Благодійність для благодійності: як IT компанія може «волонтерити» знаннями

З лютого 2022 року волонтерський рух в Україні досяг максимальної потужності. Мабуть, важко знайти українця, що наразі не «донатить на ЗСУ»: люди та компанії закривають тисячі потреб військових та цивільних. За рік військових дій в Україні компанія P2H на рівні з усіма здійснила масу невеликих проектів: ми купляли автомобілі і передавали техніку на фронт, вивозили команду у безпечні місця та забезпечували амуніцією тих, хто боронить державу.

А влітку 2022го випадково побачили у Fb запит однієї із волонтерських організацій на створення сайту для донатів і зрозуміли — ми можемо допомагати своїми знаннями і вміннями. Так з’явився перший проект БФ «Станція Харків», для якого P2H розробила новий сайт із можливістю збору добровільних внесків. Цей проект P2H виконали для благодійників безкоштовно. А далі серія таких «pro bono» проектів продовжилась. Зовсім нещодавно компанія завершила сайт для міжнародної організації GLOBAL 2000, що має свій осередок в Україні.


Наталія Коверга, PM Assistant в P2H, поділилась особливостями некомерційної IT-розробки.

Global 2000 та P2H

Головною задачею P2H стала розробка сайту, що представляє організацію Global 2000 в Україні. На сайті розміщена історія проєкту, опис благодійних програм, звіти, а головне — проста та зручна система донатів, за допомогою якої кожен бажаючий може зробити благодійний внесок на будь-яку суму.

Зазвичай, робота над комерційними проектами починається з обговорення бачення клієнтом фінального результату та чіткого ТЗ. Іншим чином ситуація складається під час співпраці з благодійними організаціями:

«Працюючи з некомерційними проектами, будьте готові до того, що ТЗ вам доведеться складати самостійно. І це нормально, адже замовники зазвичай дуже далекі від технічних параметрів, мають тільки загальні ідеї та потребують вашої професійної допомоги. Тому розробка системи, її функціонал та підтримка будуть повністю на вашій відповідальності», — розповідає Наталiя.

На відміну від «Станції Харків» , це була саме дочірня філія глобальної організації GLOBAL 2000. Тому, якщо в першому видпадку все вигадувалось «з нуля», то тут команді все ж доводилось триматись в певних стилістичних рамках.

«Ми хотіли створити свій логотип i розробили кiлька концептів, але його довелось гармонізувати з логотипом основної компанії для затвердження. Крім цього, іноді доводилось стикатись з дуже розмитими формулюваннями, як, наприклад, „дитячий“ чи „кольоровий сайт“, або ж бажанням розмістити на сторінці всі існуючі фотографії з усіх подій. Порада: намагайтесь уточнювати усі можливі деталі роботи або одразу пропонуйте свої варіанти, щоб уникнути непорозумінь у майбутньому», — коментує Наталя.

Якісна комунікація — ключ до успіху. І це правило стосується як комерційних, так і некомерційних задач.

«Ми постійно спілкувались з клієнтом про всі аспекти проекту та обмінювались ідеями. Нам описували бачення сайту буквально нотатками у ворді та у враженнях, якi вiдвiдувачi сайту повинні отримати користуючись ним. А ми зі свого боку підказували, як саме це реалузівати та де що краще розмістити».

Варто зазначити, що клієнти «pro bono» проєктів часто приймають роботу без жодних правок, зважаючи на те, що це роблять безкоштовно. Але це не завжди означає, що робота ідеальна, тому у такому випадку краще вмикати внутрішнього критика і намагатись дивитись на власну роботу очима комерційного клієнта і кінцевого споживача продукту. У нашому випадку — відвідувача сайту, який може задонатити на допомогу дітям.

Підсумовуючи, хотілося б ще раз коротко зазначити особливості роботи з некомерційними проєктами:

  • Уточнюйте всі деталі бачення фінального продукту. Так ви зможете не тільки чітко окреслити об’єм необхідних задач, але й визначити, що саме буде вважатись закінченим продуктом і якісно виконаною роботою.
  • Просіть надати якомога більше референсів. Це допоможе краще зрозуміти, що хоче бачити клієнт, а ви хоча б приблизно зможете зорієнтуватись у кількості деталей та складності їх реалізації.
  • Допомагайте замовнику структурувати інформацію. Іноді потік потік ідей та амбіц такий, що це заважає відрізнити те, над чим ви реально плануєте працювати і те, що просто треба взяти до уваги. В такому випадку краще створити спільний документ та разом прописати усі пункти, які б хотілось реалізувати.
  • Підказуйте, як краще реалізувати те, що хоче бачити клієнт. Ви можете обговорювати що завгодно, але саме вам, як професіоналу, треба визначити, що саме має бути реалізовано для найкращого результату і, більше того, пояснити замовнику, чому саме так.

  • Створюйте прості та зрозумілі інструкції. У нашому випадку це пояснення, як працювати з адмінкою сайту і постійна підтримка проєкту після його запуску. Це допомагає команді замовника бути більш самостійною та закривати більшість питань одразу, не витрачаючи час на комунікацію з нами.
  • Будьте самі собі критиком. Намагайтесь дивитись на роботу, як на комерційний проєкт і звертати увагу на те, що б ви самі, як замовник чи користувач, хотіли б побачити. Навіть якщо вам не дали жодних правок, це не означає, що вашу роботу не можна покращити. Єдине питання тут — на якому етапі ви самі будете задоволені.

Історія Global 2000

GLOBAL 2000 — незалежна австрійська екологічна організація та член Friends of the Earth — найбільшої міжнародної мережі екологічних організацій. У 1996 році з нагоди 10-ї річниці Чорнобильської катастрофи, організація провела окрему акцію для дітей, які постраждали від цієї катастрофи та лікувались в одній із дитячих лікарень Харкова. Після запуску ініціативи, ідейний натхненник проєкту Крістоф Отто організував широку підтримку австрійських благодійників для допомоги дітям із важкими хронічними захворюваннями, сиротам та дітям із родин у складних життєвих обставинах, особливо у Луганській і Харківській областях. У 2021 році GLOBAL 2000 стала засновником Благодійної організації «Благодійний фонд «Глобаль2000 дітям України».

Global 2000 в Україні

Український осередок фонду займається:

  • Адресною допомогою — лікування, обстеження, продукти харчування, одяг, тощо;
  • Забезпеченням дитячих медичних закладів — медичне обладнання, меблі та приладдя, витратні та санітарно-гігієнічні матеріали;
  • Психологічною підтримкою пацієнтів, батьків та медперсоналу у гематологічному відділенні при Харківській міській дитячій клінічній лікарні № 16;
  • Забезпеченням питною водою дитячих медичних закладів та закладів освіти;
  • Допомогою дитячим закладам Луганського регіону, у яких перебувають діти-сироти та діти із різним ступенем вразливості;
  • Екстреною допомогою — після 24-го лютого 2022 року Фонд підключився до допомоги дітям з Харкова та області.

У 2022 році діти отримали допомогу на суму більше 5 млн. грн.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Щиро дякую від імені Станціі Харків!

Підписатись на коментарі