5 конкретних кроків, щоб почати працювати UX/UI дизайнером

💡 Усі статті, обговорення, новини про дизайн — в одному місці. Приєднуйтесь до Design спільноти!

Привіт, мене звати Олег, я UX/UI Designer в DB Schenker Technology Center (Warsaw). Останні два роки працюю на проєктах, орієнтованих на кінцевого споживача, і маю можливість спостерігати результати власної праці.

У сферу IT я перейшов зовсім з іншої галузі. А тому щиро вірю, що при реальному бажанні, кожен може стати UX/UI дизайнером, незалежно від того, яку має освіту, вік і поточну спеціальність чи місце праці.

Якщо прослідкувати тенденції часу в який ми живемо, стає зрозуміло, що головними навичками для будь-яких фахівців стають вміння адаптуватись і вчитись.

Тому на базі власного досвіду хочу поділитись і практичними порадами, і навіть конкретними кроками, як стати UX/UI дизайнером і почати працювати в сфері ІТ.

Загальних порад в інтернеті вистачає, тому мої будуть досить суб‘єктивними і конкретними.

Крок 1

Отже, ви вирішили змінити спеціальність або просто нарешті наважились стати дизайнером (UX/UI дизайнер, вебдизайнер чи продакт-дизайнер — наразі назва не важлива).

Перше, що необхідно зробити, на мою думку — це прочитати дві книги. Так, читати вам доведеться багато, бо читання — це ключ до розуміння, а розуміння — це основа розвитку, а розвиток це... ну, ви зрозуміли.

Перша книга з мого мастхев — Дон Норман, «Дизайн звичних речей». Дон Норман колись працював віцепрезидентом компанії Apple, взагалі він дуже відомий і впливовий дизайнер. Завдяки цій книжці я зрозумів, що таке дизайн (бо це далеко не тільки про «зробити красіво»). Його книга — це основа і фундамент всього, що ви будете вивчати далі.

Прочитавши її, ви зрозумієте чи хочете взагалі бути дизайнером.

«Дизайн звичних речей», Дон Норман

Друга книга, яку я раджу — Стів Круг, «Не змушуйте мене думати» (Don’t Make Me Think) 3-е видання. Це вже філософія дизайну саме цифрових інтерфейсів. Книга легко читається, містить багато прикладів та ілюстрацій.

«Не змушуйте мене думати», Стів Круг

Крок 2

Наступний крок — треба розібратися і опанувати робочі інструменти, тобто, графічне проєктування. Пропоную зосередитись на програмі Figma — вона популярна, новочасна і безкоштовна (для особистого користування).

Для початку варто розібратись з основними базовими налаштуваннями. Знайдіть собі відео туторіал чи якийсь курс, умовно, «Figma for beginners», їх багато і є доступні різними мовами.

Якщо англійською сприймати новий матеріал вам ок, то офіційний YouTube-канал Figma пропонує такий безкоштовний мінікурс.

Також, я знайшов на онлайн-просторах детальний курс українською.

Попрактикуйтесь робити різні елементі та якісь перші прості інтерфейси. Якщо на початку важко робити усе самостійно, шукайте туторіали і робіть паралельно з викладачем.

Взагалі, повторювати і «списувати» дизайни — це ефективний спосіб вчити і практикувати основи проєктування. На початку особистого шляху в дизайні це придасть впевненості і бажання розвиватись далі. Принаймні, можу так говорити зі свого досвіду.

Крок 3

Завдяки книжкам з першого кроку, які я радив прочитати, ви вже повинні були зрозуміти суть предмета. Завдяки другому кроку почали опановувати робочі інструменти пересічного дизайнера. Все стає потрохи зрозумілим і вже не таким страшним.

Далі продовжуємо практикуватись і навіть починаємо створювати портфоліо. Для цього раджу створити собі профіль на сервісах Behance чи Dribbble — туди ви будете заливати свої мокапи.

Після цього зареєструйтесь на Daily Ui, це такий онлайн-челендж на 100 днів. Кожного дня вам буде приходити маленьке завдання, наприклад, намалювати кнопку. Ви малюєте і викладаєте свій результат на обрану платформу — Behance, Dribbble, Instagram або Facebook... все підійде, головне, публікуйте свої праці онлайн, бо це мотивує.

Наприклад, ось моя робота першого дня челенджу (Sign Up page). Тепер вже бачу, що припустився кількох помилок, але тоді це було зовсім не так важливо, як сам факт зробленої роботи:

Роботи не обов’язково повинні бути ідеальними чи унікальними, головне в цьому процесі — їх систематичне виконання і публікація. Як і в кожному ремеслі, тут треба набити руку.

Якщо не знаєте, як зробити якийсь елемент — гуглите, шукайте підказки та поради будь-де онлайн. В роботі дизайнера — це нормальна практика, та й, думаю, для багатьох інших спеціальностей також.

Крок 4

Наступний крок — всі ваші нові знання і навички треба закріпити та підтвердити для майбутніх роботодавців. Для цього я пропоную підібрати собі онлайн-курс і отримати перший сертифікат, який можна опублікувати на LinkedIn і додати у своє CV.

Ось приклад таких курсів на популярному ресурсі Coursera: UX-дизайн від Google (PT). Як бачите, це поважний онлайн-курс від самого Google. Можна пройти повністю або якісь конкретні частини.

Щоб отримати сертифікат треба буде виконувати практичні завдання, які будуть перевірятися іншими студентами. Всі приклади і завдання на курсі реалістичні і прикладні, що дає гарний початковий досвід і точно знадобиться в майбутньому у роботі.

До речі, існує можливість проходити курс безкоштовно. Для цього треба натиснути Financial aid available і заповнити анкету, де ви маєте щиро пояснити, чому не можете проходити курс за гроші (наприклад, ви студент, або бракує можливості працювати у зв’язку з ситуацією в нашій країні).

Фінансова допомога на Coursera

Крок 5

На онлайн-курсі ви зробите свій перший проєкт, який можна додати до портфоліо, плюс, уже маєте свої персональні роботи з онлайн-челенджу. Наступний логічний крок — почати отримувати досвід. Робіть дизайни для знайомих, запропонуйте комусь свою допомогу безкоштовно. Якщо нема таких знайомих — вигадуйте собі самі цікаві кейси і наповнюйте портфоліо.

Коли в портфоліо буде декілька проєктів (ідеально, щоб вони були в форматі case studies), час шукати постійну роботу, починаючи зі стажера чи юніора.

В моєму випадку, з моменту, коли я вирішив перевчитись в UX/UI дизайнера до моменту влаштування на постійну роботу в ІТ-компанію саме на таку посаду минуло близько 7 місяців. В когось може вийти швидше, в когось — довше, і це все є нормально. Головне, щоб ви впевнено продовжували рухатися до своєї мети і не здавались.

Висновок

Мої кроки, описані у цій статті — це тільки орієнтир. Ваша історія точно чимось відрізнятиметься і буде унікальною. Гуглите все, продовжуйте вчитись, читайте книги і статті, ставте питання і шукайте відповіді на них самостійно. І все вдасться.

👍ПодобаєтьсяСподобалось15
До обраногоВ обраному4
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

У мене питання: скільки чекати перше завдання від Daily Ui, якщо я сьогодні зареєструвалася на челендж?

Дякую за корисну статтю! :)

А відколи Ps i Ai вже дизайнеру не потрібні, а тільки Figma ?

Підписатись на коментарі