. Пам’ятайте, що тут у схемі був використаний підвищуючий перетворювач, а це означає, що напруга живлення вашого ноутбука повинна бути як мінімум на 2 В більше, ніж напруга вхідної напруги.

Отриманий перетворювач має непоганий ККД і на ньому втрачається максимум 10% від спожитої від акумулятора потужності.

До мінусів можна віднести: відносно складну збірку, необхідність мати вимірювальні прилади та паяльник. Також вже є ризик, що якщо щось зробите невірно, то можна спалити і сам перетворювач, і ноутбук, тому обережність у цьому варіанті дуже важлива.

Поки що це все відомі мені відносно безпечні способи підключення ноутбука до автомобільного акумулятора. Сподіваюся, ця стаття буде комусь корисною і ви зможете плідно працювати навіть у періоди відключення електроенергії.

👍ПодобаєтьсяСподобалось56
До обраногоВ обраному9
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Все це прикольно. А якщо у вас ноутбук Dell або HP там ще інформаційний пін. Або Type C як в Apple. Звісно можна відпиляти з оригінальної зарядки шматок випрамляча та подати з перетворювача. Але мабуть інвертор та акб найпростіше але краще трохи докласти і купити якийсь Bluetti і не паритись.

батарея ноутбука 11 вольт подає тобто можна напряму без перетворювачів от тільки в деяких моделях є захист на підтримку тільки рідної зарядки тому іноді треба рідключатись через розєм батареї

Пробував щось близьке до варіанту 3 на старому ноуті, а саме 2 послідовно з’єднаних АКБ по 20 А*г + знижуючий перетворювач. Виходить досить економно в плані енергоспожи ання — принаймні працювало довше ніж АКБ 65 А*г + інвертор.

Нашел пару полезных ссылок по теме. Модератор, плиз не убивай их. Про подпитку Блюетти , Екофлоу Ривера (первого) внешней батареей и третья про работу с авто-аккум.
www.youtube.com/watch?v=8K_6TQ-yC08
www.youtube.com/watch?v=GvipAFPe9MQ
www.youtube.com/watch?v=NtuN4AlJWkg

А к уважаемым спецам есть вопрос — можно ли соединить в параллель без гальванической развязки питание 19..20 вольт ноута и монитора — в одну линию? Типа посадить на один триггер-кабель и воткнуть в единственный порт USB-C PD?

Я имею в виду монитор, у которого питание через сетевой адаптер на 19В идет.

...И воткнуть ноут+моник в ОДИН порт USB-C на станции, т.к. он обычно один и есть. Вибачаюсь, що тришки заспамив тут, не знайшов як редагувати комент.

..В продолжение про подпитку Блюетти / Ривера внешней батареей (как на видео по ссылкам выше): она НЕ будет заряжаться от станции, придется заряжать внешнюю батарею отдельной какой-то другой зарядкой. Причем надо будет следить за напряжением этой внешней батареи, чтоб вовремя ее отключить вручную, пока ее не высосет в ноль.
И лучше я так понимаю для этой цели подходит внешняя бат на 16..24В (она по сути имитирует Solar / Car charge, поэтому голые 12в возможно будет мало / не эффективно).
Вот здесь для этого используют Step-up 12->24.
www.youtube.com/watch?v=Q6zGr1bgQHs
Не знаю, насколько в такой подпитке вообще есть смысл, но возможность такая есть.

Я питал прошлой зимой монитор и ноут от 1 блока питания для прикуривателя, так же пробовал через триггер пару часов сейчас, не думал что в этом методе есть проблемы и опасность.

теоретически есть опасность и по-хорошему надо бы сначала как-то проверить, общая ли у них получается «земля» со стороны входа 19В при подключенном мониторе.

Щодо третього варіанту з підвищуючим DC-DC перетворювачем. Пану з радіофізичного факультету варто було б тикнути осцилографом на вихід перетворювача (привіт з фізфаку :)) На виході такого перетворювача короткі пульсації достатньо великої амплітуди (я наміряв ~1V). Отже дуже бажано на вихід встановити LC фільтр. Сам користуюсь таким перетворювачем і встановив фільтр з L~2 mH. В якості C взяв два паралельно з’єднані конденсатори- 0.1 мкФ (керамічний) і 100 мкФ (полімерний низькоімпедансний, випаяний зі старої материнської плати)

Я думаю, це вже буде зайвим. Все одно в кожному ноутбуці є ще вбудований перетворювач до напруги живлення батареї та материнської плати (зазвичай 12 вольт). Цей перетворювач прекрасно працює в діапазоні від 17 до 23 вольт (у моєму нотбуці точно) і також прекрасно згладжує будь-які пульсації на вході. Тож від фільтрів після саморобного блока живлення я відмовився.

«прекрасно згладжує будь-які пульсації на вході»- звідки така впевненість? В одному з коментарів на Вашому сайті та в одному з коментарів тут arduino.ua/...​tel-150vt10a-10-32v12-35v люди скаржаться, що ноутбук перестає нормально працювати.

Більшість цих проблем пов’язані не з пульсаціями, а з тим, що люди під’єднують ноутбуки, пікова потужність яких (робота + заряджання одночасно) перевищує можливості цього перетворювача (та й тут потрібно буть обережніше, якщо на перетворювачі написано 100 Вт, під’єднати варто з піковою потужністю не більше ніж 75 Вт). Якщо ж використовується звичайний офісний ноут (30 Вт робота + 15 Вт зарядка), то проблем не виникає.

Згоден, що навантажувати більш ніж на 75 Вт такий перетворювач не варто. Ось тут є чудовий огляд перетворювача www.elektrolab.eu/...​-qs-1224cbd#selectCountry. Правда словенською мовою. Але ж є google translate :-)

І взагалі Ви зробили чудову роботу! Прочитавши статтю і коментарі до неї знайшов багато цікавих рекомендацій.

Отже дуже бажано на вихід встановити LC фільтр.

Якщо робити це наугад, зворотній зв’язок перетворювача напруги може вийти за межі стабільності, і пульсації будуть ще більше. Надмірно велика індуктивність у поєднанні з вхідними конденсаторами на стороні ноутбуку також може спричинити цікаві спецефекти:
www.analog.com/...​plication-notes/an88f.pdf

Краще вибрати більш якісний перетворювач напруги, хоча тут без уважного гадання по фотографіям і схемотехніці чи покупки кількох готових і тестування складно попасти у правильний, а самому розробляти довго.

Ну якщо наугад, то проблеми можливо виникнуть, коли резонансна частота утвореного LC контура співпаде з робочою частотою перетворювача (~50кГц). Для номіналів L=2mH і C=100uF вона набагато менша

Обычный ИБП запитал от литиевого аккума вместо свинца, в результате ИБП превратился в источник резервного питания.

Насмотрелся отзывов про 12 вольтные альтернативы для ноутбука — и понял — 2ой вариант нахрен оно надо — а на 3ий вариант — руки у меня из жопы,

Такий ДБЖ навіть без навантаження ноута буде використовувати акумулятор (струм холостого ходу), тобто ККД невисокий. Від варіанту 2 буде набагато довше працювати ноут, від того ж самого акумулятора.

Понятно что вариант запитать блок питания от 12 вольт лучше — но много плохих отзывов про эти блоки питания. Вот к родной зарядке от 220 претензий нет, причем ноут с игровой видеокартой, 180 ватт зарядка и как-то стремно китайскую зарядку такой мощности совать в ноут.

В Розетке по уродски сделан выбор...

Адекватных вариантов в природе видно не существует.

Чудова стаття, все по суті, зрозуміло і нічого зайвого.
Маленьке питання:
RS1500 інвертер — це 1500 це номінальна чи типова китайська потужність (пікова плюс 20% на хвастовство, тобто тоді номінальна 600)?

Це номінальна потужність. Пікова 3000 Ват. Перевіряв електрочайником у 1500 Ват, працює і спокійно дозволяє кип’яти воду. Так що якщо хочеться чаю, а немає електрики, то використовую цей інвертор.

Можно газовый балон купить с горелкой за 300грн, да и чайник не обязателен, можно все вскипятит в металлической кружке.

спосіб 4:
взяти UPS (можна б.у.) і використовувати як інвертор, дешево і сердито

там стоїть поріг відсічки 10.5В, не буде цегли

конечно, гнездо прикуривателя работает с зажиганием и питается еще от генератора
всё с защитой от дурака

понятно, смысла дискутировать не вижу

просто советую разобраться почему в авто используют одну химию, а в серверных ИБП другую

Хотя бы — гелевые против кальциевых.

тобто пороги мін/мах 100%/0% інші?
не 13.5В/10.5В, а ????
і заряд не більше 0.1С, а який?
ну і авто акк призначений для великих стартових струмів, щоб дати оберти двигуну при запуску, а АКБ для ББЖ для режиму коли треба віддавати менший струм, але довше (тяглові акумулятори більше до цього підходять).

Тепер уважно слухаю про «хімію», як змініє пороги макс/мін для АКБ із гелевою хімією замість електроліта в свинцево-кислотному акумуляторі до автівки

не 13.5В/10.5В, а ????

Это что за цифры вообще?
Ты смешал несколько порогов, у них существенная разница в смысле.
Отстоявшийся полностью заряженный свинцовик даёт НРЦ (то есть напряжение без нагрузки) 12.8 при 100% заряде и 11.7 при 0%. (Все цифры тут плавают примерно на 0.1V в зависимости от 100500 факторов, как температура, производитель и возраст акка, так что тут не придираться.) Ниже — это уже спецслучай когда надо вначале «пробивать» возможность зарядиться.
А вот под нагрузкой (а для такого зверя это минимум речь про 0.1C, а то и до 0.3C) уже 0% это падение до 10.5 (после которого уже надо явно лечить).
13.5 это ты откуда взял? Это гелевый или AGM который заполнился на 100% и его только сняли с зарядки (а если дать ему нормально отстояться сутки, упадёт до тех же 12.7-12.8, и это значит только то, что произошла полезная диффузия, а не разряд).
Если ты путаешь цифры уже на таком уровне, советую перечитать основы. Я согласен, что они коварные.

А вот более существенно уже то, что чисто заливной (с булькающим между пластинами электролитом) надо заряжать в обычном режиме (без минимального кипячения) до 14.4-14.5V, а AGM/Gel — до 14.6-14.8V. Ну и прочие пороги у них могут смещаться.
А самое существенное, что заливной можно кипятить (в разумных пределах), а AGM/Gel — нельзя, и поэтому даже 16.0V на них давать — с хорошей вероятностью приведёт к паршивым последствиям (хорошо если просто потеря ёмкости, а то и взорвётся нафиг).

і заряд не більше 0.1С, а який?

И тут некорректно.
Обычная ёмкость для автоаккума считается в C_20, то есть при заряде/разряде 0.05C, а не 0.1C. Если давать ток 0.1C, то реально доступная ёмкость будет 85-87% от C_20.
Для 0.3C — уже процентов 70.
А вот для гелевых производители не столь единогласны, но обычно пишется C_10, то есть формальные 100% это при 0.1C, а при 0.3C доступно около 90%, насколько помню (тут ссылки быстро не находятся, а я не сохранял, надо уточнить как-нибудь). И количество циклов заряда-разряда до существенной деградации у гелевого при 0.3C сильно выше, чем у заливного, при прочих равных.
Так что и поэтому для UPS гелевые лучше заливных.

ну і авто акк призначений для великих стартових струмів, щоб дати оберти двигуну при запуску, а АКБ для ББЖ для режиму коли треба віддавати менший струм, але довше (тяглові акумулятори більше до цього підходять).

Именно так. Хотя не надо забывать про три остальные функции АКБ автомобиля: 2) резервная, 3) стабилизирующая, 4) питание нагрузки при выключенном двигателе. Особенно (4), я вот в своём драндулете за прошлую весну аккумулятор убил невниманием и теперь не уверен, что полностью восстановил;(

Тепер уважно слухаю про «хімію», як змініє пороги макс/мін для АКБ із гелевою хімією замість електроліта в свинцево-кислотному акумуляторі до автівки

Про изменение порога зарядки на ~0.2V я уже сказал, а в остальном — включи микрофон и слушай себя, а причём тут я к этим фантазиям, когда ты не различаешь, какое напряжение для какого случая/режима?

писав що «залежить від хімії», а тепер появилася «температура»
чекаю на рівні у вольтах для 100% 0%в стартерного і AGM АКБ при всіх інших рівних умовах (тиск, вологість, температура.. нормальних лабораторних для яких дають таблиці)

І ще, заздалегідь прошу не згадувати, що є режим станбай, і сайкл

писав що «залежить від хімії»,

Саме так. Добавка в електроліт для його перебування в стані гелю суттєво змінює хімічні властивості. Кальцієві гратки пластин теж на неї впливають. Що не так?

а тепер появилася «температура»

Вона нікуди не щезала.

чекаю на рівні у вольтах для 100% 0%

Я вже головне сказав, далі нагуглиш.

І ще, заздалегідь прошу не згадувати, що є режим станбай, і сайкл

Чому не згадувати, коли принципи використання принципово різні?

Тому що мова іде про кейс використання ББЖ типа UPS в якості інвертора.
Після того, як АКБ просяде до 10.5В (чи скільки там встановлено в ББЖ) він тупо відмикається від АКБ.
10.5В для автомобільної свинцево-кислотної стартової АКБ це гарантована смерть за +20С, 80% вологості повітря, і атм. тиску 103 кПа, чи кома до наступного циклу заряду-розряду?

10.5В для автомобільної свинцево-кислотної стартової АКБ це гарантована смерть за +20С, 80% вологості повітря, і атм. тиску 103 кПа, чи кома до наступного циклу заряду-розряду?

Середнє між ними.
Після цього треба вже заряджати спеціальними заходами, направленими на посилену десульфатацію (якщо не Ca/Ca — від стійкого різновиду сульфату свинцю, якщо Ca/Ca — також від сульфату кальцію). Заходи залежать від ситуації і міняються в діапазоні від простого дуже повільного CC/CV заряджання струмом десь 0.01C до примусового кипіння і навіть до заміни електроліту.
Якщо їх не вжити, то після 10-20 таких циклів втрата половини ємности буде незворотньою.

А вот более существенно уже то, что чисто заливной (с булькающим между пластинами электролитом) надо заряжать в обычном режиме (без минимального кипячения) до 14.4-14.5V, а AGM/Gel — до 14.6-14.8V. Ну и прочие пороги у них могут смещаться.
А самое существенное, что заливной можно кипятить (в разумных пределах), а AGM/Gel — нельзя, и поэтому даже 16.0V на них давать — с хорошей вероятностью приведёт к паршивым последствиям (хорошо если просто потеря ёмкости, а то и взорвётся нафиг).

так, ББЖ закип"ятить АКБ, точно, інфа 146%

так, ББЖ закип"ятить АКБ, точно, інфа 146%

Це був жарт чи сарказм? Якщо сарказм, до чого він тут?

жарто-сарказм.
мова йде про використання ББЖ в якості інвертора,
ББЖ ще може не тільки розряжати АКБ, а і заряжати (нагадую маджік намбер 13,5В і 10,5В)
що може інвертор?
як він спасає АКБ від перезаряду і перерозряду?
ББЖ спасає

ББЖ ще може не тільки розряжати АКБ, а і заряжати (нагадую маджік намбер 13,5В і 10,5В)

Ну ось я продовжую не розуміти звідки ти береш 13.5В, коли заряджати треба до 14.6В (думаємо про гель). Звідки та цифра?
А так — що і заряджає і розряжає — питань не було з самого початку.
А ось який струм і яка гранична напруга — має значення.

(13.4-13.6 це так звана підтримка заряду в схемі IUoU. Але це не у всіх схемах і тільки коли вже заряд нормальною зарядною напругою дав що струм зупинився. Періодично треба перевіряти і давати повний струм заряду. Розумні UPS це вміють, а ось типовий домашній — я дуже сумніваюсь.)

що може інвертор?
як він спасає АКБ від перезаряду і перерозряду?

У нормальних інверторів теж при падінні напруги менше ніж 10.5...11V вимикається вихід по захисту.
Добре було б якщо це можна було б регулювати на більші пороги (наприклад, 12V, якщо хочеш не спускати менше ніж ~60%), але і так непогано для поточних умов.

Ну а заряджати, якщо це тільки інвертор, зрозуміло, чимось іншим :))

ББЖ ще може не тільки розряжати АКБ, а і заряжати

Якщо брати прості моделі, вони все це роблять, але погано.
До весни, мабуть, дотягне, а далі — подивимось.

Ну ось я продовжую не розуміти звідки ти береш 13.5В, к

мультиметром із АКБ під"єднаного до ББЖ

Ну це у нього аби щось туди подавати для підтримки. В нормі струм там 0.
Але це показує, що цей ББЖ на пару відсотків розумніше найтупіших версій, і все.
Якщо відʼєднаєш аккума і зачекаєш пару годин, побачиш на аккумі 12.8.

нуу, може і буде, провірю пр нагоді, хоча сумніваюсь

Химия везде одинаковая, серная кислота и свинец.

Химия везде одинаковая, серная кислота и свинец.

Смешно:) люди диссертации защищают на особенностях процессов, какие соединения из ~50 участвуют, какие формы диоксида свинца и как их регулировать, какие добавки для чего полезны (вот зачем, например, сурьма нужна и как она меняет эту химию? и то же про кальций), а вы «одинакова»...
Увы, не одинакова. И гель меняет очень существенно параметры, и кальций, и сурьма, и свойства сепараторов, и структура намазки пластин, и ещё 100500 других параметров.

Вообще если эту тему хотя бы вчерне послушать — просто хренеешь, сколько учёных и инженеров работало над созданием устройства, которое мы покупаем за 60-80$, пользуем 2-4 года в машине, толком не засетапив, и потом выкидываем. Сколько умных идей, тонких технологий...

Даже дешевый ИБП не разряжает в кирпич. Долбаные ИБП сильно умные, вот мой литиевый аккум не желают нормально разряжать — оставляют 30-40% заряда свободного...

з графіком, коли е.е більше нема, чим є, то так, тому треба розпаралелюватися, і мати кілька безперебійників з кількома акк.

Стосовно третього способу, хочу попередити про небезпеку використання — в мене так згорів ноут, досі в ремонті, згорів хаб живлення на мамці...

Отже, діло було ще в листопаді, купив DC-DC на 400 ватт (щоб з запасом), сам ноут бере в районі 40 ватт, але рідний БЖ на 120. Підключив, перевірив все мульметром, все ок, користувався пару днів, підключав на трохи і відключав. А потім одного раз просто ноут потух і був пішов мінімальний димок з гнізда. Перевірив зразу мультиметром, сам перетворювач справний. Є підозра на сам акум, що він був сильно розряджений і не міг давати потрібний струм перетворювачу, на акумі 10 вольт було після відлючення нагрузки.

спосіб 3, думаю, що потрібно було брати DC/DC із обмежувачем по струму так званий CC/CV (постійний струм і постійна напруга) перетворювач

І це кращий бюджетний варіант, якщо ноут може живитися від USB-C по PD. Виробник відповідає за якість, залишається лише до акумулятора під’єднати www.ixbt.com/...​ystvo-v-prikurivatel.html

это уже старый зарядник, ниже кидал на PD 3.1. и не нужен порт usb c на ноуте

У моего рабочего ноута зарядка только через USB-C. Зарядное от Baseus обещает 100 Ватт, а это даже больше, чем даёт родное зарядное.

Перехідниками все вирішується.

40,31 грн. 36%OFF | PD 100W Laptop Power Charger Supply Adapter Connector USB Type-C Female to DC Male Jack Plug Converter for Acer Samsung Lenovo
a.aliexpress.com/_EIASMHF

111,89 грн. 12%OFF | 100W Magnetic Type C DC 5.5*2.1 to DC 4.0*1.7mm 4.5*3.0mm 5.5*2.5mm Power Adapter Cable for Hp Dell Asus Acer Lenovo Notebook
a.aliexpress.com/_EwBcL8N

автомобильный аккум уже не интересен, самое лучшее это lifepo4 c BMS.

1) За лифером уже тоже надо 2 месяца в очереди стоять, и покупать у более-менее проверенных, потому что подсунуть банки которые уже отработали 2000 циклов это у наших дельцов как здрасьте.
А автоаккумы они таки на каждом углу всех уровней.
2) Про BMS можно было не добавлять, без него даже лифер стрёмно гонять.

это разве не оно www.aliexpress.com/...​tem/1005004967394594.html ?
я б еще в гараже поставил бы свинцовые аккумы, а тащить в квартиру 15кг свинцовую хрень нафиг

это разве не оно

Послушай профессиональных (в смысле, зарабатывают этим) сборщиков типа такого.
По их утверждению: всё что на али — кот в мешке. В лучшем случае, «Grade A» из описания оказывается Grade B. Для дома это приемлемо, но это уже обман. (Честный Grade A можно получить многолетними связями с китайцами, но он на дом и нафиг не нужен, он нужен в автомобиль.) Есть заметная вероятность получить что-то что уже отработало 2000 циклов, соответственно ты получишь что-то в лучшем случае 80% ёмкости (а после этого ёмкость начинает стремительно падать и может и 100 циклов не продержаться, как карта ляжет). И ещё там полдесятка мелочей типа разницы в реальных ёмкостях. Опять же — для ситуации типа «ДТЭК всё починит к осени (потому что обещают к лету), надо простоять и продержаться» — ещё норм, а если планы на то, чтобы эта штука отработала хотя бы 5 лет, лучше 10, в селе, где и до войны обрыв на двое суток при сильном ветре — норма — то тогда брать кота в мешке за цену в 3-5 раз больше — плохо.

Кстати, у всех кто в Украине aliexpress.com автоматически перебрасывает на aliexpress.ru? Я блин вынужден ходить на него через американский VPN, чтобы открывался нормально. Это под Волей.

я б еще в гараже поставил бы свинцовые аккумы, а тащить в квартиру 15кг свинцовую хрень нафиг

А ты думаешь, сколько весит вот это что ты показал ссылку — 4 лифернтых ячейки на 280А*ч каждый? Это килограмм 30.
15 кг весит свинцовик на 60А*ч. 70ка уже будет ближе к 18.
А если к этому лиферу допаковать ящик, соединительные планки, прокладки, BMS и прочее, то будет уже под 40. А это надо делать, тебе только материалы пришли, а дальше надо к профессиональному сборщику.
(Кстати, почему у этого комплекта контакты — штыри и M5? Согласно тому же автору, это уже признак, что что-то очень нечисто.)
Ну да, в сумме лифер будет весить меньше свинцового на тот же объём, будет на большой нагрузке эффективнее работать (если добавить к-т 1.5 за счёт тупости свинца на больших нагрузках, ещё больше), но всё равно для данного объёма всё это меньше по весу чем один взрослый человек:) я бы об этом просто не думал.

Или ты про испарения? Если не кипятить свинцовик, то для кухни — норм, там чада от готовки в разы больше.

Кстати, у всех кто в Украине aliexpress.com автоматически перебрасывает на aliexpress.ru? Я блин вынужден ходить на него через американский VPN, чтобы открывался нормально. Это под Волей.

маю в налаштуваннях інтернешенел (мова en, валюта USD), а на ру перекидає, якщо заходити зі всяких лівих сайтів, потім буває що злітає налаштування і знову треба переналаштовувати мову та валюту і ніякого алі-с-ру

маю в налаштуваннях інтернешенел (мова en, валюта USD),

В налаштуваннях чого? aliexpress?
А, ну я не логінився в нього. Може, в цьому проблема.

а на ру перекидає, якщо заходити зі всяких лівих сайтів

Ну да, як dou :)

Зроби окремий контейнер у Firefox, спеціально для aliexpress, і нічого не буде злітати.

хех :)
У мене і так 10 профілей в Firefox, типово одночасно активні 3-4. В якомусь я навіть на алі залогінен, але не памʼятаю зараз, де саме. Але це не той в котрому dou :)
А ти пропонуєш ще в них контейнери робити... такого навіть моя професійна аберація не витримає.

Сьогодні just for fun «завів» свій лаптоп з допомогою убогого 7Ah agm акума і такого перехідника pavlograd.prom.ua/...​obrazovatel-xl6009e1.html виставивши на ньому 20v (потрібні невеликі навики користування паяльником і мультиметром)...

В мене є всі 3 типи.
Все тестувалось з PPS станцією на 1.7 квт, також маю ватметри з різними in\out конекторами, в тому числі і для прикуривача.
Юзати рідний PPS інвертов пропало бажання вже через 1 годину, дуже шумить навіть при 20вт споживання., противні на звук маленькі кулера жужать як пилесос або фен і не регулюються.
Інвертор на 150 як на фото від прикуривача також шумить ще й бере на себе 20 вт просто так, мій ноут та монітор через нього брали вже біля 45-50 вт.
Готовий блок живлення від прикуривача як на фото, все ок, робить тихо, не гріється, через кабель спітер 5521 тримає і ноут та мониітор, оба вони працюєть від 19 вольт. Що AC що DC ватметри показують десь однакові цифри в районі 21-23вт.
Третій варіан з перетворювачем поки чекає на poe інжектор для старлінка, і буде живити його від XT90 на тій PPS, змінювати готовий блок живлення на нього для ноуту не бачу сенсу,

Берёшь коннектор с 19v триггером pd 3.1, зачем колхоз? вроде погромисты умные люди считались, но городить велосипеды это святое

А хто саме в моєму сетапі має віддавати pd 3.1 якщо у PPS нема type-c а на юсб тількі qc3?

ну очевидно что тебе ТВОЙ сетап важней результата. в протоколе PD 3.1 есть PPS
я ниже уже всё написал

Не розумію що ти там розповідаєш,в мене станція від pps.com.ua де нема type-c і тд, а ти мені про якісь протоколи.

Продешевили эти барыги, type-c и PD делается дешевой платой...

Мало який гламурний воєнний девайс в нього може, як і лаптопи для цих цілей беруться не самими новими і модними, тому логічно що у них не було запитів.
І плата, до речі, може бути не дуже проста — якщо акумуляторна збірка всередині на 12 вольт, оптимізована від вихід без перетворювачів на гніздо прикурювача, то повний діапазон PD потребує і підвищення, і пониження напруги з перемиканням, просто пошукайте вартість подібних «дешевих плат».

Автомобильная зарядка с Type-C легко решает эту проблему.

Абсолютна більшість юзерів не розібравшись в тонкощах купить зарядку подешевше з лише понижуючим стабілізатором, яка не вміє видавати більше 12 вольт, бо ті що вміють у повний протокол PD коштують від 30 баксів. Також в такій схемі беремо спочатку вихід на прикурювач, потім перетворювач на USB PD, потім платку з триггером PD і роз’ємом на ноутбук, замість одразу взяти зарядний пристрій від прикурювача, який буде і дешевше, і потужніше. Ну и що тут «колхоз»?

Той універсальний БП для ноутука коштує 15$ з доставкою на Алі- куди вже дешевше і простіше? www.aliexpress.com/item/32838043343.html

People This adapter is heated and lights in Polish stinks. I thought he did wiring sozhgёt in car. on a bet .. decide in favor of the seller you return at his own expense items обосаномукитайцу.

Refund is тухляк, more expensive shipment snaps, смирись
Bought for a long time, and experience the still afraid, burn pancake))))
у меня тоже греется.

я бы свой рабочий ноут не доверил такому бомж китай БП. baseus автозарядка это проверено, там хоть сертификаты качества есть и много протоколов

baseus автозарядка это проверено

У них таких нема, там всі type-c.

много протоколов

що з ними робити в ноуті без USB PD? Там тільки вже активні перехідники підбирати.

такому бомж китай БП

бомж-не бомж, але 5 сторінок тексту як зекономити пару баксів та зібрати свій адаптер :)

що з ними робити в ноуті без USB PD? Там тільки вже активні перехідники підбирати.

Ну так, активні перехідники. Насправді там мінімум компонентів, бо PD й так дає 20 вольтів, і багато ноутбуків це сприймають, замість 19 чи 19.5. Треба тільки забезпечити протокол ЗУ, який буває специфічний, наприклад як в DELL. В мене є такий кабель — Type-C на Dell 7.5, з EcoFlow працює чудово. В авто з Базеусом взагалі зарядку можна не брати.

на magsafe 1/2/3 тоже. до третьего никакого PD не было в природе. А теперь избавился от козлиных зарядок с лопающимся кабелем. Есть еще девайсы с программируемым триггером напряжения которые позволяет кабель и выбором протокола заряда

хто пробував підключати монітор до powerbank?

Підключав монітор LG (19V) від павербанку з Power delivery 20V, працювало годинами. Чи є якісь наслідки для монітора невідомо.
Коннектор 6.5-4.4mm
www.aliexpress.com/...​t_main.123.207a5c5fM9tHv5

Може хтось знає де є адекватні DC-DC на 150-200 ватт і більше, що б з запасом? І що б нормальної контори, чи там тільки китай на цьому поприще працює?

Ще ось такий використовую — arduino.ua/...​razovatel-10a-dc-dc-250vt
Щоправда, прикрутив до великого радіатора і поставив кулер. 150 Ватт витримує.

у мене схожий перетворювач для ноута, який жере 150 ватт, перетворювач на 300. Напевно, що китайських. Бо 80 градусів на радіаторі було. У закритій коробці не став ризикувати ставити, тому додав маленький на 40мм кулер з термопарою, холодний, ледве теплий на дотик пальцем. Продуває всю коробку, думаю регулятор додати, що б не так шумно було.

PS деякі блоки ще мають резистор для обмеженння по току, не тільки напрузі, його теж треба покрутити.

як же спрощує життя можливість живлення ноута через розєм USB Type-C))

power delivery 3. usb c это еще данные. есть адаптеры под любой ноут

які такі адаптери? що вони роблять

Не факт що воно працює взагалі: часто продаються тупо «перехідник» без ніякої «логіки» всередині тому повер віддає стандартні 5v ...

шкода тільки що не дуже доступно для ноутів з потужністю зарядки 100+.

12v 10A alligator to car socket 1.5$
27$ www.aliexpress.com/...​tem/1005005096356357.html
240W usb c кабель в комплекте
4$ laptop dc adapter connector to usb c
AC — для идиотов

AC — для идиотов

Что на счет мониторов, стола с подъемным механизмом и т.п.?

Мониторы видимо тоже для идиотов... А про Mac mini я вообще молчу.

Название темы читаем. Если без этих игрушек работа остановится, тогда надо и PS5 и телек добавлять. А вообще мониторы есть с USB PD и внешним питанием, так шо ищите.

В названии темы указано о питании ноута от 12В. Если логика исключает инвертор для решения этой задачи, то логику стоит пересмотреть.

Вопрос, как обычно, в удобстве. Мне пару месяцев было удобно и с банкой. Сейчас закупили себе крокодильчики и автомобильные зарядки на 160W. А как раз для комфорта с внешним монитором бюджетную станцию, потому что это оказалось соизмеримо по цене (при немного меньшей емкости, но достаточном времени работы) с аккумом и интвертором, но сильно удобнее.

Поэтому, если кому-то нужно крокодильчики — могу продать за ненадобностью.

Бюджетним такі рішення назвати складно (хоча за моїми спостереженнями, сумарна вартість акумулятора, зарядки та інвертора не перевищує 20 000 грн, що все одно дешевше зарядної станції навіть початкового рівня в Україні)

Дякую за статтю! Єдине, що, ймовірно, ви її готували десь місяць тому, бо на сьогоднішній день в Україні за 12-14к грн вже можна купити бюджетні зарядні станції від ecoflow, bluetti, anker.

за 12-14к грн вже можна купити бюджетні зарядні станції від ecoflow, bluetti, anker.

На скільки?
Бо один авто аккум на 60А це 720вт за 2-2.5к грн. Нехай розряджатимемо його лише на 50%, щоб прожив рік — це все одно більше 300вт енергії

Автомобільний стартовий чи тяговий?
Заряджати його скільки, годину-дві?
В цьому вони програють.

Звичайний стартовий.
Заряджати годин 5-8.
Вони багато в чому програють, але головний акцент на вартості

два акуми по 100, 1200 ватт сирої енергії, купляв ще коли попиту не було, 3600 та 3800.
ну і дві зарядки з польші за 30 евро кожна.

екофлоу десь у кутку ридають. У планах літій, бо є генратор, і 4-5 годин зарядки не дуже подобається, але світло поки що не так сильно пропадає, що б викидувати 1000 евро на пару літієвих батрей.

бюджетні зарядні станції від ecoflow, bluetti, anker

і Flashfish :)

Так. Писати статтю почав приблизно місяць тому. Справді, ціни на зарядні станції злегка знизилися. Але чи може зарядна станція початкового рівня закип’ятити чайник води, якщо потрібно (чайник 1500 Вт)? А така збірка може, причому вентилятори ледве чутно, а не ревіння як на зарядних станціях. Тож тут теж є свої переваги (як і недоліки).

Не вдалий приклад. Поєднання дружини та фена, ось на що потрібна потужність.

Про кип‘ятіння води в статті мова не йшла :) Треба просто розуміти, що бувають різні кейси та вимоги до резервного живлення. Якщо мова йде про зарядку ноутбука під час віялових відключень для організації віддаленого робочого місця, то навіть бюджетної зарядної станції цілком достатньо. Якщо хочеться чайник, фен — то вже зовсім інша історія.

i.imgur.com/fYcizQN.jpg
А вже його (як проміжний пристрій, не треба автомобільний за собою тягати) до автомобільної батареї буде мабуть простіше підключити/заряджати. Чи маючи декілька не думати про автомобільний взагалі.
% V А, другий рядок h m, на скільки хватить. Ноут заряджений, тому можливо захмарні 8 годин. Це лезо від Baseus.

это походный вариант, на нем потери 20% зарядка + 20% разрядка

З отими універсальними зарядними до ноутбука треба бути аккуратним, є шанс включити роз’єм в неправильній полярності. Або хтось інший вийме його і вже вставить іншою стороною. А чи є захис від неправильної полярності в ноутбуці — невідомо.

У мене така зарядка є, там роз’єм тільки в одному положенні вставляється.

Досить корисна стаття. Маю дуже обмежені познання у електриці, але на просторах Ютюбу переконували, що стандартні сучасні блоки живлення імпульсні і вони можуть працювати від DC більшого вольтажу. Тобто, два послідовно з’єднаних аккумулятора дають 24 Вольт і до них можна підключити блок живлення і так воно працювати. Чи це має право на життя?

Зазвичай вони мають мінімально необхідну напругу і це дуже рідко менше ніж 80 вольт. Тобто в реальності — ні, так не працює :)

Ні, так не працюватиме. Але можете подивитися, що написано у вас на блоці живлення. Якщо зазначено, що його вихідна напруга дорівнює 20 В, то можна підключити два акумулятори послідовно (отримаємо 24 В) після них 2-3 потужних діода (на них впаде напруга вольта 2-3) і вже з них увімкнути ноутбук замість блока живлення.

Не всі ноутбуки настільки нерозбірливі :) В багатьох випадках блок живлення активно коммунікує з девайсом і зарядка просто не розпочнется, поки ця коммунікація не пройде.
Це може бути щось стандартне як USB PD, а може щось зовсім пропіертарне, як з не usb-c макбукамі.

2 аккумулятора, це не 24В, це від 27-28 вольт на старті, до 21 на 20%, тобто це «дуже погана порада». Аккумулятор завжді треба підключати через стабілізатор.
Більшість «потужних діодів» це діоди Шоттки з зовсім іншими залежностями напруги від сили струму.
Тобто ні, так робити також не можна :)

Якщо ви "

Маю дуже обмежені познання у електриці

" то єдиний відносно безпечний варіант — це інвертор на 220, або автомобільний USB-C адаптор з реальним USB PD якщо ноутбук вміє це використовувати.

Н,і я говорив саме про силові діоди. Наприклад ставимо щось таке — arduino-geek.pp.ua/product/kbpc5010-диодный -%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82-50-%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80-1000-%D0%B2%D0% BE%D0%BB%D1%8C%D1%82/?gclid=Cj0KCQiA_bieBhDSARIsADU4zLdpq02eCYUCvMLCs_rBmOI-gR_8oB_GJcmYsaMHMHaJ0EzJGUcaCBAaAlW7EALw
Ставимо після акумулятора, ось і мінус 4 вольти. Залишилось, як раз те що треба.
Та й більшість блоків живлення мають все-таки два дроти (плюс і мінус) яка ж тут комунікація? Та й вхідний стабілізатор у ноутбуці теж спокійно працює при розбіжності вхідної напруги на 15%. Так що, порада все-таки непогана. До того ж багаторазово перевірений на практиці :)

Ок, в мене багато років нічого крім маків не було, мабуть це моя проблема :)

Це так. Але якщо потрібно зробити швидко (або лише декілька раз) чи дешево, то дуже непоганий варіант.

Доречі, продаються аккумулятори на 60 Вольт, від таких скоріш за все буде.
ecoride.com.ua/...​ni-prystroi/battery-1200w

Ціна: 26650 грн
(650 USD) :)

Але ємність 1200 Wh. Хоча з точки зору Вт за гривню, досить дорого виходить

Я свій ноут живлю від самоката з літієвою батареєю 54в 18Ач, через dc dc китайський лабораторній блок живлення, єдине що не зміг знайти оригінальний кабель з правильним номіналом резистора і прийшлось різати і колхозити.

Для саморобок — зазвичай треба брати стабілізатори з 3х запасом потужності, щоб воні були більш-менш холодними. Або використовувати примусове охолодження.

Також треба мати на увазі, що вони мають 2 максимальних параметра — максимальну потужність (залежіть від розміру індуктора :) ), та максимальний ток — залежить від активних компонентів. Тож треба рахувати/перевіряти обидва.

Деякі імпульсні блокі жівлення, які самі по собі можуть працювати від апроксимованого синуса, мають на вході PFC (power factor correction) фільтри, які містять индуктори, що будуть досить чутливо жужжати. Маю цю проблему особисто на iMac, тож доводится використовувати інвертор з реальним сінусом.

Теж саме було з мікрохвільовою — вона починає працювати, а потім спрацовує якійсь внутрішній захіст.

То ж апроксимований сінус це завжди лотерея. До того ж він буває дуже різний — просто меандр, або 2, 4 ступеневий і досить важко сказати, що саме мав на увазі виробник вашого інвертора. Кожна додаткова ступінь — +X грошей очікуванно.

Чудова стаття, прекрасне доповнення попередньої, дякую за детальний опис.
На жаль, зараз набіжать успішні власники екофлоу і популярно пояснять, як шкідливо вдома тримати аккумулятор і що кожен поважний айтішник має купити зарядну станцію хоча б за 1-2к баксів

набіжать успішні власники екофлоу

І власники М1 макбуків, які або не розряджаються, або заряджаються від звичайного павербанка.

не розряджаються

ніколи :)
Насправді я просто спроекував комменти з минулої статті на цю.

ПС Треба ще додати варіант з педальним генератором, серед айті багато любителів велосипедів

ніколи :)

Якщо режим вимикання 4/4 години, то ніколи, якщо економно використовувати, то на кілька днів може вистачити заряду, якщо є павербанк(и) то ще надовше, якщо є екофлоу, то...

Я не сперечаюсь про переваги маків, але у мене «ігровий» Леново не встигає розрядитися за 4 години роботи (не ігор), тому не показник. При режимі 4\4 я думаю більшість ноутів буде норм жити, а от 4/8 вже інша тема

Ну я до того, що варто не просто розглядати абстрактну можливість приєднати пристрій X до джерела живлення Y, а й те, які реальні обмеження і сценарії плануються. Наприклад мені особисто здалось дуже корисним те, що ноутбук можна заряджати від павербанка. Або у іншого ноутбука є можливість зняти акумулятор, тому я купив запасний акумулятор, і це теж може бути недорогим і зручним способом продовжити роботу коли зникло світло.

повністю погожуюсь.
На мій погляд основна мета циклу цих статей показати альтернативні і менш дорогі варіанти живлення.
Але при довготривалих (більше 2х днів) блекаутах єдиний варіант це генератор

Але при довготривалих (більше 2х днів) блекаутах єдиний варіант це генератор

Якщо людина живе в багатоповерхівці, то це не особливо практично, простіше прийти в коворкінг, чи в офіс чи ще кудись і зарядити ноутбук там наприклад.

Або ємність павербанка за 1-2К грн виходить трохи більше за ємність ноутбука з М1 процесором, купити багато павербанків не так дорого.

Машина це генератор для тих хто живе в багатоповерхівці ;)

І скільки там той генератор може дати, 120 ват? А якщо навантажувати більше, то потрібно вже контролювати струм генератора, щоб його не перевантажити. А це вже потребує спец.додатків або навіть обладнання.

Наскільки я пам’ятаю мій генератор в авто 50А. 600Вт за мінусом витрат на системи запалювання (нехай 200Вт). Є і більш потужні генератори в авто

Навіть iPhone 5s ще не тыква.

ох не уверен, на привязи с павербанком возможно

Lifehack для тех, кто пока не умеет: поставить AlDente и настроить режим батареи, чтобы в определенном диапазоне оне не брал заряд, а всю мощность банки брал на полезную нагрузку. При этом банки 25W действительно хватает для большинства задач, а если нужно больше мощности — он потянет с батареи.

Там батарея копейки стоит, павербанк и то дороже будет

Ну, да, заменить батарею $100-200 с заморочками с сервисным центром, девайсом на подмену и т.п., при том, что банка стоит $50-100, ее сильно проще заменить и ими запастись можно впрок.

Но я писал не о износе батареи, а о том, как эффективно использовать емкость банки, особенно банки невысокой мощности.

Да как-то не очень хочется чтобы по соседству такой самоделкин жил. Пожжет себе технику или отравится — и пес бы с ним. Так еще и полдома сжечь может своим колхозом — а это уже напрягает.

Блюетти за 12 тысяч в Эльдорадо купить можно, а среднестатистический ноут с ним минимум день точно живет, заряжается за час-полтора.

И что немаловажно, ни кот ни ребенок не смогут убиться об провода такого вот стимпанкового шЫдевра из статьи.

Ну так рядом есть вариант с генератором на 20ом этаже и канистрами бензина на 20+ литров.
Так что каждый пляшет от своих потребностей и возможностей

А за такое вообще всем подьездом бить надо.

Варіант з інвертором 220в мабуть найпростіший, але ККД в ньго дуже низький(

Плюси теж свої є. Зазвичай вони стежать за рівнем заряду і не дають повністю акум розрядити. Це досить критично для звичайних свинцевих акумів. А так прийдеться тобі іноді мультиметром тицяти.

Є безперебійники на 12в. У найпростіших звісно нема дісплею для відображення рівня заряду, але вони і заряджати акум вміють і не допускати його повного розряду також. І коштують набагато менше 220в інверторів.
В мене такий на роутері стоїть. Це той самий випадок коли встановив, підключив і забув.

Ось такого плану house-control.org.ua/...​eboynogo-pitaniya-12v-5a
Вони зазвичай використовуються для безперебіного живлення камер спостереження тощо.

Ще замовив на аліку ось такий девайс.

www.aliexpress.com/...​tem/1005003345872474.html

Він потужніше буде в тричі за попередній. До такого теоретично можна підʼєднати окрім роутера ще й ноут, головне щоб акум то втащив)

Я з аліку отримав контроллер сонячних панелей із USB. Непогана штука. Але USB у нього по 3 ампери. Ноут не понягне.

Написано чудово і детально, дякую! Але попалено заліза, як показує практика, буде все одно чимало :)

Із DIY перетворювачами був би вкрай обережним. Вони із сюрпризами майже усі.

Цей поки що відмінно працює. Користуюсь уже як кілька тижнів.

Пробував машинний інвертор від Baseus як на картинці вище, але чомусь в моїй машині він не розганяється і зарядка від MacBook Pro 2019 не працює, можна звісно через USB з цього самого інвертора заряджати, але не має толку бо воно видає тільки 30 Ват. Тому купив ось таку зарядку в прикурювач:

www.aliexpress.com/...​st_main.33.363e1802wOAQ1F

містить 1 вихід на 100 Ват і не гуде як інвертор.

ПС: інвертор працює в іншій машині добре, чому в моїй не розганяється так і не розібрався

Сили струму мабуть не вистачає. Спробуйте заживити напряму від акума.

коли через зарядку то видає 0.3А, а коли через USB то 2.5А. В знайомого в машині видає і через зарядку 2А+. Це проблема в машинном аккумуляторі?

Зазвичай прикурювач в авто підключний через запобіжник в 10А. 12в*10А=120Ват. Тобто якщо підключити навантаження більше 120Вт то згорить запобіжник. В різних авто можуть бути різні схеми підключення прикурювачів(відповідно може бути різний максимальний струм що може видати прикурювач), але в цілому прикурювачі не призначені для живлення потужного обладнання. Тому інвертори на 220в йдуть в комплекті з дротами які підʼєднуються безпосередьно до акумулятора.

Цей басеус инвертор на USB видає лише 12 В, 20В режим він не підтримує. А самі розетки працюють лише коли авто заведене і в бортовій мережі ~14 В. На мій погляд безкорисна штука.
Car Charger більш цікавий, на мій погляд (і дешевший). У мене є і на 100 Ватт і на 65 Ватт, обидва без проблем заряджають HP і макбук. 65 Ваттний навіть цікавіший, бо на ньому показує поточну потужність споживання і напругу акумулятора.

скинь посилання на

65 Ваттний

бо в базеусів їх 100500 різних

www.olx.ua/...​lay-zaryadka-IDOYUM3.html
Правда я за 700 купляв. Треба мати на увазі, що у нього в комплекті немає type-c проводу. Ну і чесно, не скажу чи гріється він при навантаженні. Купив, вдома перевірив, разок ноут зарядив на тому і все. Добре, що поки що не було необхідно ним користуватися.

Підписатись на коментарі