Як я намагаюсь змінити систему освіти

Добрий день всім хто зайшов прочитати топік.

Мене звати Антон, я вже закінчив магістратуру в НТУ «ХПІ», але я дуже гарно памʼятаю, як це було складно обрати університет в який я буду вступати, обрати спеціальність яка мені підходить, та взагалі розуміти що це таке вища освіта після 11-го класу.

Я був звичайним учнем з спортивним бекграундом, але дуже хотів розробляти сайти. І насправді обрав свою спеціальність лише через те, що батько побачив там можливість стати «Проджект менеджером» (з його слів «будеш директором»), а я побачив що там навчають як правильно розробляти сайти. Тож пройшовши майже 6 років навчання в ХПІ я зараз працюю саме цим проджектом, якось так трапилось, що керувати проєктами мені також дуже сподобалось.

А теперь повернемось до теми. Чому я пишу цей топік? Проаналізувавши своє минуле та зробивши опитування серед абітурієнтів та студентів я виявив велику купу недоліків та проблем з якими всі досі стикаються (через 6 років Карл!!). Майже всі проблеми досі не вирішені.

1. Правдива інформація скрита від очей абітурієнта, він бачить лише яскраву обкладинку маркетингу від ВНЗ.

Найголовніша проблема, що у нас немає якихось крупних агрегаторів даних та аналітичних сервісів (які були б зручними та зрозумілими!). Тобто коли ти шукаєш інформацію про ВНЗ, то натикаєшся в основному на сайти цих самих ВНЗ, або проходиш їх день відкритих дверей та отримуєш ВАУ ефект, тобі розповідають що ти просто зможеш все! А на ділі, коли починаєш вчитись ця пилина спадає через пів року або рік навчання. Ти зустрічаєш викладачів які валять студентів або вимагаюь хабарі. Ти ознайомлюєшся з гуртожитками, в яких тараканів більше ніж студентів. Цей список можно продовжувати ще довго. Головна проблема в тому, що правду про ВНЗ майже ніде не дізнатись.

2. Існуючі інструменти аналітики вступної кампанії застарілі.

Зараз безспорно існують аналітичні сервіси щодо вступу. Але їх зручність використання та зрозумілість залишає бажати кращого. Це інструменти перегружені інформацією та заважають правильно співпрацювати абітурієнтам з ними.

3. Перехід від абітурієнта до студента — його немає

Учні після 11-х класів як котята кинуті у воду (ви себе таким не відчували?). Вони мало що розуміють через брак інформації, або її велику купу та дуже різні погляди на онлайн ресурсах. Це вже частично було описано в п.1. А проблема що стосується цього пункту — відсутність якісної підтримки абітурієнтів, що тільки но вступили в ВНЗ. В великій кількості університетів немає навіть якогось централізованого розкладу де б студенти могли отримувати актуальну інформацію щодо проведення предметів. Це не кажучи вже про «бумажечки» які першокурсникам видають як «гід» по універу. В якому вони повинні розібратись як проїхати в новому місті від їх гуртожитка до універу або пройти до іншого корпусу. Це дуже заскладнює життя. Давно вже потрібно цифровізувати це.

4. Студентські організації не дуже популярні серед студентів.

Це ті організації, через які ти просто дізнаєшся від знайомих. Немає централізованих місць де можна переглянути їх контакти, соціальні мережі тощо. А ви знаєте коли вам вимкнуть воду в гуртожитку? Ага, на дошці на першому поверсі хтось приклеїть та дай бог щоб ту бумажку хтось сфоткав та скинув в чат гуртожитку (а, ой там навіть не всі жильці гуртожитку зазвичай є). Тож інформування студентів студентськими організаціями це дуже важливе питання. І саме студенти мають приймати участь у своєму навчанні, а для цього їм потрібне місце, де вони змогли б це робити.

Зараз я описав декілька основних болей. Але це не все, їх ще більше. І десь півтора — два роки тому я загорівся розробити стартап який міг би покращити вищу освіту в нашій країні.

1 етап. Створення сервісу де абітурієнти змогли б отримувати актуальну інформацію щодо вступу цього року, вступу минуліх років, аналітику про университети, інформацію про спеціальності та можливості працевлаштування при виборі спеціальності.

2 етап. Розширення аналітичних можливостей сервісу для покриття більших потреб абітурієнтів.

3 етап. Залучення студентський організацій та студентів. Надання простору для інформування студентів.

4 етап. Співпраця з закладами вищої освіти. Якщо велика кількість студентів та абітурієнтів буде використовувати сервіс, то самим університетам буде цікаво співпрацювати з своєю аудиторією, але вже без замилених очей абітурієнтів, бо кожен університет буде мати свій рейтинг та відгуки.

Також щодо заробітку та жизнездатності проєкту.

1. Підписочна модель для абітурієнтів (деякий покращений функціонал)

2. Рекламна модель для університетів.

Може знайдуться однодумці, яким буде цікаво поспілкуватись, а може й прийняти участь в розробці такого проєкту. На даний момент ми маємо майже розроблений бекенд для МВП та пару сторінок фронту. Ще Телеграм канал на 3 тисячі користувачів. (але бек та фронт зараз не мають часу займатись проєктом, тому ми з дизайнером залишились вдвох)

Буду вдячний всім, хто прокоментує цей топік!

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

систему освіти змінюють не так )

чекаємо інфи років за три чотири, що з цього виросло. Як найменше, можливо якась цікава історія трапиться.

То для красивого тайтлу написано :)
Головна мета — покращити життя абітурієнтам та студентам.
Дякую! Маю надію, що через 5 років ми будемо конкурувати з крупними освітніми сервісами України, побачимо що з цього вийде.

Доречі кілл фітчу можу підкинути — електронний журнал для студентів
А то для шкіл давно існує і реально рятує, а мій бешкетник підростає і як контролювати його процесс начання потім ХЗ
Та і для студентів — іноді дізнатись які завтра пари процесс іноді нетрівіальний. Ще й для багатьох ВНЗ треба реально мапу малювати бо спочатку можна повіситись поки аудиторію потрібну знайдеш у цих катакомбах.

Ну це вже можна розглядати для півоту :)
Більше схоже на окрему гілку, або стартап, це просто величезний обʼєм праці потрібен)

Контролювати навчання? КОНТРОЛЮВАТИ НАВЧАННЯ???? Серйозно? Якщо він не вчиться — значить нема мотивації і інтересу, і найкраще що з ним може статися — це відрахування. Принаймні серед купи моїх знайомих ті, що вилетіли з універів стали значно успішніші тих, хто слухняно довчився.

Прикрутити, аналізувати, перевіряти різні гіпотези можна скільки завгодно.
Головне визначити а звідки ж проект візьме грошики і це перше запитання яке має виникати.

Тобто будь який стартап це — де я візьму бабло, а потім вже що я з ним можу робити. У стартапі де зараз працюю вже мабуть тричі просто кординально змінювалась концепція, цільова аудиторія та ринок продукту і два рази робили ребрендінг. Ми перевіряємо гіпотези, іх фейлимо, вигадуємо нові і заново перевіряємо і так поки проект не почне заробляти.
Але стартап живе і працює бо нам дають гроші.

У вашому випадку рекомендую розпочати із пункту 4 — пройдіться по універам. Комусь ваші ідеї сподобаються і вам підкажуть звідки можна залучити на це гранти.

Дякую за відгук. Є багато акселераторів та грантових програм в нашій країні. Але для того, щоб на них потрапити зазвичай потрібно мати МВП або щось схоже. Я розразовував для початку створити МВП продукту, а до нього залишилось зовсім нічого, але ж трапляються проблеми. Та зараз я не можу завершити те, що вже почали робити.

Вітання!
Вже намагався це зробити.

1. Студенти нічого не будуть заповнювати просто так — тому що вони всі ліниві і їм немає мотивації у вигляді цінності. Як ти вирішиш цю проблему?

2. ВНЗ не користуватимуться твоєю статистикою, доки їх не зобов’яже МОН — як ти вирішиш цю проблему?

Для цього я планую впроваджувати нові функції поступово.
1. Десь рік, або два студентам не буде потрібно нічого писати. Сам проєкт планувався бути трохи складнішим. Так спочатку як мінімум 80% його функціонування складатимуть аналітичні дані з відкритих джерел та зібрані власноруч.
2. ВНЗ й не потрібно користатись рейтингом. Ним будуть користуватись абітурієнти, а для ВНЗ це буде як привіт для зацікавленості сервісом. Через наповненість сервісу абітурієнтами та студентами. Нам зовсім не потрібно когось заставляти користуватись сервісом. Але якщо універам не байдуже на свій бренд — вони захочуть мати людину, яка прийматиме участь у відповідях та обговореннях.

Я не очікую, що універи будуть зацікавлені в співпраці одразу, це гра в довгу. Але з часом, якщо предоставити гарні умови співпраці та інструменти, хочеш не хочеш — але складно буде відмовитись.

Сорян — це мало схоже на стартап, особливо з огляду на ручну роботу, яку має хтось сплатити. Крім того — у нас немає інституту репутації і тому всім начхатиме на відгуки.

Не розумію ваш комент щодо

це мало схоже на стартап, особливо з огляду на ручну роботу

. Можете прокоментувати що ви мали на увазі? Ви гадаєте що всі стартапи мають бути 100% технологічні та автоматизовані на 100%?
Й конкретно щодо інституту репутації, чому ви гадаєте що ціль проєкту створити якийсь рейтинг? Звісно вони мало кого цікавлять.
Якщо ви побачили згадку про «рейтинг» в посту вище, то він не буде будуватись на відгуках. Нас цікавить успішність учнів. Тому в такому рейтензі буде використовуватись трохи інший підхід. Саме через це я й написав, що рейтинг потрібен для абутірєнтів і зовсім з іншими цілями, аніж ви могли представити.

Осталось понять в чем измерять «успешность»

Конкурентність між абітурієнтами. Середній бал ЗНО по універу, такі дані як кількість студентів, викладачів, викладачів з науковим ступенем, тощо. Майже вся ця інформація є у відкритому доступі.

А, ну понятно. Успехов!

Підписатись на коментарі