Розмитнення власного авто в Польщі (та інших країнах ЄС) під 0 відсотків

Як розмитнити авто в Польщі (чи іншій країні ЄС) за пільговими умовами під 0 відсотків митних платежів?

Нещодавно я стикнувся з цікавою проблемою поставки на облік свого українського авто у Польщі. Це буде цікаво тим хто виїхав на постійне проживання за кордон та з тих чи інших міркувань не хоче чи не може продати своє авто в Україні.

Xочу зауважати що в більшості випадків вигідніше продати авто в Україні і купити тут інше. Проте бувають такі випадки як в мене коли дуже хотів залишити собі свою машину яку довго вибирав з Америки, ремонтував і робив під себе, або просто для тих хто не має змоги повернутися і продати авто в Україні.

Якщо йти стандартною процедурою то в залежності від країни вам прийдеться заплатити від 35 до 50 відсотків вартості автомобіля з урахуванням всіх податків. Проте, якщо особа планує постійне перебування в країні якій зупинилася, вона має право на пільгове розмитнення 0 відсотків, якщо підпадає під наступні критерії та може довести кожен пункт документально (так як точно переліку документів ніде немає, я наведу приклад тих які можуть вам допомогти підтвердити кожен з пунктів):

1. 12 місяців до момент в’їзду в країну перебування особа постійно проживала на території іншої країни. Можливі документи для підтвердження: умова оренди, прописка, витяг з банківського рахунку (в детальних витягах є адреси певних транзакцій: кафе, кінотеатри тд тп), штампи в закордонному паспорті (якщо ви ніде не подорожували), рахунки за комунальні платежі, телефон і тому подібне.

2. Завершення постійного проживання в іншій країні. Можливі документи для підтвердження: довідка про закриття ФОПа, довідка про закриття банківських рахунків ФОПа або особистих, завершення договору про працю, документи продажі нерухомості.

3. Особа повинна бути власником цього автомобіля мінімум 6 місяців до дати заїзду на територію країни постійного перебування. Документи: свідоцтво про реєстрацію ТЗ, українські страхові поліси за останні 6 місяців до дати заїзду.

4. Документи про підтвердження постійного перебування в Польщі (чи іншій країні в якій ви зупинилися): мельдунок (прописка, можна зробити навіть по місцю оренди), штамп в паспорті з датою заїзду, умова про працю або відкритий аналог українського ФОП (JDG).

5. Додаткові документи (опціонально): умова найму квартири в Польщі, PESEL (STATUS UKR теж підходить), карта побуту, віза.

Хочу зауважити що не обов’язково збирати всі документи з мого списку, це лише приклад того що може слугувати як підтвердження, але майте на увазі, чим більше у вас документів тим більший шанс щоб вам дозволять нульове розмитнення авто. Перекладати на польську мову нічого не потрібно.

Після того як ви зібрали все що маєте, потрібно звернутися до митного брокера (agencja celna якщо ви в Польщі), він порадить вам які ще документи можливо будуть потрібні і назначить день коли потрібно приїхати. Мені послуги митного брокера коштували 600 злотих. Приїзджаєте на визначений день і передаєте всі документи митному брокеру. За декілька годин отримуєте відповідь чи вам надали нульове розмитнення чи ні.

Якщо все пройшло успішно, вам залишилося пройти обов’язкове ТО (шукаєте найближчу до себе stacja kontroli pojazdów, ціна 100 злотих), та зробити присяжний переклад свідоцтва про реєстрацію ТЗ (ціна в залежності від бюро, близько 150 злотих). З цими документами в будь який день приїжджаєте до вашого уряду, знімаєте номерні знаки та йдете на перереєстрацію (ціна 160 злотих). Процедура проходить швидко і ви зразу отримуєте польскі номерні знаки та тимчасове свідоцтво про реєстрацію, до 30 днів вам прийде смс і ви зможете забрати вже готове свідоцтво про реєстрацію. Пам’ятайте також що відразу потрібно застрахувати авто, ціна залежить від вашого авто.

В цій всій процедурі існує тільки одне обмеження, ви не маєте права продавати своє авто 1 рік з моменту реєстрації.

Я не знаю нюансів як це відбувається в інших країнах, але процедура повинна бути подібною, так як це пільга яка діє на зоні всього європейського союзу. Для детальнішої інформації зверніться до митного брокера у вашій країні перебування.

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному6
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Доброго дня! Дякую за дуже важливу інформацію. Підкажіть де шукати брокера, наприклад Ґданська. І як виглядає свідоцтва про реєстрацію ТЗ, це наш техпаспорт? Дяку

Я в гуглі шукав по відгуках і дзвонив питав, шукайте agencja celna у Гданську

І так, свідоцтво про реєстрацію ТЗ — це техпаспорт в народі)

Який у вас був брокер,? Можете дати контакт?

Дуже дякую за цю інформацію!
Підкажи, а з яких саме джерел ти знайшов цю процедуру?
І ще одне — з витрат які ти описав, нічого не було вказано про ПДВ. Це тому-що воно в тебе 0% або тому-що воно відсутнє?

Інформації про це ніде взагалі не знайдеш, я знайшов десь на сайті європейської унії одне речення про те що ніби-то існує така змога, але деталей там не було взагалі, і почав копати вже на місці дізнаватися деталі в митних брокерів і ужонду)

ПДВ треба платити якщо по звичайній процедурі, якщо по цій пільговій то воно теж стає 0, тобто виходить тільки ті витрати що я описав + обов’язковий страховий поліс.

Насклільки я знаю, можна офіційно їздити до кінція року на наших номерах. Хіба ні?

Ні, я звертався в ужонд і мені роз’яснили (усно), що на наших номерах власник статусу УКР може їздити «до кінця збройних дій на території України».

поки що можна, до закінчення збройного конфлікту сумнівно що заборонять їздити на авто з українською реєстрацією, але ніхто не знає)

Я чув, що раніше їздили роками і ніхто особливо не чіпав...

Але то мабуть, як повезе...

Подскажите нужно ли заранее (или это часть процесса) менять украинское водительское удостоверение на польское?

dou.ua/...​rums/topic/43451/#2624231

Аналогічно з українськими номерами. А чи робити завчасно чи ні — це кожен вирішує для себе індивідуально. Єдине що, з того що мені відомо, на статусі УКР без карти побиту замінити українське водійське посвідчення на польське нема можливості.

Я подався зі статусом УКР без карти побиту, без ніяких питань від ужонду.

Подався... і ? Який результат? Чи ще розглядають?

подався

1) в електронному вигляді через ePUAP
чи
2) ходили ногами?

Якщо «2», то чи здали оригінал українських прав? Як тоді весь цей час їздили без оригіналу прав, чи не їздили?

Можно. Подавался в начале апреля, вот недавно прислали сообщение, что могу приходить на получение

Подавался

1) в електронному вигляді через ePUAP
чи
2) ходили ногами?

Якщо «2», то чи здали оригінал українських прав? Як тоді весь цей час їздили без оригіналу прав, чи не їздили?

2
Оригинал сдается только при получении польских прав уже. На время рассмотрения заявления они у вас. Могут же и отказать как бы по идее

Если бы забирали, то сделал бы дубликат просто себе

Кто-то говорит про то, что можно сделать в Украине и отправить почтой. Не знаю, насколько оно реально. Знаю о ребятах, которые могут сделать твоих реальных прав дубликат в Польше неофициально

Кто-то говорит про то, что можно сделать в Украине и отправить почтой. Не знаю, насколько оно реально.

Мабуть хтось повинен з довіреністю отримати мої права в сервісному центрі в Україні.

Знаю о ребятах, которые могут сделать твоих реальных прав дубликат в Польше неофициально

А, ну це типу «виконуємо копіювання будь-яких документів; оригінали не потрібні».

Думаю що просто треба буде після війни перебуваючи в Україні замовити відновлення українських прав як втрачений документ.

Хз як в Польщі, в Іспанії після заміни прав вони зникають з Дії через деякий час, тобто відновити вже не вийде

Там вроде был кейс с заказом по почте и чтобы родственник забрал. На человеческом факторе всё в большинстве своём

Для реєстрація автомобіля в Польщі не потрібно, я робив з українськими.

Ну а для перебування довше ніж пів року варто задуматися щоб податися, тим паче що зараз процедура обміну сильно спрощена, навіть медичної довідки не потрібно, але наразі і з українським посвідченням до вас питань не виникне.

зараз процедура обміну сильно спрощена,

Вона в принципі така. Я міняв 7 років тому, знадобилось 2 рази по 15 хвилин (подав вньосек, дочекався смс, приїхав обміняв). Парковку шукав довше ніж процес потребував...

міняв

1) в електронному вигляді через ePUAP
чи
2) ходили ногами?

Якщо «2», то чи здали оригінал українських прав? Як тоді весь цей час їздили без оригіналу прав, чи не їздили?

Що відбується з українською реєстрацією? Вона там теж залишається на обліку?

Цікаве питання. Наскільки мені відомо зі статей які я раніше наґуґлив (зараз лінь), власник авто повинен самостійно повідомити в українське МРЕВ про зміну реєстрації авто за кордоном. Тобто через дію якось мабуть.

А українські номера та документи забирають чи залишають?

Дуже цікаве питання. Ви теж думали про те, щоб поїздити в Польщі на польських номерах, а потім при потребі з’їздити в Україну і прикрутити назад українські номери? ))

На жаль, хоч не маю на це залізнобетонних доказів на руках, але є чуйка що це так не працює )

Суть в тому, що митні платежі в Україні вже сплачені, звісно їх повертати ніхто не буде. Але ж що тоді робити при поверненні назад? Невже розмитнювати знову?

якщо плануєте повертатися, то по ідеї мало сенсу змінювати реєстрацію на польську

я ще не визначився ))

Визначитися, по-перше, з планами на майбутнє — розумію, це важко, але кому зараз легко? )

Далі:

1) вирішуєте залишатися в Європах — відповідно готуєте всі європейські документи; без валідних водійських прав і техпаспорта після закінчення війни життя водія буде наче зав’язування шнурків без однієї руки (ну ок, можливо ще декілька тижнів після війни поліцейські патрулі будуть ще закривати очі, але така непевність це не життя а якась лотерея)

2) вирішуєте повертатися після війни — тоді нічого не потрібно, їздите поки на тому що є і далі повертаєтеся.

Я й сам 50/50 — дружині подобається в Польщі аж пищить, вчить мову; діти в школі вже тут мають друзів і вже супер володіють польською; я перед війною побудував в Україні дачу і ще мрію там пожити, з іншого боку для мене польська мова це друга рідна від бабусі. Думаю що думка сім’ї переважить і можемо тут залишитися.

При цьому все ж думаю що водійське посвідчення не обміняють без карти побиту. А машинка моя хоч улюблена, але вже стара і можливо варто просто буде купити іншу, а цю пізніше просто зняти з реєстрації і продати на запчастини — це буде набагато простіше з усіх боків, хоч і втрата в грошах.

При цьому все ж думаю що водійське посвідчення не обміняють без карти побиту. А машинка моя хоч улюблена, але вже стара і можливо варто просто буде купити іншу, а цю пізніше просто зняти з реєстрації і продати на запчастини — це буде набагато простіше з усіх боків, хоч і втрата в грошах.

без проблем обміняють, і робити це варто якможна швидше поки зробили купу спрощень в процедурах

Але ж що тоді робити при поверненні назад? Невже розмитнювати знову?

В Німеччині кажуть що номера і свідцотво про реєстрацію твої вони в себе зберігатимуть і як тільки закінчиться дія дозволу на проживання або самі звернетесь про виїзд з країни — вони знімають з обліку німецького авто і віддають укр доки і номера
Ці нульові розмитнення зроблені більше не для того щоб людям що планують надовго залишатичь спростити життя, а для того щоб зобовязати проходити ТО, платити податок на авто і авоматичні штрафи.
На Укр номерах ж відповідно ти не проходиш ні ТО, ні податоку на забруження і саме що всі тут українці люблять — не платиш штрафи по камерах і за парковки )))

В Німеччині інша процедура наскільки я знаю, якщо я не помиляюся то там забов’язують (*чи просто рекомендують) обміняти українські номерні знаки на німецькі і зробили для цього спеціальну процедуру, тому це все дуже залежить від країни до країни. Але я можу помилятися, виправте мене якщо я не правий тут)

Те що я зробив в Польщі — це процедура яка існує давно для всіх громадян всіх країн що змінили країну постійного проживання на одну з країн ЄС. Тобто моє свідоцтво про реєстрацію і номера мені ніхто не поверне, машина вже офіційно на польській реєстрації і повернутися на українську може тільки вразі якщо я зніму її тут з обліку і поїду ставити в Україну знову на облік)

Так я знаю і про Польщу бо жив там 8 місяців і планував якраз розмитнити авто по нульовій ставці, як зробили Ви (тоді ще навіть більшість брокерів не знали як це працює). Але потім переїхали до Німеччини і тут була вже давно чітко така сама процедура як і у Польщі — розмитнення по 0 ставці з забороною продажу від 1 року, але ніхто цього не робив, так як було багато «пільг» на українських номерах про які я писав вище. А зараз після року перебування українців в Німеччині якраз розробляють процедуру, щоб зобовязати всіх замінити номера на німецькі, пройти ТО (SUV) і сплатити податки згідно норм забрудення атмосфери.
Але наразі ще чіткої процедури немає — тому поки більшість все таки їздить на укр номерах, а як буде далі поки ніхто не знає. Я своє авто все таки повернув в Україну і продав а вже тут зробив апгрейд на новішу модель відразу на німецькій реєстрації

є варіант відмовитися від здачі українських номерів (додаткову заяву потрібно написати),

а на рахунок техпаспорту не чув такого, сумнівно, але може щось і існує просто про це ніхто не знає так само як і з цим нульовим розмитненням) інформації про це взагалі ніде немає

дасте знати, що вийшло в результаті

я віддав і укр техпаспорт і укр номера

«Євробляхер» тільки навпаки...

Вот тут инфа про продажу, но думаю при перерегистрации нужно тоже самое. Написано что в сервисный центр МВД сообщить нужно и вроде как можно сделать это на сайте, но я бегло посмотрел с телефона и не нашел нужной формы

www.ukrainianinpoland.pl/...​ainian-license-plates-ru

Якщо йти стандартною процедурою то в залежності від країни вам прийдеться заплатити від 35 до 50 відсотків вартості автомобіля з урахуванням всіх податків

Тут варто зауважити, що таке ота «вартість».

В даному випадку йдеться про затверджену табличку ЄС з маркою авто, розміром двигуна, роком випуску і т.д. Абсолютно не та «ціна продажу», яка вказана десь на українському OLX )) І навіть абсолютно не та вартість, яка вказана в договорі купівлі-продажу що було складено в українському МРЕВ.

Цікавився якось і на свій улюблений Кадік ця вартість вчетверо+ нижча.

В нас в Україні машини дорожчі тупо через загороджувальне ввізне мито, покликане захищати неіснуючого автовиробника — лобійоване через депутатів, які часто самі є власниками таких так званих «автовиробників», де умовно кажучи лише прикручують колеса до імпортованих майже готових машин ввезених під виглядом комплектуючих, і продають ніби виготовлені в Україні.

В Європі ж це вартість без накрученого українського мита та інших зайвих бюрократичних витрат. А також в Європі, принаймні в Німеччині і схожих багатших частинах ЄС дуже популярно купувати машину фірмами в лізинг і одразу ж після виплати повної вартості — продавати в бідніші країни ЄС. Тож старші машини дуже, дуже дешеві.

До речі, хто в курсі як може громадянин України продати громадянину України машину на українських номерах за кордоном без відвідування МРЕВ в Україні? Просто цікаво, бо свій улюблений кадік я не хочу продавати.

Плюс ще тут на форумі раніше пробігала інформація, що якщо при першому перетині кордону на машині задекларувати її як «майно переселенця», тоді теж буде нульове розмитнення. Але про це треба було думати завчасно, принаймні я коли перетинав кордон після початку війни, це питання було зовсім не в голові, хоч інформацію на форумі читав до того.

гарне зауваження, все дуже індивідуально взалежності від конкретного авто

До речі, хто в курсі як може громадянин України продати громадянину України машину на українських номерах за кордоном без відвідування МРЕВ в Україні? Просто цікаво, бо свій улюблений кадік я не хочу продавати.

Генеральная доверенность с переводом на англ и апостилем, знаю в Черногории так продавали, но я делал такую доверенность на родню и у меня не спросили даже, в кредите машина или нет. Так что можно купить тачку, за которую в Украине только 10% до войны внесли, остальное в кредите)

Наскільки я розумію, генеральна довіреність — це, грубо кажучи, дозвіл розпоряджатися будь-чим від мого імені. Якщо це на рідну маму-тата, то це може бути ок.

Далі. Машина «придбана» на підставі генеральної довіреності — це по суті віддана у користування, тому з камер перевищення швидкості, за невірне паркування і т. д. штрафи прийдуть за адресою продавця.

І ще дуже цікаве — продавець після підписання генеральної довіреності і отримання грошей може написати заяву про викрадення машини і поліції пофіг на будь-яку довіреність, шукатимуть саме як викрадену машину.

Джерело інформації — знайомий практикуючий юрист-викладач в університеті. Вважаю цінним порадником, хоча звісно що пораду варто перевірити в практикуючого адвоката.

Ви можете видати генеральну довіренність на родича/друга/подругу, які в Україні і вже вони зроблять переоформлення авто на кінцевого покупця.

підкажіть, будь-ласка, а де можна побачити таку «вартість» для свого авто?

Не можу знайти табличку, про яку згадував тут раніше.

Ось знайшов схожий сервіс, в мене вийшла зовсім смішна ціна, але такі мабуть реалії:

orangebookvalue.com

Принаймні в місцевості де я мешкаю, побачити причеплене до машини оголошення «продаю, вартість 4000 злотих» не надто велика рідкість.

ви не маєте права продавати своє авто 1 рік з моменту реєстрації.

Маєте, але треба буде сплатити усі пільгі

Дякую за те, що поділились інформацією

Дякую за інформацію. Підкажіть, будь ласка, чи в Вашому авто стояли оригінальні задні фари(з червоним кольором поворотів) і чи не викликало це проблему на ТО?

Змушений був переробити під європейський стандарт, інакше ТО не пройдеш, принаймі по моїй інформації

В мене оригінальні задні повороти оранжеві, це ок?

якщо оранжеві це супер,

Моє авто з США, тому є деякі типові речі які потрібно переробляти (не впевнений чи це стосується всіх авто з США):
— сигнали повороту червоні на оранжеві;
— додати протитуманку ззаді;
— передні фари переробити на європейський стандарт;

знаю що без останніх двох пунктів доволі легко пройти ТО в Польщі і багато людей передні фари не рухають, але все ж (я собі так думаю) можна мати потім якихось клопотів якщо раптом поліція побачить що ви їх сліпите, чи відсутність протитуманки в туман)

В мене оригінальні задні повороти оранжеві, це ок?

Підписатись на коментарі