Фідбек по «Стратегії розвитку інновацій» Мінцифри

У Мінцифри створили драфт Стратегії розвитку інновацій та закликають до його обговорення. Олександр Борняков додав, що в Мінцифри очікують отримати пропозиції, як зробити Стратегію ґрунтовнішою і практичнішою.

*Лінк на цей пост буде відправлений на пошту Мінцифри, запрошую поділитися вашими думками в коментарі. *

В документі 2 теми: стартапи і наука.

В науці не розуміюся, а от до стартапів маю відношення, тому є думки.

Цінність стартапів для України

В авторів документу нема розуміння користі функціонування стартапів, яку вони дають громадянам України.
Основна користь з них — це податки, які розподіляються на ЗСУ, дороги, університети і т.д. Більше податків — краще добробут громадян.

Основна проблема

Основна проблема на даний момент: стартапи реєструються не в Україні, відповідно сплачують ці самі податки десь в штаті Делавер чи Естонії.

ОК, до мене може не бути довіри, давайте зацитуємо Дениса Довгополова, поважну людину в стартап спільноті (дослівний переклад з російської):
«На що фактично працює наша система? Наша система (без глубинних інституціональних реформ) працює на те, щоб надувати капіталізації американських компаній, заснованих українцями.»

Як можна не розуміти (чи ігнорувати?) що ця проблема є основною — мені незрозуміло (хоча в тексті документу побіжно згадано «відтік мізків»).

Наскільки я розумію, позиція держ. діячів з Мінцифри така: ну от стартапи реєструються в США, але наймають працівників то в Україні!

ОК, але за такою логікою краще надавати преференції аутсорсерам і аутстаферам, адже вони створюють в десятки разів більшу кількість робочих місць —> платять в десятки разів більше податків. Тобто логіка Мінцифри є хибною.

Чому стартапи не реєструють Україні?

  • Позиція Мінцифри — сформульовано не існує, за непрямими ознаками можна зрозуміти, що вони вважають причиною податки, законодавство, рівень освіти.
  • Позиція European Bussiness Association (і моя) — неадекватна судова і правоохоронна система (з величезним коефіціентом ваги) + законодавство і податки.

Які реальні інструменти для стартапів надає держава?

Інфраструктура, навчання, акселератори — це все вітаміни.
НЕМА ПРОБЛЕМИ В ДОСТУПІ ДО ІНФОРМАЦІЇ / НАВЧАННЯ

Потрібні гроші. Мотивовані талановиті люди і так знайдуть в інтернеті все, що їм треба, а от грошей вони не знайдуть і поїдуть шукати кращих умов за кордон.

Держава принесла стартаперам 2 реальних інструменти — це гранти від Ukrainian Startup Fund та Дія Сіті (як би дивно це не звучало на DOU).
Але через те саме НЕРОЗУМІННЯ ЦІННОСТІ СТАРТАПІВ ДЛЯ УКРАЇНИ ці інструменти діють максимально неефективно (USF під час воєнного стану взагалі гранти не видає).

USF:

  • Більшість стартапів (можливо, пізніше доповню статистикою, навскидку — 90%+), які отримали грант зареєстровані і платять податки не в Україні. Формально вони отримують грант на ФОП одного з засновників, але ведуть діяльність через закордону юр. особу.
    Згаданий вище, Денис Довгополий є засновником Unicorn Nest, який зареєстрований в Люксембурзі. При цьому Unicorn Nest отримав $50k від USF. Абсурд!
    Skyworker, Fuelfinance — таких прикладів десятки.
  • USF промотує стартапи, зареєстровані не в Україні (4/5 стартапів, що поїхали на конференцію — американські)
  • Грант оподатковується (це нонсенс взагалі). Тобто держава формально дає тобі $25к в UAH еквіваленті, з якого по факту ти отримуєш $20k
  • «Експерти» фонду працюють безкоштовно, тобто не несуть ніякої відповідальності за свої дії. Наприклад, є прецендент, коли один з експертів (Сергій Довгополий) назвав стартап «трешем». Величезна кількість «експертів» не має досвіду розвитку власного стартапу, а займалась лише «навчанням».

ДіяСіті:

— Це дійсно крута штука, що в межах ДіяСіті стартап може обрати сплату податка на виведений капітал, також додані законодавчі можливості щоб надавати equity працівникам

— Проблема в деталях: для того, щоб перебувати в ДіяСіті стартапу треба мати 9 (!!!) людей з ЗП > 1200 євро після першого року перебування.
Ця умова ламає все.
Величезна кількість стартапів з мільйонними прибутками роками не будуть мати стільки працівників, або взагалі ніколи.

Абсурд: механізм є, але завчасно зрозуміло, що він не буде працювати для стартапів.

Що робити?


Який ідеальний підхід для стартапів на перехідний період? (до створення нормальної судової + правоохороної системи, законодавства для стартапів)

  • Дія Сіті: Прибрати норму про 9 людей
  • USF: давати гранти виключно укр. компаніям, на умовах, що за створення аффільованої компанії в закордоній юрисдикції стартап поверне грант.
    Кількість бажаючих зменшиться (відповідно і кількість витрат на гранти), стане можливо видавати меншу кількість грантів навіть під час війни.

На що це потенційно може вплинути?

В Україні 250к+ IT-спеціалістів, частина з яких має pet-проекти, які потенційно можуть стати УКРАЇНСЬКИМИ bootstrapped стартапами.

За фінансової підтримки держави кількість цих стартапів збільшиться, частина з них стане прибутковими і мультимільйонними. Це лише справа часу, коли закордонні інвестори, в гонитві за прибутками, ризикнуть інвестувати в один з цих стартапів (в українській юрисдикції), що, за позитивного результату, відкриє дорогу для подальших інвестицій.

Чи існують вже такі кейси? Так!
— MacPaw — компанія в українській юрисдикції
— CaptainGrowth був куплений за $3.75M як українська ТОВ

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

То: Борняков

Шановні дармограї

За бізнес:

неадекватна судова і правоохоронна система

Саме так

Плюс неадекватне адміністративне навантаження

Ніде в нормальному світі нема кала у вигляді податкових накладних, всюди інвойса досить блін

Ніде в нормальному світі не треба вести бібліотечний фонд, якщо книжку треба купити в компанію

Спростіть блін ведення, зробіть нормальні суди в яких можна щось вирішити

не зайобуйте перевірками

Відшкодовуйте пдв вчасно

Щоб вести бізнес має бути досить калькулятора і бухгалтера в об’ємі часу до 2 годин на місяць, всьо, решта це зручності ведення

Правила мають бути на десятки років, а не на півроку

Всім серйозним людям насрать на відсоток податків якщо вище не працює, без нормальних правил — хоч блеать доплачуйте 5%, все ніхто адекватний сюди не заведе в цей мафіозний корупційний срачидник свій капітал

За стартапи:

Без першої частини, забудьте про стартапи в Україні

Але якщо зробите те домашнє завдання вище, можна подумати над
— вільним рухом капіталу
— податкові знижки для нових компаній в певних галузях в перші кілька років до 5-10 штату

Я казав щось про дія.сіті? Нє. Бо дія.сіті — це красивий відштукатурений совковий госпіталь посеред совкового болота.

Я казав щось про 0% — 5%? Ні, бо якщо правила відомі, зручні, а податкова не чекіст з піцтолєтом у твого віска, не влом і 18% заплатити з прибутку

Але з метою збирання народної підтримки, можна б і знизити до 5% на 10 років. На мій погляд це некритично. Критичне спрощення ведення

З повагою до марнограїв
відвідувач доу

Ну дык в том и смысл, что 5% берётся с полного оборота, а не 18% с (доход-расход) и заодно никто не администрирует расходы. Ну и заморочка с «библиотечным фондом» вроде бы касается только юр. лиц, у которых всё имущество должно быть посчитано и описано. ФОПов это не касается.

касается только юр. лиц

Так в тому й прикол що аудиторія обіженок на доу — це фопи

А борнякови й фьодорови думають про юросіб в першу чергу. І дія сіті це для юросіб в першу чергу

З мішанини виникають срачі

Ти в принципі прав, 18% з прибутку тов на загальній це не порівнюється з 5% фоп 3ьої групи на єп

Ну і тут в мене непонятка, що можуть нарекомендувати в цьому питанні фопчікі які часто і навіть свої звіти річні не бачать. Але стаття є, питання є і буде злива

Годовые отчёты — это 1-й и 2-й группы. У 3-й группы квартальные. Опять же как я вижу Дия.Сити задумывается как определённая «упрощёнка» для юр. лиц. И в принципе мне она фиолетова, пока мне как фрилансеру не мешают работать на ФОПе, т.к. организовывать IT-юрлицо или в нём работать в ближайшее время не собираюсь. А что там мутят Борняков и Фёдоров c юр. лицами, то как говорили древние: «Videant consuls...». Если схема работы окажется неприемлимой для организаторов бизнеса, то её просто не будут использовать, если есть альтернативы.

нічого немає про відвищення безпеки ведення бізнесу в Україні

Спроби залучити стартапи в Україну нагадують спроби виростити пшеницю на голій скелі. Уже і сторони світа обрали по всій науці, і найкращі правила написали, і табличкі «Велике будівництво» поставили по периметру, але під ногами гола скеля, і насіння здуває вітром.

Неможливо залучити ніякий бізнес з довгим періодом повертання інвестицій, поки не буде реальних гарантій його захисту. Тобто, поки не будуть працювати закони і незалежні суди. До тих пір ніхто у здоровому глузді не буде тут реєструвати тут компанію, бо одного дня податкова почне нагинати з невідомої причини, або якийсь підарас депутат захоче собі ласий шматочок. А тим більше, ніхто не буде тут розвивати бізнес, який потребує капітальних інвестицій: будівництва дослідницьких центрів, технологічних заводів тощо. Бо його рано чи пізно спіткає доля MacPaw

Є bootstrapped стартапи, яким не потрібно залучати інвестиції, саме на них треба робити фокус.
Про MacPaw — ви абсолютно не праві, бо проблеми на у MacPaw, а у «МакПау проперті менеджмент» і не через їх діяльність, а через оборудки с землею.
Це просто гачок Косована був подати це в ЗМІ так, наче б то це атака на технологічний бізнес.

Я впевнений, шо стартапи на 1 — 100 мільйонів ніхто чіпати не буде, а якшо і будуть — можна відстояти за допомогою tech-ЗМІ типу dou, ain, vector, MCTOday, потім і інші підключаться.
Це великий резонанс, якщо хтось нападе на стартап, історія з МакПау це показала

На мою думку, ви перебільшуєте можливості та ефект резонансу. Тим більше, якщо це мільйонний стартап, а не ділянка біля Дніпра.

Я впевнений, шо стартапи на 1 — 100 мільйонів ніхто чіпати не буде

А я думаю, що навпаки. У будь-якому разі, перевіряти поки дурних нема.

великий резонанс, якщо хтось нападе на стартап, історія з МакПау це показала

історія з макпау показала, що держслужбовці в питаннях дотримання закону готові захищати «своїх» який би привід не був

Це та сама корупція, припудрена лише, «захистом» бізнесу

Банальний тиск на правоохоронну систему, яким у нас часто зловживають в будь-яку сторону

Міністру має бути начхать на макпау, як окрему компанію.

Він мав сказати: обшуки були не у МакПау, а у директора, який володіє іншою компанією. Слідство покаже.

А в нас приймають якісь закони вже під приводом захисту окремого чесного бізнесмена. Висловлюють офіційну думку хто правий в новинах.

Такою пургою він напудрить очі кому завгодно, тільки не тим хто розуміє що це насправді значить.

А дяді з грошима бачать інше: міністр і купа депутатів тиснуть на слідство

Или под соусом «следствия» организуется банальное рейдерство.

Це теж озвучена позиція і тиск на слідство

Я от іншої думки, чесний косован захотів як чесна людина пляж на водосховищі серед незайманого мальовничого державного лісу

якщо це справді рейдерство, там сажать усіх тоді треба разом з косованом

Мій пойнт що якщо ми боремось з корупцією то з ротів міністрів і депутуток не може звучати нічого крім «слідство вирішить, макпав проперті не айті компанія»

А так ми не боремось з корупцією, і майбутнього без корупції нема, от і все

Понимаете, тут тоже вопрос ещё из-за чего весь сыр-бор. Какой смысл обыскивать офис IT-компании и изымать технику из-за нескольких срубленных ёлок? Что они там найти хотели?

є слідство і є процедури

якщо теоретично якийсь сео уникач податків чи замішаний у чомусь то як це довести? Копії не завжди можливо робити і дані часто взагалі зашифровані. Без доказів піде на волю прямо з суду.

Тому треба брати весь сервак чи де воно там лежить :)

Питання тут може бути до скоріше до корупційності органів а не до процедур слідства

Якщо ти гендир макпав і не хоч щоб макпав паралізували через іншу макпав проперті — тримай їх окремо. От і все.

Так дело было за неуплату налогов или за срубленные ёлки? Потому что в нормальной правовой системе, если идёт расследование незаконной вырубки и ордер на обыск дан искать доказательства по ней, то искать неуплаченные налоги нельзя и даже если они будут найдены, то суд эти доказательства не примет. А теперь возникает более интересный вопрос: какие доказательства можно найти на компьютерах IT-компании, которые бы имели отношения к срубленным ёлкам? Что касается того, чтобы держать отдельно. Тогда уж нужно как настоящий вор в законе быть круглым сиротой и не иметь официальной семьи, ибо возможны наезды через «связанных лиц». Так что ли?

Це спекуляції на пустому місці

Ви прокурор?

какие доказательства можно найти на компьютерах IT-компании, которые бы имели отношения к срубленным ёлкам?

Для того й шукають

Ще раз, якщо гендир веде мутки і тримає обидві компанії в одному офісі — сам баран

Робота слідчого — опечатувати і забирати по процедурі, а не розбиратись який там комп айті-компанії а який ні

как настоящий вор в законе быть круглым сиротой и не иметь официальной семьи, ибо возможны наезды через «связанных лиц». Так что ли?

Йес, якщо ти мутиш щось незаконне то так ховай це щоб не знайшли і або труси зніми або хрестик надінь

коли косован заявляє в тих інтерв’ю шось типу «ой я нічого не знав, це для рекреації працівників, купівля була законна, а земснаряд там уже був» це просто смішно для людей які хоч трохи розбираються в компаніях, процесах, в землі і законах

Все він знав прекрасно і знав що саме, і для кого і що робив, і що купляв

Опять же в нормальной правовой системе доказательства от прокурора переходят на рассмотрение к присяжным. И от адвоката тоже. И я смотрю на дело, как потенциальный присяжный. И с трудом себе представляю, что можно найти на компьютере, который использовали для разработки програм или сайтов, что бы имело отношение к срубленным ёлкам. Во всех таких делах есть такая штука, как здравый смысл, и когда он теряется, то доверия к такому правосудию быть не может. И даже если бы держал в разных офисах, с тем, как у нас судьи выписывают санкции на обыск, то вынесли бы все офисы. Кстати, вернёмся к вопросу о срубленных ёлках. Что-то мне подсказывает, что в штатах судья не дал бы ордер на обыск в легально работающей компании в этом случае. Он бы дал ордер на предоставление определённой информации, которую запрашивает следователь, а вот уже непредоставление или предоставление ложной информации — это уже был бы состав «препятствования правосудию».

в штатах судья

є наше законодавство і процедури, слідчий теж сам попаде якщо не буде їх дотримуватись

те що міняти треба без питань, я не знаю, може й треба, я не спец в кримінальному праві і досудових процедурах, для цього в нас вводять конкурси щоб були незалежні.

Але ж я не про це, ви все кудись в лєси, луга і стєпі ведете

Я про те що міністри й депутутки тиснуть на слідство

В штатах це було б obstruction of justice, felony і увага вже федеральних органів

Чувак, ценю усилия но им по***. Цель чиновников — сбить как можно больше бабла и свалить. Как это сделал уже кролик Сеня

По моїм естімейтам — 3-5% шо такі обговорення можуть хоча б трохи вплинути)
Ну і склад чиновників не вічний, он у Міносвіти зара великі надії на Оксена Лісового, кароч треба готувать грунт)

Это того, который сплагиатил диссертацию и хочет обрезать и так куцее образование в школе?

Да, саме той. Подивимось як вирулить з цієї ситуації

Мой прогноз: сделает вид, что ничего нет

Десь в інтерв‘ю на УП здається, чув від вельмишановних депутаток від СН та Голосу і по сумінистцву викладачок в університетах, що той самий Оксен Лісовий сказав, прийнявши на себе обов’язки що: «він не знає з чого почати» і «був би радий допомозі колег».

Одразу кажу що цитати неточні і в інтерв‘ю сказано точніше, але суть та сама. Дуже сильно не думаю, що він там щось змінить, як він прийшов не знаючи що роботи та ще й з такою допомогою «коллег» які просто копіпастять Польску систему освіти.

Лінк на інтерв‘ю youtu.be/Lfx3_9wMxMo

«він не знає з чого почати» і «був би радий допомозі колег».

А ніхто не може знати з чого почати. Точніше, якраз ясно з чого почати: аналіз і формалізація поточної ситуації, щоб можна було визначити пріоритетні напрямки.

Тут проблема в тому, що вся система освіти у нас всрати:
— шкільна освіта, до 50-х років 20-го сторіччя трималась на запозиченнях з західної освіти, потім почала плавно деградувати. Ринкова економіка її сильно просадила (бо вона була не готова до чогось окрім командного режиму роботи). Онлайн навчання добило те що залишилось (соціальні навички);
— професійна освіта мертва;
— вища освіта виконує роль професійної освіти. Як результат цього дуже мала кількість людей, які готові щось змінювати і брати відповідальність на себе;
— особливий бонус — це небажання самих освітян (тих хто має вплив) щось змінювати. Якщо є якісь зміни, то це рівень 1 вчитель десь в школі, максимум заряджений завкаф/декан в універі, який змушений відбиватись від адміністрації універу, назяво і тд.

Лінк на інтерв‘ю youtu.be/Lfx3_9wMxMo

Не витримав навіть 10 хв. Але за цей час пані Грішина продемонструвала з якими проблемами доведеться боротись тому хто хоче робити реформи: що якісно було зроблено вона сказати не може, але процесом вона задоволена, а ще вони зробили купу соціальних речей (знову ж не якість освіти). Та навіть про соціальні речі вона трохи оминає той факт, що порізали бюджети, а в деяких вишах ЗП не платили всю минулу весну.

Щодо Лісового, то тут скоріше надія, що буде хоч щось робити, на фоні досвіду зі Шкарлетом. Давайте подивимось, що почне робити.

В мене якщо чесно довіри нема до обох депутатів. І мені дуже не хотілося би, щоб вони щось радили міністру взагалі. Вони дуже далекі від шкільної освіти і всього іншого наведеного переліку.

Точно можу сказати, що маю педагогічну освіту і що пройшов весь шлях від практики в університеті, де робив все від аналізу дітей на уроці до класу загалом і закінчуючи роботою в різних школах(хоча і не довго) в місті Києві. Писав наукову роботу по мові програмування Scratch, яку успішно стибзила Морзе(від підручників за авторством цієї ж особи я думаю всі в захваті (в переносному сенсі цього слова) ). Хоча в школі було цікаво побачити у рознарядці з МОН тему своєї наукової роботи з іншим прізвищем ;) Диплом за перше місце за те щастя в мене досі десь валяється. Хоча вчителі коли питаю їх окремо плювались на Scratch. Хотів як краще, але вийшло як завжди. Прошу батьків помідорами не жбурляти :))

Але по сабжу

Просто поєднати одну систему з іншою, це нажаль не вихід. Бо ти працюєш у звичайній школі з тими підручниками і программою від МОН яка вже є. Але в свій час намагвся це поєднувати з більшою кількістю практики і пралелльно наводити приклади з життя, щоб зацікавити дітей до вивчення предмету. Останнє на мою думку не менш важливе.

Программа по якій діти вчаться, нажаль — outdated, місцями я б сказав треба писати — deprecated.

Навчання онлайн де вчитель витрачає більшу частину уроку на те щоб дитина включила камеру це теж не ок. Я вже не кажу про офлайн де ти в прямому сенсі витрачаєш хвилин 15 на узбагаин і залишок 30 хв на урок виглядає як спринтерська дистанція у спробі пояснити складну тему на пальцях.

На мою думку, багато чого треба передати з вищої освіти у шкільну. Бо коли навчався при КПІ, то думав чому у школі не було прийнамні такої ж лабораторії з фізики як і в університеті або трохи меншої але з необхідним обладнанням. Це ж блін цікаво, і викликає живий інтерес напкриклад до вивчення предмету.

Я вже не кажу, що ту ж геометрію частково класно вивчати паралелльно з робототехнікою де ти в живу бачиш для чого потрібна та довжина кола на прикладі колеса і відстані за один оберт.

В нас просто цікаве йде в бізнес або у виші, а школа десь на узбіччі.

великі надії на Оксена Лісового
склад чиновників не вічний

Потрібно будувати інститути, а не особистості. Бо будь-які здобутки будуть помножені на нуль через 5 років, коли пересічному покажуть новий серіал і наобіцяють 4К ЗП вчителям

По тому, як вирішуються важливі питання для ІТ спільноти на державному рівні (те ж бронювання) можна побачити, що насправді державі плювати на ІТ. Оскільки люди а не гроші є для стартапів найціннішим активом, немає сенсу говорити про реєстрацію тут стартапів, доки в нас не буде професійної армії і гарантії бронювання.

НЕРОЗУМІННЯ ЦІННОСТІ СТАРТАПІВ ДЛЯ УКРАЇНИ

Ця теза повторюється кілька разів, але:
— доведення, що немає розуміння не наведено
— аргументація за те що стартапи важливі (про податки) дуже слабка, бо всі бізнеси платять податки.

неадекватна судова і правоохоронна система (з величезним коефіціентом ваги) + законодавство і податки.

Ось тут велика проблема і її не можна вирішити «частково»: якщо судова та правоохоронна системи неадекватні, то ніякі ДіяСіті та податкові ініціативи не будуть працювати.
Одна з моїх претензій до діясіті, що ця ініціатива просто маскує реальні проблеми:
— непрацююча судова система (оце фактично нівелює будь-які зміни у «корпоративному законодавстві»);
— застаріле трудове законодавство;
— застаріла податкова система.

Якщо ви прочитаєте документ Мінцифри, я думаю, вам стане зрозумвло чому нема доведення.
В документі про це просто не згадується.
Крім податків якоїсь особливої користі від стартапів я не бачу, можливо це я просто не в курсі, якщо ви знаєте — поділіться, будь ласка.

Крім податків якоїсь особливої користі від стартапів я не бачу,

Якщо не бачите, то незрозуміла претензія до мінцифри. Податків від них (допоки вони стартапи) менше ніж від аутсорсу, тому і пріоритет менше :)

Аутсорс, на відміну від стартапа, фізично неспроможний стрибнути вище своєї голови.
Технологічні стартапи — це, перш за все, висока додана вартість (типова маржинальність SaaS-стартапу — 60-80%). По-друге, з сотні стартапів десять спокійно переростуть всіх наявних аутсорсерів, а один і в єдинороги виб’ється.
Ще один ефект стартапів — cultural impact. Ми в технологічному світі всім відомі як аутсорсери. Сотня успішних стартапів запустить процес заснування продуктових компаній іноземцями в Україні.

Щоправда так, спочатку треба розібратися з корупцією.(

Ви не розумієте суті: не має різниці з маржинальності і єдинорогів, якщо податки платяться в США. В Україні платять податки тільки з працівників, тому тільки кількість працівників рішає, станом на зараз

Мав на увазі ситуацію, коли стартапи реєструються в Україні і всі податки платять тут.
Але повторюся, умови для цього наразі відсутні.

Мав на увазі ситуацію, коли стартапи реєструються в Україні і всі податки платять тут.
Але повторюся, умови для цього наразі відсутні.

Ще треба розуміти, що навіть подолана корупція не факт що допоможе. Бо венчурному фонду простіше інвестувати в американський стартап, а не в іноземний.
Тут треба робити купу реформ. Ці реформи не є в зоні відповідальності мінцифри (і що важливіше в зоні компетенції). Але мінцифри може виступати «замовником» таких реформ (але для цього «треба яйця»)

венчурному фонду простіше інвестувати в американський стартап

Ніт, це зараз легше бо україна це дикий захід без правил. Загалом венчурному фонду пофіг, фонд дає тому хто за столом, просто за стіл американцям ближче сісти Але закордон це вже може бути ireland vs ukraine :) а далі oh shit ukraine — that corrupt country with klitchko that is in war? Отут в цьому реченні треба борняковим і фьодоровим працювати, а не херньой страдать

треба яйця

Гг нагадалося
youtu.be/6FWfKoc-MKM

Аутсорс, на відміну від стартапа, фізично неспроможний стрибнути вище своєї голови.
Ще один ефект стартапів — cultural impact.

Так я це все розумію. Але як з’ясувалось, ТС ні, тому мені незрозумілі його претензії (свої я розумію)

Та я по кнопці схибив, мій реплай мав бути на одному рівні з вашим.)

Основна проблема на даний момент: стартапи реєструються не в Україні, відповідно сплачують ці самі податки десь в штаті Делавер чи Естонії

Як жеж так вийшло

Підписатись на коментарі