Helping Hands — онлайн-платформа взаємодопомоги. Частина 1

Попередня публікація про створення ідеї дала мені зрозуміти, що ідею варто описувати детальніше. Додаткова інформація, допоможе зрозуміти і тебе як засновника, і дати об’єктивніше оцінку проєкту. Тому готуйтесь до лонгріду. Це буде частина перша.

Я працюю у сфері дизайну та маркетингу більш як 15 років. Останні 6 років моя стихія це UX та Product Design. Я працював у різних доменах та з проектами різної складності. Тому як створюються та розвиваються продукти в мене уявлення є. Але створення власного продукту це для мене зовсім нове.

Передісторія ідеї

Ідея зявилась близько року тому. Саме повномаштабне вторгнення змусило на власному досвіді зрозуміти, що кожен може бути корисним задля миру, задля благополуччя суспільства вцілому. Наприклад, я міг долучитись до певних активностей у свій позаробочий час. Наше місто відносно недалеко знаходиться від білоруського кордону, тому в перші дні було важливо мобілізуватись і я не хотів бути осторонь. Тому в певні дні я долучався до копання окопів. В інші дні долучався до батальйону дизайнерів і робив свій вклад у поширення інформації.

Тому я зрозумів, що кожен може бути корисним суспільству. Незалежно від кваліфікації людина може робити добрі вчинки чи суспільству загалом та окремим людям зокрема. І звичайно не лише у воєнні часи. І було б добре мати інструмент або середовище, яке дозволить розуміти потреби людей. Особливо людей, які є поруч. Тому що коли хтось є поруч, з проблемою, яку ти можеш відносно швидко вирішити та маєш бажання це зробити, то варто мати такий інструмент.

Це короткий ворк-флоу, який я уявив на той момент.

  1. Мама Ірина з двома дітьми придбала та замовила новий холодильник. Її попередили, що доставка не включає послуги вантажника. Тому холодильник доставити на другий поверх це її зобовязання. Ірина не знає до кого звернутись, щоб впродовж години їй хтось допоміг. Тому вона відкриває додаток і створює запит про допомогу.
  2. Андрій працює віддалено за комп’ютером. Час від часу відвідує спортзал, має кріпке здоровя. Він розуміє, що його гнучкий графік дозволяє йому відлучатись і комусь допомогти фізично (принести, віднести або щось доставити), якщо це буде не далеко від району де він мешкає.

Далі працює система сповіщень. Андрій має вирішити чи хоче він прийняти запит від мами Ірини. Також він може подивитись на мапі перелік схожих запитів і прийняти, який відповідає його можливостям. Також Ірина може подивитись на мапі перелік людей, які надають схожу допомогу. Або ж прийняти пропозицію Андрія, яка надійшла їй у сповіщені. Після того як запит було прийнято, вони між собою контактують і домовляються про зустріч і розв’язання проблеми.

Власне це була головна ідею додатку. Це віра у те, що не потрібно вступати у волонтерські організацій, щоб допомагати іншим. Варто лише визначитись чим ти хочеш і можеш допомогти, де і в який час. Тоді система надасть тобі релевантні пропозиції або запити.

Час від часу я повертався до цієї ідеї. Для початку я хотів створити дизайн цього додатку для власного портфоліо, як case study. Інколи я натрапляв на різного роду гранти, які могли підтримати створення подібних продуктів. Це дало додатковий стимул розвивати ідею у щось більше ніж просто дизайн. Тому я прийняв рішення спробувати податись на грант від USF.

Отже, ознайомившись з вимогами подачі заявки почалась робота над проектом.

Helping Hands

Я вертався декілька разів до питання: чи це має бути додаток чи вебсайт. І що саме має бути першим. Перші екрани прототипи я створював для мобайл додатку. Але чим більше я думаю про можливий функціонал, тим більше розумію, що це має бути саме платформа.

Короткий опис

Helping Hands — це онлайн-платформа взаємодопомоги, яка дозволяє користувачам розміщувати оголошення про безоплатні послуги на певний період часу (наприклад, 1-2 години в день) для тих, хто цього потребує онлайн або безпосередньо в певній локації.

Платформа забезпечує зручний та простий спосіб знайти людей, які шукають безоплатну допомогу в певній галузі, та поєднати їх з виконавцями, які можуть надати ці послуги безплатно. Це можуть бути послуги будь-якого характеру, наприклад, допомога з покупками, ремонтом, готуванням, перекладом тощо.

Пошук цільової аудиторії

Питання про аудиторію насправді змусило робити серйозні функціональні зміни в додатку. Спочатку додаток був розрахований на пересічних людей, які час від часу могли комусь допомогти. Але як порахувати ринок такої аудиторі? І чи є сенс розвивати продукт, для аудиторії яку важко вирахувати? Тому рішення було концентрувати свою увагу на реальній аудиторії — волонтерів. Не усі волонтери працюють з благодійними організаціями, щоб виконувати свою діяльність. Але більшість вони себе сприймають як волонтери. Отже, досліджувати ринок стане простіше, а значить потребу в продукті буде легше підтвердити.

Цільова аудиторія

  1. Добровольці або волонтери, які шукають нові можливості взаємодії та пошуку людей, якім готові допомогти відповідно до своєї компетентності та виділеного часу і місцезнаходження.
  2. Люди, які шукають безплатну матеріальну, нематеріальну та фізичну допомогу та послуги у різних сферах.

інші групи ЦА (чому я включив ці групи розкажу згодом):

  • Організації, які надають соціальні послуги:

Ця група включає неприбуткові організації та благодійні фонди, які надають соціальні послуги, такі як допомога безхатькам, дітям, людям з інвалідністю, та інші. А також вони шукають волонтерів для певних проектів або ініціатив.

  • Компанії з соціальною відповідальністю:

Ця група включає компанії, бізнес які мають соціальну відповідальність та бажають підтримати розвиток проекту HH шляхом фінансування, надання волонтерської допомоги або співпраці.

Проблеми, які може вирішити продукт

Тепер, коли я знаю хто моя ЦА, мені стало легше сформувати проблему, яку вирішує продукт. Варто було розібратись не лише з проблемами волонтерів, але й з мотивами.

  • Чому люди хочуть допомагати?
  • Чому люди стають волонтерами?
  • Що стримує людей ставати волонтерами, які перешкоди вони зустрічають?
  • Що мотивує людей займатись волонтерською діяльністю?

Спираючись на відповіді на ці питання, можна було б створити продукт з таким функціоналом, який би відповідав очікуванням потенційним користувачів.

Мотивація добровольців

Отже, спираючись на результати мого опитування та ряд інших досліджень стає зрозумілим, що мотивація волонтерів є багатофакторною, і вона може містити альтруїстичні, соціальні, особистісні та кар’єрні чинники.

  • Альтруїстичні мотиви: Багато волонтерів мотивуються бажанням допомагати іншим, робити добро та мати позитивний вплив на суспільство.
  • Саморозвиток: Волонтерство може надавати можливості для навчання, особистого розвитку та вдосконалення професійних навичок.
  • Соціальні мотиви: Волонтерство може сприяти соціальному спілкуванню, зближенню людей та встановленню нових знайомств.
  • Задоволення від виконаної роботи: Волонтери можуть отримувати задоволення від успішного виконання завдань та досягнення результатів.
  • Визнання та нагороди: Волонтери можуть бути мотивовані отриманням визнання та нагород за свою діяльність, що сприяє підвищенню їхньої самооцінки. Зайнятість у справі, яка відповідає їхнім цінностям та інтересам, може забезпечити відчуття задоволення та змістовності.
  • Структура організації: Мотивація волонтерів може залежати від культури, цінностей та структури організації, в якій вони працюють.
  • Зворотний зв’язок: Регулярний зворотний зв’язок та оцінка вкладу волонтерів можуть сприяти підтримці мотивації та досягненню успіху.
  • Відповідальність: Деякі люди відчувають обов’язок допомагати своїй спільноті або певним причинам.

Перешкоди

Інші дослідження вказують на ряд перешкод до волонтерства:

  • Недостатня кількість вільного часу: багато людей мають зайнятий графік ділової або особистої діяльності, що не залишає достатньо часу для волонтерства.
  • Незручний графік роботи: волонтерство може вимагати присутності в певний час або на певний період, що може бути несумісним з графіком роботи потенційного волонтера.
  • Недостатня інформація про можливості волонтерства: люди можуть не знати про можливості волонтерства або не мати достатньої інформації про те, як стати волонтером.
  • Страх перед відмовою або невмінням допомогти: багато людей можуть боятися бути відхиленими або не вірити у свої здібності, що може перешкоджати волонтерству.
  • Недостатня підтримка від організації та співробітників: волонтерство може вимагати співпраці з організацією та іншими волонтерами, і якщо ця підтримка недостатня, то волонтерство може бути складним або неможливим.
  • Недостатня мотивація або інтерес до волонтерства: без належної мотивації або інтересу до волонтерства, люди можуть не бачити сенсу у волонтерстві.
  • Фінансові обмеження: багато людей можуть мати фінансові обмеження, які роблять волонтерство неможливим.
  • Фізичні обмеження або обмеження у здоров’ї: фізичні обмеження або обмеження у здоров’ї можуть перешкоджати волонтерству.
  • Недостатня освіта або навички: деякі види волонтерства можуть вимагати певної освіти або навичок, що може перешкоджати волонтерству.

Якщо звузити ряд задач, який може вирішити продукт, то це виглядає так:

Ринок можливостей в Україні

Населення України станом на 1 січня 2022 року становило 34,5 мільйона осіб. Тому що понад 7,9 мільйона українців виїхали за кордон через війну. 86% українців стали благодійниками, а 33% долучилися до волонтерства.

  • Живуть за межею бідності: <50% (18 млн)
  • Благодійники: 70% (29,67 млн)
  • Фінансова підтримка: 76% (26,22 млн)
  • Волонтери: 33% (11,57 млн)
  • Безоплатне надання послуг: 13,35 млн (45% благодійників)

Якщо спиратись на ці цифри то близько 10 млн. волонтерів України, можуть використовувати додаток у своїх цілях. І ще більше людей мають потребу у соціальній чи фінансовій допомозі. Значний відсоток населення України (80%) є благодійниками, а це означає що вони готові надавати фінансову допомогу, де є нагальна потреба.

Ринок можливостей у світі

Понад 1 мільярд людей у всьому світі добровільно допомагають іншим.

Так виглядали перші прототипи мобайл додатку

Helpfulpeeps is closing down

Ще трохи хочу розповісти про історію з **Helpfulpeeps. Це проект, який проіснував з 2014 по 2021 рік. Коли я досліджував конкурентів і схожі проекти, то зустрів цей проект. Насправді велика частина ідеї та мети Helpfulpeeps збігалася з моєю. І я намагався зрозуміти що пішло не так, чому проект закрився. І для цього я вийшлов на колишнього співзасновника Saf Nazeer, щоб дізнатись у чому був його успіх і в чому була причина закриття. І мені вдалось вийти з ним на відеодзвінок.

А що він мені сказав та що порекомендував, я розповім у наступній частині.

Також я розпишу про інші питання, такі як бізнес-модель, про стратегію просування. Також розповім які питання досі відкриті. А також покажу перші клікабельні екрани веб-платформи.

Долучайтесь до обговорення у групу в Телеграмі

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ви знаєте, справді. Проєкт має дуже схожу місію, навіть реалізація дуже схожа з тим, про щоя думав. Хоча шкода, що він не є популярним та повільно розвивається. Плани у них дійсно правильні, і якщо впевнено рухатись та реалізувати їх, то необхідність у моєму рішені можливо буде не актуальною.

Якщо у Вас однакове бачення та цілі, то розгляньте можливість якось долучитися до вже інсуючого продукту та допомогти їм розвиватися швидше. Навіть увесь цей топік — це вже гарний cover letter що явно демонструє, що Ви «у темі» і маєте бажання реалізовувати її.

Багато факторів до цього часу змушують мене частіше переглядати свій підхід до продукту і те, яку унікальність він несе і яку реальну проблему він може вирішити.

Самый главный вопрос: деньги где?

А давайте запропонуйте варіанти. Це ж серйозне питання для обговорення. Мої варіанти, думки та припущення ви прочитаєте у наступній частині. А мені цікаво Ваша думка.

Пока я не вижу ничего такого, чтобы хотелось поучаствовать. Ни как волонтер — ни как разработчик. Но попытка засчитана, пробуйте еще

Насправді дякую, це хороший коментар від вас.

оце вже набагато краще ніж попередній допис

Підписатись на коментарі