KOLOна — історія створення підписки на Перемогу

Усім привіт, мене звати Олег Ткаченко, я Product Marketing Manager фонду KOLO. Повномасштабна війна, що почалася в лютому минулого року, як ніколи об’єднала людей та, зокрема, відкрила новий дух волонтерства та благодійності в нашої нації. Бо щоб протистояти агресору — нам потрібен ресурс, в тому числі фінансовий.

DOU не став виключенням і неодноразово проводив збори на підтримку ЗСУ та на конкретні запити різних військових підрозділів.

Деякі з них проводилися в партнерстві з фондом KOLO. Як, наприклад, «Небесна кара», коли ми разом зібрали 4 700 000 грн на 20 комплексів Wing Pro та резерв крил для них. Або збір на 80 дронів для «Азову», коли нам разом вдалося залучити більш ніж 16 000 000 грн!

Тож багато підписників DOU чудово знають фонд KOLO. Який був заснований в один з перших днів повномасштабної війни в звичайному телеграм-чаті групою продакт-менеджерів з топових українських IT-компаній. А зараз збирає до 20 000 000 грн щомісяця на технологічну допомогу нашим хлопцям і дівчатам.

У цій статті розповімо детальніше про KOLOну і про те, як комунікуємо свої поєкти з патронами.

KOLOна

За цей рік KOLO розробило багато гарних корисних продуктів.

Як, наприклад, Святкове KOLO, в якому ви можете створити будь-яке свято, скажімо, день народження, і збирати привітання, що будуть сконвертовані в благодійну допомогу нашому війську.

Або KOLOvatar, де за невеликий донат штучний інтелект згенерує цілі набори крутих оригінальних аватарів для вас або навіть ваших домашніх улюбленців.

Або KOLOkava, де ви можете в будь-який момент «підняти тиск окупантам» та отримати оптимістине передбачення на сьогоднішній день 🙂

Проте тут я детально розповім про один з найперших і найцікавіших продуктів фонду — KOLOна! Про історію його створення, факапи та успіхи.

Як вже згадувалось, фонд був заснований продакт-менеджерами з топових українських IT-компаній. А ці люди як ніхто розуміють, що створення будь-якого продукту має відштовхуватись від Jobs, Pains та Gains його потенційних користувачів.

  • Jobs — задачі, які вирішує користувач;
  • Pains — проблеми, з якими він стикається;
  • Gains — вигоди, які він очікує отримати.

На той момент, для всіх нас основною задачою було (як і залишається) — перемога над агресором. Проблеми, з якими всі ми час від часу стикаємось — це головний біль та щоденний стрес «Як ще допомогти армії?» та «Куди задонатити сьогодні?».

І відповідно до цього народилась ідея продукту KOLOна, який дає ту саму «вигоду» користувачу — допомагає йому щоденно відчувати причетність до наближення перемоги над агресором та знімає з нього стрес «недостатньої участі» у цьому процесі.

Мова йде про підписку на Перемогу. Тож KOLOна — це підписка, завдяки якій користувач щоденно донатить 200 грн в день (або 6 000 грн в місяць) на наближення перемоги.

Чому саме 200? Хтось пов’язує це з вартістю щоденного обіду, яким можна пожертвувати для потреб ЗСУ. Хтось — з 200-ми окупантами, яких кожен з нас із задоволенням щодня відправляв би геть з нашої території 🙂

Першопричину вже виявити важко. Але загалом — це виглядає як помірна сума, яку можна умовно безболісно пожертвувати для наближення нашої перемоги, серед цільової аудиторії продукту — ІТ-тусовки України.

Зокрема наші патрони вказують наступне:

Патрони

Відмінність фонду KOLO полягає також в тому, що він не залишає собі відсоток на оперативну чи іншу діяльність. Тобто 100% донатів ідуть суцільно на допомогу армії. Тому бюджету на залучення патронів також не існує.

Тож основним каналом залучення користувачів стало комьюніті і нетворкінг фаундерів фонду. Саме завдяки їхнім публікаціям та закликам KOLOна набрала свою першу 1000 патронів. Можливо, завдяки цьому, можливо, завдяки специфіці самого продукту — але KOLOна має надзвичайно низький churn. Наразі він складає приблизно 6% / міс. Іншими словами: 556 людей, що долучилися ще у перший місяць життя продукту, досі залишаються нашими патронами.

Завдяки цьому KOLOна займає перше місце в портфелі продуктів KOLO. Вона приносить найбільше коштів для життєдіяльності проєкту та допомоги армії.

Різдвяна KOLOна

Не дивлячись на те, що churn дуже малий, він існує 🙂 Тому ближче до кінця 2022 року в команді виникла ідея створення нової KOLOни. Ми назвали її Різдвяною. Бо Різдво — це час загадувати бажання. А бажання у всіх українців на 2023 рік єдине — Перемога 🇺🇦

Тому ми підготували ряд активностей для цієї кампанії:

Таким чином ми залучили ще понад 60 нових патронів та, зокрема, створили для них нові різдвяні профілі на сайті:

Перепідписка KOLOни

Іншим цікавим кейсом, або в чомусь навіть факапом, був процес перепідписки KOLOни.

Річ у тім, що на момент ідеї та створення продукту стало питання — на який термін налаштовувати тривалість підписки? Тоді було вирішено, що достатньо одного року. Ніхто з нас серйозно не очікував, що війна триватиме довше. Бодай більше, між фаундерами абсолютно серйозно обговорювалося питання: що робити з надлишком коштів, які люди вже задонатили по підписці, коли війна закінчиться? 😏

На жаль, не так сталося, як гадалося.

І вже навесні цього року стало очевидним питання — яким чином продовжити тривалість підписки патронів KOLOни? Бо їх втрата — це втрата левової частини надходжень фонду і як результат — допомоги армії.

Було вирішено, що найефективнішим способом зробити це — подовжити підписку вручну, звичайно, заздалегідь попередивши про це самих патронів.

Ми намагалися врахувати всі можливі сценарії і програма мінімум для нас була така:

  1. Розробити комунікації, зокрема в email-каналі, про суть і причини цього процесу.
  2. Підготувати рекомендовану відповідь для потенційного негативу, який може викликати ця активність.

Ось так виглядав наш email:

Цей лист відкрили більше 77% патронів, які його отримали. На моїй професійній пам’яті ще не було такого open rate 🙂

А рекомендована відповідь не знадобилась! Ми пролонгували підписку для майже 1000 патронів і, на щастя, не отримали жодного негативного фідбеку з цього приводу.

Це в черговий раз підтверджує особливий дух учасників KOLOни та рівень їхньої свідомості. Дякуємо вам!

Річниця KOLOни

В квітні цього року KOLOні вже виповнився рік! Як і більшості патронів цього продукту. Вони разом з нами пліч-о-пліч пройшли цей складний і важливий шлях і щодня упродовж року буквально наближували нашу спільну перемогу!

Звичайно, ми хотіли віддячити їм за це, тому розробити для всіх ювілярів KOLOни подяки від фонду, а також унікальні тематичні шеврони:

Та підготували для них такий лист:

А для потенційних підписників KOLOни, або тих, хто з нами поки до року — такі комунікації (всі герої листа дали дозвіл на використання їх фото 🙂):

Одразу після цього ми почали отримувати досить багато фідбеку, пов’язаного з відзнаками. Що лише підтвердило нам, наскільки людям важливо відчувати причетність до спільної командної роботи та свій особистий вклад в перемогу!

Ось так попередньо виглядатимуть вже вироблені шеврони, які ми відправимо нашим патронам:

Висновки

За рік існування KOLOни фонд KOLO зібрав вже понад 90 000 000 грн.

Усі кошти без виключення були сконвертовані в технологічну допомогу нашим хлопцям та дівчатам. А саме:

🟡 Оптика: прилади нічного бачення, біноклі etc.
🟡 Повітря: дрони, антидрон-рушниці та БПЛА.
🟡 Зв’язок: рації та супутниковий зв’язок.

Ми регулярно отримуємо зворотний зв’язок від них і щирі слова подяки, які із задоволенням ретранслюємо і передаємо нашим патронам разом зі звітами про виконану роботу.

Тож якщо ви теж регулярно донатите і наближаєте нашу спільну і неминучу перемогу — долучайтеся до KOLOни! Будемо робити це разом 🙂

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А чому на шевроні 603,7 км2, а не 603,7 тис. км2?

Дякую за коментар. Так, це ми вже теж виправили)

Підписатись на коментарі