Моральна дилема: як СЕО може закривати свої таски з ChatGPT
Всім привіт! На зв’язку Андрій Скрипник, СЕО та співзасновник Promova, платформи для вивчення мов. У 2019 році ми починали з мобільного застосунку для вивчення англійських слів, а у важкий для всіх українців 2022 рік трансформувалися у платформу з фокусом на персоналізоване вивчення мов.
Частково з персоналізацією уроків з викладачами нам допомагає саме ChatGPT. Але сьогодні ділитися буду не цим, а тим, як ця технологія полегшує мої будні.
Тема штучного інтелекту, зокрема ChatGPT, продовжує панувати в інфопросторі. Думаю, що далі буде тільки більше та гучніше, адже штука, хоч і не ідеальна, але знайшла застосування у різних сферах життя.
Наприклад, я сам використовую ChatGPT в побуті, щоб закрити якісь звичайні питання. Ось нещодавно просив чатик пояснити мені людською мовою виписку від американського лікаря, яка була написана медичною англійською. Програма впоралася краще, ніж будь-який перекладач.
Проте сьогодні основне — це те, як за допомогою ChatGPT мені вдається закривати важливі робочі таски на найвищих рівнях.
Цей блог я вирішив написати через моральну дилему, з якою зіштовхнувся, коли попросив ChatGPT розробити стратегію для Promova на 2023 рік. В якийсь момент мене почали долати сумніви, а чи можна так. Все ж таки стратегію я мав би писати сам, як робив це попередні роки.
Але, поговоривши з СЕО ярдних компаній в Кремнієвій долині, зрозумів, що це — нормальна практика. Багато топів використовують ChatGPT, щоб закрити важливі таски, і не бачать у тому нічого такого. Головний нюанс — професіонал/ інсайдер має провалідувати потуги ChatGPT та внести потрібні корективи. Сліпо довіряти технології — не варіант, ми ж розуміємо.
Тому, сподіваюся, мій досвід стане корисним гравцям команд лідершіпс та СЕО компаній. Хочу поділитися з ком’юніті своїм спілкуванням з ChatGPT та прояснити підхід «act like CEO» до промптування цього ШІ. Погнали!
Перше знайомство з ChatGPT та дружба на роки
Наша історія з ChatGPT розпочалася ще задовго до того, як його зарелізили в паблік. Вперше я почув про модель GPT3 кілька років тому від людей з нетворку, таких як Богдан Кіт, який мав закритий доступ до перших її варіацій. І хоча технологія ще довгі роки була в бета, я опосередковано зміг отримати невеликий досвід користування нею. Прямого доступу у мене не було, але мав можливість подивитися на результати її роботи.
Вже тоді вся ця історія видавалася чимось неймовірним. Щоправда, раніше доводилося трохи почекати, поки GPT3 згенерує відповідь. Це зараз ChatGPT відповідає в режимі реального часу, користувач бачить, як формується відповідь на його запит. А при такій кількості юзерів це просто сюрреалістично.
Розбиратися з ChatGPT я почав одразу, щойно він став доступним, 30 листопада 2022 року. У грудні я вже активно користувався цим інструментом та досліджував, як він може покращити наш продукт та юзер-експіріенс. Пам’ятаю, перше, що я подумав: «наскільки ж він людською мовою може викладати думки».
Поясню. Зараз вже є купа чат-ботів, до яких ми звикли. Наприклад, сапорт сайту чи мобільного застосунку. Але коли ти починаєш спілкуватися з таким чат-ботом, то одразу розумієш, що це щось штучне — імітувати людську мову вдається слабенько. А коли тобі відповідає ChatGPT, відрізнити, що це був ШІ, а не людина майже неможливо.
Також класно те, що запитання йому можна ставити в довільній формі і відповідати він буде теж в довільній формі. З ChatGPT не потрібно знати консольні команди та фоловити певну структуру. Фактично, до цього такого не існувало. Навіть з Siri або Alexa потрібно говорити за певним шаблоном. Але і у такому випадку результат на свій запит вдається отримати не завжди. Вона не така прокачана.
А у відповідях ChatGPT проглядається нормальна структура письмової комунікації: вступ, початок, основна частина, кінцівка, завершальна думка. У доволі короткого розміру тексті вміщується правильна структура викладання інформації.
Зараз у своїй роботі я використовую ChatGPT4 і плачу за це всього $20 на місяць. Ця модель мені подобається набагато більше, ніж ChatGPT3. Вона здатна на більше, окрім більшої кількості параметрів, є доступ до плагінів та онлайн-інформації в інтернеті. Завжди ж хочеться отримувати найкращі результати з можливих.
Імейли та повідомлення на команду
Комунікація з командою та партнерами забирає доволі багато часу. Зазвичай ти знаєш, яку думку хочеш викласти, але розписування усіх деталей може з‘їдати нормальну частину робочого дня.
Тому я взяв за практику генерувати повідомлення з днем народження колег, інтро імейли, самарі, риби для щомісячних рев’ю, онбордингові імейли за допомогою ChatGPT. Я прописую промпт з поінтами, які хочу підсвітити та на які хочу звернути увагу, а потім фінально полірую повідомлення. Останніх гравців, які приєднувалися до команди, я вітав імейлами, згенерованими ChatGPT.
Варто сказати, що генерування імейлів через ChatGPT стало досить звичною штукою за останні місяці. Є крута історія СЕО однієї американської компанії, який зекономив купу грошей на лігалах та змусив замовників заплатити за рахунками всього за допомогою двох листів від ChatGPT.
Компанія виконала роботу, але замовник відмовився покривати рахунок десь у $100 000. В СЕО була опція звернутися до юристів або скористатися ChatGPT. Він розповів ChatGPT факти про компанію, проблему та попросив вирішити все це. ChatGPT зробив імейл з запитом оплатити рахунок, після якого борг у 100 000 покрили.
Брейнштормінг ідей
Дуже часто я використовую ChatGPT як стінку для генерування ідей для різних інтентів. Правда у тому, що найкращі ідеї народжуються в обговоренні, а не коли ти сам собі тихенько сидиш і думаєш думу.
Проте у часовому розсинхроні з командою не завжди знаходиться час зібрати когось на зустріч. А інколи тобі і не потрібен спеціаліст в твоїй темі для того, щоб набрейнштормити ідеї. Часом вистачає просто будь-кого, хто вислухає твою ідею і скаже що завгодно. Це як з тенісом, коли м’яч відбивають від стінки, він повертається і ти робиш ще кращу подачу. Часом з ChatGPT у мене саме такі «розмови».
Наприклад, кілька місяців тому ми працювали над бренд-стратегією. Нам потрібно було визначити наші USPs. І, звичайно, я їх розумів та знав. Але коли ти варишся у продукті, то іноді важко сформувати думки чітко.
Тому перед зустріччю з нашою Head of Global Communications я спілкувався з ChatGPT і питав у нього, що він знає про наш продукт. Я «згодував» йому лінку на наш сайт і попросив проаналізувати його і сказати наші USPs. Спочатку він мені розповів не про ту Promova, тому я уточнив, що маю на увазі. Він просканував нас і видав дуже класний результат. Цікаво було проекспериментувати та порефлексувати, як бот, навчений на купі всього, бачить наші USPs, наскільки вони унікальні та чи алайняться вони з тим, що ми бачимо зсередини.
Такий брейнштормінг виявився результативним. ChatGPT зміг виділити наші особливості серед конкурентів та розписав наші реальні ключові характеристики. Звичайно, не все було розписано ідеально, як на сайті конкурентів. Але це вже нюанси вордингу.
Загалом така робота з ChatGPT допомогла мені структурувати знання щодо того, якими фразами та ідіомами англійською можна говорити про наш бренд. Адже бренд — це про сторітелінг, потрібно вміти класно про себе розказати.
Я міг би зробити такий ресьорч і самостійно, шукаючи відгуки користувачів в інтернеті, на сайтах конкурентів, збираючи це все в іксельку, структуруючи інформацію, роблячи копірайтинг інформації. Але я зберіг собі купу часу і передоручив це ChatGPT, і він все зробив за мене.
Підкреслю, що зібраною інформацією я лише надихався на розмову для формування наших USPs. Саму комунікаційну бренд-стратегію оформлювала наша Head of Global Communications.
Експерименти для покращення продукту
Один з постійних обов’язків СЕО — це пошук того, як можна покращити свій продукт, досвід користувачів та внутрішні процеси. Саме тому щойно зарелізили ChatGPT в паблік, я почав експериментувати: просив чат зробити переклад локалізації якоїсь частини функціонала.
Також я просив ШІ згенерувати мені урок для вивчення іспанської мови для А1 рівня за таким принципом, як вони виглядають у нашому застосунку. На жаль, з цим ChatGPT не впорався.
А ще я робив ресьорч, чи може технологія замінити вчителя англійської. Якщо ми пропонуємо індивідуальні заняття з сертифікованими викладачами, то мені було цікаво, наскільки ми можемо автоматизувати виробництво контенту. Після серії таких експериментів ми дійшли висновку, що ChatGPT вчителя не замінить, але може йому допомогти підготувати персоналізований контент для уроку.
Насправді це була дуже очевидна ідея — застосувати ChatGPT у language learning. Здається, десь у Twitter користувачі ділилися тим, як використовують ChatGPT для дейлі задач. От я і подумав, що треба спробувати затестити його можливості для уроків.
Трансформування KPIs в OKRs
У 2022 році ми доросли до того, що нам потрібно було вводити OKR-систему. До цього усі цілі були в KPI. І, зізнаюся, мені трохи було складно трансформувати KPIs в OKRs. Це лише здається, що це тривіальна задача, але там є багато нюансів.
Тому я взяв наші KPIs, закинув їх в ChatGPT і сказав йому створити OKRs для команди на основі цих метрик. Також я попросив додати мотивації до тексту, щоб команда надихалася, коли це читатиме. ChatGPT видав крутий результат.
Правда, деякі речі не дуже підійшли, бо ChatGPT — це ж предикативна модель. Тому я вносив правки та корегував кінцевий результат — у роботі з ChatGPT потрібен професіонал, який буде валідувати результати технології. Але я таки закрив усю задачу за 20 хвилин, що значно зекономило мені час.
Я знаю, що багато компаній в Кремнієвій долині забороняють використовувати ChatGPT з міркувань безпеки даних. Мене теж турбувало питання конфіденційності, тому я анонімізував дані. Тобто я прибрав наші реальні цифри та замінив їх на рандомні.
Стратегія розвитку продукту на 2023 рік
І ось нарешті ми дійшли до найголовнішого з того, з чим мені як СЕО допоміг ChatGPT — стратегія на 2023 рік. Одразу скажу, що у мене були переживання на рахунок того, як взагалі така стратегія виглядатиме. Але, як виявилося, все можливо, якщо докласти достатньо зусиль.
Тому зараз покроково розповім, як я брифував ChatGPT, щоб він створив стратегію на 2023, за якою ми успішно розвиваємося вже кілька місяців.
Спочатку мені було цікаво зрозуміти, а що ChatGPT зможе зробити, якщо взагалі нічого не буде знати про наш продукт. Тому в першому промпті я не писав назву продукту. У мене не збереглися приклади того, як саме я генерував стратегію, бо до січня 2023 року ChatGPT не мав такої фічі. Тому скриншоти для цього пункту я зробив вже під час написання колонки, просто для прикладу:
Те, що ChatGPT тоді згенерував на 80% відповідало тому, що ми і так планували робити. У мене з’явився сумнів, що я дав чату дуже мало інформації, і технологія вгадала пальцем в небо.
Тому вдруге я дав більше контексту, розповів про нас, чим ми займаємося, які у нас поточні проблеми, що ми хотіли б покращити і попросив додати, чого не вистачає, на його думку. Я хотів, щоб ChatGPT сформував власний варіант стратегії з порадами від себе.
Стало ще краще — 90% було в контексті. Звичайно, було трохи помилок, в дечому ChatGPT перегнув і запропонував те, що ми точно робити не будемо, тому я те прибрав.
Потім я розписав йому одну з головних наших проблем і попросив написати мотиваційний меседж — пояснити, чому це важливо і чому ми маємо це пофіксити. Він зробив і це.
Потім я просив набрейнштормити мені метрики, важливі для застосунку для вивчення іноземних мов.
Далі я попросив написати список важливих продуктових фіч та юзер еквізішн актівіті. ChatGPT видав результат, але не за тією структурою, яку я хотів. Мені було лінь експериментувати з промтами, тому цю частину я написав сам.
Коли стратегія була готова, я скинув її борду директорів. Вони одразу почали давати фідбек, закидати мене запитаннями, уточнювати, чи та чи інша ідея гарна. І я чесно сказав, що з усіма питаннями до ChatGPT, бо це він згенерував цю стратегію. Навіть інсайдери, люди, які дуже в контексті, не помітили, що це писав не я, а ШІ.
Потім я кидав цю стратегію на валідацію ще кільком людям. У них не було претензій до того, що вона згенерована ChatGPT. Але я все ж вирішив додати пост скриптум про те, що ця стратегія була згенерована ChatGPT та пояснив, чому я так зробив.
І ще раз про моральну дилему
Якось у Twitter я прочитав про експеримент з ChatGPT. Хтось попросив технологію придумати бізнес та заробити грошей. Окей, ChatGPT придумав бізнес, почали рухатися. Але все одно без людини, яка валідувала б генерацію ШІ не обійшлося. Саме вона вводила запити та втілювала у життя те, що видавав ChatGPT.
Тому я і розглядаю ChatGPT лише як інструмент, який може полегшити роботу СЕО, але не замінити його. Можливо, одного дня це зміниться і розвиток дійде до того, що подібні системи зможуть взяти на себе повну автоматизацію. Зараз на цьому горизонті експериментують стартапи (наприклад, такі як bardeen.ai), які роблять автоматизацію на базі ШІ і стикаются з проблемою чейнінгу результатів між різними ШІ.
Моделі генерують трохи різні відповіді навіть на один і той самий запит, а якщо тобі треба передати результат однієї моделі, як промт для іншої моделі, а ті результати передати ще в одну, то ловимо класичний приклад «зламаного телефону», коли початковий інтент був «кіт має сісти на колоду», а отримали «крокодил упав у воду».
Для мене теж було певним челенджем зважитися закрити ті чи інші таски за допомогою ChatGPT. Коли я запитував про моральну складову генерації стратегії ШІ у колег з Кремнієвій долини, вони спочатку навіть не розуміли, до чого я. І я пояснював, що це ж типу питання моралі та скілів.
А вони відповідали: викинь калькулятор, візьми ручку та рахуй формули вручну, якщо ти так переживаєш. У нас же нема питань до калькулятора чи ноутбуку, це інструменти. Питання лише у валідації отриманого результату від ChatGPT.
Сподіваюся, що вам мій досвід відгукнеться і ви почнете активніше використовувати ChatGPT, щоб закривати свої задачі. Я продовжую експериментувати із запитами і ставитися до ChatGPT як до свого особистого помічника. Заохочую свою команду і вас робити те ж саме!
P.S. Цей блог був написаний реальною людиною, ChatGPT для генерації тексту не використовувався. Якщо вас цікавить, чому так, відповідь: а чому б і ні?)))
38 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів