«Вам більше не потрібна вища освіта, щоб працювати в IT» — очільник AI-команди IBM

💡 Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Приєднуйтесь до AI спільноти!

Метью Кенді, керуючий партнер IBM по генеративному штучному інтелекту, розповів Fortune, що фахівцям більше не потрібна вища освіта в галузі комп’ютерних наук, а натомість краще розвивати soft skills. Завдячувати цьому, на його думку, варто AI.

«Вміння формулювати питання, творчі навички та швидке освоювання інновацій будуть надзвичайно важливими, тому що я думаю, що ШІ вивільнить більше можливостей для творчих процесів мислення. Для цього вам не потрібно мати ступінь з комп’ютерних наук», — сказав він.

Погоджуєтесь чи ні? Як думаєте, чи освітянам в галузі IT варто почати турбуватись?

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Основна проблема коментаторів що вони порівнюють американські вузи і українські, це навіть смішно

Вообще так и есть, 3-4 года в колледже и вперёд. И не обязательно CS. Для общего развития калькулюс в любом коледже преподают, если вы за него так переживаете.

Automation paradox говорит прямо противоположное — при автоматизации простых задач, на человека перекладываются всё более сложные. Так что без образования никуда.

Если же речь идет о современном «высшем образовании», то тут нужно помнить что не «человека учат», а «человек учится».

В прочем от преподавателей тоже многое зависит. Потому как человек обычно учится плохому легко, а хорошему очень сложно. В школу идут первоклассники и математику там или диктант со скрипом, а матерится и курить за неделю (а на работе джуниоры интриганить дедовщину и т.п. на раз). В лучшем случае в футбол и подтягиваться. Так что не хотите Барда Симпсона — не будьте Гомером Симпсоном.

Вам більше не потрібна вища освіта, щоб працювати в IT

Бо з випіленими податками 5% IT в Україні нікому не буде потрібно?

Тут же мова не про Україну. То якийсь америкос відомий ляпнув фігню і всі рознесли, як гімно по вентилятору.

Образование нужно там где требуются специфльные знания. а какие особые знания нужны в ИТ

На нижних уровнях пищевой цепочки для закрывателей тасочек и джира пользователей ’оутсорс/оустаф’ локальных компаний, ВО не только не обязательно, но и может быть местами вредным

Саме цікаве, що «софт скіли» якраз вивчають в університетах, а «хард скіли» — в бурсах, технікумах, а також на курсах. Ой, а Метью хіба цього не знав??

а «хард скіли» — в бурсах, технікумах, а також на курсах

це з яких часів ? Мене чомусь в універі вчили всьому і софт і хард і теорії і практиці і в суміжних науках...

Але все по трохи. У ВНЗ вчать ВЧИТИСЬ. А от курси вчать чомусь конкретному, якійсь спеціалізації, мові чи фреймворку. Або ті самі бурси. Тільки бурситету недостатньо для будь-якої ІТ- спеціальності, окрім «оператор комп’ютерного набору», бо для цього труба більше знати аніж натискання кнопочок.

Все вірно, пройшовши ВНЗ ви вже можете самостійно поглиблювати знання в будь-якому суміжному напрямку

мы видим по качеству продукции ibm результаты политики — нам не надо ВО и так далее
вы уже починили проблемы с почтой ? с сайтом и другими моментами ? ваши продукты перестали работать медленно как улитки ?

ах нет .... может тогда не стоит ляпать языком ?

І до AI була непотрібна, і не тільки для інжінірінга.

Ось виборка із chatgpt, або бакалаврат, або кинув, або навіть не починав:

Tim Bray - Bachelor of Science in Math and Computer Science​​
Paul Buchheit - Bachelor’s Degree in Computer Science​​
John Carmack - None​​
Dave Cutler - Bachelor’s Degree​​
Max Levchin - Bachelor’s Degree in Computer Science​​
Pierre Omidyar - Bachelor’s Degree in Computer Science​​
Alexey Pazhitnov - Degree in Computer Software Engineering​​
Jimmy Wales - Bachelor’s and Master’s Degrees in Finance​​
Michael Widenius - None​​
Jamie Zawinski - None​​
Jack Dorsey - Attended New York University (Dropped Out)​​
Steve McConnell - Degree in Philosophy and Computer Science​​
Mark Zuckerberg - Attended Harvard University (Dropped Out)​​
Bill Gates - Attended Harvard University (Dropped Out)​​
Steve Jobs - Attended Reed College (Dropped Out)​​

Із власних спостережень: найбільшого успіху досягли ті, хто рано, з 2-3 курсу пішли працювати, пилити пет проекти, самі щось ресьорчили замість того щоб слухати нудятіну в універі (і це ще інтернету нормального тоді не було) і відвідували універ на сесію. Задроти, шкільні медалісти, які не пропускали лекції, які потім ще в аспірантуру йшли — нічого не досягли.

А зараз, коли є нормальний інтернет, купа ресурсів, купа безкоштовних курсів включаючи від топових універів і топових спеціалістів в тій чи іншій галузі, коли є AI — тим більше універи непотрібні, по крайній мірі радянського зразка де тебе намагаються навчити всього, замість того щоб концентруватися на тому, що тобі реально треба.

Відповідає ChatGPT
Це також може бути відоме як «анекдот про винятковий випадок» або «перехресне вивчення». Це коли використовують ізольований випадок чи приклад, щоб робити загальний висновок.

Декілька аргументів можна привести для підтримки важливості вищої освіти:

Глибше розуміння предмету: Вища освіта дозволяє глибше розуміти обрану галузь і розвивати необхідні навички.

Мережа контактів: Університети створюють можливості для спілкування та будівництва мережі контактів, що може бути корисним у кар’єрному зростанні.

Розвиток критичного мислення: Вища освіта сприяє розвитку критичного мислення і аналітичних навичок, які корисні у всіх сферах життя.

Доступ до ресурсів: Університети надають доступ до різноманітних ресурсів, бібліотек, лабораторій, що допомагає у глибокому вивченні матеріалу.

Довгострокова кар’єра: Багато професій вимагають вищу освіту для забезпечення довгострокової та стабільної кар’єри.

Це лише кілька аргументів, і важливо враховувати, що кожна ситуація є унікальною, і вища освіта (якщо мається на увазі дійсно якісна вища освіта а не курси) може мати різний вплив на різні людей.

Від замодерований, звісно він не зможе написати щось типу «освіта отстой». До того ж, він розказує в загальному а не по відношенню до ІТ. А ось проти фактів (взявти відомих людей в інжінірінгу і подивитись їх освіту чи успішність в універі) — не попреш.

Глибше розуміння предмету: Вища освіта дозволяє глибше розуміти обрану галузь і розвивати необхідні навички.

Яким чином? В любому випадку, спілкування з реальними клієнтами і кейсами, з продукт менеджерами, більше позволяє розуміти обрану галузь.

Мережа контактів: Університети створюють можливості для спілкування та будівництва мережі контактів, що може бути корисним у кар’єрному зростанні.

Мережа контактів на роботі в рази сильніша і корисніша.

Розвиток критичного мислення: Вища освіта сприяє розвитку критичного мислення і аналітичних навичок, які корисні у всіх сферах життя.

Яким чином? В Україні кожен другий має вищу освіту, а критичного мислення так і не здобув.

Доступ до ресурсів: Університети надають доступ до різноманітних ресурсів, бібліотек, лабораторій, що допомагає у глибокому вивченні матеріалу.

Може в 90-х так, но в 2024 нічого не дає, по крайній мірі для ІТшників.

Довгострокова кар’єра: Багато професій вимагають вищу освіту для забезпечення довгострокової та стабільної кар’єри.

Не в ІТ.

Звісно краще універ ніж лежати на дивані і плювати в потолок. Але робота, саморозвиток, шило в попі і жага щось робити, мутити — краше за універ.

Я за кілька новорічних вихідних, розібрався з генеративним АІ, розвернув midjourney локально на основі відкритих моделей, запустив локальний chatgpt, створив віртуального інстаграм інфлюєнсера, напівавтоматизував процес генерації постів в інстаграм (chatgpt генерує ідеї, пости і промти, локальний midjourney генерить фоточки схожі на рефересну модель, написав пітон скрипт який порівнює лице на згенерованих фоточках з рефересним лицем і відбирає найбільш вдалі (схожі), і роблю пости в інстаграм.

Сам до цього з AI/ML не працював, лише використовував сервіси. Знав як воно приблизно працює але без жодних деталей. Пітон також не моя мова програмування. Но за кілька вихідних розібрався і получив купу знань. А в твоїй реальності, я мав би PHD по ML/AI здобути, чи хоча б закінчити кілька онлайн курсів по ML/AI і пітону.

Я за кілька новорічних вихідних, розібрався з генеративним АІ

так розібрався, фактично з нуля.
ну пане, ну треба ж думати хоча б хоч трохи, коли пишете,
а нічого, що це все —результат кропіткої праці реально ну дуже розумних і освічених людей які займалися ось цим роками. Як і ком’ютер і та мережа, якою ви користуєтеся.
Це все рівень ПТУ і не треба його плутати з тим, чим займаються в університетах.
ви реально не розумієте?

а нічого, що це все —результат кропіткої праці реально ну дуже розумних і освічених людей які займалися ось цим роками. Як і ком’ютер і та мережа, якою ви користуєтеся.

Радий за них. Тільки не думаю що вони закінчували якийсь ML/AI курси, це все з`явилося після них завдяки ним.

Це все рівень ПТУ і не треба його плутати з тим, чим займаються в університетах.
ви реально не розумієте?

Як і не рівень універів (крім МТІ якогось). Вони не зробить тебе великим ML/AI спецом, особливо українські, як і матан з лінійною алгеброю не зроблять тебе королем геймдева (приклад Кармака того же який взагалі в універ не ходив). Так, частина лінійки пересікається з хардкорним геймдевом, но не обов’язково для цього 6 років прикладної математики закінчувати.

Я за кілька новорічних вихідних, розібрався з генеративним АІ, розвернув midjourney локально на основі відкритих моделей, запустив локальний chatgpt, створив віртуального інстаграм інфлюєнсера, напівавтоматизував процес генерації постів в інстаграм (chatgpt генерує ідеї, пости і промти, локальний midjourney генерить фоточки схожі на рефересну модель, написав пітон скрипт який порівнює лице на згенерованих фоточках з рефересним лицем і відбирає найбільш вдалі (схожі), і роблю пости в інстаграм.

формошльопська робота, нічого особливого.
Напиши краще, як за вихідні розібрався в стохастичних диференціальних рівняннях, прочитав та зрозумів кілька свіжих препринтів по темі процесів дифузії з arxiv.org та імплементував 1-2 алгоритми.

Якщо треба буде — розберусь. Без лекцій, без нав’язаного препода, без лабораторних робіт, без курсових робіт. Сам знайду матеріали, курси, і розберусь. Тільки нафіга? Мені це не цікаво. Я не настільки задрот.

Деякі однокурсники якраз пішли таким шляхом, магістратуру закінчували, в аспірантуру пішли. Я їм не завидую.

Весь прикол в тому, що ви теж маєте вищу освіту. :-) Ябки ви закінчили бурсу і пройшли якісь курси. Ви б не були там, де ви зараз.

Якщо треба буде — розберусь.

фігня в тому що ні — не розберетеся.
ну тобто у вас не вистачить зараз часу (ви ж працюєте, напевно) і мотивації.
Та і знання мають накопичувальний ефект.
Тобто навіть у вашому віці —ці двері скоріш за все вже закриті.
Тепер хочу сказати серйозно:
У вашого підходу є скляна стеля і вона доволі низька.
ось вам буде десь років 45 і стильно-модно-молодьожно вже будете не витягувати.
а головне, будуть виникати питання, куди пішли всі ці роки, що я зробив реально корисного.

На моє щире переконання, у людини є дві потреби, які ніхто широко не обговорює.
це потреба створювати —дуже бажано щось нове
і потреба в пізнанні — теж бажано щось нового, тобто потреба зазирнути за горизонт.

Більшість людей не витягують у закритті цих потреб у повному обсязі і замінюють на сурогат.
Замість створення іноваційних механізмів та програм, вони йдуть у гараж та длубають свою копійку або пишуть ще один варіант фейсбуку.
Замість глибокого пізнання — вони дивляться серіали та у гірших випадках обговорюють політиків та зірок.
Тобто задовільняються вторинним продуктом.

В мене є друзі, які закінчили аспіантуру і залишились в науці — так ось вони не відмовляються від всього цього не тому, що не можуть кудись прилаштуватися, а тому що це надає сенс їхньому життю, як раз закриття цих потреб, про які я писав вище, у повному обсязі.
(вони це теж вголос не проговорюють — але я думаю самі це розуміють) Вихід з академічного середовища для багатьох є дуже болісним процесом як раз із-за зазначених причин.

Тобто за великим рахунком питання стоїть, а наскільки ти взагалі людина. І для багатьох воно стоїть гостро настільки, що вони ладні йти на суттєві фінансові обмеженя заради більш гармонійного життя.

Можливо коли є фізична можливість ті алгоритми помацати у себе вдома і застосувати для пет-проектів воно інакше сприймається, але наукові статті, принаймні у постсовковій фізиці, не далеко від того формошльопства пішли.

Можливості рулити процесом на власний розсуд мінімум, тупих формальних вимог до оформлення і кількості — максимум, і що найбільше вибішувало особисто мене коли цим займався, це те, що 90% реальних зусиль іде на виготовлення експериментальних установок, підбір технологій виготовлення зразків чи ще якихось нюансів, без яких формальна тема роботи виконана не може бути ніяк, і які викликають найбільше запитань у кулуарах після конференцій чи переписках з іншими діячами, але всі ці зусилля викидаються на смітник і перевинаходяться з нуля наступниками, бо неакадемічно, немає наукової новизни і все таке. Цей зламаний трансфер знань мабуть був демотиватором № 2 після рівня оплати за ту науку.

Дональд Брабен у цікавій і вельми своєрідній книжці www.amazon.com/...​ald Braben&s=books&sr=1-1 описує сумну картину того, що менеджерский підхід (людей доволі далеких від розуміння, чим є наука бо у них мба замість освіти) зробив з наукою і закінчує просто фантастичним переліком справжніх, трансформаційних досліджень, доконаних на мінімумі фінансів, контролю і москоїдства

хз, який висновок з цього зробити, механізми контролю коштів ніби важлива річ, а те, що вони дефакто хоронять науку на користь потворної імітації, яка формально втискується в критерії «науковості» то їх вже не цікавить

з навколоойтішного там є про Дійкстру, але для людей тут він мабуть не успіх, воно в принципі правда, він фундаментальщина і дослідження, не прикладне промислове програмування

хз наскільки можна довіряти джерелу
www.crowdspring.com/...​/entrepreneur-statistics

39 percent of business owners have a bachelor’s degree or higher.
In a survey run by the Kauffman Foundation, 95 percent of the business founders surveyed had at least a bachelor’s degree, and 47 percent had even more advanced degrees.

тобто окрім перелічених кілька десятків які не вкладаюця в дві сігми інші хто потрапив у статистику все ж таки з освітою
частину бізнесів вони потім продають і новий власник навіть не завжди його запорює))

Ага
І можна платити як в макдональдз, 15 на годину

Хто небудь може надати повний перелік чітких критеріїв — що таке Soft Skills ? При чому так щоб це співпадало у різних людей ? Коротше усе просто, балабол який працює в IBM ляпнув дурість, от і уся новина. Взагалі коли ще раз почую від когось фразу soft skills — одразу закриватиму бесіду, вже однозначне розуміння що таким чином хочуть кинути на гроші, вкрасти рейт наприклад. Цукерберг, Маск, Дональд Трамп і т.п. — взірці ввічливості та політ коректності. І що — а вони мільярдери, взірець для капіталіста — от що.
P.S. Щось я не чув жодних таких висерів наприклад від OpenAI чи Google.

Хто небудь може надати повний перелік чітких критеріїв — що таке Soft Skills ?

В загальному, підняти дупу, піти поговорити з продактами, з клієнтами, вирішити їх проблему без переписування проекту на новий модний фреймворк. За кофебрейком зустріти СТО чи СЕО чи ще якогось топ менеджера, обговорити якісь проблеми в компанії, запропонувати своє бачення. Піти запропонувати себе на якусь посаду для вирішення якоїсь проблеми клієнтів чи компанії, типу дайте мені команду на 5 чоловік і ми вирішимо он цю проблему яка зробить таких то клієнтів щасливими і заробить $$$ для компанії.

Альтернатива, яку тут в коментарях подвигають стартепри, це сидіти в навушниках вдома (WFH), тиждень рефакторити якийсь кусок кода роблячим якого на 10% ефективнішим, приплітати десь ML де достатньо алгоритму на 1000 строк кода (зря курси чи PhD по ML закінчував, чи що?), чи переписувати якийсь легасі проект на новий фреймворк, і при цьому в чатиках сидіти і обговорювати тупизну менеджерів і компанії, добавляючи що «треба валити з компанії»

Просто хороший інженер без софт скілів — нічого не доб’ється, хіба що менеджер йому хороший попадеться який буде сам його продвигати
Слабенький інженер но з хорошими софт скілами — доб’ється хорошого успіху
Хороший інженер з хорошими софт скілами — зірка, ті хто заробляють $500к+ в рік.

Ну тобто в одних це одне, в інших це геть інше. Скажімо перше це навички ведення бізнесу банальні — реклама, маркетинг, унікальна торгова пропозиція, воронка продажів тощо. В інших — «тебе найняли код писать за той час, що тобі сказали з і так як тобі каже клієнт і не вякать, чого ти лізеш не в свою справу» — це якраз те, що ти отримаєш коли полізеш через голову погонщіка до CTO чи CEO, це взагалі якщо як не в Кін-Дза-Дза — «к правительству обратиться гравицапу надо иметь — правительство на другой планете живет». Політику ніхто не відміняв. Таким чином ти або інженер, або не інженер — а бізнесменчи і поняття soft skills — це не поняття, чітких критеріїв які одностайно усі погоджують просто не існує. І зазвичай термін використовують в переговорах лише з однією метою — кинути лоха на бабло, наприклад змусити нахаляву овертаймити. А тут як вже цитувати Джона Рокфелера : «Тому хто постійно працює — нема часу коли заробляти гроші».

Спочатку тобі не потрібна вища освіта, а потім тебе мобілізують стрільцем, а не оператором ПВО.

*Це саркастичний твіт
**Або іронічний

*yawn* don’t do what they say, do what they do. а так то рыночек рассудит.
ps: и чтобы работать в айти — кем? лучше развивать софт скиллы — какие? вопросы, вопросики..)

Soft skills i до цього потрібні були.
Щодо вищої освіти, чи справді хтось розраховує почути розумні думки в коментарях?
Люди витратили 3+ роки на вищу освіту, тому марно очікувати, що хтось визнає той факт, що час було витрачено даремно або що був інший, набагато коротший шлях.
Потрібно пам’ятати, що «кожна жаба своє болото хвалить».

не кожній жабі є з чим порівнювати ))
ну тобто до та після

Получив в прошедшем году уже третье высшее образование могу с уверенностью сказать что это лучшая инвестиция моего времени. Оно как раз и позволяет развивать софт скилы и погружаться в анализ проблем глубоко. АИ заменяет то что люди могут выучить на курсах за 1-2 месяца и просто скиллы. Высшее образование это ведь не про изучение синтаксиса Java и Python, а сильно большее

Дуже вона до того була їм потрібна.

цікаво, а пан

Метью Кенді

теж своїх дітей залишить без вищої освіти, бо за інших казати легко, не приміряючи на собі.
Дурня якась

керуючий партнер IBM по генеративному штучному інтелекту

Гарний тайтл для попилу бюджету, та й експернiсть заяви на те натякае

Вміння формулювати питання

Уга-буга ітеративні вкиди в гарно виглядаючий текст може сконвертувати ШІ

творчі навички

Накидати картинку, музику чи відео образно, без складної реалістичної хард-скілловної деталізації може ШІ

швидке освоювання інновацій

Тезисно сказати, про що іде мова у стіні тексту може ШІ

Таке враження, що той керуючий партнер сам не пробував користуватись своїми продуктами.

Секта ’плоскоземельщиків’ очікує поповнення. А також адептів рептилоїдів та анунаків.

Люди і зараз вкочуються в умовний фронтенд без вищої освіти. LLM можуть полегшити цей процесс. Спроектувати серьйоні кліент-серверні аплікації, або меінтейнити умовний Linux kernel не можлибо або без відповідної вищої освіти, або без еквівалентного досвіду, набуваючи який ви самостійно підтягуєте фундаментальні речі.

як на мене, то це якась просто «каша в голові». він пише про

вивільнить більше можливостей для творчих процесів мислення

а звідки ці процеси візьмуться, якщо нема ніякої освіти? що може намалювати художник, якщо з народження ходив з зав’язаними очима? що може зіграти музикант, який ніколи не чув звучання жодного музичного інструменту? та будь-який творець грунтується на попередньому досвіді і фіг що створить, якщо того досвіду нема. для

Вміння формулювати питання

треба подивитися як їх формулювали інші, для

швидке освоювання інновацій

треба досвід освоєння хоч чого-небудь, найкраще в контрольованому середовищі (і.е. навчання).

а звідки ці процеси візьмуться, якщо нема ніякої освіти? що може намалювати художник, якщо з народження ходив з зав’язаними очима? що може зіграти музикант, який ніколи не чув звучання жодного музичного інструменту? та будь-який творець грунтується на попередньому досвіді і фіг що створить, якщо того досвіду нема. для

знання != освіта
освіта != вища освіта і корочка універа

знання != освіта

не дорівнює, але освіта без знань не буває.

освіта != вища освіта і корочка універа

ну не треба ліпити все в одну купу. бумажка то просто бумажка. а якщо оцінювати за рівнем, то те що входить в програму середньої освіти явно недостатньо, треба більше, а то вже вища освіта незалежно від того хтось закінчив універ чи як Рей Бредбері бібліотеку.

Коментарі наче із дому пристарілих.

Вибачте діду.

Тут ще кома потрібна.

Зочєм міні той унівєр. Моя ба сказала що я і так вумний!

Ще один ноунейм сколихнув інфопростір гучним AI-пуком

Можна навіть школу та садочок пропустити, одразу відправляти дитину на завод, щоб працювала на рівні з роботами

«Що значить на рівні? Хіба шкіряна істота нам рівна? І садочок (принайні яслі) обов’язковий бо від диких не дресерованих людей одні проблеми » - відповів Ші з майбутнього

Ми сприймаємо ШІ хибно, навряд чи ШІ буде принижувати людину бо це малоефективний метод, а ось нахвалювати, розповідати про дуже важливу місію людини, розповідати про рівноправ’я та демократію, роками обіцяти підняти винагороду вчителям до $4000 то дієвіше

Та чорт його зна. Дії пуйла теж цілком можна пояснити логікою. Спотвореною, відірваною від реальності, але нормальною такою залізобетонною логікою. Тому все залежить від того, як воно вчиться. А це залежить від вчителів. Взагалі все як у людей

Намагатись зрозуміти скажених то зайве
Суспільство, коли це можливо, таких ізолює або присипляє

Вам більше не потрібен такий очільник команди.

Підписатись на коментарі