Найчастіші помилки айтівців ФОПів. ТОП 7 порад для підприємців

ФОП айтівець, ніби все просто: потрібно подавати звітність та сплатити податки вчасно, але є ряд питань, які постійно турбують підприємців.

Розглянемо основне:

1. Обрання групи. Важливим моментом є правильно обрана група та КВЕД, оскільки ФОП на третій групі мають право надавати ЗЕД послуги. Друга група єдиного податку може лише здійснювати ЗЕД торгівлю. Найчастіше айтівці, які здійснюють ЗЕД використовують ІІІ групу.

2. КВЕД. Отримувати кошти можна лише за тими КВЕД, що є у ФОП в реєстрі платників єдиного податку. Якщо отримувати дохід за КВЕДами, яких у ФОП не має — податкова, заднім числом, анулює реєстрацію платника єдиного податку.

3. Доходи. Дохід від здійснення господарської діяльності можна отримувати лише на рахунок ФОП. На рахунок фізособи (навіть власний) отримувати дохід по ФОП — заборонено. Інакше, податкова вважатиме це доходом фізичної особи з оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб (18%) та військовим збором (1,5%).

4. Сплата податків. Не рекомендуємо здійснювати сплату податків за ваш ФОП через третіх осіб (від їх імені та/або за їх рахунок). Сплачувати податки краще з особистої картки фізичної особи, або рахунку підприємця. Якщо за вас сплатить податок ваш родич, колега, друг — це може призвести до деяких складнощів. ФОП має сплачувати податки зі свого рахунку (ФОП або власного рахунку). Інакше податкова буде вважати це доходом ФОП. Крім цього, це може вважатися бартером, що на спрощеній системі взагалі заборонено.

5. Використання КЕП. Не використовуйте для подачі декларації щоразу новий ЕЦП. В ідеалі, підпис для податкової має бути лише один. Дуже поширена ситуація, коли у ФОПа декілька підписів, або підписи від різних КНЕДП. Рекомендуємо визначитись з одним КНЕДП та єдиним ключем, в такому разі ДПС успішно прийме ваші декларації та заяви.

6. Адреса реєстрації. Після зміни адреси реєстрації ФОП звітуйте та сплачуйте податки у вірне відділення. Дуже часто, податкова змінює правила щодо того, в яке ж відділення ДПІ подавати звітність та сплачувати податок, у попереднє, чи актуальне? Саме тому в багатьох підприємців виникають складнощі. У разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району ФОП — платник єдиного податку (першої — третьої груп):

  • подає Декларацію за новим місцезнаходженням (основне місце обліку);
  • сплачує єдиний податок за попереднім місцезнаходженням (неосновним місцем обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 01 січня наступного року — за основним місцем обліку. Що стосується єдиного соціального внеску (ЄСВ), то сплата ЄСВ, проводиться в податкову за новим місцем обліку з моменту взяття на облік у такій податковій.

Стосовно підприємців, які переселилися з території проведення АТО, сплата податків та подання звітності здійснюється за новим місцезнаходженням з дати взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням.

7. Облік та звітність. Якщо у вас виникають складнощі із подачею звітності, рекомендуємо звернутись до нашої служби підтримки. Наші фахівці: юристи та бухгалтери вам допоможуть.

Дотримуючись 7-ми простих порад, ви можете здійснювати свою діяльність без помилок. Якщо у вас виникають питання чи складнощі, напишіть нам, будь ласка, — ми допоможемо.

👍ПодобаєтьсяСподобалось18
До обраногоВ обраному11
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А можете розповісти детальніше про п’ятий пункт? Бо з технічної точки зору він звучить трохи абсурдно.

Все просто — выпустил новый КЕП — отзови просроченный

Да.

щоразу новий ЕЦП

пока не отзовете старый

Так, все вірно, вам потрібно відкликати старі ключі, а після можна використовувати ваш новий КЕП.

Та сам с таким столкнулся и голову вам морочил. Кстати — спасибо за ваш сервис!

Для підпису декларацій потрібен лише один КЕП.
Наприклад: забули пароль від діючого ключа, паралельно створили новий і намагаєтесь ним підписати звіт — податкова відмовить, оскільки паралельно у вас активний попередній ключ. Після відкликання попереднього ключа можна використовувати новий.
Або ж інакша ситуація: створили ключ в одному КНЕДП, втратили файловий ключ по технічним причинам. При наступній подачі звітності генеруєте новий електронний підпис від іншого КНЕДП та ним підписуєте звітність — податкова не прийме цей документ, тому що активний підпис від попереднього КНЕДП, і в такому разі, потрібно відкликати старий ключ, та після цього використовувати новий.

Щось в голові не вкладається. Наразі у мене активні ключі приватбанка і з податкової, і все прекрасно здається і приймається. З приватбанка — у мене, з податкової — у бухгалтера. Може це особливості взаємодії Таксера і податкової?

Ваш ключ від АЦСК «ПриватБанк» можете використовувати для входу в електронний кабінет, особистих потреб. Ключ від Податкової використовує бухгалтер для подачі декларацій. У випадку, якщо ви вирішите подати декларацію самостійно використовуючи КЕП від «ПриватБанку» — податкова не прийме ваш звіт, оскільки попередньо активний КЕП від податкової. Тобто, податкова зафіксувала ваш ЕЦП від КНЕДП ІДД ДПС для підпису декларації. Важливо, для подачі декларації використовувати лише один активний цифровий підпис.

Підписатись на коментарі