Чому кожен повинен спробувати розробити бота за допомогою ChatGPT. Приклад та особистий досвід

Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | AI!

Вітання, спільното, мене звати Віталій Владов. У різних ролях я отримав великий досвід роботи «поруч» з розробниками, але сам я ніколи не писав код.

У ході однієї з наших так званих FIFA-meeting — розмов з CTO під час гри на PlayStation — ми обговорили проблему недостатньої активності наших колег, працюючих видалено, в Slack. Була висунута ідея створення бота, який відслідковував би час останнього входу користувача в Slack. Саме цю ідею я вирішив втілити в життя як особистий проєкт.

У процесі реалізації я прокачав різні додаткові навички і зараз хочу розповісти, яку користь PM можна отримати зі створення бота.

Навичка перша. Адаптація технічного завдання з урахуванням технічних обмежень

Так, можна сказати, що це проблема початкового аналізу, але все ж таки. Початкова концепція бота була дуже проста. Надіслати наприкінці дня запит по API, отримати дату та час останньої активності користувача, відсортувати інформацію та надіслати до Telegram.

Але виявилося, що API Slack не надає функції відстеження часу останньої активності користувача.

При цьому ChatGPT дбайливо написав мені спочатку код для такого бота, і вже наприкінці повідомив, що код не працюватиме :)

Довелося думати, як це можна реалізувати інакше. І знову ж таки, ChatGPT запропонував пару варіантів. У результаті, відкинувши не дуже відповідні пропозиції, такі як аналіз відправлених повідомлень користувачем у публічні канали, я вирішив зупинитися на можливості перевірки статусу присутності користувача.

Навичка друга. Розробка MVP, виходячи з технічних обмежень

ChatGPT може підказати напрям для пошуку правильного рішення, але він не вигадає його за тебе. Врешті, я придумав варіант реалізації: вирішив отримувати за першим запитом на добу всіх користувачів, а потім кожні 5 хвилин запитувати список активних користувачів і видаляти таких зі списку всіх користувачів.

Так, до кінця дня у мене залишався лише список тих користувачів, які жодного разу не з’являлися у Slack.

Так, це не показує, коли користувач заходить останній раз, але надає список користувачів, які не були активними протягом дня. Для першої ітерації цього було достатньо.

Навичка третя. Пов’язані з розробкою практичні знання, які корисно мати

ChatGPT швидко надав мені код на основі покращеного промпту, але потім я зіткнувся з іншою проблемою. Раніше моєю вершиною самостійної розробки було виправлення стилів та верстка пари div у html. Я банально не знав, як запустити скрипт на Python.

І тут ChatGPT дуже рятує. Він дозволяє уникнути «тупих» питань до знайомих програмістів. Мені довелося самостійно розібратися як працювати з IDE, які вимоги потрібні до сервера, як підключитися до сервера SSH, як встановити на сервер Python, як оновити його до потрібної версії, як встановити залежності, які потрібні для скрипту і багато іншого.

Все це були базові речі, які потрібно опанувати та виконати самостійно, щоб зрозуміти, як усе це працює. І в цьому ChatGPT виявився дуже корисним, дозволяючи мені розібратися у всьому самому, не відволікаючи інших фахівців.

Вираз обличчя розробників, коли хтось ставить чергове «тупе» питання

Навичка четверта. Пов’язані із завданням практичні знання, які корисно мати

Це дуже схоже на попереднє вміння, але якщо в третій навичці йшлося про те, що програмісти повинні знати, то тут я маю на увазі спеціалізовані знання для цього завдання.

Такі знання, як отримання ключа API для Slack, створення Telegram-бота, визначення ID-каналу в Telegram та інші є дуже специфічними і застосовуються виключно в рамках конкретної задачі.

Раніше для виконання таких речей мені доводилося шукати статті чи відео і пробиратися крізь інформаційні помийки до потрібного мені пункту. За допомогою ChatGPT можна поставити конкретне питання і отримати пряму відповідь на нього, потім поставити наступне питання і так поступово доходити до вирішення.

ChatGPT значно спрощує розширення навичок та сприяє становленню Т-подібного фахівця.

Навичка п’ята. Правильно формулювати запити

Особисто мене дратують люди, які не можуть висловити свою думку у текстовому повідомленні. Але ChatGPT сам підловив мене на такому. На один з моїх запитів, який звучав приблизно так: «Напиши запит, який буде отримувати з текстового файлу список неактивних користувачів, а потім надішли в Telegram-каналі в повідомленні список неактивних користувачів» я отримав результат, який спочатку працював з текстовим файлом і вибирав потрібних мені користувачів, але в кінці просто надсилав у Telegram повідомлення «Список неактивних користувачів». Не список людей, а просто три слова. «Список неактивних користувачів».

Мої відчуття, коли я зрозумів результат запиту

Завдяки роботі над чат-ботом у ChatGPT я почав набагато уважніше стежити, як звучить те, що я написав, і чи немає там якоїсь двозначності.

Навичка шоста. Постійний пошук способів покращення продукту та пріоритезація завдань

Після того, як бот був закінчений і вже працював, азарт було не зупинити. З’явилося безліч ідей, як його можна доопрацювати та покращити. І ці ідеї вже треба було пріоритезувати.

Я виділив собі окремий час для планування, коли спочатку зайнявся брейнштормом і виписав список ідей, які я хочу реалізувати, потім докладно розписав всі ідеї і побудував залежності в їх реалізації.

На фініші у мого бота мав бути наступний функціонал:

  • він повинен зберігати дані про користувачів у базі даних, і по крону раз на день надсилати таблицю зі списком користувачів, часом першого та останнього заходу в Slack за день, загальною кількістю активності в Slack, а також діапазоном годин у таймзоні користувача, коли він був у мережі;
  • також дані БД з часом мали переноситися в окрему таблицю для подальшого зберігання для майбутніх запитів щодо кастомної статистики;
  • також, за допомогою команди з Telegram будь-якої миті можна було запросити статистику за сьогодні, за вчора або за останні 7 днів.

Так, з одного боку, пошук варіантів для покращення продукту, формування беклогу та пріоритезація завдань — це основа роботи РМ, але з іншого боку, сама навичка прийняття рішень у продукті, де все залежить тільки від тебе, навіть у невеликому масштабі, як цей, є дуже корисною.

Навичка сьома. Пошук неочевидних помилок та їх виправлення

У процесі реалізації мені неодноразово довелося зіткнутися з неочевидними помилками та пошуком шляхів їх вирішення. Випадок, що найбільше запам’ятався: в певний момент бот просто перестав надсилати повідомлення в Telegram. Причому це сталося, коли я працював над форматуванням повідомлення.

Я точно знав, що я не торкався функціонала надсилання повідомлення. Я перевірив кілька разів, але не знайшов проблеми. І ChatGPT також підтверджував, що код написаний правильно.

Тоді я за допомогою ChatGPT почав додавати логування у всі можливі місця, щоб знайти момент, який перестає відпрацьовувати. І ось тут ChatGPT спрацював дуже добре. Він прямо у повідомленні можливої помилки написав проблему, яка може бути — так і було. У Telegram можна надіслати повідомлення довжиною максимум 4000 символів, а після мого форматування повідомлення виходило за цю межу і не надсилалося.

Якби я шукав проблему сам, я б виявив, що проблема виникає саме в момент відправлення, але невідомо, скільки часу я шукав би інформацію про такі ліміти. У таких випадках ChatGPT може дуже допомогти.

Навичка восьма. Рефакторинг та покращення коду

Навіть отримавши працюючий код, я проходився його частинами за допомогою ChatGPT і просив його зробити дві речі. Пояснити, як цей код працює, та запропонувати варіанти, як його можна покращити та оптимізувати.

Це дуже допомогло мені зрозуміти, що в результаті написано, а також покращити роботу бота. У деяких випадках ChatGPT дійсно пропонував гарні речі. Наприклад, зробити нормалізацію у БД.

За допомогою таких запитів у ChatGPT кожен РМ навіть на невеликому масштабі зрозуміє, що таке рефакторинг і який він важливий.

Навичка дев’ята. Написання readme, requirements та інших супровідних документів

Після того, як бот пару тижнів нормально відпрацював у стабільному режимі, я вирішив викласти його на GitHub. І зіткнувся з тим, що для нормальної публікації на GitHub недостатньо просто коду.

Потрібно ще написати readme, requirements і т.п. Це ті речі, які не належать безпосередньо до програмування, але їх теж потрібно знати і робити. І у створенні цих додаткових матеріалів також ChatGPT дуже допомагає, особливо якщо ти ніколи не робив цього раніше.

Висновок

ChatGPT не зробить роботу за вас, але ChatGPT допоможе:

  • розібратися в основах нових для вас технологій;
  • не відволікати інших «тупими» питаннями;
  • зробити нескладні завдання своїми руками, без залучення розробників;
  • розібратися у тому, як це працює.

Я рекомендую кожному продакту/ проджекту/ ВА/ тестувальнику/ сеошнику та іншим професіям, які самі код не пишуть, але тісно взаємодіють з розробниками, спробувати написати свій власний бот за допомогою ChatGPT.

Це може бути бот, який перевіряє, чи не змінився текст на відстежуваній вами сторінці, який буде повідомляти вам, коли ціна на ваш улюблений товар зменшиться, який буде нагадувати у Telegram про заплановані мітинги на день...

Це не обов’язково має бути щось глобальне, але навіть написання невеликого бота чудово прокачає ваші навички.

А якщо вас зацікавив мій бот, процес створення якого я описав у цій статі, то ознайомитись з ним, завантажити та встановити собі можна за посиланням.

Якщо у вас є додаткові питання — пишіть в коментарях, або у LinkedIn, я з радістю вам відповім.

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному5
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

радий, що ми не колеги,
надіюся ваші колеги після цієї статті почнуть шукати нову роботу

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Чудово що в сучасному світі є можливість перекласти рутинні завдання на штучний інтелект. Мене лякає лише можливість, що він може замінити мене ж.

Тут все просто. Розвивайтесь, щоб ви виконували не рутинні завдання. Тоді замінити вас буде важче.

Дивитися фільм

Афера доктора Нока
Doctor Nok

300 ректальних термометрів
Одночасно
О 3 дня!!!

Прокотилася хвиля по ДОУ
Ще один з градусником

dou.ua/forums/topic/44365

радий, що ми не колеги,
надіюся ваші колеги після цієї статті почнуть шукати нову роботу

Той хто хоче понити завжди знайде причину. Коментарі до цього посту дуууже гарно це показують. Люди проігнорували весь посил статті і звернули увагу лише на те про що можна поплакатись в коментарях. Не маючи взагалі ніякої інформації як цей бот використовувався чомусь вирішили, що когось будуть штрафувати/сварити за відсутність у слак.

Дякую. Нарешті хоч хтось звернув увагу на посил статті, а не на чат-бота.

Напевно варто було додати цю інформацію.
До того ж — будь який збір не анонімізованоі статистики натякає на те що цю інформацію будуть використовувати.
Давайте будемо відвертими — випадки коли менеджер твій друг, скажімо політкоректно, трапляються рідше ніж хотілося б.
Достатньо було б зробити цю стату анонімізованою. Тоді б усі питання були б зайві.
До того ж — інформація не впливає на прийняття рішення коли її немає.
Коли вона вже потрапила в мозок — хоть ти мамою клянись що не впливає, а вона все одно вплине)

Напевно варто було додати цю інформацію.

— Не варто було нічого додавати, стаття взагалі на абсолютно іншу тему і цей бот там лише для прикладу.

випадки коли менеджер твій друг, скажімо політкоректно, трапляються рідше ніж хотілося б.

— це тому, що менеджер не твій друг, він ним не має бути, це людина яка слідкує за тим щоб всі робили свою роботу, а не «дружить» з працівниками

Не варто

Не варто, то й не варто)

менеджер не твій друг

Не друг, то й не друг)

Як нема
Почитай рідмі в гіті

Як спіймати того хто довго обідає

Чому кожен повинен спробувати розробити бота за допомогою ChatGPT

Що ще кожен повинен?

Ну я наприклад, за декілька вечорів за допомогою чатГПТ опанував основи питона, дізнався про багато різних технічних нюансів, про які написав у статті та розібрався на практиці як праціювати з гітХаб. Ось це я називаю саморозвитком.

По-перше, атомна енегрія — це добре. Винахід розщеплення атома — це просто науковий винахід. А те як його будуть використовувати, побудують атомну єлектростанцію і дадуть єнергію цілому місту, чи зроблять атомну бомбу і знищать ціле місто — це вже залежить від людей. І те, що атомною бомбою вже навіть в історії знищували міста — не значить що не треба було винаходити розщеплення атому. І те, що за допомогою программування хтось зможе написати программу, яка буде збирати якісь данні — не значить що не потрібно вивчати программуваня.

По-друге. Якщо ви вже сходили і подивились мій линкедін, то мали побачити, що я вже не працюю в Planet of Hotels.

На данний момент не бажаю про це повідомляти, але слідкуйте за моїм лінкедіном ;)

Можна було кроликів лічити
Як той фібоначі

за допомогою чатГПТ опанував основи питона,

Це саме можна було в книжці прочитати, або у вікіпедії

Щодо саморозвитку і використання нових технологій — це завжди великий плюс. Але дані, з якими працює бот, відносяться до чутливих, про збір яких обов’язково треба попереджувати. Особисто для мене це було б серйозною причиною для припинення співпраці. До того ж, ви впевнені, що Slack є надійним джерелом і ваш метод збору не спотворює вибірку?

Я впевнений що спотворює. Нижче в коментарях вже був приклад, коли дані можуть спотворюватись. Тому я усюди й вказую, що не можна використовувати цей бот для прийняття управлінських рішень.

Та вже пізно ящик пандори відчинено
Хтось застосує

100% коментів оффтоп) ТС, щось пішло не так

Та да. Стаття була про саморозвиток за допомогою чатгпт, але щось пішло не так і усі стрігерились на призначення бота, а не на зміст статті. :(

З іншого боку дивись, яка активність. За рахунок цього може стаття буде більше в топі і таким чином її побачить більше людей, для яких технічна сторона питання — цікава. Тому все не так погано 🤔

И Planet of Hotels прорекламировал 👍

Цікаво як можна було гратися з босом в приставку якщо компанія сша

Не вгадали. Не маю такої цілі, рекламувати компанію. Якщо ви подивились на лінкедін, то бачили що я там вже навіть не працюю

Здається, що ніхто не розуміє головний посил статті. Ця стаття про те, звичайна людина без технічних знань за допомогою чатГПТ може зробити собі бота за своїми бажаннями.

А не про те, що компанії відслідковують активність у слак.

Цей бот, це була моя особиста ініціатива, який я зробив у свій вільний час. Насправді, за допомогою чатГПТ, я вже зробив декілька ботів, той же відслідковувач статуса сторінки, та відслідковувач ціни на товар. Проте вони робились пізніше, вони легше і не там не було стільки цікавого і корисного контенту, як при створенні цього бота. Тому я й описав саме цей свій досвід.

Але усі бачать не статтю про створення бота нетехнічним спецом, а спонукання до якогось «мікроменеджменту», «контролю», «звільнень» і ще чогось неадекватного, про що мови не було і чого не було навіть в думках.

Що в тверезого в голові те в п’яного на язиці

Ні, ви помиляєтесь. Мета для постановки задачі не може бути офтопом. Перше правило алгоритмів AI не застосовуй їх без реальної потреби.

О Боже мій. Віталій, що ви робите?
Це добре, що вам цікаві технології, і ви намагаєтеся зробити власний pet-проект. Тут я за вас.
Але дивитися хто/коли заходив у slack — мені здається, це дуже образливо для ваших колег.
Люди не активні у slack — так запитайте на 1:1 мітингу кожного. Зрозумійте настрій своєї команди. Поговоріть.

Ви ж бачите по виконанню тасок на скільки хто продуктивний і що взагалі відбувається.
Також є мітинги де ви всі говорите. Навіщо вам знати хто коли у Slack?
Щось дуже сильно пішло не так.

П.С. У мене є slack client, який використовує мій токен і постійно надсилає мені статус автотестів з різних проектів. Для вашого бота — я би була постійно онлайн.
Як би ви слідкували за мною?

і чи платили б вам в такому випадку за понаднормову роботу :D

Так, в нас була практика оплати за понаднормову роботу. Людина хотіла працювати по субботам додатково. Але ми оцінювали її роботу по виконаним задачам, а не по онлайну в слак.

remote employees who leave the computer for 2-3 hours at lunchtime.

Хмм

У вас режимне підприємство?
Або ж є неправильне розуміння асинхронної роботи компаніїї в віддаленому режимі

У нас в офісі обід з виходом назовні так і займає

Це не значить що працівник не наздожене пізніше.

А походи в туалет чи дитину в школу відправити?

А я наприклад візьму 3 зайчика і буду за компом 12 годин

І що?

Telegram

Який ворожа розвідка використає проти нашої держави

ну так. КаДжиБи ж тільки і чекають таку секретну інформацію як нікнейм зі слак і його робочий графік. Це ж супер важлива інформація.

Так, зустріти під час обіду на 3 години і завербувати

під час гри на PlayStation

От що треба лічити.
Ставиш плейстейшин дивишся хто «працює» на ній

Ви пропонуєте забрати такі бенефіти з офісів? Плейстейшен, настільний тенніс, тоді вже й печіво і чай, щоб не відволікались... Тільки компьютер та крісло, тільки хардкор?

Пропоную переглянути відношення компаніх до віддалених працівників та процесів.
До речі доу спільноті було б цікаво знати назву компанії

Тут можна
Тут не можна

Наступний брт повинен показувати на тв активність менеджера і його переміщення
Також пульс та аналізи крові і сечі

Бо є ризик що надірветься

Так, ще раз.
Звідки ви взяли «тут можна, тут не можна».
Де я заявляв, що цей бот потрібно використовувати для заборони?

Плейстейшен, настільний тенніс, тоді вже й печіво і чай, щоб

Це так банально і по дитячому

Ну, ви перший почали з якихось заборон.
Я вважаю, що відволіктись на 20 хвилин на чай, тенніс, плейстейшен — це нормально.

Загубитись у робочий час на три години і не виходити на звʼязок — це не нормально.

проблему недостатньої активності наших колег, працюючих видалено
Була висунута ідея створення бота, який відслідковував би час останнього входу користувача в Slack. Саме цю ідею я вирішив втілити в життя як особистий проєкт

Ах ти ж ефективний який...

А в офісі лічити скільки разів відкрив рота на кухні?

Чому ви одразу шукаєте погане застосування для цього бота?
А як щодо того, щоб побачити, хто постійно овертаймить і вирішити цю проблему, знявши з нього частку задач? Як щодо такого застосування?

Овертаймить у слаку?
У вас в компаніх слак основний інструмент розробки?
Девелопери там повинні написати 1000 постів в день?
Тоді вже треба дивитися чи совався курсор і чи була студія фокусним вікном.
І то
Може він доку писав
Чи думав

Ну це вже реальний кейс.
Я особисто цікавився у розробника, чому він в онлайні стабільно до 11-12 години ночі.

І так, він овертаймив. Тому що, минулого тижня в нього були проблеми з єнегрією і він вважав що він «недопрацював».

І я вважаю, що це гарно, коли ти можеш поцікавитись у людини, чому він овертаймить і провести міні 1-2-1 і повідомити, що не потрібно «заганятись», що ми вкладаємось в сроки і все добре. Зняти напругу.

Може він в бомбосховищі ховався.
Або використовує комп робочий щоб ввечері серіали дивитися на дивані
Або це макбук з 8 гб памяті і він ним пишається і всім показує ;)

Ну, мені цікаво було щось зробити на Python самому, за допомогою чатГПТ. Знайшлось питання, яке коммерійно ніхто вирішувати не буде, а в якості пет проекту цікаво поколупати. Тому й зʼявився цей бот.

Якось так.

1. Побачити людей, які повинні бути онлайн, а їх немає. Цікаво чому?
2. Побачити людей, яких не повинно бути онлайн, а вони є. Цікаво чому?
3. Побачити людей, які регулярно овертаймлять. Цікаво чому?

Ось три головні питання, які дозволяє сформулювати цей бот. І я ще раз зауважу, не вирішити, а лише сформулювати.

Ще раз
Ваша компанія чи підрозділ якийсь онлайн супорт?

У вас було таке, що ви пишете повідомлення коллезі о 15 годині, а відповідь отримуєте наступного дня о 10:55, перед дейлі?
Вам не було цікаво, це людина просто не була в слак, не бачила ваше повідомлення, чи не захотіла вам відповідати?

Ні, ми не платимо за активність у Slack, але я вважаю (і такий коммітмент був по усій команді), що протягом узгодженного робочого дня бажано реагувати протягом двух годин на повідомлення від коллег.

Ні контроль за активністю розробників у Slack входить у вашу відповідальність. Я взагалі не уявляю роль, у чиї обовʼязки може входити контроль за активністю в слак.

У єпам є тренвнг який вони продають назовні.
Дуже раджу.
Культура бізнес комунікацій.
Якщо коротко, залежно від підрозділу є дефолтний час на відповіль на імейл, слак та тікет.
15 хв у слаку тільки дуже окремий випадок.
У девелопера є така штука,іокус тайм.
У менеджера є така штука як планування мітінгів і процесів

Дякую за рекомендацію, пошукаю.
Про 15 хвилин я не казав, в нас за замовчуванням були декілька годин, але й з цим були проблеми.

І так, це проблема бізнес коммунікацій.
Але це вже інша тема, це про проблеми в побудові коммунікацій, про загальний коммітмент домовленностей на рівні компанії і про транспарентність. Це хвороблива тема на данний момент, тому я не хотів би в неї заглиблюватись зараз, але я повністю з вами згоден щодо культури бізнес коммунікацій.

Я взагалі не уявляю роль, у чиї обовʼязки може входити контроль за активністю в слак.

Звідки тоді цей топік?

У вас було таке, що ви пишете повідомлення коллезі о 15 годині

І так і Ні, бо слак не є основним інструментом комунікацій і мій колега не онкол.
Все решта проблеми людської психіки, особливо при віддаленій роботі (додумати відсутню інформацію своїм)

А найгірше що бачив це дзвонарі (слак чи тімз) які хочуть поговорити одраз без попередження чи мітингу
В офісі вони ж попадають в категорію ходунів

О-о-о так.
До речі, ось вам ще приклад роботи з аналітикою слак.
Щоправда, це було виявлено через їх дашборд. В одного з РМ була аномальна кількість повідомлень. Інколи, у декілька разів більше чим у іншого. Виявилось, що цей РМ любив писати повідомлення по слову.

Коли
ось так
цікавиться
чи можеш ти відповісти
на питання.
Тут?

І, знову ж таки, про культуру коммунікацій. Нажаль, вона не була побудована, і багато кому це не подобалось, але вони мовчали. І лише коли це було виявлено і піднята тема, що це не норм — то багато погодились. Знову ж таки, продовжуючи тему, підняту в іншій гілці. Культура бізнес коммунікацій.

Той тренінг що я посилався. Про комунікації і очікування
У нас був для всієї компанії
Дуже корисно

Може хтось з Єпам підкаже.
У нас він просто був в якийсь момент.
Запросили тренера
Можливо є аналогічні

і мій колега не онкол.

Можете прояснити. Не розумію значення «онкол».

Тобто я розумію, що це напевно мається значення «на дзвінку», але не розумію що ви хотіли цим сказати.

Той хто черговий on-call зобов’язаний відповісти протягом 15 хв

Мікроменеджмент форева

Жодного разу не користувався Слак, але ця маячня виглядає як якись лісапед.
Невже там нема якогось вбудованого дашборду, де керівник може спостерігати за активністю працівників своєї організації? Просто не вірю.

На жаль ні. Насправді Слак доволі «специфічний». З обмеженним функціоналом, куцою аналітикою та не дуже гарним API.

Єдине що в ньому круте, це система тредів, коли можна створити окрему гілку повідомлень під основним повідомленням в каналі (групповому чаті).

slack.com/...​Slack-analytics-dashboard

Ех, а я думав що GPT настільки вже розумний, щоб сказати відразу — не займайтеся х_нею. А він почав кривий гівнокод на пайтоні ліпити та марнувати ваш час як менеджера.

Нажаль той так званий Slack analytics dashboard показує тільки чи була людина онлайн в певний день, чи ні. Без розбивки по часу.

Більш того, цей дашборд ще й не онлайн, а оновлюється раз в пару днів. Тобто зараз ви зможете побачити данні максимум за середу, або четверг.

І ще більш того, він не дає адекватний звіт за місяць. Тобто, станом на зараз він покаже що ви були в онлайні 10 днів, але не покаже, коли були ті 5 днів, коли вас не було в онлайні.

Так так, це дуже важливі дрібниці.
Особливо коли ви нижче не можете пояснити дописувачам, навіщо той репорт вам взагалі потрібен, та як його використовуєте.
Ну написали то написали, тепер будете підтримувати та постійно фіксати той лісапед.

1. Побачити людей, які повинні бути онлайн, а їх немає. Цікаво чому?
2. Побачити людей, яких не повинно бути онлайн, а вони є. Цікаво чому?
3. Побачити людей, які регулярно овертаймлять. Цікаво чому?

Ось три головні питання, які дозволяє сформулювати цей бот. І я ще раз зауважу, не вирішити, а лише сформулювати.

1. Побачити людей, які повинні бути онлайн, а їх немає. Цікаво чому?
2. Побачити людей, яких не повинно бути онлайн, а вони є. Цікаво чому?
3. Побачити людей, які регулярно овертаймлять. Цікаво чому?

Ось три головні питання, які дозволяє сформулювати цей бот. І я ще раз зауважу, не вирішити, а лише сформулювати.

Дуже низька культура контори де ви працюєте. Просто скажіть людям що вони повині бути онлайн та відповідати протягом пів години. Якщо є жалоби від команди що людина десь пропадає, причини можна вияснити індивідуально. Все.
Так ви збережете персонал. Якщо будете всякими шпіонськими методами прикручувати дупи до крісел, то кваліфіковані працівники цю шарагу з безглуздими менеджерами будуть обходити десятою дорогою. А ви будете наймати людей десь на конвейерних підприємствах з iq=80 але з залізною дупою.

Ось тут на скріні видно рівень аналітики, який дає слак :( i.insider.com/...​000&format=jpeg&auto=webp

І от людина яка кодить
Фокус тайм
Якого біса полізе в цей час до слаку?

Якщо компьютер увімкнений, то й слак активний. І активність буде видна в боті, навіть якщо він не є активним вікном.

А якщо людина під час фокус тайму вирубає слак і від неї не можна отримати відповіді протягом робочого дня — то це не дуже нормально.

В мене компʼютер ввімкнений зранку до пізнього вечора, але це не означає, що я працюю весь цей час. Правда, ми для комунікації використовуємо Google Meet, і я не впевнена, чи показує він активний статус, якщо не активна вкладка в браузері.

В нас були робочі компʼютери, і зазвичай якщо вони увімкнені — то людина працює.

Можуть бути такі випадки, як у вас, коли компьʼютер просто ввімкнений. Це просто дає розуміння, що інформація щодо цієї людини буде не зовсім релевантна і все.

Це не намагання побудувати якийсь «таймтрекер на мінімалках». Це просто пет-проект, який зроблений у вільний чат для збору додаткової інформації і пошуку якихось цікавих інсайтів.

Я теж не вимикаю
Можу щось вчити чи відео дивитися
Слак буде зелений

І зворотнє
Я апм які мишку совають
Я б тікав з такої контори та /чи мікромкнеджера

Я у цьому з вами повністю погоджуюсь. Якщо йде мікроменеджмент і потрібно не працювати, а робити вигляд, що ти працюєш. Совати мишку, клікати по єнтеру чи ще щось — то це треш і треба тікати.

Я у цьому з вами повністю погоджуюсь. Якщо йде мікроменеджмент і потрібно не працювати, а робити вигляд, що ти працюєш. Совати мишку, клікати по єнтеру чи ще щось — то це треш і треба тікати.

Якась шиза. З одного боку написав тулу щоб щохвилини слідкувати за співробітниками. З іншого розуміє що то дупочаси та треш і потрібно тікати.

Лол. Напиши вже що якась дівчина на проекті сподобалась та хотів таємно відслідковувати її активність, що теж шиза, але вже хоч якось вмотивована, та вже закінчуй.

Я не планував цю тулу для контролю дупочасів. Я вище вже писав, навіщо це було потрібно. Не для того, щоб побудувати «таймтрекінг» та мікроменеджмент.

Я не планував цю тулу для контролю дупочасів. Я вище вже писав, навіщо це було потрібно. Не для того, щоб побудувати «таймтрекінг» та мікроменеджмент.

Як мінімум це посіє недовіру в команді і підсилить ескалацію проблем з процесами

А якщо людина під час фокус тайму вирубає слак і від неї не можна отримати відповіді протягом робочого дня — то це не дуже нормально.

Тобто цю ситуацію неможливо вирахувати без бота ?

ми обговорили проблему недостатньої активності наших колег, працюючих видалено, в Slack
Наприклад, що деякі співробітники настільки запаяні в роботу, що навіть коли вони беруть лікарняний — вони все рівно активні в Slack.

)))))

Так. Я наприклад побачив такі цікаві моменти. Я людям на лікарняному не писав, але в боті побачив активність. Спитав у колег і виявилось, що людина навіть на лікарняному на звʼязку і відповідає на запитання.

Знову ж таки, я не кажу що це норма. Бо зараз мене ще звинуватять у тому, що я вважаю, що людина навіть на лікарняному повинна працювати. Це не норма, це просто показник конкретної людини.

це просто показник конкретної людини.

От знову не вірні висновки. Що це каже про людину? Ну мабуть вона відповідальна.
А от якого фіга виникають такі ситуації коли команда вимушена звертатися із запитаннями до людини на лікарняному це велике питання. Особливо до менеджменту

Так. І ось вам один з прикладів корисного використання боту. Команда може вважати що це нормально написати людині, яка на лікарняному. А людина на лікарняному відповідальна, і не вважає це неправильним. Тож між ними, на цьому рівні будуть відбуватись такі коммунікації і менеджмент навіть не дізнається про них.

А так, банально побачивши, що людина на лікарняному сидить в слак — менеджмент може поцікавитись «чому так», і зʼясувати, що насправді в команді сформувались такі відносини. І далі вже менеджмент може почати роботу з командой, з правилами відносин до людей на лікарняному і т.п.

А як це виявити інакше? Дуже важко. Таке виявляється лише або на 1-2-1, або коли в когось «підгорить». Та краще ж не доводити до «підгорить».

Бот дає інформацію, а як нею користуватись — залежить від рівня менеджменту. Хтось буде штрафувати за те що в онлайні зʼявився в 10:03, а не 10:00, а хтось буде знаходити ось такі нетипові речі і покращувати їх.

Це аналогія як з вогнем. Хтось може спалити оселю, а хтось приготувати їжу. Але ж це не значить що вогонь хороший чи поганий. Усе залежить від того, як ним користуватись.

Ідеально, не думали ще читати переписки колег щоб

почати роботу з командой, з правилами відносин

?

Мені здається, що ви неуважно читаєте мої повідомлення і перекручуєте у себе в голові.

Добре, давайте навпаки. Можете дати відповідь на таке питання:

Як менеджеру команди дізнатись, що в команди зʼявилась погана звичка задавати питання іншому колезі навіть під час його лікарняного?

так само як і про інші проблеми — наприклад проводити one to one мітинги

І у цьому випадку ви будете тим, хто реагує на проблему. Тобто, на 1-2-1 вам повідомлять про проблему і ви будете її вирішувати.

А з додатковою інформацією від такого бота ви зможете побачити цю проблему ДО того, як вам до про неї повідомлять.

І коли ви вирішуєте проблеми команди навіть до того, як вони будуть озвучені — це краще, чим реагувати на озвучені проблеми.

на звʼязку і відповідає на запитання

Якась підміна понять
Супорт відповідає на питання
Розробний пише код
Кожне «питання » висмикує його за стану потоку на хвилин так 15

Так, я сподіваюсь, що усі це розуміють. Але ж це не привіт вимкнути слак під час роботи. Чи ви так не вважаєте?

І що ви як PM будете робити з часом останнього входу у Slack ?
Якщо розробник зайшов перевірити меседж у суботу о 23:50 то дасте +10% премії ?
Чи якщо в робочий день останній раз зайшов о 13 то виженете з компанії ?

Я спеціально для цього великими буквами на GitHub написав:
DO NOT USE THIS BOT FOR ANY MANAGEMENT DECISIONS OR FOR MICROMANAGEMENT. THIS BOT IS DESIGNED TO OBTAIN ADDITIONAL INFORMATION, BUT NOT TO USE IT AGAINST COLLEAGUES.

Цей бот не створенний для того, щоб приймати управлінські рішення.
Цей бот просто для отримання додаткової інформації. Наприклад, що деякі співробітники настільки запаяні в роботу, що навіть коли вони беруть лікарняний — вони все рівно активні в Slack.

Якщо у вас рішення про преміювання, або про те щоб вигнати з компанії приймаються на основі часу присутності/відсутності людини, а не на основі її продуктивності — то це дуже погано.

А на питання ви так і не відповіли. Що ви з цією інформацією робити плануєте? Звільняти людей бо вони у відпустку зайшли в слак?

Нічого. Я не планую на базі цієї інформації приймати рішення. Я просто захотів мати додаткову інформацію, а чатгпт дав мені можливість отримувати її в зручному для мене форматі. Про це й стаття.

Я повторюсь, цю інформацію не можна й не треба використовувати для прийняття рішень. Це просто додаткова, цікава для мене інформація.

Я просто захотів мати додаткову інформацію

Так, так)
Просто захотів мати)
wikireality.ru/...​Ну_давай_расскажи_мне.jpg

Як казав Зігмунд Фрейд «Іноді сигара — це просто сигара.»

Цей бот не створенний для того, щоб приймати управлінські рішення.
Цей бот просто для отримання додаткової інформації.

Додаткова інформація і використовується для прийнятя рішень чи висловлення зауважень, тому що вона береться до уваги при рішеннях/зауваженнях.

Думаю ви вже помітили як це сприймають інші — так само і коллеги будуть сприймати, як мікроменеджмент і т.д. Команду буде дратувати що хтось цікавиться чому людина заходила у слак під час відпустки чи на лікарняному і т.д або взагалі веде таку статистику. Це все одно що сказати що тайм-трекери чи прослуховування телефону — просто для додаткової інформаціі

Просто вцілому, як би ви не хотіли, не планували чи не виправдовували наявність цієї інформаціі — вона буде впливати бо ви її знаєте. Вона буде впливати і на рішення, і на перегляди ЗП, впливаючи на ваш відгук про людину і буде впливати на відношення менеджменту до членів команди, якщо менеджмент цю статистику «чисто для додаткової інформаціі використовує» — відношення може стати занадто субєктивним, то є людська психологія, вона так працює.

P.S. Стаття про можливість використання ChatGPT нетехнічними спеціалістами як метод прокачки скілів досить цікава.

Підписатись на коментарі