Ідеї для групи проєктів «Співпрацюй»

Привіт, на DOU вже звичні теми про пошук ідей, тому ми з Денисом будемо створювати теми, де пропонуємо ідеї, а ви в коментарях зможете покритикувати, вказати на наші помилки, а якщо ідея сподобається, то навіть зібрати команду. Денис буде описувати ідею у форматі відео у себе на каналі @DataDrivenDiscussions, а я через тиждень-два буду публікувати опис ідеї на форумі DOU.

Передмова про ідеї

У мене є репозиторій зі списком ідей, які з’являлись в процесі роботи, читання DOU, відпочинку, перегляду стендапів, перегляду кіно, миття посуду, прийняття душу та, звісно, під час прогулянок на свіжому повітрі.
Ідеї записую, щоб уникнути FOMO, бо коли пропускаю записати, то через день-два забуваю ідею, але мозок вважає, що я забув щось дуже важливе й намагається це згадати.

Як народилась ідея проєкту «Співпрацюй»

У 2021 році я розробляв рекламну мережу та спостерігав, як український ютуб набирає обертів. Хтось з українських ютуберів уже почав рекламувати hotline.finance у своїх випусках, а хтось досі продовжує шукати спонсора для випуску.

Блогери потребують рекламодавців, щоб зосередитись на створенні контенту, а тому ідея створення хоча б тематичної дошки оголошень напрошується сама собою.

Співпрацюй — це майданчик для співпраці блогерів та бізнесу. На цьому майданчику блогери можуть зареєструвати свій профіль-творця та вказати тематику ютуб-каналу. А рекламодавці можуть зареєструвати бізнес-профіль та вказати вимоги до ютуб-каналів щодо розміщення реклами у випусках.

Розвивати майданчик «Співпрацюй» можна в різних напрямах, але основний — це створення публічних намірів про співпрацю, до прикладу @DataDrivenDiscussions готовий співпрацювати з hotline.finance та натискає кнопку «хочу співпрацювати» на сторінці бізнес-профілю, тепер ця інформація про наміри є публічною. На сторінці профілю-творця також є кнопка «хочу співпрацювати», якою може скористатись рекламодавець.

Наміри про співпрацю відображають рівень довіри творців до брейду й цю інформацію можна використовувати у рекламних інтеграціях.
Це саме стосується творців: брендам буде простіше замовити рекламу, коли вже хтось раніше її замовляв й це публічна інформація.

Наївно вважати, що творці та бізнес відразу будуть активно зацікавлені в розвитку цього локального майданчику, тому простіше почати залучати їх через інструменти, які покращують їх співпрацю.

Почати можна з адаптування ShortURL-а під потреби бізнесу та блогерів.

Спеціалізований ShortURL-сервіс для блогерів та бізнесу

Ймовірно ви підписані на когось з українських ютуберів, а може навіть підтримуєте фінансово, тому знаєте як виглядають рекламні інтеграції.
Для глядача рекламні інтеграції у випусках виглядають дуже схоже, але маю проговорити ймовірний алгоритм рекламної інтеграції:

  • блогер розповідає матеріал
  • приблизно на середині відео блогер анонсує про початок рекламної інтеграції
  • далі, як приклад, рекламує гарвардський курс програмування CS50
  • на відео з’являється QR-код, за яким ви можете перейти
  • далі блогер проговорює, що розмістив посилання на курс CS50 в описі до відео (або у закріпленому коментарі)
  • блогер завершує рекламну інтеграцію та продовжує розповідати матеріал
  • у кінці відео знову з’являється QR-код та нагадування про посилання у описі до відео

Отже, випуск містить чотири місця для вставки рекламного URL-а:

  1. Перший QR-код у середині відео
  2. Другий QR-код в кінці відео
  3. Одне рекламне посилання в описі до відео
  4. Друге рекламне посилання у закріпленому коментарі

Рекламодавець може дати блогеру оригінальний URL на свій сайт, ShortURL або ж список ShortURL-ів для кожного з місць.

Розглянемо варіант, коли рекламодавець дав один оригінальний URL на свій сайт тоді блогер може обернути цей оригінальний URL в чотири різні ShortURL-и, щоб побачити статистику кліків для кожного з місць.

Ця статистика також може бути цікава рекламодавцю.

У популярних ShortURL-сервісів є можливість дивитись статистику по одному конкретному ShortURL-у, а рекламодавцю та блогеру було б цікаво подивитись статистику для чотирьох ShortURL-ів на одному графіку, щоб у порівнянні зрозуміти ефективність кожного з місць, але таке порівняння відсутнє у популярних ShortURL-сервісів.

У нас відсутні поки підтвердження, що у рекламодавця та блогера дійсно є потреба в подібній статистиці.
Це всього лише припущення на основі моїх спостережень, що блогери для QR-кодів та ShortURL-ів використовують різні сервіси.

Функціонал ShortURL-сервісу для блогерів та бізнесу

Спершу ми маємо реалізувати стандартний функціонал ShortURL-сервісу:
  • Авторизація через соціальні мережі
  • Створення ShortURL-а
  • Перегляд статистики переходів за місяць

У мережі повно статей та прикладів як це реалізувати.
А тепер про основну особливість ShortURL-сервісу для блогерів та бізнесу — це можливість подивитись групову статистику по двом-трьом ShortURL-ам.
Візуально я це бачу списком ShortURL-ів з чекбоксами та кнопкою «показати статистику», після натиснення якої відкривається нова сторінка «групова статистика» зі статистикою по вибраним ShortURL-ам.
Зазвичай ShortURL-и зберігаються в таблиці links, що має поля:

  • id
  • short_url
  • destination_url (ще варіанти original_url чи long_url)
  • title
  • tags
  • created_by
  • created_at

Поле title генерується на основі HTML-тега title зі сторінки destination_url, але його можна переназвати.
Поле tags потрібно для організації та фільтрації коли ShortURL-ів уже забагато.

Щоб блогерам та бізнесу було простіше орієнтуватись, то в таблицю links варто додати поля для збереження інформації про розташування ShortURL-а, наприклад:

  • ShortURL розташований у відео у форматі QR-коду, тому ось посилання на відео з тайм-кодом
  • ShortURL розташований у опису до відео, тому ось посилання на відео
  • ShortURL розташований у закріпленому коментарі, тому ось посилання на відео

Поле location доступне для редагування бо «посилання на тайм-код з QR-кодом» стає відоме вже після завантаження відео на ютуб.

Власник ShortURL-ів (блогер або рекламодавець) може об’єднати ShortURL-и в групу та відкрити доступ для перегляду статистики іншому користувачу (блогеру або рекламодавцю).

У Djinni для пропозицій є djinni.nolt.io, а у нас краще рішення це коментарі до цієї теми.

Якщо захочете робити ShortURL-сервіс, то спершу станьте спонсором для блогерів з малим числом підписок і тоді вам буде простіше залучити цих блогерів до обговорення функціоналу та навіть тестування вашого ShortURL-сервісу.

Популяризація ShortURL-сервісу для блогерів та бізнесу

Першим рекламодавцем вашого ShortURL-сервісу маєте стати саме ви, або ж може стати компанія з якою співпрацюєте, а рекламувати ви відповідно будете ваш ShortURL-сервіс.

Замовляєте рекламу вашого ShortURL-сервісу у блогерів з малою аудиторією, які поки голодні до реклами й кажете, що ShortURL-и мають створити саме на вашому сервісі, що логічно. Створіть окрему тему на DOU та розкажіть про ваш ShortURL-сервіс, отримаєте критику від спільноти DOU.
Зробіть статистику онлайну користувачів публічною, а на головній сторінці додайте секцію «Нашим сервісом користуються», блогери будуть раді додатковій увазі та безкоштовній рекламі. Коли хоча б N-блогерів будуть активно користуватись вашим сервісом то почніть замовляти рекламу на тематичних сайтах як manifest.in.ua або в чатах з ютуб-блогерами, такі є.
Зрозуміло, що у вашого сервісу в майбутньому буде й платний функціонал тому пропонуйте блогерам майбутню знижку за рекламу вашого сервісу у одному-двох випусках.

Коли буде NN-блогерів то створіть чат де блогери зможуть пропонувати свої ідеї.

Потрібно більше інструментів для блогерів

Творці зацікавлені у збільшені аудиторії своїх ютуб-каналів, у рекламодавцях, а також доступних інструментах як ShortURL-сервіс тому все це у перспективі має бути на майданчику «Співпрацюй».
Щоб зацікавити рекламодавців то майданчик «Співпрацюй» має спершу бути популярним серед блогерів тому ми маємо:
Для того, щоб зрозуміти який інструментарій потрібен блогерам то потрібно дивитись їх випуски та думати як покращити ці випуски, ми розглянемо конкретні приклади далі.

Аналіз вже існуючого інструментарію для блогерів

Якісний інструментарій впливає на ефективність бо в одній програмі достатньо зробити пару кліків, щоб отримати результат, а в другій можна витрати годину на пошук потрібної дії в налаштуваннях, а потім дізнатись що цей функціонал доступний тільки в PRO версії.
Отже, потрібно мати сторінку, де блогери зможуть знаходити собі інструменти, порівнювати їх, а також голосувати, щоб можна було відсортувати по рейтингу.
У блогерів-початківців зазвичай відсутні гроші на платні підписки, а тому важливо показувати, які інструменти мають пробний період або ж безкоштовні.
Створення подібного рейтингу потребує часу тому я б рекомендував просто ознайомитись з подібними статтями «Корисні сервіси для блоґера», щоб розуміти потреби блогерів та зосередитись на створенні нових інструментів.

Новий інструментарій для блогерів

Блогери постійно співпрацюють між собою, щоб збільшити свою впізнаваність та аудиторію, це може бути вставка у пару секунд, збірка міні-сюжетів у великому випуску, або ж випадкова згадка переглянутого випуску.
Навів ці три приклади бо їх можна покращити, почнемо з цитування, а далі розглянемо рандомайдер.

Цитування між ютуб-блогерами

Давайте для прикладу розглянемо два випуски на різних ютуб-каналах:

  • У першому випуску в листопаді 2022 року Віталій Гордієнко на своєму ютуб-каналі «Загін Кіноманів» опублікував дослідження московської пропаганди у серіалах,
    які транслювались на українському телебачені до початку російсько-української війни.
    Після початку російсько-української війни, весь контент пов’язаний з російською армією був заборонений, але частина серіалів з пропагандою проходила цензуру, про це Віталій також розповідає.

    У другому випуску в липні 2023 року, на ютуб-каналі «Палає», Емма та Яна розглядають комплекс меншовартості та згадують випуск з дослідження московської пропаганди у серіалах, але в описі до випуску відсутнє посилання на випуск від Віталія, який згадували дівчата.

    Я, як глядач, міг пропустити перший випуск, а при перегляді другого зацікавитись першим, але із-за відсутності посилання мені потрібно докласти зусиль, щоб знайти потрібний перший випуск.
    Звісно, блогерами приємно, коли їх цитують, я провів опитування за результатами якого всі учасники погодились з цим.
    Мені, як глядачу, було б зручно, якщо б блогери завжди вставляли QR-коди та ShortURL-и на випуски, які згадують, але щоб цього досягнути потрібно блогерів додатково мотивувати.

    Щоб мотивувати блогерів цитувати то варто зробити рейтинги:

    1. Кого найбільше процитували за місяць
    2. Хто найбільше процитував за місяць

    Як буде працювати цитування?

    Розглянемо попередній прилад з Яною та Віталієм, щоб зрозуміти як це могло виглядати:
    • Яна монтує свій випуск та зустрічає момент де цитує випуск Віталія
    • Яна переходить на сторінку зі списком цитувань та створює цитування, цитування це надбудова над ShortURL-ом, відмічає Віталія, потім перетворює ShortURL у QR-код та вставляє у випуск який монтує
    • Віталій отримує сповіщення, що його будуть цитувати, переходить за посиланням, дивиться на коментар який залишила Яна до ShortURL-а, редагує destination_url, щоб вставити посилання на відповідний випуск
    • Віталій та Яна можуть дивитись статистику переходів по ShortURL-у, хто їх цитував, та кого вони цитували.
    Бізнес може враховувати свіжі цитування між україномовними блогерами для прийняття рішення про співпрацю.

    Рандомайзер

    Цитування це надбудова на ShortURL-ом, а рандомайзер це надбудова над цитуванням, навіщо це потрібно ми розглянемо на реальному прикладі.
    На початку цього року відомий ігровий блогер Михайло Грабар на ютуб-каналі @OLDboi зробив новорічний випуск ігроновин спільно з трьома десятками менш відомих ігрових блогерів:
    Це було зроблено навмисно, щоб ви обрали та підписались саме на тих чудових людей, які будуть імпонувати своєю харизмою саме вам.

    Відповідно у описі до новорічного випуску ігроновин є список прямих посилань на ютуб-канали цих ігрових блогерів.
    Глядачі подивились, масово попідписались на нові канали, а потім алгоритми ютубу самовільно масово повідписували, про це розповів Олег Ліванов.

    За півроку Олег розібрався краще та рекомендує замість прямих посилань на ютуб-канали робити посилання на випуски, щоб глядачі хоча б трохи подивились відео, а вже потім підписались.
    Як ви розумієте то відсутні гарантії що це спрацює, але спробувати варто.

    Також варто спробувати задіяти ShortURL-и з рандомайзером та перенаправляти на один з випусків, ось вже існуючі рішення:

    Якщо у блогерів справді буде потреба часто використовувати рандомайзер ,то можна його об’єднати із цитуванням.

    Перевірений профіль блогера

    Профіль блогера буде задіяний у функціоналі цитування, а тому варто зробити його раніше, це звичайна сторінка з іменем, фото та списком соціальних мереж.
    Адреса сторінки буде мати простий формат cooperate.example.com/u/123, а якщо блогер захоче мати красиву адресу, прикладу cooperate.example.com/u/ulianakuntii тоді має пройти верифікацію.

    Для верифікації блогеру достатньо прорекламувати майданчик «Співпрацюй» у одному з випусків, а потім створити заявку де вказати бажану назву та посилання на випуск з відповідним тайм-кодом з нашою рекламою.
    Коли рекламодавці будуть переглядати список блогерів для реклами то перевірені профілі будуть вищі у цьому списку.

    Анонси випусків

    Віталій Гордієнко анонсував випуск про Володимира Івасюка.
    Випуск мав вийти 22 травня о 20:33, але вийшов 30 травня «Як „Червона рута“ змінила Україну?», такі часто трапляються в авторів контенту.

    Отже, можна зробити сторінку анонсованої події з можливістю підписатись на цю подію та отримати додаткове сповіщення в Discord, Telegram або на email після публікації випуску.
    Автори події відповідно будуть бачити скільки людей підписались на подію.

    Цей функціонал може використовуватись й поза майданчиком «Співпрацюй», прикладу на зйомках телепередачі, глядачі з масовки можуть підписатись на випуск телепередачі на ютубі.

    Віджет ціни на рекламу

    По аналогії з levels.fyi та зарплатним віджетом DOU блогери зможуть анонімно вказувати свої ціни на рекламу, щоб було простіше аргументувати ціни рекламодавцям.
    Ціна реклами залежить від тематики каналу та числа підписників тому ці питання будуть в опитуванні.

    Альтернативи

    Звісно в мережі є схожі майданчики, які вже реалізували частину функціоналу, прикладу на manifest.in.ua доступний рейтинг українських ютуб-каналів, який можна використати, щоб запрошувати блогерів до співпраці.
    Впевнений, що якщо хоча б половина блогерів з ТОП-100 почнуть користуватись майданчиком «Співпрацюй» то рекламодавці будуть реєструватись у вас навіть без запрошення.
    Найкраще що ви можете зробити з вашими майбутніми конкурентами це проаналізувати та створити нову сторінку де блогеру зможуть постійно дізнаватись про наявний у конкурентів функціонал по аналогії з аналізом вже існуючого інструментарію для блогерів.

    DOU як рекламодавець

    У травні 2020 року на DOU опублікували статтю «Як і навіщо IT-фахівці розвивають українськомовний YouTube», а за ці три роки таких ІТ-фахівців стало значно більше й буде ще більше.
    «Медіа» DOU може виступати рекламодавцем й замовляти рекламу зарплатного опитування у ІТ-блогерів тому й фахівцям й DOU ваш майданчик «Співпрацюй» буде корисним.

    Можливий розвиток майданчику «Співпрацюй»

    Що ж вже достатньо описано функціоналу, який буде корисний блогерам, а тепер варто подумати про порядок реалізації:
    1. Варто почати з реєстрації через соціальні мережі, створення профілю блогера, створення профілю рекламодавця та функціоналу заявок про співпрацю.
      Профіль блогера та профіль рекламодавця будуть схожі
    2. Верифікація профілю блогера
    3. Свіжозареєстровані верифіковані профілі будуть відображатись на головній сторінці
    4. Верифікацію профілю рекламодавця пропоную відкласти до моменту коли на майданчику буде достатньо верифікованих активних блогерів, а тому єдиним рекламодавцем на майданчику буде сам майданчик
    5. Список блогерів
    6. Список рекламодавців потрібен, щоб показати блогерам майбутній розвиток майданчику
    7. Публічна статистика онлайну
    8. Навігація на сайті:
      • Список блогерів
      • Список рекламодавців
      • Статистика
    9. Спеціалізований ShortURL-сервіс для блогерів та бізнесу.
    10. Цитування між ютуб-блогерами.
    11. Монетизація.
    Коли бажання про співпрацю між блогером та рекламодавцем взаємне тоді учасникам будуть відкриті контакти для співпраці напряму.
    Подальший розвиток майданчику варто будувати на основі запитів від блогерів та бізнесу.

    Монетизація

    На першому місці має бути розвиток україномовного ютубу, а тому ShortURL-сервіс та функціонал цитування мають бути безкоштовними для власників каналів до 10 000 підписників.
    Коли аудиторія вашого сервісу буде на рівні manifest.in.ua тоді можете проаналізувати статистику використання ShortURL-а та створити відповідні тарифи.

    Створення команд

    Якщо зацікавились ідеєю майданчику та хочете організувати команду то пишіть в коментарях, щоб додав вас у список:

    Епілог

    Якщо вам сподобалась ідея то підпишіться на @DataDrivenDiscussions й ми з Денисом будемо продовжувати описувати ідеї.
👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn

Немає коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Підписатись на коментарі