Як мінімізувати або виправляти помилки на позиції менеджера. Мої головні принципи

Привіт! Мене звати Стейсі Серб, я Senior PM у SoftServe. В напрямок Project Management я прийшла ще у 2015 році. За цей час я працювала з абсолютно різними людьми, але, на щастя, до кожного члена команди змогла знайти підхід. Тому ми ніколи не доходили до скандалів чи великих конфліктів.

На мою думку, в менеджменті важливо запобігати таким ситуаціям — в статті я поділюсь, що саме вважаю дієвим, які типові помилки менеджерів та як уникати їх. Цей текст буде найбільш корисним для менеджерів та фахівців, які управляють командами.

Що треба вміти PM

Перші 2 роки роботи PM-ом я розмірковувала приблизно так: ось вивчу Jira, MS Project, накопичу авторитету для програмістів, поверхово в’їду в технічну частину і все — PM «від Бога» біля ваших ніг. Насправді все виявилося складнішим.

Освоїти хард-скіли, справді, не дуже складно. В інтернеті купа пристойної інформації про те, як налаштувати борди в JIRA, чим Redis відрізняється від MongoDB і як скористатися діаграмою Ґанта. Набивши руку на парі проєктів, можна безпроблемно вести нові, а ще якщо в компанії налагоджено процеси, це спрощує подальше зростання.

Інша справа — софт-скіли. Це не зовсім знання чи навички, а скоріше принципи. Особисто для мене робота PM — це про:

  • любити людей;
  • слухати людей і розуміти їх, тут важливо не просто вдавати це, а дійсно розуміти;
  • бути гнучким, адаптуватись під умови та ситуації;
  • менше гіперемоційності та більше раціональності;
  • не нервувати, коли щось треба переробити, пояснити або просто ти незадоволений;
  • бути терплячим;
  • не переходити на особистості.

Це все у людині змінити складніше, ніж JIRA флоу, тому що міняти треба саму людину, її звички, поведінку, характер. На такі штуки потрібно багато часу, усвідомленості та бажання.

З книжок ми можемо зрозуміти загальний вектор «хорошого менеджера», але не існує готових рецептів, як поводитися і що саме робити.

Кожне управлінське завдання унікальне і залежить від деталей.

Робота з людьми не буває ідеальною

За ці вже 8 років я працювала з абсолютно різними командами, всі хлопці і дівчата, з ким я працювала були класними. І я думаю, що це просто супервезіння. Але однозначно були труднощі в моєму особистому розумінні, як спілкуватися і передавати інформацію людям, щоб це було зрозуміло, логічно і сприйнято людиною саме так, як я задумала.

Тут такий момент, що в софт-скільній частини завжди є куди покращувати свій особистий підхід до людей, як будувати процес взаємовідносин з командою, з вашим менеджером і з клієнтом.

Наприклад, кілька років тому була у мене зустріч віч-на-віч з членом команди, де ми обговорювали з ним досить важливу і непросту тему — потенційні перегляди його зарплати.

Ми прийшли до спільної думки і розійшлися з планом дій, а через годину часу про наш діалог знали всі, ще й абсолютно перекручено. Однозначно я була здивована і єдине рішення було поговорити з людиною, проговорити цю ситуацію і зрозуміти, що тепер робити з чутками. Такі ситуації не можна ігнорувати, адже все піде шкереберть — стане більше дискомунікації в команді, а менеджер матиме ще більше стресу та проблем в роботі. В такому стані налагодити справи і атмосферу буде ще важче.

Конкретно моя помилка була в тому, що я не наголосила на тому, що наша розмова повинна залишитися між нами, оскільки вважала, що це очевидна річ.

Висновок:

  • очевидні речі треба промовляти;
  • очевидні речі для кожного очевидні за суб’єктивними своїми переконаннями.

Якщо те, що ви запланували зробити або отримати як результат пішло не заплановано, то явно ви десь припустилися помилки. Нічого страшного! Тут важливо виростити в собі якість — не панікувати, не вдаватися в істерику, не прокручувати в голові «який жах, я ж помилився». В жодному разі.

Насамперед треба заспокоїтись і зрозуміти, що не вирішуваних проблем немає, прийняти помилку та шукати рішення, що робити далі. Вкрай рідко бувають ситуації, з яких немає виходу і які не можна вирішити. Менеджмент — це не математика, наша робота досить творча і завжди можна знайти новий підхід чи обхід якоїсь неприємної/ дивної ситуації.

Також не забуваємо, що треба вміти визнавати помилки — просто зізнаєтесь спершу самому собі, що — так, я нафакапив, але я все і вирішу.

Люди не роботи. Помилятися — нормально

Я ніколи не бачила роботи без помилок, труднощів у менеджерів. Якби хтось сказав, що так буває, я б потиснула цій людині руку, але, як на мене, це щось за межею фантастики.

Визначимось, через що на проєкті та в роботі менеджера можуть бути помилки/ проблеми:

  • вимоги змінюються і ви щось пропустили від клієнта;
  • пріоритети змінюються, і це призводить до ситуації, якої неможливо уникнути;
  • жорстка залежність від команди, що ускладнює виконання завдань;
  • терміни виконання роботи часто змінюються;
  • непорозуміння всередині команди;
  • персональні конфлікти.

Є дуже велика ймовірність щось з необхідного загубити/ не зробити і підвести клієнта. Також неструктуровані та хаотичні зміни призводять до жахливої виснаженості команди — всі працюють на піку своїх можливостей, щоб зробити те, що бажає клієнт. Проте цей період колись все одно моє закінчитись, а команда у вас залишиться. Якщо не будете бігти з не структурованого проєкту, то вам треба буде якось все це стабілізувати, допомагати зібрати команду назад до купи.

Поки що виглядає не дуже. І це правда, у такій обстановці ви й ваша команда зазнає стресу, що тільки додасть труднощів з комунікацією.

Завдання менеджера — зберегти хороший командний дух, коли проєкт нестабільний/ складний, але така робота найцікавіша.

В таких ситуаціях я раджу дотримуватися наступних правил:

  • зберігайте віру в успіх проєкту. Команда відчуває як ваші позитивні, так і негативні стани;
  • поговоріть із замовником та поясніть наслідки такого хаосу;
  • поліпшуйте структуру в процесі комунікації з вашим клієнтом і командою;
  • регулярно проводьте ретроспективні зустрічі. Коли ваша команда висловлює свої почуття, це допомагає розв’язувати їхні проблеми та труднощі;
  • не пропускайте щоденні зустрічі, щоб ваша команда могла одночасно розв’язувати проблеми, а ви могли розв’язувати питання з клієнтом;
  • робіть все можливе, щоб зрозуміти труднощі вашої команди, ставте питання, уточнюйте і просіть про допомогу;
  • проходьте внутрішні і зовнішні курси, які покращать ваші знання, а також дадуть вам схеми/ моделі для самостійного розв’язання складних ситуацій. Можу порадити три напрями, які були корисним для мене. Це були внутрішні програми нашої компанії, але на них можуть долучатися і фахівці, які не працюють в компанії. Крім того, я впевнена, що ви можете знайти аналоги онлайн:
    • ICAgile Fundamentals Course (ICP).
    • ICAgile Team Facilitation (ICP-ATF).
    • ICAgile Project and Delivery Management (APM).

З мого досвіду, найчастіше ми натрапляємо на труднощі і помилки через непорозуміння. У цьому вся суть роботи Project Manager. Робіть все можливе, щоб люди розуміли вас, а ви їх. З таким підходом ви будете готові здолати конфлікти та проблеми будь-якого рівня.

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

а мене звати Джонатан Бігкоміт

Там дівчата подругу заміж видають. Кличь ще : Тарзана, Гладіатора, Мауглі та Хамеліона, дівчатам треба танці. P.S. І взагалі радуйся, що ти не Maruv.

Ищу работу IT Project manager 2 года опыта.

математика — робота не творча © Stacie
так і запишемо

Ти що припух ? Це ж senior PM, в неї там не меньше 1000 людей підпорядковано, її треба слухатись.

Насправді в загальному розумінні це фундаментально не творча наука, в якій багато чого вже відомо. Але вирішення теорій вже потребують нестандартне мислення, і там вже підключаються креатив і дедукція. Тому в цілому стейтмент вірний.

не то шо погонщик на галері, от де справжня творчість квітне

і вам теж гарного дня

Квітне там в більшості випадків тільки чсв міжгалактичного розміру

Насправді в загальному розумінні це фундаментально не творча наука

Пруф?

в якій багато чого вже відомо

Багато — це відносне (тобто не абсолютне) поняття, то відносно чого багато?

Але вирішення теорій вже потребують нестандартне мислення, і там вже підключаються креатив і дедукція.

Так Ви тількиж що сказали, що ця наука не є творчою, навіщож тоді математикам використовувати креативність?

Тому в цілому стейтмент вірний.

«If you find yourself in a hole, the first thing to do is stop digging».

Підписатись на коментарі