Welcome pack Шредінгера

Привіт, коммюніті!

Майже 10 років я працюю у сфері PR, Employer Brand та івентів в IT. І сьогодні хочу поговорити про інструмент, який бізнеси часто недооцінюють — про мєрч, мою любов та мій біль одночасно =)

В двох компаніях за ці роки я лідила або приймала участь у ребредингу і в усіх чотирьох компаніях я працювала над брендованою продукцією, яку між собою в команді звикли називати «мєрч».

Пропоную поговорити про позицію, яка значно просіла за останні роки — welcome pack, або набір, який новачок отримує у перший робочий день в компанії. Спочатку карантин і віддалена робота, а потім — повномасштабне вторгнення, стагнація найму та перерозподіл бюджетів і знову ж таки — remote, тільки цього разу з локалізацією співробітників по всьому світу.

У результаті у багатьох компаніях цю частину онбордингу або спростували, або тимчасово заморозили, або продовжують видавати із старих залишків. А якщо і приймається рішення відновити традицію дарувати новачкам welcome pack, то, скоріш за все, без оновлень та актуалізації.

Та й взагалі, мєрч на прикладі велкам паків за моїми спостереженнями останнє десятиліття в багатьох компаніях не дуже далеко пішов від стереотипної футболки з нанесенням лого у легко передбачуваних місцях — таку футболку співробітник в кращому випадку буде носити вдома. А ще — чашка та купка речей, покликана дешево та сердито створити видимість заповненості та розмаїття велкам паку. Костери, паперові стікери, мотузочки, блокноти — ці бідолашні часто приречені опинитися в шухлядці столу до останнього робочого дня їх власника. Марна витрата бюджету. Жодної користі для бренду.

Тож давайте обговоримо, як перетворити велкам пак в потужний інструмент піару, рекрутингу та підвищення рівня лояльності співробітників. Деякі поінти можуть здаватися очевидними, але маємо обговорити все до деталей =)

Будь-який мєрч має бути якісним, стильним та практичним, а по можливості ще й транслювати цінності компанії та її соціальну позицію. Тож якщо ви не маєте великих бюджетів, краще зменшити набір з п’яти одиниць брендованої продукції до однієї-двох, які матимуть шанс стати довгостроковою інвестицією в бренд, тобто будуть використовуватися людьми постійно та приносити задоволення від використання.

Строки розробки

Я завжди закладаю на затвердження та пропрацювання зразків для оновленого велкам паку квартал — від генерування декількох варіантів дизайнів до випробування готових прототипів від декількох підрядників в польових умовах. Найголовніше тут, щоб у процесс були залучені небайдужі люди, які горять своєю справою та будуть прискіпливо розробляти кожну деталь, поки не отримають продукт чудової якості, стильний та функціональний.

Якість

Краще зробити один блокнот з обкладинкою із авторського картону, естетичного та приємного на дотик ніж покласти три різного розміру із тонкого тьмяного паперу.

Краще замовити якісні металеві термочашки, ніж скляні, які можуть розбитися або загубитися на кухні серед десятків таких самих.

Краще надрукувати стікери на вінілі, бо паперові затруться та втратять свій вигляд вже через тиждень використання.

Більш детально хочу зупинитися на розробці виробів з тканини. Важливо підібрати підрядника, що має можливість відшивати футболки/худі/шопери під ваші потреби, а не просто наносити дизайн на готові, закуплені у фабричних виробників. Це не стосується брендування спортивного одягу — в цьому випадку краще використовувати для нанесення одяг відомих спортивних брендів та наносити на них елементи вашого фірмового стилю.

Так от пошиття під ваші потреби дає можливість персоналізації:

Крою

А це можливість обрати трендовий вигляд виробу — футболки-кімоно з подовженим рукавом, oversize або relaxed fit будуть носити повсякденно з більшою вірогідністю, ніж звичайні чи приталені футболки

Розмірів

В реальному житті розмірна сітка готових виробів часто маломірить та обмежується розмірами від S до XL. На існування людей з більшими або меншими параметрами при виготовленні мєрча часто доводиться закривати очі. А це вже зовсім не про лояльність.

Дизайну

При нанесенні в крої з’являється набагато більше опцій зробити брендування небанальним та якісним

Матеріалу

З’являється опція обрати тканину за складом/цупкістю та навіть запросити сертифікати якості на матеріали

Кольору

Для великих замовлень тканину можуть не просто приблизно підібрати під ваші корпоративні кольорі, а навіть пофарбувати за номером кольору у палітрі чи нанести паттерн, використовуючи систему елементів фірмового стилю

Після отримання зразків та візуальної інспекції якості швів беремо тайм-аут на випробування: носимо, перемо, дивимось, як почуває себе принт (не тріскається, не линяє) та тканина (не кошлатиться, шви не перекручуються, виріб не «сідає» та не розтягується від прання).

Трендовість

Якість — не єдиний критерій, за яким люди приймають рішення про використання брендованої продукції. Річ має виглядати стильно та транслювати дух компанії, відображати її суть. Якщо ваш брендбук не зазнавав актуалізації багато років, фірмовий стиль можна оновити, зробити його більш гнучким та ситуативним, збагатити додатковими елементами, які нададуть простір для фантазії. Не логотипом єдиним!

Практичність

Не варто додавати у велкам пак щось суто декоративне. Практичні дрібнички будуть використовувати з більшою вірогідністю — костери, та мотузки для пропусків у минулому, а от кльові шкарпетки чи надійний ретрактор завжди знадобляться!

Ситуативність та гнучкість комплектації

Велкам пак може містити "масивні«постійні позиції, як от худі чи рюкзак, а до розробки корисних дрібничок рекомендую обирати гнучкий підхід — так, наприклад, у часи блекаутів додавати до наборів ліхтарик, а в залежності від сезону змінювати термочашку на пляшку для води.

Унікальність та орієнтир на традиції компанії

Одна з важливих цілей велкам паку — викликати позитивні емоції та відчуття причетності до спільноти. Спробуйте відійти від шаблонів та здивувати — крім стандартних необхідних речей додайте щось незвичайне, з пасхалочкою на майбутнє. Наприклад, у компанії прийнято ходити разом у гірські походи чи раз на рік сплавлятися на байдарках — подаруйте панаму-дощовик з QR-кодом на етикетці, з посиланням на відео, яке занурить у атмосферу майбутніх епічних пригод.

Соціальна відповідальність та цінності

Мєрч може акцентувати увагу на важливих для компанії соціальних ініціативах. Ось лише деякі з них:

  • підтримка ЗСУ (листівка із інфою про довірені фонди, які підтримує компанія та QR-кодом з посиланням на донат з повідомленням, що компанія подвоїть цю сумму)
  • турбота про екологію, відповідальне споживання та грін-офіс (виготовлення мєрча з перероблених матеріалів, еко-котону, океанічного пластику, що створює попит на його видобування, брендовані позиції, що зменшать споживання пластику)
  • благодійність (наприклад, шкарпетки, певний процент з вартості яких йде на рахунок Донорського банку крові чи інший фонд)
  • захист тварин (мєрч у колаборації з притулками та природозахисними організаціями)
  • підтримка вітчизняного бізнесу (колаборації з локальними брендами)
  • заохочення до активного способу життя (гамаки, йога-мати, компактні дощовики для хайкінгу та прогулянок за будь-якої погоди, тощо)

Турбота

Кльово, якщо стартовий набір «попіклується» про комфорт та затишок у перший робочий день. Під час онбордінг мітингів та ознайомленням із документацією в перший день у нагоді стануть снеки типу крафтових джерок або фруктових батончиків з горішками. Квітка у горщику допоможе прикрасити робочу поверхню, а ергономічна подушка допоможе підтримувати поставу та попередить біль у попереку при довгому сидінні. Як варіант, маленька брендована пляшечка просєкко допоможе ввечері відсвяткувати завершення першого робочого дня.

Бонусні витребеньки

Якщо у нового співробітника є діти або домашні улюбленці, для них до велкам паку можна додати якісь маленькі приємнощі. Це буде однозначно в саме серденько, тут важливий сам факт прояву уваги.

Пакування

Має велике значення та має бути стильним, дотепним, викликаючим бажання сфотографувати подарунок та похизуватися перед друзями, а може навіть викласти світлину у соцмережі. Це може бути бокс, який потім буде слугувати органайзером на робочому столі, міцний нестандартний шопер, або рюкзак, який і стане основною частиною велкам паку.

Фідбек

Додати до велкам паку листівку із вітаннями та кьюар кодом, за яким співробітник може одразу або згодом залишити відгук про велкам пак — гарна ідея. Особливо якщо за відгук можна отримати секретний бонус-мєрч =)

Але найголовніше у процесі створення будь-якої брендованої продукції — креативна натхненна команда, закохана у фірстиль компанії, в руках якої будь-який мєрч стане блискавичним бустом для бренду роботодавця.

А що вам дарували у welcome pack? Чи носите ви брендовану футболку? Із задоволенням подискутую у коментарях =)

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Незважаючи на існуючу прикмету, самим корисним брендованим подарунком виявився швейцарський ніж — неодноразово ставав у нагоді навіть у суто робочих задачах, як і у відпочинку на природі.

Але в цілому, це лотерея, вподобання у людей дуже різні, деякі подарунки, будучи об’єктивно хорошими і трохи коштовними, при моїх юзкейсах не мали жодної користі.

welcome pack іноді просто навіть не доїжджає))

певно, єдина брендована річ від компанії, то худі від Tietoevry.
за останні два роки пережило купу митарств, але все ще зігріває.

Одного разу на онбордінгу мені подарували справжній Молескін. Відразу зʼявилось бажання тікати з того стартапу :)

За статистикою: 90% стартапів в коворкінгах та з молескінами в руках — провальні. Цей також мав таку ж долю :)

Просто не брендуйте речі з велком пака. Ручка з блокнотиком — ще куди не йшло, а рюкзак чи футболку — фу

Мєрч має свою місію, якщо його не брендувати, то то вже буде не мєрч, втрачається сенс. Якщо це буде гарний якісний рюкзак з стильним брендуванням — не бачу проблеми. А футболки, наприклад, часто потім використовують для виступів на концеренціях або для зйомок у корпоративних відео.

В мене чоловік ходить з подарованим мені брендованим рюкзаком, носить в ньому свій ноут на роботу)

в більшості випадків так і є.
а потім бачиш колаборацію з HARVEST, і одразу «чому б не дати цьому наплічнику шанс»)
просто треба з душею робити

Багато хто реально носить в них щось на роботу. Правда іноді це досить цікаво, коли співробітник з рюкзаком інтеліас йде по офісу глобаллоджик чи навпаки. Думаю, що це має працювати по іншому.

У нас заборонено носити брендовані речі інших іткомпаній

Ок, тоді це не велком пак для привітання нового співробітника, це засіб для перетворення працівника на ходячий банер. Або клеймо, схоже на те, яке ліплять рабам на лоба. Ви відкрито говоріть, шо ці подаруночки — це не для працівника, це просто реклама компанії. І взагалі, чому маркетологи вирішили, шо працівники зобовʼязані носити рекоаму на своєму тілі безкоштовно?
Завжди дотримувався думки, що носити брендований одяг компанії на вулиці — це зашквар, дякую, що підтвердили

А брендовий одяг від футбольної команди? Це як? Футболка з номером ?

А хто там знає велпак чи ні, часто у компанії є можливість отримати за досягнення, або придбати. Тому ж скільки людей носять одяг з великими буквами з назвою бренду. Це те ж реклама та ще й заплатив за неї.

Поясніть питання, брендова футболка на футболістові? Фанатові? В вакуумі? Що саме пояснити?

Мається на увазі просто носити забрендовану футболку з номером та ще й з назвою футбольної команди — це ок, а носити футболку з назвою компанії не ок? Судя попереднім дописам.

Правильно. Гребець — найманий працівник, а не фанат. Між працівником і фанатом різниця зрозуміла ж, я сподіваюсь?

Якщо Фан клуб тобі за рекламу платить то чому б ні.

Яка компанія доплачує за те, що хтось носить її мерч? Ніколи не чув такого, але я так і писав, що мерч — це засіб рекоами на тілі працівника. Якщо поатять за оренду місця — це вже інше питання

Якщо річ якісна та зручна чому б не носити? Часто люди платять за речі на яких великими буквами назва бренду. Виходить за свій кошт рекламують ці бренди? Або це інше? Якщо на футболці написано .Gap (дірка) це ок , а назва it компанії не ок?

По-перше, футболісти носять цей одяг на робочому місці, підчас виконання роботи. Це інше ніж носити його весь час у будь-якій обстановці, просто на вулиці. Крім того футбол — це шоу, там є глядачі, для яких цей одяг і приизначений. Для кого призначений мерч з ІТ компанією? Для простих перехожих на вулиці?

Завжди дотримувався думки, що носити брендований одяг компанії на вулиці — це зашквар, дякую, що підтвердили

тобто Ви як Цукерберг в молоді годи, noname сірі футболки лише вдягаєте?

будь-який одяг чи взуття будуть брендовані, якщо Ви тіко те не пошили/виробили самостійно, попередньо виробивши сировину для того (і поставили власний брендований знак після).

Не перебільшуйте — небрендованого одягу повно. Також є купа варіантів, коли назва бренду вказана на невеликій бірці з внутрішньої сторони, і зовні її не видно. І, знову ж таки, є різниця, чи на футболці нанесений малесенький символ бренду Nike, чи це здоровенний напис на всі груди/спину. Особисто я одяг з крупними написами не ношу в принципі, не подобається.

малесенький символ бренду Nike

ось такий: 420skatestore.co.uk/...​-black-white#&gid=1&pid=1 ?))

небрендованого одягу повно

не впевнена, що Ви вловили суть

ось такий:

На щастя, не всі футболки Найк виглядають настільки жахливо. На моїх саме маленький символ, приблизно 1,5*4 см.

не впевнена, що Ви вловили суть

Ноунейм речі, яких повно і які за якістю іноді перевершують пропозиції брендів, — брендовані чи ні?

носити одяг від бренду одягу це не те саме, що носити одяг, брендоватний твоєю IT компанією. Перший не вішає на тебе ніяких ярликів, не насаджує ніяких ідентичностей, бо одяг — це основний продукт бренду і його мета — це якість самого одягу, його зручність, тощо. Я вибираю певний бренд одягу перш за все за цю якість а не за ідентичності, закладені в цьому бренді і це зрозуміло оточуючим, навіть якщо для певних людей сам бренд також важливий.
А у випадку мерчу, головною метою є саме розміщення бренду на одязі. Хоча сам одяг все ще може бути зручний — хоча я не маю з чого вибрати — але все ж, головне призначення мерчу в іншому, і це зрозуміло оточуючим. На тебе вішається ярлик «працівник IT компанії». Я можу відповідально і з любов’ю відноситися до своєї роботи, але також я ідентифікую себе ширше за це — я також маю інтереси поза роботою, я також друг, сім’янин, тощо.

у Вас цікаве розуміння бренду.
Дякую

Було цікаво, яку саму марну річ отримали у велкомпаке?

Для мене першість завжди мають костери. Хто взагалі ними користується?)

Я користувався , Але своїм — мені було принципово щоб не було на столі слідів

Чи носите ви брендовану футболку?

Якщо на одязі великими буквами написано Parimatch то мені навіть ганчірку подібну соромно мати

То ймовірно менеджмент

кльово=) а чому худі та футболки не носите самі?)

Горнятко, блокноти, ручки, сумки , футболки — всім користуюсь. Ще був велком пак на проект «від клієнта»

Підписатись на коментарі