«Примітивність» AI-сервісів: проблема чи можливість

Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | AI!

Більше половини всього ринку електронної комерції — це продажі через маркетплейси. Тільки на Амазоні зареєстровано 9.7 мільйонів продавців. Добре б продати їм якусь свою платформу ;-) Наприклад, таку, як у цього стартапу! Ринок цей настільки великий, що ідею цю можна скопіювати — і все одно знайти достатньо клієнтів, щоб пристойно заробити.

Нещодавно робив аналітику проєкту Aimerce який допомагає продавцям на маркетплейсі Amazon швидко і просто створювати окремі красиві сайти, на яких вони можуть продавати свої товари. За «швидко, просто і красиво», природно, відповідає ШІ 😉

Платформа працює поки що в режимі бета-тестування, і можна додатися тільки в список очікування на підключення до неї. Попри це, стартап зараз підняв 5.17 мільйонів доларів інвестицій поверх невеликого передпосівного раунду, який він залучив у травні.

Сам сайт і сторінки товарів створюються повністю автоматично. Для цього продавцю достатньо повідомити платформі адресу будь-якої сторінки з товаром і натиснути на кнопку «Створити».

Після цього ШІ-машинка Aimerce витягне з маркетплейса Amazon інформацію про продавця, про всі його товари з картинками, описами та цінами — і згенерує сайт з найбільш підходящим для цього продавця і його товарів дизайном.

Створений сайт не буде простим набором статичних сторінок. Це буде повнофункціональний сайт з базою товарів, прийомом оплати та системою управління отриманими замовленнями.

Якщо автоматично створений дизайн припаде продавцю не до смаку, він може попросити АІ-машинку перегенерувати сайт, давши їй більш загальні або більш конкретні вказівки — зробити більш барвистим або більш суворим, «погратися зі шрифтами», ну і все інше, що зазвичай просять у дизайнерів сайтів. На відміну від живих дизайнерів, ШІ-машинка виконуватиме всі ці прохання беззаперечно і миттєво 😉

Базою товарів продавець може тепер керувати на створеному сайті — додаючи, видаляючи та редагуючи каталог своїх товарів. При цьому ШІ-машинка може сама розкидати знову додані товари по каталогу і генерувати їхні описи. Тут напевно має бути ще модуль синхронізації оновленого каталогу з маркетплейсом Amazon.


АІ-машинка платформи вміє генерувати не лише описи товарів, а й будь-які маркетингові тексти — слогани, філософію бренду, тексти для реклам і розсилок, описи акцій, що продають тощо.

Сторінки товарів ШІ-машинка створює вже підготовленими для пошукової оптимізації. До того ж вона автоматично перекладатиме їх іншими мовами, щоб забезпечувати продавцеві глобальні продажі.

Платформа запам’ятовує всю інформацію про переходи на сайт і здійснені покупки, щоб продовжувати оптимізувати створений сайт. Для цього стартап зараз навчає спеціального ШІ-помічника, який займатиметься поліпшенням залученості відвідувачів і конверсій у покупки.

Картинки товарів при цьому можна редагувати вручну або в автоматичному режимі за допомогою вбудованого в платформу АІ-редактора, який вміє видаляти та замінювати фони на фотографіях, а також робити зображення товарів більш привабливими.

Що цікавого?

У принципі ніщо не заважає використовувати подібну технологію для створення сайтів будь-яких інтернет-продавців. Але Aimerce вирішив зробити нішевий продукт саме для продавців на маркетплейсі Amazon.

Це може здатися зайвим обмеженням, але це хороший маркетинговий хід. Бо продавці на Amazon більше довірятимуть продукту, створеному спеціально для них, ніж універсальній платформі для створення сайтів.

До того ж стає одразу зрозуміло де і як стартапу шукати своїх клієнтів — усіх їх видно на Amazon, і тому з усіма ними можна простими способами зв’язуватися і пропонувати їм свою платформу.

При цьому потенційний ринок величезний. Загалом на маркетплейсі Amazon зареєстровано 9.7 мільйонів продавців, 1.9 мільйонів з яких вважаються активними. На найближчі роки стартапу цієї кількості цілком вистачить для навіть швидкого зростання.

Та ще й кожен божий день на маркетплейсі Amazon додається близько 1 тисячі нових продавців. 1 тисяча нових потенційних клієнтів щодня, яких зрозуміло як знаходити, і чим зачіпати — це дуже круто!

60% продавців на Amazon не перепродують чужі товари, а продають товари під власним брендом. Це означає, що їм явно не завадить наявність сайту з описом бренду і каталогом товарів. Адже, почавши продавати свої товари на маркетплейсі, вони напевно захочуть продавати їх десь іще, зокрема й безпосередньо знайденим в інтернеті покупцям.



Так воно і відбувається. 73% амазонівських продавців продають свої товари не тільки на маркетплейсі Amazon. Але для цього їм потрібне одне «джерело правди» — центральний сайт бренду з каталогом товарів, який якраз і допомагає створювати Aimerce.

Хтось із досвідчених продавців, звісно, може сказати, що Aimerce вміє створювати доволі примітивні сайти, що їх можна зробити набагато крутішими з погляду технологій і дизайну, якщо звернутися до фахівців.




Однак фішка в тому, що переважна кількість продавців на Amazon — самі доволі примітивні 😉 Адже всього лише 10% цих продавців примудряється продавати товарів більш ніж на 100 тисяч доларів на рік. Причому кількість продавців, які вміють продавати більше, різко падає в міру збільшення обсягів — що добре видно на картинці.

Таким чином, 90% продавців продає мало або дуже мало. Та ще й 1 тисяча новачків, що з’являються на маркетплейсі щодня. Як мінімум це означає, що 90% продавців не заробляють достатньо грошей, щоб мати можливість звертатися до фахівців високого рівня. Ну а як максимум — з таким незначним власним досвідом і обсягами продажів їм зможуть допомогти навіть «примітивні» поліпшення 😉

Куди бігти?

Взагалі «примітивність» платформ — це велика проблема. Ні, це проблема не платформ 😉 Проблема в тому, що експерти вважають багато ШІ-платформ, які з’являються зараз, примітивними — причому навіть цілком заслужено.




Приміром, нещодавно в нашому чаті експерт зі створення відеороликів написав про платформу Oxolo, яку я днями оглядав, що у неї «якість монтажу та пакування загалом невисока», і що він «із 20-річним досвідом роботи з комп’ютерною графікою і моушн-дизайном» міг би зробити набагато краще. Не сперечаюся!

Але повторю ще раз, що в будь-якій галузі 90% людей завжди перебуває на такому низькому рівні, що їм допоможуть навіть примітивні рішення.

Наприклад, 90% продажників — погані продажники. А керівники відділів продажів воліють витрачати час і сили на навчання хороших продажників. Однак, якщо почати допомагати поганим продажникам — вони хоч і не стають чудовими продажниками, але їхня результативність зростає в 3 рази! Адже зростання з нуля завжди найшвидше і найбільше. І це принципово змінює загальний обсяг продажів відділу, тому що більшість продажників перестає бути поганими, ставши середніми.

Саме таким шляхом пішов стартап Siro, про який я писав кілька днів тому — створивши ШІ-помічника для навчання продажників, чия головна мета — допомогти всім продажникам. А враховуючи, що 90% продажників погані — допомогти саме поганим продажникам 😉

Згаданий вище Oxolo допомагає створювати відеоролики продавцям, які вміють створювати тільки зовсім погані ролики — на тлі яких ролики Oxolo виглядають цілком пристойними. Хоча з експертного погляду вони, як і раніше, залишаться поганими за принципом «у сортах гівна не розбираюся» 😉

Тому головний висновок у тому, що ШІ-платформи насамперед потрібні там, де вони допомагають поганим фахівцям виконувати свої завдання хоча б більш-менш пристойно-тому, що це наймасовіша аудиторія. А не там, де вони допомагають зробити хороше ще кращим тому, що тих, хто вміє робити добре, занадто мало.

Картинка вище взята зі ще одного нещодавнього огляду про стартап Basis, який зробив АІ-помічника для фахівців бухгалтерських фірм. Проблема в тому, що на цьому ринку спостерігається масовий відхід досвідчених фахівців, але кількість роботи не зменшується — а АІ-помічник може взяти на себе рутинну роботу і допомогти новачкам працювати хоча б на середньому рівні.

Тож головний і загальний напрямок руху — створення АІ-платформ, що допомагають поганим фахівцям у якійсь галузі виконувати свою роботу хоча б трохи краще. Але не докладаючи для цього більше зусиль! 😉 Це принципова вимога.

Через те, що поганих фахівців у будь-якій галузі завжди набагато більше, ці платформи мають шанс стати масовими. А оскільки ці платформи можуть бути «примітивними» — створювати їх набагато швидше і простіше, ніж «платформи для розумних».

Отже, питання на мільйон — для якої аудиторії поганих спеціалістів ви можете створити примітивну платформу, що допоможе їм робити свою роботу хоча б трохи краще, але точно швидше і з меншою кількістю зусиль?

Тут пишу про стартапи з цікавими бізнес-моделями.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

недавно лично слушал дядек, которые занимаются инвестициями в ИИ на уровне сотен миллионов и они с тобой полностью согласны — ллм и другие генерационные модели уже делают то что от них ожидают — и теперь следующие успешные стартапы ожидаются там, где смогут улучшить интеграцию и интерфейсы к этим моделям для клиентов и пользователей. на примере ллм — пока не будет следующего прорыва после трансформеров — ллм уровня жпт 4 достаточна (а иногда и более малые модели для узких доменов) и вопрос стоит в их интеграции и решении проблем пользователей этими моделями.

Підписатись на коментарі