Як оцінювати задоволеність та залученість працівників у команді?
Нещодавно відбувся захід HR CommunITy на тему «Оцінка задоволеності команди та її зв’язок з бізнес-показниками».
Спікеркою івенту стала представниця компанії ARTJOKER — Ольга Іванова, HRD.
У програмі заходу Ольга Іванова висвітлила список важливих тем для HR-спеціаліста:
- перелік трендів на 2024 рік згідно світової статистики;
- виклики, які очікують Україну в наступному році;
- оцінка задоволеності та залученості працівників у команді;
- статистика, яка підтверджує важливість HR-аналітики;
- показники для залученості працівників, які будуть корисні для вашого бізнеса.
Окрім цього, спікерка поділилась корисними порадами та досвідом із місця роботи, наголосила на важливих моментах і залучила аудиторію до обговорення.
Тому кожен з відвідувачів заходу мав змогу висловити свою думку на запитання Ольги, поділитися власним досвідом і просто поставити питання експертці.
Світові тренди на 2024 рік
- Брак талантів;
- Низька залученість працівників;
- Втрата довіри до Performance reviews;
- Економічний спад;
- Зниження загального рівня позитивного досвіду, ріст негативного досвіду;
- Ефект тихого звільнення та культура «метушні»;
- Нестабільна продуктивність працівників (від супер продуктивності до різкого спаду та апатії через підвищену тривожність);
- Повне прийняття DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging);
- Перевантаження керівників;
- Зниження зв’язку з корпоративною культурою (через віддалену роботу);
- Відсутність інтересу до змін
Цікаві факти про тренди
Виклики України з якими доведеться зіткнутись в новому році
Оцінка задоволеності команди та її зв’язок з бізнес-показниками
📌 «Навіщо?» — важливість HR аналітики та зв’язок з бізнес-показниками компанії
📌 «Як?» — методики оцінки задоволеності персоналу — які їх переваги та недоліки
📌 «А що далі?» — як використовувати результати оцінки
Далі Ольга навела приклад застосунків, які виконують такі функції як відстеження пульсу, підрахунку кроків і запитала аудиторію: «Навіщо це вам? Як ви далі використовуєте дані цих метрик, що обробляє цей застосунок?»
І на основі цього спікерка привела наступну статистику.
Статистика щодо важливості HR-аналітики
«HR-аналітика може використати близько 300 метрик у розрізі рекрутингу, навчання, онбордингу, мотивації тощо, але 100% ми не використовуємо їх всюди», — зазначила Ольга.
«Завжди беріть до уваги четверту метрику HR, думайже як ви можете попередити та передбачити проблему, а не як її подолати», — порадила Ольга.
Задоволеність, лояльність та залученість: у чому різниця?
🚀 Задоволеність передбачає, що співробітник у загальному задоволений своєю компанією, базовими показниками, і готовий працювати тут і далі, але не докладаючи зусиль більше, ніж того вимагає посадова інструкція.
🚀 Лояльність — наступний рівень прихильності. Співробітникові подобається компанія, він готовий надовго затриматися на одному місці, залишаючись відданим працівником, але не намагаючись виконати більше, ніж від нього очікують.
🚀 Залучений співробітник зацікавлений у розвитку компанії. Він проявляє ініціативу, пропонує нові ідеї і не боїться брати відповідальність за них.
Залученість працівників у світі (дослідження 2022 року)
Вимірювання
- Компанія.
- Успішність проєкту.
- Клієнт
- залученість (лояльність) клієнта (NPS);
- очікування клієнта (метрики продуктивності).
- Люди (команда)
- залученість персоналу (eNPS);
- плинність (Turnover rate).
Ціль eNPS
eNPS (Employee Net Promoter Score) — це метод оцінки, який дозволяє виміряти лояльність через залучення співробітників.
- eNPS оцінює ймовірність того, що співробітник захоче порекомендувати компанію як місце для роботи;
- eNPS допомагає зрозуміти, що саме подобається і не подобається співробітникам компанії.
Залучення співробітників — це не рівень щастя. Розмови з колегами за обідом, радість від святкової вечірки нічого не говорить про те, як старанно персонал працює для досягнення мети компанії.
Залучення співробітників не є задоволенням. Задоволеність співробітників вимірює мінімальний рівень, тоді як залучення намагається змусити всіх досягти більшого. Хоча задоволеності, як правило, достатньо, щоб зберегти співробітників, часто цього недостатньо для забезпечення продуктивності.
Залучення співробітників не є добробутом. Добробут розглядає кожну область життя співробітника (як всередині, так і поза офісом), щоб визначити, наскільки добре людина справляється зі стресом, продуктивно працює, робить внесок у співтовариство та реалізує свій потенціал.
Чим вирізняється залучений співробітник?
- Рекомендує компанію як роботодавця.
- Докладає додаткових зусиль (покращує якість роботи, працює понаднормово, витрачає свій час на розвиток та навчання).
- Виконує дії, що виходять за межі своїх функцій (виявляє ініціативу, висуває пропозиції, працює в нових проектах тощо).
Оцінка eNPS
❗ Важливо зрозуміти, що саме цій групі опитаних подобається компанія, що змусило їх поставити таку високу оцінку.
❗ Використовуйте отриману інформацію, для найму та утримання найкращих талантів.
Драйвери eNPS
Драйвери eNPS (1 частина)
Драйвери eNPS (2 частина)
Для отримання точного результату необхідно:
- Щоразу використовувати одні й самі питання.
- Проводити опитування регулярно через однакові проміжки часу (3 місяці)
- Опитування має бути анонімним.
- Опитування роблять не тільки по всій компанії, а й у відділах чи навіть командах. Так найпростіше знайти проблемні моменти.
- Для швидкого та ефективного аналізу — автоматизація опитування.
Gallup Q12
Gallup Q12 — найбільш ефективний показник залучення співробітників та його впливу на результати, які є найбільш важливими для вашого бізнесу.
Результати Gallup безпосередньо пов’язані з такими показниками:
- Показник 1 — Продуктивність
- Показник 2 — Прибутковість
- Показник 3 — Утримання
- Показник 4 — Плинність кадрів
«Як ще ми можемо оцінювати задоволеність співробітників? У нашій компанії, наприклад, запустилась скринька пропозицій, загалом можна використовувати також боти та опитувальники щодо настрою, стресу співробітника тощо», — поділилась спікерка.
📹 Якщо ви не змогли долучитись до події, то вже зараз можете сміливо переглянути за посиланням на нашому YouTube-каналі.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів