Як запроваджується культура інновацій. Практичний досвід тімліда з Maklai
Як запроваджується культура інновацій. Практичний досвід тімліда з Maklai
У багатьох відділах контенту інновації часто залишаються на задньому плані, оскільки команди занурені у повсякденну рутину, не маючи часу чи ресурсів для втілення новаторських підходів. Здебільшого, у цих відділах перевага віддається традиційним стратегіям та вже випробуваним методам та засобам, які давно використовувались у робочому процесі.
Насправді саме відділ контенту може виявитися істотним каталізатором для інновацій, якщо вдасться змінити його підходи та погляди на творчий процес. Перехід від рутинних завдань до активного вивчення нових технологій, експериментів і творчих підходів може відкрити прихований потенціал для створення унікального та привабливого контенту.
Я, тімлід однієї з команд контенту Maklai Хесус Кампомар, розповім вам про ефективні стратегії, які дозволяють впроваджувати культуру інновацій в середовищі команди контентмейкерів, перетворюючи його на джерело новаторських ідей та стратегічної конкурентної переваги.
Від Бургоса до Маклай: Мій досвід та експертиза
Трохи про мій досвід та експертизу. Народившись в Бургосі, Іспанія, я переїхав з сім’єю в Україну коли мені було два роки. Я працював викладачем іспанської, усним та письмовим перекладачем і згодом обійняв посаду тімліда одного з відділів створення контенту в Маклай. Я знаю 8 мов, люблю дізнаватись щось нове та прагну постійного розвитку.
Шлях від новизни до оптимальності
Три роки тому я став тімлідом команди, що працювала над розробкою нового внутрішнього продукту, що мав вивести створюваний нами контент на якісно інший рівень. Продукт був новим, тому довелося будувати робочий процес практично з нуля.
Спочатку ми зробили робочу, але складну логіку продукту, тож швидкість роботи не була оптимальною. Саме великі часові витрати та непропорційно маленький результат стали мотивацією для змін.
Задля цього ми усією командою шукали схожі випадки в інтернеті та обговорювали різні варіанти розвитку подій. Врешті-решт, я вирішив призупинити роботу аби взяти цілий спринт на дослідження та аналіз наявного процесу, і це допомогло найбільше. Цікаво те, що нові робочі ідеї та усвідомлення патернів прийшли під час прогулянки під музику.
Розв’язання глобальної проблеми є важливішим від результатів одного спрінта. Якщо треба зупинити роботу і провести дослідження — зробіть це.
Експерименти та рутина: Робочий процес в моїй команді
Я будую робочий процес таким чином, аби рутинні задачі поєднувались з експериментами 50/50. Надихнувшись розвитком першого проєкту, команда зрозуміла, що варто постійно шукати методи покращення.
Зараз команда підходить до роботи з декількох напрямків. По-перше, ми виконуємо ту роботу, яку в нас замовили. Створюємо той контент, що потрібно. По-друге, ми аналізуємо створений нами контент і постійно шукаємо в ньому слабкі сторони, те, що нам в ньому не подобається. По-третє, ми ставимо собі питання «А як виглядатиме ідеал, якщо не було б ніяких часових та технічних обмежень? Як нам максимально до нього наблизитись?».
Я надихаю своїх співробітників не боятися відходити від норми та стереотипів про те, що так завжди робили в компанії чи так все виглядає на звичайних сайтах. Я вважаю, що звертати увагу на нові та нетипові практики може вивести команду на новий рівень.
Не бійтеся відходити від норми, аналізуйте результат своєї роботи та наближайте його до вашого ідеалу
Приклади запровадження нових практик
Наведу приклади, як саме відбувається процес запровадження нових практик.
До команди надійшов запит на аналіз певного контенту у конкурентів. Склавши таблицю порівняння з плюсами та мінусами, я помітив, що формат контенту у конкурентів дуже різний. Він може бути доповнений фотографіями, розбитий на таблиці, створений у форматі FAQ, тощо. Поставивши собі питання про те, як виглядатиме ідеал, команда вирішила наслідувати позитивні сторони конкурентів, поєднавши в одному виді контенту найкращі практики.
Другий приклад — завдання на створення SEO оптимізованого контенту, що має допомогти у просуванні в пошукових системах. Проаналізувавши SEO показники контенту конкурентів, я вибрав потрібні SEO елементи та попросив ChatGPT створити приклад контенту з ними. Однією з вимог до тексту була відповідність інтенту, наміру читача, з визначенням якого також допоміг ChatGPT. Фінальний приклад і дав чітке розуміння про те, як має виглядати найоптимальніший контент.
ChatGPT є одним з основних помічників в процесі покращення. До прикладу, якщо якийсь елемент неоптимально працює, то можна спитати поради у штучного інтелекту. І справді, чат стає незамінним помічником і надає дієві ідеї.
Окрім прямих конкурентів та діалогу зі штучним інтелектом, натхнення можна пошукати у непрямих конкурентів з «ідеальними» сайтами. Наприклад, команда аналізувала платформу Telegraph.co.uk . Після визначення найкращих елементів, ми розпочали brainstorming тактику про те, як ці елементи можна запровадити в своєму контенті.
Саме пошук ідеалу і максимальне наближення до нього є дієвим способом розвитку.
Експериментуйте, шукайте ідеї в прямих і непрямих конкурентів та використовуйте ChatGPT.
Стратегічні перерви — ключ до розвитку
Звичайно, бувають часи, коли всі ідеї вичерпані і нові не з’являються. Усі ми люди і хороші ідеї не приходять щодня. Коли таке відбувається, команда фокусується на рутинній роботі і намагається видати найкращий результат там, де ідеї не потрібні. Це період підзарядки для творчості. Робоча рутина дозволяє удосконалювати навички, оптимізувати процеси та поглиблювати знання. В такі моменти невеличкі паузи в інноваціях стають пружиною для підвищення ефективності, розвитку та готовності до нових викликів.
Якщо немає ідей — зробіть перерву, проте обовʼязково поверніться до покращення.
Оптимальна зупинка: Спосіб ефективного управління невдалими проектами
На моїй практиці також були проекти які розпочинались і не закінчувались. І в таких випадках потрібно вчасно зрозуміти, що ідея не спрацювала. Команда цілий спринт втілювала ідею і згодом я зрозумів, що повноцінне і якісне виконання задачі займе дуже великий відрізок часу. Оцінивши пріоритетність, я вирішив призупинити роботу над цією ідеєю. Зазвичай вистачає тижня чи двох на те, аби зрозуміти, наскільки ідея робоча.
Бувають ідеї які не спрацьовують і це нормально. Визначте для себе час, який потрібен для того щоб протестувати ідею — і якщо вона не спрацювала — перемикайтесь на іншу.
Висновки
Аби запровадити культуру інновацій в команді варто постійно ставити собі питання «Як виглядає ідеал?» і максимально до нього наближатись за допомогою покращення робочих процесів. Не бійтеся брати паузи в рутинній роботі задля покращення неефективних практик та не бійтеся призупинити роботу над ідеєю, яка опинилась не такою робочою як очікувалось. Аналіз конкурентів, відслідковування нових технологій та співпраця зі штучним інтелектом надихає команду на регулярний розвиток.
Наостанок, доречним буде вислів Фреда Брукса «No Silver Bullet», що означає, що немає єдиного методу який гарантуватиме хороші результати, лише постійний пошук нових підходів є запорукою успіху.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів