Яка справжня ціна навчанню

Вітаю, шановні читачі.
Мене звати Наталія Ковалівська, я-HRD у компанії OpsWorksCo. Моя зона відповідальності- залучення талантів, утримання персоналу, створення умов для комфортноі праці. До моїх професійних обов’язків також належить Learning and Development, тому тема навчання для мене зрозуміла, цікава та завжди актуальна.
Ця стаття може бути корисною усім, хто прагне розвитку та націлений на результат. Особливо рекомендую до прочитання спеціалістам, які наразі обирають новий курс навчання для себе з метою професійного розвитку, зміни професії або підвищення кваліфікації.

Про навчання і розвиток так багато пишуть та говорять зараз, що наче і додати нічого.
Часом здається, що ми потрапили під вітрила «купи курс/запишись на вебінар» і нас несе натхнення до успіху, але іноді відчуття, що потрапили у вентилятор і нас розриває на шматки відчуття «я нічого не встигаю/кількість куплених курсів все більше, а результат все гірший/ для чого я це все роблю/чому я так мало роблю». Внутрішній голос може звучати по-різному, проте припускаю, вам знайомі й сумніви, і переконання.

Я люблю вчитися, мені подобається процес, тішить результат. Попередній досвід дозволяє оцінити тенденції ринку таким чином, аби наступне навчання прямо впливало на професійні можливості. Хоча звісно бувають і погрішності у моїх прогнозах та висновках.

Сьогодні хочу поговорити про навчання, спрямоване на підвищення кваліфікації, на зміну професії, тобто не про університети.

Навчання це дорого, завжди дуже дорого. Тому перш ніж пірнати в океан варіативностей курсів, шкіл, тренінгів, вебінарів, варто чітко проаналізувати, подумати, що насправді я купую, яка справжня ціна (у даному контексті саме ціна, не цінність) тому, що я купую.

Чому саме зараз я вважаю цю тему актуальною та вартою уваги, бо спостереження за змінами на ринку праці демонструє невтішні результати. Я особисто вже зустріла серед кандидатів тих, хто шукає роботу 6-10 місяців. Особливо багато таких спеціалістів серед світчерів, тобто людей, що змінили сферу діяльності (у такому випадку це спеціалісти, які перевчилися, фактично не мають практичного досвіду у новій сфері або досвід роботи менш як 1 рок). Уявляєте ціну інвестиції, якщо людина витратила на навчання Х суму грошей, У годин часу, а в результаті поки що нуль.

Отже, перш ніж навчатися, варто аналізувати власні внутрішні потреби та можливості. Ми живемо у час якої щільності інформації, що без фільтра неможливо. Заміна картриджів фільтра для води рекомендують кожні 4-6 місяців, я думаю, що перевірка нашого фільтра щодо контенту, зокрема із фокусом на навчання та розвиток, варто робити також раз на пів року, ну максимум рік. Бо все змінюється, попит і пропозиція, а головне ми самі.

Розберемо на прикладі ціну курсів IT recruitment (я беру за приклад курс, зміст і суть якого розумію). Навчання у популярному онлайн інституті триває 2 місяці. Заняття проходять онлайн двічі на тиждень по 2 години. Вартість 200 доларів. Будемо рахувати простими та зрозумілими одиницями: гроші та час. Є ще неочевидні й часом незрозумілі одиниці виміру (хто знає, як їх правильно рахувати): зусилля, емоції, недоспані ночі.
Отже, рахує гуманітарій: вартість години навчання дорівнює ~ 12.5USD. Подивилась цінник рекрутерів-початківців на різних сайтах, витрати на навчання відіб’ються у перший же місяць роботи. Нормальна ціна, ідемо навчатися! Так, стоп, є ще домашні завдання і «дипломна робота». Якщо після кожного заняття, а ми очікуємо 16 уроків, буде домашнє завдання, то певно + 16 годин можна точно закладати на виконання.
Якщо людина буде знайомитися із професією, тобто це новачок у рекрутингу, то 16 годин на виконання домашніх завдань буде мало.
Розібратися із запитами компаній (продукт, аутсорс, аутстаф, агенція) досить просто, а от вивчити стеки для спеціаліста без технічної освіти/досвіду значно складніше. Як правило для роботи в IT рекрутеру потрібно розібратися з IT спеціальностями та Digital напрямком.
Розбір інструментів для сорсингу, робота із LinkedIn, пошук кандидатів за допомогою X-Ray- на кожну цю тему у курсі виділено по 2 години. Я вже працюю в айті понад 10 років, і постійно знаходжу для себе щось нове і невідоме, відповідно, за 2 години я б змогла лише назви запам’ятати. Жартую, але не зовсім.
Аби не відходити від теми та не набридати складовими рекрутинг процесу, додам лише, що наступні теми у програмі складніші та потребують більшої уваги. Отже, більше часу. До речі, важлива складова рівень володіння англійською мовою студента/інтерна. Без англійської воно не їди, це всі знаємо.Я бачила випадки, коли людина із рівнем володіння англійською мовою Pre-Intermediate приходить на подібний курс, її беруть (бо монетизація бізнесу часто основна ціль), а потім ця людина просто фізично не може опанувати матеріал, не встигає виконати завдання тощо. Тож перш як платити гроші за курс, реально оцінити свої можливості. Може спершу краще піти на курси англійської (що там по вартості?), аби почуватися більш впевнено. Коли молоді люди, абітурієнти чи студенти запитують мене, щоб я рекомендувала їм вивчати, я завжди кажу вчи мови, англійську обов’язково, краще ще якусь із мов, з іншим розберешся поступово.
У вас може бути своя точка зору.
____
Додамо до вартості курсу для рекрутерів вартість уроків англійської (увага, ціни можуть бути різні, залежно від нашого вибору). Пропоную 200 доларів за 2 місяці навчання на курсах англійської мови.
Отже, маємо 400 USD за те, аби навчитися рекрутингу протягом 2 місяців.
Теорія=200 доларів, 16 годин лекцій, 16 годин на виконання домашнього завдання (але я б тут рахувала 32 години як мінімум), додаємо 8 годин на пошук альтернативних джерел інформації/спілкування із колегами по цеху, виконання «дипломної роботи» тягне на 8 годин сумарно. Це все приблизно, я спираюсь на свій досвід, у тому числі у навчанні. Нормальна виходить арифметика: 64 годин і я отримую нову спеціальність. 400 доларів і я вже можу заробляти $ставка+ $бонуси за закриту вакансію. Чудова перспектива! Ох, ще англійську мову треба додати, але це на ваш розсуд, залежно від вашого рівня володіння мовою.

Стоп, чого тут не вистачає? Це витрати, чисті витрати, так би мовити. Ще є недоотриманий прибуток. Тобто є ціна часу, який ми інвестуємо у навчання, який ми б могли витрати на заробляння грошей.
Тобто ось ті {64}-{164}-{ваша цифра} годин, у випадку інвестування цього часу у роботу, принесли б прибуток у Х сумі.

Отже, вартість курсів різко зростає.
Ось тут максимально критично аналізуємо :для чого я обираю курс/вебінар/сертифікацію, який результат я очікую, яку вигоду отримую, коли отримаю бажаний результат, чи готовий чекати стільки часу, а далі ваш список питань до себе. До речі, подібні питання корисно пропрацьовувати з кар’єрним консультантом.

Повертаюсь до курсу IT рекрутингу. Чи хочеться мені купувати курс після усіх підрахунків? Так, хочеться. Бо за ціною курсу (зараз про будь-який обраний нами курс навчання) стоїть свобода вибору, мрія або мета, можливо комфорт та безпека (якщо це курси водіння автомобілем, наприклад).
Цінність навчання поняття не абстрактне, його легко виміряти, у тому числі годинами/грошима.

Дуже важливо пам’ятати, що навчання — це лише початок. Отримані знання і навички потрібно постійно вдосконалювати та застосовувати на практиці. Тому, при виборі курсу або сертифікації, необхідно звернути увагу на те, яким чином цей курс допоможе вам у вашій кар’єрі, які практичні навички ви отримаєте, яку конкретну проблему він допоможе вирішити.

Також, не слід забувати про важливість мережевого спілкування та знайомств у своїй галузі. Часто саме знайомства допомагають знайти роботу, отримати нові замовлення або знайти цікавий проєкт для співпраці.

Навчання — це не тільки інвестиція у свою кар’єру, але й у своє життя загалом. Навчання допомагає розвивати свій розум, збільшувати кругозір та здібності, знайомитися з новими людьми та ідеями. Тому, навіть якщо певний курс не здається практично корисним для вашої кар’єри, він може бути корисним для вашого особистісного зростання.

Знання за плечима не носить, кажуть старі люди. Щоб наплічник із нашими сертифікатами, дипломами не перетворився у непосильну ношу, варто лише уважно, із використанням нового фільтру, оцінити, куди ми прагнемо інвестувати час та гроші. Не піддаватися моді та трендам, але аналізувати ринок сьогодні і прогнозувати завтра. Є такі люди, я їх називаю археологи (але вони нічого спільного із спеціалістом, що досліджує та реконструює попередні культури, історію та навіть події з минулого на основі археологічних розкопок не мають), які постійно навчаються. Ці археологи купують курси/вебінари/тренінги, на ходу щось слухають, читають, колекціонують дипломи та сертифікати, але не встигають заглибитися у суть, розібратися та практикувати. Археологами я їх називаю, бо для них задоволення від «розкопування» вище за потребу реалізувати отримані знання на практиці, а значить монетизувати. Проте мета у кожного своя.

Успіх лише частково пов’язаний зі знаннями, але знання обов’язково сприяють успіху. Бо знання безцінні.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Розібратися із запитами компаній (продукт, аутсорс, аутстаф, агенція) досить просто, а от вивчити стеки для спеціаліста без технічної освіти/досвіду значно складніше.

Так уже и не нужно- кидаешь описание вакансии ChatGPT и спрашиваешь что там надо за компетенции и кандидат. А потом кидаешь резюме и спрашиваешь на сколько хорошо он подходит. Потом просишь составить список вопросов кандидату, включая про 5 лет, знак зодиака и ваши недостатки. В общем делает тоже самое, но еще и бесплатно. Когда его выпустят в сеть и он сможет проверять инфу по кандидату, то можно порезать 90% рекрутеров.

ChatGPT хороший помічник вже сьогодні. Чи замінить повноцінно рекрутера- не знаю, поки що мало досвіду, аби робити такі висновки. Може і так із часом. Я правда не розумію, як ШІ буде робити оцінку soft skills. Сподіваюсь, що доживу і побачу).

Запитання про недоліки, знак зодіаку і плани на 5 років- це якось нафталіном віддає. До речі, мене особисто ніхто ніколи нічого схожу не запитував на інтерв’ю, правда я не часто на них і бувала.

робити оцінку soft skills.

Нормальные софтскилы у разработчика это просто если он в адеквате и не посылает всех вслед за кораблем, когда вместо его любимой табуляции юзают пробелы и просто может уживаться с себе подобными, это же разраб, а не менеджер по работе с клиентами.
Так что пардон, но эти все софт тесты высосаны из пальца, чтобы набить важность процесса рекрутинга, ибо тогда метчинг кейфордов может сделать любой. Качество софтскиллов зачастую обратно пропорционально уровню техстила, ибо это профдеформация. А чтобы понять не конченный социопат ли пациент не нужен диплом филолога, психолога и что там еще.

це якось нафталіном віддає.

Года 3 назад спрашивали, за исключением зодиака. Сначала подумал что прикалывается и помышлял перехватить инициативу в отмачивании баянов, но судя по кирпичному лицу вчерашняя студентка была волне серьезная =)

В якості нативної реклами it-sprout.org.ua/...​events/digital-recruiting :)

Андрій, вітаю! Хороша ініціатива, бажаю успіхів!

Стаття можливо корисна рекрутерам, хай рекрутери скажуть своє слово.

Мені, як технічному фахівцю, було нудно то читати, зміг осилити половину й пішов в коментарі.

Рада вас знову тут бачити!

Є тема, яку рекрутери уникають, але ця тема буде цікава технічним фахівцям.

Якщо у вас буде час, бажання й вистачить на таке духу то напишіть як торгуватись.

Як торгуватися з роботодавцем про гроші тема вічна і завжди актуальна. Треба подумати. Колись досліджувала споріднену тему для іншого джерела. Дякую за підказку

Важливо, щоб поради в темі «Як торгуватись» були актуальними для українського ринку, а якщо будете наводити приклади з американського ринку то додатково позначати що «потрібно тестувати».

Підписатись на коментарі