Офіційна відповідь від польських податківців — з українського ФОП треба платити податок працюючи здально з Польщі

-

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному5
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

перщі свядчив послугі

— я не придовбуюсь до орфографії, а просто намагаюсь зрозуміти, що тут написано...

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А если не платить? Как они узнают, что ты вообще работаешь. Может, человек не работает и живет на сбережения.

Починає працювати CRS. А там вже можуть і підтягнути інфу про ваш український ФОП.

Хто знає скільки в Польші строки перевірки по податковим деклараціям? В України 3 роки. Тобто якщо в Польші 3 то не будуть перевіряти в 2026 за 2022 рік.

Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Якщо комусь вдавалося або вдалося заплатити в Польщі податок як з закладу, опишіть свої історії тут. Без додадткових карних пригод. Це допоможе дуже багатьом людям.

Наскільки відомо інсує два шляхи:
1) KiS як зробив автор.
Переваги:
— Звільняє від відповідальності якщо ситуація ще не трапилась, логічно.
— Звільняє від карної відповідальності якщо вже трапилося і захащає від наслідків, якщо ситуація була описано вірно.
Недоліки:
— Може залишитись без відповіді.
— Якщо описано не чітко, нічим не допоможе.
2) Czynny zal.
Переваги:
— Невідомо
Недоліки:
— Невідомо

Якщо у когось є якійсь апдейти по цій нелегкій справі сплати податків, будь-ласка кидайте сюди. Наскільки зараз зрозуміло такі кейси це цілком нове явище і податкові служби тільки адаптуються до стягування/покарання укр фопів.

Проблема насправді буде массовою напевно.

З власних джерел стало відомо, що раніше податкові органи визнавали постійне представництво тільки для Юридичних особ, а зараз пішла активна практика і для фізичних.

Можете, буль ласка, уточнити, про які джерела йдеться, і в чому полягає активна практика? Є якісь реальні кейси?

З власних джерел стало відомо, що раніше податкові органи визнавали постійне представництво тільки для Юридичних особ, а зараз пішла активна практика і для фізичних.

Необхідно детально аналізувати конкретний вид діяльності (які саме роботи проводить ФОП), багато факторів має значення при визначенні постійного представництва ФОП.
Раджу детально проаналізувати статтю 5 Конвенції щодо даного визначення.

було б дуже цікаво прочитати статтю від вас про нюанси постійного представництва.

Дякую, тут вже написала щодо цього питання -
dou.ua/...​rums/topic/40256/#2734026.

по факту я дивився свою інтерпретацію і ще декілька — податковий орган який видає інтерпретації ( КІС ) не бере до уваги багато факторів, навіть якщо вино наведені і навіть якщо він сам їх запросив — для визнання постійного представництва він використовую тільки факт надання послуг з якогось приміщення на терені Польші і все, без розгляду тривалості і без розгляду того яи ці місця мають вплив на діяльність. Все інше можна розглядати через суд як скаргу на видану інтерпретацію. Але думаю це не спрацює при тривалому кейсі ( більше півроку ), або якщо від Польші була якась участь у бізнесі, наприклад був новий контракт з терену Польщі. Тобто ризики визнання постійного представництва надвисокі, якою б дурницею це нетздавалось. Ще раз повторю висновок — за можливості — жодного дня послуг через укр фоп з терену Польші, якщо б я знав про цю засаду — краще б розірвав би контракт і відпрацював би останній місяць без оплати.

І не виникало жодного разу думок про те, що нахіба та інтерпретація? Працював би собі як дуже багато українців без розголосу, а як там воно буде через рік — хто зна.

Розумію бажання все зробити за законом, та не мати проблем. Подивимось через рік коли обмін почнеться, бо досі купа людей пишуть в telegram під своїми реальними «фіо», або з укр.номером що працюють як укр.фоп і не сплачують податки в Польщі. Працюєш — не палить, але то вже їх справа.

ти не розумієш — що потрібно якось гроші тратити. а для цього вони мають бути легальні.... ти ж не купиш нічого серйозного без легалізації грошей. а під час легалізації зададуть питання — звідки гроші....

Звісно якщо мета купити квартиру/будинок, то так. У багатьох лише перечекати, чи подивились на країну, зайде чи ні. Поки що нема ніяких проблем з кешем, чи сплатою укр.картками.
Я то взагалі за закон, мир і справедливість, шкода що у автора купа проблем через це.

CRS — якщо знайдуть доходи від бізнесу в Україні то можуть визвати в податкову пояснити і далі пришити ухиляння криміналка і 75% податок з штрафами поверх

Така вірогідність є, через рік подивимось, буде Україна про своїх громадян іншим країнам інфу надсилати чи ні.

думав що буде CRS і почнуться питання, тому вирішив сплатити податки, але ситуація сталася гірше ніж міг уявити, знав би про постійне представництво — сидів би тихо

Дякую автору за те, що взявся за цю нелегку справу і доводить її до кінця. Я також багато читав по цьому питанню, коли прийшов час подавати PIT. Зрештою, звернувся до бух компанії, в надії, що вони знаються на справі... Але... Сумніви досі залишаються. Неясностей вдосталь. Інтерпритацій вистачає. «Експертів», які кажуть: «тут все просто, можете не хвилюватись» — можна слати на три букви.

Ще раз повторю та проясню — працювати через укр фоп з Польщі небезпечно. Рекомендую якщо є можливість не робити це жодного дня. Зареєструвати просто в перший же тиждень по приїзду JDG не становить жодної проблеми — можна для початку навіть без VAT якщо ще не винайняли квартиру ( перші кілька місяців ліміт ще не перевищите швидше за все ). Як винаймете — то дореєструвати VAT.

Хіба не діє як було раніше, що пів року ви не є податковим резедентом ?

воно то може і діє) але коли стаєш ним то потрібно за ці півроку сплатити податок)

Це де таке пише ? В нас є договір про уникнення подвійного оподаткування з Польщею ж

Це де таке пише ?

В законах і в будь якій статті про оподаткування.

В нас є договір про уникнення подвійного оподаткування
з Польщею ж

Для ФОПа воно не діє.
Для працівників діє обмежено.

По простому, якщо ти більше 180 днів в Польщі то всі податки треба платити в Польщі. Такий польський закон.

Для ФОПа воно не діє.
Для працівників діє обмежено

Діє і для ФОПів (стаття 7 Конвенції) і для найманих працівників (стаття 15 Конвенції).

По простому, якщо ти більше 180 днів в Польщі то всі податки треба платити в Польщі.

Для найманих працівників, які працюють на юридичну особу, резидента України — безперечно.

У вас є прецендент що хтось працює на території Польщі і не платить їй податки?

Бо цей топік створювався тому що польська податкова не дозволяє цього. І автор судився майже рік щоб йому дозволили не платити податки за перших два місяці що він був в Польщі по безвізу і працював через укр ФОП з готелю.

У вас є прецендент що хтось працює на території Польщі і не платить їй податки?

Так, якщо згідно статті 5 Конвенції, немає ознак постійного представництва.

А як там може не бути ознак якщо там першим пунктом йде «місцезнаходження керівництва».. А ФОП особисто — це ж і є керівництво типу.

місцезнаходження дирекції; якщо бути точним. Але місце знаходження може бути місце реєстрації? Бо це ж виходить якийсь бред, приїде Біл Гейтс на конференцію про ШІ, і все типу виникло постійно представництво?

Краще напевно дивитися на статтю 15 Залежні особисті послуги.

Але якщо серьйозно нічого там і близько про такі ситуації неописано.

Краще напевно дивитися на статтю 15 Залежні особисті послуги.

Ця стаття про найманих працівників.

Читайте п.4. статті 5 Конвенції, можливо саме для Вашого кейсу виключення данного пункту будуть доречні.

Тобто грубо кажучи, кожен іт фоп у кожній европейській країні згідно з конвенцією, має ПП.

так, майже у кожній що не дозволили військовим біженцям явно як виключення ( Літва, наприклад )

4. Незважаючи на попередні положення цієї статті, термін
«постійне представництво» не розглядається як такий, що включає:

a) використання споруд виключно з метою зберігання, показу
або поставки товарів чи виробів, що належать підприємству;
b) утримання запасів товарів або виробів, що належать
підприємству, виключно з метою зберігання, показу або поставки;
c) утримання запасів товарів або виробів, що належать
підприємству, виключно з метою переробки іншим підприємством;
d) утримання постійного місця діяльності виключно з метою
закупівлі товарів чи виробів або для збирання інформації для
підприємства;
e) утримання постійного місця діяльності виключно з метою
здійснення для підприємства будь-якої іншої діяльності, яка має
підготовчий або допоміжний характер;
f) утримання постійного місця діяльності виключно для
здійснення будь-якої комбінації видів діяльності, перелічених у
підпунктах від a) до e), за умови, що сукупна діяльність
постійного місця діяльності, яка виникає внаслідок такої
комбінації, має підготовчий або допоміжний характер.

Це ж більше для складів якихось а не для ІТ послуг. чи я чогось не розумію?

так, іт послуги не підпадають під виключення

для податкових органів (KIS ) в моєму випадку представництво виниклотна основі того що послуги надавались з приміщень на терені Польщі і все.

В суді першої інстанції я це оспорив по додаткових ознаках і суд прийняв маю сторону ( читайте опис і посилання на рішення суду ).
Суд як я і скаржився, прийняв наступне — короткий окрес у 3 місяці, характер праці що не вимагає офісу, надання послу за старим українським контрактом, і переїзд не в бізнес целях а через форс мажор.
Ще буде апеляція у Варшаві, і ії результат поки що невідомий. Тому не рекомендував би надавати послуги через укр фоп з терену Польщі пні дня.

Для найманих працівників, які працюють на юридичну особу, резидента України — безперечно.

Для працівника може і безпечно, а от потім оцю юридичну особу можуть визнати такою що має ПП)))

Для працівника може і безпечно, а от потім оцю юридичну особу можуть визнати такою що має ПП)))

Не безпечно, а безперечно). Тобто, в цьому випадку, як раз у найманих працівників виникає обов’язок сплачувати податок в другій країні (країні проживання більше 183 днів на рік) — без винятків.

по статті 7 «якщо не діє через постійне представництво». а особисті послуги створюють в розумінні польских податкових органів постіне представництво

для фопа що надавав послуги особисто з Польщі треба реєструвати і платити залічки податок через кілька днів після отримання першого доходу від послуг наданих з терену Польщі

Всі — це разом з тими 180 днями ? Чи лише те що після 180 днів ?

навіть якщо жив менше 183 днів, то в загальному випадку податкова польска трактує що все з першого дня з залічками відразу з першого приходу

Так, є, податок з особистих послуг у тому числі через укр фоп з терену Польщі є постіним представництвом в Польщі і доход з нього платиться тільки в Польщі

Ні, на протязі кількох днів від отримання доходу з послуг с терену польщі тут треба це зареєструвати і оплачувати залічки щомісяця

Постійне представництво і податковий оьовʼязок від нього виникає навіть без податкового резидентсва.

Не зовсім зрозумів: Ви самі ініціювали судовий процес? Чи податкова якимось чином Вас знайшла і розпочала судовий процес? Як я зрозумів, цього суду могло і не бути, аби Ви самі до них не прийшли?

І, з тексту зрозумів — що, якщо працюєш хоч і 7 днів через укр. ФОП на території Польщі — треба ФОП в Польщу перевести. Але що, якщо, наприклад, ФОП здає нерухомість в оренду на території України. Таких випадків це теж стосується?

Адже нерухомість на території іншої країни, України. І для здачі квартири в оренду, тут на території Польщі, людина нічого не робить

Чи податкова якимось чином Вас знайшла і розпочала судовий процес?

Якщо правильно пам’ятаю «попередні серії», то автор написав листа в податкову Польщі з усіма деталями, що працює на укр.фопі, в Польщі податки не платить, суми, рахунки, ім’я, явки, паролі та іншу персональну інфу по якій можна зробити запит в укр.податкову і отримати вже всі офіційні деталі для суду.

Тисячі людей цього не роблять (явку з повинною) і _поки що_ проблем не мають. Чи будуть мати, ніхто не знає, бо не факт що укр.податкова про своїх громадян буде надсилати автоматично інфу іншим країнам. Автор захотів поставити всі крапки над «і» щоб все було легально, але система виявилась безжальна.

Сорі якщо щось наплутав

питання тільки за які роки надішле

я подав запит на податкову інтерпретацію, відповідь по якій зробила би мені дофіга гемору та витрат. я оскаржив інтерпретацію, і поки зо виграв у суді першої інстанції.

Вирок суду першої інстанції тут orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/36ACF9633E

далі очікую ще суд у Варшаві приблизно через рік по апеляції податкової.

якщо здаєте нерухомість через фоп, я особисто постіного представництва не бачу, але тут питайте податкових радників чи пишіть запит на інтерпретацію в польску податкову. дохід від оренди фізособи оькладається в країні нерухомості, але як з орендою через укр фоп — не знаю — постіного представництва ніяк не бачу, а от чи є ризики подвійного оподаткування напевно сказати не можу

Рекомендації — не надавати послуг з Польші жодного дня через укр ФОП, якщо є контрактні зобовʼязання, то краще виконайте їх безкоштовно ( останній місяць відпрацюйте ). Наслідки дуже серйозні можуть бути.

Вже майже два роки так люди працюють, і все ок)
Автор, в тебе якісь страхи хз через що але інших людей не треба лякати «серйозними наслідками». В найгіршому випадку прийдеться заплатити податки з того доходу.

P.S. ти молодець що поділився темою і результатом суду.

не бачу сенсу свідомо скоювати податкові порушення коли можна просто зареєструватись легально в Польщі і платити взагалі то невеликі податки і мати можливість легалізації

не всі роботодавці погодяться перейти на Польський фоп. Тому тут або без роботи, але на польському ФОП, або з роботой на Укр. фоп.
Ринок ІТ майже вмер, знайти нове місце доволі складно, ніхто не буде ризикувати доходом

вихватити податкові борги і криміналку в єу тотменщий ризик ніж «доход» ?

Чим закінчилася ваша ситуація?

знаю автора цієї історії.
Він нещодавно закінчив серію судових позовів по цій темі. Витратив рік і десь пару тисяч євро на юристів — таки довів що в його випадку так званого «закладу» не було, оскільки мали місце такі фактори як короткотривалість обставин порушення(як основний аргумент), факт того що послуги продавжували надаватися за договорами що було підписано ще за часів як він мешкав в Україні, що факт його переміщення до Польші був спричинений не ціл’ю розвитку бізнесу, а забезпечення власної безпеки і через події за межами його контролю (форс мажор), суті роботи програміста — через ноутбук і тимчасове пріміщення (отель) що не становить сталого місця провадження послуг і, що теж чимало важно, враховуючи що людина прийняла дії які були очікувані від неї згідно законодавства та оформила локальний ЙДГ демонструючи намір працювати далі в законному полі.

TLDR: Коротко кажучи — «як виключення враховуючи обставини прокатило але наступного разу візьмемо за жопу».

додам що:

1) це була справа ( скарга ) по податковій інтерпретації, а не по проважденню

2) скарга поки що розглянута у воєводському суді, і у воєводському суді вона була розглянута на мою користь, тобто «заклада ( постійного представництва )» згідно з вироком воєводського суда не було. Поки тлумачення вироку тільки усне, письмові подробиці прийдуть пізніше. Але так, случай дуже індивідуальний, і тут приняли до уваги що сказано вище ( короткий строк, старий контракт, вищу силу у вигляді війни ).

Взагалі, «заклад» виникає коли є стале місце, через яке проводиться діяльність. Тут важливо слова «через» і «стале». Слово «через» означає не тільки локацію, а і участь локації у бізнесі, наприклад якусь користь для бізнесу з уживання локації і тп. Слово «стале» це і географічна сталість і темпоральна. При строці до 6 місяців є шанси що місце не буде визнано сталим, але це залежить від індивідуального випадку. Більше 6 місяців напевно вже важко буде доказати і то що характер тимчасовий, і те що звʼязок з локацією за цей час не був набутий.

3) майже по всіх вироках не на користь податковоі ( КІС ), вони подають касаційну скаргу на Варшаву. Тобто швидже за все дсь до кінця року прийде подроьний вирок суда мені і далі через пару тижнів КІС подадуть скаргу. Тобто через приблизно рік очікую ще один суд, фінальний. То що його виграю не гарантовано — він розглядає все повторно і не дуже орієнтується на рішення суда першої інстанції.

Тобто ті хто за перших пів року перейшли з укр ФОПа нічого доплачувати не мають.
Так всі мої і робили, що прийшло на укр фоп — Україні, що через польський — Польщі

якщо б я знав про цей «заклад» а не просто про резиденцію, я б просто не надавав би послуг з терену Польщі взагалі.

Ризики доволі жорсткі — тут питання не в податках навіть, таке має бути зареєстровано в Польщі протягом 7 днів з отримання першого доходу, інакше все інше неслабі ризики хватанути депорт і адмін або навіть кримінальну відповідальність за незареєстрований бізнес.

У можмо випадку остаточного рішення ще немає — буде лише на суді у Варшаві, думаю у наступному році. І можливо не в мою користь.

Так що хто їде і є контрактні зобовʼязання так що не можете у перший день відмовитись від надання послуг, то краще свій нотіс період без оплати працюйте, бо наслідки набагато гірші.

чи х варік у перший же день зареєструвати jdg та додавати українські фактури і до нього також, це має бути легально.

інакше все інше неслабі ризики хватанути депорт і адмін або навіть кримінальну відповідальність за незареєстрований бізнес.

Треба слідувати духу закону а не букві закону)

Тому суд і вирішив у вашу користь)

Так що нема чого паритись, здається це був один з перших коментів тут)

моя позиція в суді мала обґрунтування з точки зору закона, навіть якщо прочитати перше речення в статті 5 конвенції про уникнення подвійного оподаткування ( в кінці поста буде цитата ).

І тут звертаємо увагу на

1) місце має бути постійне

2) ЧЕРЕЗ яке а не «з якого», тобто не просто виконання діяльності з якогось місця, а саме здійснення діяльності ЧЕРЕЗ нього, тобто слово ЧЕРЕЗ не можу вказувати виключно тільки на локацію.

До цього всього ще є тлумачення у коментарі до конвенції і ще я додав посилання на коментарій по ковід як на силу вищу, і тому що війна також сила вища, що також прийняли до уваги.

Стаття 5
Постійне представництво
1. Для цілей цієї Конвенції термін «постійне представництво»
означає постійне місце діяльності, через яке повністю або частково
здійснюється комерційна діяльність підприємства.

А «постійне» це скільки днів? Хіба орендована квартира на N період, може бути «постійним представництвом»?

В розумінні податкової все по свавіллю, з першого дня і в орендованій квартирі і навіть в готелю.

В розумінні судів вже більш детально розглядають і можна оскаржити. Але я б радив не вести ні дня через укр фоп на терені Польщі нічого, бо є ризики вихватити нормальні податкові борги, штрафи, та ще й ризики або адмінки або криміналки потенційні.

Тут стаття з посиланнями на конкретні інтерпритації.

Коротко — укр ФОП має платити податок якщо працює на території Польщі.

in-poland.com/...​atit-po-mestu-zhitelstva

Логічно. Податкова кожної країни хоче, щоб їм платили податки. Українська — по факту існування відкритого ФОП. Податкова іншої країни — по факту резедентства в тій країні.

Підкажіть, будь ласка, чим завершилась ваша ситуація?

оновив в описі, але ще не закінчилась :)

Якщо я знаходжуся в Польщі, припустимо 140 днів. Закриваю ФОП в Україні та вікриваю JDG в Польші та починаю працювати. То чи повинен я після 183 дня декларувати у Польші доходи за ці 183 дні з українського ФОП у Польші?

Автор топіка запитав це в польської податкової.
Йому сказали що так.

Дехто каже що враховуючи масовість проблеми і війну можна не декларувати ці доходи.

Кожен вирішує сам що робити

автору топіка сказали що з першого дня в Польщі його український ФОП став постійним представництвом. Тобто податки і декларування навіть якщо пропрацював через український ФОП з терену Польщі 1 день в готелі. І на додаток не є поки ясності з тим чи це представництво автор топіка мав реєструвати на протязі 7 днів з прибуття. Тобто якщо влізете — норм ризики вигребсти нехілого гємору. Чим закінчиться мій кейс, поки не знаю. Ви самі за себе вирішуйте.

А ви як сформулювали діяльність: «я веду підприємницьку діяльність із Польщі» або «я маю бізнес в Україні та отримую від нього дохід»?

описав все як є — що надавав ІТ послуги на українському ФОПі з терену Польщі

Ну тоб-то що «працювали». Гадаю, в цьому й проблема. Краще формулювати як «бізнес», і він в Україні, а ви в Польщі й повинні тільки податок з доходів платити

ще був варік сказати що з різних коворкінгів працював а не з готелю, але не зочу викривляти факти.

я був ок заплатити податок.

тут інша проблема — вони можуть сказати що постійне представництво треба було реєструвати майже з першого дня, і весьи бухгалтерію польску паралельно по ній, ось за це можуть окрім податків відчплкати по повній аля адмін злочин плбс депортація на 3 роки.

вже придивляюсь до переїзду до Грузії якщо поляки відчпокають та виженуть.

Сумно :( Сподіваюсь вони таки зглянуться на масовість проблеми й не будуть чіплятись

автору топіка сказали що з першого дня в Польщі його український ФОП став постійним представництвом

Мається ж на увазі з першого дня, як він отримав документи про біженців/чи як там в Польщі? Бо до цього моменту він був просто по безвізу же?

З першого дня фізичного перебування

З першого дня фізичного перебування

ну це якось занадто. Поки людина не попросила біженство/зареєструвалась, то які з неї податки. По безвізу заїхали, туристи же не платять.

ну це якось занадто. Поки людина не попросила біженство/зареєструвалась, то які з неї податки. По безвізу заїхали, туристи же не платять.

Так поляки теж так думають, але що йому мали офіційно відповісти, що податки платити не треба?)

по суті так, мали відповісти що постійного представництва не було і для цього є купа аргументів ( як то зо в коментарі до конвенції OECD згадується що заклад не повстає перші півроку, так і відсутність бізнес циклу повного, так як це було вимушене перебування не в цілях бізнесу і роботи виконувались короткотривало і виключно за старим контрактом для українського клінєнта, тобто бізнес інтереси в Польщі не повстали).

Я оскаржив інтерпретацію у суді. Чекаю на обробку.

Я оскаржив інтерпретацію у суді. Чекаю на обробку

Хах, удачі)

Не підкажете, чим закінчився Ваш кейс?

ще не закінчився — я оскаржив інтерпретацію, очікую на розгляд судом, навірогідніше у серпні або вересні.

Підкажіть, як у вас ідуть справи. Дякую.

він уже в тюрмі сидить) не відпише)))

поки що виграв у суді першої інстанції. далі ще буде суд вищої інстанціі по касаційній скарзі податкової

Автор топіка запитав це в польської податкової.
Йому сказали що так.

ССЗБ

Стаття — яскравий приклад, як можна чесність трансформувати в дурість

А всі українці, які звернулися до польської податкової і отримали роз’яснення щодо оподаткування, вчинили дурість? Поділилась людина інформацією, тепер всі розумні

ну я там описав свій кейс, фактично дав свідчення сам проти себе, треба було робити абстрактніше якщо робити.

ну я там описав свій кейс, фактично дав свідчення сам проти себе, треба було робити абстрактніше якщо робити.

так наче в 2024 відкриються всі наші банківські дані для ЄС і вони побачать інфу ще з 2023 року. Теоретично можуть бути проблеми

Про 183 дні і податковий та календарні роки, а не будь-який період в 12 місяців, хоч і не про ФОПів eureka.mf.gov.pl/...​informacje/podglad/529394 Zgodnie z art. 3 ust. 1a pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, rezydentem podatkowym jest osoba przebywająca w Polsce powyżej 183 dni w roku podatkowym (czyli w przypadku osób fizycznych — w roku kalendarzowym). Oznacza to, że okres 183 dni pobytu należy liczyć oddzielnie w każdym roku podatkowym.

Fakt, że pobyt zleceniobiorców przekroczył w 2022 r. 183 dni nie wpływa na sposób opodatkowania tych osób w 2023 roku w kontekście art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

Щодо 12 місяців, то це взято з коментарів OECD до модельної конвенції. Отут можна пошукати по «twelve month» www.oecd.org/...​ublikationen/43324465.pdf

Я це розумію, але у нас угода з Польщею 93-го року, а там ще стара редакція і написано «календарний рік», тому рахувати треба по роках 2022, 2023, як поляки самі пишуть — виходить, що з 1 січня кожного року 183 дні починають перебіг наново.

податкова резиденція ніяк не впливає на дозоди від «постійного представництва( закладу) »
Доходи закладу оподатковуються у місці виникнення закладу, незалежно від податкової резиденції .

Стаття 5

Постійне представництво
1. Для цілей цієї Конвенції термін «постійне представництво»
означає постійне місце діяльності, через яке повністю або частково
здійснюється комерційна діяльність підприємства.

і далі...

2. З урахуванням положень пункту 3 цієї статті, якщо
підприємство одної Договірної Держави здійснює комерційну
діяльність у другій Договірній Державі через розташоване там
постійне представництво, то в кожній Договірній Державі до такого
постійного представництва відноситься прибуток, який воно могло б
одержати, якби було окремим та самостійним підприємством, зайнятим
такою ж або аналогічною діяльністю в таких же або аналогічних
умовах і діяло в повній незалежності щодо підприємства, постійним
представництвом якого воно є.

постійне місце діяльності, через яке повністю або частково
здійснюється комерційна діяльність підприємства.

А тепер потрібно вияснити що ж таке «постійне місце діяльності»)?

ну от на суді по моєму випадку вияснили, поки що на суді першої інстанції на мою користь. вище є посилання.

але якщо більше 6 місяців або новий контракт на укр фоп з Польщі, то думаю це швидше за все таки визнають закладом.

тут 2 ключові слова «через» та «постійне». ми проаналізували ці критерії в скарзі до суду і суд першої інстанції з ними погодився — що хоча послуги надавались з готелю та квартири в Польщі, але ці місця не були потрібні для бізнесу і не приносили йому користь, а також з Польшею як з країною не постав комерційний звʼязок черезтое зо контракт був старий з України і в Польщі клієнтів не шукав і не зустрічався з ними. Ні і критерій постіності це те що за короткий трок ьуло 2 місяця і сам короткий строк менше ніж звичано прийнятй в півроку.

Якщо в якомусь іншому випадку у когось довше або буде якийсь звʼязок з Польшею, як зустрічі з клієнтами або нові контракти, то швидше за все постійне представництво визнають існуючим.

Тут ще треба розбиратися, може постійне представництво формально і виникло через 6 місяців перебування українського ФОПа в Польщі і в результаті здійснення господарської діяльності, але чи був у нього прибуток протягом всього податкового 2022 року, який може бути віднесений саме до цього постійного представництва/zyski, które można przypisać temu zakładowi/profits that are attributable to the permanent establishment — це окреме питання. Ось аналогія Wobec powyższego w Rumunii opodatkowaniu będą podlegać wyłącznie zyski do których powstania doprowadził Zakład w związku ze swoja aktywnością gospodarczą. Opodatkowaniu nie będą podlegać natomiast zyski za których powstanie jest odpowiedzialna bezpośrednio Spółka sip.lex.pl/...​e-cit-w-zwiazku-185215992 Однак, угода про подвійне оподаткування з Польщею датована 1993 роком і її явно не розробляли під війну, ФОПів і їхні дистанційні послуги. Тому можливо краще всім зацікавленим надіслати масові запити до української податкової в порядку ст. 26 угоди zakon.rada.gov.ua/laws/show/616_168#Text щоб вона сама вирішила з поляками, як вони оподаковуюють доходи українських ФОПів в Польщі, а не ми сам на сам поодинці «билися» з польскою податковою

Ви видалили текст?
Чи не могли б ви його повернути будь ласка? Чи хоча б написати якісь найголовніші аспекти з усієї цієї ситуації.
Мені здається що більшість українських іт фопів як мінімум працювали декілька місяців з терену Польщі і навіть не знали що у них по суті вже є халепа. Багато хто був впевнений про 183 дні. А після початку обміну між податковими стає якось страшненько :(

усе одно вже нічого не зробити тим хто вже напортачив. єдиний вистовок — хто ще не напортачив — не працювати через укр фоп з Польщі жодного дня.

ділюся відповідями польського юриста з закритої групи:
www.facebook.com/...​2/posts/2176214929217958

Також у Польщі живуть громадяни України, які зареєстровані в Україні як ФОП і провадять господарську діяльність дистанційно.
Як і чи їм треба розраховуватися з польською податковою інспекцією?
Аби це зрозуміти, треба взяти до уваги не лише польський закон про податок на прибуток від фізичної особи, але також положення польсько-українського договору (Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Польща про уникнення подвійного оподаткування доходів і майна та попередження податкових ухилень). Зі статті 3 польського податкового закону випливає, що перед польською податковою звітувати зобов’язані польські податкові резиденти, тобто особи, які або проживають у Польщі довше ніж 183 дні протягом року, або має в Польщі центр життевих інтересів (albo przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym, albo posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych). У свою чергу польсько-українська конвенція передбачає, у статті 4, як визначати податкову резиденцію людини. Міжнародний договір має вищу правову силу, тому засади визначення податкової резиденції громадян України та Польщі відбуваються на основі її статті 4. Що вона передбачає? Частина 1 передбачає: при застосуванні цієї Конвенції термін «резидент або України, або Польщі означає особу, яка за законодавством або Польщі, або України, підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, реєстрації або іншого аналогічного критерію. Цей термін (податковий резидент), разом з тим, не включає особу, яка підлягає оподаткуванню або в Польщі, або в Україні, тільки якщо ця особаодержує доходи з джерел або в Польщі, або в Україні, або стосовно майна, що або в Польщі, або в Україні знаходиться (польською: w rozumieniu niniejszej konwencji określenie «osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie» oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na miejsce zamieszkania, jej miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze. Jednakże określenie to nie obejmuje osoby, która podlega opodatkowaniu w Umawiającym się Państwie z tytułu dochodu uzyskiwanego tylko w tym Państwie lub z tytułu majątku znajdującego się w danym Państwie). З частини 1 (остання фраза) статті 4 конвенції однозначно випливає, що якщо український ФОП отримує дохід лише з України (з діяльності зареєстрованої в Україні, з майна підприємства розташованого в Україні), то він — резидент України навіть, якщо живе в Польщі (проте польський законодавець мав би бажання визнати його теж і своїм резидентом, таким чином ситуація стає неоднозначною). На 100% якщо виникають передумови, аби людину визнати податковим резидентом і України, і Польщі, конвенція допомагає нам (у частинах 2а-2d) визначити податкову резиденцію. Якщо людина живе водночас в обох країнах, платник податків вважається резидентом тієї держави, де він має
найбільш тісні особисті й економічні зв’язки (центр життєвих
інтересів). Тобто якщо людина живе в Польщі (але не виселилася геть з України назавжди (тим паче, що зареєстрована там як ФОП), а в Польщі не провадить господарської діяльності і не заробляє, то має тісніші особисті й економічні зв’язки з Україною і є українським податковим резидентом. Якщо людина живе на валізках (не вважає себе ані жителем Польщі, ані України), одержує дохід і тут, і там, її податкову резиденцію визначає її місце звичайного проживання. Якщо не можна чітко та однозначно визначити, де людина має центр життєвих інтересів (сімейних, трудових, господарських), тобто звідки походить дохід, що домінує і водночас людина живе частково в Україні і частково в Польщі — її податкову резиденцію визначає її громадянство. З тих положень можна дійти такого висновку: українські ФОПи (зокрема, коли українська діяльність є єдиним джерелом доходу), що живуть у Польщі тимчасово (у зв’язку з війною) і мають намір до України вернутися — вони на 100% будуть українськими податковими резидентами і в Польщі не звітують.
Конвенція, дозвольте згадати, про уникнення подвійного оподаткування. Тому в пригоді відразу стає нам частина 1 статті номер 7, яка передбачає, що прибуток підприємства з України підлягає оподаткування тільки в Україні, хіба, що український ФОП провадить господарську діяльність через розташоване в Польщі постійне представництво. Немає представництва? Немає оподаткування в Польщі. Особи, що як українські ФОПи, надають так звані професійні послуги (законне визначення в частині 2 статті 14: незалежна діяльність лікарів, адвокатів, інженерів, архітекторів, зубних лікарів і бухгалтерів) стануть податковими резидентами в Польщі якщо надаватимуть більшість послуг у Польщі (польсьим клієнтам).
У підсумку: український ФОП, що одержує доходи з господарської діяльності в Україні і там розраховується, є податковим резидентом лише України, навіть якщо живе в Польщі довше ніж 183 днів.
Коли його зв’язки з Польщею стають дедалі тіснішими, він має сам розмірковувати, яким буде резидентом. Статус ФОП та в Україні та в Польщі означає, що треба визначитися, де людина проживає більш «постійно та звичайно», місце проживання буде визначати резиденцію. Те саме, якщо отримуватиме більш менш такі самі доходи в обох державах. Якщо людині важко визначитися, чи вона український громадянин і ФОП, що живе лише тимчасово в Польщі, але з центром своїх життєвих інтересів, резиденцію визначає громадянство України. Якщо сплатила податок на прибуток з України, в Польщі вдруге не платить.

По-перше, ви чомусь виключили простий факт, що ви можете бути податковим резидентом кількох країн одночасно. Українське податкове резиденство не виключає одночасне податкове резиденство з будь-якою країною ЄС. Тому і зробили ковенцію про виключення подвійного оподаткування.

По-друге, ви, мабудь, ніколи не мали справи з податковою. На них не діють ваші «міркування» по резиденству. Вони починають вас вважати податковим резидентом і нараховують штрафи. А ви потім своі «міркування» їм доводите у суді. Якщо в вас є діти, які ходять в школу або садочок в Польщі, і ви самі с дружиною живете більше півроку в цій країні — ви маєте платити податки в Польщі, бо стали ії податковим резидентом, тому що центр життєвих інтересів змінився. Вас же силою не тримають в Польщі, ви вільні їхати в будь-яку іншу країну світу. Це ваш вібир, тому і відповідальність теж ваша.

Це тільки в Україні так

Маєте релевантний досвід? Я маю :)

Якщо не секрет, можете описати свій досвід?)

Про податкову — Естонська податкова написила листа що я заборгував близько 20к євро по якомусь податку і якщо я не зможу довести що це помилка, то маю заплатити податок і штраф через місяць. Якщо щось не подобається — можу подати до суду. Довго розбиралися(більше місяця), але до суду не дійшло і штраф зняли, бо таки то була помилка і в мене була можливість це довести. Але в іншій ситуації вибору б не мав, треба було б платити.

Цікавий досвід. А що то за податок був і звідки податкова дізналася базу оподаткування?

Та расслабся. Ты вообще теперь должен в 7дневный срок с приезда(ага, задним числом) зарегистрироваться в посольстве и оно должно «посприять» твоему перезду в армию Украины.

не должен, становиться на консульский учёт не обязательно

Обязательно. Тем же постановлением обязали.
Не считая того, что все это совершенно незаконно, стоит учитывать, что штраф за 7 дней и за 5 лет — одинаковый и порядка 1000грн.

Интересно, как быстро до государства дойдёт что 20% налогов в Польше это лучше, чем фактические 30% на Украине?

Я гадаю ти трохи помилився форумом, ватні форуми в домені .ru

То есть это у России курс меньше реального, или ты думаешь все будут здесь жить из патриотических побуждений?

А Украина? Налоги уже выше европейских, вместе с яйцами для ВСУ (!!!) по 17 гривен штучка и никого не посадили. Ну и зачем здесь жить?

Налоги уже выше европейских

Та то ужас просто. Вони так дограються і Кожаєв точно в Грузію виїде (чи в абхазію може краще), а потім будуть локті кусати і просити «Вовочка вернися»)

Ну локти не будут, но здесь останутся одни пенсионеры и менты

продаж з фопа 36.56
чорний ринок 39.95
5% + різнция на курсі = ±13.5% ну і 1400 грн єсв

якщо закинути на депозит по 37.44 і почекати 3 місяці, то:
±8% + єсв

так що 30% то ти прип***ів

якщо закинути на депозит по 37.44 і почекати 3 місяці

В воюющей стране, на депозит. А ты оптимист, однако.

5% + різнция на курсі = ±13.5% ну і 1400 грн єсв

И яйцо по 17 гривен штучка, для военных.

вже заробив на депозитах. і вам раджу

Почитала коментарі,то короче люди,який висновок,виходячи із ситуації що людина в подальшому хоче подаватися на карту побиту,потрібно зараз платити податок в Польшу з укр ФОП чи ні?щоб потім не було питань при отримані резедентсва

людина в подальшому хоче подаватися на карту побиту,

Це не повязане з податками. Щоб податись на карту побиту по роботі має бути або контракт на роботу на певний термін або відкритий JDG.
Додаткові доходи від укр ФОПа, акцій чи онлі фанс при подані на карту побиту не вказуються.

Я б платив Україні податки з ФОП(доходи на укр рахунки), Польщі податки з доходів отриманих на польські рахунки.
З часом все перевести в Польщу.

В результате вас и там и там нагнут. Ибо вы в обоих странах нарушаете.

Я б платив Україні податки з ФОП(доходи на укр рахунки), Польщі податки з доходів отриманих на польські рахунки.
З часом все перевести в Польщу.

оце не сама розумна порада

ну мені здається що я собі спробою розібратись і сплатити податок створив величезні проблеми :( кращий варіант це жодного дня не надавати послуг через український фоп з Польші

дуже складно зрозуміти як це,ну от людина працює в ІТ на укр компанію, виїхала через війну,і продовжує працювати на цю укр компанію віддалено,і отримувати ЗП на укр рахунки,як же бути ?(

1) зп можна, тоді відповідальність декларування і оподаткування на роботодаці
2) у випадку ФОП і Польщі краще не робити це жодного для

але у більшості ІТ спеціалістів,які працюють на україну,оформлений ФОП,як і у насшому вмпадку,і ми вже тут з серпня сидимо і працюємо і отримуємо укр ЗП на укр ФОП, це погано як я розумію,блін навіть ніде не можу за гроші знайти консультанта який рояснить все це (

1) припиняйте негайно, реєструйте польский фоп чи переходьте на умову о праце
2) як я казав вище, у моєму випадку спроба розібратись та врегулювати схоже що призвела до серйозних проблем, тому висновок робітб самі

Я бы сказал, надо было не создавать себе гемор. Польская налоговая не имела никаких шансов найти Ваш ФОП, поскольку обмен банковской информацией вроде как только БУДЕТ работать с этого года, но вот КОГДА — неизвестно :)
Таким образом, если Вы не пристыковывали польский счёт к своему ФОП и не гнали через него деньги — никто бы о Вас не узнал :)
Но уже поздно махать кулаками после драки...

Ну от зараз вже наче має. З вересня 2023.
Цікаво, в яких кейсах вони починають перевірки.
І чи провіряють за минулі роки.

дуже складно зрозуміти як це,ну от людина працює в ІТ на укр компанію, виїхала через війну,і продовжує працювати на цю укр компанію віддалено,і отримувати ЗП на укр рахунки,як же бути

Що складно зрозуміти?
Отримуючи гроші на український рахунок, відкрити карту побиту не вийде. Тобто в Польщі можна буде легально знаходитись до серпня 2023.
Якщо ви справді працюєте в ІТ на укр компанію, то у вас в компанії має бути юрист або щось схоже, в них можна питати. Працювати через ФОПа в Польщі це не кримінал (я не юрист) і швидше за все вам нічого не буде, але легалізуватись ви не зможете (і законно перебувати після 08.2023). І купляти авто, нерухомість також не вийде.

В 99% вам зможуть платити і на польський рахунок якщо ви оформите собі польський аналог ФОПа.

але у більшості ІТ спеціалістів,які працюють на україну,оформлений ФОП,

Більшість спеціалістів за 3-6 місяців починає працювати легально в Польщі. з варіантів Б2Б(аналог ФОПа), umowa o prace або через бізнес інкубатор (найпростіше і найшвидше).

навіть ніде не можу за гроші знайти консультанта який рояснить все це

Так задайте питання тут, напишіть що ви хочете, чи є песель укр, чи є у вашої компанії можливість робити swift перекази, ви тут самі чи з дітьми, чи треба їм ходити до школи/садка, залишаєтесь до закінчення війни чи катаєтесь туди-назад.

Отримуючи гроші на український рахунок, відкрити карту побиту не вийде. Тобто в Польщі можна буде легально знаходитись до серпня 2023.

Швидше за все цю дату продлять

дивіться ситуація така,я і син маємо карту поляка,але я в польщі не працюю,а мій чоловік має ФОП і працює на укр компанію, тобто подаватися на побит будем очерез мою Карту Поляка.оце і цікавить чи не буде питань що він не платив податок з укр ФОП до Польщі.Ми всі маємо статус УКР

Якщо у вас дійсна карта поляка то побавайтесь на карту сталого побиту.
Чоловік подасться по возєднаню зі сімєю.

przybysz.duw.pl/...​rebuvannja-karta-poljaka
В кожному великому місті це центри консультацій для українців, це все можна знайти в інтернеті для конкретного міста.

і цікавить чи не буде питань що він не платив податок з укр ФОП до Польщі

Не давайте причин ставити це питання і проблем не буде. Правильно почати працювати по польських законах на території Польщі.

Якщо чоловік не хоче відкривати аналог ФОПа в Польщі, то хай попробує працювати через бізнес-інкубатор (не змінюючи роботи). Гугліть Twoj Startup, консультант українською/російською все розкаже. До 50k$ податок 6%, що ± те саме що і 5% через ФОПа.

6% и все? Никаких социальных, пенсионных взносов и мед. страховки? Что-то сильно сомневаюсь. А со всем этим выйдет совсем другой процент.

Что-то сильно сомневаюсь. А со всем этим выйдет совсем другой процент.

Ну розкажи мені скільки я плачу)

можна з вами якось зв’язатись особисто, задати питання про iнкубатор?

Закрити ФОП, відкрити JDG. Інакше у вас не буде підстав подаватися на часовий побит

Тоб то аатор отримував дохід на укр фоп перші 3 місяці від початку війни, а тепер забив на нього і дохід не отрумує. І ось через рік автор прокинувся, пішов в польску податкову і каже , я хочу за ти 3 місяці рік тому, як війна почалась, заплатити вам усі штрафи і податки...
Я нічого не перепутав?

так, декларації за звичай складаються по ітогах року

Коли ви реєстрували ФОП, то в одному з полів про місце ведення діяльності та офіси писали що працюєте «на території України». Тобто ФОП не має права вести діяльність за межами України (мається на увазі знаходитись фізично в іншій країні під час діяльності). У податковій повинна бути змога прийти до вас фізично з перевіркою.

Це означає що якщо ви всеж таки працюєте з іншої країни, то ви повинні хочаб раз на рік хоч на 1 годину перетинати кордон з Україною, щоб стверджувати що вся діяльність цього року, весь софт був розроблений на території України, а у іншій країні ви лише проживали, отримували відкладені рахунки, тощо

Неа, это не то означает. Это означает, что вашим основным местом деятельности есть Украина.
Более того, есть разьяснение налоговой, что даже если вы выехали и НЕ закрыли фоп, вы податковий резидент и работаете в Украине ;)

Хто так працював довше — співчуваю :)

Та це тобі треба співчувати:) при чому в твоєму попередньому топіку то обговорювали...
Бо решта людей без проблем обмежаться сплатою ФОП податків в Україні. Так як люди масово працювали перші кілька місяців в Польщі через укр ФОПа (будучи тут по туристичному безвізу без дозволу на працю), то і проблем не буде.
Це як з обовязковою заміною прав і номерів машини через пів року, так як це масова проблема то поляки закривають на неї очі.

А твоє роз’яснення від податкової є індивідуальним, в них нема «прецедентості».

Мені здається, що у автора багато вільного часу і нема чим зайнятись

хотів себе убезпечити від проблем, а вийшла жопа

Ви самі собі придумали проблему, якої немає. Почали її вирішувати, ще й статтю написали.

все існує :( доречі, схоже що я свою здальну діяльність мав реєструвати як філію з першого дня. тобто справа не лише у сплаті податків, а взагалі кепська

тобто справа не лише у сплаті податків, а взагалі кепська

Чувак, купи собі заспокійливе або почни бухати.
Ти переїхав в Польщу через війну, по туристичному безвізу. Це не була запланована еміграція, тому це ОК що НЕ все по закону.

Та забийте просто. Все буде ок.

так я вже інтерпретацію написав де описав ситуацію. і відповідь на інтерпретацію потрапила до моєї податкової.

Ініціатива має ініціатора(

Давайте спробуємо уявити ситуацію за якої офіційнийа відповідь від податкової могла бути «йой, та можеш не платит»)))

4. Резидент України, який здійснював індивідуальну діяльність, зареєстровану в Україні та сплачував там податки, прибув до Литви після початку війни та продовжує здійснювати індивідуальну діяльність у Литві відповідно до угод, укладених в Україні з клієнтами до прибуття. у Литві (тобто не укладає жодних нових контрактів у Литві). Чи зобов’язаний такий резидент реєструвати індивідуальну діяльність через постійне місце проживання в Литві та сплачувати ПДФО з доходів від індивідуальної діяльності та декларувати цей вид доходу?
Резидент України, який здійснював індивідуальну діяльність, зареєстровану в Україні та сплачував там податки, який прибув до Литви через воєнний стан в Україні та продовжує індивідуальну діяльність у Литві відповідно до операцій, укладених з клієнтами в Україні до прибуття в Литву (тобто не укладання будь-яких нових контрактів у Литві), підпадає під дію положень Литовської Республіки щодо податку на доходи фізичних осіб, не може розглядатися як здійснення індивідуальної діяльності через постійну базу в Литві, оскільки така діяльність не є постійною, оскільки діяльність не є повний цикл комерційних операцій (як визначено наказом Міністра фінансів Литовської Республіки від 25 вересня 2002 р. № 301 «Про визначення постійності діяльності непостійного резидента Литви та затвердження критеріїв залежності чи незалежності статусу непостійного представника (агента) резидента Литви». Отже, резидент України, який здійснює таку індивідуальну діяльність у Литві, не зобов’язаний реєструвати фізичну діяльність через постійне місце проживання в Литві та сплачувати податок на доходи фізичних осіб у Литві з доходів від індивідуальної діяльності та подавати декларацію.
4. Ukrainos gyventojas, kuris vykdė Ukrainoje registruotą individualią veiklą ir ten mokėjo mokesčius, prasidėjus karui atvyko į Lietuvą ir toliau vykdo individualią veiklą Lietuvoje pagal Ukrainoje iki atvykimo į Lietuvą su klientais sudarytus sandorius (t. y. Lietuvoje nesudaro jokių naujų sutarčių). Ar toks gyventojas privalo registruoti individualią veiklą per nuolatinę bazę Lietuvoje ir mokėti gyventojų pajamų mokestį nuo individualios veiklos pajamų bei deklaruoti šios rūšies pajamas?
Ukrainoje registruotą individualią veiklą vykdęs ir ten mokėjęs mokesčius Ukrainos gyventojas, dėl karo situacijos Ukrainoje atvykęs į Lietuvą ir tęsiantis individualią veiklą Lietuvoje pagal iki atvykimo į Lietuvą Ukrainoje su klientais sudarytus sandorius (t. y. Lietuvoje nesudarantis jokių naujų sutarčių), tai vadovaujantis Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio nuostatomis, nelaikytinas vykdančiu individualią veiklą per nuolatinę bazę Lietuvoje, kadangi tokia jo veikla nėra nuolatinė, nes veikla nesudaro užbaigto komercinių operacijų ciklo (nustatyto LR finansų ministro 2002 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 301 «Dėl Nenuolatinio Lietuvos gyventojo veiklos nuolatinumo apibrėžimo ir nenuolatinio Lietuvos gyventojo atstovo (agento) statuso priklausomumo ar nepriklausomumo kriterijų patvirtinimo»). Todėl tokią individualią veiklą Lietuvoje vykdantis Ukrainos gyventojas neprivalo registruoti individualios veiklos per nuolatinę bazę Lietuvoje bei nuo individualios veiklos pajamų mokėti gyventojų pajamų mokesčio Lietuvoje bei pateikti deklaraciją.

www.oecd.org/...​vid-19-pandemic-df42be07

39. Two main situations could be imagined:

-A person is temporarily away from their home (perhaps on holiday, perhaps to work for a few weeks) and gets stranded in the host jurisdiction by reason of the COVID-19 pandemic and attains domestic law residence there.

-A person is working in a jurisdiction (the “current home jurisdiction”) and has acquired residence status there, but they temporarily return to their “previous home jurisdiction” because of the COVID-19 situation. They may either never have lost their status as resident of their previous home jurisdiction under its domestic legislation, or they may regain residence status on their return.

40. In the first scenario, it is unlikely that the person would acquire residence status in the jurisdiction where the person is temporarily because of extraordinary circumstances. There are, however, rules in domestic legislation causing a person to become a resident if they are present in the jurisdiction for a certain number of days. But even if the person becomes a resident under such rules, if a tax treaty is applicable, the person is unlikely to be a resident of that jurisdiction under the treaty’s tiebreaker rule. Such a temporary dislocation should therefore have no tax implications in the vast majority of cases.

45. In conclusion, because the COVID-19 pandemic is a period of major changes and an exceptional circumstance, tax administrations and competent authorities will have to consider a period where public health measures imposed or recommended by the government do not apply when assessing a person’s residence status. If in the context of and as a result of the COVID-19 pandemic, an individual’s temporary presence in a jurisdiction results in them becoming dual-resident, that person’s place of residence for the purposes of the tie-breaker included in the applicable treaty is unlikely to change, given that the tie-breaker provision requires consideration of factors that shall also be assessed in a more normal period. A dislocation because a person cannot travel back to their home jurisdiction due to a public health measure of one of the governments of the jurisdictions involved should not by itself impact the person’s residence status for purposes of the tax treaty. A different approach may be appropriate however, if the change in circumstances continues when the COVID-19 restrictions are lifted.
=
Сейчас автор не может вернуться из-за риска своей жизни, но вернется сразу же как только будет безопасно.
В налоговой люди не любят думать, 183 и привет резидентсво, им там так проще.
Но реальность может быть другой.

Автор, ты бы еще явку с повинной написал

www.oecd.org/...​covid-19-crisis-947dcb01

During the COVID-19 crisis, individuals who stay at home to work remotely are typically doing so as a result of government directives: it is force majeure not an enterprise’s requirement. Therefore, considering the extraordinary nature of the COVID‑19 crisis, and to the extent that it does not become the new norm over time, teleworking from home (i.e. the home office) would not create a PE for the business/employer, either because such activity lacks a sufficient degree of permanency or continuity or because, except through that one employee, the enterprise has no access or control over the home office. In addition, it provides an office which in normal circumstances is available to its employees.

An employee’s or agent’s activity in a State is unlikely to be regarded as habitual if he or she is only working at home in that State for a short period because of force majeure and/or government directives extraordinarily impacting his or her normal routine. Paragraph 6 of the 2014 Commentary on Article 5 explains that a PE should be considered to exist only where the relevant activities have a certain degree of permanency and are not purely temporary or transitory. Paragraph 33.1 of the Commentary on Article 5 of the 2014 OECD Model provides that the requirement that an agent must “habitually” exercise an authority to conclude contracts means that the presence which an enterprise maintains in a country should be more than merely transitory if the enterprise is to be regarded as maintaining a PE, and thus a taxable presence, in that State. Similarly, paragraph 98 of the 2017 OECD Commentary on Article 5 explains that the presence which an enterprise maintains in a country should be more than merely transitory if the enterprise is to be regarded as maintaining a PE in that State under Article 5(5).

12.
A different approach may be appropriate, however, if the employee was habitually concluding contracts on behalf of enterprise in his or her home country before the COVID‑19 crisis.

The COVID-19 crisis may raise concerns about a potential change in the “place of effective management” of a company as a result of a relocation, or inability to travel, of chief executive officers or other senior executives. The concern is that such a change may have as a consequence a change in company’s residence under relevant domestic laws and affect the country where a company is regarded as a resident for tax treaty purposes.

It is unlikely that the COVID-19 situation will create any changes to an entity’s residence status under a tax treaty. A temporary change in location of the chief executive officers and other senior executives is an extraordinary and temporary situation due to the COVID-19 crisis and such change of location should not trigger a change in residency, especially once the tie breaker rule contained in tax treaties is applied.

4. Concerns related to cross border workers
21.
Where a government has stepped in to subsidise the keeping of an employee on a company’s payroll during the COVID-19 crisis, the income that the employee receives from the employer should be attributable, based on the OECD Commentary on Article 15, to the place where the employment used to be exercised. In the case of employees that work in one state but commute there from another state where they are resident (cross border worker), this would be the state they used to work in.

5. Concerns related to a change to the residence status of individuals

30.
Two main situations could be imagined:

1.
A person is temporarily away from their home (perhaps on holiday, perhaps to work for a few weeks) and gets stranded in the host country by reason of the COVID-19 crisis and attains domestic law residence there.

2.
A person is working in a country (the “current home country”) and has acquired residence status there, but they temporarily return to their “previous home country” because of the COVID-19 situation. They may either never have lost their status as resident of their previous home country under its domestic legislation, or they may regain residence status on their return.

.
In the first scenario, it is unlikely that the person would acquire residence status in the country where the person is temporarily because of extraordinary circumstances. There are however rules in domestic legislation deeming a person to be a resident if he or she is present in the country for a certain number of days. But even if the person becomes a resident under such rules, if a tax treaty is applicable, the person would not be a resident of that country for purposes of the tax treaty. Such a temporary dislocation should therefore have no tax implications.

In the first case above, it seems likely that the tie breaker test would mostly award treaty residence to the home country. This is because it is probably unlikely that the person would have a “permanent home” available to them in the host country. But if they did (and an apartment rented for a sufficiently long period would count), and they had rented out their dwelling in their home country, they would be treated as treaty resident of the host state. Where the person had a permanent home in both states, it seems likely that the other tie-breaker tests (centre of vital interests, place of habitual abode, and nationality) would award residence to the home state. No remedial measure is suggested.

Казковий герой... Мало того, що сам собі податок накинув, так ще й тепер в червоній группі ризику. Я б тепер точно не залишався в Польщі

а що саме є червоною групою ризику ? і як мені допоможе виїзд з Польщі? Залишати в ЄУ проблему не варік — треба буде добивати до кінця.

До якого кінця? Польща навіть не знала твій податковий номер в Україні й що ти взагалі ведеш якусь діяльність. Тобто навіть якщо уявити, що запрацює синхронізований КРС, то вони б не могли отримати інформацію про тебе. Як будеш відкривати фоп й реєструвати ПДВ, то напиши, за скільки ти це зробиш. Червона група ризику — це постійні питання від податкової, перевірки ПДВ й дуже вірогідно питання «А чому у вас один контрагент й один платіж в місяць». Польскі податковці бест френдз оф украініше податківців, такіж прибабахнуті

я про «не залишався в Польші» — нагадити в ЄУ і звалити кудись — так собі варіант, бо з боргами та карною справою в ЄУ буде так собі життя у всому ЄУ і бильший частині розвинутих країн. тобто то що вже заварено — треба доводити до кінця з якимось результатом.

поки вони тобі нічого не нарахували, то тобі навіть судитись не треба. А так якщо будеш відкривати ждг, то готуйся наймати податкового адвоката. тут податкова чудить, але суди нормальні

1) JDG є з літа

2) через украґнський ФОП послуги надавав українському клієнту старому перщі 3 місяці по приїзду і закрив його вже

3) про «нічого не нарахували» — моя інтерпретація пошла копієй в районний ужонд скарбови і в ужонд цельно скарбови, думаю що треба негайно писати чинний жаль і сплачувати за ті 3 місяці + відсотки

+ відсотки

А до речі, за якою формулою вони пеню нараховують?

є калькулятори — там є знижена пєня і стандартна, стандартна виглядая як відсотків 25 на рік, а знижена як відсотків 8

хоча більша проблема це те якщо заклад треба було реєструвати з першого дня, я взагалі не дуже розумію що з цим робити — думаю таки відкриють справу зі штрафом не знаю якого розміру.

А можна посилання на калькулятор? В яких випадках використовується знижена пеня, а в яких стандартна?

Який ужонд, ти або дико тупий, або просто письменик сказочник.
Поки в тебе немає NIP ти не існуєш для податкової. Податкова навіть не може щось розпочати щодо тебе у разі використання рахунків в банках, цим буде займатись фінансовий прокурор.

в мене є NIP для польского JDG

Але ж місцем провадження підприємницької діяльності є місце набувача послуги.

Цитую з www.biznes.gov.pl/...​zapłaci VAT w swoim kraju :

«miejscem świadczenia usługi jest kraj nabywcy» і приклад звідти ж:

«Pan Michał prowadzi w Polsce działalność gospodarczą w zakresie badań rynku i doradztwa gospodarczego. Wykonał badania rynku samochodów na rzecz firmy zarejestrowanej w USA. Miejscem świadczenia usługi są Stany Zjednoczone»

пеню

А як розраховується пеня?

Так, Польща вважатиме ФОПа-українця своїм податковим резидентом. Але Україна теж вважатиме українця-ФОПа своїм податковим резидентом. При подвійному резиденстві працюватиме конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Польща про уникнення подвійного оподаткування доходів і майна та попередження податкових ухилень (zakon.rada.gov.ua/laws/show/616_168#Text). Згідно за текстом цієї конвенції, для вирішення колізії, в якій країні платити податки, вступають в силу каскадні критерії: де маєш житло > центр життєвих інтересів > в якіз з країн знаходиться довше («звичайне проживання») > громадянство

При цьому критерій наявності постійного житла (квартири у власності) — найсильніший.

за VAT ( ПДВ ) ви праві, але це лише до ПДВ

на каком основании они считают украинский ФОП налоговым резидентом Польши до 183 дней, если везде прописано, что только по истечении 183 дней человек становится налоговым резидентом. Все их консультации говорят о том, что после 183 дней пребывания, да, становишься налоговым резидентом и обязан до 20 числа месяца, следующего за тем, в котором настали эти 183 дня. Налог нужно уплатить по налоговой шкале (12% или 32%) с первого дня вашего пребывания и платить дальше ежемесячно до 20 числа. Необходимо подать декларацию о своих доходах до 30 апреля 2023 за 2022 год. Если не платили, конечно пеня.
Очень странный дали вам ответ. Человек имеет право временно находится в Польше, к примеру как турист, (до 183 дней точно) работать удалённо через свой ФОП и вернуться в свою страну или перехать в другую страну. И он не обязан платить со своего ФОП налоги Польше. С какой радости? Если поляки как-то будут узнавать о всех работающих удалённо ФОП и выставлять мега штрафы и пеню с 1го дня, то они не оставят варианта как покинуть Польшу, потому что платить им с 1го дня, даже если ты находился здесь не больше 183 дней — это абсурд.

не вважають резидентом до 183 днів, як я і написав, але його вважають закладом, бо була плацувка на території Польщі з якої виконувались роботи.

Ох же ж цей польсько-український суржик!🙂 «Децизія», «кауція», «ужонд»... Можна, будь ласка, українською, що таке «плацувка»? Або якщо зручніше все ж польською, то латинецею, щоб хоча б Google Translate з глузду не зʼїхав.

"

бо була плацувка на території Польщі з якої виконувались роботи

" Ти сам нарвався й вони тепер тебе розводять. Правило плацувки працює тільки якщо ти отримував доход від резидента Польщі (в де-яких випадках Євросоюзу, але це не про ІТ).

Такого виключення, що плацувка існує тільки при доході від резидентва Польщі немає.

Однак опесередовано може бути фактором відсутність господарських звʼязків з Польшею. Це прийняли до уваги.

А на додаток до 12% також треба оплатити всі складки до ZUS виходить, так?

не знаю, це треба в ЗУС запитувати

ЗУС надо платить в независимости был у вас доход или нет, т.е. да, все складки должны быть оплачены.

ЗУС надо платить в независимости был у вас доход или нет, т.е. да, все складки должны быть оплачены.

Я думаю що не треба платити зус.
Зус треба платити самому якщо в тебе відкритий JDG. В нього він не був відкритий.
Тому він платить податки як дохід фізичної особи.

А, это был вопрос в контексте налога на доход физика. Тогда, видимо, не нужно (если остальные обязательства (при их наличии) по наличию страхования при нахождении в Польше выполнены).

Тут ключове чи збираєтеся ви пов’язувати своє подальше життя з країною перебування. Всі, хто не відкидає такої опції, мали б закрити свій український ФОП у 2022 році і вже зареєструвати польський ФОП.

все одно якщо були доходи з українського ФОП на терені Польщі — з них треба сплатити податок навіть якщо ви оформили собі польский ФОП.

Шаринг податкових даних буде охоплювати період з 1 січня 2023 року, але це тільки якщо війна скінчиться тут і зараз. Скоріше система шарингу запрацює з 2024. Без цього польська податкова не зможе дізнатися про вашу діяльність

Підкажіть пліз, як я можу легально сплатити податки? Міжнародні платежі заблоковані.

Зняти готівкою, покласти на особобий рахунок і з нього можна сплатити.

хм. сумнівний спосіб. На зняття готівки теж обмеження як з боку Укр так і з боку Польщі.

на податки вистачить ліміту

Залежить же від розміру податків

неочікувано що Так на питання 1 і 2. Чи можете будь-ласка викласти посилання на цю ІПК на сайті польської податкової, чи хоча б коли вона вам відповіла? (щоб знайти цю ІПК на їх сайті по даті)

свою поки що не знайшов — знайшов іншу де сказали що закладом признають після 183 днів

Якщо знайдете — викладіть будь-ласка посилання, дуже цікаво. Чи показували ви податкове резиденство України (справка про резиденство + переклад), тобто вони розглядали вас в контексті національного законодавства, чи в контексті конвенції про уникнення подвійного оподаткування? Також — чи апелювали ви до прописаного в контракті моменту, якщо, звісно, таке прописано, що послуги здійснюються за контрактом по місцю знаходження замовника, тобто в Україні, а з Польщі здійснюється тільки телекомунікаційне під’єднання? Мати такий момент в контракті рекомендували Константин, Наталія з статей на ДОУ, та інші юристи.

1) я свідомо декларував себе польский податковим резидентом по планую залишатись і хочу ясності в цьому питанні 2) податкова резиженція не мая видношення до закладу — заклад платить податки по місцю виконання послуг, незалежно від резиденції

Але якщо ви податковий резидент тільки Польщі — то ви і податкова керуєтесь національним податковим законодавством Польщі, якщо одразу Польщі та іншої країни -то конвенцією з уникнення подвійного оподаткування — міжнародним договіром, який має перевагу над національним законодавством. Тобто не знаючи про податкове резиденство України, податкова Польщі в індівідуальній консультації може надасти зовсім іншу відповідь.

До речі, підхід вважати себе за бажанням резидентом тільки Польщі чи тільки України не є вірним. Наприклад, відкритий в Україні ФОП є достатнім фактором для України вважати людину податковим резидентом України, та претендувати на всі податки (необмежений податковий обов’язок), включаючи з доходів в Польщі.

ви праві, але украґнський ФОП вже закритий з жовтня

індивідуальною

Оце слово є ключовим в тому що ви отримали!
Для всіх інших ця відповідь не застосовується!!!

так, але у більгості кейс схожий. тут основне це не податкова резиденція, а те що признали його закладом — а признали через те що послуги виконувались з мєшканія на терені Польші — тобто у більшості ІТшників хто поїхав через войну незаплановано ситуаія схожа.

«Кейсодогічне» мислення біч нашого часу:)))) В цьому питанні це так не працює!

ось це не моя, але схожа — прямо копіпаста тестов є eureka.mf.gov.pl/...​1;keyWords=zaklad|ukraina

Що ви цим хочете довести? Що якщо є 3 білі ворони то всі ворони білі?:)

Якщо можна запитати, а ви запит самі писали?

просто зкинув для ознайомлення зразки схожих інтерпретацій, нічого не намагався довести. доречі, давно на доу не заходив, забув як тут агресивно все ...

доречі, давно на доу не заходив, забув як тут агресивно все ...

А чого ти очікував, ти створив дуже небезпечний прецедент, коли лох-айтішник добровільно сплачує додаткові податки в Польщі.
Тим самим показуючи польській податковій що таких лохів-баранів можна стригти і податками 30%, пеньою і штрафами.

Та не агресивно... dou.ua/forums/topic/40405 отут в коментарях ми розбирали одну з цих інтерпритацій. Я просто спитав про те, як були поставлені питання і вказав, що не є мождливим застосовувати тут аналогію. Тисну руку!

перщі свядчив послугі

— я не придовбуюсь до орфографії, а просто намагаюсь зрозуміти, що тут написано...

перші 3 місяці надавав послуги віддалено для украґнского клієнта по украґнському ФОП знаходячись на території Польщі

ви про

ґ

замість

ї

? це випадково. а окрім цього я вже і не знаю що саме не зрозуміло.

Ну схоже, що практично всі активні Фопи, хто виїхав до літа 22, вже порушили ці норми і мають сплатити овердофіга податків і пені.
Ключове питання — чи може польська податкова якось дізнатися про доходи укрФопа

воно не залежить від 183 днів — якщо це постійне представництво ( заклад) — то податки платити треба по місцезнаходженню того хто виконує послуги ( тобто на час знаходження в Польщі податок платиться в Польщі за укр ФОП)

Залежить — оскільки ПП виникає лише після 183 днів надання послуг в іншій країні, виходячи із загальної практики та Коментарів до OECD Tax Treaty.
Але якщо вже ПП виникло — то податок треба платити на всі доходи, отримані з 1го дня перебування.

Підкажіть будь ласка — якщо я виїхав в липні минулого року і в 22 році не отримав резидентства, отримаю лише в липні 23, то платити податки треба буде з січня 23 року, чи за весь період з моменту перетину кордону?

ви праві, але у КІС своя думка на цей рахунок була без темпоральних критеріїв. У суді першій інстанції поки що на моїй стороні.

З вересня 2023 будуть знати

Однією з умов вступу України в ЄС є впровадження міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки громадян між українськими та іноземними податковими органами. Його імплементацію Міністерство фінансів України перенесло на кінець 2022 року, а перший обмін інформацією відбудеться у вересні 2023 року (це будуть дані за 2022 рік).

Это все теория пока и этот автообмен сложнее на практике происходит. Только если кого-то реально заинтересуете сильно. Хотите быть терпилой — платите налоги конечно, но учтите что 100к украинских ФОПов в Европе не заплатят их и им ничего не будет за это. Платите 5% и донатьте ЗСУ лучше

По CRS.

1. Законопроект не принят. Только в первом чтении было голосование.
2. На начальном этапе(первый год после внедрения) будут анализироваться счета физ. лиц, на остатках которых не менее 1 000 000 USD в эквиваленте.
3. Согласно концепции, украинские фин. учреждения должны будут сами подавать инфу о счетах нерезидентов в украинскую налоговую и потом она в иностранные. Но есть нюанс. Украинский банк должен идентифицировать клиента как нерезидента. А как он это сделает пока сами не подадите инфу о себе как о нерезиденте?
4. Так как система не запущена, то ни за 2022, ни за 2023 года инфу никто не передаст, т.к. она не собирается в банках. Если примут в этом году закон, то банки смогут собирать эту информацию только с 1.01.2024 года, а передать в 2025 за 2024 (для начала по счетам с остатками больше 1 000 000 USD)
5. Для счетов с остатками ниже 1 000 000 USD даже в текущем(не принятом) виде дата первого обмена указана 30 сентября 2025 за 2024 год

Детальнее можно ознакомится в презентации: tax.gov.ua/...​_MoF_presentation_fin.pdf
При этом обращая внимание на то, что закон НЕ ПРИНЯТ.

Сам законопроект: itd.rada.gov.ua/...​billInfo/Bills/Card/40674. Видно, что он принят только «за основу».

2. На начальном этапе(первый год после внедрения) будут анализироваться счета физ. лиц, на остатках которых не менее 1 000 000 USD в эквиваленте.

Можна пруф про фіз лиця з 1 лямом? Бо чув схожу інфу про юр. лиця, а для фізособ там ніби планка суттєво менша буде.

В посте есть ссылка на презентацию. Там все детально расписано.

Не замітив спочатку, дякую

Там про счета с высокой стоимостью(>= лям) и нет. В первый год работы CRS анализируются счета ФЛ только с высокой стоимостью. Для ЮЛ порог в 250К USD

mof.gov.ua/...​нформаційний_бюлетень.pdf Вот еще одна презентация, в которой явно указано, что законопроект не принят и все эти даты двигаются еще дальше. Также расписан алгоритм вычисления счетов нерезидентов.

Воно то наче й так. Але навіть зараз в ручному режимі податкова іншої країни може зробити запит в податкову України, не чекаючи CRS

Да только с укр ФОПом человек остаётся налоговым резидентом Украины, и Украина не будет о нём автоматом инфу отправлять, только по прямому запросу.

Його імплементацію Міністерство фінансів України перенесло на кінець 2022 року, а перший обмін інформацією відбудеться у вересні 2023 року (це будуть дані за 2022 рік).

Будь ласка пруф, бо ці дані устаріли на рік.

З того що я читав, обмін мав бути у 2024 за 2023. Тепер перенесли на 2024 з обміном за 2-ге півріччя 2023. І це ще не остаточно, тому може посунутись.

слухайте, ну треба ж ще розрізняти літеру закону та дух закону. Так, насправді такі поняття існують в цивілізованих країнах.
Польске керівництво досить прямо сказало що ми будемо відноситись з розумінням до ситуації яка склалася. В низці інтервьюрізні міністри та головні керманичи податкових сказали що не будуть чіплятися до певних нюансів невиконання законних норм (та що там — я пам’ятаю як рік тому їх погранці пропускали людей через кордон на підставі слів, або фотографій на гугл драйві студентського квитка — а ви про правильний ЙДГ / ФОП кажете).

Так, звісно, ніхто не буде кроїти податкові закони країни під ситуацію. Але хоч я тут спілкуюся на форумах з тисячами Українців я ніде не чув щоб податкова на практиці переслідувала Українців, робила аудити, питала «звідки гроші, Вачовскі?» тощо. Вони дійсно відносяться з розумінням як і казали

Але, якщо запитати KIS (це верховний податковий орган що надає податкову інтерпретацію, і рішення якого є офіційним і можна долучити навіть до судової справи на свою користь) — звісно цей орган на письмове запитання може відповісти тільки згідно з письмовим і офіційно діючим законодавством — вони не можуть відповісти «чувак, ми все розуміємо — ми не будемо дойобуватись. Просто закрий в розумні сроки ФОПа в Україні та оформлюй згідно з правилами діяльність у нас — а на перші мясяці ми там якось закриємо очі». Звісно офіційний запит отримав офіційну відповідь.

play stupid games — win stupid prizes. :)

Підписатись на коментарі