Як розробнику почати будувати свій персональний бренд у 2023-му

Мене звуть Даша, я вже 10 років в ІТ будую бренди роботодавця, технічні комьюніті і останні 4 роки допомагаю саме розробникам працювати над їхнім персональним брендом. У цій статті я хочу підняти саме цю тему.

Більшість людей у вашому оточенні гуглила вас. Ті, з ким вам тільки доведеться познайомитись, перше, що зроблять — загуглять вас. У ваших силах попіклуватися про їхнє перше враження і підготувати контент, який вони знайдуть.

Можна обійтися хоча б видаленням нерелевантної інформації та оновленням базових мереж актуальними фото, тайтлами та коротким описом про те, хто ви є.

А можна піти далі і почати будувати свій власний бренд. Тож обговорімо, навіщо вам бренд.

Для чого потрібен власний бренд

Ділитись знаннями

Перше і найочевидніше — будуючи власний бренд, ви почнете висвітлювати ваші знання.

Частіше за все люди хочуть ділитись знаннями, контріб’ютити у спільноту, навчати і менторити прийдешні покоління.

Коли ми вчимо — ми вчимося, тому так важливо пробувати опрацьовувати інформацію і ділитись нею.

Розвиватись

Робота над особистим брендом часто приводить нас до необхідності розвивати нові навички.

Ви вчитеся краще писати, щоб вести блог, працюєте над голосом для кращих публічних виступів, вчитеся знімати і монтувати відео, формувати думки, створювати віжуали — це все невідворотно веде вас до отримання нових скілів, до розвитку і росту.

Мати вплив

Наступна вагома причина — мати вплив на продукт чи взагалі всю технологію.

Є така історія: один розробник, який вів свій блог і був відомий в ком’юніті якось написав фідбек у дискорді своєї улюбленої клавіатури. Клавіатура була ергономічна і, за задумом, вона була поділена на 2 частини. Розробнику не сподобалось, що літера B знаходилась на правій частині, бо він зазвичай натискав її лівою. Він дав цей фідбек і спільнота підтримала його — виявилось, що він був такий не один. Вже наступного разу клавіатуру зарелізили з тією буквою з іншої сторони.

Тільки уявіть, що одна людина, яка має довіру і підтримку спільноти, може впливати на розробку продукту. Так люди змінюють підходи і цілі технології. А значить, і ви зможете впливати на важливі для вас речі.

Вирізнятись

Ми живемо у період лейофів, на DOU вперше вакансій значно менше ніж кандидатів, термін пошуку роботи серед інженерів стає все довшим.

ІТ-спільнота все росте і росте, індустрія стає все конкурентнішою, а штучний інтелект починає захоплювати світ.

Якщо ви хочете, щоб вас бачили, а унікальний набір ваших навичок помічали — час про себе починати говорити.

І я знаю, що хтось подумає: я не хочу бути одним з сотні людей, які почали писати блог. Але чи ви хочете бути одним з сотень тисяч, які продовжують непомітно мовчати у цей час?

Розвивати кар’єру

Нарешті, особистий бренд — це не лише захист від лейофів. Йдеться про проактивне управління вашою кар’єрою. Сильний особистий бренд може допомогти вам швидше просунутися по кар’єрних сходах, відкривши двері до високих та цікавих позицій.

Якщо ви будете транслювати, ким ви є, які у вас цінності, інтереси, цілі в житті, то до вас буде рости рівень довіри, вас будуть згадувати в першу чергу, шукаючи кандидатів на амбітні ролі чи проєкти.

Створювати своє

За останній рік в тренди маркетингу виходить саме персональний бренд. Люди. Магазини починають розповідати про своїх творців, корпорації — про своїх СЕО та навіть про інших співробітників.

Результати маркетингових досліджень кажуть, що у людей вже розвинулась сліпота на комерційний контент від брендів. Бачимо лого — прогортаємо. Щоб бути в тренді компаніям треба показувати людей.

Особистий бренд допомагає встановити довіру. Якщо люди знають, хто ви і що відстоюєте, вони, швидше за все, довірятимуть вам. Це може бути особливо корисним, якщо ви вирішите розвивати свою справу: запустити свій стартап, створити свій продукт, зробити освітній курс, давати консультації чи просто фрилансити.

Якщо люди вас знатимуть, то вони скоріше звернуться до вас за послугами, ніж до когось іншого.

Але тут постає питання. То чому ж так багато людей хочуть почати будувати власний бренд, але ніяк не почнуть?

Чому люди не брендуються

Немає часу

Погодьмось, це — найрозповсюдженіша причина. У нас постійно немає часу. Як каже один мій знайомий — справа не в часі, а в мотивації.

Тому якщо ви дійсно мотивовані працювати над власним брендом, перше, що ви маєте зробити — внести цю роботу у ваш розклад і ставитись до цього серйозно. Бо якщо цього немає у вашому розкладі — цього не буде у вашому житті.

Не маю унікальних знань

По-перше, перестаньте гнатись за дуже експертним складним контентом. Його не те що писати важко — його іноді і читати важко.

Ви не зіллєтесь з блогінгу тільки якщо будете висвітлювати саме те, що вам реально цікаво і що вам справді подобається.

Навіть якщо ви успішний інжиніринг-менеджер, але кайфуєте від CSS-арту — пишіть про CSS-арт, про те, як ви навчились по-новому кнопку анімувати, якщо ви від цього тішитесь.

Люди за секунду зчитують емоції з відео, їм потрібна справжність, не бійтеся бути самим собою. В першу чергу контент має вам подобатись — ви маєте із задоволенням передивлюватись свої сторіс, відео та перечитувати статті.

По-друге, ідеї ​​кожного здаються їм очевидними. Бо вони з ними живуть 24|7. Derek Sivers — колишній розробник, а тепер відомий письменник, писав, що це була одна з його найбільших проблем. Він думав, що його ідеї очевидні і він ніколи не буде таким винахідливим, як інші.

Одного разу хтось написав йому електронний лист і сказав: «Я б ніколи про це не подумав. Як ти взагалі це придумав? Це геніально!» Згодом він зрозумів щось напрочуд глибоке: ідеї ​​кожного здаються їм очевидними.

Б’юся об заклад, що найвидатніші уми вважали, що все, що вони створюють або говорять, було досить очевидним.

Тож, можливо, те, що очевидно для вас, є дивовижним для когось іншого?

Боюся провалу

На вашому шляху будуть поразки, фейли та хейтерські коменти. І чим більше ви будете створювати — тим більше цього буде. Це нормально, бо це податок на ваш успіх. Він прогресивний, як в найуспішніших країнах світу.

Все, що вам залишається — стати золотою рибкою. Цю фразу я почула у серіалі «Тед Лассо». Тед — тренер футбольної команди. За словами Теда, золота рибка — найщасливіша істота на Землі, бо має лише 10 секунд пам’яті. Він каже своїй команді бути золотою рибкою, щоб вони не докоряли собі за поразку.

Це важливий урок для всіх нас. Ми часто надто суворі до себе, ми зациклюємось на помилках і невиправданих очікуваннях. Часто варто просто стати золотою рибкою, перестати надумувати і просто забути.

Синдром самозванця

Тут треба подружитись зі своїм синдромом самозванця. Синдром самозванця як токсичний найкращий друг, який завжди каже тобі якусь неприємну маячню.

Ти написав статтю, а він її читає і закатує очі — ти вже бачиш, як він насміхається і пересилає лінку на твою статтю своїм іншим токсичним знайомим.

Єдиний плюс у такому другові — як тільки ти почув його, виявив його, побачив його, ти можеш з цим щось робити. Можеш бути мудрішим, розумнішим, сильнішим і просто прийняти свого друга таким, який він є.

Ми завжди міряємо себе чиїмось розуміннями успіху. І це завжди нас заганяє у тупик.

Тож, проговоривши, навіщо нам це, і відпрацювавши заперечення, ми можемо перейти до того, що ж робити.

Створюємо бренд себе

Загугліть себе

Почніть із пошуку себе у Google, щоб побачити, яка інформація вже існує про вас в інтернеті. Подивіться, на яких платформах знаходиться ця інформація і оцініть, як ви там себе представляєте.

Що ваша поточна присутність онлайн говорить про вас і ваш бренд?

Оновіть соцмережі

Ваш профіль LinkedIn є одним з перших місць, куди звертаються потенційні роботодавці чи клієнти. Переконайтеся, що ваш досвід, навички та освіта актуальні. Також додайте всі наявні нещодавні досягнення, публікації чи проєкти.

Читайте також про pet-проєкти та де їх брати початківцям 👇Ваш профіль GitHub надзвичайно важливий. Переконайтеся, що він містить найкращі та останні проєкти. Додайте README (ChatGPT вам в поміч), щоб пояснити, що робить кожен проєкт і чому він цінний.

Якщо у вас є портфоліо на таких сайтах, як Behance або Dribbble, переконайтеся, що вони демонструють ваші останні та найкращі роботи.

Якщо ви нещодавно пройшли онлайн-курси або отримали будь-які сертифікати, переконайтеся, що це відображено у ваших соцмережах.

Якщо у вас є особистий сайт, переконайтеся, що він оновлений, сучасний і простий у навігації. А якщо сайту немає, то просто зберіть всю інфу на таких собі лінк-трі. Bento.me, як на мене, один з кращих тулів для цього.

Почніть ділитися контентом

Створіть або оновіть свій блог: якщо у вас є блог, оновіть його новими публікаціями, які відображають ваші поточні досягнення та інтереси. Якщо у вас немає блогу, спробуйте створити його. Це може бути чудовим способом продемонструвати свій досвід і поділитися думками щодо останніх тем чи тенденцій.

Важливо: не женіться за експертним сеньйорним контентом. Пишіть тільки про те, що вам реально цікаво, навіть якщо це не відповідає вашому статусу сеньйорності.

Оберіть зручний для вас формат — і вперед. Любите писати — пишіть. Легше записати голосом — робіть подкаст. Чи хоча б сходіть до когось на подкаст — так ще легше.

Почніть спілкуватись

Беріть участь в онлайн-спільнотах, де спілкуються інші професіонали у вашій галузі. Це можуть бути Stack Overflow, Reddit або нішеві групи в телеграмі чи фб.

Залучайтеся в соціальних мережах: оновіть свої профілі і почніть частіше спілкуватися. Діліться контентом, який стосується ваших інтересів, спілкуйтеся з іншими та беріть участь в обговореннях.

Зробіть перший крок

І останнє — розкажу вам своє найважливіше правило. Правило активації через дію.

Як тільки вам захотілось щось зробити, написати, записати, десь виступити тощо — протягом перших 12 годин зробіть 1 крок на зустріч цій ідеї. Це може бути щось маленьке, справа на 5 хвилин.

Так вам буде легше налаштувати мозок, позбутись страху «чистого аркуша» і просто почати. І якщо це ваше, то далі ви не помітите, як вас закрутить у сніжний ком.

Так я опинилась тут. Я завжди працювала з персональним брендом інженерів у різних компаніях і вирішила, а навіщо обмежуватись представниками компанії, якщо можна розказати це на ширшу аудиторію.

В той же день я швидко накидала короткий опис до майбутньої своєї доповіді в замітках у телефоні. Наступного дня я подивилась на цю замітку і, не думаючи, скинула програмному комітету конференції JS Fwdays. Програмний комітет апрувнув цю доповідь і мене додали у список спікерів. Як тільки мене побачили серед спікерів, мені одразу прийшло запрошення взяти участь в одному подкасті.

Після івенту мені написали з DOU і попросили написати на цю тему статтю. І от, після короткої замітки, яку я не полінувалась записати і не побоялась відправити, я звертаюсь до аудиторії DOU і ще раз повторюю: головне — зробити перший крок.

👍ПодобаєтьсяСподобалось30
До обраногоВ обраному8
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

От, Кожаєв створив персональний бренд.
Якось не допомогло...

Статтю не читав. А можна коротке резюме яка основна думка і про що мова?

Дякую за цікаву статтю!

Може, не всім потрібен персональний бренд? Якщо людина happy і нормально заробляє без нього — навіщо?

Ніхто ж не примушує створювати особистий бренд. Як на мене, це про [само]розвиток. Раніше це було складно і не для всіх, але з соц.мережами кожен може це робтити.
Те саме, як іноді люди 15-20 років сидять на одному проекті роблячи однотипні задачі, не рухаючись нікуди (ні вгору по кар’єрі, ні вширину по проектах/доменах і т.д.). Їх ніхто не змушує щось змінювати в житті, якщо вони happy. Але це показник того, чи людині важливе самоствердження і саморозвиток, чи не дуже.

нагуглив свої фото зі школи)

Прекрасна стаття, Даша, і дуже важлива. Мені здається, що десь є всесвіт, де персональний бренд як чистити зуби. Де вважається нормою, що людина може проявлятись, ділитись знаннями, висвітлювати важливі теми. Де ми будемо чути не тільки комерцію чи політику, а кожного. Велика робота попереду

Мені здається, що десь є всесвіт, де персональний бренд як чистити зуби.

В Інстаграмі таких багато ;)

Кожний перший. Очі розбігаються від персональних брендів, не знаєш, за ким слідкувати — кожен несе ну дуже важливу інформацію xD

останні 4 роки допомагаю саме розробникам працювати над їхнім персональним брендом

Покажіть приклади своїх робот, без цього стаття це порожня балачка.

Може відразу почати з ребрендінгу?

Дякую за те, що ділишся, Даша!!! Дуже цікаво, корисно, та, найголовніше, мотивуюче!!! ПС пішов писати свої замітки :)

Еще один пунктик в короткий список того, что действительно имеет смыст делать и что никогда не будет сделано.

Хороша стаття. Я от для цього почав статті на медіумі писати. Перша непогано заїхала (10к переглядів за місяць для автора, що почав з 0 підписників — наче норм). А от другу за 4 дні тільки 120 разів відкрили. Ну що ж, як казав класик, «работаєм дальше».

Персональний бренд — це легко!
www.youtube.com/watch?v=OiPE052diK0

З персональним брендом ситуація дуже цікава.

З одного боку, як вже сказав у минулому коментарі Владислав, потрібно мати достатньо компетенції, щоб не говорити булщіт. З іншого боку — щоб навчитися писати дійсно захоплюючі історії, виступати публічно з дійсно корисними доповідями або навіть говорити цікаво та приємно на камеру — потрібно докласти чималих зусиль. А ще не можна забувати, що треба працювати та навчатись новому (або здобувати практичні знання з вирішення задач — на роботі або вдома)!

Тобто на все потрібні — час та зусилля.
Тому ми маємо купу інженерів, які роблять дійсно офігезні речі — але не пишуть та не говорять про це ніде. Бо їм не цікаво, або їм нема часу здобувати усі ці навички.
Також ми маємо купу людей на ютубах, що раз у раз записують одні й ті ж відео для новачків (яких й так безліч). Копнути щось глибше у багатьох людей не вистачає часу.

P.S. Вам дуже пощастить, якщо Вас наймуть в якусь велику компанію на позицію на кшталт developer advocate або developer relations — там усі ці «публічні» навички будуть прокачуватись кожного дня.

Інше питання в тому, чи є реальні кейси, коли персональний бренд допомагає? Чи працює в українському АйТі інститут репутації?
Чому багато IT компаній в Україні не «качають» свій персональний бренд, як-то роблять великі західні гіганти?

А есть ещё третья группа, которая успевает и софт и хард скиллы качать и видосики записывать. Но есть нюанс — личной жизни у них нет.

Олександр, саме так! Створення контенту — це навичка, яку треба прокачуватии і як будь-який крафт — ти стаєш кращим ти цьому тільки після того, як ти почнеш практикувати. І це дійсно замкнуте коло, бо частіше за все ти не можеш почати, бо «ще не достатньо гарно створюєш контент». Тут вся сіль в тому, що якщо людина дійсно хоче почати — треба просто зробити перший крок.

У великих компаніях (в Україні в тому числі) для таких цілей наймають окремих людей — від ДевРелу, про який ви вже сказали, до технічного маркетингу, який сам буде записувати за талановитими інженерами все це і видавати від імені компаніі. Бо компаніям дуже потрібна репутація технічного лідера ринку. Але питання, чи не варто спробувати самостійно ділитися своім досвідом і напрацьовувати собі таку репутацію

Дякую, наче б то поради норм
Але якщо людина некомпетентна і буде ділитись буллщітом то і бренд буде відповідний. Бо експертиза в цьому контексті первинна

Владиславе, сто відсотків! але як я казала вище — для того, щоб навчитись створювати контент треба почати створювати контент. Просто починати варто з того, в чому людина компетентна, або ж висвітлювати свій шлях в навчанні, пошуку знань, отриманні досвіду і напрацюванні компетентності.

Щоб контент тебе просував (та просував сам себе) він повинен бути корисним (вирішувати якусь задачу людей). А яку задачу вирішує персональний блог спроб та помилок ?

Показує тим, хто ще не наважився, шлях, дає надію, відкриває нову інформацію.
Я слідкувала за дівчиною, яка з мейкап артисту вирішила, що досить і пішла вчитись на фронтенд. Вона показувала, як у неі буквально мозок ламається, коли вона намагається написати функцію, розповідала як шукала ментора, як знайшла і як стало виходити, свою першу кнопку, свій перший сайт. За нею спостерігала купа дівчат, які повірили, що можуть так само. Вони використовували іі матеріали і досвід, об’єднувались у комьюніті.
Це одні з найпопулярніших блогів, за якими слідкують, бо в них є той шлях героя, який всі шукають.

Натрапляв на таку думку, що не існує особистих брендів, тому що бренд — це стабільний, вивірений, контрольований образ, а у живої людини може бути сім пʼятниць на тижні, може дах поїхати, та що завгодно може статися. Людина живе лише одне життя, і вона має право не бути сьогодні тим, ким була вчора. Я розділяю цю точку зору.

Вести блог? Класна ідея, але не заради якогось бренду, а заради самореалізації. Різниця в тому, щиро ти ділишся своїми думками чи працюєш на образ. Я думаю, що не потрібно змішувати явища світу комерції (такі, як бренди) та поняття репутації людини. Компанії залежні від своїх брендів. Люди ж вільні прожити своє життя так, як вони забажають, а не за вказівкою уявного «бренд-менеджера» у своїй голові.

Уся стаття написана у контексті «робочого» бренду. Ви можете мати сім п’ятниць, авжеж, але тримайте їх при собі. Ви ж не ходите і не нав’язуєте свій настрій колегам в офісі, правда? Ніхто не заважає вам жити своє життя як вам захочеться, і при цьому бути впізнаваним у комьюніті представником своєї професії з багажем публікацій на дотичні до вашої експертизи теми.

Я не буду з вами сперечатися, тому що поняття бренду аж надто невловиме. Це вам не те саме, що поняття перемінної або вказівника на обʼєкт класу :D Особисто я вважаю, що наявність публікацій не дорівнює наявності бренду. Бренд — це цілісний образ, який підкреслює цінність певного товару. Мабуть, мій посил в тому, що я не хочу бути товаром, а також залишаю за собою право передумати, в якій сфері я хочу працювати ;)

Дмитро, класний коментар! Дякую! Погоджуюсь з вами, сам стійкий вираз «персональний бренд» має комерційний відтінок за рахунок заюзаного слова «бренд».

Але якщо подивитись в суть, то це і є про нашу самореалізацію і проявлення — ми показуємо світу себе, свій шлях, свою експертизу. Коли у нас кожного дня міняється настрій чи примхи, то це не значить, що міняємося і ми. Бо ж наші друзі і колеги не сприймають нас як нову людину щодня, вони просто бачать змінні атрибути, які притаманні кожному. Кожен з нас — це унікальний набір таких атрибутів, саме це і створює наш образ ака «бренд». Саме такий унікальний образ і вирізняє нас один від одного. І цей образ вже є у кожного з нас.

В цьому блозі я кажу, звичайно, саме про професійний образ експерта, про те як почати ділитися своіми знаннями, проте тут головне — не почати створювати образ, який не відповідає реальності, бо такі «персональні бренди» приречені на провал. Людина не може жити довго і щасливо видаючи себе за когось іншого. Навіть створюючи вивірений та контрольований персональний бренд, він має відповідати реальності, і якщо людина захоче показувати лише один аспект такого свого образу — професійний, він має бути саме таким, яким він є у житті.

Найкрутіше, що відміняє персональний бренд від комерційного, це те, що всі послідовники очікують розвитку історіі, а значить, що зміни в підходах, професійних напрямках, чи навіть сферах, тільки посилюють сторітелінг, бо це шлях героя, а не обкладинка інтернет магазину.

Вести блог? Класна ідея, але не заради якогось бренду, а заради самореалізації. Різниця в тому, щиро ти ділишся своїми думками чи працюєш на образ

Моя суб’єктивна думка така — працюєш на чек Adsense, який відправляють тобі 21 числа. І немає жодної різниці, щиро ти ділишся своїми думками чи працюєш на образ :)

Особистий бренд допомагає встановити довіру. Якщо люди знають, хто ви і що відстоюєте, вони, швидше за все, довірятимуть вам. Це може бути особливо корисним, якщо ви вирішите розвивати свою справу: запустити свій стартап, створити свій продукт, зробити освітній курс, давати консультації чи просто фрилансити.

Ось це й є причина розвивати особистий бренд.

Якщо у фахівця є ціль запустити свій проєкт тоді особистий бренд дійсно знадобиться.

У більшості, наведених у статті прикладів, можна досягнути результатів без розвитку особистого бренду. Можу розібрати більше цитат.

Наступна вагома причина — мати вплив на продукт чи взагалі всю технологію.
Розробнику не сподобалось, що літера B знаходилась на правій частині, бо він зазвичай натискав її лівою. Він дав цей фідбек і спільнота підтримала його — виявилось, що він був такий не один. Вже наступного разу клавіатуру зарелізили з тією буквою з іншої сторони.

Здорова спільнота підтримала хорошу ідею тому відсутні підтвердження, що особистий бренд мав на це вплив, а також відсутні підтвердження що саме ця ситуація вплинула на перенесення букви.

Ярослав, дякую за коментар! Це саме історія, яку розповідав засновник компаніі і контексті розмови про співпрацю з лідерами думок. Тому, доречі, і досі є таким актуальним феномен лідерів думок — це люди з сильним персональний брендом та довірою спільноти. Цю довіру можна використовувати для створення і просування свого продукту, а можна використовувати для просування ідей.

Це саме історія, яку розповідав засновник компанії і контексті розмови про співпрацю з лідерами думок.

В тексті статті ця інформація відсутня.

Перенести букву можна й без особистого бренду.
Коли у продукту хороша команда то зазвичай є можливість додати пропозицію djinni.nolt.io

Підписатись на коментарі