5 секретів ефективного супровідного листа

Усі статті, обговорення, новини для початківців — в одному місці. Підписуйтеся на телеграм-канал!

Почну з очевидного для мене, але, як виявилось, не для більшості: чи треба взагалі писати той cover letter?

Однозначно треба. Але, (завжди є «але»), якщо:

• Вам дійсно особливо цікава саме ця вакансія в конкретно цій компанії

• Ви готові прикласти єкстра зусилля для того, щоб отримати цю посаду

• Ви хоча б на 80% відповідаєте необхідним критеріям позиції

• Охочих на цю вакансію багато й треба виділитися на фоні інших

Секрет № 1 Використовуйте ChatGPT з розумом

Рекрутер або менеджер за 5-10 секунд зрозуміють, що писали не ви, а AI, якщо ви просто зробити ctrl+C ctrl+V. Звісно, його варто використовувати для натхнення, але все одно переписувати під свій tone of voice без шаблонних фраз, на кшталт:

«Dear Hiring Manager,

I am writing to express my interest in the Meme Developer position at your esteemed organization.»

Тут й спеціалістом не треба бути, щоб зрозуміти: цей текст кандидат відправив без роздумів у десятки компаній. Тож будьте собою та проявіть індивідуальний підхід до кожної важливої для вас позиції.

P.S. Заголовок цієї статті придумав AI, але я його переписала та статтю формувала вже самостійно.

Секрет № 2 Прочитайте опис вакансії та відгуки про компанію — я серйозно!

У сучасному світі, час — один з найважливіших ресурсів. Цінуйте свій час та час рекрутерів/менеджерів, котрі будуть дивитись ваш лист та CV. На жаль, доволі вагома частина кандидатів й досі приходить на перший етап інтерв’ю та не розуміє, з якою компанією та про яку саме вакансію йде мова.

Я розумію синьйорів-помідорів, котрі в минулі роки відкрито мені казали: та я поспілкуюсь, отримаю декілька офферів, а там вже буду читати про компанії та обирати. Але зараз ринок на стороні роботодавця. На момент написання статті на джинні 82055 кандидатів, на котрих 9838 вакансій.

Поставте себе на місце Hiring Manager-а, яку кандидатуру ви б обрали:

Варіант1 Просто відгукнувся на сайті пошуку роботи

Варіант2 Написав супровідного листа, по котрому зрозуміло, що він відповідає більшості критеріям та дійсно хоче працювати з цією компанією.

Думаю, відповідь очевидна)

Секрет № 3 Як казав Шекспір: «Therefore since brevity is the soul of wit, And tediousness the limbs and outward flourishes, I will be brief»

Думаю, що більшість не прочитала фразу вище. Бо що? — Бо стислість сестра таланту!

Як на мене, одна з ідеальних структур Cover Letter, це:

• Два-три речення на початку. В них кажемо, звідкіля знаємо про компанію, якщо в ній працює знайомий, то часто то плюс. Хоча тоді має сенс передати через нього своє CV, та й додатковий лист не треба буде.

• В 3-6 пунктів за допомогою фактів та цифр пишемо про свій досвід. Якщо ви прям проаналізували вакансію та вже знаєте чим саме будете корисним, то можна сюди винести результати, які ви готові показати після конкретного періоду роботи на новій посаді.

• Абзаци та пункти! Дві складові, котрі майже будь-який текст зроблять кращим. Погодьтесь, коли ви самі бачити полотно тексту, перше, що хоче зробити наш мозок: не читати його, а перейти в іншу вкладку.

Секрет № 4 Конкретика: чого повинні обрати саме вас?

В багатьох аргументація, типу: «Я 5+ років роблю меми, тож підходжу на вашу роль Meme Developer.» Погодьтесь, щось не чіпляє холодне менеджерське серце. Краще: «Я детально ознайомився з вашою вакансією та певен, я зможу для вас розробити саме такі меми, котрі вам наразі треба. Також є великий досвід менторінгу, тож радий буду поділитись їм з junior мемельє. Ось детальніше, про мої результати на минулих місцях роботи ...»

Знову нагадаю, максимально використовуйте факти та цифри. Конкретні результати.

Секрет № 5 Трохи компліментів — завжди гарна ідея

З ідеальною вакансією, як з дівчиною/хлопцем: треба не тільки себе в гарному світлі виставити, а й дати зрозуміти, що компанія/проєкт особливі для вас. Коли людина запарилась над Cover Letter, то 100% є щось особливе в тій позиції. Підкреслите, що саме подобається, чого вирішили відгукнутись саме на цю вакансію. То завжди приємно читати рекрутерам та менеджерам з найму. Але, без перегину)

Завжди гарна ідея — дати прочитати перед відправленням текст такого листа знайомому рекрутеру або топ-менеджеру. Якщо таких нема, хоча б другу. Зі сторони часто видніше в таких питаннях, тож не соромтесь звертатись за допомогою.

Бажаю всім вдалих наймів та чудових офферів! Буду вдячна, якщо є чим доповнити тему: залишайте коментарі.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Пункт 0. — що таке ковер. От ви побачили вакансію і пишете листа, щоб податись туди. Цей лист і є ковер.

1. Бред. Саме ця, або подібна фраза і має обов’язково бути першою у ковері. Відразу вкажіть, що це за лист, що от подаюсь на таку конкретну вакансію, ще й лінку дайте, якщо вона є нормальна.
4. Фраза

Я 5+ років роблю меми, тож підходжу на вашу роль Meme Developer.

Містить стільки ж сенсу, скільки і

Я детально ознайомився з вашою вакансією та певен, я зможу для вас розробити саме такі меми, котрі вам наразі треба. Також є великий досвід менторінгу, тож радий буду поділитись їм з junior мемельє. Ось детальніше, про мої результати на минулих місцях роботи

У ній конкретно вказані роки релевантного досвіду, у другій навіть цього нема, тільки шо менторив начебто джунів на релевантній позиції (а воно їм треба?). І вона коротше, див. пункт 3. Я б ще скоротив до «Я Сіньор Мемельє, маю 5 років досвіду.»

Загалом ковер — це коротко вказати, 1) чому саме ви 2) чому саме у ту контору. По 2) достатньо там: «Я зараз у пошуку роботи і ваша компанія виглядає солідною та привабливою.» якщо є ще причини, чому саме та контора, наприклад, якщо вона відома своїми мемами — теж вкажіть. Пункт 1 — найважливіший. Там головне — чому ви загалом підходите та крутий — оті роки відповідного досвіду і шо там ще. Потім так, що ви робили конкретно, що важливо для тієй позиції у тій контори. «Ви робите меми про котиків, я зробив 69 мемів прям тільки про котиків і у 420 вони якось були присутні.»

Не переоцінюйте важливість ковера. Ціль ковера — пустити далі ваше резюме/CV, не більше (і не забудьте, курво, його прикріпити). Часто місця, де вас шукають, а не ви шукаєте — будуть краще. Туди зазвичай не пишуть (товстий) ковер. Загалом, різниця між мінімальним нормальним ковером та супер геніальним жоволі мала. Не профтикайте тільки вказати що треба. Вам не потрібна контора, де важливо написати геніальний ковер.

2. Свое время ценим конечно, зачем ценить время рекрутов, они за это деньги получают. Выбор кандидата будет зависить от его опыта и скилов, а не от того, загуглил ли он про ихнюю шарашку перед откликом. Это же очевидно.

4. Мусорный пункт, не на что не влияющий. Лесть не идет никому на пользу, а правда про то, что у вас зарплата нормальная или на другие вакансии не берут, никто не скажет.

5. В принципе можно, если кампания тоже предоставляет что то, например, бесплатные обеды, сертификаты в спортзал и тд. Иначе, это вакансия из серой массы и нечего ей делать комплименты

Светлана, благодарю вас за интересный пост!
Насколько я вижу, у вас достаточно высокая планка к кандидатам. И вы приводите в пример, что идеальный кандидат должен изучить данные о компании и сматчить их с опытом, чтоб написать идеальное сопроводительное письмо.

Проблема в том, что у вас в публично-доступной информации (сайт) не на что бросить глаз. Своих продуктов у вас нет.

Может ли обычная сервисная компания рассчитывать на индивидуальный подход со стороны кандидатов? Если вы будете готовы обсудить эту ситуацию — дайте пожалуйста три ключевые фишки, которые отличают вас от других сервисных компаний?

Ви вже щось подібне писали раніше dou.ua/forums/topic/22135 , а потім видалили, то який тоді сенс коментувати чи критикувати ваші тексти.

Написав коментар для фахівців, яким взагалі лінь дивитись попередню діяльність рекрутерки.

Підписатись на коментарі