Як створити ідеальний вебсайт. Базові поради для старту

💡 Усі статті, обговорення, новини для початківців — в одному місці. Приєднуйтесь до Junior спільноти!

Вітаю, шановне панство. Мене звати Євген, я працюю в компанії Langate Software. У веброзробці я вже більше як шість років і за цей час отримав досвід зі створення та підтримки вебсайтів, яким хочу з вами поділитися.

Який він — ідеальний вебсайт? Це сайт, що насамперед є швидким і корисним, містить цікавий контент та відповідає на запит користувача. По-друге, цей сайт оптимізований для пошукових сервісів; по-третє, команда, яка працює над сайтом, отримує задоволення від процесу, і, зрештою, він заощаджує кошти бізнесу.

Почніть з планування

Планування розробки вебсайту — це важливий етап, що допоможе забезпечити успішне та ефективне виконання проєкту, не роздуваючи бюджет.

Основні пункти, потрібні для ефективного планування розробки сайту:

  • визначення цілей;
  • вивчення аудиторії та її вимог;
  • структура та контент;
  • вибір технологій;
  • дизайн та UX;
  • розробка та програмування;
  • наповнення контентом;
  • SEO-оптимізація;
  • тестування;
  • тестування безпеки;
  • реліз та розгортання.

Перші кроки

Планування структури вебсайту містить етапи, що допомагають організувати вміст та дані так, щоб користувачам було легко зорієнтуватися та знайти потрібну інформацію. Приклад структури сайту:

1. «Головна»: основна сторінка сайту, яка знайомить користувачів з компанією та коротко описує її послуги.

2. «Про компанію»: розділ, де можна дізнатися більше про історію, місію, цінності та команду компанії.

3. «Послуги»: основний розділ, де описані послуги, що надає компанія.

  • «Вебдизайн»: детальніше про послуги з вебдизайну.
  • «Розробка»: детальніше про послуги з розробки.

4. «Портфоліо»: демонстрація вашого попереднього досвіду та робіт.

5. «Блог»: розділ, де публікуються статті та матеріали.

  • «Стаття 1»: конкретна стаття зі змісту.
  • «Стаття 2»: інша цікава стаття.

6. «Контакти»: інформація для зв’язку з вами.

Також на цьому етапі SEO-спеціаліст збирає семантичне ядро для сайту за допомогою аналізу ключових слів і термінів, які пов’язані з тематикою сайту та його цільовою аудиторією.

Існують спеціальні інструменти, як-от Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs. Вони допомагають знайти релевантні ключові слова, вказуючи обсяг пошукового трафіку й рівень конкуренції.

Коли семантичне ядро зібране, його необхідно розділити на групи або кластери за спільними характеристиками. Наприклад, це можуть бути групи товарів чи послуг за певними аспектами.

Після цього важливо вибрати найбільш релевантні та перспективні ключові слова з кожного кластеру. Це допоможе спрямувати зусилля на ті слова, які найбільше відповідають цілям сайту.

Збір семантичного ядра — це процес, що вимагає поєднання аналізу, креативності та досвіду, адже він допомагає забезпечити високу видимість сайту в пошукових системах і залучення цільової аудиторії.

Наведу приклад: на одному з проєктів клієнт пропустив цей етап на початку. Недолік призвів до численних проблем, зокрема до необхідності переробки контенту відповідно до ключових запитів та навіть корекцію дизайну сторінок з подальшою їх розробкою. Ситуація вимагала додаткового часу та фінансових витрат, тож раджу не ігнорувати такий крок, оскільки це може значно заощадити час і ресурси в майбутньому.

Контент, дизайн, розробка

На цьому етапі ми вже маємо дерево сайту (sitemap) та семантичне ядро.

Контент сайту

Зосередьтеся на створенні корисного та цінного контенту для вашої цільової аудиторії. Ваш матеріал повинен відповідати потребам відвідувача, надавати відповіді на питання та вирішувати проблеми.

Оптимізація під ключові слова важлива, але пам’ятайте про природність. Контент повинен бути легким для читання і зрозумілим, а не виглядати переповненим цими ключовими словами.

Використовуйте унікальний контент, який неможливо знайти на інших сайтах. Якість контенту є важливішою за кількість. Цінність й унікальність змусять відвідувачів повертатися на ваш сайт.

Людина мислить картинками

Зображення роблять контент більш привабливим і зрозумілим. Вони можуть допомогти пояснити складні поняття, додати візуальний інтерес і покращити користувацький досвід.

Розділяйте матеріал на короткі абзаци, використовуйте заголовки та підзаголовки для легкого сприйняття. Структурований текст сприяє тому, аби загальна інформація була більш доступна.

Дизайн сайту

Виберіть кольорову палітру, що відповідає бренду та сприяє зручності читання. Кольори можуть впливати на настрій користувачів і взаємодію зі сторінкою.

Послуговуйтеся мінімалістичним дизайном, уникайте надмірного використання елементів. Переконайтесь, що головні функції та розділи сайту (меню, пошук, контакти тощо) розташовані на видному місці та є в легкому доступі для користувачів.

Розробіть спільний стиль графічних елементів і компонентів, що присутні на всьому сайті. Це допоможе створити єдиний вигляд інтерфейсу.

Важливо щоб навігація (UX) була легкою для розуміння і використання, тож використовуйте зрозумілі іконки, текстові посилання та ієрархічні структури для розділів сайту.

Додайте обґрунтовані анімації та інтерактивні елементи, аби зробити досвід користувачів більш захопливим. Але будьте обережні, щоб не «втиснути» у вебсайт занадто багато анімацій, які можуть просто спантеличити користувача.

Переконайтеся, що ваш дизайн адаптується до різних розмірів екранів, зокрема, мобільних пристроїв. Мобільна версія є важливою для покращення користувацького досвіду.

Розробка сайту

Обирайте технології зі стійкою системою безпеки та можливістю регулярних оновлень. Захист даних користувачів та запобігання атакам є критично важливим аспектом. Також зверніть увагу на технології, які мають активну спільноту та документацію. Це допоможе зменшити складнощі підтримки та розв’язання проблем.

Розгляньте популярні технології, оскільки вони мають більшу базу розробників і, звичайно, відповідність вимогам аудиторії. Ретельно вивчайте вартість розробки та підтримки технологій, порівнюйте витрати на розробку, хостинг, оновлення та можливі додаткові витрати.

Враховуйте, що швидкість завантаження важлива для користувачів і впливає на SEO. Надавайте перевагу оптимізованим технологіям, дотримуйтеся найкращих практик щодо ресурсів і зображень.

Будьте обережні під час вибору конструктора сайтів, такого як WIX, Webflow або інших подібних платформ, оскільки вас можуть спіткати проблеми або навіть обмеження у майбутньому, коли йтиметься про розширення функціоналу сайту або його перенесення на іншу платформу. Зі свого досвіду скажу, що нам доводилося розробляти новий сайт, оскільки конструктор не давав можливості експортувати файли та данні.

У нашій практиці в більшості випадків ми використовуємо WordPress як основну платформу для управління контентом. Багато контент-менеджерів уже знайомі з цією платформою і легко інтегруються в проєкти. Крім того, WordPress має потужний REST API, що дозволяє розробляти сайти, розділяючи front-end і back-end за допомогою React або Vue. Якщо ви плануєте використовувати React, рекомендую звернути увагу на Gatsby, а для Vue — на Gridsome. Це підвищить безпеку вашого сайту та захистить його від можливих загроз.

Наповнення контентом та SEO-оптимізація

Використовуйте обрані ключові слова із семантичного ядра в заголовках, текстах та інших текстових елементах.

Послуговуйтесь ієрархічними заголовками (H1, H2, H3 тощо), щоб організувати контент та покращити його читабельність. Якісні зображення, відео, інфографіка урізнобарвлюють контент і роблять його більш цікавим.

Вставляйте внутрішні посилання на інші сторінки вашого сайту, щоб покращити навігацію та структуру сайту. URL-адреси для сторінок, що містять ключові слова, мають бути читабельні та описові.

Забезпечте кожну сторінку унікальними мета-тегами: мета-заголовок і мета-опис. Вони повинні бути короткими, але інформативними. Важливими є структуровані дані (Schema Markup), які допоможуть пошуковим системам краще розуміти контент сторінок. Пошукові системи швидше і детальніше індексують ваш сайт, якщо створити XML-карту сайту та надішліть її в ці пошукові системи.

Тестування

Тестування є критично важливим етапом перед деплоєм (deploy) вебсайту. Це дає можливість переконатися, що ваш сайт працює належно та надійно функціонує перед тим, як він буде доступний для широкої аудиторії.

Упевніться, що сайт виглядає та працює правильно на різних веббраузерах (cross-browser compatibility), як-от Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge та Safari. Кожен браузер має свої особливості. Так само треба запустити сайт на різних пристроях та екранних розмірах, зокрема ПК, планшетах і смартфонах.

Перевірте, чи всі посилання та кнопки на вашому сайті працюють. Вони мають направляти користувачів на коректні сторінки та виконувати відповідні дії. Протестуйте всі форми введення (input elements), як-от форми реєстрації, авторизації, зворотного зв’язку. Також потрібно звернути увагу на коректність обробки введених даних.

Особливо важливою є безпека. Сайт має бути захищеним від потенційних загроз, наприклад SQL-ін’єкцій та крос-сайтових скриптів (XSS).

Велике значення має швидкість — як для користувачів, так і для SEO, тож потрібно затестити її, а також підключення до інтернету на різних пристроях. Запросіть декілька реальних користувачів перевірити ваш сайт і надати зворотний зв’язок. Це може розкрити проблеми або покращення, які ви, можливо, не врахували.

Реліз та розгортання

Для вдалого релізу потрібно ретельно дослідити можливі варіанти хостинг-провайдерів, їхню репутацію, надійність, підтримку та ціну. Обирайте хостинг, який найкраще підходить для типу сайту та його вимог.

Інструменти для автоматизованого розгортання, наприклад Docker або інші інструменти для управління інфраструктурою, забезпечують швидке і послідовне розгортання. Також корисними є інструменти для моніторингу та логування, завдяки їм можна відстежувати працездатність сайту після релізу та вчасно виявляти можливі проблеми.

Переконайтеся, що ви налаштували необхідні параметри безпеки на хостинг-сервері. Тут стануть в пригоді патчі та оновлення для усунення вразливостей.

Встановіть аналітичний інструмент, як-от Google Tag Manager, Google Analytics, Hotjar, щоб відстежувати рух відвідувачів, їхню поведінку та інші метрики. Це сприяє вдосконаленню сайту на основі зібраних даних. А регулярне резервне копіювання даних та коду сайту допоможе відновити сайт (backup) у випадку втрати даних або інших непередбачених проблем.

Розгляньте можливість запланованого релізу, коли ви вносите новий функціонал чи оновлення. Так ви уникнете непередбачуваних помилок та організуєте плавний процес оновлення.

Після релізу сайт однаково потрібно вдосконалювати та оновлювати. Реагуйте на зворотній зв’язок користувачів та аналізуйте моніторинг, щоб постійно покращувати якість та продуктивність.Не забувайте про план аварійного відновлення, який визначає чіткі дії у разі виникнення серйозних проблем (таких як відмова сервера чи інші аварійні ситуації).

Висновки

Створення ідеального вебсайту — це комбінація багатьох аспектів, що дозволяють створити вебсайт, який не тільки вражає зовнішнім виглядом, але й забезпечує користувачам цінний досвід.

Розуміння потреб цільової аудиторії, оптимізація для пошукових систем, ефективний дизайн та функціональність, а також використання передових технологій справді відіграють важливу роль, але процес створення вебсайту не закінчується з релізом — він є безперервним. Постійне вдосконалення, адаптація до змін та слухання зворотного зв’язку користувачів є ключовими для забезпечення успіху вашого вебпроєкту в довгостроковій перспективі.

Розробка (а надалі й підтримка) вимагає великої уваги до деталей, співпраці між різними командами, а також готовності до неперервного удосконалення.

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному7
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Золоті слова:

Цінність й унікальність змусять відвідувачів повертатися на ваш сайт.

Якщо контент унікальний, то до лампочки дизайн і SEO.

Google Analytics безумовно потужна штука, але за багато років я так і не зміг до неї звикнути. Раніше була ідеальна альтернатива — аналітика від liveinternet, але зараз по зрозумілим причинам вона відпала. Ще є histats, він дуже виграє за рахунок простоти та безкоштовності, але має свої проблеми — не повна аналітика та дивні баги. Порекомендуйте пліз ще якусь безкоштовну альтернативу, яка б не мала жодних обмежень по трафіку (десятки-сотні мільйонів переглядів на місяць).

А хто тут в штати зібрався?

Підписатись на коментарі