Шанс отримати найкращу роботу: чого робити не варто
За останні два роки наша команда розширилася з 15 до 150 спеціалістів. Таке зростання відбувалося доволі плавно, триває і досі. За цей час я провела десятки співбесід на різні позиції: в IT і не тільки, і буду рада поділитися своїм досвідом і порадами для тих, хто сьогодні шукає роботу. Давайте поговоримо про те, чого краще уникати, якщо ви справді хочете отримати шанс на найкращу роботу в команді з мінімальним плином кадрів у бізнесі, який зростає.
1. До співбесіди обов’язково ознайомтеся з інформацією про компанію, на вакансію якої ви претендуєте
Ніколи не буде зайвим відвідати офіційний сайт організації, куди ви хочете потрапити на роботу, звісно, якщо такий є. Якщо ні, загугліть матеріал про компанію, почитайте відгуки або розпитайте деталі у рекрутера заздалегідь. Краще до співбесіди дізнатися загальну інформацію про компанію, особливо — її назву. Звісно, зазвичай кандидати розсилають свої CV у декілька різних організацій, ми всі це розуміємо. Та все ж, йдучи на співбесіду, краще знати, куди ви прийшли, бо коли кандидат на посаду питає про назву організації, для наймаючої сторони це не свідчить про його високу мотивацію.
Щоб допомогти нашим кандидатам саме у таких випадках, я збираю в одному файлі детальний опис вимог до посади, умов роботи, всіх наших корпоративних «плюшок», відмінностей роботи. Таким чином завжди можна переглянути інформацію перед співбесідою, нічого не забути і підготуватися до розмови максимально.
2. Будьте готовими до задачок на логіку, математику або ситуативних тестових кейсів
Такі задачі та невеличкі тести саме на співбесіді — стандартна практика. Роботодавцям важливо розуміти, як новий член команди вестиме себе у тій чи іншій ситуації, і не важливо, про яку позицію йде мова. Під час таких тестів ми дивимося на вашу реакцію, хід думок, намагаємося визначити, чи відповідаєте ви нашій корпоративній культурі, чи комфортно буде нам в одній команді. Питання бувають різні: і такі, що передбачають точні математичні відповіді, і демонстрацію поведінкових ролей, і використання комунікативних та інших навичок.
Звісно, кандидат може від хвилювання трішки розгубитися, і це нормально. У такому випадку краще взяти паузу або пожартувати, і таким чином трохи вивести себе зі ступору, зібратися і все ж дати відповідь. Задачки та тести — точно не причина замикатися в собі, чи ще гірше — заходити в протест. Якщо кандидат не дасть нам одразу ж чітку відповідь — не біда, але ми точно звернемо увагу на його реакцію, поведінку, стиль пошуку правильної відповіді. Спокій, жарт і рішення або шлях до рішення буде вашим найкращим варіантом відповіді на таке завдання.
3. Співбесіда має бути корисною для вас — це завжди двостороння комунікація, а не іспит
Співбесіда — не іспит, це важливо пам’ятати. Як роботодавець розглядає кандидата на вакансію, так і ви приглядаєтесь і обираєте кращу для себе команду. Заздалегідь перегляньте ключові вимоги вакансії та підготуйтеся відповідати на запитання у межах цих вимог, а краще — трішки ширше. Обов’язково до співбесіди занотуйте список питань до роботодавця. Там може бути все, що вам важливо дізнатися стосовно майбутніх обов’язків, умов праці, технічного стеку та інших деталей. Під час розмови можна розхвилюватися, розгубитися і багато чого упустити, в такому випадку ці записи якраз стануть у нагоді.
Також рекомендую записувати для себе важливі поінти і під час самої бесіди. Наприклад, якщо ви розробник і на технічному інтерв’ю у вас запитують щось, з чим ви раніше ніколи не працювали. Ставтеся до цього не як до проблеми, а як до шансу стати кращими. Не соромтеся попросити у інтерв’юерів порекомендувати матеріал, який допоможе покращити та вдосконалити ваші знання з того чи іншого питання. Запишіть питання, які стали для вас новими, і вдома пошукайте детальну інформацію про них. Співбесіда має бути корисною для вас і для вашого росту.
4. Не прикрашайте реальний стан речей, ваше CV має відповідати дійсності
На жаль, досить часто кандидати намагаються прикрасити реальний стан речей: додати собі досвіду чи скілів, яких не мають. Не варто цього робити, адже під час інтерв’ю це легко з’ясується. Нестача досвіду для наймаючої сторони — менша проблема, ніж брехня. То ж краще бути чесним, готовим працювати та вчитися новому, ніж прикрасити свій досвід, але не витримати перевірку співбесідою.
5. Розділяти цінності компанії не на словах, а на ділі
Для того, аби отримати шанс на роботу мрії в команді однодумців, дуже важливо розділяти цінності компанії. Коли ви вже дізналися практично все про компанію, в яку прямуєте, обов’язково проаналізуйте її цінності та корпоративну культуру, наскільки вони вам насправді відкликаються. Так, наприклад, у нашій компанії цінується волонтерство: ми системно допомагаємо армії, переселенцям і школі дронів. Також ми чітко дотримуємося західних стандартів і принципів чесної гри на всіх етапах роботи команди. Відкритість, спільна робота, цілеспрямованість, — всі ці пункти є невід’ємною частиною нашого корпоративного життя. Це той «клей», який тримає нас разом, і без якого нам не вдалося б побудувати команду мрії, яка з кожним днем зростає.
Загалом, на цьому я би поставила не крапку, а радше кому в переліку основних рекомендацій про те, як не втратити свій шанс на роботу мрії. Бо, як вже писала вище, набір до команди у нас відкритий. А отже, шанс завжди є!
Оксана Найденко, HR-партнер Slots City, компанії, що спеціалізується на IT-рішеннях для гемблінг ринку.
26 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів