Думки про СustDev. «До» чи «після»?
Помилка багатьох засновників в тому, що вони переконані, що кастдев (customer development) необхідно проводити до випуску першої версії товару. А не ПІСЛЯ нього. При цьому перша версія може бути мінімальною, сирою, кривою, косою — будь-якою. Але вона має бути.
Інакше всі розмови з користувачами — це розмови ні про що. Порожній струс повітря. Зайва трата часу та сил. Тому що ви обговорюєте гіпотетичні обставини та вислуховуєте фантазії. При цьому палиця може вдарити по вас будь-яким кінцем.
Або ви повірте, що гіпотетичний продукт людям потрібен — хоча це не завжди так, або поховайте ідею, яка може спрацювати. Я собі важко уявляю, які інтерв’ю могли б довести затребуваність майбутнього Твіттера;-)
А ось після — вже інша справа. Натискання на кнопку «Купити» — це зовсім не те саме, що відповідь на запитання «чи користуватиметеся таким продуктом клієнт, якщо він з’явиться?».
Або ось мені нагадали днями про гарне питання для з’ясування того, хто насправді твій конкурент — «Замість чого ви купили нас?».
Загалом, у вас є шанс швидше запустити продукт — якщо ви перестанете витрачати час на будь-яке «х» до його випуску.
💪 Беріть хороші ідеї з моїх щотижневих оглядів цікавих стартапів на каналі t.me/trend4u
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів