Як використовувати ШІ при розробці брендів

Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | AI!

Привіт! Мене звати Паша Карелін, я дизайнер у креативній студії twid. Сьогодні я хочу поговорити про використання штучного інтелекту у повсякденній роботі.

У новій ері брендування технології відіграють ключову роль. Інструментів є безмежна кількість, як і способів їх комбінацій. Я розкажу вам про те, як впровадити інновації у реальні кейси на 7 різних прикладах.

Вступ до нової ери брендування

Ми вступаємо у нову еру брендування, де технології відіграють ключову роль у формуванні ідентичності бренду. Це вимагає від нас глибокого розуміння того, як сучасні технології, такі як штучний інтелект (ШІ), роботизація та автоматизація, впливають на взаємодію споживачів з продуктом. Ми повинні прийняти той факт, що цифровий світ еволюціонує з неймовірною швидкістю, і важливо не просто йти в ногу з цими змінами, а й активно їх формувати.

Ви здивуєтесь, наскільки гнучкою може виявитись давно зрозуміла система, в якій існує умовний бренд і його необхідно зробити не тільки конкретним, а й виразним. Зараз і надалі ми говоримо саме про дизайн-систему — комплексний підхід, який включає в себе роботу з графікою, вебом, медіа, детальний гайдлайн та рекомендації щодо подальшої імплементації дизайну в життя.

Щоб досягти результатів на новій технолонічній арені, потрібно зосередитися на вивченні та розробці інтегрованих рішень, які включають роботу з даними, машинним навчанням та інтерактивним дизайном. Це означає створення комплексних дизайн-систем, які включають не тільки традиційні аспекти, але й впровадження передових (іноді експериментальних) технологій для створення більш персоналізованих та динамічних брендових взаємодій.

Інтеграція штучного інтелекту у процес створення бренду

Зараз вже майже ніхто не здивується використанню ШІ у своїх роботах. Інструментів купа, способів для їх комбінацій теж. Різниця лише в тому, наскільки вдало вдасться оперувати усім цим нескінченним списком, збереженим у закладки серед підозрілих посилань.

Наприклад, Google Analytics використовують ШІ для прогнозування поведінки клієнтів на сайтах. Dialogflow (теж від Google) допомагають у створенні чат-ботів на основі ШІ. Influ2 за допомогою сучасних технологій автоматизовують маркетингові кампанії та роблять таргетовану рекламу максимально персоналізованою для кращого цільового результату. Speech-to-Text та Natural Language API зможуть перетворити голос у текст для більш точного розпізнавання сигналів, які подає умовний користувач сервісу. Прикладів — безліч. Придивіться уважніше до сервісів, якими ви користуєтеся щодня. ТікТок не просто так показує вам найбільш релевантні відео. Це все — машинне навчання.

Коли ми говоримо саме про брендинг, то варто завжди тримати в голові те, що між готовим гайдлайном дизайн-системи та реальним його використанням часто глибока прірва. Тут нам, як креаторам, важливо навчитися тримати баланс між гнучкістю та конкретністю. На щастя, поки що штучний інтелект працює доволі хаотично і кожного разу дає неочікуваний результат. Цю силу рандомності треба навчитись опанувати для того, щоб бачити у кожній генерації шлях до покращення. У цьому і є ключова різниця між звичайним інструментом і створеним на базі ШІ. Це експериментальна фіча, яка з кожним разом працює все краще і краще.

Опануйте основи, експериментуйте, аналізуйте, будьте відкриті до нових ідей та постійно навчайтесь. Це не мотиваційний спіч, а, по суті, вижимка рекомендацій по роботі з ШІ для більш органічної взаємодії з ним.

Як персоналізація рішень впливає на лояльність клієнтів?

Сучасні споживачі шукають в продукті більше ніж просто готовий інструмент. Питання навіть не у його візуальній складовій, а в особистому досвіді, який вони отримують, використовуючи блага конкретного бренду. Система повинна не тільки бути цілісною, а й відображати інтереси користувачів.

Адапивна дизайн-система, яка включає у себе сучасні інструменти допоможе зробити її не тільки більш гнучкою (що значить зручною), а і дозволить клієнту та бізнесу набагато швидше реагувати на зміни в уподобаннях користувачів. Win-win.

Для кожного брендингу можна знайти унікальне персоналізоване рішення. Інструменти можуть бути схожими, але робота з ними буде відрізнятися фундаментально, враховуючи специфіку бренду та підхід до дизайн-системи. Не забувайте, що перевага ШІ в тому, що результат зачасту хаотичний і ніколи не повторюється. Наша задача — скористатися інноваціями в цілях, корисних бренду та по-дружньому, своїми словами передати його характер та специфіку.

Таким чином персоналізація посилює прив’язаність до бренду. Споживач тепер не просто людина, що проходить повз, а користувач-дослідник, який розуміє систему на рівні відчуттів.

Як ми впроваджуємо інновації у реальні кейси?

Давайте тепер конкретно: як та для чого ми використовували інноваційні рішення при розробці брендів. Нехай реальні кейси розкажуть про нас. Розглянемо 7 різних підходів.

  1. Використання промптів для генерації зображень. Зараз це мастхев для пропрацювання дизайн-системи. Часто, визначившись з графічним підходом, невирішеною задачею залишається сама реалізація. Є безліч способів досягнення цієї цілі, але на даний момент немає більш зручного інструменту, ніж зв’язка Ідея → ChatGPT 4 → Topaz AI 2SDXL 1 fooocusAdobe Firefly. Будьте людиною, попросіть ChatGPT допомогти вам з формуванням промптів. Можете показати йому приклад та ввічливо уточнити, що ви хочете отримати на виході. Пограйтесь, поекспериментуйте. Ви, все-таки, теж дослідник. Опишіть промпти Fooocus, або Midjourney та чекайте на «It’s A Match!». Це в рази швидше та ефективніше, ніж шукати референси та брифувати купу людей.

  2. Генеративна історія. Вже не новий прийом, але все ще чудово демонструючий процес метаморфози та руху. Часто при вирішенні подібної задачі приходять до того, що створюють декілька варіацій знаку та пару віжуалів з генеративним шрифтом. Це не наш шлях. Найкращий смак генеративності саме в рандомності, а її можна налаштувати, отримуючи щоразу унікальний результат в межах заданої системи. Так ми робили з Zibra. Розробили логотип, який є комбінацією більш ніж 500 шрифтів, плавний перехід між якими нам допомогла створити саме нейромережа. Дизайн-система Zibra близька до магії. Але це магія коду. Відео тут — Zibra Identity.

  3. У поки що секретному Defence Tech проєкті для зображення техніки ми використовували ШІ для створення клоузапів в якості віжуалів. Це допомагає зменшити кількість команди, яка необхідна для розробки подібних зображень та в рази пришвидшити всі процеси, адже час сьогодні є одним з найважливіших ресурсів.

  4. Для стартапу holyheld, який дозволяє розраховуватись криптовалютою за домопогою картки, ми, озброївшись ідеєю перетину надсучасних технології та ASCII, розробили механіку створення подібної графіки за допомогою скриптів, яким потрібно лише дати з чим працювати. Один з них — це L3tt3rm4pp3r2, який полегшує роботу не тільки зі статикою, а і чудово працює з анімаціями.

  5. Cables — дуже зручний інструмент для вебу, який дозволяє власноруч змоделювати інтерактивний контент, редагувати його в режимі реального часу та шерити за посиланням. Це може бути корисно на будь-якому етапі — від епроучу для демонстрації ідеї та до реалізації, бо cables.gl дозволяє інтегрувати себе на сайт. Для зручності масштабування та самостійного користування графічним підходом для Solid Bash ми використали Figma. Звучить не так інновативно, але це дуже ефективно та легко для імплементації. Просто дайте шаблон та розкажіть, як з цим працювати. Інший інструмент — сам Embossing tool з Cables, де вам достатньо дати йому необхідне зображення, а решту зробить штучний інтелект.

  6. Брендоване 3D — це той елемент, який часто залишається незакритим гештальтом при пропрацюванні дизайн-системи. Звичайно, це не завжди важливо в рамках позиціонування. Але досвід показує, що рано чи пізно настане момент, коли для якогось носія знадобиться саме використання 3D. Тут мова скоріше не про технічне виконання чи гайд, а про те, щоб ця модель встала, як влита у поточну систему. Тут на допомогу теж приходять генеративні інструменти — Midjourney, Fooocus, Cables чи самостійне моделювання в Blender.

  7. Інколи буває так, що необхідний інструмент сам вас знаходить. Так було з Room8Group, де в результаті пошуків ми натрапили на відкритий для користування проєкт Quads. Він значно спрощує створення графіки, яка чітко метчиться з дизайн-підходом. Drag and drop any image into this window — так це працює.


Не варто забувати про вже буденні, але надзвичайно корисні інструменти від Adobe, що постійшо покращуються. Користуємося регулярно і вам рекомендуємо.

Почнемо з Generative Fill, без якої вже важко уявити роботу з редактором. Ця функція хоч і не має (поки що) настільки пропрацьованих можливостей генерації зображень, як Stable Diffusion XL, Fooocus, або той самий Midjourney, але мінорні та нескладні задачі вона виконує майже ідеально. Зображення не може вміститись у потрібне поле? Не проблема. Можна доростити фон. Зайве сміття на фотографії? Один клік і це зникає. Найприємніше у цьому те, що ніхто навіть не помітить різниці, якщо не провести розслідування та викрутити насиченість з рівнями. Та навіть у цьому випадку візуально все чисто. На щастя, Adobe не дозволить нікому використати цей інструмент у незаконних цілях. А ми і не збирались.


Покращене ротоскопіювання у After Effects. А якщо дуже просто — вирізання об’єктів на відео. Ще рік тому здавалось, що краще вже не буде, але не встигли ми звикнути до згаданого вище Generative Fill, як After Effects навчився розпізнавати об’єкти на відео таким чином, що навіть тонку волосся майже можна відділити від фону. Магія та й годі. Чекаємо ще на анонсований автоматичний трекінг об’єктів і нарешті відмовляємось від усіх сумнівних плагінів.

А от що буде, якщо поєднати, як мінімум, Generative Fill та Roto Brush вирішує тільки ваша фантазія.

Кожен з кейсів вище демонструє різницю в підході та те, як інновації можуть значно полегшити процеси та допомогти знайти персоналізоване рішення для ефективних брендів. Як тільки ви визначилися з підходом — час відправлятися на пошуки, а краще вже тримати в голові пару-трійку ресурсів, які з цим вам допоможуть.


Як технології перетворюють підхід до створення дизайн-системи

Говорячи про дизайн-систему, як термін, важливо розуміти, що змінюється не тільки візуальна та технічна складова. Еволюція брендингу, особливо в цифрову епоху, процес невідворотній, але ця еволюція, ледь не вперше зачіпає креативників, роблячи з них інженерів. Необхідно постійно тримати руку на пульсі свіжих оновлень у світі генеративних та просто сучасних інструментів. Бути першими, хто застосує OpenAI Assistant з бети ChatGPT-4 Turbo та вбудує його всередину у власний продукт, роблячи його недосяжним (на найближчі пару років). Необхідно звикнути до анонсів кремнієвої долини о 3 ночі за Київським часом та побільше бути зануреним у мистецтво коду.

В минулому часи, коли плюсом для дизайнера було розуміння роботи фронтенду для більш легкої комунікації з верстальником. Тепер всі ми — програмісти, які, хоч і з підказкою штучного інтелекту, але маємо та можемо змінювати процеси на краще. Звісно, починаючи з себе.

Головне — не боятися технологій

У промисловості давно настав момент, коли працівників замінили машини і це нормально. Зараз наша задача — опанувати нові технології та використати їх на власну користь, зробивши процес роботи неповторним та особливим у своїй унікальності. Водночас надихаюче і тривожно може уявлятися сучасний світ, у якому не можна не вивчати щось нове. Це постійний процес самопокращення задля підтримки тонусу індустрії.

Звучить абстрактно, але суть ясна — зараз, як ніколи, важливо бути на одній хвилі зі світом, який особливо стрімко розвивається в технологічному плані. Інакше ви ризикуєте випасти за борт.

Хорошого дня!

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі