Чи варто йти на розробника у 2024 році?

Усі статті, обговорення, новини для початківців — в одному місці. Підписуйтеся на телеграм-канал!

У світі технологій, що швидко розвиваються, вибір професії відіграє ключову роль у побудові успішної кар’єри. Одним із найперспективніших і найзатребуваніших напрямків у сучасному світі є IT-розробка. Однак, перш ніж ухвалити остаточне рішення, варто розглянути різні аспекти цієї професії, в тому числі складне навчання та нерідко завищені фінансові очікування.

Шлях у світ IT-розробки

Стати IT-розробником — це не тільки навчання, а й постійне прагнення до вдосконалення. Неможливо вивчиться на розробника і далі йти кар’єрними сходами як по накатаній колії. Потрібно розуміти, що, обравши таку професію, доведеться все життя навчатися і займатися саморозвитком у різних технологіях, щоб бути затребуваним і високооплачуваним фахівцем. Отже, пропоную оціночне розглянути, скільки часу і сил знадобиться для досягнення різних рівнів у цій галузі.

Навчання

Для того щоб знайти свою першу роботу в IT, потрібно приблизно від 1000 до 2000 годин навчання. Цей період включає в себе вивчення основних мов програмування, алгоритмів, і базових технологій.

Середній час 1500 годин не говорить ні про що, поки не стане зрозумілий обсяг робіт на кожен день. Якщо розбити навчання на 3 години на день, то отримаємо 500 навчальних днів, що приблизно складе півтора року з урахуванням нечастих вихідних від навчання.

Щоб скоротити навчання до року, доведеться збільшувати щоденний час навчання до 4 — 5 годин на день, що за наявності поточної роботи майже неможливо. Ба більше, якщо людина планує навчання поєднувати з поточною роботою, то доведеться на навчальний період відмовитися від хобі та посиденьок із друзями, інакше темп навчання не дасть змоги отримати необхідні знання для працевлаштування розробником. На жаль, дуже часто люди підсвідомо не готові жертвувати чимось заради своєї мети, і від цього більшість студентів IT-курсів так і не влаштовуються в новій професії.

Ті, хто скаже, що цифри завищені й працевлаштуватися можна навіть за 3 місяці після початку навчання, — збрешуть Вам. Зараз на ринку праці вимоги до початківців-розробників зросли настільки, що не завжди навіть досвідчені фахівці в цій галузі знають і вміють те, що вимагають від новачків.

Перша робота

Ті, хто думає, що, закінчивши навчання, закінчив і з проблемами — дуже сильно помиляється. Перша робота дається дуже нелегко: нерідко, коли пів сотні — сотня надісланих резюме на різні вакансії не дають не те що першу роботу, не дають навіть запрошення на співбесіду. Конкуренція серед розробників-початківців настільки велика, що на відкриту вакансію в перший же день можуть надіслати понад 200 резюме. Рекрутер фізично не може опрацювати таку кількість резюме, тому найчастіше на надіслане Вами резюме навіть не буде відповіді, що Ви не підходите. Але тут не варто впадати у відчай, — щодня, поки шукаєте першу роботу, вивчайте щось нове, нові фреймворки, нові патерни, нові бази даних тощо. Наполеглива праця і цілепрямованість одного дня принесуть свої плоди, але потрібно пам’ятати, що час грає проти Вас, бо вимоги для розробників-початківців зростають з кожним днем.

Звісно, такий наплив новачків у галузь вніс свої корективи на зарплату початківців: нерідко люди готові влаштуватися на так звану інтернатуру (безоплатну роботу) на кілька місяців, щоб проявити себе з кращого боку та набратися мінімального досвіду в командній роботі над реальним проектом.

Спеціаліст: 5000 годин

Щоб вважатися фахівцем у будь-якій галузі, потрібно присвятити цій галузі приблизно 5000 годин. За звичайного сорокагодинного робочого тижня це складе приблизно від двох до трьох років. Цей етап охоплює більш глибоке вивчення обраної галузі розробки, заглиблення в технічні деталі та практичне застосування знань у реальних проектах.

Гарний спеціаліст: 10000 годин

Гарним спеціалістом можна вважати людину, яка присвятила близько 10000 годин роботі, що в житті складає близько п’яти років у сфері. Спеціаліст такого рівня включає в себе майстерність не тільки технічних навичок, а й лідерських якостей, вміння ефективно працювати в команді та вирішувати складні завдання, а також вміти делегувати частину завдань на менш досвідчених фахівців.

Фінансові очікування

Перший рік роботи у сфері IT-розробки може бути фінансово нестабільним. Зарплати новачків зазвичай коливаються в межах від $400 до $800 на місяць. Однак, варто враховувати, що цей період — тимчасовий, і з покращенням навичок та досвіду, зарплати значно збільшаться.

Згідно з порталом dou.ua, для розробника з досвідом роботи в кілька років, зарплата вже може варіюватися від $1500 до $3000 залежно від набутих знань і компанії, в якій він працює.

Гарний спеціаліст із досвідом роботи понад п’ять років може заробляти понад $5000, що рідкість для будь-якої іншої сфери в нашій країні.

Чималим фактором, що впливає на зарплату — є знання англійської мови. Нерідко, коли людина з хорошим знанням англійської мови може претендувати на зарплату вдвічі більшу, ніж людина з аналогічними знаннями, але без неї.

Висновок

Становлення IT-розробником у 2024 році — це виклик, який вимагає часу, зусиль і постійного навчання. Незважаючи на високі вимоги та початкові фінансові труднощі, перспективи в цій галузі досить великі. Йти в цю сферу чи не йти кожен вирішує сам, але якщо вже йти, то необхідно бути готовим пожертвувати найціннішим — часом, який міг би бути приділений сім’ї, друзям або улюбленому хобі.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Якщо маєш зв’язки, завдяки яким можеш знайти роботу розробником без досвіду у 2024 році, тоді можливо і варто. Якщо ж ні, тоді готуйся до величезної конкуренції навіть на неоплачувані стажування (я вже не говорю про хоча б якусь роботу джуном)

Чи варто йти на розробника у 2024 році?

Если у вас в качестве альтернативного варианта — идти в ТЦК, то конечно стоит.

Якщо є достойна альтернатива, то не варто
Якщо подобається програмування (особливо, якщо сам почав у ньому розбиратися) — можливо, і варто.
Якщо нуль в англійській — не варто.

Як бізнес проект (навчитися за N годин, щоб через M років заробляти K баксів) — мабуть, не варто. У те, що усіх замінить штучний інтелект, я не дуже вірю, хоч і не виключаю. А ось те, що наступні десятиріччя дуже імовірна глобальна криза (світова війна), яка прибʼє ринок комерційної розробки та стартапів — це набагато імовірніше.

При чому досить таки вирогідно, що світова війна створить нові ринки (як було і з ковідом), і досвідчені розробники без роботи не залишаться. Але треба зрозуміти, що такою галуззю, як була айтішечка сім років тому (майже безризиковою, з ринком кандидата, з високими ЗП та шаленою конкуренцією між галерами за розробників) вона вже не буде.

Яке айті, які розробники у 24 році? Зараз не 2012 коли було видно перспективу на 5-10 років, що буде розвиток саме на базі інтелекту людини, а також кількості цих людей. Це найризиковіша сфера діяльності на яку найближчим часом драматично вплине ШІ. Так хіхі хаха, «ой мені чат гпт туфту видав», які поки що лунають з вуст розробників, не бачущих далі свого носа, за 3-5 років перетворяться «ну це ж було зрозуміло і так, що треба було виходити з айті ще в 22». Так, повністю розробники не зникнуть, але буде потрібно 10 відсотків людей від того що є сьогодення. Ну хочете 3 роки получати 500-1000 баксів, це я про джинів, які зараз пройдуть відбір — нуу вперед. Потім все одно більшості прийдеться змінювати професію )) Зараз треба вибирати таке, на що помінимуму вплине ШІ, щось умовно збудоване на емоціях людини, чи те, де складно дати якусь чітку відповідь, рішення на питання, проблему, де сумнівно чи не можливо перевірити результат цього рішення. Також варіант, щось пов’язане з фізичної необхідністю людини, типу нерухомість, фізичні розваги і таке інше. Я зараз для себе вже складаю список що робити далі, тому що в айті буде тяжко і безперспективно, а рвати дупу щоб потрапити в ті 10 відсотків ботанів, які залишаться, якось взагалі нема мотивації.

Зараз треба вибирати таке, на що помінимуму вплине ШІ

в сантехники надо идти

ваш JavaScript это временное, а гавно в трубах как застревало, так и будет застревать и никакой AI тебе тут не поможет

Чи варто йти на розробника у 2024 році?

TL;DR
Ні, не варто

Йти взагалі в будь-яку галузь треба тоді, коли ти жити без цього не можеш і тобі плювати скільки там часу займе навчання і скільки будуть платити. А якщо ти сидиш з годинником і рахуєш, чи є в тебе вже 5000 годин навчання і крутиш носом від джунської зарплати — то краще і не починати.

Ні не варто, навчатись розробці треба все життя

Чим раніше почнеш — тим довше мучишся

Ну а куди ж ще іти? В кабаре ногами дригати?😀 youtu.be/...​XXJm4?si=NUsaKTzUi0SeKB8s

Цікаво, чи є в ІТ інший шлях — підприємницький ? 🤔

Приміром, вам дуже подобається ця тема, але немає ні знань, ні грошей.
І які технології будуть потрібні через 10.000 годин — не знає ніхто..........

Купляєте десяток правильних книжок для початківців...
Знаходите курси, ментора... і починаєте вчитись...

Через місяць-другий створюєте якийсь продукт — ну, скажімо, додаток на Андроід... і пробуєте продати...
Збираєте критику, зворотній зв’язок від покупців... покращуєте... і знову продаєте...
Цікаво, правда ? 🙃

Є, знайти ментора то правильна ідея, а стосовно книжок то знайти якісні безкоштовні курси простіше, ніж знайти десяток правильних книжок

Орієнтуйтесь через рік-другий

Те що ви описали вже роблять команди розробників

Підприємницький шлях стає доступнішим коли вже є досвід та достатньо знайомих фахівців

Перечитав статтю три рази намагаючись знайти хоч щось, щоб посперечатись та стаття відповідає дійсності й написана якісно

Людям, які тільки розглядають можливість почати свою кар’єру розробником, варто дослухатись та сприймати написане серйозніше

Роботи вистачає, але для працевлаштування потрібно докласти значно більше зусиль, ніж то було раніше

Розрекламовані платні курси програмування зазвичай розповідають про високі винагороди, але замовчують про складності, щоб продати побільше

З цих причин рекомендую початківцям починати з безкоштовного курсу CS50 від Гарварду

Зараз на ринку праці вимоги до початківців-розробників зросли настільки, що не завжди навіть досвідчені фахівці в цій галузі знають і вміють те, що вимагають від новачків.

Підтвержую

Гарний розбір. Лаконічно та водночас інформативно.
Дякую!
Я вже знаю принаймні двох людей, яким можу це відправити.

Займайтесь тим, що особисто вам подобається.
Робота, яка не приносить задоволення, робить людину нещасною.

Трохи не згоден з Вами. Якщо людині подобається малювати фарбами, чи буде людина в такому разі щасливою без грошей? Можливо треба іноді трохи поступитися тим чим подобається?

Трохи не згоден з Вами. Якщо людині подобається малювати фарбами, чи буде людина в такому разі щасливою без грошей? Можливо треба іноді трохи поступитися тим чим подобається?

Для того щоб погодитись або не погодитись треба трохи подумати, провести якийсь мисленнєвий експеримент, а потім надати аргументи за свою позицію. Не погодитись і почати закидати питаннями — це м...цька стратегія, а ще може показати інтелектуальний рівень того хто її використовує.

Давайте подумаємо:
Одразу відкидаємо інфантильну історію типу «мені подобається лежати на дивані, але за це не платять». Ми виходимо з того, що «те що подобається» потрібно ще хоч комусь і людина готова докладати зусиль для розвитку.

Людина любить малювати фарбами (саме фарбами, інші техніки чомусь не любить).
Отримує норм мистецьку освіту. Трохи навчається __основам__ економіки та маркетингу, що буде корисно незалежно від спеціальності. І може нормально заробляти продаючи свої витвори. На мистецтві можна заробляти навіть не в стилі Соні Морозюк.
Якщо на цьому не виходить заробляти бо зовсім немає здібностей, то з норм освітою можна піти працювати в галерею або інші білямистецькі бізнеси — ось це і буде «трохи поступитися».
Ще можна «трохи поступитися» і замість фарб обрати інші мистецькі підходи, якщо є здібності. Ще можна піти в ІТшечку і зайнятись дизайном, або не в ІТшечку і зайнятись дизайном інтер’єрів або одягу (це якщо для цього є здібності).

Ось ми «трохи поступитися» і знайшли купу способів заробляти. При тому не дійшли «потроху» до зовсім іншої спеціальності, яка зазвичай вимагає суттєво інших спеціалізованих навичок.

Чому автор «статті» не провів навіть такий поверхневий аналіз поки не ясно. Чому автор не врахував, що в 2024 пайплайни джунів забиті ще з постковідних довоєнних років, а пайплайни позицій скоротились за рахунок війни і загального скорочення після постковідного буму, теж не ясно.

Ще є питання до адміністрації доу:
Нафіга шукати рецензентів, якщо якість статей зараз така, що її можна було відкинути, просто на рівнік омонсенсу — робиться заявка про специфіку для 2024 року, але в статті не має цієї специфіки?

Якщо вважаєте, що якість статей наразі низька, — ніщо не заважає Вам написати свою, з більшою глибиною аналізу статтю на цю тему. Мені, як автору цієї статті буде дуже цікаво прочитати Вашу.

Мені, як автору цієї статті буде дуже цікаво прочитати Вашу.

Брехня, бо ви навіть коментар неуважно прочитали, там описані ключові моменти теми (1 реченням)

Я ж написав що цікаво прочитати статтю на цю тему, а не «ключові моменти» Вашого коментаря. Легко робити огидні коментарі, не написавшо жодної нормальної статті ;)

Легко робити огидні коментарі, не написавшо жодної нормальної статті ;)

Радо вилухаю критику на статтю про тестове, але ж ви про її існування навіть не знаєте, бо не дивились профіль.

Я ж написав що цікаво прочитати статтю на цю тему, а не «ключові моменти» Вашого коментаря.

Тобто вас не цікавить інформація по темі, а ви просто хочете сховати свої інтелектуальні здібності за вимогою виконання незрозумілої роботи від ваших критиків? Нагадю, що ви навіть не змогли поки вказати за помилкові факти в коментарі, що демонструє безглуздість ваших тверджень.

Я написав минулий коментар якраз після того як подивився Ваш профіль. Нажаль у Вас побачив багато огидних коментарів, що пояснює Вашу високу агресію у коментарях моєї статті. Вважаю що це Ваша сутність завжди сперечатись, тому всерйоз Ваші коментарі не сприймаю

Вважаю що це Ваша сутність завжди сперечатись, тому всерйоз Ваші коментарі не сприймаю

Тобто аргументів за вашу позицію у вас немає. Будемо сподіватись, що у людей, що прочитають вашу статтю стане розуму самим зробити висновок чи варто довіряти людині, що не здатна навести аргументацію

Ні, треба шукати як монетизувати свої схильності. В геймдеві художники 10к+ можуть заробляти.

Все просто, зазвичай усім іншим банально не вистачає мотивації сидіти по 5 годин за навчанням.

Коли доживете до моменту у потребі психолога та таблеток тоді стане зрозуміло. Люди сходять з розуму на it-вакансіях. Чим ближче буде роль та яка подобається тим менше буде антидепресантів через кілька років

ви поставили не так запитання, якщо людина добре малює фарбами і їй це подобається, то вона може заробити на цьому. Інше питання, що є купа людей, котрим нічого не подобається в цьому житті, але їсти треба.

Підписатись на коментарі