Що робити: затримання коштів у банку-кореспонденті

Нещодавно зіштовхнувся з такою ситуацією. Хочу поділитися своїм позитивним досвідом пошуку зниклих коштів у Приватбанку, можливо він стане у нагоді шановним колегам розробникам.

Як зазвичай, ніщо не сигналізувало про якісь негаразди. Маршрут грошей Upwork -> bank-correspondent (JP Morgan) -> Privatbank працював ідеально вже майже десять років. Платіж з біржі заходив на доларовий рахунок ФОП протягом доби-двох.

І так, у складних для України 2022-2023, біржа йшла назустріч фрілансерам та робила все можливе, щоб ми в Україні своєчасно отримували наши чесно відпрацьовані кошти. Але зненацька, звичайна операція по виводу коштів з Upwork до Приватбанку через його штатного банка-кореспондента JP Morgan дещо затягнулася.

Платіж був замовлений 06 жовтня (п’ятниця). Звісно я розумів, що на вихідних ніхто не буде їм займатися, — тому очікував отримання платіжу на свій валютний рахунок ФОП десь у вівторок (протягом 2-3 робочих днів, це за регламентом). Але пройшло вже п’ять днів й грошей я не побачив. Здається, щось пішло не так...

Щоб знайти правду, потрібно копати одночасно з двох боків — звернутися до служби підтримки біржі та служби підтримки банку (де ФОП рахунок відкритий) з зверненням про затримку переводу грошей.

З боку біржі Апворк підтримка була достатньо вагомою, — мені відкрили тікет де розписали вичерпну інформацію про можливі причини затримки обробки з боку ланцюжка банк-кореспондент та мій банк, та завірили, що з біржі кошти однозначно вийшли. При тому виразили готовність підтримки пошуку кошів як можно швидше. ASAP. Ок, дякую.

З боку Приватбанку було трішечки «веселіше». Через веб-клієнт «Приват24 для бізнесу» я написав до чату топік про мою проблему та отримав від якогось чергового оператора відповідь, що так, вони можуть створити запит на пошук коштів до банку-кореспонденту, але це мені буде коштувати 85 доларів. «Вау, як клієнто-орієнтовано», — подумав я та перепитав:
— А ось якщо я сплачу ці гроші, але банк-кореспондент відповість, що він нічого не знає про гроші та не розуміє, що тут коїться, — то я залишусь без свого переводу та ще й без 85 доларів?
— Так, — відповів досвідчений оператор чату, — таке можливо.
- Дякую, дуже дякую, — сказав я всім знайомим хрипкуватим голосом та пішов страждати від життя нашого бентежного... Це було 11 жовтня.

Якщо ви колись стикалися з онлайн-підтримкою саме у чаті «Приват24 для бізнесу», — то, можливо, ви побачили, як неймовірно швидко і якісно працює підтримка першого рівня: «Так! Ваше питання зрозуміле! Зараз я вас з’єднаю з профільним спеціалістом!» — «(пауза у чаті)» — «До розмови приєднався фахівець ХХХ» . Але ж потім те, що ций фахівець вам розпише, — може не бути вдалим рішенням. Приклад вище ви бачили, й в мене були раніше деякі випадки, коли саме профільний спеціаліст чату, іноді у якості рішення конкретної проблеми розказував якусь малоефективну дурню. Рідко, але було.

Тому я подзвонив на 3700. Так сталося, що мені ще до війни фактично нав’язали обслуговування у пакеті «ВІП-клієнт» через мої достатньо скромні обороти за ФОП рахунком, тому через дзвінок на цей сервісний номер мене завжди чекала чарівна музика ельфів та голоси з ласкавим відтінком — «Чим вам допомогти, Іване Юрійовичу?..» що й сталося зараз. Далі я пояснив, що маю проблему з платежами ЗЕД й десь через півхвилини мав дуже конструктивну розмову з спеціалістом по профілю ЗЕД платежів, який мені все детально розтлумачив.

Отже, банк-кореспондент, який має приймати наші фрілансерські платежі по всьому світу, — має деяку особливість. В нього всі рахунки є транзитними. Це означає, що якщо туди якісь кошти зайшли — то вони мають звідти піти. Банк-кореспондент не може скирдувати кошти клієнтів на якомусь накопичувальному рахунку (а потім в ліс піти), це йому заборонено. Банк-кореспондент має до 30 робочих днів, щоб обробити транзакцію та відправити кошти туди, де їх чекають, — чи повернути. Якщо він це не зробить — то до нього будуть застосовані немалі штрафи та всесвітня ганьба, тому наші гроші там ніколи не зникнуть. Зазвичай обробка коштів їде в автоматичному режимі, але може статися ситуація, коли трансфер коштів блокується для уточнення деталей щодо платежу з боку банку. Таке уточнення може тривати до 20 робочих днів. Але, якщо цей платіж чомусь буде визнано помилковим, то він обов’язково повернеться відправнику, у моєму випадку — на біржу Апворк.

Що робити нам, чесним фрілансерам у такому кейсі? План:

  1. Звернутися до біржі, щоб отримати так звану Swift Specification (Receipt) для цього конкретного переказу з біржі до банку-кореспонденту. Обробка такого запиту займає у біржі 1-2 робочих дні, після чого ви отримуєте текстовий файл з технічними деталями банківського переказу.
  2. В інтерфейсі аплікації «Приват24 для бізнесу» оберіть розділ ЗЕД та перейдіть у вкладку додавання документів. Там вам потрібно додати цей текстовий файл (попередньо перегнавши його у формат .pdf, таке життя) як новий ЗЕД договір за номером ХХХ.
  3. Знов додзвонитись на 3700, запросити підключити ВІП (чи будь-яку) підтримку по лінії платежів ЗЕД, ще раз описати ситуацію та попросити створити заявку на пошук платежу до банку-кореспонденту на базі Свіфт специфікації, що додана як валютний договір за номером ХХХ.
  4. Чекати позитивного результату.

У моєму випадку гроші зайшли на мій валютний рахунок ФОП на третій день після повторного звернення до Приватбанку з наданням отриманої з біржі Свіфт специфікації. Кошти я отримав 18 жовтня.

PS: ті 85 доларів за запит я не заплатив ))) Може, тому що я таки реально є ВІП клієнт для банку?.. Ну ОК )))

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Так, знайома ситуацiя, з деяких пip, практично кожен раз затримка вiд 3-10 робочих днiв. останнiй чекаю вже 15 днiв. Укрсиббанк також завiряє, що затримка з вини банку кореспондента. Спецiaльно запит в Upwork не робила, бачу що вже пора

Я вам скажу, колего, що ця вся історія пройшла на доволі високому рівні підтримки з усіх боків.
Так, послуга розшуку платна, це придумав не Приват, це, я так розумію, фіча SWIFT. Раніше було $50, подорожчало.
Мені у подібній ситуації було важче. Відправник ані пальцем не поворушив щоб допомогти розібратися. А з боку отримувача це робити набагато важче. Офіційна підтримка місцевого банку розводила руками і довелося підключати інсайд щоб розібратися що там сталося.

Чи стається таке і з сепа також? чи тільки свіфт?

наскільки я зрозумів, це якась локальна ситуація саме у банку-кореспонденту незалежно від механізму трансферу

Теоретично може таке статися. Але, оскільки у СЕП немає банка-кореспондента (його роль виконує безпосередньо НБУ для усіх міжбанківських розрахунків всередині країни), то ймовірність значно нижча.

Підписатись на коментарі