Де брати мотивацію працювати, якщо нічого не хочеться?
Мотивація є ключовим елементом будь-якої професійної діяльності, однак нам не завжди вдається зберігати високий рівень мотивації протягом дня, тижня і тим більше ніж місяць.
Я, Ксенія Семенченко, HR People Partner в ALLSTARSIT та гештальт-психолог, ділюсь думками, чому нам не завжди вистачає мотивації рухатися до своїх професійних цілей, як цьому запобігти та яким чином якісна співпраця з HR менеджером може ефективно вплинути на ваші професійні досягнення.
Мотивація — це про бажання, а бажання викликає певну напругу; коли тривалий час ми не отримуємо бажаного, ми починаємо злитися та втомлюватися. Варто розуміти, що рутинні обов’язки — складова кожної роботи. Якою б улюбленою справою ми не займались, завжди буде рутина, яку треба виконувати. Саме на цьому моменті мотивація знижується, бо це нудно, нецікаво, довго.
Рутина і втома — основні чинники, які впливають на нашу мотивацію. Тут допоможе дисципліна і розуміння, що чим би ви не займались, у будь-якій справі існує рутина, яку варто сприймати як частину процесу на шляху до результату.
«Робіть перерви в роботі. Шукайте новий сенс в тому, що ви робите»
Дієва техніка для підвищення мотивації — це усвідомлення того, що ви робите це виключно для себе. У пострадянському суспільстві існує закореніла фраза «працювати на дядю» — і звідси ставлення до роботи викривлене — ніби вона виконується для когось. Але насправді, де б ви не працювали, ви робите це виключно для себе. Бо ви працюєте на своє резюме, розвиваєте власні навички, вкладаєте час у свій професіоналізм, ставитеся до своєї роботи як до власного бізнесу.
Також варто зауважити, що розмова з вашим HR менеджером може стати хорошим бустом професійного росту та розвитку. Недарма в описі вакансії на позицію HR фахівця часто можна зустріти пункт про наявність психологічної освіти. Ваш HR менеджер бачить і розуміє більше, ніж може здаватись, на перший погляд.
У HR менеджера є інформація щодо новин в компанії, планів, чим цікавляться співробітники, тому є можливість впливати на формування L&D програми та залучати працівників. До того ж він володіє інформацією щодо статусу теперішніх та потенційних проєктів, затребуваних технологій та може поділитися цією інформацією з вами. Тому аби stay up to day, важливо комунікувати з вашим HR менеджером.
Розмова з HR експертом може стати важливим кроком для професійного росту та розвитку з кількох причин. По-перше, HR менеджер може надати вам інформацію щодо можливостей для навчання, тренінгів та розвитку навичок, які можуть бути корисними у вашій кар’єрі. По-друге, ця розмова може допомогти визначити ваші кар’єрні цілі та шляхи їх досягнення. Нарешті, вона може допомогти розв’язати питання стосовно вашого розвитку в компанії, що сприяє зміцненню вашого професійного статусу.
Також з HR варто проговорити певні моменти, які надалі можуть позитивно повпливати на ваш професійний ріст та розвиток:
- Професійні цілі: Розкажіть про свої довгострокові та короткострокові цілі, щоб HR зрозумів план вашого розвитку. Бо за власний розвиток відповідаєте ви, а компанія і HR фахівець може цьому тільки посприяти, але ніяк не буде рухати вас, якщо ви при цьому завмерли на місці.
- Здоров’я та баланс: Обговоріть свій стан здоров’я та баланс між роботою та особистим життям, якщо це впливає на вашу продуктивність. Це той самий момент, коли не треба терпіти та тримати в собі. Корисно буде вголос проговорити все, що вас турбує. Так, ми на роботі, але ми люди в першу чергу.
- Навчання та розвиток: Поділіться своїми планами щодо навчання та розвитку навичок, які сприятимуть вашій кар’єрі. Або можливо ви б хотіли взяти участь в менторських програмах, або посприяти розвитку молодих спеціалістів. Шукайте нові сенси, нові можливості.
- Фідбек та удосконалення: Запитайте про відгук щодо вашої роботи та висловіть інтерес до можливостей вдосконалення. Запитайте відверто і ви отримаєте відповідь. На це здатні не всі, інколи реально слухати критику боляче. Але так ви показуєте свою готовність будувати довготривалі стосунки з компанією, а в стосунках найважливіше — комунікація.
- Співпраця та комунікація: Розгляньте ваші взаємодії з командою та можливості для зміцнення комунікаційних навичок. У кожної команди є свої плюси й мінуси. Можливо, все й одразу змінити не вийде, але буде усвідомлення, що відбувається та чи є динаміка.
- Кар’єрні амбіції: Обговоріть свої кар’єрні амбіції та можливості для їх реалізації в межах компанії.
Зберігайте ці рекомендації у своєму багажі й не бійтеся відкриватися — це ваша можливість побудувати взаєморозуміння та побудувати ваш кар’єрний шлях.
30 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів