Як бути продуктовим дизайнером: пошук ідей, взаємодія з розробниками та інструменти роботи

Привіт, мене звати Павло Якімов, я Product Designer у стартапі AlphaNovel від венчур білдера SKELAR. Ми створюємо маркетплейс новел і коміксів та розробляємо мобільний застосунок для наших користувачів, які знаходяться в різних країнах світу, і сьогодні я — єдиний дизайнер у команді AlphaNovel, та ще й таку роль обіймаю не вперше.

Я починав у стартапі з продажу автомобілів через власний онлайн-аукціон, пізніше працював над застосунками для великої компанії з продажу будівельних та побутових товарів за кордоном. До AlphaNovel створював розважальний чат-застосунок для спілкування.

На щастя, дизайн-команди, що складаються з однієї людини — тебе — у світі не рідкість. Найкращі рішення часто мають багато спільного, тож велика кількість продуктових розробок на ринку та успішні приклади реалізації допоможуть впоратися з будь-яким викликом.

У цій статті я розповім, з якими викликами стикаюсь у своїй роботі та поділюсь алгоритмами, які допомагають мені подолати будь-які челенджі.

1. Організація часу

Найцінніший ресурс будь-якого спеціаліста — це час, а коли ти team of one — час стає цінніший втричі. З мого досвіду, лише 25-30 годин з 40 робочих на тиждень будуть дійсно ефективними.

В ідеалі, ефективний час потрібно розподіляти відповідно до складності та обсягу проєктів, які ви очолюєте. Але, на жаль, реальність інша. Розробка — це ітеративний процес, який не є пропорційним до складності проєктування інтерфейсу. Через це потрібно часто перемикатися між різними завданнями, повертатися до них знову і знову, щоб шукати нові рішення.

Мій базовий показник — до 2-3 годин на абсолютно новий екран або невеликий перелік екранів. Якщо за цей час результат мене не задовольняє, я перемикаюсь на інше завдання. Головне — не забувати відпочивати від макетів і шукати вдалі реалізації, наприклад, на Mobbin, якщо ви хочете брати приклад з кращих гравців ринку.

Якщо у тебе ще немає дизайн-системи, найкращий час почати працювати над нею — зараз! Чим швидше ти це зробиш, тим менше часу доведеться витрачати на розробку нових дизайнів, що прискорить процес і допоможе швидко реалізовувати ідеї.

2. Генерація ідей

Розробка успішного продукту, який приносить гроші — завдання, що вимагає багато зусиль і знань. Одним з ключових аспектів успіху є вміння швидко генерувати ідеї, які розвивають продукт, залучають нових користувачів та заохочують існуючих продовжувати користуватися застосунком.

➡️ Досліджуй конкурентів та аудиторію

Перш ніж генерувати ідеї, важливо ретельно дослідити конкурентів та аудиторію. Це допоможе тобі зрозуміти потреби та бажання користувачів, а також оцінити реальну конкуренцію.

Дослідження аудиторії є необхідною умовою для створення продукту, який відповідає реальним потребам і бажанням користувачів. Найкращий спосіб дізнатися, чого насправді хочуть користувачі — це поговорити з ними. Скласти список питань, виходячи з ваших бізнес-цілей, і провести опитування на невеликій групі.

Наприклад, ми в AlphaNovel провели глибинні інтерв’ю для понад 20 наших топових користувачів, які читають найбільше. На основі цих результатів побудували план розробки на найближчі місяці та дізнались, чого їм дійсно не вистачало.

➡️ Не бійся ризикувати

Ідеї, які здаються ризикованими, можуть виявитися саме тим, що дозволить вашому продукту виділитися серед конкурентів і залучити нових користувачів. Тож не бійтеся ризикувати та реалізовувати нові ідеї.

Як приклад ризику, ми проводили негативні тести, в одному з яких прибрали можливість збирати бонуси. У результаті користувачі стали менше читати — так ми переконалися, що ця механіка вкрай важлива та допомагає краще познайомитись с продуктом.

➡️ Створюй концепти та прототипи

Після відбору ідей для розробки продукту настає час створювати дизайн-концепції та прототипи, даючи собі волю творити за межами існуючих рішень.

Прототип дозволяє протестувати ідею, перш ніж інвестувати більше часу та ресурсів у її розробку.

3. Пошук вдалих рішень

Щоб створювати ще більше крутих функцій для застосунків, я регулярно заглядаю на Sensor Tower, де вивчаю топові застосунки в AppStore та Google Play. Немає нічого кращого, ніж пограти в одну гру, усвідомити, що навички, які ви отримали в ній, можна застосувати в іншій грі, а потім зрозуміти, що вони також можуть бути корисними для вашого продукту.

Вчіться у тих, хто вже створив успішний продукт, і беріть ці механіки як ідеї для свого застосунку. Адже, краще скористатися готовим прикладом, ніж вигадувати щось повністю з нуля.

Особисто я дотримуюся кількох простих правил, які використовую при проєктуванні:

➡️ Простота та зручність

Простота і зручність — найважливіші аспекти. Якщо інтерфейс занадто складний або інтуїтивно не зрозумілий, користувачі можуть розчаруватися і втратити інтерес до продукту. Тому варто зосередитися на створенні інтерфейсів, якими легко і приємно користуватися.

Нам вдалося досягти середнього часу перебування в застосунку 90 хвилин, близького до TikTok, завдяки легкому вибору книг та системі рекомендацій на основі вподобань.

Адже, як кажуть, «якщо користувач не може знайти потрібну функцію у вашому продукті, це означає, що її взагалі не існує».

➡️ Кольорова палітра та типографіки

Колір і типографіка відіграють важливу роль в інтерфейсі, оскільки впливають на сприйняття інформації користувачем і передають фірмовий стиль продукту.

Колірна палітра повинна бути добре збалансована і використовуватися з максимальною увагою, бажано з урахуванням динамічних тем. Цим здебільшого нехтують наші конкуренти, а ми такою перевагою активно користуємось.

Я розділяю безплатні та платні активності в застосунку за допомогою 2 акцентних кольорів: синій для активностей, які здебільшого не потребують оплати й використовуються переважно для навігації, та рожевий — для платних активностей.

➡️ Послідовний дизайн

Послідовність — один із ключових аспектів дизайну, що означає дотримання єдиного стилю в усьому продукті. Це допомагає забезпечити послідовний і зручний користувацький досвід, зменшуючи ймовірність плутанини й нерозуміння функцій як для користувачів, так і для розробників.

Крім того, це дозволяє ефективно використовувати ресурси розробки і скорочує час, необхідний для створення нових функцій і елементів інтерфейсу.

➡️ Адаптивний дизайн

Оскільки різні пристрої мають різні розміри та характеристики екранів, адаптивність інтерфейсу стає обов’язковою умовою для забезпечення якісного користувацького досвіду.

Це означає, що твій продукт повинен мати можливість автоматично адаптуватися до різних розмірів екранів, щоб ваші користувачі отримували потрібний досвід у будь-який час і на будь-якому пристрої.

Близько 80% користувачів пишуть книги на нашому вебпродукті зі своїх телефонів, тому при розробці інтерфейсу я враховую цей факт, щоб усіма основними функціями було зручно користуватися також і з телефону, що значно підвищує задоволеність продуктом.

➡️ Зрозумілий дизайн

Зрозумілий дизайн — це справжній виклик. Не чекайте, що ваші користувачі будуть знати все про останні тенденції. Візьміть на себе відповідальність за їхнє перше враження і допоможіть їм ознайомитися з вашим продуктом.

І не забувайте, що перше враження — дуже важливе, воно може визначити, чи продовжать вони користуватися вашим продуктом у майбутньому.

4. Гейміфікація продукту

Гейміфікація допомагає покращити ефективність продукту шляхом використання елементів гри, таких як лідерборд, система нагород, виклики, що стимулюють користувачів до досягнення певних цілей.

В основі нашого читацького продукту лежить транзакційна модель, де всі покупки здійснюються за допомогою внутрішньої валюти — монет. Це дозволяє користувачеві трохи абстрагуватися від реальних грошей і ставитися до витрат простіше.

Ми запровадили бонусну систему, яка включає:

  • перший день користування, який дає більше безплатних можливостей для ознайомлення з продуктом;
  • перші 7 днів із щоденними бонусами;
  • винагороди за читання від 15 до 90 хвилин на день, а також багаторівневу систему невеликих завдань.

У нашій багаторівневій системі ми запланували дії, які допомагають читачеві залишитися з нами надовго, наприклад: винагорода за прочитання книжок, щоденні бонуси, подарунки за коментарі, перші покупки, запрошення друзів тощо. Після виконання завдань користувач отримує додаткову винагороду у вигляді монет.

Це не лише заради розваги — така механіка полегшує ознайомлення юзерів з основними функціями та зберігає азарт, щоб повертатися ще.

Також ми впровадили віджети на iOS, які допомагають користувачам не забувати збирати щоденні бонуси й продовжувати читати улюблені романи, а після впровадження туторіалу і винагороди за установку ми займаємо ще більше місця на екранах користувачів, що є плюсом для повернення до продукту.

5. Взаємодія з розробниками

Як працювати з розробниками й не спотворити дизайн?

Перш за все, не забувайте, що розробники також є користувачами продуктів, тому їхня думка дуже важлива. Але вони не дизайнери, тому важливо знайти баланс між їхнім досвідом і вашими експертними знаннями.

Якщо ви працюєте в продукті, важливо розуміти, що ідеальне рішення не завжди є необхідним для перевірки ідеї. Швидше запустіть тест, отримайте дані, які допоможуть вдосконалити рішення. Не перетворюйте процес на здогадки і суб’єктивні оцінки.

Якщо ви працюєте в аутсорс/ аутстаф-команді, детальний опис вашого дизайну може бути дуже корисним, особливо, якщо розробники не мають достатнього контакту з вами під час процесу розробки. Клікабельний прототип також може бути дуже помічним інструментом.

Обговорюйте задачі перед реалізацією, робіть детальний аналіз на рефайменті, на якому презентується нова задача, робіть детальний опис до макетів. Важливо бути готовим змінювати дизайн і функціонал з урахуванням складності реалізації і неочевидних інфраструктурних обмежень.

Такий ітеративний процес допомагає економити час і використовувати готові до впровадження рішення.

6. Екосистема продукту

AlphaNovel має 2 основні бізнес-напрямки:

  • продукт AlphaNovel Writer для письменників — адаптивний сайт для написання романів, підписання контрактів, відстеження статистики та виведення зароблених коштів;
  • і застосунки для читачів iOS/Android із розвиненою системою гейміфікації, цільовою підпискою та понад 3000 романів різних жанрів.

Ці продукти є єдиною платформою, де користувачі можуть бути як авторами, так і читачами. Тому узгодженість дизайнерських рішень є важливим аспектом дизайну.

Зараз у світі розробки продуктів все більше уваги приділяється швидкості та ефективності процесу проєктування. Однак, на мою думку, не менш важливо звертати увагу на те, як ваш продукт спілкується з користувачами за межами інтерфейсу.

Взаємодія з користувачами за межами інтерфейсу може зайняти багато часу і зусиль, але вона надзвичайно важлива для створення загального тону вашого продукту.

Наприклад, важливо пам’ятати, з ким ви спілкуєтеся — з друзями, колегами чи діловими партнерами, — і відповідно до цього коригувати загальний стиль вашого продукту. Зробіть весь дизайн вашого продукту єдиним, від дизайну застосунку до електронного листа, щоб він був впізнаваним для користувачів. Це не тільки допоможе зміцнити ідентичність вашого бренду, але й підвищить впізнаваність вашого продукту серед конкурентів.

Нарешті, якщо правильно попрацювати над загальним стилем продукту, це обов’язково окупиться в показниках вашого бізнесу.

7. Корисні ресурси

Figma Сommunity

Доступ до спільноти дизайнерів часто стає мені в пригоді, хтось вже розробив ідеальний футер та налаштував auto-layout для вас.

Плагіни спільноти здебільшого дозволяють уникнути використання Photoshop та Illustrator для вирішення простих завдань UI-дизайнера при роботі графікою.

Mobbin

Величезна бібліотека постійно оновлюваних скриншотів найкращих застосунків, а віднедавна і сайтів. Тепер не потрібно створювати закордонні акаунти, купувати номери для авторизації, все вже зроблено за вас.

Для мене цей сервіс повністю замінив пошук ідей на Dribbble, адже продукти А-класу явно більш релевантні для наслідування, і за кожним з них стоять сотні і десятки тисяч людей, потрібно лише думати про те, щоб не копіювати погані патерни, адже навіть найкращі команди роблять помилки.

Sensor Tower

Це найпростіший спосіб дізнатися, хто ці круті продукти, на кого вам варто орієнтуватися і на якому ринку їхній продукт дійсно успішний.

Налаштуйте пошук і спостерігайте за динамікою, в тому числі і за вашим застосунком.

Midjourney

Хоча не можна сказати, що часи стокових зображень остаточно закінчилися з появою сервісів генерації зображень, це вже хороший інструмент для створення дійсно унікальних креативів для вашого продукту.

Жоден сток не задовольнить ваш особливий запит на зображення, наприклад: «Молода жінка цілує м’язистого перевертня», — а Midjorney зробить це з легкістю.

DeepL

Якщо ви також пишете тексти для своїх інтерфейсів, але не є носієм мови, якою створюєте свій продукт, цей перекладач для вас.

Він краще справляється з перекладом за допомогою нейромережі, ніж Google Translate, і ви завжди можете знайти хороший текст, граючи з варіаціями кожного слова в залежності від контексту.

Craftwork

Майже кожен продукт потребує не тільки іконок, які можна взяти з пакета SF Symbol, а й ілюстрацій, тому, придбавши хороший пакет, ви зможете заощадити час і гроші на їх створенні. Звичайно, унікальності ви не досягнете, але відразу зможете зробити свій продукт привабливішим.

До речі, я використовую багато ілюстрацій в AlphaNovel, і за весь час існування проєкту я витратив лише $50 на ліцензійний конструктор ілюстрацій, якій ще отримує оновлення досі.

Spline

Простий 3D-редактор з інтерфейсом, дуже схожим на Figma, ви можете освоїти його прості функції за вечір і додати з його допомогою щось нове до свого продукту.

Також проєктами, створеними з його допомогою, можна одразу ділитися за посиланням і вбудовувати на свої сайти з цікавими функціями, можна навіть зробити просту гру, з високим рівнем натхнення, звісно.

Висновок

Найголовніше — не боятися взяти на себе обсяг роботи, що на початку може здатися нездоланним. Важливо шукати підходи до розв’язання викликів, аналізувати виконані завдання та оптимізувати все, що втрачає ваш час.

Навіть якщо ідеального рішення з обмеженими ресурсами не існує, у кожного є свій унікальний шлях. Маючи достатньо свободи і наполегливості, ви можете визначити, що потрібно зробити прямо зараз, а що може зачекати.

І пам’ятайте, що розв’язання проблем — це як знайти акулу в океані: не знаєш, де вона, але точно знаєш, що тобі потрібно знайти її, перш ніж пірнути!

👍ПодобаєтьсяСподобалось19
До обраногоВ обраному8
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую як дизайнер та питаю як автор — на цьому сервісі твори українською мову можна викладати? Є аудиторія?

Наразі ми здебільшого орієнтуємося на англомовну аудиторію авторів і читачів, але з часом будемо розширювати список доступних мов для публікації та локалізацій продукту, оскільки хочемо, щоб якомога більше людей могли комфортно користуватися нашим продуктом у всьому світі.

Підписатись на коментарі