Як ШІ створює робочі місця майбутнього
Привіт! Я Марія, Marketing Specialist у компанії Symphony Solutions. Зовсім недавно я відвідала онлайн івент на тему штучного інтелекту, де обговорили цікаві питання про те, як ШІ вже сьогодні змінює те як ми працюємо, та чого ще варто очікувати від ШІ технологій для ринку праці майбутнього. Тож, я вирішила поділитися з вами деякими спостереженнями та міркуваннями на цю тему, особливо зважаючи на те, що віднедавна я почала активно використовувати генеративний штучний інтелект у своїй роботі маркетолога.
Відколи у грудні минулого року запустили ChatGPT, наша робота почала невпинно видозмінюватися та еволюціонувати. ШІ поступово стає невід’ємною частиною буденного життя. Навіть скажу, що в моїй компанії на початку був певний ажіотаж, коли нас активно заохочували вивчати цю тему зусібіч та знаходити застосунок ШІ у нашій роботі.
Зараз у нас в компанії на постійній основі проходить AI Challenge, де кожен може поділитись своїм кейсом використання ШІ. За найцікавіші проекти працівники отримують грошові бонуси. Таким чином менеджмент компанії стимулює людей використовувати новітні технології, чим підвищує їх технічні навички.
Тож, що таке той Штучний Інтелект? І де він знайшов собі місце за нашими робочими місцями?
Штучний інтелект — це не нова концепція
ШІ концепція не нова, однак генеративний ШІ, той же всім відомий ChatGPT, це саме та новаторська технологія, яка стала вседоступною відносно недавно і вже почала формувати новий ландшафт роботи. Штучний інтелект демократизує інноваційні технології та робить їх доступними для всіх, в той час як ще донедавна інструментарій ШІ використовували в основному розробники та дата-науковці, які працювали над складними довготривалими проектами.Вже сьогодні ШІ стає звичним інструментом для повсякденних завдань та підвищення продуктивності. Зокрема, я використовую генеративний ШІ для мозкового штурму, створення контенту та презентацій, планування, дослідження нових ідей. ШІ — це такий собі особистий асистент, з яким не треба узгоджувати зустрічі чи чекати, поки він знайде хвилинку на те, щоб відписати. Який би запит я не задала ШІ чатботу, я одразу можу отримати відповідь та продовжувати працювати, тож і робочі завдання виконуються швидше та ефективніше.
Під час робочих зідзвонів, а для цього ми користуємося Microsoft Teams, до нас долучається ШІ-асистент, який занотовує розмову.
Працювати з допомогою ШІ асистента варто навіть тому, що так приємно знати, що я завжди маю другу «пару очей», щоб поглянути на мій проміжний результат та швидко отримати відгук та підтримку. В свою чергу, я збільшую цінність своєї роботи, а це завжди добре для моїх колег та клієнтів. Як на мене, то це безпрограшна ситуація.
ШІ — це не завжди просто
Звичайно ж, генеративний ШІ прийшов зі своїми можливостями та викликами. Я виділила для себе три основні ролі людей, які користуються ШІ технологіями:- Ті, хто створює та пише алгоритми ШІ
- Ті, хто постійно досліджує цю тему та впроваджує ШІ у своїй роботі
- Ті, хто досі сумнівається та не поспішає приймати ШІ
Останнім часом я помічаю певний поспіх зрозуміти останні розробки ринку, як застосовувати ШІ — виміряти його ефективність та перенести її на робоче місце. ШІ інструменти без сумніву корисні, але варто пам’ятати, що вони несуть в собі певні ризики. Відповідальне використання ШІ означає розуміти його обмеження і те, що згенерований результат не завжди відповідатиме нашим очікуванням. Тому з ШІ треба співпрацювати, вказувати на помилки, пропонувати додаткову інформацію та покращувати результати.
Чому бізнеси впроваджують ШІ

Основні проблеми генеративного ШІ, про які треба пам’ятати:
- Неоднозначність використання для комерційних проектів
- Неготовність до масштабування
- Ризик шахрайства та крадіжки даних
Іще одною нагальною проблемою є те, що бракує доступних та якісних навчальних матеріалів, які би відповідали на питання:
- Як користуватися ШІ інструментами?
- Як розуміти обмеження ШІ?
- Які найкращі практики?
Наразі навчальних матеріалів небагато і вони не структуровані. І ще таке цікаве зауваження я почула від одного з клієнтів, з яким працює моя компанія, про те, що ChatGPT дуже впевнений у своїх помилках.
Можна сказати, що ШІ заповнив певну порожнечу, що виникла під час недавньої пандемії Ковіду, коли всі перейшли на віддалену роботу і раптом в нас не було змоги бути в одному місці в той же час. Ми спілкуємося з ChatGPT на різні теми та працюємо над найрізноманітнішими завданнями. Це дозволяє нам працювати асинхронно та самостійно. В той же час ми завжди маємо зворотний зв’язок у режимі реального часу, що підвищує задоволення від роботи та продуктивність.
Під час останнього квартального планування ми вирішили зробити всю презентацію від імені ШІ-персонажів, яких ми «оживили» за допомогою HeyGen. Це був незвичний та позитивний досвід, і ми отримали багато схвальних відгуків.
Які навички необхідні в робочому середовищі, де керує ШІ
Важливо пам’ятати, що ШІ — це лише інструмент. Це не звільняє нас від потреби прокачувати себе як спеціаліста та підвищувати експертність у своїй сфері. Наразі штучний інтелект ще не навчився думати замість нас.- Цифрова грамотність — найперша компетенція, необхідна на сучасному ринку праці. Слідкуйте за трендами, випробовуйте щось нове та робіть критичні висновки.
- Вирішіть, якими є ваші особисті стандарти у роботі з ШІ та дотримуйтеся їх. Чудово, якщо це можна зробити на рівні компанії.
- Застосовуйте ШІ-інструменти не лише в роботі, а й для особистого розвитку. З боку компанії це може починатися з етапу онбордингу.
- Опанування ШІ-інструментами буде змінюватися залежно від ролі та рівня спеціаліста, тому це те вміння, яке треба постійно прокачувати.
Насправді, щось нове з’являється чи не щодня та так легко вливається у наше буденне життя, що заcтрибувати на цей потяг треба вже сьогодні, поки він не вирвався безмежно вперед.
Головне, що вже було підмічено багатьма експертами, у роботі з генеративним ШІ — це правильно надати вхідні дані для ШІ. Чим чіткіше ви сформулюєте свій запит, тим якісніший результат отримаєте на виході. Тут важливою компетенцією є вміння чітко та правильно формулювати інструкції в письмовій формі. Важливо вільно володіти англійською мовою.
Деякі мої колеги з успіхом використовують CoPilot та ChatGPT на клієнтських проектах, зокрема для пошуку інформації, швидкого ознайомлення з різноманітними технологіями, генерування коду, створення документації. Наприклад, ChatGPT може запропонувати кілька різних рішень для завдання, а програміст може швидко з ними ознайомитися, порівняти та скомбінувати для кінцевого результату. Якщо спочатку це було особистою ініціативою, то досить швидко ми побачили у цьому потенціал і тепер компанія навіть пропонує ШІ-рішення для бізнесу як послугу.
Зараз ми всі активно навчаємося та експериментуємо з ШІ, тому очікувано знайти таке застосування, яке розробники-новатори самі навіть не передбачали. ШІ поступово стає невід’ємною частиною повсякденної роботи, тому варто очікувати появи нових робочих ролей, пов’язаних із використанням ШІ, таких як головний спеціаліст зі штучного інтелекту, промпт-інженер, спеціаліст з когнітивних упереджень тощо.
Про ШІ та етику
Цікаво спостерігати, що відколи запустили ChatGPT вже почали з’являтися перші тривожні дзвіночки в тому, як ШІ транслює закладені в нього упередження та дискримінацію. Здавалося б, що ШІ мав би бути абсолютно безпристрасним у своїх судженнях, однак ми «нагодували» його інформацією із уже існуючими когнітивними викривленнями, а ШІ охоче їх підхопив і тепер видає неоднозначні результати. Тут ми знову повертаємося до твердження, що треба добре фільтрувати те, який контент генерує ШІ та керуватися власною експертністю, або в цьому випадку здоровим глуздом.Виникає питання, чи зможе ШІ виявляти емпатію та розуміти контекст кожної окремої ситуації? Чи завжди раціональне рішення на основі даних є найкращим у довгостроковій перспективі?
Штучний інтелект, як і будь-яка модель, що навчається на загальнодоступних даних, несе в собі певні ризики. І вже зараз з’являються випадки під час найму, прийняття фінансових рішень, у медичних та інших установах, коли ШІ проявляє упередження за расою, статтю тощо.
Підсумовуючи
Генеративний Штучний Інтелект застав трохи зненацька широкий загал, але досить швидко та органічно став частиною нашої робочої рутини. З ШІ-інструментами можна значно полегшити роботу розробників, рекрутерів, маркетологів, фінансистів і т.п. Однак не варто забувати, що ШІ не звільняє від відповідальності думати, підтримувати свою експертність, приймати рішення, вчитися мислити критично та аналітично. Коло завжди замикається на людині — починаючи з промпт-інженера, який дає запит ШІ чату, і закінчуючи споживачем продукту, створеного із застосуванням ШІ технологій. ШІ — це чудовий інструмент для навчання та полегшення робочої рутини. З такими інструментами як ChatGPT, Midjourney і т.п. можна реалізовувати свої невеликі проекти і отримувати результати в реальному часі — і все це відбувається крізь простий чат-інтерфейс. Тому треба тяжіти до того, щоб побудувати симбіоз людини та штучного інтелекту.Як ви використовуєте Штучний Інтелект у повсякденній роботі? ChatGPT вже встиг стати вашим надійним помічником, чи радше конкурентом? Чи чули про випадки скорочення/реорганізації компанії, як наслідок оптимізації процесів за допомогою ШІ-інструментів? Діліться досвідом у коментарях!
8 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів