Як лайтово пройти співбесіду до ІТ-компанії. Декілька фундаментальних порад воєнного часу
Через війну велика кількість українців зіткнулися з потребою пошуку нової роботи. Представники ІТ-індустрії — не виняток. Повномасштабне вторгнення та глобальна рецесія негативно вплинули на ринок праці. Через втрату клієнтів у перші дні війни компанії змушені були згортати проєкти та прощатися з персоналом. Хвиля звільнень зачепила як гігантів, так і стартапи. Втім через короткий проміжок часу галузь, адаптувавшись до змін, потрохи почала оживати, кількість вакансій збільшуватися, конкуренція — зменшуватися.
Втім знайти вакансію — лише половина справи. Інша половина — отримати запрошення на роботу. Тож як справити враження на роботодавця на співбесіді в турбулентний період? На що варто звернути увагу, щоб отримати бажаний офер? Як навчитися контролювати емоційний стан під час важливих перемовин?
Спокій
Співбесіда залишається обов’язковою сходинкою на шляху до нової роботи, навіть під час воєнного стану. Секрети успішного її проходження не обмежуються лише якісно складеним резюме та вивченням інформації про компанію. Успіх також залежить від того, наскільки добре ви можете контролювати свій стан. Адже якщо раніше заспокоїти себе перед важливою зустріччю було просто, то зараз порядок денний диктує інші правила, через що буває нелегко вгамувати тривожність. Вона ж, в свою чергу, може зіграти злий жарт і кандидат може проявити себе не так, як того хотілося б.
Під час співбесіди важливо зберігати спокій, навіть якщо ви дуже хвилюєтеся. Надмірне збудження може змусити вас забути заздалегідь підготовлені фрази про досягнення на попередньому місці роботи та відповіді на найбільш поширені запитання. То ж спокій перед співбесідою — фундамент для успішного її проходження.
Англійська телеведуча та психотерапевтка Люсі Бресфорд радить для приведення нервової системи у норму застосовувати методику сканування тіла. Для цього слід сісти на крісло і спробувати відчути кожну частину тіла: від маківки до кінчиків пальців ніг і навпаки. Це допоможе на деякий час відволіктися від тривожних думок.
А засновниця та директорка MindBerry Group Сандра де Монте радить розслабитися і, обравши певний колір, подивитися навколо себе, щоб визначити об’єкти цього кольору. Це дасть спокій і відверне від негативних думок.
Щирість
Під час співбесіди у роботодавця обов’язково виникне питання про причини звільнення з попереднього місця роботи. Навіть не сумнівайтесь. Тож підготуйтесь заздалегідь, адже імпровізація в даному контексті — не найкраще рішення. Ваша відповідь на запитання щодо причин звільнення може розповісти про вас дуже багато, зокрема, як про особистість та співробітника. Навіть якщо ви є досвідченим фахівцем з великим стажем, зайва емоційність може спричинити негативне враження та зменшити ваші шанси на отримання нової посади.
Тож треба відповідати стримано та щиро, коротко і по суті. Якщо ваше звільнення з попереднього місця роботи було пов’язане з конфліктом, краще уникайте негативних відгуків про інших учасників, таких як ваш керівник, колеги або партнери. Обов’язково згадайте про позитивні моменти з попереднього місця роботи. Адже вони точно були, навіть якщо загалом компанія не виправдала ваших сподівань. Як мінімум ви стали витривалішими, краще зрозуміли, чого хочете від роботи, та зробили наступний крок у кар’єрі.
Якщо ви шукаєте чесного роботодавця, будьте і самі чесними на всіх етапах працевлаштування.
Гумор
Гумор в нинішні часи відграє важливу роль, адже зараз нам усім не вистачає позитивних емоцій. Кожна посмішка — на вагу золота. Коли людина сміється — змінюється її сприйняття світу, вона стає більш комунікабельною, розслабленою, а також, що найважливіше — з більшою готовністю йде на контакт. Жарти під час співбесіди допоможуть почуватися комфортніше та не відчувати напругу. Звісно, всьому є межі, тож слідкуйте за тим, аби жарти були влучними й етичними. Гострий гумор, який не виходить за рамки пристойності, стає перевагою перед іншими кандидатами на бажану посаду. Тож якщо роботодавець задав тон співбесіді, розпочавши її з жарту, можете сміливо дозволити собі відповідь в такому ж дусі.
Зацікавленість
Співбесіда — це стрес. А співбесіда під час воєнного стану— подвоєний стрес. Тож існує велика ймовірність того, що в певний момент можна розгубитись, не дібравши правильних слів, або забувши про важливі деталі. Підготуйте заздалегідь свої питання до рекрутера, а також менеджера, чи замовника і не соромтесь уточнювати аспекти, які для вас пріоритетні під час прийняття рішення щодо нової роботи. Питання продемонструють роботодавцю вашу зацікавленість, поінформованість та комунікабельність.
Також перед зустріччю зберіть максимальну інформацію про компанію, про її позиціонування, продукти та послуги, рейтинги, потенціал, цитування у пресі тощо ― може знадобитися всього одна деталь, але вона надасть вам величезну перевагу. Більшість компаній потребують співробітників, що симпатизують саме їхній команді та продукції, методам і умовам роботи. Тож проявивши зацікавленість, ви значно збільшите свої шанси отримати очікуваний офер.
Пошук нової роботи завжди супроводжується стресом та напруженістю, втім, якщо заздалегідь підготуватися, це може допомогти легше пережити непростий період.
3 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів