🎙 «Питання якості». QA Podcast #9. Автоматизація — переоцінена | ChatGPT буде писати тести за вас

Усі статті, обговорення, новини про тестування — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | QA!

У дев’ятому випуску тестувальницького подкасту «Питання якості» обговорюємо те, що хвилює QA-спільноту. Цього разу ведучі поговорили про автоматизацію, чи замінить штучний інтелект тестувальників, а також про можливі конфлікти в команді.

Дивимося, коментуємо, ставимо лайки! Нам буде приємно 😉

Нагадаємо, що подкаст ведуть:

  • Олексій Остапов, Test Lead в Infopulse, автор блогу QA Mania та курсу з Plawright, любить походи і ненавидить висоту
  • Оля Малініна, QA Manager у Entertainment Web LTD, Usability експертка, співорганізаторка Be QA Today та BeDevToday, амбасадорка здорового глузду, багато і дуже багато плаває
  • Олег Грудко, QA Team Lead в Omilia, світчер — іхтіолог за освітою, прихильник сертифікацій

⏱ Таймкоди:

00:00 Інтро
00:37 Автоматизація переоцінена?
26:35 Чи замінить штучний інтелект тестувальників?
44:23 Можливі конфлікти в команді
1:15:36 Прощаємося

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Не дуже зрозуміла, чому ескалація на ПО — це останній можливий степ, коли вимога потребує уточнення. Хіба не продакт тіма має розуміти, як виглядатиме кінцевий продукт? Навіщо всі ці переговори із девелопером, якщо ані до ваших обов’язків як QA, ані до обов’язків девелопера не входить те, що має робити продакт тім?
Зрештою, навіть якщо ви дійдете до якогось консенсусу, солюшн на виході все одно має бути заапрувлений тим же ПО.
Я теж багато разів стикалась із відсутністю вимог, але якщо пріоритет фічі достатньо високий (тобто не визначення відтінку кольору якоїсь там помилки на юаї) — то тільки ПО (або БА як його представник) має повноваження визначити експектед поведінку в спірній ситуації. Але то все був різноманітний ентерпрайз, так що може мені просто бракує досвіду.

уявіть у вас невелика команда, всього 2-3 QA і по кожному питанню вони одразу біжать до ПО. В нього так часу ні на що більше не залишиться. Чому б не обговорити ідеї спочатку всередині команди (QA — DEV) і прийти до ПО вже зі списком пропозицій і готових рішень, з яких він зможе вибрати одне, а не сам думати над рішеннями.

прийти до ПО вже зі списком пропозицій і готових рішень, з яких він зможе вибрати одне, а не сам думати над рішеннями

??????
дивно, що PO і BA не мають думати над баченням продукту, а QA мають робити пропозиції по продукту
ви точно QA? O_O

так, я — саме QA, а не QC

Уявіть ситуацію: у вас single page web app, замовник висунув вимогу, що інтерфейс має бути responsive.
Є різні підходи, як зробити дизайн responsive. І так склалось, що у вас з розробником різне бачення.
Що можна зробити?
Піти спитати в БА. Він може сам не знати, тому спитає в замовника чи в користувачів додатку. Їм можливо треба подумати, що вони мають на увазі. Якщо вони самі не впевнені, вони повернуться до ПО з питанням, «а як можна зробити?». З цим же питанням ПО прийде до команди, ви подумаєте, видасте кілька варіантів, які ПО передасть назад на розгяд і повернеться вже з одним вибраним варіантом.

курсивом я виділив ту частину, яку можна оптимізувати 😉
Саме такий проактивний підхід і робить вас гарним інженером

Cупер тема. Особливо коли автоматизатори з короною і не хочуть писати тест кейси

А нашо їх писати якщо мануальна команда все одно буде їх писати для регресії.

Щоб розуміти продукт. А не «можу копати, можу не копати, тобто автоматизувати»

Розуміти продукт можна і без написання тест кейсів.

Саме тому на фреймворк автоматизації витрачають 2-3 роки, і займаються здебільшого фіксами тестів, а не виявленням багіа. При умові, що це не срм дойчебанка, де роблять уай автоматизацію табличок та формочок crud

Я щось не розумію логіку, щоб фрейворк робити швидше то треба тест кейси писати? Чи тест кейси треба писати щоб не робити уай автоматизацію формочек?

Не вміння користуватися автоматизацією як інструментом, приводить до того, що витрачаються гроші на те, що ніколи не буде приносити велью (це стосовно продуктових. команій), якщо це аутсорс, тот тут все ок, клієнту продають автоматизацію іноді заради автоматизації
Не бажання писати автоматизаторами тест кейси не даст належного аналізу, чому тести падають. От і все. ДОбре що тенденція змінюється, і чисті автоматизаторів стає меньше, все більше qeneral QA наступають. А так, можно на одній роботі робити 3 роки фреймворк, потім звільнитись, і на другій теж робити стільки ж, тенденція в тому, що не розуміння що треба автоматизувати, витрачає час та ресурси, тому і кажу про тест кейси

А мануальна команда буде тестувати по тест кейсам автоматизаторів? І як це автоматизація не буде приносити велью якщо тест кейси написані мануальними тестувальниками які якраз і «приносять велью» ?

тенденція в тому, що не розуміння що треба автоматизувати, витрачає час та ресурси

то ж мабуть краще хай мануальна команда після тестування фічі буде писати тест кейси?

Це де ви такі цифри взяли? Зі стелі? Які 2-3 роки боже, проекти стільки не живуть)

Нажаль з досвіду, бачила як робили фреймворк автоматизації 2.5 роки(

це залежить від типу команди:
— команда з мануалів і автоматизаторів, то автоматизатори не мають писати код, бо їх час стоїть дорожче;
— команда з автоматизаторів, то тоді це більше General QA і там в обовязках є написання тест-кейсів

Те, що автоматизатори дорощі, не є показником якості автоматизації та велью від автоматизації

ага, мануал сила, автоматизатор — могила
все ясно і понятно

Это лучший слоган который я видел. спасибо)

Підписатись на коментарі