Як розробнику почати будувати свій персональний бренд у 2023-му
Мене звуть Даша, я вже 10 років в ІТ будую бренди роботодавця, технічні комьюніті і останні 4 роки допомагаю саме розробникам працювати над їхнім персональним брендом. У цій статті я хочу підняти саме цю тему.
Більшість людей у вашому оточенні гуглила вас. Ті, з ким вам тільки доведеться познайомитись, перше, що зроблять — загуглять вас. У ваших силах попіклуватися про їхнє перше враження і підготувати контент, який вони знайдуть.
Можна обійтися хоча б видаленням нерелевантної інформації та оновленням базових мереж актуальними фото, тайтлами та коротким описом про те, хто ви є.
А можна піти далі і почати будувати свій власний бренд. Тож обговорімо, навіщо вам бренд.
Для чого потрібен власний бренд
Ділитись знаннями
Перше і найочевидніше — будуючи власний бренд, ви почнете висвітлювати ваші знання.
Частіше за все люди хочуть ділитись знаннями, контріб’ютити у спільноту, навчати і менторити прийдешні покоління.
Коли ми вчимо — ми вчимося, тому так важливо пробувати опрацьовувати інформацію і ділитись нею.
Розвиватись
Робота над особистим брендом часто приводить нас до необхідності розвивати нові навички.
Ви вчитеся краще писати, щоб вести блог, працюєте над голосом для кращих публічних виступів, вчитеся знімати і монтувати відео, формувати думки, створювати віжуали — це все невідворотно веде вас до отримання нових скілів, до розвитку і росту.
Мати вплив
Наступна вагома причина — мати вплив на продукт чи взагалі всю технологію.
Є така історія: один розробник, який вів свій блог і був відомий в ком’юніті якось написав фідбек у дискорді своєї улюбленої клавіатури. Клавіатура була ергономічна і, за задумом, вона була поділена на 2 частини. Розробнику не сподобалось, що літера B знаходилась на правій частині, бо він зазвичай натискав її лівою. Він дав цей фідбек і спільнота підтримала його — виявилось, що він був такий не один. Вже наступного разу клавіатуру зарелізили з тією буквою з іншої сторони.
Тільки уявіть, що одна людина, яка має довіру і підтримку спільноти, може впливати на розробку продукту. Так люди змінюють підходи і цілі технології. А значить, і ви зможете впливати на важливі для вас речі.
Вирізнятись
Ми живемо у період лейофів, на DOU вперше вакансій значно менше ніж кандидатів, термін пошуку роботи серед інженерів стає все довшим.
ІТ-спільнота все росте і росте, індустрія стає все конкурентнішою, а штучний інтелект починає захоплювати світ.
Якщо ви хочете, щоб вас бачили, а унікальний набір ваших навичок помічали — час про себе починати говорити.
І я знаю, що хтось подумає: я не хочу бути одним з сотні людей, які почали писати блог. Але чи ви хочете бути одним з сотень тисяч, які продовжують непомітно мовчати у цей час?
Розвивати кар’єру
Нарешті, особистий бренд — це не лише захист від лейофів. Йдеться про проактивне управління вашою кар’єрою. Сильний особистий бренд може допомогти вам швидше просунутися по кар’єрних сходах, відкривши двері до високих та цікавих позицій.
Якщо ви будете транслювати, ким ви є, які у вас цінності, інтереси, цілі в житті, то до вас буде рости рівень довіри, вас будуть згадувати в першу чергу, шукаючи кандидатів на амбітні ролі чи проєкти.
Створювати своє
За останній рік в тренди маркетингу виходить саме персональний бренд. Люди. Магазини починають розповідати про своїх творців, корпорації — про своїх СЕО та навіть про інших співробітників.
Результати маркетингових досліджень кажуть, що у людей вже розвинулась сліпота на комерційний контент від брендів. Бачимо лого — прогортаємо. Щоб бути в тренді компаніям треба показувати людей.
Особистий бренд допомагає встановити довіру. Якщо люди знають, хто ви і що відстоюєте, вони, швидше за все, довірятимуть вам. Це може бути особливо корисним, якщо ви вирішите розвивати свою справу: запустити свій стартап, створити свій продукт, зробити освітній курс, давати консультації чи просто фрилансити.
Якщо люди вас знатимуть, то вони скоріше звернуться до вас за послугами, ніж до когось іншого.
Але тут постає питання. То чому ж так багато людей хочуть почати будувати власний бренд, але ніяк не почнуть?
Чому люди не брендуються
Немає часу
Погодьмось, це — найрозповсюдженіша причина. У нас постійно немає часу. Як каже один мій знайомий — справа не в часі, а в мотивації.
Тому якщо ви дійсно мотивовані працювати над власним брендом, перше, що ви маєте зробити — внести цю роботу у ваш розклад і ставитись до цього серйозно. Бо якщо цього немає у вашому розкладі — цього не буде у вашому житті.
Не маю унікальних знань
По-перше, перестаньте гнатись за дуже експертним складним контентом. Його не те що писати важко — його іноді і читати важко.
Ви не зіллєтесь з блогінгу тільки якщо будете висвітлювати саме те, що вам реально цікаво і що вам справді подобається.
Навіть якщо ви успішний інжиніринг-менеджер, але кайфуєте від CSS-арту — пишіть про CSS-арт, про те, як ви навчились по-новому кнопку анімувати, якщо ви від цього тішитесь.
Люди за секунду зчитують емоції з відео, їм потрібна справжність, не бійтеся бути самим собою. В першу чергу контент має вам подобатись — ви маєте із задоволенням передивлюватись свої сторіс, відео та перечитувати статті.
По-друге, ідеї кожного здаються їм очевидними. Бо вони з ними живуть 24|7. Derek Sivers — колишній розробник, а тепер відомий письменник, писав, що це була одна з його найбільших проблем. Він думав, що його ідеї очевидні і він ніколи не буде таким винахідливим, як інші.
Одного разу хтось написав йому електронний лист і сказав: «Я б ніколи про це не подумав. Як ти взагалі це придумав? Це геніально!» Згодом він зрозумів щось напрочуд глибоке: ідеї кожного здаються їм очевидними.
Б’юся об заклад, що найвидатніші уми вважали, що все, що вони створюють або говорять, було досить очевидним.
Тож, можливо, те, що очевидно для вас, є дивовижним для когось іншого?
Боюся провалу
На вашому шляху будуть поразки, фейли та хейтерські коменти. І чим більше ви будете створювати — тим більше цього буде. Це нормально, бо це податок на ваш успіх. Він прогресивний, як в найуспішніших країнах світу.
Все, що вам залишається — стати золотою рибкою. Цю фразу я почула у серіалі «Тед Лассо». Тед — тренер футбольної команди. За словами Теда, золота рибка — найщасливіша істота на Землі, бо має лише 10 секунд пам’яті. Він каже своїй команді бути золотою рибкою, щоб вони не докоряли собі за поразку.
Це важливий урок для всіх нас. Ми часто надто суворі до себе, ми зациклюємось на помилках і невиправданих очікуваннях. Часто варто просто стати золотою рибкою, перестати надумувати і просто забути.
Синдром самозванця
Тут треба подружитись зі своїм синдромом самозванця. Синдром самозванця як токсичний найкращий друг, який завжди каже тобі якусь неприємну маячню.
Ти написав статтю, а він її читає і закатує очі — ти вже бачиш, як він насміхається і пересилає лінку на твою статтю своїм іншим токсичним знайомим.
Єдиний плюс у такому другові — як тільки ти почув його, виявив його, побачив його, ти можеш з цим щось робити. Можеш бути мудрішим, розумнішим, сильнішим і просто прийняти свого друга таким, який він є.
Ми завжди міряємо себе чиїмось розуміннями успіху. І це завжди нас заганяє у тупик.
Тож, проговоривши, навіщо нам це, і відпрацювавши заперечення, ми можемо перейти до того, що ж робити.
Створюємо бренд себе
Загугліть себе
Почніть із пошуку себе у Google, щоб побачити, яка інформація вже існує про вас в інтернеті. Подивіться, на яких платформах знаходиться ця інформація і оцініть, як ви там себе представляєте.
Що ваша поточна присутність онлайн говорить про вас і ваш бренд?
Оновіть соцмережі
Ваш профіль LinkedIn є одним з перших місць, куди звертаються потенційні роботодавці чи клієнти. Переконайтеся, що ваш досвід, навички та освіта актуальні. Також додайте всі наявні нещодавні досягнення, публікації чи проєкти.
Читайте також про pet-проєкти та де їх брати початківцям 👇Ваш профіль GitHub надзвичайно важливий. Переконайтеся, що він містить найкращі та останні проєкти. Додайте README (ChatGPT вам в поміч), щоб пояснити, що робить кожен проєкт і чому він цінний.
Якщо у вас є портфоліо на таких сайтах, як Behance або Dribbble, переконайтеся, що вони демонструють ваші останні та найкращі роботи.
Якщо ви нещодавно пройшли онлайн-курси або отримали будь-які сертифікати, переконайтеся, що це відображено у ваших соцмережах.
Якщо у вас є особистий сайт, переконайтеся, що він оновлений, сучасний і простий у навігації. А якщо сайту немає, то просто зберіть всю інфу на таких собі лінк-трі. Bento.me, як на мене, один з кращих тулів для цього.
Почніть ділитися контентом
Створіть або оновіть свій блог: якщо у вас є блог, оновіть його новими публікаціями, які відображають ваші поточні досягнення та інтереси. Якщо у вас немає блогу, спробуйте створити його. Це може бути чудовим способом продемонструвати свій досвід і поділитися думками щодо останніх тем чи тенденцій.
Важливо: не женіться за експертним сеньйорним контентом. Пишіть тільки про те, що вам реально цікаво, навіть якщо це не відповідає вашому статусу сеньйорності.
Оберіть зручний для вас формат — і вперед. Любите писати — пишіть. Легше записати голосом — робіть подкаст. Чи хоча б сходіть до когось на подкаст — так ще легше.
Почніть спілкуватись
Беріть участь в онлайн-спільнотах, де спілкуються інші професіонали у вашій галузі. Це можуть бути Stack Overflow, Reddit або нішеві групи в телеграмі чи фб.
Залучайтеся в соціальних мережах: оновіть свої профілі і почніть частіше спілкуватися. Діліться контентом, який стосується ваших інтересів, спілкуйтеся з іншими та беріть участь в обговореннях.
Зробіть перший крок
І останнє — розкажу вам своє найважливіше правило. Правило активації через дію.
Як тільки вам захотілось щось зробити, написати, записати, десь виступити тощо — протягом перших 12 годин зробіть 1 крок на зустріч цій ідеї. Це може бути щось маленьке, справа на 5 хвилин.
Так вам буде легше налаштувати мозок, позбутись страху «чистого аркуша» і просто почати. І якщо це ваше, то далі ви не помітите, як вас закрутить у сніжний ком.
Так я опинилась тут. Я завжди працювала з персональним брендом інженерів у різних компаніях і вирішила, а навіщо обмежуватись представниками компанії, якщо можна розказати це на ширшу аудиторію.
В той же день я швидко накидала короткий опис до майбутньої своєї доповіді в замітках у телефоні. Наступного дня я подивилась на цю замітку і, не думаючи, скинула програмному комітету конференції JS Fwdays. Програмний комітет апрувнув цю доповідь і мене додали у список спікерів. Як тільки мене побачили серед спікерів, мені одразу прийшло запрошення взяти участь в одному подкасті.
Після івенту мені написали з DOU і попросили написати на цю тему статтю. І от, після короткої замітки, яку я не полінувалась записати і не побоялась відправити, я звертаюсь до аудиторії DOU і ще раз повторюю: головне — зробити перший крок.
36 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів