Як бізнес може використовувати ChatGPT для різних задач
(спойлер: ця стаття написана не штучним інтелектом)
Привіт, я Сергій Корольов, керівний директор продуктової студії Railsware, і сьогодні хочу поміркувати про те, як ChatGPT вже можна використовувати для бізнес-потреб.
Статистика зі звітів солідних консалтингових компаній на кшталт «50% бізнесів уже використовують можливості штучного інтелекту бодай в одній з функцій» навряд чи схвилює широку авдиторію. А от AI-чатботу від OpenAI це вдалося. Припускаю, чимало з вас вже «поговорили» з ChatGPT і оцінили його можливості.
Думки в індустрії можна почути різні. Від панічного «о, Боже, він забере наші робочі місця» до оптимістичного «овва, ця штука — найкращий винахід людства після київської перепічки». Коротко кажучи, лише лінивий не поділився своєю оцінкою впливу ChatGPT на глобальну економіку. А ми ще й не полінувалися та почали використовувати його в роботі 🙂
Тож далі я розповім кілька висновків зі свого досвіду — і поділюся прикладами того, де AI може підсилити різні функції компанії.
Перше, що варто сказати:
Це не кінець роботи для райтерів
Коли ми почали обговорювати у внутрішніх чатах новини про ChatGPT ще минулої осені, одним з перших жартівливих питань було: «То що, тепер всіх копірайтерів звільнять?». Відповідь однозначна — ні.
У нас чи не кожен одинадцятий член команди — райтер, і добре написані тексти — важлива частина наших маркетингових зусиль. Ми робимо ставку не на SEO-контент, а прагнемо розповідати про свої кейси, ділитися знаннями і давати додану вартість читачам, як-от було з цією статтею на DOU. І в такому випадку ChatGPT стає не заміною райтерам, а, скоріше, їх помічником. Штучний інтелект добре справляється з невеликими текстами і точно сформульованими запитами, тож стане в пригоді для досліджень або ж більш рутинних завдань.
Чому краще поєднувати силу AI та людського розуму?
- Райтери можуть сфокусуватися на задачах вищого рівня, як-от сторітелінг, тоді як AI може добре впоратися з роботою над окремими блоками.
- Автори матимуть більше часу для отримання додаткових знань і поглиблення своєї експертизи (приміром, інтервʼю з експертами всередині чи за межами компанії).
- Розвантаження від повторюваних однотипних задач відкриває простір для креативу та пошуку нових ідей.
- Утім, з пошуком нових ідей може допомогти і ChatGPT: разом з AI можна «побрейнстормити» щодо потенційних тем чи структур для статей.
Крім того, можливості штучного інтелекту відкривають новий простір для співпраці райтерів та SEO-фахівців.
Наразі ми тестуємо можливості ChatGPT як помічника у створенні статей — зокрема, для роботи над окремими тематичними абзацами, підтримкою з дослідженням теми чи переписуванням готового матеріалу.
Утім, виключно роботою з текстами потенціал ChatGPT не обмежується.
Нові можливості для маркетологів
DOU вже розповідав, як ChatGPT може спростити роботу розробникам. Не менший простір відкривається для маркетологів і комунікаційників. Зокрема, ви можете запитати у AI, які потреби є у конкретної цільової авдиторії.
Приміром, запропонуйте ChatGPT таке завдання: «Ми з командою працюємо над розробкою end-to-end платформи доставки імейлів. Нам потрібно привабити маркетологів та розробників. Будь ласка, перелічи потреби з доставки імейлів, які є у цих людей.
Запропонуй три шляхи для позиціонування цієї платформи та просування їх серед цієї авдиторії. Дай кожному з них привабливий заголовок».
Звісно, не варто очікувати, що AI запропонує вам готовий результат, який можна запускати в продакшн. Однак, він дасть щось не менш цінне — ідеї та пропозиції, які можна сміливо «докручувати» і «розкручувати» вже людським розумом.
З чим ще ChatGPT може допомогти маркетологам?
- З пітчами: отримати з десяток драфтів від штучного інтелекту і доопрацювати їх значно простіше, аніж креативити власноруч.
- З дослідженням ринків: відповіді AI синтезують дані з великої кількості джерел, що може дати вам швидкі інсайти для розуміння тієї чи іншої індустрії. Утім, памʼятайте, що наразі у GPT датасет закінчується 2021 роком. Тобто, найсвіжіших даних там бракує.
- З маркетинговими кампаніями: якщо ви застрягли на етапі генерації ідей, ChatGPT може запропонувати вам декілька.
- З дрібними текстовими задачами: наприклад, запропонувати кілька привабливих тем імейл-розсилки чи скоротити текст до обмежень певних онлайн-платформ.
Більше ресурсу для роботи з талантами
Менш очевидним полем для використання ChatGPT є функції довкола роботи з людьми. Наприклад, рекрутмент чи внутрішні комунікації. З одного боку, «розмова» з AI може допомогти в дослідженні того чи іншого ринку талантів або ж пошуку релевантних даних по індустрії. Шукаєте інженерів в Латинській Америці? Спитайте у нього, які фактори там важливі під час пошуку роботи чи в якій з країн регіону краще володіють англійською.
З іншого — ChatGPT може розвантажити рекрутерів, допомагаючи їм з підготовкою коротких описів вакансій, пітчів чи інформації про компанію. Аналогічно до маркетингу, AI може зекономити час та ресурси для промотування ваших відкритих позицій. Приміром, запропонувати кілька варіантів слоганів для банера на DOU або ж короткої підводки для Facebook чи LinkedIn.
Крім того, штучний інтелект спроможний бути асистентом і у вирішенні складніших задач. Скажімо, тимлід бачить, що один з членів команди регулярно не справляється з обовʼязками та перекладає відповідальність за свої помилки на інших. Можна пояснити ChatGPT ситуацію та попросити його написати чернетку листа, який ініціював би діалог та анонсував зустріч для прояснення ситуації. Без правок, звісно, не обійтися, але це може зекономити керівнику команди чимало часу на пошук емпатичних формулювань.
Що ще? Приклади обмежені вашою фантазією (і базою даних ChatGPT):
- Короткі інструкції для новачків на основі вашої розлогої внутрішньої документації.
- Апдейти та повідомлення всередині компанії.
- Сценарії для коротких відео тощо.
І, звісно, з ChatGPT можна розважити колег.
Не забувайте про людський розум
Я б точно не поспішав із висновками про те, що штучний інтелект штибу ChatGPT витіснятиме людей з бізнес-процесів та задач. Його радше варто розглядати як інструмент, який підкріплює ваші зусилля і вивільняє потенціал людського розуму, який інакше витрачається на більш рутинні завдання.
Можливо, ви зробите і менш очікуваний висновок: якщо AI розуміє ваші запити не так, як ви цього хочете, вірогідно, це часто відбувається і в комунікації з людьми. Отже, варто розвивати і власну здатність висловлювати свої думки чітко та однозначно.
Звісно, відповіді ChatGPT потребують опрацювання людиною, проте вже перші кроки експериментів з AI у такому ключі вказують на наближення нової хвилі цифрової трансформації. І якщо попередня стосувалася більше автоматизації процесів, наступна прокладатиме шлях ще глибшій та продуктивнішій взаємодії штучного та людського інтелекту.
І ні, це точно не сценарій чергової «Матриці», «Термінатора» чи нового епізоду «Чорного дзеркала». Хоча... Що думаєте ви? Поділіться у коментарях.
17 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів