Карти розвитку: процес створення продукту, який збирає донати для ЗСУ
Кількість зборів з кожним місяцем зростає, механіки стають все більш креативними та продуманими. Я хотіла знайти спосіб, як поєднати навчання та розвиток і разом з тим зібрати більше донатів. Так народився проєкт, який за місяць зібрав 41 144 грн для ЗСУ. Сьогодні я поділюсь з вами дизайн процесом створення даного продукту.
Крок 1 Empathize — Досліджуємо
Я займаюсь менторством вже більше 5 років та розумію, з якими запитами найчастіше приходять дизайнери. Також я керувала декількома командами на Lead та Head позиціях та створювала плани розвитку для своїх команд. Дослідити основні болі мені допомогли правильно поставлені питання на менторських сесіях та проведення зустрічей 1-на-1 з членами моєї команди. Також я періодично запускала анонімні опитувальники всередині команди і обговорювала основні їх проблеми на Performance Review.
Крок 2 Define — Визначаємо потреби і проблеми
Нині найчастішим запитом дизайнерів на моїх менторських сесіях є покращення дизайн процесу, як зрозуміти що це таке та як наявність дизайн процесу може вплинути на бізнес.
Для дизайнера — це купа інформації, курсів та статтей. За що хапатись першим? Все ускладнюється коли ти стартуєш кар’єру і не знаєш на чому тримати фокус.
Для бізнесу — це часто не розуміння, як це може вплинути на компанію фінансово та організаційно.
Чим я можу допомогти в даному випадку?
Я розумію запити дизайнерів та запити бізнесу, а отже як лідерка команди можу обробити ці запити, поєднати та сформувати вектор руху.
Також наступним по популярності запитом було Я незнаю що мені треба вчити далі і куди рухатись. Причини такого запиту можуть бути різними: відсутність ментора на роботі, вигорання, токсична продуктивність та робочому місці та інші. В першу чергу з таким запитом варто дати собі час на саморефлексію, дослідження себе та своїх потреб, а також визначення що є комфортним для вас. Так я побачила, що є необхідність у зборі матеріалів та дослідженні ментального і психологічно безпечного середовища.
Крок 3 Ideate— Формуємо гіпотези
Маючи вже значний багаж знань зі своїх досліджень, я почала формувати гіпотези та шукати різні підходи, які можуть допомогти. Перші матеріали 3 роки назад я збирала для своєї команди в Notion. Але Notion не був основним робочим інструментом, а отже не завжди був під рукою.
Все стало простішим, коли з’явився Figjam, тоді вся моя структура та посилання на корисні матеріали переїхали туди. Figma завжди під рукою у дизайнерів і з часом всі Performance Review ми почали з командою фіксувати теж там. Мої посилання стали частиною PDP планів, які я теж почала робити для команди у Figma.
Зібравши позитивний фідбек від команди і дивлячись як вони швидко ростуть, я зрозуміла, що моя методика працює. А отже мені хотілось допомогти більшій кількості людей.
Крок 4 Prototype— Створюємо рішення
З часом з’явилась ідея, що мої карти розвитку для команди можна доповнити і роздавати доступ до них за донат на ЗСУ. З менторських сесій я зрозуміла, що людям простіше орієнтуватись в інформації, коли вона поділена по рівням. Hа той час я вже мала значний досвід керування командою, то ж додала до карти розвитку рівень Lead/Head. Зібрала туди матеріали, які особисто мені дуже допомогли. Так з’явився перший прототип мого продукту в Figjam.
Пам’ятаєте я розповідала про запит Я незнаю що мені треба вчити далі і куди рухатись? Так от карту розвитку я доповнила категоріями ментальне та мотивація, де зібрала матеріали, які допоможуть знайти внутрішні опори та рухатись далі.
Крок 5 Test — Тестуємо продукт
От і прийшов найбільш хвилюючий момент — момент запуску. Найкраще для поширення донатів спрацьовує інстаграм, але я мала всього 250 підписників. Моєму здивуванню не було меж, коли пост поширили більше 60 людей.
Пост зі збором в інстаграм
Завдяки цьому карти розвитку зібрали за місяць 41 144 грн для ЗСУ. Я вирішила продовжити ініціативу до кінця року, то ж ви також можете доєднатись. Всього карти розвитку придбали 109 людей, найпопулярнішою картою стала Керую командами (більше 80% людей задонатили саме на неї). Для того, щоб збирати фідбек та покращувати продукт, я інтегрувала в карти розвитку опитувальник. Збір фідбеку допоміг внести оновлення в карти розвитку та доповнити їх корисними матеріалами.
Висновки
- Навіть з малою аудиторією в інстаграмі можна збирати збори
- Знання дизайн процесу можна примінити до будь-яких процесів у вашому житті
- Ваш досвід є цінним і ним треба ділитися. Особливо зараз, коли це може зібрати більше донатів
- Підтримка інших в складні часи допомагає формувати спільноту та триматись разом
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів