React за 3 місяці: як створити курс всередині компанії

За більш ніж 17 років існування компанія P2H зросла від двох людей до майже п’яти сотень спеціалістів, серед яких багато девелоперів з різним рівнем знань та стеком технологій. Для максимально ефективної роботи компанії треба не тільки постійно підвищувати кваліфікацію команд, але й направляти цей розвиток для виконання конкретних завдань клієнтів. Як найкраще це реалізувати? Чи можна організувати курси прямо всередині компанії так, щоб це дійсно працювало? Проджект-менеджерка Юлія Ямуч (Мартиш), Full Stack Developer Максим Терела та Front-end Developer Дмитро Тацій поділились досвідом запуску курсу React.

Як виникла ідея запустити курс

Юлія Ямуч

Юлія: В компанії існують стріми — фокус групи, які об’єднані навколо різних ініціатив. Наприклад, на створеному нами стрімі QMS, ми займаємось стандартизацією наших підходів в розробці. Через високий попит з боку клієнтів та зацікавленість розробників, на одному з таких мітингів виникла ідея про розширення експертизи в React для всіх бажаючих.

Дмитро Тацій

Дмитро: Як це найкраще зробити? Можна придбати один з відомих курсів. Але який саме обрати і чи буде він корисним? І тут на допомогу прийшов Максим, який вже розробив власний курс та почав самостійно інтегрувати знання React в своїй команді (про що ми дізнались випадково на одному з мітингів).

Максим Терела

Максим: Зараз я навчаюсь в аспірантурі і мені завжди подобався процес навчання. У минулій компанії я викладав курси по Python, так як це була тема моєї дипломної роботи. Я люблю пояснювати складні речі простими словами і знаю, як важко іноді буває знайти дійсно корисні матеріали, коли опцій аж занадто багато. З React працюю вже більше 6 років.

Чому саме React

Максим: Справа в тому, що React зараз займає приблизно 67% ринку серед SPA (Single-page Application) рішень. Він технологічний і в нього досить простий поріг входу, тому зрозуміло, чому його обирають для вивчення і чому в інтернеті є стільки матеріалів по ньому.

У своїй команді я почав викладати основи JavaScript, так як більшість розробників — маркапери і їм не вистачало знань для вивчення React одразу. Курс тривав близько 2 місяців.

З чого складається курс та як потрапити в групу

Максим: Перед початком навчання ми ділимось списком літератури, яку варто почитати, курсами, які варто пройти і загальними рекомендаціями щодо підготовки. Окрім того, ми підказуємо, що корисного можна робити паралельно з проходженням курсу, для покращення своїх знань та навичок.

Сам курс складається з 13 щотижневих лекцій та домашніх завдань і триває 3 місяці. Домашні завдання ретельно перевіряються і кожен розробник отримує детальний фідбек з аналізом помилок. Як я вже казав, для входу в курс необхідно мати базові знання з JavaScript, тому ми розробили спеціальний тест, де треба набрати більше 60%, щоб стати частиною групи.

Які переваги проходження курсів саме всередині компанії

Юлія: React доволі популярна технологія і багато хто з Front-end розробників хоче її вивчити. І це круто мати можливість пройти курс прямо в компанії. Так, можна спробувати вивчити React самостійно, але немає ніяких гарантій, що обраний курс буде достатнім і що не доведеться купувати ще один, щоб закрити прогалини в знаннях після першого.

Наразі в групі 11 людей. Більшість з них після закінчення зможе працювати над клієнтськими проектами з підтримкою ментора та поступово розвиватись у цьому напрямку, щоб ставати більш самостійними одиницями.

Дмитро: Після закінчення курсу людина отримує сертифікат від компанії, що підтверджує її знання та є просто приємним нагадуванням ще одного кроку на шляху саморозвитку.

На жаль, частина людей не закінчила курс через недостатність знань, високий рівень навантаження чи навіть відключення світла. Але це не кінець — сертифікат можна спробувати отримати ще раз, передивившись усі лекції у записі та виконавши всі домашні завдання.

Максим: На курсі можна отримати 90% знань для початку роботи і великою перевагою проходження навчання саме всередині компанії є те, що всі завдання базуються на реальних прикладах задач від клієнтів. Це дає можливість швидше розібратись в тому, над чим і як працює компанія та у майбутньому знаходити багато відповідей самостійно.

Окрім цього, коли ментор працює з тобою в одній компанії, він більш дотичний до тих проектів, з якими треба працювати і може давати практичні знання. До того ж, до нього можна завжди звернутись за допомогою без додаткового пояснення контексту.

Як покращити вже існуючий курс

Хоча ми вважаємо цей курс успішним, перша група була пілотною. Для наступної групи курс буде покращено на основі відгуків та результатів першої. Ми проаналізуємо усі деталі процесу та визначимо, що саме треба змінити, щоб курс став ще більш ефективним, а ті, хто його проходять, отримали ще більше корисних практичних знань.

Юлія: Якщо друга і наступні групи пройдуть курс з хорошими результатами — можливо, це буде першим кроком на шляху до організації цілої школи курсів в рамках компанії і можливості швидкого поширення нових знань на будь-який відділ чи команду.

Поради для тих, хто хоче запустити курси у своїй компанії

1. Прислухайтесь до своїх співробітників, бо дехто з них може, вміє і хоче навчати інших.

Основа крутого курсу — не тільки хороший матеріал, але й хороші викладачі. На жаль, не всі люди з найбільшим досвідом вміють правильно ним ділитись. Тому ваше завдання — знайти людину, а краще команду тих, хто зможе поєднати в собі створення та викладання курсу, а також перевірку домашніх завдань з детальним аналізом усіх допущених помилок.

2. Заохочуйте працівників до проходження курсів.

Проходження курсів всередині компанії має багато переваг, як для компанії, так і для працівників. Правильне донесення інформації про ці переваги допоможе вам швидко набрати групу бажаючих та підвищити кваліфікацію цілої команди для виконання актуальних задач у найкоротші строки. Наприклад, перевагами цього курсу було те, що ментор був на зв’язку майже постійно і міг швидко перевірити будь-яке завдання, а навчання відбувалось в робочі години.

3. Додайте до курсу задачі максимально близькі до тих, які компанія отримує від клієнта.

Зверніть увагу на те, що ви не просто додаєте до стеку ваших розробників ще один корисний скіл і закріплюєте ці знання сертифікатом. Основна ідея в тому, щоб ваша команда розробників, а отже і компанія, виконували замовлення клієнтів швидше і якісніше. Саме тому важливо додати до практичних завдань курсу ті задачі, перед виконанням яких постає розробник у роботі з клієнтом.

4. Давайте детальний фідбек по кожному завданню.

Одна з найважливіших частин успішного проходження будь-якого курсу — самостійне застосування вивченої теорії на практиці. Адже реальні задачі людина буде виконувати так, як вона виконує домашні завдання на курсі. Різниця тільки у рівні відповідальності. Тому важливо переконатись, що кожне домашнє завдання буде проаналізовано, а всі питання знайдуть свої відповіді. Чим детальнішим буде фідбек під час проходження курсу, тим менше запитань до менторів буде з’являтись під час роботи у майбутньому.

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Юля, Діма і Макс — ви круті! Бажаю успіху в наступних проектах!

Підписатись на коментарі