Люди-творці — пережиток минулого. Чи ні?

Щоразу, коли говорять про світле майбутнє людства, коли всю роботу виконують роботи, а люди насолоджуються життям і безумовним базовим доходом, мистецтво згадується як остання безпечна гавань.

Мовляв, оце точно ніколи не замінять залізяки — поки машини готуватимуть (генетично модифіковану) їжу і буритимуть астероїди заради рідкісних металів, люди будуть писати романи, музику, створювати картини і скульптури.

Та що там світле майбутнє: шалена кількість фінансистів, охоронців, та і програмістів мріє, що знайде таки час, опублікує свій геніальний рукопис і за прикладом Чака Паланіка стане відомим автором, хай навіть трохи після тридцяти.

Професійні письменники і художники, втім, парирують, що так справи не робляться, що мистецтво — це в першу чергу вміння, ремесло, набір правил, без вивчення яких у сферу лізти немає сенсу. Навіть маючи талант, є ризик або зробити все неправильно і зіпсувати хорошу ідею, або ще гірше — зробити все занадто правильно — так, як роблять усі.

І професіоналів, і аматорів, приголомшили останні здобутки нейронних мереж. ChatGPT непогано пише вірші та короткі історії, Stable Diffusion генерує картини часом кращої якості, ніж професійні художники.

То що тепер, мистецтво, зроблене людьми, не витримає конкуренції? Роман бухгалтерки Ніни, працівниці райдержадміністрації, не очолить продажі книжок, а натомість там змагатимуться одні нейронки? Чесно кажучи, навряд.

Картинка за запитом «Роботи замінять людей»

Для того, щоб розібратися, яку роль у мистецькому процесі буде відігравати перемноження матриць, розберімося, що ж воно таке — мистецтво.

Мистецтво — це взагалі про що

Ох, слизька тема, правда? Що б я не написав далі, з якої би течії і школи мистецтвознавства не взяв означення, мене виправлять, зацькують і заборонять більше писати на теми, в яких я не розбираюся. І що тоді, мовчати?

Тому я згадаю свою формальну освіту і підійду до теми як математик. Ось вам, наприклад, формула:

Витвір мистецтва = генератор випадкових ідей + ремесло + внутрішній критик.

Виглядає просто, чи не так? Особливо перша частина. Практично у кожного, хто читав у дитинстві книжки, була своя ідея для грандіозного пригодницького роману, який відразу підніметься на вершини чартів, достатньо тільки його написати. Проблема в тому, що якби ми і справді взялися цей роман писати (а я брався), це би закінчилося набором цитат і наслідувань з книжок, які нам подобаються найбільше. (Або прочитаних недавно — людська пам’ять не така містка, як здається).

Вигадати щось нове, небачене раніше, надзвичайно важко. Середньовічні автори у своїх рукописах нагенерували тисячі видів казкових тварин. Усі комбінації лап, хвостів, крил і зубів. Але жоден з них ні разу не змалював нічого навіть близько схожого на кенгуру.

Чи зможе нейронка замінити ідейний рандом? Та звісно ні. Машини і звичайні випадкові числа генерувати не вміють. У них для цього таблички. А стосовно текстів та картинок — це взагалі за означенням. Якщо у базі картинок не було Карлсона — як не старайся, Карлсона ти не згенеруєш.

Майже Карлсон. Stable Diffusion

Втім, не дуже добре виходить із новаторством і у людей. Усі теми, як прийнято вважати, були досліджені і використані ще в античності. Після них — тільки переосмислення і пересування ліжок. Максимум — нові декорації до старих сюжетів.

Пристойні автори зазвичай змішують докупи дві-три теми, які раніше ніхто не змішував (або принаймні не робив цього недавно), і на основі цього будують «свій стиль». Потім усе життя намагаються з нього не вийти — придумати щось пристойне вдруге не виходить практично ні в кого.

Переосмислення всім відомого монументу в стилі Ван Гога, Stable Diffusion

Міксувати стилі нейронка, втім, уміє прекрасно. Ти головне скажи, що ти хочеш змішати і з чим. Саме тому написання промтів для нейронок — це теж свого роду мистецтво, і замінити шкіряних мішків ніяка технологія тут не зможе. 1:0 на користь бухгалтерки райдержадміністрації: не хвилюйся, Ніно, твоя ідея роману досі має свою ціну.

Пішли далі. Ремесло

Тут починаються холівари. Мовляв, нейронки насправді і не вміють малювати, чи писати тексти. Вони просто вихоплюють з «пам‘яті» випадкові фрагменти і ліплять їх докупи, вибудовуючи монстрів Мері Шеллі (зауважте, я уник питання, хто з них Франкенштейн). Це, з одного боку, правда, з іншого — те саме стосується і людських авторів. Щось нове придумати, як я вже сказав, не так вже і легко.

Але основна претензія до нейронок в тому, що творити контент (зневажлива назва мистецтва) там надзвичайно легко. Написав одне речення — вуаля, маєш результат. Деколи навіть писати нічого не треба. Скопіював, натиснув кнопку — тримай. А як же «вчитися все життя»? Як же «муки творчості»? Чесно кажучи, закиди ці не до кінця щирі.

Те, крізь що доводиться проходити сучасним художникам, навіть на краплю не схоже на долю їхніх попередників. Навіть якщо ти малюєш руками, а не клацаєш на RGB-палітру, у тебе давно вже нема проблем із потрібним кольором, заради якого доводилося купувати подрібнені єгипетські мумії (я не жартую, якщо що). Фотографам не треба витрачати години у проявочних студіях. Письменникам — переписувати романи начисто десятки разів.

Все, абсолютно все стало простіше. Доступ до практично всього вже створеного мистецтва всього світу. Техніки академічного рисунку, талмуди про експозицію і світло. Курси письменницької майстерності на кожен смак і гаманець. Ремесло прекрасно вивчене і стандартизоване сотнями підручників і схем. І залишається винятково тим, чим і було завжди — інструментом.

Справжній художник навряд чи буде жалітися, що його пензлик тепер малює швидше і точніше, а кольори змішуються коректніше. Так він зможе творити швидше і більше. Якщо в тебе сформувався уже свій стиль — навчи нейронку на ньому і генеруй по кілька картин на день, підправляючи результати по дрібницях — твої вміння нікуди не ділися, чи не так?

«Роботизоване перо», Stable Diffusion. Ябпописав.

Чисті ремісники, втім, постраждають сильніше. Відомі художники Епохи Відродження зазвичай малювали не більше відсотка своїх картин. Так, злегка накидали схему і давали своїм учням розфарбовувати і додавати деталі. Таких багато і зараз. У студіях ґеймдизайну зазвичай сидить один хороший художник зі своїм стилем і десятки падаванів, які мусять малювати так само. Їх, звісно, викинуть на мороз. Але чи не буде це стимулом знайти нарешті себе?

Словом, як і всі попередні революції, ця просто дозволить вчитися трохи менше і закінчувати роботу швидше. Чим не перевага для нашої бухгалтерки? Окрім творчих планів треба ще час і на чаювання знайти? 2:0. Нейронки тільки на користь.

Оцінка власного творіння

Лишилася третя частина. Оцінка власного творіння. Тут-то вже мало бути все просто, чи не так? Сумнозвісне правило десяти тисяч годин каже, що після певної кількості зусиль, у потрібній сфері починаєш розбиратися автоматично. В чому тоді проблема?

У Сомерсета Моема була героїня, яка малювала картини. Багато, довго, практично все життя. Вчилася у найкращих майстрів, вкладала у свої твори все, що мала. Але результати були плачевні. Я, читаючи, ніяк не міг зрозуміти, якого біса? Після певного моменту вже ж має бути зрозуміло, що працює, а що ні? Хммм, ні. Не має.

Ніхто в біса не знає, що працює, а що ні. Є якісь орієнтовні рамки, але вихід за них може як зіпсувати роботу, так і піднести на саму вершину. Лишатися в них — безпечно, але приїдається з часом. Саме тому і плодять нескінченні сиквели приквелів старих голлівудських хітів. Ці герої, здається, подобаються. Давайте не ризикувати з новими.

Напевне, найвідоміший музичний продюсер усіх часів Рік Рубін хвалився, що не знає нотної грамоти і абсолютно не розбирається в музиці. Зате в нього є чітке розуміння, що йому подобається, а що ні. Це розуміння допомогло половині найвідоміших метал і хіп-хоп гуртів стати тими, хто вони є зараз. Рік Рубін не генерує ідеї, не каже, як налаштовувати інструменти чи аранжувати конкретну частину. Він просто слухає і дає свою оцінку: оце круто, а оце — лайно, робіть якось інакше. І це, як не дивно, в мистецтві найважча частина.

Рік Рубін, Stable Diffusion

Чи може замінити Ріка Рубіна нейронка? Та ніколи в житті. Цілі департаменти Data Science провідних студій не рятують від відверто провальних фільмів з багатомільйонними бюджетами. Ті самі режисери, ті самі актори можуть видати підряд шедевр і повний шлак. І навіть не тому, що не стараються. Просто ніхто, в біса, не знає, що працює насправді.

Чи здатна оцінити своє творіння бухгалтерка Ніна? Та навряд. Її очі засліплені любов‘ю до персонажів, у її голові сюжети складаються краще, ніж у тексті, вона вже кілька разів пережила у снах те, про що написала. Про яку об‘єктивність можна говорити?

Але чи гарантує це, що роман буде поганим? Теж ні. Спитайте у вчительки, яка писала про школу магії, або у випадкового відвідувача письменницьких курсів, який описав таємний клуб. Їхні твори вважалися критиками «об‘єктивно» поганими, видавництва крутили пальцем біля скроні. А от.

Словом, тут бойова нічия. Ні нейронки, ні спеціально навчені люди оцінювати мистецтво не здатні. І не будуть здатні, поки не нам не вдасться змоделювати повну карту людського мозку з усіма його емоціями. І не одного мозку, а хоча би сотні тисяч. Чи кількох мільярдів, якщо ми орієнтуємося на світову славу. А до того — ніяк.

Що в сухому залишку?

  1. Нейронки не вміють генерувати нові ідеї, практично за дизайном. На початку потрібна людина.
  2. Нейронки непогано справляються з технічними питаннями, набуваючи ролі «нового пензлика». Допомагають хорошим художникам і письменникам концентруватися на творчій частині. Замінити когось може і зможуть, але нічого поганого в цьому нема.
  3. Ну і вже точно нейронки ніколи не навчаться розуміти, вартісне їх творіння чи ні. Для цього потрібні емоції, потрібна людина. А краще багато.

Чиста перемога мішків із кістками. Вітаю, Ніно, твоя мрія навіть ближче, ніж була раніше. І ніхто тебе, як творчу особистість, не замінить банальним перемноженням матриць.

Принаймні поки що.

👍ПодобаєтьсяСподобалось16
До обраногоВ обраному5
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Мені не подобається зневага автора до бухгалтерки, наче вона якась нижча форма існування в порівнянні з пошановувачем смузі.

Коли насправді, може бути, куди вища і раціональніша. Адже коли у автора

Ніхто в біса не знає, що працює, а що ні.

То Ніна знає, бо бачить результат всіх душевних поривів автора на листу кредиту і дебету. Як бачать ті, хто відібрав у справжніх митців™ лідерство в використанні творчості для вигоди: маркетологи та корпорації наче Діснею.

І вони не просто бачать, що працює, а можуть порівняти штатом аналітиків до сотої долі відсотка. І активно імплементують нові інструменти в тому числі в ідеації. Подивіться на сюжети Марвелу, там нейронка зробить краще.

Доки автор переконує себе, що машина не відбере завтра у нього його напій і привілей куштувати сир і насміхатись над представницями інших — на його думку — класів.

коли читаю «безумовний базовий дохід», рука хапається за ̶р̶е̶в̶о̶л̶ь̶в̶е̶р̶ книги Мізеса і Хайєка

Прямим текстом сказано, що люди зараз змішують те, що вже було. Так ШІ намішає набагато більше. Затрати мізерні, а щось таки випадково вистрелить.

У людини, як і в кожної живої істоти є справжне его. душа. А программа це просто чийсь шматочок розуму.

Він просто слухає і дає свою оцінку

ага і на виході ми отримуємо максимально пожатий трек

Мистецтво зараз, це більш маркетинг.. що розрекламували, те й престижне, дороге, популярне.. а мистецтво (образотворче) раніше, це здебільшого те, що зараз може любий смартфон.. зберегти побачене: море під час шторму, ліс з ведмедями, дівчинка з апельсином, ваза з фруктами ..
Цінність надумана..
Як і в колекціонерів, бо усі ці старі марки й монети, та інший у реальному житті непотріб, вже давно можна побачити знайшовши у пошуковики у будь який момент. Й не обов’язково це зберігати саме у своїй шафі під гаром пилу..

поки машини готуватимуть їжу і буритимуть астероїди заради рідкісних металів, люди будуть писати романи, музику, створювати картини і скульптури.

Можливо Справжні Творці і будуть, яких дай боже 1% від людства, а може й менше. Решта 99% людей будуть «творити» меми, твіти і аудіоповідомлення.
Правда в тому, що якби раптом всі звільнилися від обов’язку заробляти собі на життя і мали б автоматичне задоволення базових потреб (їжа, вода, сон, безпека), то більшість просто не знала б, куди витрачати таку купу часу і врешті решт стала б просто поглиначами контенту, що створювався б справжніми Творцями — як біологічними, так і штучними.

Хорошо написанная статья, спасибо.

Творчество не равно искусству, собственно, в некоторых предметах искусства творчества как составляющий и вовсе нет, в то время как в игре двухлетнего ребенка творчество проявляется повсеместно. Творчеству как феномену ИИ угрозы не несет, ему угрожают конвейер и упрощение взаимодействия с окружающим миром.
Рынок объектов искусства (не только элитарных, сюда и кино относится, и радио), конечно, ИИ потрясет. Но он в его текущем проявлении это не то чтобы естественный порядок вещей: мы сейчас оцениваем собор средневековья или шумерскую статуэтку как объект искусства, но это всего лишь перспектива сегодняшнего дня.
Ну а результаты творчества тоже не есть чем-то объективным — их оценка будет разной в зависимости от оценивающего. Можно скептически оценивать результаты рисования ИИ, но 1) их оцениваете вы со своей колокольни, у поколения ИИ оптика будет другой и 2) вы вообще формулируете «проблему творчества и ИИ», а поэтому к результатам вы относитесь предубежденно (не обязательно плохо). Искусство практически всегда находится в зависимости от своей эпохи (тем и примечательны для нас те объекты, которые выходят за её пределы — Илиада, например), так что и тут ИИ не то чтобы сильно отличается от человека. А вот что отлично — ИИ есть и спать не хочет, а неожиданных для наблюдающего артефактов производить может больше просто по своей природе, какой-то да выстрелит для большинства.

Резюме: жизнь профессионалов от искусства станет сложнее, творчество как феномен никуда не денется.

Якщо подивитися на сучасні витвори мистетства, то творці вже давно вимерли, залишився лише наркомансткий треш. Радує лише що ще музику пишуть і фільми знімають.

Якщо подивитися на сучасні витвори мистетства, то творці вже давно вимерли, залишився лише наркомансткий треш.

Треш робили за всіх часів, просто до нас дойшли тільки шедеври з минулого. До того ж часто бувало таке що митців минулого сучасники не розуміли. Те саме і з мистецтвом сьогодні. Можливо те що вам здається лайном сьогодні для людей через 100-200 років буде класикою.

Так і 90% шедеврів минулого це також лайно, в кращому випадку як писанина дитини, несуть цінність тільки тому, що хтось колись якихось випадкових художників до зали слави заніс і надули таким чином пузирь.

так і я про те саме.
шедеври завжди були одиночними випадками серед загалом калових мас
мовчу вже про те що мистецтво часто суб’єктивна річ і погляди на те що є шедевром у двох людей будуть зовсім різними

Якщо подивитися на сучасні витвори мистетства

Я думаю ви дивились тільки на те, що хайпануло продавшись за n лямів зелених.
Але аукціони нічого спільного із мистетством не мають.
Уявіть собі що буває коли на один аукціон приходять два сноби-товстосуми, які думають що шарять у мистетстві і вічно змагаються одни з одним. Звісно кожен з них захоче отримати картину. І не тому що вона йому подобається, а щоб такої не було у конкурента.

Та піти в будь-яку туристичну точку і там будуть вуличні художники які олівцями чи спреями чи ще якоюсь дічью за 2-3 хвилини намалають в 100 раз краще, ніж те, що можна побачити на виставках «сучасного мистецтва». Про тікток/інтсграм художників взагалі мовчу. Ось де митсетство. Але воно нікому не цікаве, на виставках ви його не побачите. Тому що на виставках цінується дічь, хто найбільше проб’є дно, а не мистетсвто. Власне сучасної моди це також стосується.

Так «краще намалювати» — це ніяк не додасть вартості твору мистецтва, фотка чи якийсь рендер все одно буде краще передавати реальність.

Ті, хто критикує сучасне мистецтво найчастіше не розуміють, що його критерій оцінки (цільова функція) саме у тому, наскільки сильні воно викликає емоції. От навіть у тебе виникло обурення «наркоманською діччю», значить задача цього конкректного твору, на який тебе тригернуло досягнута :)

я б навіть так сказав

Мета сучасного мистецтва показати те і так — що ніяк не побачиш в світі навколо. Тому ми знаємо не тільки «наркоманські картини», а й кіно без сюжету, та музику яка швидше схожа на індійську рага, аніж звичну європейську.

І вдалі нахідки потім — стають штампами у мистецтві для масс :)

Взагалі саме такі речі я хотів чути від openai. Ідея ж була в тому, щоб експериментально доводити чи спростовувати ці фундаментальні речі.
А закінчилось закритою під смішним приводом «ми її боїмося» нейронкою, яку намагаються по дорожче продати роздувши небачений хайп.
Прикро це все. Організація, задачею якої було розвіяти міфи про AI їх по суті створює.

А що може сказати OpenAI? От ми створили нейромережу, можете її використовувати, as is на свій страх та ризик. А усі ці питання філософські, на них немає відповіді.

Ну як мережа відповість, то буде.

«Скоро не будет ни кино, не театра. Одно сплошное телевидение». Десь я вже це чула :))

Звичайно. До ковідно-воєнної епопеї кожної суботи ходив. Бо нашестя марвел на кінотеатри не дуже вітаю.
Зараз вже не часто

Десь чув, що любити театр ті, хто переїхав з села починають тільки у другому поколінні. Я селянин першого покоління і театр не розумію :) Хоча моїй дівчині він заходить, взагалі наскільки мені здається — це більш жіноча тема.

Ну до речі, при погляді зсередини, воно так і є, смарт-тв принципово нічим не відрізняється від автомобільного кластеру чи телефону, процесор-пам’ять-флеш-ядро лінуксу чи подібної ОС- Андроїд чи набір апок на qt — з точки зору розробника, можна змінювати роботу між доменами з мінімальними зусиллями, спеціалізація все більше відходить у віртуальний вимір.Цілі класи принципово різних і функціонально, і конструктивно, і по характерному зовнішньому вигляду девайсів перетворилась спочатку у сквероморфні іконки відповідних додатків, а зараз навіть від цього абстрагувались.

Чи наприклад, зв’язок. Раніше був окремо телеграф, телефон, телебачення, інтернет, інші цифрові мережі типу FIDO. Минув час — все це різноманіття вимерло або перетворилось в такі ж додатки поверх єдиного інтернету.

Чому ж не можна уявити собі подібних універсальних творців контенту, які одноманітним способом написання промптів будуть генерувати і картинки, і відео, і музику, і тексти одночасно?

Питання до знавців ШІ інструментів.
Яи є вже такий ШІ інструмент який може згенерувати фото подібне на задані декілька фото?
Задача така. Є набір фоток конкретного місця. Але немає копірайту щоб використати ці фото. Чи можна якось згенерувати нове унікальне фото на основі існуючих? Щоб реально виглядало як фото цього самого місця але не було розпізнано як копія якогось з існуючих фото?

Для SD є дві готові технології: textual inversion та dream booth. Це не саме для місцевості, але за допомогою них можна вивчати нове поняття й використовувати його для генерування. Вони достить гарно/просто інтегровані у stable-diffusion-webui, але по декількох фоток може не дуже працювати (чим більше фоток, тим якісніше результат) + потрібно підбирати параметри, на яких краща якість згенерованих зображень.

Мій погляд на нейронки приблизно такий. Була перед ШІ така проблема, як інтуїція. Це перша ідея, яка приходить у мозок, яку ми просто маємо безкоштовно та не можемо пояснити механізми що привели до її появи. Нейронки ще вирішення цієї задачі. Звісно, рішення трохи інше, що для навчання зазвичай треба набагато більше прикладів, ніж людині. Але з точністю 90% працює.

Більшість мистецтва це як раз інтуїція, тому нейронки досить добре туди вписуються. Замінити Ріка Рубіна? Це проблема датасета, як на мене. Не кажучи про те, що смаки різні, те що подобається одним, не сподобається іншим, а це усе натякає на нейромережі.

Карлсен? Ну... а якщо припустити, що художник ніколи не чув про Астрід Лінгрен, та його попросили намалювати людину з пропелером. Що він намалює?

Проблема нейромереж більше у тому, що це якийсь локальний результат, шматок пазлу, який треба помістити у глобальну картину. Яка часто потребує аналізу, математики. А от з математикою у нейромереж проблеми, бо там 90% правильних дій не призведуть до вірної відповіді, там треба 100%. Тому вона така складна для більшості людей.

Зростання ваги творчих професій автоматично означає посилення копірастії. Ну й нащо таке «світле майбутнє»?

Та не хвилюйся. Завжди можна від нього втекти у щось типу рашки, Афганістану та країни центральної Африки.

Копірайт був задуманий щоб кожен за розумну (ринкову) ціну міг придбати предмет права...але вдалося викрутити...там трішки закони підправити, але це, політична воля треба

ChatGPT — херня я работала над этим и статья всего лишь не знания многих вещей.

Замінити способність закохувати буде важче, ніж мистецтво

Хороша стаття.

Я б тільки зауважив що не вказано навіть натяком — причини творчості людини.
Тобто — а чого людину розпирає щось творити. Як то кажуть про письменництво — «якщо можеш не писати — не пиши!». Або Хемінгуей: «Графоман отримує задоволення під час написання. Письменник — після»
І чи зможе людина яка веде сіре життя = бо без напруження, все ї надано — зробити щось нове?

Чи не є стимулом творчості — незадоволення, а то і страждання?
А чи добровільно люди обирають — незадоволення, страждання?

Просто ніхто, в біса, не знає, що працює насправді.

Це так. Але якщо генерування тих же фільмів буде дешеве — то можна їх генерувати купу — щось да спрацює.
На зараз чимала складова бюджету — це платня акторам. Якщо ШІ дійде до повної автономності у генеруванні зображення людини та її емоцій у голосі, рухах, міміці — то навіщо буде платити акторам?

І ще фактор — то для вихованих на зробленому людьми мистецтві у мистецтва від ШІ чогось бракує.
А ті що змалечку будуть виховані на ньому? Чи зможуть вони сказати що щось не так с твором від ШІ — якщо вони і не знатимуть інших сюжетів, а якийсь там «гомер» — нудота, не те що сучасне фентезі!.
Або — чи буде цікаво, зрозуміло про що «Друзі» — якщо не треба вчитися у коледжі, або «Офіс» — якщо не треба працювати?

Тобто оцінка творів ШІ сучасними дорослими — чи буде мати значення для майбутніх поколінь?

Вже зараз — як оцінити вплив вибору дитиной шікльного віку — перепитати у вчителя чи у ChatGPT? а які переваги будуть у вчителя перед версіями ChatGPT найближчого десятиліття, які будуть чути, балакати, та ще й генерувати відео, ілюстрації, пристовоючись до особистості дитини?

Чи легко вже зараз забрати гаджета у дитини?

Нейронки не вміють генерувати нові ідеї, практично за дизайном. На початку потрібна людина.

У школі я займався шахами. Досягши 3го розряду стало нецікаво, хоча все одно зустрічая статті про шахі — почитував.
І пам’ятаю як змунювалось відношення до шахових програм.
У 70тхих — та, геть тупе
У 80их — ну да, ну да, запхали купу дебютів, то воно й грає круто. А як грати з ним неправільний дебют — ну геть тупе.
У 90их — ну да, ну да, воно ж не думає, а тупо перебирає, просто швидко. От і добрались до рівня гросмейстера. А фантазії ж немає.
... побили чемпіонів світу. «То шахи — прості. А от Го — ой не не може. Бо в Го треба мислити більш стратегічно, а не тактично як у шахах!»
...І от, Альфа Го (не кажучи що перемогла всіх, а версія Zero ще й вчилась сама в себе)
На ходу 37 AlphaGo делает неожиданный ход. Такой ход в данной позиции никогда не видели в профессиональных играх, но его смысл скоро становится очевидным. Позже Фань Хуэй сказал: «Я никогда не видел, чтобы человек сыграл таким образом. Как это было прекрасно!»

То що такє — «не вміють генерувати нові ідеї»? Зараз може й ні.
Але які фундаментальні причини забороняють повторити «хід 37» у будь якій сфері?

Ну і вже точно нейронки ніколи не навчаться розуміти, вартісне їх творіння чи ні. Для цього потрібні емоції, потрібна людина

Якщо емоції — то теж обчислювання — то чому ж «ніколи»?
Чим емоції принципово відрізняються від — раціональних думок?

Відповідь наприклад у буддизмі — нічим!

З точки зори роботу мозку з наукової точки зору — теж нічим, ті ж самі хімічно-електричні процеси.

То звідки взялося — «ніколи»?
;)

Шахи мають гарну оціночну функцію, яку вчать на самому початку: матеріал. Як шуткували: відповідно до думки гросмейстера Тайманова, у відкладеній партії Карпов — Каспаров матчу на першість світу у білих зайвий пішак. Тому використання alpha-beta плюс певна кількість варіантів дає пристойну програму. Якщо брати Go, то там немає гарної оціночної фунції, яку можна було б формалізувати. Тому альфа-бета не працює. Але, як з’явився MCTS, то сила го-програм зросла. Далі, багато ходів? Людина бачить, які безглузді, які ні. Комп’ютер навчити важко. Але... це інтуїція, нейромережі!

Але цікаво, що час від часу знаходяться експлойти типу
"One weird trick

Але шахи та го у цілому це формалізована галузь, де інтуіція бустить. Як на мене це дає попит на формалізацію інших галузей.

Супер коммент. Повністю погоджуюсь, як тільки вартість генерування контенту стане менше за вартість зйомок, то ми перейдемо до світу АІ-згенерованих фільмів, а потім фільми та ігри стануть одним видом ентертейменту, тобто буде закладуватись умови світу й можливо якісь головні персонажи, а все інше буде або вибором спостирігача або грою геймера. При цьому як такий жанр втратить зміст — тепер це буде вибір й можна буде обрати щоб це був фільм катастрофа у світі Толкієна або порево там же :)

Юрій Савка — мій улюблений автор на DOU. Досі пам’ятаю його статтю про апельсиновий сік. Це статті, які не зміг би згенерувати жоден штучний інтелект. Вони могли народитися лише в голові талановитої людини. Юрій, якщо в майбутньому захочете написати книгу, я готовий оформити передзамовлення вже зараз. Жодного сарказму, я серйозно. Такі статті читати дійсно цікаво (на відміну від трешових історій про ухилення від сплати податків у Польщі).

Підписатись на коментарі