Mobile-First: як адаптивність впливає на позиції ресурсу

💡 Усі статті, обговорення, новини про Mobile — в одному місці. Приєднуйтесь до Mobile спільноти!

Привіт, мене звати Антон Синявський, я вже майже 10 років працюю в ніші просування та інтернет-маркетингу. З кожним роком Google дедалі більше уваги приділяє адаптивності ресурсів при ранжуванні. Ціла низка апдейтів пошукових алгоритмів базувалася на важливості якісної мобільної версії сайту. І вже зараз на прикладі наших клієнтів ми добре бачимо, як недостатня адаптивність ресурсу зменшує кількість показів у Google. Тобто раніше погано оптимізовані сайти рідше показувалися лише з мобільних пристроїв, а тепер їхній рейтинг знижується і для десктопу.

Сьогодні ми сприймаємо сайти, адаптовані для мобільних пристроїв, як належне. Але так було не завжди. Коли у 2015 році Google випустив великий апдейт мобільного пошуку, більшість вебмайстрів і SEO-спеціалістів у буквальному сенсі не розуміли, як діяти та що робити, щоб утримати позиції сайту, які так довго відвойовували в конкурентів.

Але чому так сталося?

Однією з головних змін у ранжуванні сайтів стало те, що алгоритми Google почали звертати особливу увагу саме на UX. Тобто зручність сайтів не лише на ПК, але й на мобільних пристроях, стала особливо важливою для формування рейтингу вебресурсів і їхніх позицій у пошуковій видачі.

До того ж саме у 2015 році чіткіше спостерігався «дисбаланс» — кількість мобільного трафіку поступово стала переважати десктопний. І якщо сайт був надто «важким» і неоптимізованим, користуватися ним зі смартфона було вкрай незручно. Відповідно, збільшувався показник відмов, а позиції ресурсу в пошуковій видачі суттєво просідали.
На щастя, уже тоді Google запропонувала оптимізувати сайти за допомогою наявних адаптивних технологій вебдизайну, які істотно спрощували цей процес.

Дедалі більше користувачів віддає перевагу мобільним девайсам

Адаптивний вебдизайн (RWD) — це метод, за допомогою якого сторінка ресурсу переформатується так, що відповідає формату та розміру екрана пристрою без потреби в масштабуванні вручну.

Він дуже відчутно покращує взаємодію з користувачем, адже збільшує візуальний контент і кнопки, змінює текстовий вміст і розміри різних елементів — так, що вони якнайкраще відповідають параметрам гаджета, який використовує відвідувач сайту.

RWD має одразу декілька важливих переваг:

  • покращена доступність для користувачів з різними пристроями. Це важливо, оскільки дедалі більше користуються інтернетом через смартфони або планшети;
  • покращений досвід користувача: відвідувачі можуть легко читати текст, бачити зображення та взаємодіяти з елементами вебсайту, незалежно від розміру екрана пристрою;
  • покращена SEO. Оскільки Google та інші пошукові роботи вважають адаптивні ресурси зручнішими для користувачів, вони надають їм вищий рейтинг у результатах пошуку.

Останній пункт розглянемо детальніше.

Вивести сайт у топ пошукової видачі дозволяє SEO

Пошукова оптимізація (SEO) — це комплекс робіт, спрямованих на виведення сайту в топ видачі за релевантними запитами (ключовими словами та фразами).

Тут важливо розуміти, що алгоритми Google враховують, чи адаптований ресурс для мобільних пристроїв. І якщо це не так, то зараз, у 2023 році, такий сайт точно не зможе вийти в топ видачі. Адаптивність — вкрай важливий технічний параметр. А тому принцип розробки Mobile-First, за якого спочатку розробляється мобільна версія, а вже потім — десктопна, є пріоритетним у більшості випадків. Тож сьогодні дизайн сайту — це не лише елемент естетики, а й дуже впливовий фактор для рейтингу в пошуковій видачі.

Зробити ресурс конверсійним допоможе продуманий UX

UX (User Experience) — це термін, який використовується для опису того, як користувачі взаємодіють із продуктом або послугою.

Чим релевантніший, зручніший, доступніший і корисніший сайт для відвідувачів, тим лояльніше до нього ставиться Google і тим вищі шанси вийти в топ пошукової видачі. Що важливо — про потребу в якісному UX було відомо ще задовго до оновлення 2015 року. І ті вебмайстри та власники сайтів, які думали насамперед про користувачів, на той момент змогли суттєво покращити рейтинг своїх ресурсів. І навпаки, проєкти з поганим UX одразу ж втратили позиції.

Маємо також додати, що SEO та UX найкраще працюють саме в комплексі, а не кожен поодинці. Тому їх необхідно правильно комбінувати й використовувати на повну. Про це — далі.

SEO + UX дозволяє перетворити сайт на ключове джерело залучення клієнтів

Якщо коротко, то SEO відповідає за те, щоб вебсайт мав добре позиціювання в результатах пошуку, а UX — за те, щоб користувачі мали хороший досвід взаємодії з ресурсом. Коли вони працюють разом, то допомагають онлайн-проєкту досягти успіху. SEO дозволяє залучити більше відвідувачів, а UX мотивує їх залишатися на вебсайті та виконувати цільові дії. Наприклад, купувати товари або підписуватися на розсилку.

Адаптивний дизайн, поміж іншим, полегшує роботу спеціалістам із SEO та UX. Пошукові системи активніше й точніше сканують адаптивні сайти, дають їм вищі рейтинги. А відвідувачам банально приємніше та простіше користуватися вебресурсами, які працюють коректно й не викликають якихось незручностей.

Чому ж адаптивний дизайн такий важливий для ефективності сайту

Пропонуємо поглянути, як адаптивний дизайн сайту безпосередньо покращує SEO та UX і на яких принципах він базується.

1. Покращення рейтингу в пошуковій видачі

Уже не перший рік Google віддає перевагу саме ресурсам, адаптованим для мобільних пристроїв. Згідно з результатами дослідження компанії Backlinko, приблизно 94,5 % усіх сайтів, які займають перші три позиції в результатах пошуку Google, мають адаптивний дизайн. Тому нескладно зробити висновки, що наявність RWD суттєво покращує ваші шанси на вихід у топ видачі за релевантними запитами.

2. Пришвидшення завантаження

Здебільшого адаптивний дизайн справді пришвидшує завантаження сторінок. Тут важливо розуміти, що він використовує єдиний набір коду HTML та CSS, який автоматично підлаштовується під різні розміри екранів гаджетів. І завантажується такий ресурс набагато швидше, ніж «важкий» сайт, у якому дві окремі версії коду для десктопа та мобільних пристроїв. А швидкість завантаження дуже впливає на користувальницький досвід, показник відмов і, відповідно, показники SEO.

3. Поліпшення зручності користування сайтом

Адаптивними сайтами просто зручніше користуватися. І не лише переглядати інформацію, але й взаємодіяти зі сторінкою — натискати кнопки, відкривати меню, перегортати слайди тощо. Крім того, такі сайти враховують, як користувач тримає телефон — вертикально чи горизонтально. І відповідно до цього оптимізується й адаптується макет сторінки.

Зручний дизайн автоматично подовжує час, який користувачі проводять на сторінці, і в такий спосіб поліпшує поведінкові фактори. А це важливо для Google. Адже якщо людина проводить якийсь час на сайті, переглядає різні сторінки, знайомиться з інформацією, отже, ресурс пропонує якісний і цікавий контент. Тому його можна виводити в топ пошукової видачі.

4. Зниження показника відмов

Цей пункт частково переплітається з другим. Якщо сайт завантажується довше, ніж 3 секунди, приблизно 53 % користувачів просто закриють його й не будуть чекати. А якщо тривалість досягає 10 секунд, то ймовірність, що людина дочекається, практично нульова.

Звісно ж, на швидкість впливає не лише адаптивність сайту, але й інші фактори. Хай там як, ви маєте зробити все, щоб ваш ресурс завантажувався не довше 3-х секунд. Що швидше, то меншим буде показник відмов.

5. Повторний трафік

Згідно з даними компанії WebFX, приблизно 74 % юзерів мобільних пристроїв повертаються на сайт, яким їм було зручно та комфортно користуватися, а не шукають альтернативу. Тобто хороші UX і SEO суттєво збільшують обʼєми повторного трафіку й залучають постійних користувачів.

Для Google це ще один потужний сигнал, що сайт справді зручний і актуальний для людей. А це означає, що його можна рекомендувати та підіймати вище в пошуковій видачі за релевантними запитами.

6. Непряма вигода від соціального обміну

Якщо сайт має хороший адаптивний дизайн, містить корисну й актуальну інформацію, користувачі з більшою ймовірністю поділяться ним у своїх соцмережах. Особливо якщо їх стимулювати це зробити. Наприклад, запропонувавши знижку або бонус.

Коли користувачі діляться посиланням, сайт отримує додатковий трафік. А для Google це, знову ж, сигнал про якість й актуальність вашого ресурсу, і він підіймає його в пошуковій видачі. Водночас такі публікації не мають безпосереднього впливу на SEO-показники.

7. Збільшення кількості конверсій

Зростання позицій у пошуковій видачі, збільшення присутності в соцмережах, покращення впізнаваності бренду — усе це впливає на кількість конверсій. І, як ми вже дізналися, ці параметри тісно повʼязані з адаптивним дизайном. Тому, якщо ви справді хочете збільшити кількість конверсій на сайті, перше, що вам варто зробити, — подбати про його зручність для використання на різних пристроях.

Висновки

За даними Ericsson Mobility Report, з 2011 року і дотепер частка мобільного трафіку у світі зросла майже у 300 разів. І зараз він відчутно переважає над десктопним. Тому принцип веброзробки Mobile-First виглядає абсолютно логічним практично для будь-якого сайту.

Якщо говорити прямо, то створювати лише десктопну версію ресурсу сьогодні — це абсолютний нонсенс. У такого сайту практично немає шансів вийти в топ пошукової видачі, навіть у низькоконкурентних нішах. А коли ми говоримо про сфери бізнесу з високою конкуренцією, то тут відсутність адаптивності є критичною помилкою.

Тому памʼятайте про адаптивність і UX, стежте за оновленнями Google та своєчасно підлаштовуйте власний ресурс під нові вимоги пошукової системи. Лише так можна вийти в топ видачі й утримувати високі позиції.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі