5 причин неефективної командної роботи та способи їх вирішення. Досвід Project Manager

Привіт! Я Марина Олещук, Project Manager у продуктовій компанії Universe з екосистеми бізнесів Genesis. На своїй практиці я не один раз перевіряла, що продуктивність команди в першу чергу визначається трьома факторами:

  • ступенем сформованості її мети,
  • якістю спілкування та
  • ступенем довіри членів команди одне до одного.

Команда має потенціал бути надзвичайно ефективною та досягати кращих результатів, якщо ці умови виконуються. Однак, якщо один або декілька з цих факторів відсутні, це може призвести до дисфункції та низької продуктивності команди.

У цій статті я розгляну причини дисфункцій команд та інструменти, як можна їх виправити, спираючись на власний досвід.

Системність — як важливий інструмент мотивації команди

Продуктивність — це те слово, яке звучить звідусюди та те, чого завжди очікують від кожної людини та від команди в цілому. Але звідки взяти перманентний потік продуктивності?

У першу чергу вся команда має знати відповіді на питання: «куди ми рухаємося?» «Навіщо нам досягнення цілі Х? «Як я можу вплинути на досягнення цієї цілі?» Ці питання у той чи інший момент ставлять собі співробітники, а якщо не знаходять на них відповіді — у них знижується продуктивність, а інколи вони навіть звільняються.

Існує багато різновидів та методик мотивації команд, але як показує практика, — на одній мотивації довго не вивезеш, потрібна системність. Звісно, робота у команді з налагодженою системою може значно підвищити мотивацію та продуктивність людини, при чому все це повинно працювати разом.

З цього виникає наступне питання — як досягти системності? Тим паче коли в зростаючому продукті все динамічно і ні про яку стабільність та довгострокові чіткі плани не йде мова?

Ні для кого не секрет, що те, як побудована комунікація в команді, грає велику роль в успіху будь-якого проєкту або продукту. Безумовно, у кожного свої методи досягнення мети та усунення дисфункції команди. Але важливо знайти ту саму «золоту середину», коли команда працює злагоджено та ефективно і в той самий час задоволена процесами та комунікацією.

Патрік Ленсіоні, американський автор книг з бізнесу та менеджменту, виділяє пʼять основних причин дисфункцій команди:

  1. відсутність довіри,
  2. страх конфлікту,
  3. відсутність зобов’язань,
  4. уникнення відповідальності,
  5. неувага до результатів.

Далі в тексті я поділюся практиками, які ми використовуємо в Universe, щоб не допускати, а інколи й фіксити можливі дисфункції.

Відсутність довіри

За словами автора книги, це найнебезпечніша дисфункція, яка може привести навіть до руйнації команди. Адже члени команди не бажають бути вразливими в групі. Вони можуть приховувати власні помилки, які потім негативно відображаються на основних показниках бізнесу. Ще однієї ознакою дисфункції в команді може бути небажання колег спільно проводити час поза роботою та за неформальним спілкуванням.

Звичайно, найкращий варіант — не допускати таку дисфункцію та діяти на випередження. Ось кілька рішень, які ми пропагуємо в команді і які допомагають нам будувати якісну комунікацію:

  • Уся аналітика, результати тестів, роадмап, дизайни та будь-яка документація знаходяться у відкритому доступі для всіх членів команди, кожен може побачити результати тестів або запропонувати нові ідеї для покращення продукту.
  • Product-менеджери діляться подробицями бізнесу з командою, запитують поради реалізації або логіки, на плануваннях «продають» фічі, пояснюючи їх імпакт команді — тож кожен може висловити думку з приводу розробки нового функціоналу, обговорити не тільки «як» це робити, а і «чому», та взяти на себе відповідальність за його реалізацію.
  • На мітингах «1:1» ми можемо обговорювати будь-які теми та вислуховувати одне одного, відверто спілкуючись не тільки про буденні задачі. Це допомагає нам відкриватись одне одному та спілкуватись, як-то кажуть, «однією мовою», що дуже важливо для ефективності комунікації.
  • Для уникнення мікроменеджменту та зайвого контролю ми налагодили асинхронну комунікацію. Поділюся одним інструментом, який в цьому нам допомагає: це функція Workflow builder в застосунку Slack.

Де знайти:

Як виглядає Workflow builder:

Ось кілька прикладів використання:

  • Оптимізація флоу планування дизайн команди

Замість зустрічей, Workflow builder відправляє повідомлення-нагадування раз на тиждень, де всі охочі надсилають перелік задач на наступний тиждень до кінця дня → дизайнери без участі замовників формують скоуп задач та відображають їх у тім борді → на початку тижня Workflow builder відправляє повідомлення з готовим скоупом задач на тиждень.

  • Оптимізація проведення щоденних мітингів

Оптимізація дейлі-мітів: замість підключення на зустрічі кожного дня, ми домовилися з командою писати в чат свої плани на день, де нам також допоміг Workflow builder, який відправляє повідомлення в чатик кожного дня з проханням надати апдейт по роботі.

У разі необхідності будь-який учасник команди приймає рішення провести дейлі-мітинг — він/ вона натискає на кнопку «Го на дейлік», після чого в чат приходить повідомлення, що буде мітинг.

Важливо не керувати командою, а взаємодіяти з нею.

Страх конфлікту

Страх конфлікту виникає, коли члени команди шукають штучну гармонію замість конструктивних пристрасних дебатів. Головна ознака цієї дисфункції — відсутність публічного обговорення важливих процесів в команді, натомість наявність пліток за спиною.

Як відомо, при розумному керуванні конфлікт може бути корисним, і навіть більше — він може бути класним інструментом для досягнення цілей. Суперечки серед членів команди можуть привести до нових ідей, розширення кругозору, покращення взаєморозуміння та зміцнення взаємодії. При цьому, щоб він був екологічний, важливо розуміти причини конфлікту та розробляти стратегії для керування ним.

Один зі способів керування конфліктами, який ми часто використовуємо, — ретроспектива. Ці короткі зустрічі, які ми проводимо раз на два тижні, дозволяють нашій команді вчасно аналізувати свої досягнення та точки росту, ми оцінюємо свій прогрес та визначаємо, що можна покращити в майбутньому.

Не ретро і не тільки важливо дати слово кожному учаснику команди, та використовувати активне слухання: заохочувати членів команди активно слухати один одного, перефразовуючи те, що вони чують, ставлячи уточнюючі запитання та надаючи відгуки.

Допоміжні питання для якісно проведеного ретро:

  • Чи є щось, що ми повинні припинити робити?
  • Що нам почати робити?
  • Що нам робити далі?
  • Який момент особисто для вас був особливим за останні два тижні?
  • Які інструменти, техніки та/ або ресурси були для вас корисними під час цього періоду? Які досягнення ми можемо відзначити як команда за цей період?
  • Чи були випадки, коли все пішло не так, як планувалося? Якщо так, то що сталося?
  • Як проблеми, що виникли, вплинули на вашу продуктивність?
  • Яких інструментів чи ресурсів ви хотіли б мати більше під час цього періоду? Як би вони вплинули на вашу роботу?
  • Що ви отримали під час цього періоду, що допоможе вам у наступному?
  • Які кроки ми можемо зробити, щоб відтворити успішні аспекти цього періоду?
  • Як ми можемо покращити загальний(-і) процес(-и), який ми використовували під час цього періоду?
  • Які аспекти нашого процесу чи проблеми все ще незрозумілі чи потребують подальшого дослідження?
  • Видалення якого завдання чи обов’язку підвищить якість вашої роботи?

Тому конфліктів не варто боятися, варто інвестувати час в те, щоб команда була відкрита до змін та не карати за інакшу думку, а навпаки — підтримувати її. У нас, наприклад була серія курсу з «Конфліктології», де ми навчалися керувати конфліктом та давати відкритий і чесний фідбек без переходу на особистості, щоб він був максимально корисний людині.

Це правило працює в нас не лише між лінійними співробітниками, але від співробітника менеджеру в тому числі.

Уникнення відповідальності та відсутність обов’язків

Я поєднала в цьому пункті дві дисфункції, адже вони залежні між собою. Уникнення відповідальності найчастіше виникає, коли в команді уникають відповідальності, щоб кинути виклик іншим колегам (включно з менеджментом) у контрпродуктивній поведінці. До того ж усі рішення приймає лід напряму або ж вищий менеджмент, а проактивність команди дорівнює нулю.

В той самий час, відсутність зобов’язань трапляється, коли члени команди починають вдавати, що підтримують колективні рішення. Це створює неоднозначність у всій організації, а найяскравішим маркером цієї дисфункції є те, що ви дуже багато часу витрачаєте на обговорення проблеми, замість її вирішення.

Звісно, мозок людини здебільшого негативно переносить нестабільність і «круті повороти» в цілому, а в контексті бізнесу продукт, що розвивається, завжди буде «штормити». Основна наша задача — створити стабільні умови в динамічному середовищі. Ми вирішили проаналізувати наш попередній досвід змін у продукті та розробити різні флоу роботи команди у різних ситуаціях та розвитку подій.

Це дало розуміння команді, як діяти при змінах та що кожен учасник команди чітко розуміє, як впливає його частина роботи на продукт і на бізнес в цілому.

Коли у вас часто виникає питання, чому хтось з членів команди виконує завдання не так якісно, як того потребує ситуація, пропоную звернутись до базового чекіста на перевірку пунктами нижче:

  • Який ефект очікується від виконання завдання та чи розуміє людина, що від неї очікують?
  • Чи має людина необхідні теоретичні знання та практичні навички для виконання завдання? Чи знайомий виконавець з процесом, чи інструкцією, за якою має бути виконане завдання?
  • Чи раніше виконувалася подібна робота і чи є у виконавця достатньо практичного досвіду для досягнення результату?
  • Чи має людина належний інструментарій для виконання роботи та чи розуміє вона всі можливості цього інструментарію?
  • Чи розуміє людина, як оцінювати результати виконання завдання та як розпізнавати помилки в процесі?
  • Чи має людина бажання виконувати завдання та наскільки це бажання впливає на досягнення потрібного результату?

Неувага до результатів

Неувага до результатів команди, де люди зосереджуються на особистому успіху, статусі та его перед тим, як успіх команди остаточно зазнає невдачі. Якщо ви помічаєте, що в команді 90% часу обговорюються питання власних грейдів, заробітних плат чи популярності кожного в компанії, а не вашої команди, — це red flag настроїв, який треба терміново фіксити.

У нашій команді ми звикли ділитись як перемогами, так і поразками — раз на два тижні в компанії маємо мітинг Demo, на якому ділимось результатами проведеної роботи: Product-менеджер розказує, на що вплинула та чи інша гіпотеза, яку імплементували, та які результати маємо.

Маркетологи, своєю чергою, діляться результатами своїх тестів, портретом користувачів, основними гео та цільовою аудиторією. Контент-команда дає апдейти по своїй роботі. Це допомагає командам бути в курсі та тримати фокус на головному.

Варто не забувати, що всі ми люди та нам природно робити помилки. Але варто мати основні правила та орієнтири, яких ви будете дотримуватися в роботі. У нас їх всього два:

  1. вся команда повідомлена заздалегідь про дати релізів, навіть якщо вони внутрішні та зі сторони бекенду;
  2. не тільки тестувальники, але й інші учасники команди, окрім розробників, відразу після релізу тестують на продакшені новий функціонал: будь-то зміни на сторінці продажу або зміни всередині продукту.

Висновок

В основі будь-якої успішної команди — група людей, які приносять свої унікальні погляди, досвід і таланти. Це не ресурси, якими потрібно керувати, а важливі люди, чий потенціал можна розкрити за допомогою ефективного спілкування та співробітництва.

Щоб по-справжньому розкрити потенціал вашої команди, важливо створити безпечне середовище, в якому члени команди почуваються комфортно, висловлюючи свої ідеї, ставлячи питання, та діляться своїми знаннями. Коли люди відчувають себе в безпеці, щоб висловити свої погляди, вони з більшою ймовірністю працюватимуть разом і розвиватимуть сильні сторони один одного, будуть навчатися на успіхах та помилках одне одного і зростати разом як єдине ціле.

Я впевнена, що лише приділяючи пріоритетну увагу спілкуванню, співпраці та безперервному навчанню, ви можете використати весь потенціал своєї команди та разом досягати поставленої мети.

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному7
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

З мого досвіду, перша причина неефективної команди — відсутність причини «а навіщо бути ефективними»? От нахіба людям бути ефективними, якщо суть галєри — це продати години замовнику? Години йдуть — гроші платяться — «значить, все добре». Поки зарплата ніяк не залежить від ефективності — отак воно і працює.

Якщо замовник не технарь, і не розуміє реальної складності роботи — то його простіше переконати, що «міняти А на Б на сайті — це мінімум три тижні», ніж шукати шляхи бути ефективними. Готово.

Ваша стаття маніпулятивна й зараз поясню чому.

Якщо ви помічаєте, що в команді 90% часу обговорюються питання власних грейдів, заробітних плат чи популярності кожного в компанії, а не вашої команди, — це red flag настроїв, який треба терміново фіксити.
Ще однієї ознакою дисфункції в команді може бути небажання колег спільно проводити час поза роботою та за неформальним спілкуванням.

Коли в команді є довіра то це нормально спілкуватись про винагороди та досягнення.

У цій статті я розгляну причини дисфункцій команд та інструменти, як можна їх виправити, спираючись на власний досвід.

Команды не функционируют. Они живут. Это живой организм.

У першу чергу вся команда має знати відповіді на питання: «куди ми рухаємося?» «Навіщо нам досягнення цілі Х?

Команда прекрасно знает ответы на эти вопросы. Готовы ли вы услышать ответы отличные от тех, которые ожидаете?

Ці питання у той чи інший момент ставлять собі співробітники, а якщо не знаходять на них відповіді — у них знижується продуктивність, а інколи вони навіть звільняються

Вы меняете работу системно каждые 2.5 года. И уже сменили 5 работ.
Вы не находили ответы на вопросы выше? Или все-таки были иные причины?
Я считаю, что сотрудники просто увольняются. Люди могут приходить и уходить.
Это нужно принять как данность.

Існує багато різновидів та методик мотивації команд, але як показує практика, — на одній мотивації довго не вивезеш, потрібна системність

Вывозить нужно исключительно на мотивации. Сдемотивированные сотрудники под «системностью» — худшее, что может случиться в компании.

Адже члени команди не бажають бути вразливими в групі. Вони можуть приховувати власні помилки, які потім негативно відображаються на основних показниках бізнесу

Ну и что? Зато не отражаются на основных показателях личного профита. Иначе бы не прятали.

Я назову 5 причин неэффективности команды на основе своего опыта:

1. Отношение к команде как стафу или функции, к которой можно применять «инструменты».
Команда — это живой организм, с которым нужно взаимодействовать, в первую очередь эмоционально. Если вы как лид или менеджер отгорожены от команды стеной тикетов и инструментов — у вас нет команды, а вы — не лид и не менеджер.
2. Желание менеджера выслужиться перед руководством.
Ведет к п.1. Желание повышения и выслуги ведет к невозможности установить искренний эмоциональный контакт с командой. В глазах такого менеджера команда — ресурс на пути карьерного роста. И команда это чувствует.
3. Коллективизация ошибок, приватизация побед: если ошибки — накосячила «неэффективная» команда, если победа — победил «эффективный» менеджер.
4. Любовь и ласка к звездным разработчикам в ущерб другим ребятам.
Каким бы звездным разработчик не был, он — один. Команда, не получая должного эмоционального внимания от руководства (похвала как минимум, финансовая мотивация как норма), приходит к выводу: «звездный разработчик хорошо пи*дячит — пусть пи*дячит и дальше!». Еще хуже, если такого разработчика ставят на позицию тимлида.
Тимлид != звездный разработчик. Тимлид == умение работать с людьми!
Иначе звездный разработчик, работая днями и ночами, без личной жизни, показывая высокий перформанс, начинает ожидать и требовать (обычно вместе с менеджментом) того же и от команды.
5. Причин неэффективности у сотрудника может быть масса: не выспался, поссорился с девушкой, подгорел, поднялась температура, а больничные закончились и еще масса.
И тогда, вместо применения «инструментов» следует просто поговорить с сотрудником, часто достаточно дать дополнительные несколько дней выходных, чтобы человек отлежался и отдохнул.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Як на мене успішна команда — це просто. Для цього треба кілька речей:
1. Справедливість і рівність. Ніяких зірок в команді, ніяких «неуставних відносин», коли на роботу приводять коханку чи друзів, які стають недоторканими. Ніякого шеймінгу чи булінгу окремої людини. Не подобається людина — тихо звільняємо, з повагою і без биття посуду. Нормально перформить — докидаємо зп без нагадувань, хвалимо, підтримуємо, а не вичавлюємо останнє. Можливості теж рівні для всіх, а не тім ліду — золотий унітаз, а джуну коробка замість крісла.
2. Система і її виконання. Умови цієї системи прозорі і однакові для всіх. Якщо дейлік, то приходять всі. Якщо розподіляються таски, то враховується думка кожного, а не лише тім ліда. Якщо є якась неприємна чи нудна активність (типу підтримки належної документації чи підготовки до мітингів) то її виконують волонтери або всі по черзі. Або наймається спеціально відведена людина.
3. Відсутність диктату менеджменту і довіра до робітника. Якщо в команді присутній мікромеджмент зі сторони вищої ланки, то команда ніколи не стане по справжньому зрілою, не навчиться брати відповідальність за свої факапи та пишатись своїми досягненнями.
4. Відсутніть «якорів» та лоу перформерів, які негативно впливають на загальний фон команди, збиваючи дедлайни, розбещуючи команду та порушуючи робочий ритм. Якщо в людини часто хворіє собачка, а відійти на годинку по факту перетворюється відійти на три годинки, не попередивши колег — то це воно. Для того щоб вчасно таких виявляти і безболісно звільняти потрібен зрілий і досвідчений менеджер команди.
5. «Спрацьованість» команди. Навіть найскладніші люди з часом притираються один до одного, утворюючи цілісну і ефективну ланку. Але для цього теж потрібен розумний менеджер, який на початку зможе розрулювати конфлікти та взагалі має розуміння, як будувати команду. А якщо команда складається з дорослих і розумних людей, кожен з яких має свою думку, то тут тімбілдінгом з піццею не обійдеться — доведеться таки попрацювати зі стосунками всередині команди. Це може бути досить тривалий процес, але потім в результаті буде сильна і дружня команда, в якій буде багато справжньої довіри.
6. Зростання і особиста фінансова мотивація тих, хто виконує поставлені задачі. Без умов та шантажу на кшталт " ти добре працюєш, але проментори ще 5 джунів, тоді докинемо сто баксів"

Якщо розподіляються таски, то враховується думка кожного, а не лише тім ліда

лід має право вето і останнє слово із одної простої причини: лід _відповідає_ за виконання. казки про «самоорганізацію команд» і «спільну відповідальність» залиш для бідних)

Уникнення відповідальності. Та і взагалі усе що пов’язане із відповідальністю найвагоміший фактор з усього переліку.

Так так — у нас досі переводять стрілки та ретроспектива у більшості випадків це якраз про пошуки цапа відбивайла.

Під час одного такого цирку:
— Усе. Я в усьому винний. Досить клоунади. Розходимось — сказав я.
— Як це? Ти готовий взяти відповідальність за простої бізнесу?
— А що мені за це буде? — питаю я.
— Ну він же у нас цілий архітект. У списку — повзай перед ним на колінах, але не дай звільнитись — щось там бормоче один з левів
— Я тут 8 нах років відпахав. Жодного разу не чув щоб когось за щось штрафанули, або звільнили. Так що мені за це буде.
— Ну на ковер до начальства, не приємно.
— І що?
— ...
І пішли по другому колу шукати винних.

З мого досвіду, перша причина неефективної команди — відсутність причини «а навіщо бути ефективними»? От нахіба людям бути ефективними, якщо суть галєри — це продати години замовнику? Години йдуть — гроші платяться — «значить, все добре». Поки зарплата ніяк не залежить від ефективності — отак воно і працює.

Якщо замовник не технарь, і не розуміє реальної складності роботи — то його простіше переконати, що «міняти А на Б на сайті — це мінімум три тижні», ніж шукати шляхи бути ефективними. Готово.

Genesis це продуктова компанія тому думають про ефективність по-різному:

Наши специалисты много работают — в среднем это 10-11 часов.

Ого, мабуть кожен другий ілон маск чи ілона маскиня💪

Дуже гаряче, я спробував знайти статті про мотивацію в Genesis, а знайшов відгук:

В ходе нашего общения мы прояснили, что мотивацию можно считать по разному. В итоге мне дали тестовое, чтоб я мог оценить, хочу ли я на него тратить свое время. На счет овертаймов все полюбовно, хочешь стать сеньор за год из джуна — работай по 11 часов и выходным(наверное), так как мне привели кейсы успешных и талантливых людей которыми полон генезис и только таких берут на борт :)

Всеціло підтримую. В чому мотивація бути ефективним коли працюєш за фіксовану ставку і кар’єрних перспектив не бачиш в осяжному майбутньому? Мало хто з менеджерів може відповісти на питання «Що мені зробити, щоб отримати +700 та роль ХХХ?»

Трохи нагадує, як це працює в М-Ж відносинах: поки у людини є надія, шо він отримає шось більше, ніж отримує зараз — доти він і старається :D Як зрозумів що нічого не отримає — не старається.
Але — якщо відносини давні, обоюдно хороші та взаємовигідні — то люди стараються один для одного і просто так (щоб іх підтримувати).

Якщо в когось з досвідчених фахівців буде час то напишіть як правильно торгуватися й як правильно обговорювати винагороду з колегами в окремій темі на DOU.

На мітингах «1:1» ми можемо обговорювати будь-які теми та вислуховувати одне одного

Менеджерський1:1 — моветон, зазвичай, якщо менеджер не технарь, то це розмова ні про що, з питаннями і проблемами типу вигорання і кар`єрного розвитку, гребцю треба було б звернутися самому.
На технічних буває, що на one on one починають технічні деталі обговорювати, або їх в DM писати, потім хтось з тим же самим питанням звертається і трохи роздратовує, що потрібно дублювати відповідь.

На 1:1 в мене зажди по дефолту дуля за спиною

Ненавиджу це колупання в мозку

з притомним менеджером без его розміром із сатурн — працює чудово, були хороші кейси в мене

Але в 90% випадків ляпнути щось на ванонван — це самому собі в голову вистрелити

Якість людей вирішує дуже багато таки, інструмент годний, просто життя

Може перед таким поглядом я б ще й розтав як морозиво, небезпечно 😅

Швидше за усе ті с ким ти спілкувався 1 to 1 самі не розуміють, що то і нащо треба. Стратоалан доволі непогано дав пояснення, що це за інструмент керівника і навіщо йому потрібен. Також можна знайти усе те саме в книзі мемуарах Лі Яккоки. Звісно, якщо керівникові то нахрен не треба, це формальність яку з гори вимагають і він/вона це передав якомусь підлеглому без жодних повноважень то від цього 1 to 1 жодної користі взагалі, лише час в нікуди витрачений. Загалом що має там обговорюватись — що було добре, що було не добре і де зробити покращення, що керівник чекає від робітника на роботі і відповідно винагороди за результати, покарання за провали і т.д.

Швидше за усе ті с ким ти спілкувався 1 to 1 самі не розуміють, що то і нащо треба.
якщо керівникові то нахрен не треба

Так про це ж і кажу

що було добре, що було не добре і де зробити покращення, що керівник чекає від робітника на роботі і відповідно винагороди за результати, покарання за провали

Шаблон, не дякуйте :)

все добре, всі в команді такі допомогливі, і пм/по просто пілот екстракласа, а хр допомогла теж вирішити такетотакето (видумати й вставити), працювати в цій команді дуже мотивує стрибати вище голови, а я цього місяця відзначився (вставити будьяку свою таску)
Any questions to me?

Якщо є проблема, що вимагає уваги манагера — на ванонван не чекатиму і не розумію чому манагер чекатиме. Якщо проблеми що мене стосуються чекають десь в листочку на ванонван — досвідос, в мене для нього проблем нема, все завжди отлічноідеально, проблеми — i know about that, solved, it was just misunderstanding

Колупання мозку чайною ложечкою впродовж кількох ванонван — окреме задоволення

Ну бачиш, а як безпосередній керівник — може сказати скажімо — на тому тижні ти зандересиімейтив таску чи цілий епік, мені дали за це по жопі, що не вклались в дедлайн. Давай ти будеш більш уважніше естімейтити, продумувати список задач на перед, оцінювати ризики, бо постійно я прикривати не зможу. Чи щось по типу — мені треба щоб ти узяв двох джунів до себе в команду на квочінг, треба з них за рік зробити мідлів, за це відправляю на підвищення відповідно додається зарплатня і т.п. Треба щоб ти з’їздив до потенційного клієнта, справив добрий імідж відкрив контракта з початкової команди на 4 людини, на дужчу в 50+ людей. І т.д. і т.п. Проводиться таке принаймні один раз на місяць. А так виходить не 1 to 1 — а торги на базарі в прямому сенсі, дуже часто це тому, що керівник — насправді посередник між клієнтом чи кимось іншим хто справді усім керує і тобою. Цей 1 to 1 то вимога галери, яка він взагалі не розуміє нащо то треба, ти йому завчені фрази — він тобі завчені відмазки, типу — покращуй софтскіли, грошей не буде.

A: Офкос, я швидко сам це зрозумів, але донести це тобі не вийшло Містер Керівник, бо ти не відповів. А на рахунок решти, звісно візьму джунів хоч десять давай, всіх зроблю мідлами, за поточну зп хоч на місяць злітаю (дулею розчехляю роботошукач), давно відчував що я створений для сейлз

торги на базарі в прямому сенсі

Ну в принципі як є за що торгуватись то можна й поторгуватися й позмагатися хто краще торгується. Раз на ловца зверь уже сам бежит...

На аутстафі. 1-2-1 з замовником. Враження — супер: дозволяє налагодити контакт з замовником, побудувати відносини, підвищити рівень довіри, тренування англійської, можна задати питання які турбують і т.д. Але так, з замовником дуже пощастило — таких адекватних рідко зустрічав.

Прочитав висновок і ніби знов опинився на XX з’їзді комуністичної партії радянського союзу. Епохи змінюються, а до керма рвуться індивідууми з тією ж самою ментальністю.

Історична довідка

Двадцятий з’їзд КПРС — з’їзд КПРС, що відбувся у Москві 14 — 25 лютого 1956. Найбільш відомий засудженням культу особи і, побічно, ідеологічної спадщини Сталіна.

Які люди серед нас

Не переоцінюйте, я лише свідок минулої культури. )

загалом свідки срср застали максимум гласность за свого свідомого життя

Ті хто можуть всерйоз порівнювати щось з епохою брежнєва чи хрущова — ну їм уже за 60-80. Сталіна мабуть взагалі повмирали. Я не про дитинство, про жити в срср.

У мене що порівняння з комунізмом, що навіть стони за срср викликають лише посмішку

Тут ніхто не бачив справжній любімий чи нелюбімий срср

Мені вистачило конкурса строя і пєстні. А стішок на 7-є ноября досі пам’ятаю.

у мене др 7.11

Мав бути секретарем обкома не менше ;)

У цій статті я розгляну причини дисфункцій команд та інструменти, як можна їх виправити, спираючись на власний досвід.

Команды не функционируют. Они живут. Это живой организм.

У першу чергу вся команда має знати відповіді на питання: «куди ми рухаємося?» «Навіщо нам досягнення цілі Х?

Команда прекрасно знает ответы на эти вопросы. Готовы ли вы услышать ответы отличные от тех, которые ожидаете?

Ці питання у той чи інший момент ставлять собі співробітники, а якщо не знаходять на них відповіді — у них знижується продуктивність, а інколи вони навіть звільняються

Вы меняете работу системно каждые 2.5 года. И уже сменили 5 работ.
Вы не находили ответы на вопросы выше? Или все-таки были иные причины?
Я считаю, что сотрудники просто увольняются. Люди могут приходить и уходить.
Это нужно принять как данность.

Існує багато різновидів та методик мотивації команд, але як показує практика, — на одній мотивації довго не вивезеш, потрібна системність

Вывозить нужно исключительно на мотивации. Сдемотивированные сотрудники под «системностью» — худшее, что может случиться в компании.

Адже члени команди не бажають бути вразливими в групі. Вони можуть приховувати власні помилки, які потім негативно відображаються на основних показниках бізнесу

Ну и что? Зато не отражаются на основных показателях личного профита. Иначе бы не прятали.

Я назову 5 причин неэффективности команды на основе своего опыта:

1. Отношение к команде как стафу или функции, к которой можно применять «инструменты».
Команда — это живой организм, с которым нужно взаимодействовать, в первую очередь эмоционально. Если вы как лид или менеджер отгорожены от команды стеной тикетов и инструментов — у вас нет команды, а вы — не лид и не менеджер.
2. Желание менеджера выслужиться перед руководством.
Ведет к п.1. Желание повышения и выслуги ведет к невозможности установить искренний эмоциональный контакт с командой. В глазах такого менеджера команда — ресурс на пути карьерного роста. И команда это чувствует.
3. Коллективизация ошибок, приватизация побед: если ошибки — накосячила «неэффективная» команда, если победа — победил «эффективный» менеджер.
4. Любовь и ласка к звездным разработчикам в ущерб другим ребятам.
Каким бы звездным разработчик не был, он — один. Команда, не получая должного эмоционального внимания от руководства (похвала как минимум, финансовая мотивация как норма), приходит к выводу: «звездный разработчик хорошо пи*дячит — пусть пи*дячит и дальше!». Еще хуже, если такого разработчика ставят на позицию тимлида.
Тимлид != звездный разработчик. Тимлид == умение работать с людьми!
Иначе звездный разработчик, работая днями и ночами, без личной жизни, показывая высокий перформанс, начинает ожидать и требовать (обычно вместе с менеджментом) того же и от команды.
5. Причин неэффективности у сотрудника может быть масса: не выспался, поссорился с девушкой, подгорел, поднялась температура, а больничные закончились и еще масса.
И тогда, вместо применения «инструментов» следует просто поговорить с сотрудником, часто достаточно дать дополнительные несколько дней выходных, чтобы человек отлежался и отдохнул.

О, пм-батл

Дозволю собі покритикувати

Отношение к команде как стафу или функции, к которой можно применять «инструменты».

Термінологія

Для лікаря пацієнти є пацієнти, це не значить що він не відноситься до них як до людей, застосовуючи інструменти

Для ПМа люди — ресурс, це не значить що вони для нього не люди

Желание менеджера выслужиться перед руководством.

Абсолютно логічна мотивація менеджера. Менеджерів наймають щоб структура управлялась ефективно. У менеджера є цілі узгоджені з керівництвом, і у нього є конкуренція за підвищення. Це нормальна мотивація. Це не означає що манагер кине свою команду під автобус заради цього. У вас якісь дисфункційні менеджери траплялись мабуть

Любовь и ласка к звездным разработчикам в ущерб другим ребятам.

Сорі, а що раздавать по 120 рублей? Чи приз за участіє всім раздавать?

Звісно ексепшенал перформери мають бути визнані такими і явно і матеріально, інакше ви їх втратите і в інших зникне мотивація старатись бути такими.

Причин неэффективности у сотрудника может быть масса

Жодна з причин не причина падіння ефективності — хіба окремі епізоди

Цікаво як ви взагалі міряєте «ефєктівность» сотрудніка — kloc/month?

Висновок

Буду краще працювати в команді Маріни, а не у вашій

Алексей, как сказывается 3424 комметария на DOU на вашей продуктивности?

Работаю в два раза веселее, появляется желание неформальной обстановки!

Термінологія

Речь определяет мышление.

Для лікаря пацієнти є пацієнти, це не значить що він не відноситься до них як до людей, застосовуючи інструменти

Очень часто — означает, и это ведет к негативным последствиям, что описано во множестве статей.
cyberleninka.ru/...​sti-vracha-hirurga/viewer

Для ПМа люди — ресурс, це не значить що вони для нього не люди

Очень часто — значит.
Люди для здорового ПМ-а ресурс только в окне Jira и MSProject.
Когда окно закрывается — люди это люди, а не ресурс.
Люди — живые, у них есть эмоции, переживания, личные проблемы, желания, стремления.

Абсолютно логічна мотивація менеджера.

Я не говорил что она не логичная (куда ж логичнее: «забраться по головам повыше и насрать на тех, кто пониже»?)
Я говорил, что такая мотивация ведет к малой смерти команды.

Це не означає що манагер кине свою команду під автобус заради цього

Очень часто — означает, статьи на DOU и ласковом-ит тому подтверждение.

Сорі, а що раздавать по 120 рублей? Чи приз за участіє всім раздавать?

Именно так. Если есть общие цели, которые нужно достигать, если есть общие вызовы, где нужно побеждать — каждая достигнутая цель, каждая победа должна быть ознаменована призом, пусть даже незначительным. Иначе ваши общие цели и вызовы так останутся только вашими целями и вызовами.

Звісно ексепшенал перформери мають бути визнані такими і явно і матеріально, інакше ви їх втратите і в інших зникне мотивація старатись бути такими

Эксепшнал-перформинг это желание отдельно-взятых разработчиков, и недолжно быть требованием или самоцелью руководства сделать всех такими. Мы работаем с командой, где могут быть эксепшнал-перформеры, а могут и не быть, и это нормально.

Жодна з причин не причина падіння ефективності — хіба окремі епізоди

Вы можете и дальше отрицать реальность.
Каждая из причин — причина весомая: заболел, подгорел, поссорился с девушкой, потерял интерес, разочаровался в «функциональном» менеджменте, сделал ставку на второй фултайм, потому что там нет «функциональщины», утратил доверие к проекту, утратил доверие к менеджменту, утратил мотивацию — каждая из причин реальна и ведет к снижению эффективности. И ни одну из причин невозможно затянуть «инструментами». Нужно включать человечность и разбираться в каждом отдельном случае индивидуально с позиции «а что я могу сделать, чтобы помочь человеку?»

О, пм-батл

Я не ПМ и у меня не одна команда.

Висновок
Буду краще працювати в команді Маріни, а не у вашій

И это ваш выбор, я его всецело уважаю.

Загалом я пройшовся по пунктам які ви назвали причинами неефективності

Речь определяет мышление

PMBOK визначає мовлення

Ви ж коли пишете код не називаєте клас чи метод чимось іншим? Це професійний лексикон з яким ПМи працюють. Селяві. Робити з цього висновки загалом про пмів — некоректне узагальнення.

.ru

.фу, сорі підшукайте щось інше

лікарю якраз навпаки корисно абстрагуватись від пацієнта в якогось суб’єктивно голова болить

ресурси — така сама абстракція

В нашей корпоративной культуре

В вашей может быть, ми ж про загальні принципи здається, а не про конкретні команди чи вашу культуру

Люди — живые, у них есть эмоции, переживания, свои личные проблемы, желания, стремления.

Так само як і пм який просто виконує свою роботу, так само як і інженер

ПМ взгалі не вирішує зарплати й бюджет. А ви змішали все в купу

мотивация неживая и в долгосрочной перспективе ведет к малой смерти команды.

Це чому? Буде новий ПМ, і команди міняються теж. У ПМа може бути і зазвичай є теж кілька команд. Кар’єрні амбіції ПМ не виключають що він буде нормальною людиною. У вас чомусь так виходить. То не наймайте й не підвищуйте таких — то отримаєте інших. У вас виходить же що поганий діябло-ПМ — діабло прям сам по собі. Його найняли як і вас. Претензії бласка до того хто наймає діабло

Каждая из причин — причина весомая

Кожна окремо так, мій пойнт що кожна окремо не впливає на ’ефективність’ , що б вона не значила

Ефективність людей якщо і міряється то міряється довгостроково, і якісь баришні й віруси там не впливають. Загалом ефективність — погане слово по відношенню до людей в айті. Define ефективність.

Эксепшнал-перформинг это желание отдельно-взятых разработчиков,

Якщо є таке — це треба винагороджувати. Овертайми це корнер кейс

Якщо є досягнення наприклад майлстон закрили чи реліз — приз усім.

Але якщо є топ перформери, їх треба відзначати теж.

Інакше ви за рік-два опинитесь в команді де ніхто не старається і самі будете винні

статьи на DOU и ласковом-ит тому подтверждение

З яких пор статті на доу і ласковом — об’єктивні аргументи длябудь чого в області ПМ чи менеджементу?

Загалом я пройшовся по пунктам які ви назвали причинами неефективності. Кожна з них в мене викликає великі питання

Як ви сказали речь определяет мышление, тому мені подобається мовлення авторки більше ніж ваше

Обозначьте пожалуйста, какая ваша роль в компании и ваш опыт в менеджменте?

Ми на лічності перейшли вже, щоб підтримувати аргументи? Патетика, могли б зразу попередити

В мене багато ролей від CEО до прибиральниці, яка вас більше цікавить?

Бачу сказати вам особливо нічого, можна далі не продовжувати, питання риторичне

Вы говорите безапеляционно и уверенно. Мне нужно понимать бекграунд собеседника, его роль и опыт в теме, о которой дискутируем.

Дивно, чому мені ваш бекграунд неважливий, щоб зрозуміти що ваші аргументи нікчемні

Возможно потому, что судя из ваших более чем 3200+ комментариев для вас никчемными являются любые аргументы, кроме ваших?

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Незважаючи на те, шо підтримую меседж, 5 причин вже дость мемна річ, а воно ще і лягає на приспів майже ідеально

Отношение к команде как стафу или функции

Первая причина: это ты

Желание менеджера выслужиться перед руководством.

А вторая: все твои мечты
Третья: это все твои слова
Я им не поверил едва
(прямої цитати з тексту не підібрав, але відповідники там є)

если ошибки — накосячила «неэффективная» команда, если победа — победил «эффективный» менеджер

Четвёртая причина: это ложь
Кто прав, кто виноват, не разберёшь

Причин неэффективности у сотрудника может быть масса: не выспался, поссорился с девушкой

Пятая причина: это боль
От того, что умерла любовь

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

дисфункції в команді

Ось чому в люксофті підливали рідину в горнятко. Думали, що зомбізація, а насправді — лікування дисфункції.

Тебе судьбу мою вершить
Тебе одной меня судить
*Команда* молодости нашей
*Команда*, без которой мне не жить!

Ви впевнені, що залишати коментарі руської пісні доречно?

блін, думав що сучасні PM-и можуть у сарказм, але мабуть що думки за Команду та Цілі забирають усе вільне айсікью :(

Мабуть у «величній» компанії Генезіс заборонено мати свою думку і бути спроможним у сарказм, а то ще на поліграф відправлять

Або на шибеницю. Хто не скаче — той ПМ.

руської

а шо це таке руська мова? мова полян за часів Ярослава Мудрого?

ось так люди перестають потім писати статті на ДОУ :)

...Друг к другу мы становимся нежнее...

А воювати радянською зброєю ? Це же не " - А Вова рулит" Це пісня 1979 року :)

У першу чергу вся команда має знати відповіді на питання: «куди ми рухаємося?» «Навіщо нам досягнення цілі Х? «Як я можу вплинути на досягнення цієї цілі?»

зроз.

Є враження, що Марині неймовірно важко підібрати взуття з каблуками, бо такий розмір лише під замовлення.

хоч одна психічно здорова особистість ще тут є ))

Tell me you’ve never touched a woman without telling me you never touched a woman)

Women and php codebase.
By the way, I have never touched php codebase either.

замість підключення на зустрічі кожного дня, ми домовилися з командою писати в чат свої плани на день

Хороша практика

Хороша практика

не погоджуся, не дозволяю заміняти дейлі на чати

дейлі мають більше ніж просто тільки інформаційну роль

але як в команді ок то ок, все це від команди до команди залежить все таки

Підтримую. Кожен написав в чат свої плани на день, а якщо виникають питання по чийомусь планові або по взаємодії виконання робіт між собою? Тоді все одно потрібно всім разом підключатися до зустрічі, бо інакше це початок хаосу. Дейлі не просто так придумали саме в форматі зустрічі команди

Тоді все одно потрібно всім разом підключатися до зустрічі,

Та не всім а тільки тим до кого то стосується.
І це відбувається як часто, раз в тиждень щоб була потреба саме всіх зібрати і поговорити?

Ну як тобі сказати

Саме команда що сама без пма, по, чи когось, збирається на кол, а не в чатік на отєбісь нашкрябать — мотивована команда, і це результат дисципліни кожного члена команди, або звичка має бути

В чатік годиться відписати щось в разі якщо хтось не може, наприклад десь пропав чи не встигає. Ну або разок чи час від часу. Коли це переходить в звичку, це отєбітєсьотменя, а не команда

Плюс говорити по черзі — не писати. Важливо не тільки що сказано, а і як, і можливість задати питання чи обговорити щось детальніше. В чаті куди пишуть 5теро, це неможливо — виходить каша.

Та не всім а тільки тим до кого то стосується

Дейлі всіх стосується, завжди

Ритуали важливі короче, я стараюсь їх виховувати як звичку і щоб збиралось і без мене. Особливо це важливо коли новачки в команді.

А як там в кожній команді — то вже звісно не мій цирк і не мої мавпи.

Якщо виникають питання то вирішуються між тим хто питає і тим до кого питання, замість того щоб двоє балакали, а інші сиділи і нудьгували

Коли команда на 20 людей нормальна тема. Коли у вас класична скрам команда на 7 людей максимум, за скрам гайдом — звісно усе працює. Стендапи на 20 людей просто за часом це вже пів години якщо нема проблем яки потрібно обговорити, а так вийде ві 45 хвилин — година. В таких випадках письмовий звіт — не така вже в погана ідея.

оує, на 20 то вже балаган)
ну логічно, на 20 людей комунікація буде в будьякому разі коту під хвіст, письмово хоч якийсь трекінг хто шо робе

але чат тоді ж не врятує і подавно, хіба вікі якісь

Стендапи на 20 людей ніякого відношення не мають до скраму. В такому випадку 20 людей ділять на 3 команди і все гарно працює. Скрам дуже добре масштабується.

Ой це якраз той момент коли теорія часто не співпадає з практикою :)))

Буває, і не таке ще скрамом гордо називали

«Стендапи» відношення не мають, а Daily Scrum івенти з 20-ти учасників Scrum Team можливі, тому від авторки хороша порада: «писати в чат свої плани на день».
В Scrum Guide немає зазначеного обмеження по кількості учасників команди, 10 або менше учасників для досягнення кращої комунікації — це не вимога, а рекомендація, яка орієнтується на типовий випадок, але не для розробки продукту, в якому може бути потреба в крупній команді.

Так, 20 людей кожен день пише свої плани в чат. Кому це вони пишуть? Для чого конкретно? Це ж потім треба лізти в той чат, шукати потрібного спеціаліста, потім його список робіт дивитись, звіряти все, постійно відволікати колег від роботи, бо якось в голові це все разом тримати нереально. І це все помножити на 20. Ні, такий скрам мені не потрібен. Дякую

Тут варто зауважити, що ролі PM в Scrum немає, тому згідно опису в статті річ про ScrumBut в продуктовій компанії, для них оk такий варіант.
А в аутсорсі така ситуація може бути, коли по кількості девелоперів проект занадто малий для SAFe (щоб точно прийшлося розбивати на N команд), але коли ці 20 розробників пишуть ПЗ на певний хардвейр, коли є велика повязаність фіч та систем, що реалізовуються протягом спрінта, також тестування сильно інтегроване в розробку, ... а така «писанина» корисна для тім-ліда, який виконує роль Scrum Master.

Дейлі потрібні на продукті)
В аутсорсингу — чим менше контакту тим краще)

Якби клієнт не вимагав — думаю більша частина народу з аутстафінга взагалі відкрито працювали за Waterflow чи спіраллю. Agile просто не накладається на цей бізнес нормально. Гнучкі методології потрібні для керування проектами, аутстафінг — взагалі не проектна організація типу бізнесу. Проект — це за PMI тимчасовий заклад задля отримання вимірюваного результату. В аутстафінгу просто виконується замовлення клієнта, як скажімо в ресторані чи кафе яке сленгово називають проектом. Фінансово галері фіолетово на результати з виробництва софту, прямим чином, звісно не прямим треба не втратити клієнта і по можливості брати в нього усе більше роботи та стафити усе більше людей. Та за великим рахунком, галері фінансово добре щоб софт писався вічно і чим довше він пишеться тим далі терміни завершення, тим більше роботи треба зробити і тим більше людей потрібно. Ось такий парадокс. Проектна організація праці починається з цілей проекту, фіксованого бюджету та строків і права менеджера проекту цим керувати.

В мене би дах поїхав від щоденних мітингів

не дозволяю заміняти дейлі на чати

Я узнаю где ты живешь, приду к тебе ночью и убью тебя кожаевым заставлю тебя наслух запоминать исходники ляликса и воспроизводить их голосом.

заходь, у мене завжди є чим зустріти російськомовних й що їм долити в чай :) буду ждать

на серйозі ж, я чесно не вкурюю в чому така космічна проблема тут для всіх разок на дейлі зідзвонитись і сказати пару слів один одному
мені вже давно впадло розуміти всіх підряд, кому як зручно, але дивуюсь
не бачу в цьому жодної проблеми вобщім, ще від дейлі ніхто не вмер

Потому что текстовый интерфейс в разы мощнее, лучше, удобнее и точнее чем голосовой

Нє, маячня, тобі здається

Текст просто історично єдиний універсальний метод взаємодії в інтернет і з компами от і все

Спіч може бути до 7 раз швидший за набір, це навіть якщо не враховувати інтонацію й розуміння на півслові

Саме тому в стенографії використовують спеціальні клавіатури

Спіч може бути до 7 раз швидший за набір

Это если тебе не нужно при этом думать (когда несешь ерунду или просто воспроизводишь заготовленный вариант).
В остальных вариантах, текст позволяет более продуманно и точно сформулировать сообщение, без «бэ» и «мэ».

Саме тому в стенографії використовують спеціальні клавіатури

Стенографист заранее не знает что ты хочешь сказать, в отличии от.

метаболічний процес в мозку швидший ніж будь який сучасний інтерфейс. Люди думають набагато швидше ніж говорять, не те що пишуть

Хто не звик думати швидко й чітко, тому звісно потрібна практика чи текстовий інтерфейс щоб можна було подумати. Але все це долається швидко практикою. Без практики і зі звичкою до чату чи імейлу то некомфортно

Є навіть цікавий бар’єр психологічний що люди бояться дзвонити, бо текст там чат чи імейл психологічно комфортніший. Розмова це часто стресовіше, бо це синхронна комунікація.

Але дейлі це ж не про стресову комунікацію, це прості питання й розмова.

І в принципі всі балакають я сподіваюсь за день з іншими людьми і не використовують чат зі своєю половинкою в ліжку чи купляючи продукти, бо

текст позволяет более продуманно и точно сформулировать сообщение, без «бэ» и «мэ».

Хз, мені це дивно чути що багатьом дейлі кол це занадто і звучить все те що написав як відмазки. Мене не переконує

Надаю перевагу дзвінкам загалом

Стенографист заранее не знает что ты хочешь сказать, в отличии от.

емм, нюанс тут не про те що стенографіст набирає не думаючи, а те що він має набирати швидко те, що говорять наприклад в суді з голосу вже думаючи. Люди говорять швидше ніж друкують, тому й стенографіст має встигати, тому й спецобладнання й навик левелом має бути покруче за звичайного топтуна за компом

Ладно, ставлю тут крапку, здається всі все вже сказали тут, що хотіли

Ваша стаття маніпулятивна й зараз поясню чому.

Якщо ви помічаєте, що в команді 90% часу обговорюються питання власних грейдів, заробітних плат чи популярності кожного в компанії, а не вашої команди, — це red flag настроїв, який треба терміново фіксити.
Ще однієї ознакою дисфункції в команді може бути небажання колег спільно проводити час поза роботою та за неформальним спілкуванням.

Коли в команді є довіра то це нормально спілкуватись про винагороди та досягнення.

Ааа до речі так з цим абсолютно теж не згоден

Ще однієї ознакою дисфункції в команді може бути небажання колег спільно проводити час поза роботою та за неформальним спілкуванням.

Ненавиджу коли робота виливається в позаробочий час

Просто цю фразу можна сприймати в багатьох контекстах: відмова від спільних обідів, відмова від корпоративів, відмова від бажання самостійно організуватись та поспілкуватись ввечері в ресторані, барі або караоке.

Або сприймати в контексті: відсутність бажання у всієї команди спільно проводити час або тільки у конкретних фахівців.

Стаття маніпулятивна й впевнений познаходять ще багато прикладів.

Я ж звертаю увагу саме на маніпуляції з винагородою.

Спробую виділити час й оформити окрему статтю на тему шкідливі наративи для індустрії бо матеріалу для аналізу повно.

Все що в позаробочий час і корпоративна обязаловка теж має бути без retaliation

Ну про винагороду теж хз, зарплати й підвищення обговорювати точно не слід. Решта залежить, хвалитись поїздкою в гімалаї одне, а хвалитись підвищенням на 5% коли без дупля що може ти один такий в команді, а іншим підвищили на 10% — зовсім інше

Якщо фахівцю потрібно більше грошей для комфортного життя то обговорювати винагороду з колегами фахівець буде всупереч заборон в договорі.

А коли фахівець вже має квартиру й повністю облаштований побут то звісно про винагороду перестає спілкуватись бо зосереджений на нових цілях.

Сперечатись на тему обговорення винагород вважаю зайвим.

Ну там йшлось про іншу справу, про роботу без оплати, що в комерційному бізнесі дійсно — або демпінг або дурість. Та скажімо над open source працювати, який потенційно корисний усій спільноті і можна використовувати в комерційній діяльності це може бути і нормою. В статті йдеться вже про невдоволення людей роботою, коли вони починають замість того щоб її робити постійно з’ясовувати — а чи за неї відповідно платять.

З’ясовувати чи відповідає оплата виконаній роботі то теж нормально, якщо при цьому продовжувати робити цю роботу.

Просто коли розглядають приклад ось так однобоко «90% обговорення компенсації то шкідливо для ефективності» то це маніпуляція.
Щоб її зрозуміти то потрібно задати питання: «Який процент часу допустимий для обговорення винагороди?»

Я це якраз прочитав так — що люди перестають робити і починають токсити, питати в один одного як їм платять може прямо а може якось завуальовано — Скажімо питати чи зареєстрований ти там десь на джині чи дивився зарплатнє опитування на DOU і т.д. Бо «Я волів би покращити своє житло, ми з дружиною хочемо третю дитину» і т.п. І цим потім починає займатись уся команда замість того щоб робити роботу. З’ясувати такі речі десь окремо чи з безпосереднім керівником — який ту зарплатню і платить це одна тема, терти проміж собою то інша. Починається с джуніор QA світчера, але потім «нам не доплачують» росповсюджується по усій команді.

Чи вважаєте ви допустим пару-трійку разів на рік пообговорювати винагороду на обідній перерві?

Пару тройку так, та при тому краще з людьми десь подалі, в сторонніх відділах скажімо ви бекенд — а вони фронтенд. Три рази бачів коли це не пару тройку, а конкретно кожен день і постійно. І при цьму команда впадає в повну демотивацію, і не просто замінами це приходиться коли хтось йде, а когось вже йдуть і команда розвалюється. А взагалі я за анонімність як на DOU. Через заздрощі запросто можете втратити нормальні відносини з людьми і вони вам почнуть не слабо гидити (навіть можуть зламати дурнувату нагороду з корпоративу якій 100 років і не зрозуміло було куди її діти, накидати кнопок на стіл і т.п. дитячий садок) . А так побачили, що якось воно не так — пішли на співбесіду далі. Якщо десь краще платять — далеко не факт, що саме вам згодні так платити, та перевірити тим не меньше треба.

Ось й типова особливість маніпуляцій коли одне речення написано так, що його трактують по різному.

Особисто я не зустрічав ситуацій коли вся команда переставала займатись проєктом, а концентрувалася на обговорені винагороди.

Але зустрічав ситуацію, коли значна частина команди об’єдналась, щоб покращити умови праці бо на офіційні державні свята потрібно було працювати й тому питання державних вихідних піднімалось активно між командою та керівництвом.

відповідає оплата виконаній роботі то теж нормально,

Так, за це і тут без питань, але це тонкий лід і для цього існує гласдор чи доу дослідження

Загалом відкриті розмови про лаве викликають у людей дуже різні почуття, в якомусь окремому колективі — можливо це не викличе проблем. Загалом же це виливається в проблеми. Хтось заздрить, хтось фемка, когось обійшли, і понєслась. Півкоманди вважай гудбай.

то це маніпуляція

Так це маніпуляція

Але так приємніше жити, ніж чути "ну сорі у нас топам на бонуси вистачило, а на вас гребцов от вирішили +10% на всіх, там вже самі розбирайтесь кому 2%, а кому 15%. Це у важкому випадку, але загалом гроші ніколи не резинові, всім підвищити щоб всі були щасливі рідко можливо. Обмежений ресурс. Тому треба маніпулювати, або шукати інші нематеріальні мотивації. Зазвичай це комбінація з усього ) невже це такий великий секрет для дорослих людей?

Підсумовуючи — є речі які ніхто ніколи не озвучить, навіть топи між собою, або розумієш ти їх сам, або не розумієш.

Я вважаю, що обговорювати винагороди допустимо, якщо це відбувається пару-трійку разів на рік поза роботою в контексті результатів зарплатного опитування й може перерости в питання «скільки в кого».

Тільки з корешами, які наприклад друзі поза роботою теж

З свого досвіду життєвого — можу сказати що це в більшості випадків самому собі проблеми створювати.

Люди дуже складні істоти і на чесність можуть втиратись просто щоб вияснити твоє і навішати про своє

Є така приказка, яку дуже раджу — 100% життя

In business noone should know what you really think about

Або як рікі рома казав You never open your mouth till you know what the shot is

youtu.be/2dWFN8iT8Wo

Класний фільм до речі, хоча трохи нуднуватий дивитись

Вище я просто написав що з тз гребця — це теж погано, ми не про користь чи шкоду для себе, я щось відволікся. В команді такі розмови й бродіння за незначними винятками загалом шкодять і запускають шкідливі для компанії тенденції. З тз менеджмента — погані.

В Toyta була ситуація, хтось із великих менеджерів помітив що люди забагато часу стоять біля автоматів із газованою водою в черзі. Автомати наказали прибрати і в той день контора мало не стала, на усіх рівнях контрагенти бути перевантажені різною комунікацією. Почали з’ясовувати чому так вийшло. В тих чергах за водою — люди спілкувались між відділами і командами. Автомати негайно повернули і ситуація швидко повернулась назад. Саме тому хитрі менеджери ставлять в офісах різні більярди та столи із пінпонгом та роблять тімбілдінги. Власне це частина Кайдзен.

Як пішли розмови про зарплатню і намагання з’ясувати хто на скільки домовився і це трапляється постійно, від довіри до керівництва вже нема і сліду. Люди, що то роблять вже задумали джампати на +500, а не робити роботу. Як пише розумна книжка, що її авторка статті згадує — недовіра породжує лише зустрічну не довіру і врешті команда розвалюється.

Люди, що то роблять вже задумали джампати на +500, а не робити роботу.

Искать где выгодней нормальная ситуация

Искать да, ищи себе тихо. Более того не искать — большая глупость. Общаться об этом с членами коллектива которые выполняют все время подряд и вместо работы — нет. Это уже жаба точит, что то сильно не нравится, не факт даже что непосредственно зарплата.

Да болт я на тот коллектив положил. Зачем о чем-то рассказывать, что это даст?

ех той рідкісний момент коли я сказав би те саме, що і ти

тільки українською звісно ;) невиправний, цкцкцк

Ну как зачем, токсикомания — пассивная агрессия. Примерно так это звучит : «Вот там за углом в Киеве junior manual QA платят на $300 больше, но туда я не поеду, нет возможности. А тут меня жена — пилит, мол давай новую квартиру с ещё одной комнатой, я девочку ещё хочу. Давай ты мне тут найдешь ещё +400 а то я как уйду, как уйду». Примерно так это выглядит и примерно такое у меня три раза было. Хотя правду сказать в двух случаях там и вправду надо было добавить до среднего ибо работали в самом деле хорошо. Но один был блин баклан, которого для массовки подкинули чтобы с клиента больше снять, от него наоборот были проблемы. Каждый день приходишь на работу — то базу сломает, то билд завалит и заблочит команду и т.д.

А:

90% часу

Х:

це нормально

Ви були колись лідом? Я думаю, що ні. Якщо замість роботи болтовня (а пагаваріть), то щось там не так. І мова про це. Це червоний флаг.

А:

небажання колег спільно проводити час

Х:

Ваша стаття маніпулятивна

Х:

це нормально спілкуватись про винагороди та досягнення.

Тобто потрищать про винагороду це ок, але маніпуляція. Ви б вже ж якось визначилися, де маніпуляція, а де ні :)

Ви втомлюєте бо маніпулюєте у сусідній темі.

Якщо обговорення заважають виконувати робочі задачі тоді такі обговорення шкідливі.

Якщо обговорення заважають виконувати робочі задачі тоді такі обговорення шкідливі.

90% часу точно заважають, про це і була мова. Але ж ви любите слово «маніпуляція», тому і суєте його всюди :)

Тоді потрібно вказувати який допустимий процент обговорення власних досягнень й винагороди.

Де ви маніпулюєте я навів.

Тоді потрібно вказувати який допустимий процент обговорення власних досягнень й винагороди

І замість того щоб задати це питання авторці, ви почали про «маніпуляцію» :) Красунчик.

Ви вже задали. Чекайте, може авторка вам і відповість, після того ЯК ви «почали».

системність досягається ритуалами

найпростіший з них — дейлі, який має відбуватись незалежно від наявності когось, чи «а нема про що, давайте скіпнем»

довіра поняття дуже тонке, на мій погляд застосовувати гомеопатію типу «ми сім’я», «друзі», колупатися в особистих проблемах — шкодить

довіра професійна має бути і тим обмежуватись

Будується вона просто відкритістю до комунікації та відсутністю прихованого retaliation чи сюсюкання за спиною, і але команд які здатні на такі завалося би прості речі на диво дуже небагато. І дуже небагато менеджерів які справді довгостроково мають бажання хантити приховані конфлікти, і тактовність/талант ці приховані конфлікти вирішувати.

Cooper : Hey TARS, what’s your honesty parameter? TARS : 90 percent.

найпростіший з них — дейлі, який має відбуватись незалежно від наявності когось, чи «а нема про що, давайте скіпнем»

Так а навіщо потрібні ритуали, в яких немає резону? Який сенс відволікати девів від роботи та витрачати час на балачки, якщо «нема про що»?

Так а навіщо потрібні ритуали, в яких немає резону? Який сенс відволікати девів від роботи та витрачати час на балачки, якщо «нема про що»?

щоб був ритм і систематичність і відповідальність перед членами команди

Завжди є про що сказати на дейлі, навіть якщо там двоє осіб

В статтях від Genesis заборонено писати про фінансову мотивацію?

Красивая. А скажи, красивая, как справляешься с исключительно финансовой мотивацией? Ну вот когда человеку болт положить на все, кроме кошелька

ну я не биолог, вы мартышкообразные все на одно лицо

Звісно, тут багато чого не висвітлено, бо банально стаття має рамки по тексту, впевнена і цю не всі до ціную прочитають. В будь-якому випадку, дякую за коментар, є над чим замислитись і можливо продовжити тему

Нагадало недавню розмову на дейліку))
Колега не встигає закінчити таск, для якого стоїть 100% dev на цьому тижні. Питає у ПМа, що буде, якщо він не вкладається в заданий термін.
ПМ: ну, мені доведеться пояснювати топ-менеджменту, чому так вийшло... Ну, це вплине на загальну продуктивність команди в звітах в кінці року...
Думка в моїй голові: «І що?»
Якщо я не маю ніяких бонусів за вчасне виконання роботи, чому мене мають хвилювати правильні показники в звітах?

ПМ просто постеснялся сказать, что коллегу если не на первый, то на второй раз уволят. А если такое повторится несколько раз с другими коллегами, то уволят и проджект-менеджера.

Угу и потеряют и заказ и команду. Даю наводку — что можно сделать если есть физическая возможность сделать к сроку — сказать «Я отдам задачу Васе» унизительно до крайности, если конечно задача по силам. Under estimate это вообще злободневная вещь в разработке софта. Абстрактный Вася может и не против закрыть задачу на этой неделе, но 4 раза соседняя команда завалила енв выкатывая сложную фитчу и 3 раза заказчик изменил требования, вот задача и весит в два раза больше чем «по плану». А такие негативной мотивации — как «я уволю» вообще не работают в производстве софта, подтверждено исследованием IBM. Более того раз сказал — то придется увольнять. А не всегда есть смысл.

Under estimate это вообще злободневная вещь в разработке софта

Скрам-покер це якраз той iнструмент, що дозволяє розмивати оцiнку складностi тасок з тим, щоб естiмейт в годинах з’явився якомога пiзнiше, коли вже спринт i дедлайн.

Це вже вада бізнесу. Навіть в СРСР який тут так не люблять, бо там одні дібіли (спадок котрого ми проїдали 30 років і зараз все ще основа озброєння армії та економіки) зарплатня ділилась на базу і премію. І як не дали план — не буде вам ніякої премії. Та така схема знову доволі погано накладається на аутстафінг.

Як вiдомо, на аутстафiнгу зазвичай звiльняють low performer -iв. Якщо цього не роблять, то поступово або проект протухає, або з\п не переглядають, i активнi люди йдуть звiдти.
Щоб проект рухався i були грошi, треба щоб вся команда вкладалася, вiд QA до менеджменту.

Ага вже зараз, потім наздоганяють і знову звільняють. Звільнити — це мінус бабки по годинно, треба ще задіяти кучу народу щоб замістити позицію. Зазвичай звільняють коли вже амба — просто по іншому неможливо знавав лише двох таких. Один погорів та перестав працювати, другий просто безнадійний — тупий, що пробка. А так назначать ментора — дріл сержанта Майора пейна і прокачають.

Думка в моїй голові: «І що?»
Якщо я не маю ніяких бонусів за вчасне виконання роботи, чому мене мають хвилювати правильні показники в звітах?

тому, що Вам платять з\п?

Скiльки команд — стiльки й сценарiєв менеджменту. Десь всi тягнуть як воли, хто не тягне — звiльняють.
Десь клiєнт-лох-з грошима, але в таку команду вакансiї розходяться мiж своїми, або дуже повезе. Було й таке, що потрапив в контору, де пофiгiзмом було просякнуто все вiд QA до менеджменту. Якось зайшов на кухню повечеряти, а там менеджери вже другу годину бухають-веселяться, дивляться невдоволено, а ти шо сюди прийшов? Розробники переважно не переймалися чи є таски, чи нi. Замiсть щоб насолоджуватись там легким життям i низькою з\п, я звiдти пiшов, описавши емоцiї тут.
dou.ua/forums/topic/6346
Контора з часом перестала виплачувати з\п. I кiлька мiсяцiв спiвробiтники просто ходили в очiкуваннi виплат. З\п була бiла, декрети, жiнки понароджували по 2-3 дитини, все було стабiльно, i тут на тобi, така невдача.

В мене трохи не про пофігізм.
Наш менеджмент намагається планувати все по спрінтам, ми оцінюємо задачі на спрінт і повинні вкладатися в цю оцінку. Але в роботі може запросто вилізти якесь emergency, яке потрібно пофіксити тут і зараз, але ж час на це явно не був запланований. В тому-то і біда такого планування: або давайте планувати все (і якийсь важливий фікс почекає до наступного спрінта, зате буде запланований і матиме правильний естімейт), або давайте відноситись простіше до того, що розробник не встиг закінчити заплановану фічу, бо фіксив щось важливіше. Ну, або нехай компанія оплачує овертайми (але у нашого замовника з цим дуже туго — в основному, вони планують оплачувані овертайми для якихось релізів, а так шанси отримати оплату досить малі).

Ну таке досить легко вирішується, за бажання звісно

Робите для емердженсі окремий бакет, там тег якийсь чи окремо якось по іншому трекаєте. Time eaters/emergencies etc. Це — пм, а пм — замовнику.

В кінці спринта репорт в кінці року/півріччя аналіз і шо робити.

Загалом якщо є обгрунтування, невстигання має бути ок, звісно якщо замовник адекват.

А старатись вже чи не старатись — тут згоден, канєш має бути мотиватор старатись вкластись і при цьому ловити звідусіль, інакше від’їбіться, а не моє старання. Спрінт узгоджений, але емердженсі озвучено більшого пріорітету було, то які питання — самі ж виставили пріо

Це такий пiдхiд, бува. Типово для кастомерiв з рiтейлу.
Зрештою, потогонка може виснажити. Краще заздалегiдь для себе вирiшити, чи воно того варте. Може, краще маякнути наверх щоб перекинули до iншого замовника.

Та ні, фіксована зп і бонус — це таки різні речі.

Виглядає як SOLID-like silver bullet. Я б, натомість, порадив пару старих книжок:
* Organizational Patterns of Agile Software Development aka 101 варіант ролей в команді залежно ситуації.
* Peopleware aka не чіпайте програмістів, дайте їм працювати!

Дякую за цінний коментар та Ваш час, приділений статті!

Підписатись на коментарі