Як в навчальному закладі підготувати айтішника рівня Middle?

Цікавить думка програмістів, тестувальників, веб-дизайнерів чи проджект-менеджерів та інших рівня Senior і вище.

Як би Ви організували процес? Скільки часу потрібно на тих, які з нуля, і світчерів, які пройшли 3-4-ох місячні курси і на джунів, які мають рік досвіду?

Плануємо у Вінницькій ІТ-Академії найближчим часом запускати бакалаврську програму підготовки мідлів.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Ніяк, навчальний заклад це освіта, а мідл — це про практичний досвід. Шоб його отримати треба працювати а не вчитися.

Мона сіньйорів на курси заманювати, вони будуть деградувати і виходити вже мідлами.

Ніяк. Мідл це людина з досвідом. В навчальному закладі складно отримати досвід. Навчальний заклад може підготувати тільки трейні.

Лол, норм маркетинговий хід.
Ходіть до нас на курси, ми вас відразу мідом зробимо.

Як в навчальному закладі підготувати айтішника рівня Middle?

Ніяк. Бо за означенням мід це той хто має досвід роботи мінімум 2+ роки. Тобто будь хто без РЕЛЕВАНТНОГО досвіду роботи — це не мід.
І ніякі лабораторні, пет проекти, опенсорс цей досвід не дадуть

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

не буду повторюватись і писати, що ніяк.
але запитаю — може краще зразу тімлідів?
хай кожен почне лідати свою підгрупу і в кінці кожного семестру будуть робити перфоманс ревʼю того ліда і ретро семестру і потім вибирати нового на наступний семестр

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Лол, лінок на істаграм я ще тут не бачив)

Сидів штудіював програмування в гуртожитку без всяких курсів goit і тп. Зараз є різноманітні сервіси аля roadmap.sh де показано що кому треба знати. Потім поступив в академію при компанії (в моєму випадку це був SoftServe) та потрапив на trainee позицію

Вчити людей що будуть валідовані як trainee у FAANG це поки найкраще що може зробити навчальний заклад. Звісно українського ринку праці і місцевих личок це мало стосується

FAANG

Там полюбляють лігу плюща. А нових членів туди не беруть

в сучасних реаліях, коли шлях починається з Trainee, по завершенню «ідеального» профільного (чи около) балаврату/магістратури має вийти гарний Junior.
Маючи гарний список пет проектів (лабораторні проекти, курсові, дипломи) та стажування в декількох компаніях (практика на 4-му та 6-му курсі) на виході вийде саме Junior розробник, але далеко не Middle

якщо вважаєте що на 3-4 місячних курсах робите джунів з домогосподарок, то у вас все вийде і з мідлами, щоб ви і як не робили)

Ніяк, навчальний заклад це освіта, а мідл — це про практичний досвід. Шоб його отримати треба працювати а не вчитися.

Аби підготувати айтішника рівня Middle — він має 1-2 роки попрацювати у команді, де є щонайменше 30% айтішників рівня Senior.
Зробимо припущення, що, на відміну від справжнього проєкту, синьйори будуть тільки допомагати іншим (і не писати код самі). Тоді можна дещо змінити пропорцію: скажімо на 1 синьйора буде 4 майбутніх мідла.
Отже рахуємо: синьйорам доведеться платити (хай по-середньому) 5К на місяць. Таким чином аби тільки окупити навчання майбутні учні мають платити по $1250 на місяць. Якщо врахувати що Академія теж захоче щось мати — то мінімум вийде $1500 на місяць.
Я гадаю це вичерпно відповідає на запитання чому нема ІТ курсів, які б відразу готували готових до роботи спеціалістів. Тому що такі курси мають коштувати як зарплата джуна. Точніше — такі курси були: це трейні на галерах — бо у цьому випадку галери платили ті сотні баксів за навчання цих трейні — але більшість при цьому примушували підписувати рабськи контракти.

Аби підготувати айтішника рівня Middle — він має 1-2 роки попрацювати у команді, де є щонайменше 30% айтішників рівня Senior.

Не факт. В принципі, я знаю випадки, коли джун на проекті приносив користі побільше, ніж деякий сеніор. Але звісно, що на етапі співпесіди йому просто не виставить впевненості у собі щоб продати себе.

Також я пам’ятаю часи 20-річних сеніорів, коли люди відразу після інституту мало набагато більше знань, ніж люди з досвідом роботи. Бо коли ти студент, у тебе є час поексперементувати, спробувати, читати, ... На роботі... ну... зазвичай ти прокачуєш знання у предметній галузі, а будь який інструмент використовується лімітовано. І знову ж таки в ті часи була ще проблема, бо просто нікому було викладати, що не заважало.

мало набагато більше знань, ніж люди з досвідом роботи.

Ага, от тільки 95% тих знань часто непотрібні на реальній роботі.

Ага, от тільки 95% тих знань часто непотрібні на реальній роботі.

Так, частково згоден. Але тоді виникає питання, навіщо люди опановують ці знання на курсах, чому їх вписують у вимого до вакансії, чому їх питають на співбесідах?

Це все для чого того щоб людина була всесторонньо розвиненою і могла працювати на більшості проектів.
А те що людина буде знати теорію без практики на комерційному проекті не робить з нею навіть джуна, не то що мідла.
Одне діло вдома писати POC, зовсім інше працювати у команді.

Мона сіньйорів на курси заманювати, вони будуть деградувати і виходити вже мідлами.

Коли сіньойр менторить мотивованих джунів, то він деградує?

Таке враження, що ви вважаєте ментора нянькою. З мого досвіду, у більшості випадків ментор не вчить, а просто пояснює у більшості особливості проекту. Джун зазвичай нова людина на проекті. В принципі, будь якому новому співробітнику треба увійти в проект, без залежності від того, джуніор він и сеніор. Зазвичай джуніору просто треба трохи більше часу, трохи допомогти, щоб він не пішов у хибному шляху. Тому менторінг займає менше часу, ніж курси.

Існує таке негласна відповідність для CS:
PhD — senior, team lead,
Master — middle, senior,
Bachelor — Junior.

в умовному західному світі

Це у паралельному світі, де витратити 5 років на здобуття CS освіти щоб стати веб розробником не вважається втраченим часом.

Багато таких бачили? В Гуглі l5-l6 багато PhD?

За останні роки PhD народили дуже багато, подивіться в LinkedIn

треба конкретну статистику — ви ж на чомусь своє твердження засновуєте.
Скільки Senior мають PhD а скільки ні? Чекаю на ваші данні та оцінку вибірки.

Ого, як натягнув сову на глобус.

До рівня мідла легко можна таке зробити.

Для мене мідл, це людина, яка може зробити будь якої складності технічне завдання при цьому скоріш за все без розуміння яку бізнес задачу це вирішує і без розуміння які технології краще використати з точки зору бізнесу.

Щоб людина виросла від трейні/джуна до мідла їй потрібно хоча б 2 роки попрацювати на хорошому проекті.
Чи можна таке зараз організувати на рівні універу чи академії — легко.
Беремо 2 досвідчених лідів (фронт і бек) і набираємо велику команду зі «студентів»: 8 бек, 8 фронт, 5 QA, 3 BA. І робимо 2 роки будь який проект: копія Розетки чи Фейсбука або Приват24.
І за два роки ті хто толковий доростуть до середненького мідла, а ті слабші до джуна.
На цьому рівні не потрібно розуміння бізнесу, а лише правильні таски щоб рости технічно і правильна командна робота.

Зараз така опа на ринку, що знайти 2 досвідчених лідів не проблема, якщо запропонувати їм нормальну зарплату. Я б сам рік тому на таке підписався.

Мені лише не зрозуміло хто за це готовий платити, бо це буде задоволення не з дешевих.

У студентів відсутня пряма фінансова мотивація робити щось та ще оплачувати навчання

От і причина неефективності курсів: немотивованість.

Мотивовані самі стають розробниками. На курси приходять більше немотивовані з позицією: я вам плачу гроші, а ви мене вчить.

Про мотивацію, до речі, не все так просто. Наприклад, Річард Тендлер у книзі «Покер, ігри розуму» розділяє натхнення та мотивацію. Ситуація доволі схожа, бо також багато людей пробують зробити покер професією, а для цього повинні постійно вдосконалюватися. Так от, з його точки зору, натхнення це емоційний підйом. Коли ми заключаємо парі, що у кину курити, ми отримуємо натхнення. Коли ми думаємо, що зараз опануємо IT та налагодим життя, це натхнення. Такі люди щирі, ми віримо їм, але потім... був кінь, та з’їздився. Тому натхнення це спрінтер. Мотивація це навпаки стайер, це тримання насолоди від процесу, це довготривалий буст. І, як на мене, головна мета допомогти це не дати знання, це дати мотивацію. Буде мотивований студент — він буде розробником. Не буде — шансі мізерні.

І це не просте питання. Скільки разів у житті ми починали грандіозні проекти, та кидали їх?

Так вмирають замахи з розмахом, від зволікання довгого, але тиша, тиша, тиша
© Шекспір

робимо 2 роки будь який проект: копія Розетки чи Фейсбука або Приват24.
І за два роки ті хто толковий доростуть до середненького мідла, а ті слабші до джуна.

Протягом цих двох років не буде зворотнього звязку від юзерів, бізнесу. От напишеш ти дуже повільну (а тому неправильну) обробку купівлі. Ти ж поки це в прод для багатьох юзерів не віддаш, то навіть знати не будеш що воно нормально не працює.
В кращому випадку це буде робочий круд проект, без складних штук як транзації, локи, оптимізовані квері і т.п.
Думаю що і те саме можна про фронт сказати

А нам не потрібно зворотній звʼязок від юзерів. Це потрібно бізнесу а не інженерам рівня мідл.
Інженерам потрібно навчитись робити технічно складні таски (потестали QA джимітером що при купівлі товару одночасно 100 юзерами перформанс падає суттєво, девелопери попрофайлили і пофіксали) і навчитись працювати в команді.
Якщо б наші навчальні заклади випускали б таких людей це б вирішило потребу всіх наших компаній в людях.
Але це дуже дороге задоволення.

Хіба для мідла не потрібне розуміння бізнесу?

Мачурність або досвідченість це знання + досвід.
Ви, як курси/школа/шарага/університет/whatever можете дати знання, але не досвід.
Для досвіду треба реальна робота, бажано за гроші, адже коли включається фінансовий аспект, дуже багато чого змінюється і міняє пріоритет.
При чому якщо ви говорите про рівень мідла, то це 1-3 роки досвіду.

Тому, чисто теоретично, в реалізації чого я дуже сумніваюсь, ви можете на базі свого закладу відкрити галеру і залучати на проекти цієї галери випускників.

Дати можливість попрацювати джуноои.
Або піьи в державну уонтору де навчання зарвховується в стаж

ніяк. ці всі рівні дуже умовні але вони формуються виключно з практичного досвіду роботи над реальними проектами + розуміння бізнесу. по суті це історія не про рівень володіння мовою чи фреймворком (джун має вже знати мову і необхідні технології), а вміння вирішувати бізнес задачі. я думаю, що навчальний заклад може підготувати джуна який зможе швидко вирости але одразу мідла без комерційного досвіду не вийде.

Ну... по-перше, я не впевнений, що це досяжна ціль. 25 років тому я чув, що мені просто повезло, що я вибрав IT, але в Індії почали освітню програму та скоро підготують стільки мільйонів розробників, скільки потребує ринок, по самим дешевим цінам, без мовного бар’єру. Але сталося трохи не так, як гадалося.

По-друге, чи хочуть студенти вчитися як їм вкажуть? Як на мене, на низьку ефективність курсі впливає ще й ринок, на якому студенти самі обирають, за що їм платити кошти. Часто буває так, що ти кажеш:
— Давай будемо робити ось так,
на що тобі відповідають:
— Мені це не підходить, мені потрібно усе й відразу.
— Але, як на мене, це працює погано.
— Але усі так роблять
— Але у більшості не виходить.
— Ти душний

По-третє, без залежності від домейну, більшість розробки це виправлення багів. Неможливо написати код без помилок. Навіть якщо брати мови с залежними типами, де можна робити формальну верифікацію, треба побудувати доказ, що теж не вийде з першого разу. Тому у розробника має бути спеціальний стиль мислення: побудувати у голові модель, як має бути, та які зміни у моделі призведуть до того, що ти бачиш, де ці зміни можуть бути, як їх локалізувати.

Це добре видно, наприклад, у наступному фрагменті спогадів Фейнмана:

Він говорить: «Коли я включаю його, чути шум, потім шум припиняється, і радіо починає працювати нормально, але цей шум на початку мені не подобається».

Я думаю про себе: «Чорт побери! Раз у нього немає грошей, чому б не трохи почекати якогось шуму».

Але коли ми дійшли до місця, я підійшов до радіоприймача і включив його. Трохи шумить? Боже мій! Не дивно, що бідняк не міг терпіти цей шум. Приймач розревівся і задрижав — ВУХ БУХ БУХ БУХ БУХ БУХ. Нестерпний шум. Потім він заспокоївся і почав працювати нормально. Отже, я став думати: «Чому це трапляється?»

Я починаю ходити вперед-назад, розмірковувати і розуміти, що однією з причин може бути те, що лампи нагріваються в неправильній послідовності, отже, підсилювач нагрівся, лампи готові до роботи, а їх ніхто не живить, або проскачуть якісь струми в зворотному напрямку, а може, щось не так на початку ланцюга, в радіочастотній частині, і це «щось» створює жахливий шум. А коли радіочастотний контур нарешті починає працювати і контурні напруги встановлюються правильним чином, все приходить в порядок.

Отже, цей хлопець каже: «Що ти робиш? Ти прийшов ремонтувати радіо, а сам тільки ходиш вперед-назад!»

Я кажу: «Я думаю!» Після цього я сказав собі: «Ладно, виймемо лампи і повністю змінимо їх розташування в радіоприймачі». Отже, я поміняв лампи місцями, вступив перед радіоприймачем, включив цю штуку, і вона поводилася тихо, як ягня. Вона дочекалася, поки не нагріється, і почала працювати ідеально — ніякого шуму.

Коли людина тебе недооцінює, а ти робиш щось подібне, вона одразу змінює своє ставлення на 180 градусів, мовляв, намагається компенсувати свою поведінку. Він знайшов мені інші роботи і всім розповідав про мою геніальність. Він казав: «Він ремонтує радіоприймачі, думаючи!»

Цей стиль мислення дається дуже важко багатьом. У тут є пастка. 20 років тому було багато 20-тирічних сеніорів. Це була проблема, на співбесідах людей 25+ часто запитували, чи буде їх комфортно працювати під керівництвом 20-річного? Тоді починали викладати з паскалю та сі, тому хочеш не хочеш — мусиш, треба було опановувати цей стиль мислення. Також це бік гарний відсів для тих, хто не може. А зараз вважається, що паскаль вмер, Сі для тих, хто полюбляє паяти, починають з високорівневого, де немає дуже великої практики в пошуках помилок. Або, навіть, взагалі з HTML, яке не має ніякого відношення до програмування взагалі. Для курсів це добре, бо роздуває програму, можна вчити-вчити-вчити... Брати кошти за навчання. А спеціалісту не буде.

Бо строкам. Якщо людина вивчила мову програмування Сі та може там відлагожувати програми, то я можу ставити строки та плани. А от вивчити Сі... А от досягти цього рівня... Комусь треба місяць, а комусь це може бути просто не дано. Усе інше це повний рандом, можна й три роки вчити без результату.

Плануємо у Вінницькій ІТ-Академії найближчим часом запускати бакалаврську програму підготовки мідлів.

У вас є C-level викладачи? Чи хоча б звичайні Senior розробники у ролі викладача?

Senior розробники і вище у ролі викладачів — це ж зрозуміло, що джун не підготує мідла

Угу, то може ще на сеньйора курс запустити де викладачі тех ліди, як вам ідея?

Покищо є попит від умовних джунів з мінімальним, але не дуже релевантним, досвідом до 1 року

оце одвічне...
попит vs здоровий глузд

Чи хоча б звичайні Senior розробники у ролі викладача?

Ну... А пам’ятаю випадок, коли один пловець встановив світовий рекорд, за традицією його тренера кинули у воду, та з’ясувалося, що він не вміє плавати. Як на мене, треба поставити основи, а далі людина буде рухатися сама. Умови, цикли, змінні, фукнції, та відлагодження.

Умови, цикли, змінні, фукнції, та відлагодження.

Это учат еще в школе... в 7-8 классе.

Так, тому в принципі я знаю багато знайомих, які в школі програмували заради задоволення, інститут/університет прогулювали та становились гарними розробниками. Озираючися назад, я вважаю що досвід, який я отримав у школі, розробляючи свої проекти на Сі самим важливим. А усі інші 30 мов програмування та безліч ліб та фреймворків то вже не проблема, окрім, можливо, Haskell та інших чистих функціональних мов програмування, бо коли у тебе відбирають змінні, то для імперативного розуму це певний дискомфорт.

Але «вчать у школі» не означає, що навчать. Учень це не глечик, який треба заповнити. Це смолоскип, який треба запалити. Я сім років у школі вчив англійську мову, але можна сказати, що я володів нею дуже погано по завершенні школи. Ну уроках праці був навіть токарний станок, але руки не звідти. Тому так, можливо учням й дають розуміння того, що є змінні, умови, цикли та функції. Але треба повідлагоджувати код, що зрозуміти, як виправляти у них по́милки.

Цікаво також, що як тільки паскаль та сі зникли з навчального процесу, то й феномен 20-річних сеніорів теж поступово зник. Звісно, що причини можут біть різні.

Як у військовому училищі готувати відразу ротних командирів у званні капітана?

Мій власний двоюрідний дід теж у 20 був старлеєм і командиром батареї, в цьому званні і на цій посаді він і загинув під Москово, але це екстремальні варіанти, які витягають на жилах.

Во-первих это возможно. Я наботаю на датскую команию и там регулярно проходят практику студенти местного университета, иногда там-же и остаются работать. Так вот, после учеби+практики выходят вполне себе мидлами. Но и на практику они приходят уже много чего зная и умея, а не той полузаготовкой как после среднего украинского вуза.
То-есть проблема решаема, просто образование в Украине хреновое. Причем если общие математика/физика еще так-сяк то чем дальше тем хуже. Когда говорят «мы учим учится» это значит «мы даем паршивое просроченное образование», сможет человек сам чему-то научится — хорошо, нет — ну значит нет. Как это решить? Пока преподаватель зарабатывает меньше синьора — никак.

Питання в тому, як організувати підготовку мідлів без компаній, які не готові наразі виділяти ресурс на внутрішні стажування

Університет це вже певний рівень.

Как в чемпионате Украины из футболиста львовских «Карпат» сделать игрока уровня лиги чемпионов?

Кстати, ребята вот что пробовали, но им вроде как не помогло. Кто знает, может в случае с курсами мидлов и сработает www.youtube.com/watch?v=FMzaIpmGPeM

Років 5-10 назад вони самі прекрасно готувались, але був нюанс — це досягалось шляхом забивання на навчання, і роботи з 2-3 курсу. Типовий шлях виглядав приблизно так: проведення інтернету у якомусь локальному інтернет-провайдері — підвищення до написання внутрішнього або саппорту стороннього білінгу у ньому ж — перехід у designated IT компанію — кілька років загального комерційного досвіду і кілька хопів між різними компаніями. Все, по отриманню вже не дуже-то і потрібного диплому магістра вже є стронг міддл.

На жаль, я вкачав скілл-поїнти не туди, тому стартував як трейні, будучи вже аспірантом...

Наразі компанії не готові вкладати ресурс в початківців, тому ми і вибудовуємо модель підготовки мідлів

Цей коментар був до того, що сучасне ІТ дуже складно собі уявити без практичної роботи і можливостей її замістити навчанням.

На моїй непрофільній спеціальності було програмування у різних формах, і проблема була навіть не у недостатності чи застарілості знань, навіть загальне уявлення, що таке ІТ відклалось дуже викривлене, що ніби-то це інженерна сфера типу будівництва, де панують чіткі стандарти, спеціалізації і процеси, де софт-скілли від інженерів потрібні хіба що в недорозвинених країнах для корупційних апрувів чи вибивання зарплатні. Наприклад, програма для складання будівельних кошторисів вже знає, які марки цементу адекватно закладати для сходів, які об’єми і скільки вони коштують, так що якийсь бухгалтер не повинен взагалі дригати менеджерів і тим більше інженерів, спробуйте уявити собі подібний підхід до естимейтів в ІТ.

Часто виголошується презирливе ставлення до такого «ІТ ПТУ» підходу, але мені здається, якраз практики і адекватного уявлення про реалії роботи студентам і гостро не вистачає, тому і доводиться закладати багато років комерційного досвіду в тайтлах для такої метасамоосвіти.

Наразі компанії не готові вкладати ресурс в початківців

Компанії готові, трохи з таким граються, залучають навіть sсеньорів. Але... проблема у тому, що це нерентабельно: вкладаєш кошти у студента, а він каже з часом: «Це не моє». Тобто на сьогодні не знайдено метода, яким чином з початківця можна підготовити хоча б джуна.

ми і вибудовуємо модель підготовки мідлів

Якщо вибудоваєте, то заробите мільйони. Але ця ідея на поверхні, не ви єдині, хто пробував цим займатися.

Це можливо, якщо людина займається власними проектами в вільний час. Мене після 3 місяців роботи запромотили до міда, і знаю два випадки, коли брали без комерційного досвіду одразу на сіньора.

Але треба, щоб люди десь до року активно (більше 20 годин на тиждень) програмували, добре розуміли теорію, і мали хист. Гугліть 10x productive programmer.

Окрім того, зараз на ринку нема вакансій, де без комерційного досвіду візьмуть на міда. Це Вінницька ІТ-академія також має спочатку виправити якимось чином.

без комерційного досвіду одразу на сіньора

погана ідея, швидше за усе замовник вимагав сініора і йому його намалювали. Не в програмуванні справа тут. За великим рахунком через час ШІ буде писати код краще за середньо програміста, і як і станок з ЧПУ на відміну від токаря чи фрезерувальника 6-то розряду робитиме це стабільно і 24 години на добу без перерв та перекурів з лише плановими зупинками на обслуговування. Зазвичай у програміста інше головне завдання — формалізація вимог до ПЗ.

Один з цих сіньорів був 10x productive і за ніч вдома писав більше, ніж інші в команді за тиждень. BTW, йому дозволили work from home у 2008 році — щоб в офісі не заважали працювати. Інститут він так і не закінчив — ібо нафіг треба.

Другий — не знаю (не скаржились), але йому реально було цікаво, і знав теорію, та вмів дебажить складні системи на практиці. Там був R&D без якогось спілкування з замовником, і отакі хлопці, котрі будуть тихо сидіти й цілий день ковиряти щось в ядрі Лінуксу — те, що потрібно. Все одно до проду ще кілька років розробки.

Та чи я такого сам не бачів. Навіть 23 річного архітектора з Flex колись, десь потім він подівся я ХЗ куди. Треба було по бізнесу зробили архітектором (тоді це так називалось, сьогодні це називається CTO ). Вміти щось там ковиряти, і так щоб цій людині можна було віддати працювати над суєттєвою якоюсь фітчею та ще додати пару джунів чи мідла в допомогу це зовсім не одне і те саме. Так само я досі знаю людей, які абсолютно не зрозуміло мені чому маючи більше 10 років досвіду мають лиску мідл. При чому коли їх переводили в мідли я вже їх вважав доволі сильними програмістами. Від чого така прокрастинація, навіть як ясно, що там через політичні погляди наприклад начальство не долюблює, чи через роман з колишнім шефом, жонатим, на роботі я ХЗ, напевно родичі давлять, щоб не йшли на іншу роботу, чи щось таке. По роботі то звісно давно сініори.

P.S. Таких, які мідли з 10+ років насправді я знаю п’ятеро. При чому з двома працював особисто, свого часу. А джуно-архітекторами з москви та інших місць, які роблять пресейли де здоровезну систему треба новою командою за місяць зробити, запарився рахувати. Це бізнес тренд, як MBA, хтось справді добрий спеціаліст — а хтось просто випускник.

Аспірантура, де є наукові досліди під якогось замовника. А так то взагалі, це приблизно питання рівня — як війсковому університету випускати одразу старших лейтенантів та кіпітанів. Насправді відповідь є, зробити інфляцію. Скажімо по вводити три рівня маршальских звань та адміральских типу супер комодорів і т.п. І тих хто раніше був сержантом — робити одразу молодшим лейтенантом, а вже вісковий університет одразу буде випускати капітанів. Посади при цьому залишаться як є, зато лички зростуть. Заодно можна автоматом не підвищувати кавалеристів — бо від кавалерії як застарілого виду збройних сил, треба позбавитись. Якраз самі підуть, що їм зарплату не дали. Звання та лиски насправді дуже відносна річ. Якщо вже по суті — мідл, це досвід роботи на сам перед 2.5-3 роки мінімум як на мене, коли людина вже навчилась працювати і в команді і автономно, можна доручити робити якусь роботу самостійно. P.S. А так в Америці з курсами стала популярна зараз інша форма, за навчання гроші не беруть — беруть процент із зарплатні два роки після того як випускник влаштувався. Насправді єдина чесна мотивація. Це вже не будуть курси яким срати з колокольні чи зрозумів курсант чи ні, аби начитати свій час робитимуть курсові та консультації. Матимуть власні контракти з роботодавцями та узгодженими програмами, ставлятимуть двійки і відраховуватимуть злісних прогульшіків чи тих кому то усе виявилось не цікавим т.д. і т.п. Бо сенс не обібрати лошка з ринку чи родичив його, а влаштувати на роботу при чому по дорожче.

Лол, норм маркетинговий хід.
Ходіть до нас на курси, ми вас відразу мідом зробимо.

Як в навчальному закладі підготувати айтішника рівня Middle?

Ніяк. Бо за означенням мід це той хто має досвід роботи мінімум 2+ роки. Тобто будь хто без РЕЛЕВАНТНОГО досвіду роботи — це не мід.
І ніякі лабораторні, пет проекти, опенсорс цей досвід не дадуть

І ніякі лабораторні, пет проекти, опенсорс цей досвід не дадуть

Ну так говорят те, у кого этого всего не было, мол я же отпил с корпоративного грааля, кнопки двигал, срок накапал. Не релевантный это если сантехником был.
Сеньйора крупной компании конечно тут не получить, но опыт до определенного порога это дает, и не только технический, а не менее важному лизанию жоп, ради удовлетворенности «клиента» и пи*дежу на миттингах. Вопрос тут скорее в целесообразности затраченного времени, потому как чтобы месить формы в Рога и копыта не нужно иметь инженерное образование, три месяца и ты трейни, а то и джун, ну в прежние времена...
Ну и мидлов раньше часто давали после универа, с пет и дипломными проектами.

Не згоден з жодним пунктом що ти написав.

Ну и мидлов раньше часто давали после универа, с пет и дипломными проектами.

Ось це взагалі брєд, приходиш ти такий в умовний епам, показуєш петпроект і стаєш мідом, та?) І зп 2к зі старту?)

ти такий в умовний епам

Топ 5 компаний, это огромные неповоротливые галеры с кушей корпоративного булшита, на который гоняют.

І зп 2к зі старту?)

12500грн 11 лет назад и никуда я не ходил, ходили компании по универам и вопрошали у потока в стиле «есть тут кодеры-задроты?» И хотели как раз пет проекты, скилы, дипломные проекты и вообще любой опыт типа кастомизировал плагин джиквери на фрилансе, поднял веб сервер с сетью для кафедры и т.д.
Если думаете что сферический джун который начал кодить год-полтора назад кнопки по таскам из джиры имеет шире кругозор и скилл формализирования и решения задач, чем тот, кто шел системно и 5-9 лет задротил в учебных заведениях, олимпиадах, дипломных проектах, а потом еще и в свободное время, то вы явно свой универ «отсидели».
Сейчас курсы наплодили однодневок, потому компаниям приходится повышать требования чтоб уменьшить шум на входе. Раньше были идейные задроты так сказать. На практике никого не волнуют твои жопочасы, если ты можешь практически доказать, что ты умеешь решать задачи не хуже их теперешних разрабов и ты адекватен для роботы с другими людьми.
Меня умиляет что с болота местного рынка делают вид что это чуть ли не уровень гугла с рокет сайнсом где мидл это действительно топчик, а не все те же рога и копыта только больше, где рендерят джсоны на реакте.

Меня умиляет что с болота местного рынка

А мене дивують емігранти які приходять сюди кидати понти які вони круті що виїхали.
Для 99% студентів попасти джуном в оті «болотні» топ5 це велике щастя яке змінить все їхнє життя.

Для 99% студентів попасти джуном в оті «болотні» топ5 це велике щастя яке змінить все їхнє життя.

А губа не треснет? =) Для особо туго доходящих — если у человека нет опыта работы в корпоративной среде больших компаний, где вчетвером крутят одну лампочку и где бумага с жопочасами решает и без нее просто не станут слушать, то нужно начинать с маленьких компаний, которым на это по бую, если ты сможешь выполнять проектную работу. Там ближе к человеку который решает и которого можно убедить и проекты там соответственно проще/меньше, а процессы проще. При этом доход для джуна-дохлого мидла не очень будет отличатся, а лычка будет.

Без компанії не можливо організувати процес, щоб дати такий — релевантний досвід?

Без компанії не можливо організувати процес, щоб дати такий — релевантний досвід?

Так, це не можливо.
Навчання це не те саме що робота.
Звичайно що можуть бути якісь винятки, наприклад ваш випускник буде працювати в малій вебстудії де роблять сайти-візитки чи інтернет магазини якими користується 10 людей в день.

Ви думаєте що сіньор чи лід це вершина, і вони можуть навчити на міда. Але на нормальних проектах ще є архітекти, продукт овнери, інжиніринг менеджери, супорт, тестувальники і головне існуючий код.
Коли людина працює на проекті, вона з ними всіма взаємодіє і вчиться, десь прямо (з тестувальником), десь через ліда/сіньора(який на дейлі скаже «ось тут супорт скинув критичну багу, там ± просто і ти це робив, фіксай»), десь з архітектом (який опише що треба зробити, добавить діаграми), та й через існуючий код.
І це я описав тільки малу частину.

На курсах ви не можете цього дати, у вас немає існуючого проекту який працює і обслуговує існуючих користувачів, середовища(бізнес, користувачі) де за погані рішення йде негативний відгук.
Навіть зібравши групу з студентів, поставивши на ними реального ліда з досвідом, максмимум що ви зробите це неякісно зроблений простий проект.
Таке вже роблять великі ІТ компанії, де на безплатні курси беруть толкових людей і вони 3-4 місяці роблять проекти з сіньор/лідами спеціалістами з компанії. І після цього вони йдуть на стажора (якщо дуже повезе то в компанію через дорогу на джуна), і ±2 роки працюють до мід позиції.

Без компанії не можливо організувати процес, щоб дати такий — релевантний досвід?

Проблема навіть не в компанії, проблема більше полягає у тому, як заставити студента важко працювати та напружуватися. На жаль, навички програмування статевим шляхом не передаються. Люди ліниві, тому треба постійно пробиватися через «я цього не можу», «ви погано пояснюєте», «ви не так вчите», ... Більшість курсів нагадує читання мануалів з виразом: пасивне прослуховування мало що дає, але є відчуття, що ти щось робиш. Плюс простенькі приклади, то щось накидав, воно не працює, тобі підказали та поправили, або хтось допоміг. В результаті всі задоволені.

Нічого у вас не вийде. Гребця на галері рівня мідла не зробити.
Людину яка заробляє бабло на рівні мідла зробити реально.
— Навчіть шукати і вигравати хакатини. Є люди які живуть з цього. На деяких хакатонах є гарантовані спонсорські призи розміром із ЗП джуна. Так тобто використавши лібу спонсора. Навіть якщо воно не запрацювало ти заробляєш як гребець на галері за місяць. А у високий сезон хакатонів декілька на місяць. Щоб зірвати кущ по більше звичайно треба генерувати цікаві ідеї і писати код що працює, але не більше — я виграв наприклад 1500 баксів за сервіс який писав два дні.
— Звісно фріланс. Як знаходити замовників, формувати портфоліо, вести переговори, створювати власний бренд.
— Можна ще вирощувати IT інфлюенсерів
— Люди можуть писати та крутити свої невеличкі продукти

Варіантів безліч. Але галерні лички не навісиш

У курсів задача переконати абітурієнтів

Це так, але ж бачиш що задумали — раз джунів не беруть то треба готувати мідлів. І таке будуть це робити — задача ж курсів бабло стерегти.
Хоча сподіваюсь це такий п’ятничний прикол. Але є сумніви, тому і запропонував більш реалістичну альтернативу

Так «мідлів» перестануть брати. Як відомо з будь якого самого базового курсу маркетингу — головна причина низких продажів не привабливий продукт. На ринку нема попиту, на 1000 випускників курсів з Frontend, бо ситуація змінилась. Готуємо маркетологів та Sales — ні, придумуємо готувати одразу мідлів, не спрацювало — тоді давайте одразу архітекторів та CTO чого ж там.

А хіба нема курсів архітекторів? І я чув що якийсь чувак робив тренінги для СТО.

Курси є, але не архітекту. А по певним топікам які його стосуються. Це трохи інше. Хоча бував на таких курсах від відомої галери. Коштують дуже багато тисяч баксів, а питання по якості теж виникають.

Є і з архітектури, це як війскова академія з підвищення кваліфікації. Зокрема : Google, Amazon та Microsoft роблять. Був на бенчі якийсь час в тому році пройшов від Google, дуже сподобалось. По суті приблизно те саме, що і лекції в університеті, тільки не з фундаментальних наук — а прикладної дисципліни, на базі розробок Google. Усім у кого є можливість рекомендую, вони зараз вже безкоштовно те роблять для усіх бажаючих. Раніше лише по партнерці було доступно. Звісно про фундамент з архітектури ПЗ, як то у Дядька Боба, на цих курсах не буде, буде як використовувати GCP, тобто швидше з DevOps курс.

Ну давайте одразу вже Phd Computer Science на базі фахових курсів оператор ЕОМ Вінницької бурси #5.
Треба якось зупинити це божевілля і галери у цьому мають бути зацікавлені. Як протягнули ДіюСіті хай протягують акредитацію для цих курсів

Власне чому вищі мають проходити акредитацію, створювати та затверджувати програми робити купу паперової роботі тощо, а курси з перекваліфікації чи підвищення кваліфікації ні ? Як на мене це не чесна конкурентна перевага на ринку. При чому реально є міністерство освіти, яке могло би цим зайнятись, щоб було більше добрих курсів (які справді існують) і меньше шаромижників з великої дороги. Ну і щоб університети з технікумами теж не сосали бюджетні гроші та гроші студентів контрактників дерево обробкою, беручи дуби — а випускаючи берези. Знаючи, що на ринку існує конкуренція і як погано працюватимеш, матимеш низьку якість освіти — вилетиш з ринку і залишишся без грошей. За великим рахунком освіта теж звичайний бізнес, якою історично займається філософи та науковці. Як є попит, то народжується і пропозиція.

Ну давайте візьмемо умовну академію Шаг. Якість освіти — усім відома. Вилетіли з ринку?
Цільовій аудиторії складно оцінювати такий показник як якість освіти. Цим повинні займатись професіонали

Ніяк. Мідл це людина з досвідом. В навчальному закладі складно отримати досвід. Навчальний заклад може підготувати тільки трейні.

Вже є безкоштовні CS50, CS50 значно кращі за всі українські курси, саме CS50 треба рекомендую знайомим для вивчення програмування.

Чому CS50 кращий за українські курси програмування (YouTube, тривалість 8:18)

CS50 на перших місцях в категорії Computer Science на edX

Після CS50 у фахівця буде рівень Trainee та сертифікат від Harvard-у

Ви проходили цей курс і дійсно вважаєте, що він дає рівень стажера?

Вперше мені CS50 порекомендували ще в 2014 році

Я подивився перші 8 годин курсу CS50 в 2017 році заради цікавості тому вважаю CS50 дуже якісним

Звісно за ці роки курс став ще краще

Я вже відповів на це питання раніше

Курс CS50 вчить до рівня Trainee, але робить це найкраще що у випускників є мотивація розвиватись далі, на ютубі повно хороших англомовних справжніх відгуків про CS50

Ми не про трейні, а про мідла говоримо чи принаймні про стронг джуна

Вивчити до рівня Middle це маячня, в цій темі повно коментарів, які про це вам пишуть

найти того или тех кто сможет научить, щедро засыпать деньгами и кто-то должен посещать такие уроки чтобы валидировать что это обучение не просто выброс денег, этому человеку так же придется платить, идеально чтобы он был не один, а группа. выйдет дорого и вероятно не с первого раза, но цель будет достигнута

ну а обычный способ, которым пользуются говнокурсы: найти неудачников, которых не берут работать программистом из-за нехватки базовых знаний на низкую зп, пусть они что хотят делают со студентами, в конце часть студентов найдет работу, но не из-за препода, а потому что так сложилось

Підписатись на коментарі