Чи готовий український бізнес до AI?
Ринок Artificial Intelligence
Наприкінці червня 2023 року з’явилася новина про те, що те, що ізраїльські фермери для збору врожаю почали використовувати робота, який завдяки штучному інтелекту дуже точно визначає ступінь зрілості плоду та дбайливо зриває його з дерева. Сьогодні такі новини з’являються майже щодня. Добре це чи погано можна довго обговорювати, але це реальність, яка настала вже, і її не можна ігнорувати.
Про AI говорять уже десятки років, і хвилі зацікавлення до сьогодні регулярно змінювалися спадом інтересу, подекуди настільки разючим після бурхливого оптимізму про винайдення всемогутньої комп’ютерної машини, що навіть отримали власний термін — «зима штучного інтелекту» (AI winter). У середині
До другої половини 2022 року у світі компанії вже досить активно імплементували рішення на основі AI у свої робочі процеси. Згідно з даними Statista.com, у 2022 році в середньому 12% бізнесів імплементували рішення на основі ШІ у свої робочі процеси, найбільший відсоток (майже 20%) працювали у сферах Risk management, Service operations, Strategy & corporate finances.
Проте слід зазначити, що ці рішення були досить коштовними і відносилися до так званого «нудного AI» (boring AI). Під «нудним AI» йдеться про використання AI для автоматизації та оптимізації рутинних завдань, аналізу великого масиву даних, підвищення операційної ефективності.
І от, минулого листопаду з анонсом ChatGPT широкому колу користувачів, хвиля здійнялась з новою силою, але цього разу, здається, ми є свідками зародження нової технологічної епохи й буму рішень на основі AI.
За прогнозами, до 2030 року ринок штучного інтелекту досягне приголомшливої позначки в $1 847 496 млн, що свідчить про значне зростання, проти $142 320 млн у 2022 році.
З доступністю технологій, змінюється й ландшафт завдань, що делегується AI. Якщо у 2018 році виробництво та управління ризиками були двома функціями, які респонденти опитування The state of AI in 2022 від McKensy вважали найбільш відповідними для передачі, то сьогодні найбільший бум у впровадженні технології спостерігається у маркетингу та продажах.
У розвитку самої технології Україна далеко не пасе задніх. Так, згідно з рейтингом Clutch Reviews 2022 of Top Artificial Intelligence Companies, Україна займає провідні позиції в індустрії штучного інтелекту, входячи до топ-3 країн Європи за кількістю компаній-розробників. Про впровадження технології чутно на високих державних рівнях — як, наприклад, використання Міністерством оборони України технологію розпізнавання облич компанії Clearview AI для розпізнавання російських солдатів, боротьби із дезінформацією та ідентифікації загиблих.
Проте частіше використання AI технологій залишається на індивідуальному рівні, а не на рівні бізнесу, й закінчується розгорнутою вкладкою особистого акаунту в ChatGPT, Perplexity.ai чи Bard.
ChatGPT — чи такий він добрий помічник?
Оскільки кількість користувачів цих інструментів стрімко зростає і вже моя
Це безкоштовно. Так, безкоштовна версія не така потужна, як платна, але видає непогані результати. Це беззаперечний плюс, якщо звісно, ви не проти, що за рахунок ваших запитів технологія навчається і розвивається.
Чим більше вхідних даних, тим кращий результат. Для отримання гарного тексту для прес-релізу чи крутого листа про вашу нову лінійку продукції ChatGPT потрібно попередньо «згодувати» якомога більше матеріалів про цю вашу продукцію, щоб він видав максимально якісний результат. В процесі можна просити технологію подумати ще, згенерувати наново увесь текст чи певний абзац. Без достатньої кількості конкретної інформації ви отримаєте дуже загальний результат «про ефективну ефективність.»
Виконує роботу якісніше за початківців, економить купу часу й не просить заробітну плату. Два-три правильно поставлених запити — і оп! ваш текст промови, презентації або листа готовий за
Не можна використовувати для написання текстів з чутливою інформацією. Кожного разу, коли ви відправляєте запити або матеріали в ChatGPT пам’ятайте: це ваш внесок в розвиток generative AI, а тому не можна передавати технології інформацію, яку заборонено розкривати публічно, наприклад, комерційну або державну таємницю, закриті фінансові дані тощо.
Доступний AI ринок великих можливостей
Сьогодні рішення на основі штучного інтелекту стали набагато доступнішими й з’являються як «гриби після дощу». За нашими підрахунками лише в червні 2023 року на платформі яка допомагає запускатися технологічним рішенням Product Hunt — 43% відсотки презентованих рішень або були AI-based, або містили інтегрований AI-функціонал. Наприклад, наше рішення Pitch Avatar by ROI4Presenter в день запуску, 7 червня, змагалося за першість, і серед п’ятірки лідерів 4 містили функціонал на основі AI.
Помітно знизилася й вартість таких рішень. Лише за
Інструменти для маркетинга:
- PICTORY.ai — сервіс для створення відео з текстів фбо надлегкого редагування текстів.
- Looka — сервіс для створення логотипів на основі АІ.
- Jasper — асистент з написання текстів.
- DESIGNS.ai — створення банерів для логотипів.
- Tome — створює сторі-борди, зображення, переробляє тексти.
- MURFAI — генератор text-to-voice.
- Grammarly — розумний генератор та редактор тексту.
- Sivi — генератор дизайну банерів.
- Fireflies — відправляє резюме зустрічей.
Аватари:
Інструменти для продажів і підтримки:
- Reply — інструмент для аутріча, створення, сіквенсів та пошуку контактів.
- SendPulse — інструмент для запуску АІ ботів.
- Zendesk support — клієнтська підтримка на основі АІ алгоритмів.
- ROI4Presenter — інструмент для створеня інтерактивних презентацій та залучення слухачів.
- Pitchlane — відео супровід вашого контенту для потенційних клієнтів.
Чи користуються штучним інтелектом малі та середні бізнеси в Україні?
Бліцопитування упродовж вебінару показало, що не дуже.
- Так, лише 7% учасників користуються технологією щодня,
- 24% — раз на тиждень
- 20% раз на
2–3 тижні, - 7% раз в місяць, а 40 % — майже ніколи.
- 3% взагалі не чули про нього.
Для чого AI українським компаніям?
Щоб не повторювати типові фрази про вивільнення часу та делегування завдань системам штучного інтелекту, розберемось на прикладі нашого проєкту.
Ідея Pitch Avatar — це інструмент для автоматизації рутинних процесів тих, хто часто працює з презентаціями — продажі, маркетинг, тренери. Сервіс дозволяє за допомогою AI генерувати тексти (скрипти) до слайдів, генерувати озвучку та відео-аватара, який проводитиме презентацію замість вас.
Окрім того, ми намагаємося побороти долю, яка чекає на більшість традиційних цифрових презентацій — адресат відправляє отримувачу матеріали немов у безодню і чекає відповіді, навіть не знаючи, чи документ хоча б відкривали.
Як це працює?
- Автоматичне створення скриптів для слайдів, реалізуючи творчі ідеї у найефективніший спосіб.
- Миттєвий переклад будь-якої мовою, відкриваючи доступ до потенційних клієнтів інших країнах.
- Індивідуально налаштований персоналізований контент.
- Професійна, виразна та грамотна озвучка вашого матеріалу.
- Інтерактивні можливості взаємодії зі слухачем підвищують залученість аудиторії.
- Докладна аналітика кожної сесії, яка допомагає вдосконалити ваші матеріали у майбутньому.
Такий функціонал не тільки скорочує час від ідеї до реалізації, але й бюджет. Порахуймо:
- Написання скриптів та текстів до 10 слайдів —
40–50 USD та 2–3 дні - Переклад —
40–50 USD та ще2–3 дні - Озвучка — 350 USD та
2–3 дні - Відеозапис ведучого — 1500 USD до 10 днів.
А тут лише кілька кліків і ви маєте написаний скрипт, озвучку і відео... будь-якою мовою — навіть тою, якою ви не володієте. Круто правда ж?
Так, але український бізнес все ще з острахом каже: «Клас, але... це щось передове, і це поки не про нас.» І тут мова йде, скоріше, не про криву адаптації нових технологій, а про недовіру й побоювання, що AI дійсно може позбавити багатьох роботи (особливо тих, хто виконує свою роботу на рівні нижче середнього).
Звісно, крім погляду на те, як AI впливає на бізнес, не можна відкидати і ставлення клієнтів, на яких це все направлено.
За даними Forbes (західне дослідження), рівень довіри до AI у користувачів середній. Не такий поганий, як можна було б очікувати, але й не захопливий. Варіюється довіра залежно від типу комунікації та дій, які технологія виконує. Так, орієнтовно 48 % респондентів схвально ставляться до того, що штучний інтелект аналізує їхні попередні покупки та дії, персоналізуючи подальший досвід покупця (пропонуючи більш релевантні товари).
54% опитаних вважають, що можуть відрізнити контент, написаний людиною, від контенту, згенерованого автоматизованими чат-ботами.
При тому, що ми самі використовуємо штучний інтелект в щоденній роботі, ми чудово розуміємо й побоювання, пов’язані з його впровадженням. Зокрема, зустрічаємо скепсис тих, хто бачить, як неприродньо інколи виглядають згенеровані тексти та відео.
Ми погоджуємося з тим, що поки що відеоаватари виглядають трохи незграбно, але цікаво те, що, ті з клієнтів, які знайомляться із цим функціоналом аватару, завжди посміхаються і в захваті (особливо коли аватар згенерований з їхнього фото). До того ж потенційних клієнт, спілкуючись з аватаром, з першої секунди розуміє, що то не жива людина, яка тобі буде щось наполегливо продавати, а робот, якого можна «закрити в один клік в будь-який момент», дізнавшись від нього необхідну інформацію.
Чи позбавить AI маркетологів, продавців та асистентів роботи?
На цю тему можна написати окремий великий трактат. Але якщо коротко, я вважаю, що якщо і позбавить, то не так стрімко, і у людей буде час на здобуття нових навичок у новій реальності.
Мені вбачається, що на заміну копірайтеру у майбутньому прийде редактор текстів, згенерованих AI, або райтер промтів («запитів») до AI для отримання найбільш якісного результату. Але професіонали з досвідом, які вміють писати захопливі тексти, або ті, хто глибоко розбирається в технологіях, про які є обмежений доступ до даних, не втратять роботу. Звідси висновок: якщо ви початківець, то у вас є 2 шляхи професійного розвитку — або опановувати нові необхідні навички для роботи з технологіями AI, яких інші ще не мають, або вдосконалювати свою майстерність та переходьте у «вищу лігу».
P.S. Одне із заперечень, з яким ми стикаємось: «я не хочу делегувати свою роботу продавця та не вірю, що робот робитиме цю справу краще за мене». І тут я завжди з посмішкою погоджуюся: можливо, в недалекому майбутньому віртуальній продавець і зможе продавати замість людини, але я вірю, що у будь-якому випадку ніякий AI не зможе замінити щиру українську душу :)
11 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів