Як попередити емоційне вигоряння та зниження мотивації?

Як часто Ви спостерігаєте зниження мотивації, апатія, суттєве зниження продуктивності співробітників? Чи повʼязано це з сезонними коливаннями чи з певними життєвими циклами компании? Чи стає це явище массовим? Що зазвичай відбувається перед емоційним вигорянням співробітника і як його розпізнати і попередити.

Запропонуйте співробітникам пройти швидкий тест і виявити, чи впізнають вони себе у цих висловлюваннях?

  • Не розумієте Ви, де закінчується робота і починається особисте життя?
  • Не можете звільнитися від нав’язливої звички перевіряти робочі чати та відписувати колегам у неробочий час?
  • Не розумієте, де закінчується робота і починається особисте життя?
  • Не можете звільнитися від нав’язливої звички перевіряти робочі чати та відписувати колегам у неробочий час?

    Я з однією психологічною платформою підготувала для вас кілька корисних порад, як справитися з емоційним вигоранням та встановити баланс між особистим життям та робочими справами.

Перш за все, треба визначити, чи маєте ви емоційне вигорання. Про це може свідчити наступне:

  • Фізичні ознаки: втома, часті головні болі або болі у м’язах, порушення сну, втрата апетиту або ваги.
  • Емоційні ознаки: підвищена дратівливість, відчуття відчуженості або апатії, відсутність мотивації, почуття безнадійності, розвиток синдрому самозванця.
  • Поведінкові ознаки: прокрастинація, відмова від обов’язків, переїдання, вживання наркотиків або алкоголю, аби впоратися з навантаженням, часті негативні емоційні сплески на інших.

Якщо ви помітили у себе принаймні три ознаки з перелікованих, наші 6 простих порад допоможуть вам подолати емоційне вигорання та налагодити work/life баланс:

1. Встановіть чіткі межі:

  • Часові межі: встановіть чіткі часові рамки початку та закінчення робочого дня. Не перепрацьовуйте без потреби.
  • Детокс від гаджетів: присвятіть собі час, переведіть гаджети у беззвучний режим так, що ніякі електронні листи, соціальні мережі чи робочі дзвінки не зможуть порушити ваш спокій.
  • Особистий простір: якщо ви працюєте з дому, спробуйте виділити та створити для себе окреме робоче місце, щоб фізично відокремити роботу від відпочинку.

2. Приділяйте більше часу піклуванню про себе:

  • Фізичне здоров’я: до цього пункту належать регулярні фізичні вправи, збалансоване харчування та достатня кількість сну.
  • Психічне благополуччя: медитації, вправи на глибоке дихання або ведення щоденника настрою можуть бути корисними.
  • Хобі: займайтеся улюбленою справою, яка дозволяє вам відключитися від роботи. Це не обов’язково має бути якесь глобальне ціленаправлене заняття — це можуть бути звичайні прогулянки містом чи відпочинок на природі.
  • Соціальні зв’язки: підтримуйте регулярні контакти з близькими та друзями. Соціальні зв’язки — це буфер проти стресу.

3. За можливості зменште своє робоче навантаження:

  • Якщо це можливо, делегуйте завдання, які потенційно не потребують вашої уваги та можуть бути виконані кимось іншим.
  • Розділіть важливі проекти на менші завдання та розставте їх за пріоритетністю. Це допоможе запобігти перевтомі.
  • Ставте перед собою реалістичні очікування: зрозумійте, що ви не можете зробити все.

4. Зверніться за підтримкою:

  • Професійна допомога: подумайте про консультацію або терапію, щоб обговорити свої почуття та тривожності і отримати професійну пораду.
  • Спілкуйтеся з колегами: обмін почуттями з колегами може надати додаткову підтримку, адже вони можуть проживати подібний досвід.

5. Робіть перерви:

  • Протягом дня обов’язково робіть короткі перерви, щоб дати відпочити своїм мізкам і очам, особливо якщо ваша робота вимагає великої інтелектуальної залученості. Тут можна скористатися технікою pomodoro — поставте таймер на 25 чи 45 хв та працюйте протягом цього часу, після чого зробіть перерву 5 чи 15 хв (поставте таймер) і знову повернутися до роботи. Працювати можна за наступними сетами: 25/5 або 45/15, обирайте, спираючись на власні почуття.
  • По можливості візьміть відпустку. Зміна оточення та розпорядку дня допоможе позбутися зайвого стресу.

6. Навчіться говорити «Ні»:

  • Перенапруження може швидко призвести до вигорання. Визнайте можливості та обмеження свого тіла та навчіться відмовлятися від додаткових зобов’язань, коли це необхідно.

Пам’ятайте: для кожного баланс виглядає по-різному. Налаштуйте його, виходячи з особистих потреб та побажань

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі