Коли набридло писати код: куди розвиватися сеньйор-девелоперу
Вітаю. Мене звати Сергій Немчинський. Я програміст з досвідом роботи більш ніж 20 років, а зараз — засновник та СЕО навчальної IT-компанії FoxmindEd, а також ведучий YouTube-каналу про програмування та програмістів.
Власне, вже зрозуміло, що сфера програмування — це головна пристрасть мого життя. Я пробував себе в різних ролях, від розробника до тимліда та архітектора, був проджект-менеджером, а зараз я засновник компанії.
В цій статті я розповім, що робити досвідченому програмісту, якому набридло просто сидіти і писати код. Три можливі сценарії, які я бачу — шлях експерта, шлях керівника і шлях засновника.
Шлях експерта
Якщо вас ваблять слава та визнання, обирайте шлях експерта. Виступайте на конференціях, пишіть книги, ведіть популярний блог, давайте приватні консультації та читайте авторські лекції — сер Бернес-Лі, Лінус Торвальдс та інші зірки вам в приклад.
Але репутацію експерта мало здобути, її треба постійно підтримувати. Подивіться хоча б, як це робить Дональд Кнут, який з 1968 року пише книгу «Мистецтво програмування». Кожну пару-трійку років він публікує новий том, і чергову книгу планує випустити у продаж в цьому році!
Звісно, можна підтримувати експертність іншими засобами. Ось які скіли вам треба прокачувати, щоб розвиватись як експерт.
Досконале знання предметної області
Є таке прислів’я: «Якщо ти не можеш пояснити п’ятирічній дитині, чим ти займаєшся, ти не розумієшся на своїй роботі». Експерт може пояснити будь-який нюанс, пов’язаний з його професією, будь-кому: дітям, докторам наук, клієнтам.
На перемовини про мільйонні контракти часто запрошують експертів, які можуть простою мовою пояснити замовникам технічні нюансі майбутнього рішення.
Вміння виступати на публіці
Найкраща ідея нічого не варта, якщо її не змогли донести. Недостатньо розбиратися у своїй професії, ще треба вміти про неї розповідати. І, повірте, це не одне й те саме.