Метавсесвіт як інструмент. Карʼєрна Мета Хата від Projector Institute
Привіт! На зв’язку Projector Institute і я — Таїсія Мельник, контент-менеджерка в Projector. Поділюсь досвідом, як ми організували кар’єрний ярмарок для наших випускників на 300+ учасників у метавсесвіті, з якими труднощами зіштовхнулися та які уроки отримали.
За вісім років ми випустили понад 15 000 студентів — та просто випустити для нас замало. Ми почали будувати спільноту наших alumni, де вони знайомитимуться між собою, створюватимуть круті проєкти та обмінюватимуться досвідом. Лише у перший день запуску спільноти на клич на пошті відгукнулися майже 500 випускників. Сьогодні маємо понад 1600 активних учасників.
Чому метавсесвіт
Об’єднати випускників в одному чаті не достатньо для того, щоб збудувати міцну спільноту. Потрібно також створити новий спільний досвід учасників та надати додаткові можливості. Метою кар’єрного ярмарку було допомогти випускникам ближче познайомитися з роботодавцями та бути в курсі нових трендів на ринку.
Прикладом в організації подібних заходів стали університети Ліги Плюща. Однак більшість їхніх активностей відбувається офлайн, а ми — онлайн-інститут.
Задачу також ускладнювало те, що лише 47% випускників перебувають у Києві. За кордоном живуть майже 20%, а решта — розкидані різними регіонах України. «У мене взагалі немає вибору відвідувати захід онлайн чи офлайн, адже я не в Україні», — говорить випускниця курсу UX Design Beginning Тетяна Потійко.
Офлайн-івент як варіант точно відпадав. А в Zoom важче створити атмосферу для творчого та професійного обміну. «Нам потрібно було перенести офлайновий досвід в онлайн. У мене виникла ідея зробити це у метавсесвіті, адже фактично це і є модель офлайну в онлайні», — ділиться думками продакт-менеджер Сергій Семенов.
Метавсесвіт очолив технологічні тренди на піку пандемії. Концерт Тревіса Скотта в онлайн-грі Fortnite в 2020 відвідали 12 млн людей. З того часу цікавість до метавсесвіту знижувалась з кожним роком, і вже в
Падіння інтересу до метавсесвіту нас не лякало. «Ми використовували метавсесвіт просто як інструмент для досягнення цілі, а не через популярність самого явища», — говорить Сергій.
Як організувати івент у метавсесвіті на 300+ відвідувачів? Яких помилок припустилися та як цього уникнути в майбутньому?
Концепція Кар’єрної Мета Хати
Наш задум — кар’єрний івент у метавсесвіті, де випускники могли б відвідати презентації від роботодавців, послухати лекції та поспілкуватися.
Перший трек — технічний. Ми шукали платформу, яка не «ляже» від великої кількості учасників. Розглядали кілька варіантів, але остаточний вибір впав на американський стартап Spatial. На його рахунку — понад $47 млн інвестицій, а серед партнерів стартапу — Samsung та Vogue.
Іменитість була не основною причиною вибору. Фактично ця платформа — хостинг багатьох локацій, які можна повʼязувати між собою порталами. На одній локації може перебувати до 50 осіб, але опісля досягнення цього значення створюється її абсолютний клон, і люди потрапляють туди. Це дещо ускладнювало модерацію, але на такі жертви потрібно йти для збільшення інклюзивності та оптимізації навантаження. Хоч і так в окремих користувачів були коментарі щодо нагрівання їхніх пристроїв під час довгого онлайну.
Крім того, Spatial має шаблони для розробки власного світу, дозволяє створювати та завантажувати аватари, дає можливість налаштовувати ігрофікацію, скажімо: проводити квести та отримувати нагороди на платформі. Spatial має підписку вартістю $25 за базовий спейс. Послуги 3D-художника для кастомізації простору обійшлися в кілька тисяч доларів.
Розробка простору зайняла майже два місяці і проходила в три етапи. Спочатку ми проводили спільні брейншторм-сесії, після яких підрядник підготував референси та загальне бачення. Другим кроком було створення 3D-моделі простору, щоб зрозуміти масштаби та просторове втілення. І наостанок уже проводилась деталізація, робота зі світлом та оптимізація текстур.
Паралельно з розробкою метасвіту для івенту, креативна команда працювала над концепцією. На брейнштормі команда вигадала майже десять можливих назв івенту. Врешті зупинилися на «Кар’єрній Мета Хаті».
Самі комунікації також були викликом — потрібно було максимально зрозуміло розповісти потенційним учасника суть івенту. «У розробці повідомлень ми могли дозволити собі більше неформального й дружнього тону», — розповідає копірайтерка Олена Ігнатенко.
Комунікація про подію доповнювалася дизайном, який підкреслював фішку івенту. Задачею було зацікавити учасників, водночас не розкривши інтриги, як саме виглядатиме сама локація. «Оскільки все мало відбуватися в метавсесвіті, то ми використали властиві йому елементи на кшталт аватарів та пікселів. Коли учасники прийшли на локацію, то пазл склався. Ми шифрували нашу локацію на тлі віжуалів», — говорить дизайнер Даниїл Геращенко.
Паралельно менеджери з партнерств займалися пошуком роботодавців, що були б зацікавлені розповісти про свою компанію у метавсесвіті. Вони розділили компанії за напрямами вакансій: дизайн інтерфейсів, менеджмент, маркетинг, креатив та розробка. Лонгліст складався з півсотні компаній.
З більшістю компаній менеджери вже мали теплі контакти, адже на кожному нашому курсі студенти роблять проєкт для реального замовника. Приміром SKELAR — замовник на Motion Design, Helsi був замовником на Product Design, Cambridge UA — Building Customer Support.
Наскільки легко компанії погоджувалися прийти на кар’єрний івент у метавсесвіті? «По-перше, нам складно було відповісти на всі питання компаній, адже ми самі ще не мали досвіду організації у метавсесвіті. По-друге, на нашому ринку лише розвивається культура, коли роботодавець наймає стажера, щоб самостійно його навчити», — говорить менеджерка Альона Кухарська.
Спершу команда шукала компанії, відштовхуючись лише від вакансій. Такий варіант не спрацював. Тому почали активніше писати великим компаніям. «Якщо в компанії є класний бренд роботодавця, то вона з радістю прийде на такий івент, щоб розказати про себе», — пояснює причину B2B менеджер Юра Остапенко.
У фінальний список увійшли 20 роботодавців разом з Projector, який також не пропустив можливість розповісти про себе у метавсесвіті.
Також ми вирішили додати до івенту трохи освіти (Продж був би не Проджем, якби не зробив це). Івент-менеджерка Світлана Чередниченко займалася організацією лекцій, які були б цікаві слухачам з різним досвідом. Лекторіум мала закрити панельна дискусія роботодавців про стан ринку праці.
«Організувати зону лекторію — це фактично зробити онлайн-конференцію. Адже п’ять лекцій та панельна дискусія — це досить об’ємна робота, яка займає багато часу. Потрібно було прокомунікувати з кожним спікером, затвердити теми, зробити тестові дзвінки у метавсесвіті», — розповідає Світлана.
Як відбувався сам івент
Момент X відбувся 30 вересня об 11:00, коли перші учасники заходили в метавсесвіт. Вони створювали власного аватара та вивчали простір: бігали, стрибали, телепортувалися між кімнатами різних компаній, ходили на виставку робіт студентів, слухали лекції в амфітеатрі.
«На кожен спейс команда продакшену мала до чотирьох комп’ютерів. Якби кількість відвідувачів однієї кімнати перейшла за пів сотні, то автоматично створився б дублікат, куди потрібно було також транслювати картинку», — розповідає Клим Совенко із продакшн команди.
Серед роботодавців були компанії — Netpeak Group, Reface, EPAM, banda.agency, Cambrige UA, ПриватБанк, Helsi, Universe, appflame, OBRIO, Qubstudio, Readdle, Hexagon, SKELAR, Spendbase, Solidgate, AMO, Headway, 24PLAY, Projector.
Майже всі компанії самостійно розробляли дизайн своїх просторів. У просторі EPAM на дивані сиділи кішки, вхід до Hexagon сторожив собака, а в banda.agency на локації був кінь. Водночас ми запропонували компаніям підтримку з оформленням простору за потреби. Приміром, ми допомогли компанії AMO. «За освітою я дизайнер інтер’єрів, тому мені довелося згадувати все, адже у метавсесвіті, як і в реальному житті, не можна розставляти меблі, де заманеться», — розповідає дизайнер Даниїл.
Учасники івенту приходили в кімнати компаній, де вони показували презентацію та розповідали про себе. Дехто доповнював це квізами та розіграшами, а також робили резюме та портфоліо ревʼю. Крім того, компанії розміщували інтерактивні стенди, з яких можна було потрапити на їхній сайт або переглянути інформацію про продукти.
Ми не ставили перед компаніями конкретних вимог щодо активностей, тому увагу отримували ті, хто максимально цікаво організував свій простір та взаємодію. «У майбутньому потрібно сформувати для компаній гайдлайни. Адже основна проблема — це брак інтерактиву на певних локаціях. Деякі компанії не скористалися перевагами метавсесвіту», — говорить Сергій. Урок на майбутнє: давати компаніям більше інформації, як можна використати переваги метавсесвіту.
Загалом ми видихнули за годину після старту. «На той момент ми вже були задоволені результатом, адже найризикованіший момент був на початку: чи зможуть зайти учасники, чи буде добре працювати спейс під великим навантаженням, тощо. Було багато речей, які ми не могли спрогнозувати», — говорить Владислав Газда, менеджер спільноти Projector.
Подія тривала майже сім годин. Частина учасників мала технічні проблеми на своїй стороні — їхні ноутбуки нагрівалися, або ж учасників викидало з події. «Я передбачав, що може бути ризик з порогом входу. Через це міг просісти онлайн, і простори б пустували, — говорить Сергій. — Коли відбулися перші презентації компаній, я зрозумів, що проблема є, але вона не настільки глобальна, як я боявся».
Основне рішення для підвищення активності — пошук нових способів залучення учасників. Ми бачимо, що проблеми на сьогодні вже не стільки технічні, адже платформи достатньо оптимізовані та мають низький поріг входу. Натомість на майбутнє нам треба вчитись модерувати події в метаверсі, адже вони потребують інших підходів, ніж офлайн-події і інші формати онлайну.
Учасники знову заходили на івент або ж підключалися з кількох пристроїв, щоб зменшити навантаження. Тому на загальне враження це, здається, не вплинуло. «Я не шукала нову роботу, але хотілося бути в курсі, чого зараз хочуть роботодавці, — говорить випускниця Тетяна. — Мені дуже сподобався простір, активності, лекції. Було враження ніби це офлайн».
Випускниця курсу Product Design Єлизавета Лебедєва скористалася можливістю забронювати слот для співбесіди з рекрутерами AMO. Уже після івенту вона поспілкувалася з компанією та відправила тестове завдання. «Мені було цікаво поглянути на ринок роботодавців в один день та порівняти їхні цінності. Я отримала чимало цікавої інформації від компаній і, сподіваюся, продовжу співпрацю з AMO», — говорить вона.
А що далі
На Кар’єрну Мета Хату точно очікує продовження. «Цього разу нам важко було працювати з великою кількістю невідомих, але ми точно будемо продовжувати цю історію, адже це гарний інструмент, який закриває наші потреби: охоплює широке число людей, є інтерактивним і цікавим», — говорить Влад.
Є і більш амбітні ідеї. «Наприклад, розробити у метавсесвіті цифровий кампус для інституту. Ми надихнулися цим досвідом, тому точно спробуємо зробити ще щось», — підсумовує Сергій.
6 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів