Які скіли найпотрібніші для trainee
Початківці зазвичай шукають «срібну пулю» в працевлаштуванні, але я ніколи не бачила, щоб весь процес зрозуміло пояснили. В цій статті я спробую сформулювати, чого від вас очікують та що відбувається по ту сторону найму. Мене називають Попелюха, і я розвиваю українське QA ком’юніті в своєму ютюб каналі та телеграм-каналі. Там 100+ навчальних відео з Тестування з теорією і практикою українською.
Передумова
Досвідчена команда розробки працює на проекті. І от з’являється потреба в трейні. Чому саме трейні? Наприклад, причиною може бути невеликий бюджет, а 300$\міс виділити не проблема. Або компанії треба розвивати нових талантів. Отже, їм потрібен хтось, звичайно ж бажано з досвідом, хто має, куди розвиватись, що вчити, і готовий на невеликі зп на старті.
Я пропускаю етап пошуку і скринінгу кандидатів, і уявляємо що ви — той самий. Тільки дуже важливо, щоб у вас було хороше володіння англійською і технічні знання з своєї сфери. Отже, компанія створює вакансію, ви відгукуєтесь, і починається діалог з рекрутером.
Процес працевлаштування
В переписці з рекрутером ви знайомитесь і домовляєтесь про онлайн мітинг.
Рекрутери — ясні сонечка, які завжди зацікавлені вас взяти, бо поміж усіх причин від цього залежить їх зарплата. Тому вони завжди раді відкрито і мило поспілкуватись. І чим приємніше ви їм пишете (тут і про ввічливість, і про відсутність помилок, і про смайлик десь де треба), тим приємніше їм з вами спілкуватись і вони охоче вас будуть влаштовувати. Тобто тут якості — відкритість і позитивність в розмові.
Окрема риса — гордість за свої досягнення. Це НЕ має бути «ха, я здав істкб, тому я на ваші 300 не погоджуся, мінімум 500, і взагалі я краще інших кандидатів». Це скоріше «я обізнаний в своїх сильних сторонах, у мене англійська аппер інтермід, сертифікація, і я добре володію техніками тест дизайну». Всі свої сильні сторони варто записати в summary в резюме.
До того ж, велику увагу звертають на ваш досвід. Щоб отримати максимум з нічого, можна спробувати наступне:
- Ходити на воркшопи
- Приймати участь в хакатонах
- Завести собі пет проект, максимально наближений до тих, що роблять у вашій професії і позиції
- Завести акаунти на фріланс платформах і виловлювати таски звідти. Рекомендую utest, freelancehunt, upwork.
- Піти в іт академію або лабу іт компанії і пройти там практику. В топ-5 ІТ компаній України такі точно є. Я свого часу проходила SoftServe IT academy
- Вписатись в проект для трейні, де команда (дев, тестер, ба, пм) створює продукти (але це безкоштовна ваша робота). Назви, що я знаю — UnitedIt, Team Challenge, QA Україна Практика, Junfolio, DigitalMindsUA. Але я їх не перевіряла і не співпрацювала з ними, тож для мене це просто назви.
Те, скільки пунктів виконуєте ви, говорить про ваші наполегливість і зацікавленість.
Ви можете отримати тестове завдання. Свої акуратність і дисципліну можна показати оформленням і відсутністю граматичних і пунктуаційних помилок. Якщо здати тестове вчасно або раніше, продемонструєте тайм менеджмент. Але всі ми знаємо, що головне — якість виконання ;)
Далі в процесу найму йде декілька етапів співбесіди — з рекрутером, з членами команди або технічним спеціалістом вашої професії, з ПМ, з клієнтами.
Що зазвичай роблять кандидати на цих співбесідах? Переживають і нервуються. Вгадайте, що інтерв’ювер не любить найбільше? Коли кандидат навіть не намагається відповісти, а «мнеться» і каже що десь колись знав, але не пам’ятає.
Все просто: не знаєш - кажи що не знаєш. Знаєш - кажи, що знаєш 😁
Головна від мене порада — не соромся, пиріжечок! Тобі не 10 років! І в кутик на горох за неправильну відповідь ти не станеш.
Якщо кандидат хоча б веде себе впевнено, то можна зробити висновок, що «не боїться і навчимо».
Перша робота
Коли вас взяли на випробувальний період, треба за короткий термін вивчити максимум інформації. Тому — відкритість до нового, відсутність страху перепитати, що не зрозумів, і ЗАПИСУВАННЯ. Всю інфу, яку нам доносять, потрібно записувати. Це може бути текстовий документ чи відео екрану. Всі посилання потрібно зберігати в закладки і давати їм назви.
В першому завданні всім завжди ніфіга не зрозуміло. Що потрібно робити — знайомитись з живими людьми, знаходити відкриту людинку, яка це вже вміє, і просити допомоги з конкретною задачею, а не «підкажіть, з чого почати вчити Basic». І ретельно все запам’ятовувати (або записувати екран). В такий період треба вміти просити по допомогу і задавати питання, поки не зрозумієш. АЛЕ не забагато. Треба розуміти міру, і вона у всіх своя.
Наприклад, що я могла б пережити:
Перший тиждень — 50 питань 😄
Другий тиждень — 45
Третій тиждень — 30
Четвертий тиждень — 15
П’ятий і далі — 5)
Надалі у вас залишається одна задача. Вона елементарна, але багато хто (і я в тому числі) з нею не справляються. Бути чесним з менеджером) Щось не подобається — формулюйте і озвучуйте в режимі 1ту1 (для цього не потрібно чекати мітинга). Не завуальовано, а прямо. Не сваріться, а робіть, як вчать психологи. Не замовчуйте і не терпіть, а то скажете «я звільняюсь», і ніхто не зрозуміє, чому 😅
Висновки
Наймаюча сторона буде очікувати від вас наступного:
-Відкритість і позитивність діалогу
-Обізнаність у власних досягненнях
-Досвід в сфері, в яку подаєтесь
-Наполегливість і зацікавленість
-Акуратність, прискіпливість до помилок
-Впевненість і легкість розмови
-Відкритість до вивчення нового
-Конспектування/збереження інформації
-Вміння просити про допомогу і запитувати
-І звісно, хард скіли
А що б ви додали чи забрали з цього списку? Буду рада вашим коментарям.
Дякую за редактуру прекрасному Суворому QA Community, Артему Григоренку, Alexei Lupan, Vladyslav Pustovalov <3
15 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів